Skocz do zawartości

Fluence z lpg i opinie o nim


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

To taka dacia, niby wszystko ok, ale coś za tanie.

O dokładnie mógłbym go przyrównać do Sieny, tez były duże i tanie a potem żeby oddać na złom to trzeba było zamieść go do wiadra, tak gnily.

Tu przewiduje tak samo, jak nowy ba 5 lat to ok, ale używana kilkuletnia, nie wiem, na 2, 3 lata ok, ale dłużej. ..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka dacia, niby wszystko ok, ale coś za tanie.

O dokładnie mógłbym go przyrównać do Sieny, tez były duże i tanie a potem żeby oddać na złom to trzeba było zamieść go do wiadra, tak gnily.

Tu przewiduje tak samo, jak nowy ba 5 lat to ok, ale używana kilkuletnia, nie wiem, na 2, 3 lata ok, ale dłużej. ..?

 

Czyli to tylko Twoje wizje a nie konkrety ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence jest wg mnie z cienszych blach zrobiony w stosunku do megane. Jak otwierasz drzwi i je puscisz to widzisz jak blacha sie wygina gdzie masz zawiasy. Kolejny moty ogladalem kilka sztuk fluenca i na tylnych nadkolach mialy male zaprawki lakiernicze robione a blotniki nie byly cale malowane. Wiec cos musi byc na rzeczy :)

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka dacia, niby wszystko ok, ale coś za tanie.

O dokładnie mógłbym go przyrównać do Sieny, tez były duże i tanie a potem żeby oddać na złom to trzeba było zamieść go do wiadra, tak gnily.

Tu przewiduje tak samo, jak nowy ba 5 lat to ok, ale używana kilkuletnia, nie wiem, na 2, 3 lata ok, ale dłużej. ..?

ani to siena (super auto, ale rdzewiało :no: ) ani dacia (bez komentarza :no: :no: :no: )

na pewno nie będzie wstyd tym jeździć jak daciorą :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik beznadziejny. Skad oni go w XXI wieku wzieli to nie wiem. Poza tym mnie sie bardziej od Megane podoba. Nie widzialem ani jednego zardzewialego a widuje duzo.

Miałem ten silnik w Megane II i całkiem przyjemnie się jeździło. To nie jest demon, ale do normalnej jazdy wystarcza w zupełności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten silnik jest nie do zajechania :D 320 tys km i w scenicu u staruszków grama oleju nie bierze ... Miałem 1.4 a to konstrukcyjnie to samo 150 tys km na LPG na liczniku 300 tys km i też bez żadnych problemów... Tfuu u rodziców jedna cewka była wymieniana i silniczek krokowy... U mnie w 1.4 kompletnie nic nie robiłem... W obecnej megane 1.6 na razie się nie wypowiadam bo za krótko ją mam... W tych nowszych konstrukcjach montowali już koło pasowe dwumasowe (czy jak to tam się fachowo zwie) ale jest akurat tanie w zakupie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K4M jest już przestarzały i mało dynamiczny, miewa problemy z kołem zmiennych faz rozrządu i cewkami (choć w nowych egzemplarzach chyba o tym nie słychać) dość dużo pali i jest głośny powyżej 3 k rpm ale jest za to bardzo trwały. W MIII i flu miewa też problemy z przepustnicą - zadziwiająco szybko się brudzi i trzeba ją często czyścić (obroty falują, nie odpala za 1szym razem). W stosunku do Fordowskiego 1.6 Sigma (np 1.6 Ti-VCT czy Duratec) z podobnego okresu to jednak wypada dość blado (dynamika, zużycie paliwa, głośność)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K4M jest już przestarzały i mało dynamiczny, miewa problemy z kołem zmiennych faz rozrządu i cewkami (choć w nowych egzemplarzach chyba o tym nie słychać) dość dużo pali i jest głośny powyżej 3 k rpm ale jest za to bardzo trwały. W MIII i flu miewa też problemy z przepustnicą - zadziwiająco szybko się brudzi i trzeba ją często czyścić (obroty falują, nie odpala za 1szym razem). W stosunku do Fordowskiego 1.6 Sigma (np 1.6 Ti-VCT czy Duratec) z podobnego okresu to jednak wypada dość blado (dynamika, zużycie paliwa, głośność)

 

a jakość całości? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakość całości? 

pytasz flu ogólnie? Są tu użytkownicy więc będą bardziej wiarygodni ode mnie. Ja mam tylko ten sam model silnika. Ale z tego co można przeczytać to Flu jest jednak nieco gorzej poskładany od megane III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wygląda z usterkowością. zwłaszcza w porównaniu z Megane III z tym samym silnikiem 110 KM.

 

jechałem ostatnio takim trasę prawie 1000km

szału nie ma

przy 120km/h było prawie 3500 obrotów i spalanie 7,2

przyśpieszenie ładne i płynne tylko ciut głośno

dość duże auto, miejsca sporo ale w bagażnik wchodzą zawiasy i trochę szpecą.

 

W salonie LPG można mieć za 1zł (Landi Renzo) i jest uruchamiana po przejechaniu 3500km

butla montowana w koło a wyprowadzenie gniazda do tankowania potrafią zrobić tam gdzie wlew benzyny i przykręca się przejściówkę i nic z zewnątrz nie szpeci auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megane spalanie średnio 9 litrów lpg. Mimo ze silnik jak i moje auto dla wielu to "zabytek" nie mam i nie miałem z nim problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie blado? Bez problemów osiągałem 190 km/h licznikowo, spalanie bardzo dobre bo rzadko przekraczało 7,2-7,4 l/100 km. 

 

Przy predkosciach autostradowych spalanie jest absurdalne. To nie Ty miales takie male spalanie w Octavii? Przy 140/150km/h spalanie 10 a czaem i lepiej. No ale to nie tylko o spalanie chodzi. Po prostu jest mulowaty i pali duzo vs focus czy np kila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie blado? Bez problemów osiągałem 190 km/h licznikowo, spalanie bardzo dobre bo rzadko przekraczało 7,2-7,4 l/100 km. 

mam oba, K4M więcej pali, jest głośniejszy i zdecydowanie wolniej się wkręca na obroty. Na plus przy LPGa ma to że jest w nim hydrauliczna regulacja luzów zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik beznadziejny. Skad oni go w XXI wieku wzieli to nie wiem. Poza tym mnie sie bardziej od Megane podoba. Nie widzialem ani jednego zardzewialego a widuje duzo.

nie wiem czy beznadziejny kilka lat temu miałem słuzbową megane I i wtedy silnik nakręcił w okolicach 380 tyś. km, do teraz jeszcze widzę ten samochód jak jeździ. Nie brał wtedy oleju, miał moc, nie wiem jak jest teraz i jaki ma aktualnie przebieg. Oby współczesne auta z silnikami benzynowymi takie przebiegi robiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence klepią w Turcji a Megane gdzieś w Hiszpanii - inna jakość wykonania?

Na NCAP wyniki bodaj te same (a propos blach, tyle że konstrukcyjnych)

zależy jak z megane czy kombi czy sedan czy natchback. Kombi podajże w Hiszpanie, a sedana w Turcji. Co do silnika to się go nie bój :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@

 

W stosunku do Fordowskiego 1.6 Sigma (np 1.6 Ti-VCT czy Duratec) z podobnego okresu to jednak wypada dość blado (dynamika, zużycie paliwa, głośność)

czy to te silniki z kołami zmiennych faz rozrządu? Jeżeli tak to wcale super tak nie jest, w służbówce koła wcale takie trwałe nie były, raz zmienne fazy były innym razem nie, wywalało błąd na desce. Dopiero wymiana kół i problem zniknął, a przebieg też jakoś specjalnie duży nie był. Pomijam cenę tych kółek :skromny: Co do głośności, nie wiem ale mam odczucie, że w obu autach podbnie, może kwestia wygłuszenia kabiny? 2.0 w focusie II było cichsze niż ten 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w reno koła leciały nagminnie w fordzie też się zdarza. Cena kół pewnie jest zbliżona, z tym że w Ti-VCT  są dwa ;). W fordach nie ma cewek ale są przewody WN które też lubią paść. Ale moje odczucia z jazdy są zdecydowanie na plus dla forda (dynamika, zużycie paliwa, głośność)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.