Muzyk007 Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w stosunku do innych diesli... Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w > stosunku do innych diesli... > Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy? podobno jak sie w markiecie ropkę leje to tak jest cena mniejsza ale oszczędności trzeba odkładać na nowe wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w > stosunku do innych diesli... > Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy? Napaczały się na stare Fordowskie TDCi i kopcą tak samo jak one. A poza tym to "diesel musi dymić!" no nie mów że nie wiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > podobno jak sie w markiecie ropkę leje to tak jest no ale to bym frytami za nim było czuć No i by oszczędzali tylko użyszkodnicy Mazd? > cena mniejsza ale oszczędności trzeba odkładać na nowe wtryski jak ktoś chce oszczędzać tak na paliwie to stary D lub TDI te to wszystko przepalą w i wtryski grosze kosztują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > no ale to bym frytami za nim było czuć > No i by oszczędzali tylko użyszkodnicy Mazd? > jak ktoś chce oszczędzać tak na paliwie to stary D lub TDI te to wszystko przepalą > w i wtryski grosze kosztują ja piszę o normalnej ropce ale ze stacji przy markecie.... stare D i TDI pod blokiem się tankuje a nie na stacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Napaczały się na stare Fordowskie TDCi i kopcą tak samo jak one. > A poza tym to "diesel musi dymić!" no nie mów że nie wiesz? niby tak, ale tego Mazdowskiego dymu najwięcej widać A diesli po polskich drogach sporo śmiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > ja piszę o normalnej ropce ale ze stacji przy markecie.... a to ja nie zajarzyłem a to gdzie tankujesz dobrą ropkę? > stare D i TDI pod blokiem się tankuje a nie na stacji wiem, ale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > a to ja nie zajarzyłem > a to gdzie tankujesz dobrą ropkę? > wiem, ale ja nie tankuje ropki obecnie bo nie mam kopciucha śmierdziucha ale kiedyś dawno temu przez lata lałem benzynę na neste i było ok a wszyscy pisali że paliwo do bani... teraz słucham że jak takujesz w auchan to zaraz wtryski polecą.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 2.0 diesel z pierwszych mazd 6 i pochodnych, musi mieć tip top oleum, najlepiej żeby przewyższał jakością to co zaleca producent. Ktoś zaleje ciut gorszy i się zaczynają jaja - tak mówi internet poza tym, padają tam różne rzeczy, np napinacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > ja nie tankuje ropki obecnie bo nie mam kopciucha śmierdziucha > ale kiedyś dawno temu przez lata lałem benzynę na neste i było ok a wszyscy pisali że paliwo do > bani... > teraz słucham że jak takujesz w auchan to zaraz wtryski polecą.... Wszyscy dużo rzeczy mówią jestem zdania, że najlepiej samemu sprawdzić wiem, ryzykowne, ale... to najpewniejsze żródłó Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > 2.0 diesel z pierwszych mazd 6 i pochodnych, musi mieć tip top oleum, najlepiej żeby przewyższał > jakością to co zaleca producent. > Ktoś zaleje ciut gorszy i się zaczynają jaja - tak mówi internet > poza tym, padają tam różne rzeczy, np napinacze. czyli po prostu wrażliwy i delikatny osprzęt...? zwłąszcza w przeciwieństwie do innych jednostek, a watek obok plują na JTD i na CDTI ale u tych nadmiernego kopcenia nie zauważyłem ah te diesle... zawsze mi sie silnik diesla kojarzył właśnie z trwałością i bardzo długą żywotnością... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > czyli po prostu wrażliwy i delikatny osprzęt...? zwłąszcza w przeciwieństwie do innych jednostek, a > watek obok plują na JTD i na CDTI ale u tych nadmiernego kopcenia nie zauważyłem > ah te diesle... zawsze mi sie silnik diesla kojarzył właśnie z trwałością i bardzo długą > żywotnością... trwałość i żywotność to jest w ciężarówkach albo w W123-W124.... obecnie diesel to idealny zarobek dla sprzedawców części i serwisu osprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 90% tych mazd jest ściągnięta przez handlarzy-cudotwórców i maja średnio pół miliona km na kołach, więc czego się spodziewacie? Potem jak już taka perełka przekroczy szczęśliwie granicę PL i dostanie "pakiet startowy" w postaci Plaka i "korekcji budzika" to trafia w ręce polskiego 'domowego mechanika', który od razu wycina DPF, bo przecież to zło najgorsze. Po wycięciu oszukiwaniem software'u silnika zajmuje się kolejny 'domowy tuner' z allegro, który przy okazji odzyskuje 'gratisy' od producenta silnika (które BTW, może i były ale pół miliona km temu...) Skutek jest jak opisałeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > czyli po prostu wrażliwy i delikatny osprzęt...? zwłąszcza w przeciwieństwie do innych jednostek, a > watek obok plują na JTD i na CDTI ale u tych nadmiernego kopcenia nie zauważyłem > ah te diesle... zawsze mi sie silnik diesla kojarzył właśnie z trwałością i bardzo długą > żywotnością... podkaldki pod wtryskami i czyszczenie smoka do tego wrazliwy dpf napinacze? nie wiem jakie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > podkaldki pod wtryskami i czyszczenie smoka prawda > do tego wrazliwy dpf piwrwszej generecji-szybko się zapełniał i dosyć długo wypalał, co nie jest problemem przy jeździe na dłuższych dystansach. Auta ze sprawnym filterm nie kopcą wcale. Kopciły tylke auta z przezd FL-euro3 > napinacze? nie wiem jakie Ja spotkałęm się, że ludzie wymieniają sam pasek, bez napinacza, bo to najdroższy element rozrządu. Na napinacze łańcucha w silnikach 2,2 byłą akcja serwisowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 1. Stare auto 2. Duzy przebieg 3. Pewnie bierze olej 4. Pewnie zle serwisowany I kopci. U mnie nic nie kopci choc nie ma dpf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w > stosunku do innych diesli... > Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy? A czy Twoje obserwacje nie zostały poczynione na starych, wyekspolatowanych mazdach 3 i 6, które Mirki przytachały z reichu "okazja igła pacz jedyna taka" Nowe 6 i CX-5 z dieslem 2.2 nie dymią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Dlatego nie kupuje się Mazd, tylko Audi lub VW. Dżej Ci to powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > ja piszę o normalnej ropce ale ze stacji przy markecie.... Mówisz, że jedzie sobie cysterna z Orlenu i jak zajeżdża na stację marketową, to ropa strzela focha i psuje wtryski ? Jak zajeżdża na stację Orlenu, ale franczyzową, to ropa na normalny humor, a jak na Orlen firmowy, to ropa z radości auto wewnątrz posprząta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > prawda > piwrwszej generecji-szybko się zapełniał i dosyć długo wypalał, co nie jest problemem przy jeździe > na dłuższych dystansach. Auta ze sprawnym filterm nie kopcą wcale. Kopciły tylke auta z przezd > FL-euro3 > Ja spotkałęm się, że ludzie wymieniają sam pasek, bez napinacza, bo to najdroższy element rozrządu. > Na napinacze łańcucha w silnikach 2,2 byłą akcja serwisowa nie napinacze a sam łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > nie napinacze a sam łańcuch dzięki za uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > 90% tych mazd jest ściągnięta przez handlarzy-cudotwórców i maja średnio pół miliona km na kołach, > więc czego się spodziewacie? > Potem jak już taka perełka przekroczy szczęśliwie granicę PL i dostanie "pakiet startowy" w postaci > Plaka i "korekcji budzika" to trafia w ręce polskiego 'domowego mechanika', który od razu > wycina DPF, bo przecież to zło najgorsze. Po wycięciu oszukiwaniem software'u silnika zajmuje > się kolejny 'domowy tuner' z allegro, który przy okazji odzyskuje 'gratisy' od producenta > silnika (które BTW, może i były ale pół miliona km temu...) > Skutek jest jak opisałeś... no okej. to, że większość aut jest z rajchu od OMA lub OPA to okej. Ale inne nie kopcą... No bo ludzie dziś kupują oczami, stawiając na wygląd auta i niską cenę oraz niski przebieg + WYPAS. no i jest jak jest... Jest też tego plus... Jeśli ludzie tak kupują to auta lekko uszkodzone CZYLI już wizualnie niepoprawne ma niską wartość... Nie dawno jeden ze znajomych kupił golfa VI z przetartym bokiem za połowę ceny rynkowej... nikt tego nie chciał... bo już brzydko wygląda. A on kupił i ma zamiar zrobić, gdzie po zrobieniu tego auta i tak będzie mocno do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > trwałość i żywotność to jest w ciężarówkach > albo w W123-W124.... > obecnie diesel to idealny zarobek dla sprzedawców części i serwisu osprzętu no niestety... choć w benzynach robi się to samo. Fakt, że taniej w benyznie części wychodzą chyba.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Dlatego nie kupuje się Mazd, tylko Audi lub VW. > Dżej Ci to powie co racja to racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Mówisz, że jedzie sobie cysterna z Orlenu i jak zajeżdża na stację marketową, to ropa strzela focha > i psuje wtryski ? > Jak zajeżdża na stację Orlenu, ale franczyzową, to ropa na normalny humor, a jak na Orlen firmowy, > to ropa z radości auto wewnątrz posprząta ? Brawo. Czego to ludzie nie wymyslą aby zaistnieć. A powielanie bzdur i opowieści wujka przy grillu to chyba specjalność AK i jego niektórych pisarzy. Ja od 2010 tankuje praktycznie tylko na Leclerku swoją Ave z wrażliwymi wtryskami Denso. Fakt ,że dolewam oleju 2T. Ale nie kopci nie dymi i wtryski maja się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Ostatnio zauważyem, że sporo Mazd lubi zostawiać za sobą czarną chmurę... Jest to dosyć nagminne w > stosunku do innych diesli... > Co tam z nimi się dzieje? wtryski padają jak muchy? Ostatnio jechałem M6 2004r. 2.0D przy mocnym bucie w lusterku wstecznym nic nie widziałem oprócz czarnych kłębów dymu Kumpla się pytam co mu tak sadzi to mówi że od zakupu tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Ostatnio jechałem M6 2004r. 2.0D przy mocnym bucie w lusterku wstecznym nic nie widziałem oprócz > czarnych kłębów dymu Kumpla się pytam co mu tak sadzi to mówi że od zakupu tak ma Mirek mu powiedział, że ten typ tak ma i już Zasłona dymna na pomiar prędkości dla policji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Ostatnio jechałem M6 2004r. 2.0D przy mocnym bucie w lusterku wstecznym nic nie widziałem oprócz > czarnych kłębów dymu Kumpla się pytam co mu tak sadzi to mówi że od zakupu tak ma Powinna DR zabierać od ręki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Powinna DR zabierać od ręki . ilość diesli na drogach zmniejszyła by się o 25% minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Fakty są takie że jazda za takim śmierdzielem to katorga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Fakty są takie że jazda za takim śmierdzielem to katorga Dla mnie to po prostu wstyd jechać czymś, co robi zasłonę dymna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Napaczały się na stare Fordowskie TDCi i kopcą tak samo jak one. Wypraszam sobie. Mój nie dymi > A poza tym to "diesel musi dymić!" no nie mów że nie wiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Witam. Diesle kopcą, smrodzą, i tylko od wieku i stanu auta zależy, czy zostawia "srogą zasłonę", czy tylko troszkę. Mazda nie jest jakąś "rzucającą się w oczy marką", na tle igiełek z TDI, TDCI, HDI itd. na tylnej klapie. Albo właściciele mają to w "pupie", albo nie stać ich na naprawę. Jazda za takim "śmierdzielem" w upał po górskich serpentynach to "sama przyjemność" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Witam. > Diesle kopcą, smrodzą, i tylko od wieku i stanu auta zależy, czy zostawia "srogą zasłonę", czy > tylko troszkę. Każdy samochód kopci i śmierdzi - benzynowy również. A jeśli chodzi o zasłonę z sadzy w dieslu to recepta jest prosta - DPF. Takie diesle nie dymią na czarno w ogóle. > Mazda nie jest jakąś "rzucającą się w oczy marką", na tle igiełek z TDI, TDCI, HDI itd. na tylnej > klapie. > Albo właściciele mają to w "pupie", albo nie stać ich na naprawę. Jazda za takim "śmierdzielem" w > upał po górskich serpentynach to "sama przyjemność" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Każdy samochód kopci i śmierdzi - benzynowy również. A jeśli chodzi o zasłonę z sadzy w dieslu to > recepta jest prosta - DPF. Takie diesle nie dymią na czarno w ogóle. Można tez delikatnie obchodzić się z pedałem gazu oraz nie kręcić do wysokich obrotów i wtedy też dymu nie ma (przynajmniej widocznego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Można tez delikatnie obchodzić się z pedałem gazu oraz nie kręcić do wysokich obrotów i wtedy też > dymu nie ma (przynajmniej widocznego) I po krótkim czasie walczyć z zapieczoną zmienną geometrią i ogólnym zamuleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > I po krótkim czasie walczyć z zapieczoną zmienną geometrią i ogólnym zamuleniem Geometrią-może, choć nie zawsze a co do tego przymulenia to niby skąd ma się wziąć (pomijając geometrię w turbosprężarce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Geometrią-może, choć nie zawsze a co do tego przymulenia to niby skąd ma się wziąć (pomijając > geometrię w turbosprężarce) Jak jedziesz jak zamulacz to po jakimś czasie każde auto zaczyna być "zmulone" - autoadaptacja kompa, zbieranie się nagarów w wydechu itp. Poza tym zdecydowanie nie jest to zgodne z ecodrivingiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Jak jedziesz jak zamulacz to po jakimś czasie każde auto zaczyna być "zmulone" - autoadaptacja > kompa, zbieranie się nagarów w wydechu itp. Poza tym zdecydowanie nie jest to zgodne z > ecodrivingiem. Z tą autoadaptacją kompa w starych, jakby nie patrzeć, dieslach to chyba Cię fantazja poniosła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Z tą autoadaptacją kompa w starych, jakby nie patrzeć, dieslach to chyba Cię fantazja poniosła Starych to pojęcie względne. JTD z 98 może dymić (bo DPFa nie ma), a autoadaptacja w nim z pewnościa występuje. Podobnie 1.9mJet z 2009, który DPF miał w opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Starych to pojęcie względne. JTD z 98 może dymić (bo DPFa nie ma), a autoadaptacja w nim z > pewnościa występuje. I na czym niby polega, bo akurat mam 2.4jtd i ja tam żadnej autoadaptacji nie odczuwam, nawet zagłębiając się w schematy sterowania silnikiem nic takiego nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > I na czym niby polega, bo akurat mam 2.4jtd i ja tam żadnej autoadaptacji nie odczuwam, nawet > zagłębiając się w schematy sterowania silnikiem nic takiego nie widzę Komputer uczy się Twojego stylu jazdy oraz dopasowuje np. korekty wtrysków. W MES masz z resztą opcję kasowanua ustawień autoadaptacyjnych - na jakiś czas korekty wtrysków wracają do ustawień fabrycznych, silnik może pracować przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt km nierówno, a auto może nieco więcej palić - aż nastąpi autoadaptacja i komputer dostosuje się do "zastanej sytuacji" w silniku i osprzęcie tak, aby zapewnić optymalną pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Komputer uczy się Twojego stylu jazdy oraz dopasowuje np. korekty wtrysków. W MES masz z resztą > opcję kasowanua ustawień autoadaptacyjnych W 2.4 JTD Z 99roku , pokaż gdzie > na jakiś czas korekty wtrysków wracają do > ustawień fabrycznych, silnik może pracować przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt km > nierówno, a auto może nieco więcej palić - aż nastąpi autoadaptacja i komputer dostosuje się > do "zastanej sytuacji" w silniku i osprzęcie tak, aby zapewnić optymalną pracę. Tam chyba nie żadnej korekty wtrysków, były dopiero w późniejszej generacji A co do silnika zawsze pracuje ta samo, tak samo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Komputer uczy się Twojego stylu jazdy oraz dopasowuje np. korekty wtrysków. W MES masz z resztą > opcję kasowanua ustawień autoadaptacyjnych - na jakiś czas korekty wtrysków wracają do > ustawień fabrycznych, silnik może pracować przez pierwszych kilkanaście-kilkadziesiąt km > nierówno, a auto może nieco więcej palić - aż nastąpi autoadaptacja i komputer dostosuje się > do "zastanej sytuacji" w silniku i osprzęcie tak, aby zapewnić optymalną pracę. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Co innego styl jazdy kierowcy (który w dieslu nie ma znaczenia) a co innego korekcje wtryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > W 2.4 JTD Z 99roku , pokaż gdzie Nie mam dostępu do JTD. To jak działa tam common rail przy wyższych przebiegach bez korekt wtryskiwaczy? > Tam chyba nie żadnej korekty wtrysków, były dopiero w późniejszej generacji Tam były na pewno, miałem JTDma > A co do silnika zawsze pracuje ta samo, tak samo dobrze to nie są jakieś wielkie różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Co innego styl jazdy kierowcy (który w dieslu nie ma > znaczenia) a co innego korekcje wtryskiwaczy. Faktycznie w dieslu styl i charakterystyka jazdy bezpośrednio nie wpływa na korekty, ale pośrednio jak najbardziej - np. stopień zapełnienia DPF (vide jazda na krótkich dystansach) może mieć spory wpływ na korekty wtryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Nie mam dostępu do JTD. To jak działa tam common rail przy wyższych przebiegach bez korekt > wtryskiwaczy? Podczas hamowania silnikiem sterownik podaje małe dawki paliwa na poszczególne cylindry i mierzy przyśpieszenie kątowe po każdym wtrysku. Na tej podstawie wylicza sobie odpowiednie korekty jakie musi potem wprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Podczas hamowania silnikiem sterownik podaje małe dawki paliwa na poszczególne cylindry wydawało mi się, że nic nie podaje i tak też czytałem w branżowej literaturze. czyli spalanie przy hamowaniu = 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Podczas hamowania silnikiem sterownik podaje małe dawki paliwa na poszczególne cylindry i mierzy > przyśpieszenie kątowe po każdym wtrysku. Na tej podstawie wylicza sobie odpowiednie korekty > jakie musi potem wprowadzić. Nie znałem tej metody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > wydawało mi się, że nic nie podaje i tak też czytałem w branżowej literaturze. > czyli spalanie przy hamowaniu = 0 To są wartości bardzo małe i nie brane pod uwagę, ponadto nie występują ciągle podczas pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.