Skocz do zawartości

Braking guard


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis uratowal mi tylek i zaczynam doceniac te wszystkie systemy wbudowane coraz bardziej.

Wracam z pracy obwodnica miasta (autostrada), predkosc ograniczona swietlnie do 120 i tak sobie jedziemy....az tu nagle auto wlacza hamulce z sila hamowania awaryjnego....ja w szoku co sie dzieje bo nie dostzreglem zagrozenia a przedemna bumka chyba z 5 aut...powpadali jeden na drugiego.

Tak wiec nie negowac nowosci bo przydaja sie od czasu do czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ też jestem zdania że wszystkie te wynalazki są bardzo OK i jak najbardziej pożądane. Im więcej tych trzyliterowych systemów tym szczęśliwszy jestem. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis uratowal mi tylek i zaczynam doceniac te wszystkie systemy wbudowane coraz bardziej.

> Wracam z pracy obwodnica miasta (autostrada), predkosc ograniczona swietlnie do 120 i tak sobie

> jedziemy....az tu nagle auto wlacza hamulce z sila hamowania awaryjnego....ja w szoku co sie

> dzieje bo nie dostzreglem zagrozenia a przedemna bumka chyba z 5 aut...powpadali jeden na

> drugiego.

> Tak wiec nie negowac nowosci bo przydaja sie od czasu do czasu...

Jakby moje auto tak zareagowało, to bym je jak najszybciej sprzedał. Zadnych aut które same coś robią czerwona.gif

(znaczy mam na myśli ze same coś robią na drodze, bo jak np. same zmieniają biegi to super , lubie to wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby moje auto tak zareagowało, to bym je jak najszybciej sprzedał. Zadnych aut które same coś

> robią

> (znaczy mam na myśli ze same coś robią na drodze, bo jak np. same zmieniają biegi to super , lubie

> to )

jakby nie zareagowalo to mozlwe ze wartosc auta ulegla by sporej redukcji grinser006.gif

PS. tez mam taki system, ktory w najpierw przytula pasami do fotela, domyka okna i podnosi cisnienie w ukladzie hamulcowym a na jak juz jest bardzo za blisko to sam depcze hamulec wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak wskoczy i zapnie heble na dębowo? Można gdybać...

No wlasnie... sa setki roznych sytuacji... a co jeśli jest sytuacja ze samochod uzna ze trzeba gwałtownie hamować a ja uznam ze trzeba gwałtownie przyspieszyc ? i co wtedy? confused.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie... sa setki roznych sytuacji... a co jeśli jest sytuacja ze samochod uzna ze trzeba

> gwałtownie hamować a ja uznam ze trzeba gwałtownie przyspieszyc ? i co wtedy?

Możesz to wyłączyć ok.gif Tak jak automatyczne wycieraczki - chcesz, używasz, nie chcesz, nie używasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie... sa setki roznych sytuacji... a co jeśli jest sytuacja ze samochod uzna ze trzeba

> gwałtownie hamować a ja uznam ze trzeba gwałtownie przyspieszyc ? i co wtedy?

Jeśli przeżyjesz, to będzie znaczyło tyle, że auto się okazało inteligentniejsze. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja w oplu wylaczylem bo jak sie wcinam na milimetry to odrazu by mi po hamulcach dawal na maksa

Powinni wypuścić wersję, która zamiast hebli, zapinałaby kija samobija nad łbem właściciela. I to taką nie do wyłączenia. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej braking

> Z jakiej odległości wykryło, lub ew. jak blisko się zatrzymałeś?

> Gorzej jak ktoś za tobą nie ma asystenta

Nie wiem z jakiej....depnal i wszytsko sie dzialo w ciagu sekundy. Zatrzymal sie jakies 3-5 m od poprzednika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakby moje auto tak zareagowało, to bym je jak najszybciej sprzedał. Zadnych aut które same coś

> robią

> (znaczy mam na myśli ze same coś robią na drodze, bo jak np. same zmieniają biegi to super , lubie

> to )

A jestes pewien ze tego nie masz? Masz aktywny tempomat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak auto się pomyli (bo np.ktos przed nas "na żyletki" wskoczy na sekundę zmieniając pas) to

> stworzy większe zagrożenie...

To znaczy ze jechales za blisko i stwarzales zagrozenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie... sa setki roznych sytuacji... a co jeśli jest sytuacja ze samochod uzna ze trzeba

> gwałtownie hamować a ja uznam ze trzeba gwałtownie przyspieszyc ? i co wtedy?

Kierowca zawsze nadpisuje system....tak dziala aktywny tempomat, tak pewnie dziala braking guard - > znaczy musisz depnac do dechy to pojedzie dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie... sa setki roznych sytuacji... a co jeśli jest sytuacja ze samochod uzna ze trzeba

> gwałtownie hamować a ja uznam ze trzeba gwałtownie przyspieszyc ? i co wtedy?

zdarzylo mi sie moze raz ze mi automatyka hamowala... ale bylo naprawde blisko, ze 2-3 razy Ave jedynie przytulila mnie pasami i podniosla cisnienie w ukladzie hamulcowym - bo lekkie musniecie hamulca mocno mnie spowolnilo... za kazdym razem reakcja Ave byla wlasciwa i wynikala z zajechania mi drogi przez inne auto ktorego kierownik sobie wyprzedzac na autostradzie chcial tylko w lusterko nie spojrzal...

ten problem o ktorym wspominasz pojawia sie za to jak sie leci na tempomacie radarowym - zdarza sie ze radar na luku stwierdza ze tir ktorego dochodze jest potencjalnym zagrozeniem i zaczyna hamowac zeby dopasowac predkosc do niego... ale musniecie gazu rozwiazuje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdarzylo mi sie moze raz ze mi automatyka hamowala... ale bylo naprawde blisko, ze 2-3 razy Ave

> jedynie przytulila mnie pasami i podniosla cisnienie w ukladzie hamulcowym - bo lekkie

> musniecie hamulca mocno mnie spowolnilo... za kazdym razem reakcja Ave byla wlasciwa i

> wynikala z zajechania mi drogi przez inne auto ktorego kierownik sobie wyprzedzac na

> autostradzie chcial tylko w lusterko nie spojrzal...

> ten problem o ktorym wspominasz pojawia sie za to jak sie leci na tempomacie radarowym - zdarza

> sie ze radar na luku stwierdza ze tir ktorego dochodze jest potencjalnym zagrozeniem i zaczyna

> hamowac zeby dopasowac predkosc do niego... ale musniecie gazu rozwiazuje problem.

Jak masz line assista to nie ma tego problemu. Jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby sie pomylil.

PS. A jak masz auto w zasiegu radaru na czerwonym polu to nie masz z automatu wyzszego cisnienia w ukladzie hamulcowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz line assista to nie ma tego problemu. Jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby sie pomylil.

mozliwe, ale w sumie to nie wiem, bo mimo ze mam LKA to jakos nie lubie z nim jezdzic, dziwnie sie czuje jak chce podciac zakret a tu mi "opor" na kierownicy sie pojawia bo automatyka koniecznie chce jechac srodkiem pasa smile.gif

> PS. A jak masz auto w zasiegu radaru na czerwonym polu to nie masz z automatu wyzszego cisnienia w

> ukladzie hamulcowym?

jak cos mi wpada za blisko przed maske to AVE dociaga pasy, domyka okna i podnosi cisnienie w hamulcach, jak nie ma reakcji to hamuje - przynajmniej tak gdzies kiedys wyczytalem i z praktyki tak to mniej wiecej wyglada. Szkoda tylko ze calosc przetaje dzialac ponizej 40km/h wiec w korkach sie nie sprawdza :/ ... w volvo XC60 jest to fajniej rozwiazane wink.gif no ale fura prawie 2x drozsza niz moje AVE smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (znaczy mam na myśli ze same coś robią na drodze, bo jak np. same zmieniają biegi to super , lubie

> to )

A widzisz... Co jest bardziej "niefajne"? Włączenie się "jakiś tam systemów" czy zmiana biegu przez automat w trakcie pokonywania śliskiego zakrętu?

Oczywiście wiem, że w Twoich zakupach taki problem nie występuje, ale u innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby nie zareagowalo to mozlwe ze wartosc auta ulegla by sporej redukcji

> PS. tez mam taki system, ktory w najpierw przytula pasami do fotela, domyka okna i podnosi

> cisnienie w ukladzie hamulcowym a na jak juz jest bardzo za blisko to sam depcze hamulec

Oraz puszcza "głuchego" na SOR i do grabarza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem generalnie przeciwny wszelkim trzyliterowcom w szczegolnosci w aucie do zabawy. W dupowozie juz mniej, byle daly sie wylaczyc zlosnik.gif. Bo faktycznie czasem sie czlowiek zamysli albo nie pomysli co robi jak ja wczoraj: w ostatniej chwili podjalem decyzje ze skrecam wiec niewiele myslac szarpnalem za kierownice. Zwykle w tym miejscu tak robie i nie ma problemu, wczoraj jednak oprocz tego ze poczulem ze auto nie do konca robi to co ja chce blush.gif i rozlegl sie rozpaczliwy terkot i miganie lampki od ESP poniewaz bylo mokro. W efekcie lekko tylko dotknalem kraweznika, bez ESP pewnie trzeba byloby jakas felge prostowac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To znaczy ze jechales za blisko i stwarzales zagrozenie....

Owszem, ja często jezdze za blisko i stwarzam zagrozenie bo nie mam czasu jechać zgodnie z przepisami, ale chodzi mi o to ze ja nad tym panuje, a nie samochod - jeśli by samochod chciał myslec za mnie to bym go sprzedał sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli przeżyjesz, to będzie znaczyło tyle, że auto się okazało inteligentniejsze.

Nie interesuje mnie to, ja prowadze i auto ma robic to co ja chce, a nie odwrotnie ok.gif

Auto nie może samo decydować o tym jak się zachować na drodze z prostej przyczyny - NIE WIDZI SYTUACJI NA DRODZE. Tylko wyczuwa czujnikami, ale to nie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzisz... Co jest bardziej "niefajne"? Włączenie się "jakiś tam systemów" czy zmiana biegu przez

> automat w trakcie pokonywania śliskiego zakrętu?

> Oczywiście wiem, że w Twoich zakupach taki problem nie występuje, ale u innych...

Śliskie zakrety się pokonuje powoli, wiec problemu nie ma gdy automat zmieni bieg.

A jak wciskam się gdzies na milimetry i mi auto nagle zahamuje to może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>... Szkoda tylko ze calosc przetaje dzialac ponizej 40km/h

> wiec w korkach sie nie sprawdza :/ ... w volvo XC60 jest to fajniej rozwiazane no ale fura

> prawie 2x drozsza niz moje AVE

Nawet do fiesty możesz dokupić asystenta hamowania przed przeszkodą ( Active City Stop ) za 1,6 kzł. Jak ty nie zareagujesz na pojazd przed tobą, to zrobi to auto. Prędkość nie może być wyższa niż 30 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, ja często jezdze za blisko i stwarzam zagrozenie bo nie mam czasu jechać zgodnie z

> przepisami,

Właśnie m. in. z powodu takiech pozstaw jak Twoja montują te systemy, bo najsłabszym ogniwem najczęściej okazuje się łącznik kierownicy z pedałem gazu i hamulca.

Z reszta nie masz co sie martwić na zapas, "problem" asystentów bedzie Cie dotyczył za 15 lat zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet do fiesty możesz dokupić asystenta hamowania przed przeszkodą ( Active City Stop ) za 1,6

> kzł. Jak ty nie zareagujesz na pojazd przed tobą, to zrobi to auto. Prędkość nie może być

> wyższa niż 30 km/h.

teraz owszem, ale ja mam auto z 2009 roku (w maksymalnej wersji wyposazenia) i wtedy szalem byl aktywny tempomat wink.gif

przejrzalem manuala ale cos teraz nie moge znalezc informacji ze dziala >40km/h ... mozliwe ze cos mi sie pomylilo z tempomatem ktory wlasnie od tej predkosci dziala a ponizej sie wylacza. W kazdym razie moj system nazywa sie PCS i zapewnia przedkolizyjne kasowanie luzu pasów bezpieczenstwa, przedkolizyjne wspomaganie hamowania (mocniejsza reakcja na wcisniecie hamulca - podnosi cisnienie w ukladzie hamulcowym) oraz przedkolizyjne automatyczne hamowanie w sytuacji kiedy wg systemu kolizja jest nieunikniona. W przeciwienstwie do Volvo XC60 ktorym czasami jezdze, w moim manualu nigdzie nie pisze ze auto sie zatrzyma a jedynie ze zredukuje predkosc. W volvo system dziala az do zatrzymania auta i dlatego nadaje sie (przynajmniej teoretycznie) do kulania sie w korkach. Z tego co slyszalem o ACS to on rowniez nie ma na celu zatrzymania auta a tylko zredukowanie szkod przez zredukowanie predkosci ale tylko jesli auto sie toczy ponizej 30km/h... wiec jak jedziesz 35km/h to przywalisz dokladnie tak samo jak moim AVE smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie m. in. z powodu takiech pozstaw jak Twoja montują te systemy, bo najsłabszym ogniwem

> najczęściej okazuje się łącznik kierownicy z pedałem gazu i hamulca.

> Z reszta nie masz co sie martwić na zapas, "problem" asystentów bedzie Cie dotyczył za 15 lat

A skad, za 15 lat to ja będę kupował auta z lat '90 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, ja często jezdze za blisko i stwarzam zagrozenie bo nie mam czasu jechać zgodnie z

> przepisami, ale chodzi mi o to ze ja nad tym panuje, a nie samochod - jeśli by samochod chciał

> myslec za mnie to bym go sprzedał

I dlatego dzis jezdzisz autem prawie pelnoletnim.

Ciekawe co zrobisz za 10 lat grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozliwe, ale w sumie to nie wiem, bo mimo ze mam LKA to jakos nie lubie z nim jezdzic, dziwnie sie

> czuje jak chce podciac zakret a tu mi "opor" na kierownicy sie pojawia bo automatyka

> koniecznie chce jechac srodkiem pasa

> jak cos mi wpada za blisko przed maske to AVE dociaga pasy, domyka okna i podnosi cisnienie w

> hamulcach, jak nie ma reakcji to hamuje - przynajmniej tak gdzies kiedys wyczytalem i z

> praktyki tak to mniej wiecej wyglada. Szkoda tylko ze calosc przetaje dzialac ponizej 40km/h

> wiec w korkach sie nie sprawdza :/ ... w volvo XC60 jest to fajniej rozwiazane no ale fura

> prawie 2x drozsza niz moje AVE

To u mnie inaczej to dziala - kazde "zblizenie sie do zagrozenia" powoduje podniesienie cisnienia w ukladzie hamulcowym.

Trzeba sie do tego przyzwyczaic bo jak pierwszy raz wsiadlem do auta to wygladalo to jakbym jezdzil na "L-ce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To u mnie inaczej to dziala - kazde "zblizenie sie do zagrozenia" powoduje podniesienie cisnienia w

> ukladzie hamulcowym.

> Trzeba sie do tego przyzwyczaic bo jak pierwszy raz wsiadlem do auta to wygladalo to jakbym jezdzil

> na "L-ce"

A od ilu km/h dziala ci aktywny tempomat?

U mnie dopiero do 30 wiec w korkach nie utrzymuje dystansu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie interesuje mnie to, ja prowadze i auto ma robic to co ja chce, a nie odwrotnie

> Auto nie może samo decydować o tym jak się zachować na drodze z prostej przyczyny - NIE WIDZI

> SYTUACJI NA DRODZE. Tylko wyczuwa czujnikami, ale to nie to samo.

A ty co robisz swoimi oczami? Tez wyczuwasz sytuacje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.