Skocz do zawartości

Audi A3, A4 lub coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do wydania ok 20 tys +/- kilka tys zł. Do tej pory byłem zdecydowany na Focusa II, ponieważ jest nawet ładny, dobrze się prowadzi i jest relatywnie tani. Trafiłem na pewne auto lecz w kombi i z silnikiem diesla. Byłem na niego "napalony". lecz po dłuższej analizie jednak stwierdziłem ,że zdecydowanie lepszym wyborem będzie dla mnie benzyna, a do tego hatchback. Brałem także pod uwagę astrę III, ale Focus wydawał mi się jakoś bardziej wartościowym autem. Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare auto może się tak prowadzić i być tak wykonane i to mimo przebiegu 233 tkm. A więc zamarzyło mi się Audi.

A3 3d trochę małe, a 5 d trochę drogie, ale ew. 3d będzie ok.

Mam na oku także A4 z 2007 2.0 140 TDI w wersji sportline. Bajka! Przebieg 188tkm oraz a3 3d 1.6 benzyna. Różnica w cenie to 1 tys euro.

Ryzykować tego diesla? Nie mam za bardzo już zapasu kasy na większe naprawy jeżeli kupię to A4, a A3 wydaje się bezpieczniejsze z finansowego pkt widzenia. Radźcie!!!!! wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam na oku także A4 z 2007 2.0 140 TDI w wersji sportline.

Poczytaj sobie o silnikach 2.0 TDi PD. Potem sprawdź na allegro ceny używanych 2.0 TDi CR - bo to chyba jedyne lekarstwo.

> Ryzykować tego diesla?

Co zrobisz, jak wypadnie naprawa za +/- 2 kpln ? Wyłożysz, czy zwiążesz solidnie drutem ?

Z niewielką kwotą pieniędzy porywasz się na stare, zużyte auto klasy premium. Auto tanieje mocno, ale jego eksploatacja już niekoniecznie, chyba, że będziesz robił ją w "Mirek & Heniek Premium Serwice s.c."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare

> auto może się tak prowadzić i być tak wykonane i to mimo przebiegu 233 tkm. A więc zamarzyło

> mi się Audi.

> A3 3d trochę małe, a 5 d trochę drogie, ale ew. 3d będzie ok.

> Mam na oku także A4 z 2007 2.0 140 TDI w wersji sportline. Bajka! Przebieg 188tkm oraz a3 3d 1.6

> benzyna. Różnica w cenie to 1 tys euro.

Bralbym to A4 2007 ok.gif - to B7 , naprawy są tanie, każdy kowal to ogarnia, także nie będzie tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za ile mu zrobisz przeróbkę napędu pompy olejowej z wymianą głowicy przy okazji ?

A to już ogladales ten jego egzemplarz i oceniles co trzeba zrobic? shocked.gifshocked.gifshocked.gif

Ja napraw nie robię, ale jakby co to mogę polecić kogos kto robi bardzo tanio, części mega tanie tez załatwię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to już ogladales ten jego egzemplarz i oceniles co trzeba zrobic?

Nie udawaj, że nie wiesz, że napęd pompy oleju w 2.0 TDI PD jest wadliwy konstrukcyjnie. W zasadzie całe 2.0 TDI PD to wada konstrukcyjna - VAG szybko się z niego wycofał i poszedł w CR.

link 1

link 2

Jeśli krytykują go niemieckie media, to chyba nie jest za dobrze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie udawaj, że nie wiesz, że napęd pompy oleju w 2.0 TDI PD jest wadliwy konstrukcyjnie. W zasadzie

> całe 2.0 TDI PD to wada konstrukcyjna - VAG szybko się z niego wycofał i poszedł w CR.

> link 1

> link 2

> Jeśli krytykują go niemieckie media, to chyba nie jest za dobrze ...

Ale jak to oceniles ze w jego egzemplarzu od razu padnie ? Moze przejedzi rok , sprzeda i nie wlozy ani grosza w niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tutaj chyba kilka osób, które mają te silniki w Passatach hmm.gif

Swoją drogą tych 2.0 TDI było kilka i nie każdy jest taki awaryjny, a być może to Audi ma już przerobiony napęd? A może ma zmieniony silnik na inny 2.0 TDI z tą nowszą pompą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a być może to Audi ma już

Owszem, być może, że Niemiec wymienił silnik na nowy CR (oczywiście w ASO, z fakturą) i wystawił na sprzedaż "nur fur export" - taki dar braterstwa narodu niemieckiego dla narodu polskiego.

Również jest możliwe, że jakiś kolega Jay'a kupił w Niemczech perełkę, prewencyjnie przerobił napęd pompy i teraz sprzedaje ze stratą, bo ksiądz proboszcz po kolędzie mu przykazał dobre uczynki robić.

Nie przeczę, że tak może być. Ale warto, żeby kolega był świadomy, że może też być inaczej i wspaniałe A4 2.0 TDi za chwilę poprosi o kilka tys pln celem usunięcia błędów inżynierów VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Niemiec sam dla siebie robił? Nigdy nie wiadomo, tzn. być może uda się koledze dowiedzieć czy taka przeróbka była dokonywana. Te auta mają trochę lat, myślę że usterka wyszłaby wcześniej niż po 200kkm przebiegu. hmm.gif

Póki co to wszyscy wiemy, że kolega senseikrk ma na oku A4 B7 2.0 TDI 140KM i na tym wiedza się kończy smile.gif Aaa, no wiemy też że nie ma zbyt wiele kasy na naprawy, aczkolwiek wybiera silnik wysokiego ryzyka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare

> auto może się tak prowadzić i być tak wykonane i to mimo przebiegu 233 tkm. A więc zamarzyło

> mi się Audi.

Jeśli zadbane, to bierz to ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypadkiem trafiłem w na A4 1.9 131 tkm z 2003 roku i byłem po prostu w szoku, że takie stare

> auto może się tak prowadzić i być tak wykonane

A BMW kolega jeździł? Jeśli nie to niech sie przejedzie. Audi z napędem na przód prowadzi sie jak kupa w porównaniu do BMW. Mówię to ja Jarząbek biglaugh.gif ktory ma Audi A4 B5 i B8.

Żaden FWD nie da takiej frajdy, trakcji i komfortu prowadzenia jak auto z tylnym napędem.

Ja chyba już Audi nie kupię. Chyba że quattro

btw

Astra III jest w moim odczuciu mniej "gumowa" i łatwiejsza do wyczucia na łukach niż Audi B8 FWD.

Co do silnika TDI w B7 to IMHO lepiej kupić starsze auto 1.9 niż młodsze 2.0. 1.9 jest oszczędniejszy , łatwiejszy w serwisie i mniej pali.

2.0 to loteria. Może pojeździ a może nie pojeździ.

Ja za 2 dychy brałbym Fokusa II. Auto będzie młodsze i zapewne w lepszym stanie niż Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od 2 dni tak czytam o tych dieslach 2.0 pd i mało pochlebne opinie są, aczkolwiek podczas przeglądu VW w dniu wczorajszym serwisanci mówili , że te z rocznika 2007 powinny być już wolne od wad i tak naprawdę w Audi był tylko problem z napędem pompy oleju w początkowej fazie sprzedaży.

Jeżeli wypadnie awaria to oczywiście bym wyłożył kasę, z bóle serca, ale innego wyjścia by nie było.

Ale tak czy inaczej jednak sobie daruję diesla.

Będzie to moje pierwsze auto, a do tego używane, także chcę tak podejść do tematu, żeby jak najmniej wtopić finansowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, widzę , że masz Astrę III-jak to auto się sprawuje? Można tam spokojnie wrzucić do tyłu dwa rowery? Autem głównie będę jeździł sam, ew. w 2 osoby. Astra wydaje mi się trochę wąska na szerokość, w szczególności w porównaniu z focusem. Chcę na pewno benzyniaka. Masz może jakieś porównanie do focusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze, sprawa na chwilę obecną wygląda tak:

1) rezygnuję z A4 w dieslu, ale biorę pod uwagę 2.0 i 1.8t-jeżeli znajdzie się taki samochód to zaryzykuję wink.gif

2) A3 1.6 bądź 2.0 FSI w wersji 3d- zmieszczą się tam 2 rowery w środku?

3) Focus, Leon oraz Astra III jako ostateczność.

Co jeszcze polecacie? Jakieś Wasze przemyślenia co mogłoby być fajnego w zakładanym budżecie?

Auto głównie do jazdy po mieście, lecz kilka razy w tyg zrobię dłuższy przejazd-ok 100km w jedną stronę.

Myślałem jeszcze o bravo, bo mi się podoba, ale to fiat także wiadomo jak to bywa z jakością tych aut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem jeszcze o bravo, bo mi się podoba, ale to fiat także wiadomo jak to bywa z jakością tych

> aut...

Obawiasz się o awaryjność i chciałeś kupować 2.0TDI PD, czyli jeden z najgorszych silników ostatnich lat... widzę tu niekonsekwencję. Tak, samochody z 2.0TDI nie bez powodu są takie tanie. Jeśli nie zależy Ci tak bardzo na mocy i wyposażeniu, to powinieneś znaleźć jakieś przyzwoite Bravo w rocznikach, które Cię interesują. Jeśli chodzi o T-Jety to miały one problem z łożyskami w skrzyni M32 (większość ma już wymienione), a z resztą od bodaj 2009 czy 2010 były już inne skrzynie i one nie miały tego problemu. Bardzo pancerne są również silniki diesla, zwłaszcza 1.9 8v 120KM i one nie mają problemu ze skrzynią. Trzeba tylko kupić niezajechany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i rzeczywiście bravo byłoby dobrym pomysłem, ale kiedyś sobie powiedziałem nigdy więcej fiata po doświadczeniach z tymi pojazdami w domu wink.gif

Barvo w wersji sport jest naprawdę ładne i w sumie nawet by mi pasowało, ale biorę je pod uwagę jako dalszą ewentualność.

Które z wyżej wymienionych aut będzie najbardziej uniwersalne? Focus, Leon, czy Astra?

Jak jest z rdzą w Focusach, nadal tak rdzewieje nadwozie i podwozie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i rzeczywiście bravo byłoby dobrym pomysłem, ale kiedyś sobie powiedziałem nigdy więcej fiata

> po doświadczeniach z tymi pojazdami w domu

> Barvo w wersji sport jest naprawdę ładne i w sumie nawet by mi pasowało, ale biorę je pod uwagę

> jako dalszą ewentualność.

Na sensownego Sporta poniżej 24tys raczej nie licz...

> Które z wyżej wymienionych aut będzie najbardziej uniwersalne? Focus, Leon, czy Astra?

> Jak jest z rdzą w Focusach, nadal tak rdzewieje nadwozie i podwozie?

Uniwersalne - zależy. Ja z tych 3 wybrałbym chyba jednak Fokę. Leon II mi się nie podoba, a od Astry (poza Cosmo) odrzuca mnie wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę polatałem po komisach i ostatecznie na placu boju zostają:

1) a4 b6/7 kombi z bezyną-jednak ciężko o sensowny egzemplarz, jest ich bardzo mało.

2) A3 3d- super wnętrze, z zewnątrz też bardzo ładne, ale jak z funkcjonalnością? Wejdą tam 2 rowery do środka?

3) Ford Focus i Opel Astra. Te auta chyba są najłatwiejsze w zakupie. Jakie wersje silnikowe polecacie? Które z tych aut jest lepsze? Jak z kosztami eksploatacji? Czy w Astrze nie przeszkadza wąski otwór bagażowy? Mówię o wersjach 5D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

23 marca kupiłem focus 1.6 tdci 109 km z 2006 roku z przebiegiem 155kkm. Na początku miałem trochę problemów z silnikiem, o czym pisałem w osobnym temacie. Autem zrobiłem już ponad 8 kkm. Jestem z niego coraz bardziej zadowolony.

Średnie spalanie waha się w przedziale, liczone na podstawie tankowań, od 4,9 do 6l. Średniej większej niż 6l/ 100 km nigdy nie miałem. Zazwyczaj tankuję do pełna jeżeli mam w baku jeszcze 1/3, 1/4 paliwa.

Byłem autem na wakacjach i sprawdziło się świetnie. Spalanie wyszło w tamtą stronę 4,93, a powrót 5,3. W dużej mierze jazda autostradami z prędkościami ok 120-150 km/h.

Bardzo spodobała mi się praktyczność kombiaka.

Focus z każdym dniem coraz bardziej do siebie przekonuje. Zaczynam się już powoli rozglądać za następcą i chyba będzie to mondek MK 4, ew. Volvo 50/V70.

W Focusie trochę brakuje 6 biegu i mógłby być lepiej wyciszony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowicze, sprawa na chwilę obecną wygląda tak:

1) rezygnuję z A4 w dieslu, ale biorę pod uwagę 2.0 i 1.8t-jeżeli znajdzie się taki samochód to zaryzykuję wink.gif

2) A3 1.6 bądź 2.0 FSI w wersji 3d- zmieszczą się tam 2 rowery w środku?

3) Focus, Leon oraz Astra III jako ostateczność.

Co jeszcze polecacie? Jakieś Wasze przemyślenia co mogłoby być fajnego w zakładanym budżecie?

Auto głównie do jazdy po mieście, lecz kilka razy w tyg zrobię dłuższy przejazd-ok 100km w jedną stronę.

Myślałem jeszcze o bravo, bo mi się podoba, ale to fiat także wiadomo jak to bywa z jakością tych aut...

 

Rezygnujesz ze wspaniałego 2.0TDI (choć mój dobry Kolega jeździ A3 2.0TDI 140KM 2006  rocznik od pięciu lat i nie narzeka, więc...) na rzecz drugiego wspaniałego wynalazku VAG'a, jakim jest 2.0 ALT... 

 

Generalnie jeśli Audi to tylko  i wyłącznie dla quattro. Jeżeli nie zależy Ci na quattro to kup sobie inny samochód, bo nie widzę sensu kupowania Audi bez quattro... za te pieniądze kupisz coś co nie jest marką premium, a kosztuje albo dużo mniej, albo bedzie sporo młodsze. Fakt - przyjemność jazdy i samego posiadania jest spora, ale mówię to z punktu widzenia posiadacza 200KM A4 z quattro z planami na 240KM :-) Pewnie takie 2.0ALT FWD szału nie robi żadnego, Jay jakie masz odczucia? :-)

 

1.8T - to jest silnik będący najlepszym kompromisem między osiągami, a kosztami eksploatacji... o ile nie kupisz jakiegoś ogóra.

3.0ASN ma swoje bolączki, ale to też fajne motorki :-)

2.0ALT z kolei nie cieszy się dobrą opinią (choć Dżaj ma go w swoim A4)... to taki motor specjalnej troski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezygnujesz ze wspaniałego 2.0TDI (choć mój dobry Kolega jeździ A3 2.0TDI 140KM 2006  rocznik od pięciu lat i nie narzeka, więc...) na rzecz drugiego wspaniałego wynalazku VAG'a, jakim jest 2.0 ALT... 

 

 

2.0ALT z kolei nie cieszy się dobrą opinią (choć Dżaj ma go w swoim A4)... to taki motor specjalnej troski.

 

Co niby jest złego z ALT ? mój pewnie ma z 300kkm nalatane (nie wiem, nie wnikam) i nic zlego się nie dzieje... Akuq cos tam pisal ze coś tam pada drogiego, ale na forum A4 az tak nie straszą... Ogolnie silnik bardzo dobry bo ma mało rzeczy które mogą się zepsuć ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mają powiedzieć klubowicze?Jak wszyscy mają to samo padło to tworzą kącik TWA i żaden nie płacze, że mu olej wiadrami bierze, a te silniki niestety biorą-potwierdzają to w sumie już teraz 3 samochody które znam, 2 którymi jeździłem i które były użytkowane w moim gronie znajomych dłużej niż rok i fora audi np to  . Samochód w drodze do Holandii i z powrotem, gdzie była jazda autostradowa 140-160, bez przegięć pod Vmax potrzebował 3.5 litra oleju na dolewkę :) nie jest to odosobniony przypadek i jest to norma dla tego silnika, do tego padające szybciej katalizatory (co dziwne nie jest przy takim poborze oliwy), do tego dość drogi wariator rozrządu, który objawia się grzechotaniem przez 10-20 sek po odpaleniu zimnego silnika tak jakby pierścienie miały zaraz wypaść. Do tego drogi osprzęt, np zintegrowany termostat z elektroniczną obudową, jedyne 550zł+żeby go wymienić trzeba zdemontować pół auta, czyli lampy,zderzak,pas przedni itd.

Nie tworzy to z tego silnika jakiejś porządnej jednostki. 1.8 T takich przypałów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) A3 3d- super wnętrze, z zewnątrz też bardzo ładne, ale jak z funkcjonalnością? Wejdą tam 2 rowery do środka?

 

 

Jakiej wielkości te rowery masz zamiar wozić?

 

Ja swojego crossa kiedyś wiozłem do domu w Golfie V (zakładam, że istotnych różnic pod względem pakowności nie ma) - po złożeniu siedzeń i zdjęciu przedniego koła wszedł bez większego problemu. Drugi rower będzie jednak leżał częściowo na pierwszym, ale tutaj akurat nie spodziewam się przełomu w przypadku A4 (ani nawet A6).

 

Krótka wersja odpowiedzi: wejdzie, ale rowery będą się o siebie obijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

gwara

 

Francuzów nie chcę. Wybór raczej padnie na MK 4, tyle , że 2.0 tdci ma DPF :no:

 

Myślę jeszcze nad Volvo V70, a ew. Focus MK III.

 

ew. audi A4 B7 1.9 tdi lub 1.8 t, ale to tylko w wersji S-line

 

Korzystał ktoś z gwarancji 12?

gwarancja 12 w fordzie? 

ja mam- IMO dobre aby dociagnąć do warsztatu; obejmuje gównie  kilka elementów silnika(które chyba raczej nie padną), napędu itp.

wyłączeń jest pierdylion; musisz robic przeglady w ASO i na ich częściach,

jak coś padnie raczej nie ma co liczyć, że masz gwarancję- chyba ze udowodnisz, że rozrząd strzelił, przez manszete przegubu  ;]  :hehe:

to ubezpieczenie a jak działają ubezpieczalnie  kazdy wie  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zdajesz sobie sprawę, że diesle 1,6 i 2,0 w fordzie i volvo są francuskie ? 

Przy czym są to bardzo dobre silniki.

 

Tak zdaję sobie z tego sprawę. Po przygodach z moim TDCI chyba przesiądę się na benzynę. Coraz poważniej myślę o civic 8 gen lub volvo v50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka miesięcy szukałem poprzedniego focusa i znalazłem fajnego 1.8 tdci od "dziadka" z przebiegiem 90 kkm z salonu pl w wersji 1.8 tdci gold x, lecz zniechęcił mnie do niego gość od którego kupiłem tego focusa z którym mam teraz takie problemy.

Jak sobie pomyślę, że znowu mam tracić miesiące na szukanie auta to aż mnie... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leona 1M w ARLu miałem -  z pakietem FR.

Generalnie zawias pancerny (po 200 kkm tuleje belki i wahacza wraz sworzniami do wymiany - ale to groszowe sprawy). Plastiki do przeżycia, środek wieje ostro latami 90.

Silnik niezły, ale do solidności TDI na pompie mu daleko. Pali taki ARL 8-9 po mieście (miałem zmieniony program na ~190 KM). Jak poprzedni właściciele oleju nie wymieniali, ma tendencję do wycierania wałka i róznych awarii głowic. Turbo na nieprzewęzanym wałku, pancerne. Pozatym jakies bzdury jak w każdym starszym TDI - lejący EGR, zacinające sie VNT. Czasem przepływka powie dość, czasem zawór turbiny. Ale to temat tak przewałkowany wszedzie, że za przysłowiowe piwo każdy kowal naprawi. Skrzynia 6 z dwumasem. Dwumas, jak dwumas - jak siądzie, warto wrzucić mocny z Sharana. Sama skrzynka dosyć delikatna, czasem zmieli łożyska przy większym przebiegu i dużym obciążeniu.

Z pierdołek, to lubi woda leciec do środka przez płytę podnośnika w drzwiach (do uszczelniania we własnym zakresie), awarie zamków (a raczej mikrostyków) i reszta grzeszków innych aut na płycie mk4 i z podobnymi silnikami. Generalnie naprawy tanie, nie gnije. Polecam.

Obecnie mam drugiego 1M, w wersji Sport, ale na zwykłej pompie (110 KM + program).  Spalanie mniejsze, za to osiągi dużo bardziej mizerne. Coś za coś - natomiast tutaj o silniku w ogóle zapomniałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomekZawieja, serdecznie dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź!

 

Na chwilę obecną mam dwa auta do wyboru:

 

Ford Focus 1.6 100 noPb 5d bezwypadkowy, z DE, przebieg 96 kkm, klima auto, esp, tepomat, halogeny, serwisowane w ASO.

 

Suzuki Swift 1.3 92 km, 5d auto do znajomych, salon PL, bezwypadkowe, klima, serwisowane  w ASO, przebieg 86kkm.

Do tej pory jeździłem focusem II 1.6 tdci w kombiaku z którego walorów praktycznych byłem dosyć zadowolony.

Czy do takiego swifta wejdą rowery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.