Skocz do zawartości

Multipla - najarałem się. Czy jestem normalny?


dizzastar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Obecnie od 2 lat jest Volvo V50 2.0D 136KM - auto wyjątkowo poprawne, aż do bólu, czasami nieco nudne. Z racji młodego rocznika, niewielkiego przebiegu i znanej, salonowej przeszłości prezentuje jeszcze dość dużą wartość.

 

Życie napisało mi mało ciekawy scenariusz - dość regularnie muszę robić przebiegi rzędu 400km w trasie. Nie jest to jazda zarobkowa, dlatego staram się ratować nieco budżet wożąć ludzi z blablacar'a. Dodatkowo pokonuję spore dystanse samotnie z moim 2 letnim synem. Niestety, w Volvo nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera, dlatego mały musi siedzieć z tyłu. Dla naszego dobra i bezpieczeństwa o wiele lepsze rozwiązanie to jazda z przodu.

 

Ze względu na to, że Volvo jest jeszcze sporo warte, nie ma wyłącznika airbagu oraz tylko 5 miejsc rozważam sprzedaż. Z drugiej strony wystarczy mi auto w o wiele niższym budżecie.

 

I tutaj na myśl przychodzi mi Fiat Multipla (wychowałem się na włoskiej marce), raczej po liftingu w kwocie powiedzmy poniżej 10kpln. Głównie ze względu na koszt zakupu, wyłącznik poduszki i co równie ważne - 6 pełnowymiarowych, samodzielnych foteli.

 

Mam jednak obawy, czy znalezienie ok. 10 letniego Fiata bez rudy jest możliwe i czy auto samo w sobie będzie ogólnie mówiąc bezproblemowe. Rozważam diesla, albo 1.6 LPG.

 

Czy ktoś ma może doświadczenia z tym modelem auta? Jeśli zadałbym to pytanie na forum Multipli to odpowiedź mogła by być nieco mało obiektywna :) dlatego pytam tutaj ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie rozumiem motywu. 2 latek, juz powinien (albo za moment będzie >15kg) siedział w normalnym foteliku skierowanym do przodu.

 

można wtedy montować z przodu, jak już musisz... 

 

ale dwa: w czym przeszkadza że jedzie z tyłu? i dlaczego uważasz, że multipla jest tutaj jakimkolwiek rozwiązaniem? wg opisu: potrzebujesz auto żeby wozić 2 letnie dziecko z przodu, a nie 6 osób :) po co Ci 4 siedzenia z powietrzem? :)

 

pragmatycznie podchodząc do tematu. multipla to nie jest rozsądny wybór - mało tego. 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sobie chwale ten samochod,mam przed lifta 1.9 JTD 110 KM.

Demonem predkosci to on nie jest,ale ze sprawnym przyspieszaniem nie ma problemu,nawet z wlaczona klimatyzacja i do tego 6 pelnowymiarowych miejsc i jeszcze jest troche miejsca w bagazniku.

Fakt bardzo duzo jes zmeczonych egzemplarzy,mnie udalo sie trafic zadbany egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale dwa: w czym przeszkadza że jedzie z tyłu? i dlaczego uważasz, że multipla jest tutaj jakimkolwiek rozwiązaniem? wg opisu: potrzebujesz auto żeby wozić 2 letnie dziecko z przodu, a nie 6 osób :) po co Ci 4 siedzenia z powietrzem? :)

 

 

Moze obnizyc koszty podrozy przez blabla car.

 

Z dzieckiem w Volvo zabierze 3 osoby a Multipla 4 osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody od dawna jeździ przodem do kierunku jazdy, ale z tyłu. Żeby w Volvo mógł jechać z przodu musi mieć >140cm wzrostu.

 

Poza tym w Volvo wygodnie mogę zabrać tylko 3 pasażerów (mowa o jeździe bez dziecka), w Multi mógłbym 5.

 

Za Volvo mógłbym wziąć +25kPLN, Multiplę kupić poniżej dychy.

 

Jeśli są argumenty przeciw zakupie tego modelu to właśnie chciałbym, żeby ktoś mi wylał kubeł lodowatej wody na łeb, bo trochę się najarałem. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze obnizyc koszty podrozy przez blabla car.

 

Z dzieckiem w Volvo zabierze 3 osoby a Multipla 4 osoby.

 

obcych ludzi z dzieckiem wieźć? jako pasażer i kierowca - byłbym na nie :)

 

ale ok... w takim wypadku: busa pasażerskiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma może doświadczenia z tym modelem auta? Jeśli zadałbym to pytanie na forum Multipli to odpowiedź mogła by być nieco mało obiektywna :) dlatego pytam tutaj ;)

 

O Multipli się nie wypowiem, poza tym, że mnie się -o zgrozo- podoba. 

Ale... miałem FR-V, którą mega dobrze wspominam. Jakiś rok-półtora temu sprzedałem rocznik 2006 z 2-litrową benzyną za coś koło 19.500 (albo 18.500 - nie pamiętam).

Jakbym się nie starał, złego słowa o tym samochodzie powiedzieć nie mogę. Prowadzenie, wybieranie nierówności, zwrotność, przestronność i możliwość konfiguracji wnętrza... wszystko petarda. Awa.. awaryjno... no to co się dzieje w innych samochodach, w Hondzie (jak to w Hondzie) nie przewidziano więc nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody od dawna jeździ przodem do kierunku jazdy, ale z tyłu. Żeby w Volvo mógł jechać z przodu musi mieć >140cm wzrostu.

 

Poza tym w Volvo wygodnie mogę zabrać tylko 3 pasażerów (mowa o jeździe bez dziecka), w Multi mógłbym 5.

 

Za Volvo mógłbym wziąć +25kPLN, Multiplę kupić poniżej dychy.

 

Jeśli są argumenty przeciw zakupie tego modelu to właśnie chciałbym, żeby ktoś mi wylał kubeł lodowatej wody na łeb, bo trochę się najarałem. :)

 

Na co się najarałeś? Na dodatkowe 20PLN z każdego dodatkowego pasażera na blablacarze? Kosztem większych problemów z autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, kumam.

 

ale jakoś mi to wygląda na leczenie sraczki poprzez poszerzenie kibla... 

 

masz dobre auto, które znasz i się sprawuje... chcesz kupić połowę tańszego kota w worku, mało spotykanego (=trudnego w zakupie, pewnie bardziej wyeksploatowanego), żeby móc raz na jakiś czas zabrać 1 dodatkową osobę?

 

w takim wypadku - poważnie: poszedłbym w coś większego z 3 rzędami siedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co się najarałeś? Na dodatkowe 20PLN z każdego dodatkowego pasażera na blablacarze? Kosztem większych problemów z autem?

No właśnie - niby tylko 2 dychy, ale w perspektywie 365 dni i niemal setki kursów jest to jakaś wymierna korzyść. Jeśli problemy z autem to właśnie proszę o konkrety. Argument z alternatorem w Fiacie do mnie nie przemawia, znam problem, ogarnia się go za 200-300pln. :)

Edytowane przez dizzastar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli są argumenty przeciw zakupie tego modelu to właśnie chciałbym, żeby ktoś mi wylał kubeł lodowatej wody na łeb, bo trochę się najarałem.

 

multipla ma jeden plus: na dodatnim bolcu akomulatora. tyle w temacie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

masz dobre auto, które znasz i się sprawuje... chcesz kupić połowę tańszego kota w worku, mało spotykanego (=trudnego w zakupie, pewnie bardziej wyeksploatowanego), żeby móc raz na jakiś czas zabrać 1 dodatkową osobę?

 

No własnie tak jak napisałem możliwości transportowe zmienią się o 2 osoby, czyli o 40zł na kursie, których mam dość dużo. Jeśli chodzi o trudności w zakupie to mam świadomość, że może nie być łatwo. Zastanawiam się, czy jeśli uda się kupić coś w zacnym stanie to problemy się skończą, czy dopiero zaczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie tak jak napisałem możliwości transportowe zmienią się o 2 osoby, czyli o 40zł na kursie, których mam dość dużo. Jeśli chodzi o trudności w zakupie to mam świadomość, że może nie być łatwo. Zastanawiam się, czy jeśli uda się kupić coś w zacnym stanie to problemy się skończą, czy dopiero zaczną.

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?a_enum%5B13%5D%5B4%5D=4&order=pd&price_to=15000&string=7+osobowy&search_scope=category-4029&price_enabled=1&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-aut-5-0629

 

przyjrzałbym się alternatywom :)

Zafira, Voyager, Galaxy, Vito :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zafirka fajna, ale np. Vito za duże. To ma być normalny gabarytowo samochód. Ogólnie auta 7-os są spoko, natomiast obawiam się wsiadania na tylny rząd siedzeń. Blablacar ma swoją specyfikę, ludzie chcą podróżować w miarę normalnie. Dla przykładu - nie da się w V50 wystawić przejazdu z adnotacją, że z tyłu będą siedziały 3 osoby, bo nikt na taką podróż się nie zdecyduje. Zastanawiam się, czy z tym tylnym rzędem siedzeń w bagażniku nie będzie podobnie, stąd pomysł na Multiplę. Musi być zapewniony jako taki poziom komfortu i prywatności - żeby obcy ludzie nie obcierali się o siebie podczas jazdy.

 

Co do Grand Scenica to niebawem mój kierownik będzie takiego sprzedawał - 1,9dci, 2005, 1 wł, salon PL.... Nie znam się na Reno, ciekaw jestem, czy to krewniak królowej lawety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowiem inaczej... Jakie masz spalnie w Volvo? zakładam, ze jakeis 5,5 prawda? 5,5*4,8zł = 26,4

Kupujac "jakiekolwiek (czytaj, odpowiednik volvo z silnikiem 1.8-2.0 120-150km") auto z LPG na trasie auto spali Ci około 9-10l lpg przy cenie LPG 1,8-2,0 = 16,2-20zł

przy tasie 400km jest to oszcędnośc na poziomie 40,8zł a 25,6zł.

Minusy LPG zna kazdy - mniejszy bagaznik, mniejszy zasieg, wymiany filtrów co 10-20tys, drozszy przeglad, co 50-100tys wymiana reduktora/filtrów - koszt na 100tys to jest to jakies 800-1500zł czyli do kazdego 100km mozesz doliczyć 80gr-1,5zł

 

Jednak ma to też swoje zalety w porownaniu do diesla - brak dwumasu, turbo, wtrysków... gdzie przy 100tys moze sie zrobic koszt 2-8tys... 

 

Dlaczego pisze taki wywód na temat diesla vs lpg, a nei odnosze sie do multipli? 

 

Uważam, ze to co zarobisz dodatkowo na blabla car, dzieki dodatkowej osobie, bedzie mniejsze niz poszukanie poprostu jakiegolwiek innego auta z PB i załozenie LPG. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blablacar ma swoją specyfikę, ludzie chcą podróżować w miarę normalnie. Dla przykładu - nie da się w V50 wystawić przejazdu z adnotacją, że z tyłu będą siedziały 3 osoby, bo nikt na taką podróż się nie zdecyduje

W tych 6 osobowych wariantach czyli Multipla i FRV siedzenie z przodu dla doroslych osob ma podobny komfort jak 3 osoby z tylu. W FRV fotele sa na mijanke zeby sie nie tracac ramionami ale mimo wszystko masz wrazenie ze to prawie randka ;) wiec nie wiem czy tak nagle sie ludziska rzuca na takie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowiem inaczej... Jakie masz spalnie w Volvo? zakładam, ze jakeis 5,5 prawda? 5,5*4,8zł = 26,4

Kupujac "jakiekolwiek (czytaj, odpowiednik volvo z silnikiem 1.8-2.0 120-150km") auto z LPG na trasie auto spali Ci około 9-10l lpg przy cenie LPG 1,8-2,0 = 16,2-20zł

przy tasie 400km jest to oszcędnośc na poziomie 40,8zł a 25,6zł.

Minusy LPG zna kazdy - mniejszy bagaznik, mniejszy zasieg, wymiany filtrów co 10-20tys, drozszy przeglad, co 50-100tys wymiana reduktora/filtrów - koszt na 100tys to jest to jakies 800-1500zł czyli do kazdego 100km mozesz doliczyć 80gr-1,5zł

 

Jednak ma to też swoje zalety w porownaniu do diesla - brak dwumasu, turbo, wtrysków... gdzie przy 100tys moze sie zrobic koszt 2-8tys... 

 

Dlaczego pisze taki wywód na temat diesla vs lpg, a nei odnosze sie do multipli? 

 

Uważam, ze to co zarobisz dodatkowo na blabla car, dzieki dodatkowej osobie, bedzie mniejsze niz poszukanie poprostu jakiegolwiek innego auta z PB i załozenie LPG. 

 

Pozdrawiam

No właśnie. Spalanie średnie z 30 tys. km w V50 mam obecnie 5,2l/100km.

 

Wszystkie podzespoły są w bardzo dobrej kondycji - o auto dbam, ma obecnie przejechane 160 tys. km i jest to przebieg prawdziwy. Ale jak będzie za 100kkm? Tego nie wiem i trochę się obawiam.

 

Realia LPG znam i mi nie przeszkadzają. Miałem sekwencję w Sienie, która ma taki sam silnik jak Multipla - przez 40kkm nie zrobiłem... NIC, nawet fitrów nie wymieniałem, auto jeździło bez zarzutu, następnie zdecydowałem się na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych 6 osobowych wariantach czyli Multipla i FRV siedzenie z przodu dla doroslych osob ma podobny komfort jak 3 osoby z tylu. W FRV fotele sa na mijanke zeby sie nie tracac ramionami ale mimo wszystko masz wrazenie ze to prawie randka ;) wiec nie wiem czy tak nagle sie ludziska rzuca na takie jazdy

Tak, ale właśnie podobno pod względem komfortu Fiat jest o wiele lepszy (większy) niż Honda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się zdecydujesz to szukaj JTD a o 1.6 16v zapomnij.Mam dwóch znajomych którzy mają Multiplę i w obu przypadkach zostały zaprzągnięte do biznesu.Robią spore odległości i dają radę bez problemu.Jeden znajomy narzeka tylko na często padające wahacze, ale przy jego przebiegach i jeździe to tragedii nie ma.Wahacze pasują od Lancii Lybry.

 

Ale nie ma co, komantarz z w stylu jedyny plus na aku jest bardzo głęboki i na pewno bardzo pomocny  LOL ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dodatkowo pokonuję spore dystanse samotnie z moim 2 letnim synem. Niestety, w Volvo nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera, dlatego mały musi siedzieć z tyłu. Dla naszego dobra i bezpieczeństwa o wiele lepsze rozwiązanie to jazda z przodu.

 

 

a po drugie skoro Syn ma dwa lata to nie jeździ już tyłem, więc poduszki powietrznej i tak nie wyłączasz...

Kto Ci każe ją wyłączać jak siedzi przodem do kierunku jazdy?

Edytowane przez michuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre modele Volvo miały wyłącznik. Te, które nie mają, nie mają także opcji dołożenia takiego wyłącznika.

 

Zgodnie z zaleceniami w instrukcji na przednim fotelu mogą jeździć osoby dorosłe i dzieci powyżej 140cm. Na zdrowy rozum, przymierzając małego w foteliku z przodu, o ile poduszka nie złamałaby mu karku to na pewno połamałaby mu nogi - akurat są one "zadarte" lekko do góry, mniej więcej nad schowek w desce rozdzielczej.

 

Pomijając wszystko, nawet jeśli miałoby się nic nie stać, to po co mam ryzykować swoje największe szczęscie... :) To jak chodzić z dzieckiem po polu minowym - żadna przyjemność. Jeszcze rozumiem, że sprawa dotyczyłaby teściowej...

Edytowane przez dizzastar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody od dawna jeździ przodem do kierunku jazdy, ale z tyłu. Żeby w Volvo mógł jechać z przodu musi mieć >140cm wzrostu.

 

Ma to jakieś merytoryczne uzasadnienie? Że niby lepiej będzie bez poduszki, że chciałbyś ją wyłączać?

Bo niestosowanie się do instrukcji karalne nie jest - więc jedynie bezpieczeństwo dziecka może być argumentem. A taki argument, że lepiej z wyłączonym jaśkiem jakoś mnie nie przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to jakieś merytoryczne uzasadnienie? Że niby lepiej będzie bez poduszki, że chciałbyś ją wyłączać?

Bo niestosowanie się do instrukcji karalne nie jest - więc jedynie bezpieczeństwo dziecka może być argumentem. A taki argument, że lepiej z wyłączonym jaśkiem jakoś mnie nie przekonuje.

Wiele kwestii zawartych w różnego rodzaju instrukcjach mam serdecznie w dupie, natomiast bezpieczeństwa dziecka poddawać próbom nie mam zamiaru. Nie i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak ważnym kryterium jest pojemność/pakowność, to zamień Volvo na Grand Espace'a - 5 pełnowartościowych miejsc + 2 pełne fotele w bagażniku.

No nie do końca. To ma być możliwie zbliżone do kompakta i mieć 6 oddzielnych miejsc. Nie chcę autobusu. Jeździłem Viano, T4 Multivan. Fajne, ale przy jeździe solo o wiele za duże. Francuzy odpadają, zwłaszcza 1,9 dCi. Nie wiem czemu Multipla, jeśli chodzi o zamysł nie ma konkurencji w ogóle. Fiata lubię, Multi mi się podoba i dlatego szukam dziury w całym. Czy poza trudnym zakupem będzie się czego bać.

Edytowane przez dizzastar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele kwestii zawartych w różnego rodzaju instrukcjach mam serdecznie w dupie, natomiast bezpieczeństwa dziecka poddawać próbom nie mam zamiaru. Nie i już.

 

I myślisz, że jak dojdzie do wystrzelenia poduchy, to jej brak komukolwiek (poza dzieckiem przewożonym tyłem do kierunku jazdy) pomoże w czymś?

Ta instrukcja jest o wzroście dziecka przewożonego w foteliku, czy bez?

 

Sprawdziłeś instrukcję Multipli? Może w niej stoi to samo, co w kodeksie drogowym? Czyli przodem do kierunku jazdy w foteliku z poduchą?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myślisz, że jak dojdzie do wystrzelenia poduchy, to jej brak komukolwiek (poza dzieckiem przewożonym tyłem do kierunku jazdy) pomoże w czymś?

Ta instrukcja jest o wzroście dziecka przewożonego w foteliku, czy bez?

 

Sprawdziłeś instrukcję Multipli? Może w niej stoi to samo, co w kodeksie drogowym? Czyli przodem do kierunku jazdy w foteliku z poduchą?

Wzrost dotyczy dziecka bez fotelika, które siedzi na podeście.

 

Multipla ma wyłączaną poduszkę. Kodeks jest/był kretyński dla przykładu wg przepisów nie można przewozić dziecka tyłem w foteliku z przodu, nawet jeśli auto ma wyłącznik. "Bo nie ma 100% pewności, że poduszka nie wypali"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody od dawna jeździ przodem do kierunku jazdy, ale z tyłu. Żeby w Volvo mógł jechać z przodu musi mieć >140cm wzrostu.

 

Poza tym w Volvo wygodnie mogę zabrać tylko 3 pasażerów (mowa o jeździe bez dziecka), w Multi mógłbym 5.

 

Za Volvo mógłbym wziąć +25kPLN, Multiplę kupić poniżej dychy.

 

Jeśli są argumenty przeciw zakupie tego modelu to właśnie chciałbym, żeby ktoś mi wylał kubeł lodowatej wody na łeb, bo trochę się najarałem. :)

Zawsze możesz kupić większe volvo !

Np. v70. :)

Ja  już miałem fiata i radzę odpuść sobie zwłaszcza po volviaku ! :hehe:

AkuQ ma jakiegoś v70 w ofercie !

http://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/398329-ssamochody/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost dotyczy dziecka bez fotelika, które siedzi na podeście.

 

Multipla ma wyłączaną poduszkę. Kodeks jest/był kretyński dla przykładu wg przepisów nie można przewozić dziecka tyłem w foteliku z przodu, nawet jeśli auto ma wyłącznik. "Bo nie ma 100% pewności, że poduszka nie wypali"....

 

Jak Ci się podoba to bierz, myślę, że będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A jakiś konkret?

 

 

konkretnie to akumulator jest na lewo od silnika ;] (na zdjęciu po prawej)

http://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/fiat_marea_silnik_1_6_16v_fiat_siena_bravo_multipla_palio_skrzynia_286556.jpg

 

 

a na poważnie kupowanie jakiegoś dziwoląga, żeby zabrać ekstra osobę w blabla to co najmniej dziwny pomysł ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz kupić większe volvo !

Np. v70. :)

Ja  już miałem fiata i radzę odpuść sobie zwłaszcza po volviaku ! :hehe:

AkuQ ma jakiegoś v70 w ofercie !

http://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/398329-ssamochody/

Ofertę AkuQ widziałem, gdyby to było D5 to 2 miesiące temu szarpałbym jak Reksio boczek. Ale w mojej głowie zrodził się pomysł 6tego fotela. Sam nie wiem, czy to dobrze, czy nie. Obecnie mój stan emocjonalno-finansowy jest taki: "po co mam jeździć samochodem za 30 tysi, skoro mogę takim za 10".

 

Główny nurt tego wątku to ew. dlaczego NIE kupić Multipli.   Dlatego wałkuję sprawę. Problemem na pewno będzie kwestia zakupu, sam nie wiem, bo wybrać się do DE, ew. może komuś zlecić... Na razie i tak ew. musiałbym sprzedać V50. Gdyby tak się udało to bym celował w Multi po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakaś nowa instrukcja? Czy była niezgodna z polskim KD? Dopiero od 15 maja 2015 r. moźna przewozić dziecko na przednim siedzeniu w czymś innym, niż fotelik.

Nie wiem. Wg mnie dyskusja nt. przepisów w tym wątku nie ma większego sensu. Instrukcja Volvo, rok 2008. Nie wolno przewozić osób niższych niż 140cm na fotelu pasażera w foteliku lub na podwyższeniu. Tyle w temacie.

Edytowane przez dizzastar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ofertę AkuQ widziałem, gdyby to było D5 to 2 miesiące temu szarpałbym jak Reksio boczek. Ale w mojej głowie zrodził się pomysł 6tego fotela. Sam nie wiem, czy to dobrze, czy nie. Obecnie mój stan emocjonalno-finansowy jest taki: "po co mam jeździć samochodem za 30 tysi, skoro mogę takim za 10".

 

Główny nurt tego wątku to ew. dlaczego NIE kupić Multipli.   Dlatego wałkuję sprawę. Problemem na pewno będzie kwestia zakupu, sam nie wiem, bo wybrać się do DE, ew. może komuś zlecić... Na razie i tak ew. musiałbym sprzedać V50. Gdyby tak się udało to bym celował w Multi po lifcie.

A mnie się widzi że zakup i jego cena to nie problem ! :skromny:

Problemem na pewno będzie ile kasy włożysz w fiata żeby bezpiecznie i bezawaryjnie jeździć na co dzień ! :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Obecnie mój stan emocjonalno-finansowy jest taki: "po co mam jeździć samochodem za 30 tysi, skoro mogę takim za 10".

 

tylko zastanów się ile włożysz w tą multiplę żeby była w stanie tego Volvo? O ile to jest realne, bo moim zdaniem nie jest.

Celujesz w starsze auto, z nieznaną przeszłością, czort wie z iloma właścicielami w swojej historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Obecnie od 2 lat jest Volvo V50 2.0D 136KM - auto wyjątkowo poprawne, aż do bólu, czasami nieco nudne. Z racji młodego rocznika, niewielkiego przebiegu i znanej, salonowej przeszłości prezentuje jeszcze dość dużą wartość.

 

Życie napisało mi mało ciekawy scenariusz - dość regularnie muszę robić przebiegi rzędu 400km w trasie. Nie jest to jazda zarobkowa, dlatego staram się ratować nieco budżet wożąć ludzi z blablacar'a. Dodatkowo pokonuję spore dystanse samotnie z moim 2 letnim synem. Niestety, w Volvo nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera, dlatego mały musi siedzieć z tyłu. Dla naszego dobra i bezpieczeństwa o wiele lepsze rozwiązanie to jazda z przodu.

 

Ze względu na to, że Volvo jest jeszcze sporo warte, nie ma wyłącznika airbagu oraz tylko 5 miejsc rozważam sprzedaż. Z drugiej strony wystarczy mi auto w o wiele niższym budżecie.

 

I tutaj na myśl przychodzi mi Fiat Multipla (wychowałem się na włoskiej marce), raczej po liftingu w kwocie powiedzmy poniżej 10kpln. Głównie ze względu na koszt zakupu, wyłącznik poduszki i co równie ważne - 6 pełnowymiarowych, samodzielnych foteli.

 

Mam jednak obawy, czy znalezienie ok. 10 letniego Fiata bez rudy jest możliwe i czy auto samo w sobie będzie ogólnie mówiąc bezproblemowe. Rozważam diesla, albo 1.6 LPG.

 

Czy ktoś ma może doświadczenia z tym modelem auta? Jeśli zadałbym to pytanie na forum Multipli to odpowiedź mogła by być nieco mało obiektywna :) dlatego pytam tutaj ;)

 

Zmieniałem już samochód na identyczny ale młodszy i z mocniejszym silnikiem.

Zmieniałem samochód z większego i mocniejszego na mniejszy i słabszy ale za to dużo młodszy.

Zmieniałem samochód z małym przebiegiem na samochód z przebiegiem 2 razy większym - za to auto większe i młodsze.

 

Rozumiem więc, że powody zmiany mogą być bardzo różne, ale niestety Twojej motywacji zupełnie nie rozumiem. Czy aby na pewno dobrze to sobie przemyślałeś? Czy to jest pewne, że na każdą trasę znajdziesz tych dodatkowych pasażerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Obecnie od 2 lat jest Volvo V50 2.0D 136KM - auto wyjątkowo poprawne, aż do bólu, czasami nieco nudne. Z racji młodego rocznika, niewielkiego przebiegu i znanej, salonowej przeszłości prezentuje jeszcze dość dużą wartość.

 

Życie napisało mi mało ciekawy scenariusz - dość regularnie muszę robić przebiegi rzędu 400km w trasie. Nie jest to jazda zarobkowa, dlatego staram się ratować nieco budżet wożąć ludzi z blablacar'a. Dodatkowo pokonuję spore dystanse samotnie z moim 2 letnim synem. Niestety, w Volvo nie ma możliwości wyłączenia poduszki pasażera, dlatego mały musi siedzieć z tyłu. Dla naszego dobra i bezpieczeństwa o wiele lepsze rozwiązanie to jazda z przodu.

 

Ze względu na to, że Volvo jest jeszcze sporo warte, nie ma wyłącznika airbagu oraz tylko 5 miejsc rozważam sprzedaż. Z drugiej strony wystarczy mi auto w o wiele niższym budżecie.

 

I tutaj na myśl przychodzi mi Fiat Multipla (wychowałem się na włoskiej marce), raczej po liftingu w kwocie powiedzmy poniżej 10kpln. Głównie ze względu na koszt zakupu, wyłącznik poduszki i co równie ważne - 6 pełnowymiarowych, samodzielnych foteli.

 

Mam jednak obawy, czy znalezienie ok. 10 letniego Fiata bez rudy jest możliwe i czy auto samo w sobie będzie ogólnie mówiąc bezproblemowe. Rozważam diesla, albo 1.6 LPG.

 

Czy ktoś ma może doświadczenia z tym modelem auta? Jeśli zadałbym to pytanie na forum Multipli to odpowiedź mogła by być nieco mało obiektywna :) dlatego pytam tutaj ;)

Miałem dwie Multiple, w obie włożyłem tyle pieniędzy, że kupił bym nowe auto z salonu. Moja rada brzmi - omijaj je z daleka. Po pierwsze kupno zadbanego egzemplarza graniczy z cudem, po drugie Multiple zżera korozja (podłoga, belka tylna itp) po trzecie ten samochód to typowy fiat czyli wiecznie coś stuka, puka, cieknie, wahacze przednie do wymiany raz w roku wraz z olejem i nawet gdy kupisz jakieś niby ,,lepsze'' TRW itp to więcej jak 10-15 tys na nich raczej nie zrobisz (wybijają się tulejki i to notorycznie). Jeśli już musisz kupić to JTD , ale to też nie jest gwarancja bezproblemowości. Ja kupiłem i ...wymieniłem silnik bo padł. Generalnie samochód dla fana marki, ma duszę i gdy jest sprawny jeździ się nim zadziwiająco sprawnie, ale mnogość problemów sprawia, że jak dla mnie to nie auto na dłuższy związek :) Po więcej informacji zapraszam na priv bo nie chce się tu rozpisywać ile pieniędzy włożyłem te złomki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych 6 osobowych wariantach czyli Multipla i FRV siedzenie z przodu dla doroslych osob ma podobny komfort jak 3 osoby z tylu. W FRV fotele sa na mijanke zeby sie nie tracac ramionami ale mimo wszystko masz wrazenie ze to prawie randka ;) wiec nie wiem czy tak nagle sie ludziska rzuca na takie jazdy

 

Zawsze można jakaś laskę sobie posadzić z przodu i za kolano trzymać :D

Śmieszą mnie takie "cebulackie tematy" ale jak już chcesz robić za taxi to kup Espace. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem dwie Multiple, w obie włożyłem tyle pieniędzy, że kupił bym nowe auto z salonu. Moja rada brzmi - omijaj je z daleka. Po pierwsze kupno zadbanego egzemplarza graniczy z cudem, po drugie Multiple zżera korozja (podłoga, belka tylna itp) po trzecie ten samochód to typowy fiat czyli wiecznie coś stuka, puka, cieknie, wahacze przednie do wymiany raz w roku wraz z olejem i nawet gdy kupisz jakieś niby ,,lepsze'' TRW itp to więcej jak 10-15 tys na nich raczej nie zrobisz (wybijają się tulejki i to notorycznie). Jeśli już musisz kupić to JTD , ale to też nie jest gwarancja bezproblemowości. Ja kupiłem i ...wymieniłem silnik bo padł. Generalnie samochód dla fana marki, ma duszę i gdy jest sprawny jeździ się nim zadziwiająco sprawnie, ale mnogość problemów sprawia, że jak dla mnie to nie auto na dłuższy związek :) Po więcej informacji zapraszam na priv bo nie chce się tu rozpisywać ile pieniędzy włożyłem te złomki.

 

Ooooo, na taką, merytoryczną wiadomość czekałem. Z jednej strony jej wyglądałem, z drugiej przeczytać negatywnej opinii nie chciałem. Dzięki. Jeśli to dla Ciebie nie kłopot to napisz proszę litanię kosztów, jak nie chcesz tutaj to może być na priv. Z drugiej strony ciekawe, że są też ludzie totalnie zadowoleni. Ciekawe o co chodzi, czy po prostu lepiej trafili, czy są jedynie fanatykami marki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze, żebyś miał masę chętnych na środkowe miejsce z przodu w multipli. Albo w ogóle na chętnych w multipli.

Do tego martwisz się bezpieczeństwem dziecka i chcesz zmienic 5* volvo na 3* fiata?

Kłócić się nie będę, bo nie mam doświadczenia. Pytałem na forum Multipli, ktoś odpisał, że wozi komplet blabla pasażerów, z powodzeniem i wygodnie. Czemu nie miałoby być chętnych na jazdę Multiplą? Bo brzydka?

 

Co do gwiazek i bezpieczeństwa to nie do końca chodzi mi o ich ilość, a o to, żebym podczas jazdy nie musiał odwracać się do dziecka. Niestety, jak się jedzie w trasę 200km to nie da się nie odwracać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.