Skocz do zawartości

świece zapłonowe - masakra


technix

Rekomendowane odpowiedzi

> Powiedz to ASO

to samo ASO w BMW zaleca dożywotniość oleju w skrzyni, gdzie inni producenci montujący ten sam model jednak zalecają wymianę. to samo ASO zaleca wymianę oleju co 30 kkm... a fotek silnika po takim interwale przed wymianą trochę po sieci krąży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak producent zaleca wymianę oleju co 15 kkm, to Ty wymieniasz co 7, a pasek co 30 zamiast co 90 ?

nie. ale jak producent zaleca świece co 90, to nie sprawdzam po 100 i nie diagnozuję "nadają się na dodatkowe 50". czujesz różnicę?

chociaż czasem:

1. rozrząd - wymieniam szybciej niż zaleca producent w obecnym silniku, bo wypuscili bubel i się do tego nie przyznają. tak samo olej co 30 kkm... to ja dziękuję, ale postoję. wymienię przy 15, pomimo dynda mi jak auto będzie się sprawować po 100kkm,. bo nie będę go już miał, ale są "przypadki" kiedy producent pitoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no "Heniek" byłby dumny z takiego podejśćia. wspaniały materiał na "Polak serwisuje auto".

> to samo ma zastosowanie do oleju, pasków i łańcuchów. dopóki się nie zerwie jest git

> po co wymieniać - wystarczy oglądać, a potem trochę ceramiki się oderwie i polata sobie w

> cylindrze. to się wymieni od razu oba: i swiece i tłok.

ASO tak stwierdziło, tak było napisane w książce niewiem.gif Oni chyba wiedzą lepiej, nie? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to samo ASO w BMW zaleca dożywotniość oleju w skrzyni, gdzie inni producenci montujący ten sam

> model jednak zalecają wymianę. to samo ASO zaleca wymianę oleju co 30 kkm... a fotek silnika

> po takim interwale przed wymianą trochę po sieci krąży.

A co się ma dziać, jeżeli robisz zgodnie z instrukcją i zaleceniami ASO? Nic się nie dzieje. Po 150 kkm i tak idzie do kolejnego właściciela. Jeżeli silnik i skrzynią przejadą zamiast 500 kkm tylko 300, mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to samo ASO zaleca wymianę oleju co 30 kkm... a fotek silnika

> po takim interwale przed wymianą trochę po sieci krąży.

Potwiedzam, jakiś miesiąc temu kolega kupił z ASO Opla w Niemczech Vectre C, która ma dopiero 120kkm i wszystkie wymiany w ASO, czyli m.in. olej co 30kkm.

jak zdemontowaliśmy pokrywę zaworów to taki szlam w głowicy że szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwiedzam, jakiś miesiąc temu kolega kupił z ASO Opla w Niemczech Vectre C, która ma dopiero

> 120kkm i wszystkie wymiany w ASO, czyli m.in. olej co 30kkm.

> jak zdemontowaliśmy pokrywę zaworów to taki szlam w głowicy że szok

No i co z tego? Pierwszy właściciel zaoszczędził sporo pieniędzy, auto jeździło pewnie bazawaryjnie do końca. Dlaczego pierwszy właściciel ma dbać o drugiego/trzeciego/czwartego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie sprawdzam po 100 i nie diagnozuję "nadają się na dodatkowe 50". czujesz różnicę?

Hmm ... To nie wladmar sam oglądnął świece i diagnozował, tylko ASO, działając zgodnie z zaleceniami producenta.

> pomimo dynda mi jak auto będzie się sprawować po 100kkm,. bo nie będę go już miał, ale są

> "przypadki" kiedy producent pitoli

No tak, złomiarz będzie cmokał z zachwytu, jak będzie rozkręcał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> która ma dopiero 120kkm

Tu jest sęk. Dla Niemca ona miała "już 120 kkm" i on zakończył jej eksploatację.

Oczywiście, mógłby wydać 2x więcej na jej serwisowanie - tyle że dla niego nie miałoby to żadnej różnicy, a jakoś nie chciał robić daru narodu niemieckiego dla narodu polskiego i fundować Polakowi auta w lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co się ma dziać, jeżeli robisz zgodnie z instrukcją i zaleceniami ASO? Nic się nie dzieje.

poczytaj o skrzyniach ZF gdzie BMW uznało olej za dożywotni, a ZF i Audi (montujące ten sam model) - do wymiany co 50kkm.

> Po 150

> kkm i tak idzie do kolejnego właściciela. Jeżeli silnik i skrzynią przejadą zamiast 500 kkm

> tylko 300, mnie nie interesuje.

czyli tzw. druciarstwo vel brak kultury technicznej. ja poprostu dbam o rzeczy, bez przesady, ale w ewidentnych przypadkach wpadek producentów raczej nie słucham ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm ... To nie wladmar sam oglądnął świece i diagnozował, tylko ASO, działając zgodnie z

> zaleceniami producenta.

Tak, i ASO bierze za to odpowiedzialność. Na protokole było napisane, że świece nie wymagają wymiany i następna kontrola za 20 kkm, więc gdyby coś się stało - naprawiają na własny koszt.

> No tak, złomiarz będzie cmokał z zachwytu, jak będzie rozkręcał.

Widzę, że niektórzy bardzo dbają o samopoczucie kolejnego właściciela - niektórzy nawet zakładają pokrowce, żeby fotele się nie zużywały i takie tam zlosnik.gif Urocze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poczytaj o skrzyniach ZF gdzie BMW uznało olej za dożywotni, a ZF i Audi (montujące ten sam model)

> - do wymiany co 50kkm.

I co się stanie, jak się nie wymieni? hmm.gif Padnie po 300 kkm, a nie po 500 kkm? Co mnie to obchodzi?

> czyli tzw. druciarstwo vel brak kultury technicznej. ja poprostu dbam o rzeczy, bez przesady, ale w

> ewidentnych przypadkach wpadek producentów raczej nie słucham ASO.

Nie, to po prostu rozsądne podejście do rzeczy użytkowej, jaką jest samochód. To nie kapliczka. Ma przejechać 150 kkm, obsługa ma kosztować jak najmniej i jak najrzadziej, oczywiście zgodnie z zaleceniami producenta. Serwisuję zgodnie z książeczką i zaleceniami ASO, więcej nie mam zamiaru dokładać, bo i po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co się stanie, jak się nie wymieni? Padnie po 300 kkm, a nie po 500 kkm? Co mnie to obchodzi

a moze padnie szybciej? Tobie w drodze do rodizny/na wakacje?

> Nie, to po prostu rozsądne podejście do rzeczy użytkowej, jaką jest samochód. To nie kapliczka. Ma

> przejechać 150 kkm, obsługa ma kosztować jak najmniej i jak najrzadziej, oczywiście zgodnie z

> zaleceniami producenta. Serwisuję zgodnie z książeczką i zaleceniami ASO, więcej nie mam

> zamiaru dokładać, bo i po co?

oczywiscie. ale rozróżnijmy - rozsądnie podchodzić do wydatków serwisowych, a "szkodzić" zaniedbaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm ... To nie wladmar sam oglądnął świece i diagnozował, tylko ASO, działając zgodnie z

> zaleceniami producenta.

ok.gif

> No tak, złomiarz będzie cmokał z zachwytu, jak będzie rozkręcał.

planuję je sprzedać, aby służyło dalej, a nie złomiarzowi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze padnie szybciej? Tobie w drodze do rodizny/na wakacje?

To wymienią na gwarancji. A ja pojadę dalej autem zastępczym. Owszem, nie toleruję awarii na gwarancji, ale powiedzmy szczerze - to nie jest zbyt uciążliwe.

> oczywiscie. ale rozróżnijmy - rozsądnie podchodzić do wydatków serwisowych, a "szkodzić"

> zaniedbaniami.

Jeżeli serwisuję zgodnie z książeczką i zaleceniami ASO to jest zaniedbanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy się nie zdarzyło.

ok. rozumiem, że lubisz uczyć się na swoich błędach smile.gif

mi też jeszcze rozrząd we wspaniałym THP nie strzelił, a mimo to wymieniłem po 50 tys smile.gif

>Zresztą i tak mam gwarancję - jak trzeba będzie wymienić silnik, to niech

> wymieniają

jasne. a pierdzielenia się potem z pismami do importera, ASO, czekanie na auto, jazda zastępczym, potem jazda z VAT itp. to takie "nic" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wymienią na gwarancji. A ja pojadę dalej autem zastępczym. Owszem, nie toleruję awarii na

> gwarancji, ale powiedzmy szczerze - to nie jest zbyt uciążliwe.

jest.

> Jeżeli serwisuję zgodnie z książeczką i zaleceniami ASO to jest zaniedbanie?

czasem (patrz przykłady wymienione) jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie dokładnie i ile kkm wytrzymały?

> Ja wszystkie moje doświadczenia z ISKRĄ mam tragiczne, w porównaniu do np. Champion'a

Jeszcze jedna rzecz, przy czym nie chcę tutaj wyjść na piewcę danej firmy (zresztą ostatnio kupiłem świece firmy Eyquem ze względu na pewne, autokącikowe źródło) ale jeśli spojrzeć na konto allegro fabryki iskra kielce:

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=11442558&id=19029

z którego 100% oferty to świece, z czego 90% świece iskrowe, to na ponad 6000 komentarzy jest 1 neutral i 2 negatywy (dotyczące obrazka na aukcji i wysyłki)

Więc gdyby to była zła jakość, to chyba wyglądałoby to inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok. rozumiem, że lubisz uczyć się na swoich błędach

Tak. I nauczyłem się nie kupować samochodów używanych ok.gif

> mi też jeszcze rozrząd we wspaniałym THP nie strzelił, a mimo to wymieniłem po 50 tys

Po co? Masz gwarancję - dostaniesz nowy silnik.

> jasne. a pierdzielenia się potem z pismami do importera, ASO, czekanie na auto, jazda zastępczym,

> potem jazda z VAT itp. to takie "nic"

Jakie pisma, jaki VAT? Auto jest na gwarancji, odstawiasz do ASO, odbierasz sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest.

Jak już pisałem wyżej - nie toleruję, gdy w aucie coś się psuje. I dlatego więcej nie kupię BMW. Ale musze przyznać, że awarie załatwiają sprawnie i szybko, łącznie z dostarczeniem auta zastępczego na miejsce awarii ok.gif

> czasem (patrz przykłady wymienione) jest.

Nie zdarzyło się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedna rzecz, przy czym nie chcę tutaj wyjść na piewcę danej firmy (zresztą ostatnio kupiłem

> świece firmy Eyquem ze względu na pewne, autokącikowe źródło) ale jeśli spojrzeć na konto

> allegro fabryki iskra kielce:

> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=11442558&id=19029

> z którego 100% oferty to świece, z czego 90% świece iskrowe, to na ponad 6000 komentarzy jest 1

> neutral i 2 negatywy (dotyczące obrazka na aukcji i wysyłki)

> Więc gdyby to była zła jakość, to chyba wyglądałoby to inaczej?

nie wiem czy chcę, abyś mnie przekonał do znienawidzonej przeze mnie Iskry hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ten model to do wszytstkich Opli ( i nie tylko pasuje), ale kosztuje nawet nieco więcej niż

> (rzekomo) ori GM.

> To jakie byś wybrał - Iskry czy GM i dlaczego (P.S. tylko nie pisz nic o wspieraniu Polskiego

> przemysłu - jak wsparłem go kupując pierścienie to po 2kkm znów nadawały się do wymiany...)

jakieś bajki sadzisz Kolego, jeździłem na ISKRACH w lanosie z gazem, w sumie 2x wymieniłem je przez czas jak trzymałem auto i żadnych problemów ( co 60-70 tyś. km wymiana). Jak dla Ciebie 12-15 zł sztuka za świecę to wydatek to nie wiem co chcesz taniej znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. I nauczyłem się nie kupować samochodów używanych

ja wlasnie leczę się z tego poglądu smile.gif

kupię teraz W124, włożę 10 tysia na serwis wink.gif i zrobię nim 2 mln kilometrów smile.gif wkurza mnie ilość problemów z nowymi autami o ktorych się słyszy.

> Po co? Masz gwarancję - dostaniesz nowy silnik.

nie mam już. poza tym nie chcialoby mi się wozic z gwarancją i zastępczakiem.

> Jakie pisma, jaki VAT? Auto jest na gwarancji, odstawiasz do ASO, odbierasz sprawne.

a Aso się wypina i wali tekstem: "Bo co nam zrobisz"... i zaczynamy tańce na pisma i awantury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakieś bajki sadzisz Kolego, jeździłem na ISKRACH w lanosie z gazem, w sumie 2x wymieniłem je przez

> czas jak trzymałem auto i żadnych problemów ( co 60-70 tyś. km wymiana). Jak dla Ciebie 12-15

> zł sztuka za świecę to wydatek to nie wiem co chcesz taniej znaleźć.

nie bajli, tylko Moje własne doświadczenia.

Wydać to ja mogę i 25, tylko tak się zastanawiam czy warto jest przepłacać dwukrotnie za ten sam przedmiot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,

> poniżej 3 fotki jak wyglądają świece zapłonowe z Corsy C 1.2 75KM po przebiegu 5000km.

> Są to ( a raczej były) Swiece BOSCH FLR8LCDU Made in Russia.

> Nie wiem już jakie świece kupić, miałem już:

> 1. NGK Made in France - strasznie pękały izolatory

> 2. NGK Made in Japan - strasznie wypalały się wlwktrody masowe

> 3. kiedyś do astry jeszcze kupiłem świece GM w ASO Opla, przelatałem 60kkm na LPG II gen. i

> wszystko było idealnie, ale były/są dośąć drogawe, wiec

> 4. zakupiłem świece BOSCH, bo podobno bosch produkuje te GM, właśnie, ale efekty widać wyżej.

> Chciałbym znów powrócić do świec GM, ale myślałem, żeby zakupić je na Alle, ale czy jak w ASO

> kosztują 23zł/szt., a na Alle 10zł/szt. to cvzy to są/będą te same?

> Najgorsze jest to, że jak widać wszystko poszło w silnik (w sumie to kilka dni temu coś dzwoniło -

> myślałem że sprzęgiełko klimy),a tu takie coś

> Naprawdę nie wiem już co kupić, straszny syf się robi...

ech, przypomniało mi się jak w Lanosie z LPG miałem ciągle problemy ze świecami. Na jednych można było jeździć długo, inne padały po 5 tys. km. Nauczyło mnie to, że świece to jest jeden z elementów na których nie warto oszczędzać i kombinować. Jeżeli masz dobre doświadczenia ze świecami GM z ASO, to takie bym kupił, nawet jak będą 3x droższe niż na Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bajli, tylko Moje własne doświadczenia.

> Wydać to ja mogę i 25, tylko tak się zastanawiam czy warto jest przepłacać dwukrotnie za ten sam

> przedmiot?

idź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i tam kup. Żaden kurier paczką przynajmniej nie będzie Ci rzucał, a z przesyłką podobnie wyjdzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakieś bajki sadzisz Kolego, jeździłem na ISKRACH w lanosie z gazem, w sumie 2x wymieniłem je przez

> czas jak trzymałem auto i żadnych problemów ( co 60-70 tyś. km wymiana). Jak dla Ciebie 12-15

> zł sztuka za świecę to wydatek to nie wiem co chcesz taniej znaleźć.

Tak, przypomniałeś mi zlosnik.gif Iskra Gaz to były jedyne świece, na których mól Lanos dawał radę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz, a kolega uważa, że 25 to dużo, może z tego powodu ma problemy?

nie wiem, możemy gdybać, czy to wina oszczędności na siłę, czy stanu silnika czy jeszcze czegoś innego.

Wiem tyle, że od 7 lat, odkąd mam Fiata, gdzie świece wymienia się co 30 tys. km, a kosztują bardzo dużo (jak na Fiata zlosnik.gif), po prostu zlecam wymianę świec w ASO co 30 tys. km i tyle. Nie szukam, nie kombinuję, nie próbuję zaoszczędzić 5pln na świecy kupując z nieznanego źródła i silnik po prostu działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest taki plan, ale narazie chyba robić tego nie będę - póki co autko za mało jeździ aby było to

> uzasadnione ekonomicznie

> BTW: no widzię, że wreszcie się obudziłeś (kolejna kawa ) i zaczynasz do rzeczy gadać, oby tak

> talej

Kup endoskop i zajrzyj przez gniazdo świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy chcę, abyś mnie przekonał do znienawidzonej przeze mnie Iskry

Masz przynajmniej gwarancję oryginalnego produktu, a jakość tych świec poprawiła się w porównaniu ze stanem sprzed kilkudziesięciu lat. Zresztą czasem nie są wcale winne świece, choć objawy na to wskazywałyby. Nawet najlepsze świece nie uzdrowią silnika w fatalnym stanie technicznym. Od lat jeżdżę na iskrach, miałem je w różnych silnikach i nic złego nie mogę powiedzieć (w sumie ponad 250kkm). Ale jest wolny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, możemy gdybać, czy to wina oszczędności na siłę, czy stanu silnika czy jeszcze czegoś

> innego.

> Wiem tyle, że od 7 lat, odkąd mam Fiata, gdzie świece wymienia się co 30 tys. km, a kosztują bardzo

> dużo (jak na Fiata ), po prostu zlecam wymianę świec w ASO co 30 tys. km i tyle. Nie szukam,

> nie kombinuję, nie próbuję zaoszczędzić 5pln na świecy kupując z nieznanego źródła i silnik po

> prostu działa

Ja w ogóle nie rozumiem takiego oszczędzania. Miesięcznie na paliwo wydaje się kilkaset złotych, a szkoda wydać stówkę na świece raz na 5 lat? Albo zaoszczędzić 50 zł kupując olej na allegro raz na 30 kkm? W porównaniu do utraty wartości i kosztów paliwa to grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w ogóle nie rozumiem takiego oszczędzania. Miesięcznie na paliwo wydaje się kilkaset złotych, a

> szkoda wydać stówkę na świece raz na 5 lat? Albo zaoszczędzić 50 zł kupując olej na allegro

> raz na 30 kkm? W porównaniu do utraty wartości i kosztów paliwa to grosze.

nie dość, że różnice jak piszesz, są niewielkie, to często można więcej stracić niż zyskać. Jeżeli znajdę na Allegro świece do mojego auta po 40 pln, zamiast po 50, zaoszczędzę 40 pln w sumie na czterech sztukach. Świece przyjdą, ja pojadę do serwisu na montaż, tam zamontują i okaże się, że jedna jest wadliwa. Oddadzą mi ją i co? Samochód zostanie bez jednej świecy? hehe.gif Będę musiał dokupić tę jedną w ASO, doliczą sobie do robocizny wkręcanie i wykręcanie tej jednej świecy kilka razy, a ja będę wysyłał sprzedawcy w ramach reklamacji na własny koszt? O ile w ogóle uda się zareklamować, a nie spuści mnie na drzewo twierdząc, że serwis uszkodził przy montażu.

Po prostu takie oszczędności są zupełnie nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.