Pepcio Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Witajcie. Na kąciku AR niewiele się dzieje, więc postanowiłem spytać tutaj. Jak to jest z silnikami benzynowymi w alfach 147 1.6 105 i 120 KM ? Wiem, że słabym punktem 120 jest wariator faz rozrządu, ale czy oba te silniki mają problem z panewkami tak jak 2.0 czy to raczej rzadkość. Czytam w necie sprzeczne opinie, może ktoś z Was jest oblatany w tym temacie i nieco nakreśli sprawę? Z Góry Dziękuję ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Nigdy nie slyszalem o padajacych panewkach walu korbowego w 1.6TS co innego 2.0TS z alfy 156 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Z tego co czytałem i tak słyszałem od mechaników. 1.6 TS 105 konie to jest dobry silnik bez żadnych większych wad. 120 ma wariator - i to jest jedyna problematyczna rzecz. 1.8 TS i 2.0 TS - panewki się przekręci jakbyś o silnik nie dbał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Z tego co czytałem i tak słyszałem od mechaników. > 1.6 TS 105 konie to jest dobry silnik bez żadnych większych wad. 120 ma wariator - i to jest jedyna > problematyczna rzecz. > 1.8 TS i 2.0 TS - panewki się przekręci jakbyś o silnik nie dbał Potwierdzam. Jak swego czasu szukałem alfy to te same informacje znalazłem. Droga jest jeszcze wymiana świec bo jest 8 i z tego 4 jakieś nietypowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Potwierdzam. Jak swego czasu szukałem alfy to te same informacje znalazłem. > Droga jest jeszcze wymiana świec bo jest 8 i z tego 4 jakieś nietypowe. W Fiacie silniki 1.6 były wręcz nie do zabicia, nie wiem na ile podobna jest konstrukcja 1.6 w Alfie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Z tego co czytałem i tak słyszałem od mechaników. > 1.6 TS 105 konie to jest dobry silnik bez żadnych większych wad. 120 ma wariator - i to jest jedyna > problematyczna rzecz. > 1.8 TS i 2.0 TS - panewki się przekręci jakbyś o silnik nie dbał ale Alfe Romeo kupuje sie z silnikiem JTD i wtedy nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > W Fiacie silniki 1.6 były wręcz nie do zabicia, nie wiem na ile podobna jest konstrukcja 1.6 w > Alfie No właśnie nie są podobne. Może jakieś tam elementy osprzętu ale nic więcej. P S. Ten 1.6 105KM niestety nie jedzie za dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > No właśnie nie są podobne. Może jakieś tam elementy osprzętu ale nic więcej. > P S. Ten 1.6 105KM niestety nie jedzie za dobrze. A 120 pomijając wariator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Ten 1.6 105 to jest uproszczone 120. Więc poza wariatorem nie powinna się nic dzieć większego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Jeśli będziesz dbał o odpowiedni stan i jakość oleju to przy wariatorze też nic nie powinno się dziać. Zalecana jest jego wymiana razem z rozrządem. Oczywiście znasz problem przedniego zawieszenia w alfach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Jeśli będziesz dbał o odpowiedni stan i jakość oleju to przy wariatorze też nic nie powinno się > dziać. Zalecana jest jego wymiana razem z rozrządem. > Oczywiście znasz problem przedniego zawieszenia w alfach? Zawias jest mi znany, obecnie to nie jest wielki problem bo części nie są już jakoś kolosalnie drogie. Bardziej chodzi mi o sam silnik i jego wytrzymałość bo po 1.8 i 2.0 gdzie korba bokiem ,,wylatała'' mam mieszane uczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > ale Alfe Romeo kupuje sie z silnikiem JTD i wtedy nie ma problemu Oczywiście Nie masz wtedy problemu z dwumasą, EGRem, wtryskami itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Silniki troche przekombinowane, 8 świec i dodatkowo w wersji 120KM jest wariator którego bym unikał. Poza tym trzeba pilnować oleju, jak bierze <1l/5kkm to bardzo dobry wynik jak na ten motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > ale Alfe Romeo kupuje sie z silnikiem JTD i wtedy nie ma problemu Super rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Super rozwiązanie... Super jak ktoś dużo jeździ w trasy. A tak to lepiej 105 koni i juz. Ewentualnie 3.2 GTA + LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Zawias jest mi znany, obecnie to nie jest wielki problem bo części nie są już jakoś kolosalnie > drogie. Bardziej chodzi mi o sam silnik i jego wytrzymałość bo po 1.8 i 2.0 gdzie korba bokiem > ,,wylatała'' mam mieszane uczucia. Jak to ktoś kiedyś powiedział: alfe się kocha albo nienawidzi. Jeśli nie zależy Ci na osiągach to bierz 105, jeśli lubisz trochę szybciej to 120 z lekką nutką emocji:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Super jak ktoś dużo jeździ w trasy. > A tak to lepiej 105 koni i juz. > Ewentualnie 3.2 GTA + LPG Nie każdy chce jeździć dizlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Oczywiście > Nie masz wtedy problemu z dwumasą, EGRem, wtryskami itd. wywalasz EGR, i uzytkujac diesla madrze robisz wiele kkm. nie ma sie co bac diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > wywalasz EGR, i uzytkujac diesla madrze robisz wiele kkm. nie ma sie co bac diesla Ten EGR po coś jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Ten EGR po coś jest... zeby zasyfik dolot a pseudo ekolodzy mieli powod do Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Super jak ktoś dużo jeździ w trasy. > A tak to lepiej 105 koni i juz. Mam JTD, długie trasy robię tylko od święta a nie żałuję tego wyboru ani trochę. To po prostu pancerny silnik i mimo swojego przebiegu nie mam obaw że coś się w nim zaraz rozleci. Za to 1.6 TS jest dla mnie pomyłką głównie ze względu na spalanie. 2 litrowe silniki w większych autach palą tyle co ten, a zazwyczaj mają też więcej mocy i przy tym nie żrą tyle oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Mam JTD, długie trasy robię tylko od święta a nie żałuję tego wyboru ani trochę. ja też mam w stilo ten sam silnik jtd 115 , też zazwyczaj jeździ po mieście i wozi do pracy , i nic mu się nie dzieje , egr zaślepiony na dzień dobry po kupnie TS - twin shit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > ja też mam w stilo ten sam silnik jtd 115 , też zazwyczaj jeździ po mieście i wozi do pracy , i nic > mu się nie dzieje , egr zaślepiony na dzień dobry po kupnie Ja jeżdżę 60-70% miasto, reszta krótsze i czasami dłuższe trasy. EGR mam zaślepiony częściowo (blaszką z otworami), ale zaglądałem tam jakiś czas temu to o dziwo było czysto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Super jak ktoś dużo jeździ w trasy. 6 lat moja mama ma Stilo 1.9JTD, samochód przez ten czas zrobił 50kkm z czego pewnie połowa to takie sporadyczne wypady gdzieś dalej (samochód był traktowany jako auto rodzinne), ale na codzień tłuczony tylko po mieście, bardzo często nie zdąży nawet złapać pełnej temperatury i nie dzieje się z nim nic. Wymieniona tylko dwumasa, ale też na wyrost, bo po zdjęciu skrzyni okazało się, że jest dobra i wystarczy zmienić samo sprzęgło, ale już wszystko kupione było. Także nie wiem czemu JTD miałby się nie nadać do miasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 105tkę polecę szczerze, 120stka też spoko tylko przy wymianie rozrządu trzeba doliczyć 700zł na wariator i to tyle. Swoim 1,6 zrobiłem 12 000km od zeszłego roku i złego słowa nie mogę powiedzieć, od zakupu wymieniłem sobie rozrząd, oleje i filtry oraz wydech który jeszcze był oryginalny. Zawieszenie oryginalne przy przebiegu 187 000km myślę że jest zacnym wynikiem, luzów brak, ostatnio na przeglądzie diagnosta sam był zdziwiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > A 120 pomijając wariator? Wg mnie jedzie bardzo przyjemnie Dla niektórych wadą może być krótka skrzynia, na 5 biegu przy 100km/h jest już ponad 3000 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Także nie wiem czemu JTD miałby się nie nadać do miasta bo ma do bani przełożenia, bo nie ma gdzie użytkować turbiny o zmiennej geometrii w całym zakresie jej pracy, bo się nie grzeje i zimą jest w nim zimno. Jak dodać do tego to że klekocze to IMHO wystarczająco dużo powodów jak na początek, żeby nie użytkować diesla w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > bo ma do bani przełożenia, bo nie ma gdzie użytkować turbiny o zmiennej geometrii w całym zakresie > jej pracy, bo się nie grzeje i zimą jest w nim zimno. Jak dodać do tego to że klekocze to IMHO > wystarczająco dużo powodów jak na początek, żeby nie użytkować diesla w mieście. To trzeba przyznać że 1,6 105KM jak jest rozgrzany i sprawny to na postoju nie czuć że silnik jest odpalony, diesel jednak trzęsie budą jak się przesiadam do auta klienta. Jak dla mnie JTD do miasta to tylko dla fanów klekota inaczej nie widzę zastosowania. Co innego w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Jak dla mnie JTD do > miasta to tylko dla fanów klekota inaczej nie widzę zastosowania. Co innego w trasie. i pod tym mogę się podpisać dwoma ręcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Jak to jest z silnikami > benzynowymi w alfach 147 1.6 105 i 120 KM ? Wersje 105 i 120KM mają takie same przełożenia pierwszych czterech biegów. Natomiast piątka jest (paradoksalnie) dłuższa w słabszej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > Wersje 105 i 120KM mają takie same przełożenia pierwszych czterech biegów. > Natomiast piątka jest (paradoksalnie) dłuższa w słabszej wersji. Nie na darmo wersja 105KM często ma dopisek ECO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.