Skocz do zawartości

Teoretycznie KZaK: Turbo benzyna z LPG


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Tak czysto teoretyzując. Jakie auta klasy C i D spełnią takie warunki:

-cena powiedzmy do okolic dwudziestu tysięcy - tak mniej więcej

-silnik turbo benzynowy (chodzi o dobrą elastyczność) dobrze współpracujący z LPG

-nadwozie sedan, hatchback, coupe, suv

-bagażnik minimum około 400l

-napęd na przednią oś lub 4x4

-przyzwoicie wyciszone

-brak rdzy

-obowiązkowe ESP,  mile widziany klimatronik i podgrzewane przednie siedzenia

-w miarę prosta budowa i stosunkowo niewysokie ceny części zamiennych, żeby naprawy można było w rozsądnych kosztach ogarnąć

-nie składające się podczas zderzenia jak domek z kart (te cztery gwiazdki w testach NCAP niech ma)

 

 

A może lepiej poszukać czegoś z pojemnością powiedzmy do 2.5l bez turbo? Rozważam czysto teoretycznie :hmm:

 

Do głowy przyszło mi Bravo, Forester (nie wiem jak w nim jest z wyciszeniem) :hmm:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj z VC chcesz się przesiadać do Bravo? Przecież będziesz miał klaustrofobie :)

Bier VC z 2.0T lub Signuma bo znasz plusy i minusy i wiesz jak auto sprawdzić :)

 

A co do innych marek pozostało Ci LIIFL 2.0T, i grupa VW z 1,8T pod LPG z T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saab 9-5 2.0T lub nawet 2.3T :)

 

 

 

-w miarę prosta budowa i stosunkowo niewysokie ceny części zamiennych, żeby naprawy można było w rozsądnych kosztach ogarnąć

 

 

nie wiem jak z częściami do Saab-a ale Vagi to mają rozkminione wszyscy mechanicy, a części jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lagune 2FL mozna spokojnie znalezc w niezlym stanie.

Ale do L3 raczej bym nie podchodzil z tym budzetem.

Z końca produkcji jak najbardziej - ale nie wiem czy tam były silniki 2,0T

natomiast przyznaję że co co LIII jakośc okolice 20 tys la zrozumiałem na zasadzie że może byc 25 tys zl - a tu juz cos da rade imo wybrac... - kolega własnie za tyle sprzedał LIII z 2,0 t 170 KM ;) z tym ze nie wiem czy ta cena jest w 100% rynkowa bo sprzedał w bliskiej rodzinie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


bo 3 to żadnej nie dostanie się w tej cenie w rozsądnym stanie.

Może nie jestem na biezaco  i przyznaję ze mimo że jest napisane około 20 tys - odczytałem to ze moz3e być dwadziescie kilka - a ostatnio ubezpieczyciel wycenił moja LIII na 21 tys zło - fakt ze nie w turbo ;) -a IMO jest w bardzo przyzwoitym stanie - za wyjątkiem zgubionej plastikowej oslony relingu - 500 zl w ASO ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie nie jestes milosnikiem motoryzacji ;]

Lagune 2FL mozna spokojnie znalezc w niezlym stanie.

Ale do L3 raczej bym nie podchodzil z tym budzetem.

Dokładnie 20kzł to kasa na bardzo zadbaną sztukę z silnikiem 2.0 lub 2.0T z roku 2005/6 i nawet powinno być LPG na pokładzie z prawie maksymalnym lub maksymalnym wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jestem na biezaco  i przyznaję ze mimo że jest napisane około 20 tys - odczytałem to ze moz3e być dwadziescie kilka - a ostatnio ubezpieczyciel wycenił moja LIII na 21 tys zło - fakt ze nie w turbo ;) -a IMO jest w bardzo przyzwoitym stanie - za wyjątkiem zgubionej plastikowej oslony relingu - 500 zl w ASO ;)

 

Bo TU ostatnio mocno zaniżają wartości samochodów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


est ale tylko w automacie na naszym runku

Chyba nie tylko - moze xle pamiętam ale ktoś wrzucal z rok/dwa temu linka do komisu przysalonowego grdzie własnie była taka krajowa 170 KM LIII - i chyba bez automatu... - co nie zmienia faktu ze to kazuistyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie tylko - moze xle pamiętam ale ktoś wrzucal z rok/dwa temu linka do komisu przysalonowego grdzie własnie była taka krajowa 170 KM LIII - i chyba bez automatu... - co nie zmienia faktu ze to kazuistyka...

 

U nas tylko automat, na rynku niemieckim były manuale sprawdzałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Lagune 2FL mozna spokojnie znalezc w niezlym stanie.

Ale do L3 raczej bym nie podchodzil z tym budzetem.

Z końca produkcji jak najbardziej - ale nie wiem czy tam były silniki 2,0T

natomiast przyznaję że co co LIII jakośc okolice 20 tys la zrozumiałem na zasadzie że może byc 25 tys zl - a tu juz cos da rade imo wybrac... - kolega własnie za tyle sprzedał LIII z 2,0 t 170 KM ;) z tym ze nie wiem czy ta cena jest w 100% rynkowa bo sprzedał w bliskiej rodzinie....

 

 

 

Kto mi za 25kzł sprzeda 3 z 2.0T to biorę i sprzedaje swoją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi za 25kzł sprzeda 3 z 2.0T to biorę i sprzedaje swoją :)

Kolega sprzedal szwagrowi - tak że nie wiem czy cena w 100% rynkowa - poza tym tam było trochę km nakrecone  - w 90% na trasie co prawda ale zawsze... - to troche to tak w okolicy 150 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


-silnik turbo benzynowy (chodzi o dobrą elastyczność) dobrze współpracujący z LPG

 

dobra elastyczność to będzie w V6 i problemów mniej

a jak T to generalnie VAGi z 1.8T i Fiat z 1.4 t-jet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm a nie obawiałbyć się Vaga 1,8  za 20 kzł? bo ja tak... Chyba że mówimy o czyms innym niż np 1,8 TSI z 2005 roku ;)

 

żadne TSI, stare dobre 1.8T 150KM, TSI są niedopracowanymi konstrukcjami, Fiatowskiemu t-jetowi mogą buty czyścić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj z VC chcesz się przesiadać do Bravo? Przecież będziesz miał klaustrofobie :)

Bier VC z 2.0T lub Signuma bo znasz plusy i minusy i wiesz jak auto sprawdzić :)

 

A co do innych marek pozostało Ci LIIFL 2.0T, i grupa VW z 1,8T pod LPG z T.

 

Vectra się psuć nie chce, więc prędzej ją zostawię w rodzinie niż w tym momencie miałbym ją sprzedawać, bo łatwo nie znajdę auta tak mało palącego, z taką przestrzenią i z takim wyposażeniem, które jednocześnie jest tak wygodne. Średnio 8,5l LPG, więc całkiem nieźle. Myślę bardziej o drugim aucie a że miałem dużo wydatków w tym roku to i budżet ograniczony. Rozważam czysto teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra się psuć nie chce, więc prędzej ją zostawię w rodzinie niż w tym momencie miałbym ją sprzedawać, bo łatwo nie znajdę auta tak mało palącego, z taką przestrzenią i z takim wyposażeniem, które jednocześnie jest tak wygodne. Średnio 8,5l LPG, więc całkiem nieźle. Myślę bardziej o drugim aucie a że miałem dużo wydatków w tym roku to i budżet ograniczony. Rozważam czysto teoretycznie.

 

Musisz mieć mało zakorkowane miasto lub jeździć dużo poza. U mnie po mieście po wymianie sondy między 9,5 a 11l ale ja wykorzystuję moc hihi a w trasie koło 120-130km/h wychodzi mi 8.

 

Jak się nie psuje to zostaw a za 20kzł to szkoda zachodu na szukanie auta chyba, że francuza z 2006/7r, na Twoim miejscu już poczekałbym i dołożył do np VC ale jak najmłodszej 08 z motorem 2.0T lub Astry aby zapindalała :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć mało zakorkowane miasto lub jeździć dużo poza. U mnie po mieście po wymianie sondy między 9,5 a 11l ale ja wykorzystuję moc hihi a w trasie koło 120-130km/h wychodzi mi 8.

 

Jak się nie psuje to zostaw a za 20kzł to szkoda zachodu na szukanie auta chyba, że francuza z 2006/7r, na Twoim miejscu już poczekałbym i dołożył do np VC ale jak najmłodszej 08 z motorem 2.0T lub Astry aby zapindalała :)

 

Średnie prędkości wychodzą całkiem niezłe. Ten silnik nawet przy jeździe z prędkością autostradową nie spalił więcej niż 10l LPG.

 

Laguna III w wersji hatchback średnio mi się podoba (tył) i nawet dorzucając do budżetu miałbym opory żeby coś takiego kupić. Wersja coupe jest całkiem ok ale to minimum 40 kpln trzeba szykować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czysto teoretyzując. Jakie auta klasy C i D spełnią takie warunki:

-cena powiedzmy do okolic dwudziestu tysięcy - tak mniej więcej

-silnik turbo benzynowy (chodzi o dobrą elastyczność) dobrze współpracujący z LPG

-nadwozie sedan, hatchback, coupe, suv

-bagażnik minimum około 400l

-napęd na przednią oś lub 4x4

-przyzwoicie wyciszone

-brak rdzy

-obowiązkowe ESP,  mile widziany klimatronik i podgrzewane przednie siedzenia

-w miarę prosta budowa i stosunkowo niewysokie ceny części zamiennych, żeby naprawy można było w rozsądnych kosztach ogarnąć

-nie składające się podczas zderzenia jak domek z kart (te cztery gwiazdki w testach NCAP niech ma)

 

 

A może lepiej poszukać czegoś z pojemnością powiedzmy do 2.5l bez turbo? Rozważam czysto teoretycznie :hmm:

 

Do głowy przyszło mi Bravo, Forester (nie wiem jak w nim jest z wyciszeniem) :hmm:

Wszystkie wymagania spełnia bmw e46 325xi. Jedyne czego nie ma, to turbo, ale elastyczność i tak lepsza od większości 1.8-2.0 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie prędkości wychodzą całkiem niezłe. Ten silnik nawet przy jeździe z prędkością autostradową nie spalił więcej niż 10l LPG.

Laguna III w wersji hatchback średnio mi się podoba (tył) i nawet dorzucając do budżetu miałbym opory żeby coś takiego kupić. Wersja coupe jest całkiem ok ale to minimum 40 kpln trzeba szykować.

Daj to przejade twoim autem 200km i srednia wyjdzie ponad 15 :) jazda z maks predkoscia samochodu :) szukaj kombii bo duzo ladniejsze niz hatchback.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to przejade twoim autem 200km i srednia wyjdzie ponad 15 :) jazda z maks predkoscia samochodu :) szukaj kombii bo duzo ladniejsze niz hatchback.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

 

Powyżej 140 chyba za długo nie jechałem, więc może i wtedy spalanie byłoby wyższe. Tylko jakoś hałas zniechęca mnie do takiej jazdy. Do tych dozwolonych u nas prędkości jest całkiem dobrze. Powyżej brakuje szóstego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 140 chyba za długo nie jechałem, więc może i wtedy spalanie byłoby wyższe. Tylko jakoś hałas zniechęca mnie do takiej jazdy. Do tych dozwolonych u nas prędkości jest całkiem dobrze. Powyżej brakuje szóstego biegu.

No to w reno podobnie ponad 150 jest glosno ale jechac sie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie tez poszukuje pojazdu o podobnych kryteriach, dopuszczam tez naped na tyl.

Obejrzalem kilka subaru (impreza), bmw (e46, e39) oraz kilka vw pochodnych

samochody byly i swierzo sprowadzone i juz jezdzone w PL,  wiekszosc w cenach 14-17 tys

wszystkie subaru odpadly przez korozje, wszystkie bmw odpadly przez korozje plus zmeczenie (e46 to masakra jakas)

jedynie vw podobne stan blacharski prezentowaly zadowalajacy, szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie tez poszukuje pojazdu o podobnych kryteriach, dopuszczam tez naped na tyl.

Obejrzalem kilka subaru (impreza), bmw (e46, e39) oraz kilka vw pochodnych

samochody byly i swierzo sprowadzone i juz jezdzone w PL,  wiekszosc w cenach 14-17 tys

wszystkie subaru odpadly przez korozje, wszystkie bmw odpadly przez korozje plus zmeczenie (e46 to masakra jakas)

jedynie vw podobne stan blacharski prezentowaly zadowalajacy, szukam dalej

 

Coś jeszcze bierzesz pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

jesli klasa D to A6 C5 1.8T, silnik ogarnięty przez wiekszość mistrzów LPG, komfort, nie gnije za szybko, a za 20tyś to powinien byc ładny egzemplarz.

 

z klasy C to astra / zafira z 2.0T, ale o to astra...

 

Audica z tamtych lat nie grzeszy poziomem bezpieczeństwa (chyba trzy "gwiazdki" w NCAP). Poza tym podobno wygodne auto. Tylko czy 1.8T w niej daje radę?

 

Astrą III 2.0T jeździłem. Sądziłem że będzie "jechać" od niższych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.