prawoimotoryzacja Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Witam, mam do wydania ok 20 tys +/- kilka tys zł. Do tej pory byłem zdecydowany na Focusa II, ponieważ jest nawet ładny, dobrze się prowadzi i jest relatywnie tani. Trafiłem na pewne auto lecz w kombi i z silnikiem diesla. Byłem na niego "napalony". lecz po dłuższej analizie jednak stwierdziłem ,że zdecydowanie lepszym wyborem będzie dla mnie benzyna, a do tego hatchback. Brałem także pod uwagę astrę III, ale Focus wydawał mi się jakoś bardziej wartościowym autem. Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare auto może się tak prowadzić i być tak wykonane i to mimo przebiegu 233 tkm. A więc zamarzyło mi się Audi. A3 3d trochę małe, a 5 d trochę drogie, ale ew. 3d będzie ok. Mam na oku także A4 z 2007 2.0 140 TDI w wersji sportline. Bajka! Przebieg 188tkm oraz a3 3d 1.6 benzyna. Różnica w cenie to 1 tys euro. Ryzykować tego diesla? Nie mam za bardzo już zapasu kasy na większe naprawy jeżeli kupię to A4, a A3 wydaje się bezpieczniejsze z finansowego pkt widzenia. Radźcie!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Mam na oku także A4 z 2007 2.0 140 TDI w wersji sportline. Poczytaj sobie o silnikach 2.0 TDi PD. Potem sprawdź na allegro ceny używanych 2.0 TDi CR - bo to chyba jedyne lekarstwo. > Ryzykować tego diesla? Co zrobisz, jak wypadnie naprawa za +/- 2 kpln ? Wyłożysz, czy zwiążesz solidnie drutem ? Z niewielką kwotą pieniędzy porywasz się na stare, zużyte auto klasy premium. Auto tanieje mocno, ale jego eksploatacja już niekoniecznie, chyba, że będziesz robił ją w "Mirek & Heniek Premium Serwice s.c." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare > auto może się tak prowadzić i być tak wykonane i to mimo przebiegu 233 tkm. A więc zamarzyło > mi się Audi. > A3 3d trochę małe, a 5 d trochę drogie, ale ew. 3d będzie ok. > Mam na oku także A4 z 2007 2.0 140 TDI w wersji sportline. Bajka! Przebieg 188tkm oraz a3 3d 1.6 > benzyna. Różnica w cenie to 1 tys euro. Bralbym to A4 2007 - to B7 , naprawy są tanie, każdy kowal to ogarnia, także nie będzie tragedii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Bralbym to A4 2007 - to B7 , naprawy są tanie, Za ile mu zrobisz przeróbkę napędu pompy olejowej z wymianą głowicy przy okazji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Za ile mu zrobisz przeróbkę napędu pompy olejowej z wymianą głowicy przy okazji ? A to już ogladales ten jego egzemplarz i oceniles co trzeba zrobic? Ja napraw nie robię, ale jakby co to mogę polecić kogos kto robi bardzo tanio, części mega tanie tez załatwię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 jak juz chcesz A4 B7 z TDI to szukaj 1.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > A to już ogladales ten jego egzemplarz i oceniles co trzeba zrobic? Nie udawaj, że nie wiesz, że napęd pompy oleju w 2.0 TDI PD jest wadliwy konstrukcyjnie. W zasadzie całe 2.0 TDI PD to wada konstrukcyjna - VAG szybko się z niego wycofał i poszedł w CR. link 1 link 2 Jeśli krytykują go niemieckie media, to chyba nie jest za dobrze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Nie udawaj, że nie wiesz, że napęd pompy oleju w 2.0 TDI PD jest wadliwy konstrukcyjnie. W zasadzie > całe 2.0 TDI PD to wada konstrukcyjna - VAG szybko się z niego wycofał i poszedł w CR. > link 1 > link 2 > Jeśli krytykują go niemieckie media, to chyba nie jest za dobrze ... Ale jak to oceniles ze w jego egzemplarzu od razu padnie ? Moze przejedzi rok , sprzeda i nie wlozy ani grosza w niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Jest tutaj chyba kilka osób, które mają te silniki w Passatach Swoją drogą tych 2.0 TDI było kilka i nie każdy jest taki awaryjny, a być może to Audi ma już przerobiony napęd? A może ma zmieniony silnik na inny 2.0 TDI z tą nowszą pompą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > a być może to Audi ma już Owszem, być może, że Niemiec wymienił silnik na nowy CR (oczywiście w ASO, z fakturą) i wystawił na sprzedaż "nur fur export" - taki dar braterstwa narodu niemieckiego dla narodu polskiego. Również jest możliwe, że jakiś kolega Jay'a kupił w Niemczech perełkę, prewencyjnie przerobił napęd pompy i teraz sprzedaje ze stratą, bo ksiądz proboszcz po kolędzie mu przykazał dobre uczynki robić. Nie przeczę, że tak może być. Ale warto, żeby kolega był świadomy, że może też być inaczej i wspaniałe A4 2.0 TDi za chwilę poprosi o kilka tys pln celem usunięcia błędów inżynierów VAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Może Niemiec sam dla siebie robił? Nigdy nie wiadomo, tzn. być może uda się koledze dowiedzieć czy taka przeróbka była dokonywana. Te auta mają trochę lat, myślę że usterka wyszłaby wcześniej niż po 200kkm przebiegu. Póki co to wszyscy wiemy, że kolega senseikrk ma na oku A4 B7 2.0 TDI 140KM i na tym wiedza się kończy Aaa, no wiemy też że nie ma zbyt wiele kasy na naprawy, aczkolwiek wybiera silnik wysokiego ryzyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare > auto może się tak prowadzić i być tak wykonane i to mimo przebiegu 233 tkm. A więc zamarzyło > mi się Audi. Jeśli zadbane, to bierz to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare > auto może się tak prowadzić i być tak wykonane A BMW kolega jeździł? Jeśli nie to niech sie przejedzie. Audi z napędem na przód prowadzi sie jak kupa w porównaniu do BMW. Mówię to ja Jarząbek ktory ma Audi A4 B5 i B8. Żaden FWD nie da takiej frajdy, trakcji i komfortu prowadzenia jak auto z tylnym napędem. Ja chyba już Audi nie kupię. Chyba że quattro btw Astra III jest w moim odczuciu mniej "gumowa" i łatwiejsza do wyczucia na łukach niż Audi B8 FWD. Co do silnika TDI w B7 to IMHO lepiej kupić starsze auto 1.9 niż młodsze 2.0. 1.9 jest oszczędniejszy , łatwiejszy w serwisie i mniej pali. 2.0 to loteria. Może pojeździ a może nie pojeździ. Ja za 2 dychy brałbym Fokusa II. Auto będzie młodsze i zapewne w lepszym stanie niż Audi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Ja bym brał to A3 1,6. Jeździ całkiem fajnie, silnik prosty jak konstrukcja cepa. Pancerna konstrukcja, w której praktycznie nic się nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin114 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Ja bym brał to A3 1,6. Jeździ całkiem fajnie, silnik prosty jak konstrukcja cepa. Pancerna > konstrukcja, w której praktycznie nic się nie psuje. A do gazu to sie nadaje? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Właśnie od 2 dni tak czytam o tych dieslach 2.0 pd i mało pochlebne opinie są, aczkolwiek podczas przeglądu VW w dniu wczorajszym serwisanci mówili , że te z rocznika 2007 powinny być już wolne od wad i tak naprawdę w Audi był tylko problem z napędem pompy oleju w początkowej fazie sprzedaży. Jeżeli wypadnie awaria to oczywiście bym wyłożył kasę, z bóle serca, ale innego wyjścia by nie było. Ale tak czy inaczej jednak sobie daruję diesla. Będzie to moje pierwsze auto, a do tego używane, także chcę tak podejść do tematu, żeby jak najmniej wtopić finansowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Aaa, no wiemy też że nie ma zbyt wiele kasy na naprawy, aczkolwiek wybiera silnik > wysokiego ryzyka Doszedłem do wniosku, że diesel na chwilę obecną odpada. Za jakiś rok lub dwa dozbieram kasy i kupię sobie A4B8 w dieslu bądź TFSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 O, widzę , że masz Astrę III-jak to auto się sprawuje? Można tam spokojnie wrzucić do tyłu dwa rowery? Autem głównie będę jeździł sam, ew. w 2 osoby. Astra wydaje mi się trochę wąska na szerokość, w szczególności w porównaniu z focusem. Chcę na pewno benzyniaka. Masz może jakieś porównanie do focusa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Forumowicze, sprawa na chwilę obecną wygląda tak: 1) rezygnuję z A4 w dieslu, ale biorę pod uwagę 2.0 i 1.8t-jeżeli znajdzie się taki samochód to zaryzykuję 2) A3 1.6 bądź 2.0 FSI w wersji 3d- zmieszczą się tam 2 rowery w środku? 3) Focus, Leon oraz Astra III jako ostateczność. Co jeszcze polecacie? Jakieś Wasze przemyślenia co mogłoby być fajnego w zakładanym budżecie? Auto głównie do jazdy po mieście, lecz kilka razy w tyg zrobię dłuższy przejazd-ok 100km w jedną stronę. Myślałem jeszcze o bravo, bo mi się podoba, ale to fiat także wiadomo jak to bywa z jakością tych aut... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Myślałem jeszcze o bravo, bo mi się podoba, ale to fiat także wiadomo jak to bywa z jakością tych > aut... Obawiasz się o awaryjność i chciałeś kupować 2.0TDI PD, czyli jeden z najgorszych silników ostatnich lat... widzę tu niekonsekwencję. Tak, samochody z 2.0TDI nie bez powodu są takie tanie. Jeśli nie zależy Ci tak bardzo na mocy i wyposażeniu, to powinieneś znaleźć jakieś przyzwoite Bravo w rocznikach, które Cię interesują. Jeśli chodzi o T-Jety to miały one problem z łożyskami w skrzyni M32 (większość ma już wymienione), a z resztą od bodaj 2009 czy 2010 były już inne skrzynie i one nie miały tego problemu. Bardzo pancerne są również silniki diesla, zwłaszcza 1.9 8v 120KM i one nie mają problemu ze skrzynią. Trzeba tylko kupić niezajechany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Żaden FWD nie da takiej frajdy, trakcji i komfortu prowadzenia jak auto z tylnym napędem. No nie wiem Miałem kiedyś 125 i muszę powiedzieć, że wcale mi nie tęskno do jego komfortu i trakcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Może i rzeczywiście bravo byłoby dobrym pomysłem, ale kiedyś sobie powiedziałem nigdy więcej fiata po doświadczeniach z tymi pojazdami w domu Barvo w wersji sport jest naprawdę ładne i w sumie nawet by mi pasowało, ale biorę je pod uwagę jako dalszą ewentualność. Które z wyżej wymienionych aut będzie najbardziej uniwersalne? Focus, Leon, czy Astra? Jak jest z rdzą w Focusach, nadal tak rdzewieje nadwozie i podwozie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Może i rzeczywiście bravo byłoby dobrym pomysłem, ale kiedyś sobie powiedziałem nigdy więcej fiata > po doświadczeniach z tymi pojazdami w domu > Barvo w wersji sport jest naprawdę ładne i w sumie nawet by mi pasowało, ale biorę je pod uwagę > jako dalszą ewentualność. Na sensownego Sporta poniżej 24tys raczej nie licz... > Które z wyżej wymienionych aut będzie najbardziej uniwersalne? Focus, Leon, czy Astra? > Jak jest z rdzą w Focusach, nadal tak rdzewieje nadwozie i podwozie? Uniwersalne - zależy. Ja z tych 3 wybrałbym chyba jednak Fokę. Leon II mi się nie podoba, a od Astry (poza Cosmo) odrzuca mnie wnętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Dzisiaj trochę polatałem po komisach i ostatecznie na placu boju zostają: 1) a4 b6/7 kombi z bezyną-jednak ciężko o sensowny egzemplarz, jest ich bardzo mało. 2) A3 3d- super wnętrze, z zewnątrz też bardzo ładne, ale jak z funkcjonalnością? Wejdą tam 2 rowery do środka? 3) Ford Focus i Opel Astra. Te auta chyba są najłatwiejsze w zakupie. Jakie wersje silnikowe polecacie? Które z tych aut jest lepsze? Jak z kosztami eksploatacji? Czy w Astrze nie przeszkadza wąski otwór bagażowy? Mówię o wersjach 5D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 23 marca kupiłem focus 1.6 tdci 109 km z 2006 roku z przebiegiem 155kkm. Na początku miałem trochę problemów z silnikiem, o czym pisałem w osobnym temacie. Autem zrobiłem już ponad 8 kkm. Jestem z niego coraz bardziej zadowolony. Średnie spalanie waha się w przedziale, liczone na podstawie tankowań, od 4,9 do 6l. Średniej większej niż 6l/ 100 km nigdy nie miałem. Zazwyczaj tankuję do pełna jeżeli mam w baku jeszcze 1/3, 1/4 paliwa. Byłem autem na wakacjach i sprawdziło się świetnie. Spalanie wyszło w tamtą stronę 4,93, a powrót 5,3. W dużej mierze jazda autostradami z prędkościami ok 120-150 km/h. Bardzo spodobała mi się praktyczność kombiaka. Focus z każdym dniem coraz bardziej do siebie przekonuje. Zaczynam się już powoli rozglądać za następcą i chyba będzie to mondek MK 4, ew. Volvo 50/V70. W Focusie trochę brakuje 6 biegu i mógłby być lepiej wyciszony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Forumowicze, sprawa na chwilę obecną wygląda tak: 1) rezygnuję z A4 w dieslu, ale biorę pod uwagę 2.0 i 1.8t-jeżeli znajdzie się taki samochód to zaryzykuję 2) A3 1.6 bądź 2.0 FSI w wersji 3d- zmieszczą się tam 2 rowery w środku? 3) Focus, Leon oraz Astra III jako ostateczność. Co jeszcze polecacie? Jakieś Wasze przemyślenia co mogłoby być fajnego w zakładanym budżecie? Auto głównie do jazdy po mieście, lecz kilka razy w tyg zrobię dłuższy przejazd-ok 100km w jedną stronę. Myślałem jeszcze o bravo, bo mi się podoba, ale to fiat także wiadomo jak to bywa z jakością tych aut... Rezygnujesz ze wspaniałego 2.0TDI (choć mój dobry Kolega jeździ A3 2.0TDI 140KM 2006 rocznik od pięciu lat i nie narzeka, więc...) na rzecz drugiego wspaniałego wynalazku VAG'a, jakim jest 2.0 ALT... Generalnie jeśli Audi to tylko i wyłącznie dla quattro. Jeżeli nie zależy Ci na quattro to kup sobie inny samochód, bo nie widzę sensu kupowania Audi bez quattro... za te pieniądze kupisz coś co nie jest marką premium, a kosztuje albo dużo mniej, albo bedzie sporo młodsze. Fakt - przyjemność jazdy i samego posiadania jest spora, ale mówię to z punktu widzenia posiadacza 200KM A4 z quattro z planami na 240KM :-) Pewnie takie 2.0ALT FWD szału nie robi żadnego, Jay jakie masz odczucia? :-) 1.8T - to jest silnik będący najlepszym kompromisem między osiągami, a kosztami eksploatacji... o ile nie kupisz jakiegoś ogóra. 3.0ASN ma swoje bolączki, ale to też fajne motorki :-) 2.0ALT z kolei nie cieszy się dobrą opinią (choć Dżaj ma go w swoim A4)... to taki motor specjalnej troski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Mazi czytałeś ostatni post założyciela wątku? Zdaje się, że zrezygnował i póki co jest zadowolony :D Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 W sumie to A4 zawsze będzie jakimś tam marzeniem. Jednak wykonanie i poczucie jakości tych aut bardzo przyciąga! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Rezygnujesz ze wspaniałego 2.0TDI (choć mój dobry Kolega jeździ A3 2.0TDI 140KM 2006 rocznik od pięciu lat i nie narzeka, więc...) na rzecz drugiego wspaniałego wynalazku VAG'a, jakim jest 2.0 ALT... 2.0ALT z kolei nie cieszy się dobrą opinią (choć Dżaj ma go w swoim A4)... to taki motor specjalnej troski. Co niby jest złego z ALT ? mój pewnie ma z 300kkm nalatane (nie wiem, nie wnikam) i nic zlego się nie dzieje... Akuq cos tam pisal ze coś tam pada drogiego, ale na forum A4 az tak nie straszą... Ogolnie silnik bardzo dobry bo ma mało rzeczy które mogą się zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 A co mają powiedzieć klubowicze?Jak wszyscy mają to samo padło to tworzą kącik TWA i żaden nie płacze, że mu olej wiadrami bierze, a te silniki niestety biorą-potwierdzają to w sumie już teraz 3 samochody które znam, 2 którymi jeździłem i które były użytkowane w moim gronie znajomych dłużej niż rok i fora audi np to . Samochód w drodze do Holandii i z powrotem, gdzie była jazda autostradowa 140-160, bez przegięć pod Vmax potrzebował 3.5 litra oleju na dolewkę nie jest to odosobniony przypadek i jest to norma dla tego silnika, do tego padające szybciej katalizatory (co dziwne nie jest przy takim poborze oliwy), do tego dość drogi wariator rozrządu, który objawia się grzechotaniem przez 10-20 sek po odpaleniu zimnego silnika tak jakby pierścienie miały zaraz wypaść. Do tego drogi osprzęt, np zintegrowany termostat z elektroniczną obudową, jedyne 550zł+żeby go wymienić trzeba zdemontować pół auta, czyli lampy,zderzak,pas przedni itd. Nie tworzy to z tego silnika jakiejś porządnej jednostki. 1.8 T takich przypałów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jay się tym nie przejmuje bo jak wiadomo od dawna jest motoryzacyjnym ignorantem i liczy się tylko to, jak widza go inni z zewn. Jak ktoś kiedyś fajnie napisał "dupy szpachli nie widzo". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 2) A3 3d- super wnętrze, z zewnątrz też bardzo ładne, ale jak z funkcjonalnością? Wejdą tam 2 rowery do środka? Jakiej wielkości te rowery masz zamiar wozić? Ja swojego crossa kiedyś wiozłem do domu w Golfie V (zakładam, że istotnych różnic pod względem pakowności nie ma) - po złożeniu siedzeń i zdjęciu przedniego koła wszedł bez większego problemu. Drugi rower będzie jednak leżał częściowo na pierwszym, ale tutaj akurat nie spodziewam się przełomu w przypadku A4 (ani nawet A6). Krótka wersja odpowiedzi: wejdzie, ale rowery będą się o siebie obijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Mazi czytałeś ostatni post założyciela wątku? Zdaje się, że zrezygnował i póki co jest zadowolony :D Pozdr. aa czytałem, ale nie zwróciłem uwagi, że to słowa założyciela... gorąco dzisiaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Ja bym na twoim miejscu poszukał Meganki w albo Astry 3. I w silniku 2.0 Turbo. Fajne, w miarę tanie w naprawach auta. Osobiście wolałbym bym meganke -> lepszy silnik, i dużooooo lepsza skrzynia (m32 to padło ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Francuzów nie chcę. Wybór raczej padnie na MK 4, tyle , że 2.0 tdci ma DPF Myślę jeszcze nad Volvo V70, a ew. Focus MK III. ew. audi A4 B7 1.9 tdi lub 1.8 t, ale to tylko w wersji S-line Korzystał ktoś z gwarancji 12? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 gwara Francuzów nie chcę. Wybór raczej padnie na MK 4, tyle , że 2.0 tdci ma DPF Myślę jeszcze nad Volvo V70, a ew. Focus MK III. ew. audi A4 B7 1.9 tdi lub 1.8 t, ale to tylko w wersji S-line Korzystał ktoś z gwarancji 12? gwarancja 12 w fordzie? ja mam- IMO dobre aby dociagnąć do warsztatu; obejmuje gównie kilka elementów silnika(które chyba raczej nie padną), napędu itp. wyłączeń jest pierdylion; musisz robic przeglady w ASO i na ich częściach, jak coś padnie raczej nie ma co liczyć, że masz gwarancję- chyba ze udowodnisz, że rozrząd strzelił, przez manszete przegubu to ubezpieczenie a jak działają ubezpieczalnie kazdy wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Francuzów nie chcę. Wybór raczej padnie na MK 4, tyle , że 2.0 tdci ma DPF Myślę jeszcze nad Volvo V70, a ew. Focus MK III. Zdajesz sobie sprawę, że diesle 1,6 i 2,0 w fordzie i volvo są francuskie ? Przy czym są to bardzo dobre silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Zdajesz sobie sprawę, że diesle 1,6 i 2,0 w fordzie i volvo są francuskie ? Przy czym są to bardzo dobre silniki. Tak zdaję sobie z tego sprawę. Po przygodach z moim TDCI chyba przesiądę się na benzynę. Coraz poważniej myślę o civic 8 gen lub volvo v50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Haha, a jak mówiłem że 1.6 tdci to kupa syfu to szpece jak zwykle mydlili oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Albo znowu kupię focus, ale 1.6 benz. Jak się sprawuje 1.8 tdci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Dobrze, pod warunkiem że kupisz najlepiej z wymienionym DKZ i kompletnym rozrządem (dół+góra). Wtryski piezo Siemens (Continental obecnie) nienaprawialne (można jedynie wymienić końcówki, ale z różnym skutkiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Kilka miesięcy szukałem poprzedniego focusa i znalazłem fajnego 1.8 tdci od "dziadka" z przebiegiem 90 kkm z salonu pl w wersji 1.8 tdci gold x, lecz zniechęcił mnie do niego gość od którego kupiłem tego focusa z którym mam teraz takie problemy. Jak sobie pomyślę, że znowu mam tracić miesiące na szukanie auta to aż mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Generalnie 1.8 tdci nie jest złe, mimo że zbytnio kulturalnie nie klekocze Tak jak pisał rostex trzeba uważać na dwumase, rozrząd dół w przypadku rocznika 2008 i wzwyż. Jak dużo nie jeździsz to bezpieczniejsza będzie benzyna. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 A co powiecie o letnie 1 w wersji arl? Ew. Audi a4 b6 1.9 avf? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekZawieja Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Leona 1M w ARLu miałem - z pakietem FR. Generalnie zawias pancerny (po 200 kkm tuleje belki i wahacza wraz sworzniami do wymiany - ale to groszowe sprawy). Plastiki do przeżycia, środek wieje ostro latami 90. Silnik niezły, ale do solidności TDI na pompie mu daleko. Pali taki ARL 8-9 po mieście (miałem zmieniony program na ~190 KM). Jak poprzedni właściciele oleju nie wymieniali, ma tendencję do wycierania wałka i róznych awarii głowic. Turbo na nieprzewęzanym wałku, pancerne. Pozatym jakies bzdury jak w każdym starszym TDI - lejący EGR, zacinające sie VNT. Czasem przepływka powie dość, czasem zawór turbiny. Ale to temat tak przewałkowany wszedzie, że za przysłowiowe piwo każdy kowal naprawi. Skrzynia 6 z dwumasem. Dwumas, jak dwumas - jak siądzie, warto wrzucić mocny z Sharana. Sama skrzynka dosyć delikatna, czasem zmieli łożyska przy większym przebiegu i dużym obciążeniu. Z pierdołek, to lubi woda leciec do środka przez płytę podnośnika w drzwiach (do uszczelniania we własnym zakresie), awarie zamków (a raczej mikrostyków) i reszta grzeszków innych aut na płycie mk4 i z podobnymi silnikami. Generalnie naprawy tanie, nie gnije. Polecam. Obecnie mam drugiego 1M, w wersji Sport, ale na zwykłej pompie (110 KM + program). Spalanie mniejsze, za to osiągi dużo bardziej mizerne. Coś za coś - natomiast tutaj o silniku w ogóle zapomniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2015 TomekZawieja, serdecznie dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź! Na chwilę obecną mam dwa auta do wyboru: Ford Focus 1.6 100 noPb 5d bezwypadkowy, z DE, przebieg 96 kkm, klima auto, esp, tepomat, halogeny, serwisowane w ASO. Suzuki Swift 1.3 92 km, 5d auto do znajomych, salon PL, bezwypadkowe, klima, serwisowane w ASO, przebieg 86kkm. Do tej pory jeździłem focusem II 1.6 tdci w kombiaku z którego walorów praktycznych byłem dosyć zadowolony. Czy do takiego swifta wejdą rowery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Czy do takiego swifta wejdą rowery? Na dach tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Do Punto II spokojnie wchodzą bez przedniego koła, a do swifta nie ma szans? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 29 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2015 Co byście polecali z tych dwóch? Spalanie w Focusie silnika 1.6 noPb będzie sporo większego od 1.6 109 tdci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Września 2015 Udostępnij Napisano 29 Września 2015 1.6 benzyna będzie paliła 9-10 litrów w mieście i 7 na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.