Skocz do zawartości

Co z tymi mazdami w dieslu jest nie tak??!


Muzyk007

Rekomendowane odpowiedzi

> Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w

> stosunku do innych diesli...

> Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy?

podobno jak sie w markiecie ropkę leje to tak jest zlosnik.gif

cena mniejsza ale oszczędności trzeba odkładać na nowe wtryski zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w

> stosunku do innych diesli...

> Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy?

Napaczały się na stare Fordowskie TDCi i kopcą tak samo jak one. grinser006.gif

A poza tym to "diesel musi dymić!" no nie mów że nie wiesz? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno jak sie w markiecie ropkę leje to tak jest

no ale to bym frytami za nim było czuć hmm.gif

No i by oszczędzali tylko użyszkodnicy Mazd? hmm.gif

> cena mniejsza ale oszczędności trzeba odkładać na nowe wtryski

jak ktoś chce oszczędzać tak na paliwie to stary D lub TDI grinser006.gif te to wszystko przepalą cool.gif

w i wtryski grosze kosztują palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale to bym frytami za nim było czuć

> No i by oszczędzali tylko użyszkodnicy Mazd?

> jak ktoś chce oszczędzać tak na paliwie to stary D lub TDI te to wszystko przepalą

> w i wtryski grosze kosztują

ja piszę o normalnej ropce ale ze stacji przy markecie....

stare D i TDI pod blokiem się tankuje a nie na stacji zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to ja nie zajarzyłem

> a to gdzie tankujesz dobrą ropkę?

> wiem, ale

ja nie tankuje ropki obecnie bo nie mam kopciucha śmierdziucha zlosnik.gif

ale kiedyś dawno temu przez lata lałem benzynę na neste i było ok a wszyscy pisali że paliwo do bani...

teraz słucham że jak takujesz w auchan to zaraz wtryski polecą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 diesel z pierwszych mazd 6 i pochodnych, musi mieć tip top oleum, najlepiej żeby przewyższał jakością to co zaleca producent.

Ktoś zaleje ciut gorszy i się zaczynają jaja - tak mówi internet zlosnik.gif

poza tym, padają tam różne rzeczy, np napinacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie tankuje ropki obecnie bo nie mam kopciucha śmierdziucha

> ale kiedyś dawno temu przez lata lałem benzynę na neste i było ok a wszyscy pisali że paliwo do

> bani...

> teraz słucham że jak takujesz w auchan to zaraz wtryski polecą....

Wszyscy dużo rzeczy mówią grinser006.gif

jestem zdania, że najlepiej samemu sprawdzić grinser006.gif

wiem, ryzykowne, ale... to najpewniejsze żródłó

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 diesel z pierwszych mazd 6 i pochodnych, musi mieć tip top oleum, najlepiej żeby przewyższał

> jakością to co zaleca producent.

> Ktoś zaleje ciut gorszy i się zaczynają jaja - tak mówi internet

> poza tym, padają tam różne rzeczy, np napinacze.

czyli po prostu wrażliwy i delikatny osprzęt...? zwłąszcza w przeciwieństwie do innych jednostek, a watek obok plują na JTD i na CDTI hehe.gif ale u tych nadmiernego kopcenia nie zauważyłem cool.gif

ah te diesle... zawsze mi sie silnik diesla kojarzył właśnie z trwałością i bardzo długą żywotnością...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli po prostu wrażliwy i delikatny osprzęt...? zwłąszcza w przeciwieństwie do innych jednostek, a

> watek obok plują na JTD i na CDTI ale u tych nadmiernego kopcenia nie zauważyłem

> ah te diesle... zawsze mi sie silnik diesla kojarzył właśnie z trwałością i bardzo długą

> żywotnością...

trwałość i żywotność to jest w ciężarówkach ok.gif

albo w W123-W124....

obecnie diesel to idealny zarobek dla sprzedawców części i serwisu osprzętu idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% tych mazd jest ściągnięta przez handlarzy-cudotwórców i maja średnio pół miliona km na kołach, więc czego się spodziewacie? hehe.gif

Potem jak już taka perełka przekroczy szczęśliwie granicę PL i dostanie "pakiet startowy" w postaci Plaka i "korekcji budzika" to trafia w ręce polskiego 'domowego mechanika', który od razu wycina DPF, bo przecież to zło najgorsze. Po wycięciu oszukiwaniem software'u silnika zajmuje się kolejny 'domowy tuner' z allegro, który przy okazji odzyskuje 'gratisy' od producenta silnika (które BTW, może i były ale pół miliona km temu...)

Skutek jest jak opisałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli po prostu wrażliwy i delikatny osprzęt...? zwłąszcza w przeciwieństwie do innych jednostek, a

> watek obok plują na JTD i na CDTI ale u tych nadmiernego kopcenia nie zauważyłem

> ah te diesle... zawsze mi sie silnik diesla kojarzył właśnie z trwałością i bardzo długą

> żywotnością...

podkaldki pod wtryskami i czyszczenie smoka

do tego wrazliwy dpf

napinacze? nie wiem jakie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podkaldki pod wtryskami i czyszczenie smoka

prawda

> do tego wrazliwy dpf

piwrwszej generecji-szybko się zapełniał i dosyć długo wypalał, co nie jest problemem przy jeździe na dłuższych dystansach. Auta ze sprawnym filterm nie kopcą wcale. Kopciły tylke auta z przezd FL-euro3

> napinacze? nie wiem jakie

Ja spotkałęm się, że ludzie wymieniają sam pasek, bez napinacza, bo to najdroższy element rozrządu.

Na napinacze łańcucha w silnikach 2,2 byłą akcja serwisowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w

> stosunku do innych diesli...

> Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy?

A czy Twoje obserwacje nie zostały poczynione na starych, wyekspolatowanych mazdach 3 i 6, które Mirki przytachały z reichu "okazja igła pacz jedyna taka" wink.gif Nowe 6 i CX-5 z dieslem 2.2 nie dymią ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja piszę o normalnej ropce ale ze stacji przy markecie....

Mówisz, że jedzie sobie cysterna z Orlenu i jak zajeżdża na stację marketową, to ropa strzela focha i psuje wtryski ?

Jak zajeżdża na stację Orlenu, ale franczyzową, to ropa na normalny humor, a jak na Orlen firmowy, to ropa z radości auto wewnątrz posprząta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawda

> piwrwszej generecji-szybko się zapełniał i dosyć długo wypalał, co nie jest problemem przy jeździe

> na dłuższych dystansach. Auta ze sprawnym filterm nie kopcą wcale. Kopciły tylke auta z przezd

> FL-euro3

> Ja spotkałęm się, że ludzie wymieniają sam pasek, bez napinacza, bo to najdroższy element rozrządu.

> Na napinacze łańcucha w silnikach 2,2 byłą akcja serwisowa

nie napinacze a sam łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 90% tych mazd jest ściągnięta przez handlarzy-cudotwórców i maja średnio pół miliona km na kołach,

> więc czego się spodziewacie?

> Potem jak już taka perełka przekroczy szczęśliwie granicę PL i dostanie "pakiet startowy" w postaci

> Plaka i "korekcji budzika" to trafia w ręce polskiego 'domowego mechanika', który od razu

> wycina DPF, bo przecież to zło najgorsze. Po wycięciu oszukiwaniem software'u silnika zajmuje

> się kolejny 'domowy tuner' z allegro, który przy okazji odzyskuje 'gratisy' od producenta

> silnika (które BTW, może i były ale pół miliona km temu...)

> Skutek jest jak opisałeś...

no okej. to, że większość aut jest z rajchu od OMA lub OPA to okej. Ale inne nie kopcą...

No bo ludzie dziś kupują oczami, stawiając na wygląd auta i niską cenę oraz niski przebieg + WYPAS.

no i jest jak jest...

Jest też tego plus... Jeśli ludzie tak kupują to auta lekko uszkodzone CZYLI już wizualnie niepoprawne ma niską wartość...

Nie dawno jeden ze znajomych kupił golfa VI z przetartym bokiem za połowę ceny rynkowej... nikt tego nie chciał... grinser006.gif bo już brzydko wygląda. A on kupił i ma zamiar zrobić, gdzie po zrobieniu tego auta i tak będzie mocno do przodu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trwałość i żywotność to jest w ciężarówkach

> albo w W123-W124....

> obecnie diesel to idealny zarobek dla sprzedawców części i serwisu osprzętu

no niestety... choć w benzynach robi się to samo.

Fakt, że taniej w benyznie części wychodzą chyba....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz, że jedzie sobie cysterna z Orlenu i jak zajeżdża na stację marketową, to ropa strzela focha

> i psuje wtryski ?

> Jak zajeżdża na stację Orlenu, ale franczyzową, to ropa na normalny humor, a jak na Orlen firmowy,

> to ropa z radości auto wewnątrz posprząta ?

Brawo.

Czego to ludzie nie wymyslą aby zaistnieć. A powielanie bzdur i opowieści wujka przy grillu to chyba specjalność AK i jego niektórych pisarzy.

Ja od 2010 tankuje praktycznie tylko na Leclerku swoją Ave z wrażliwymi wtryskami Denso. Fakt ,że dolewam oleju 2T.

Ale nie kopci nie dymi i wtryski maja się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w

> stosunku do innych diesli...

> Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy?

Ostatnio jechałem M6 2004r. 2.0D przy mocnym bucie w lusterku wstecznym nic nie widziałem oprócz czarnych kłębów dymu zlosnik.gif Kumpla się pytam co mu tak sadzi to mówi że od zakupu tak ma hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio jechałem M6 2004r. 2.0D przy mocnym bucie w lusterku wstecznym nic nie widziałem oprócz

> czarnych kłębów dymu Kumpla się pytam co mu tak sadzi to mówi że od zakupu tak ma

rotfl.gif

Mirek mu powiedział, że ten typ tak ma i już biglaugh.gif

Zasłona dymna na pomiar prędkości dla policji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Diesle kopcą, smrodzą, i tylko od wieku i stanu auta zależy, czy zostawia "srogą zasłonę", czy tylko troszkę.

Mazda nie jest jakąś "rzucającą się w oczy marką", na tle igiełek z TDI, TDCI, HDI itd. na tylnej klapie.

Albo właściciele mają to w "pupie", albo nie stać ich na naprawę. Jazda za takim "śmierdzielem" w upał po górskich serpentynach to "sama przyjemność" angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Diesle kopcą, smrodzą, i tylko od wieku i stanu auta zależy, czy zostawia "srogą zasłonę", czy

> tylko troszkę.

Każdy samochód kopci i śmierdzi - benzynowy również. A jeśli chodzi o zasłonę z sadzy w dieslu to recepta jest prosta - DPF. Takie diesle nie dymią na czarno w ogóle.

> Mazda nie jest jakąś "rzucającą się w oczy marką", na tle igiełek z TDI, TDCI, HDI itd. na tylnej

> klapie.

> Albo właściciele mają to w "pupie", albo nie stać ich na naprawę. Jazda za takim "śmierdzielem" w

> upał po górskich serpentynach to "sama przyjemność"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy samochód kopci i śmierdzi - benzynowy również. A jeśli chodzi o zasłonę z sadzy w dieslu to

> recepta jest prosta - DPF. Takie diesle nie dymią na czarno w ogóle.

Można tez delikatnie obchodzić się z pedałem gazu oraz nie kręcić do wysokich obrotów i wtedy też dymu nie ma (przynajmniej widocznego) skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Geometrią-może, choć nie zawsze a co do tego przymulenia to niby skąd ma się wziąć (pomijając

> geometrię w turbosprężarce)

Jak jedziesz jak zamulacz to po jakimś czasie każde auto zaczyna być "zmulone" - autoadaptacja kompa, zbieranie się nagarów w wydechu itp. Poza tym zdecydowanie nie jest to zgodne z ecodrivingiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jedziesz jak zamulacz to po jakimś czasie każde auto zaczyna być "zmulone" - autoadaptacja

> kompa, zbieranie się nagarów w wydechu itp. Poza tym zdecydowanie nie jest to zgodne z

> ecodrivingiem.

Z tą autoadaptacją kompa w starych, jakby nie patrzeć, dieslach to chyba Cię fantazja poniosła grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tą autoadaptacją kompa w starych, jakby nie patrzeć, dieslach to chyba Cię fantazja poniosła

Starych to pojęcie względne. JTD z 98 może dymić (bo DPFa nie ma), a autoadaptacja w nim z pewnościa występuje. Podobnie 1.9mJet z 2009, który DPF miał w opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Starych to pojęcie względne. JTD z 98 może dymić (bo DPFa nie ma), a autoadaptacja w nim z

> pewnościa występuje.

I na czym niby polega, bo akurat mam 2.4jtd i ja tam żadnej autoadaptacji nie odczuwam, nawet zagłębiając się w schematy sterowania silnikiem nic takiego nie widzę hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I na czym niby polega, bo akurat mam 2.4jtd i ja tam żadnej autoadaptacji nie odczuwam, nawet

> zagłębiając się w schematy sterowania silnikiem nic takiego nie widzę

Komputer uczy się Twojego stylu jazdy oraz dopasowuje np. korekty wtrysków. W MES masz z resztą opcję kasowanua ustawień autoadaptacyjnych - na jakiś czas korekty wtrysków wracają do ustawień fabrycznych, silnik może pracować przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt km nierówno, a auto może nieco więcej palić - aż nastąpi autoadaptacja i komputer dostosuje się do "zastanej sytuacji" w silniku i osprzęcie tak, aby zapewnić optymalną pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komputer uczy się Twojego stylu jazdy oraz dopasowuje np. korekty wtrysków. W MES masz z resztą

> opcję kasowanua ustawień autoadaptacyjnych

W 2.4 JTD Z 99roku yikes.gif, pokaż gdzie grinser006.gif

> na jakiś czas korekty wtrysków wracają do

> ustawień fabrycznych, silnik może pracować przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt km

> nierówno, a auto może nieco więcej palić - aż nastąpi autoadaptacja i komputer dostosuje się

> do "zastanej sytuacji" w silniku i osprzęcie tak, aby zapewnić optymalną pracę.

Tam chyba nie żadnej korekty wtrysków, były dopiero w późniejszej generacji hmm.gif

A co do silnika zawsze pracuje ta samo, tak samo dobrze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komputer uczy się Twojego stylu jazdy oraz dopasowuje np. korekty wtrysków. W MES masz z resztą

> opcję kasowanua ustawień autoadaptacyjnych - na jakiś czas korekty wtrysków wracają do

> ustawień fabrycznych, silnik może pracować przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt km

> nierówno, a auto może nieco więcej palić - aż nastąpi autoadaptacja i komputer dostosuje się

> do "zastanej sytuacji" w silniku i osprzęcie tak, aby zapewnić optymalną pracę.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Co innego styl jazdy kierowcy (który w dieslu nie ma znaczenia) a co innego korekcje wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 2.4 JTD Z 99roku , pokaż gdzie

Nie mam dostępu do JTD. To jak działa tam common rail przy wyższych przebiegach bez korekt wtryskiwaczy?

> Tam chyba nie żadnej korekty wtrysków, były dopiero w późniejszej generacji

Tam były na pewno, miałem JTDma ok.gif

> A co do silnika zawsze pracuje ta samo, tak samo dobrze

to nie są jakieś wielkie różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Co innego styl jazdy kierowcy (który w dieslu nie ma

> znaczenia) a co innego korekcje wtryskiwaczy.

Faktycznie w dieslu styl i charakterystyka jazdy bezpośrednio nie wpływa na korekty, ale pośrednio jak najbardziej - np. stopień zapełnienia DPF (vide jazda na krótkich dystansach) może mieć spory wpływ na korekty wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam dostępu do JTD. To jak działa tam common rail przy wyższych przebiegach bez korekt

> wtryskiwaczy?

Podczas hamowania silnikiem sterownik podaje małe dawki paliwa na poszczególne cylindry i mierzy przyśpieszenie kątowe po każdym wtrysku. Na tej podstawie wylicza sobie odpowiednie korekty jakie musi potem wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas hamowania silnikiem sterownik podaje małe dawki paliwa na poszczególne cylindry

wydawało mi się, że nic nie podaje i tak też czytałem w branżowej literaturze.

czyli spalanie przy hamowaniu = 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas hamowania silnikiem sterownik podaje małe dawki paliwa na poszczególne cylindry i mierzy

> przyśpieszenie kątowe po każdym wtrysku. Na tej podstawie wylicza sobie odpowiednie korekty

> jakie musi potem wprowadzić.

Nie znałem tej metody ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydawało mi się, że nic nie podaje i tak też czytałem w branżowej literaturze.

> czyli spalanie przy hamowaniu = 0

To są wartości bardzo małe i nie brane pod uwagę, ponadto nie występują ciągle podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.