Skocz do zawartości

NB nie odpala :(


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Dawno nic tu nie pisałem, albowiem mój zacny wóz na co dzień sprawuje się bezproblemowo :skromny:

 

Niestety nic co dobre nie trwa wiecznie. Sylwestra spędzałem w Warszawie, auto nocowało na parkingu i rano na wyświetlaczu pokazało -14 stopni. Odpalanie przebiegło standardowo - rozrusznik ledwo jęknął, a silnik już ochoczo zaczął pracować. Podczas powrotu do Łodzi miałem wrażenie że silnik wytwarza nieco większe wibracje niż zwykle, ale mocy nie ubyło więc uznałem, że może mi się wydaje albo po prostu poduszki pod silnikiem stwardniały pod wpływem temperatury. I bardzo możliwe że faktycznie to było tylko złudzenie. Następnego dnia odbywałem mały maraton po sklepach meblowych i w pewnym momencie auto odpaliło po dłuższym niż zazwyczaj kręceniu rozrusznikiem. Znów uznałem to za nieistotny incydent, zwłaszcza że 1.9 MJ lubi sobie czasem chwilkę dłużej pokręcić przy odpalaniu lekko ostygłego silnika. Natomiast pod każdym kolejnym sklepem było gorzej. Przed wyruszeniem do domu zapaliłem auto dopiero po 4-krotnym, dość długim kręceniu. W domu odstawiłem auto do garażu i postanowiłem nie gasić silnika, żeby sobie popracował, trochę rozgrzał itp. ("a nuż coś zamarzło", temp. wynosiła wtedy ok. -10 stopni). Kiedy wróciłem po kwadransie, silnik już nie pracował i od tamtej pory nie mogę go odpalić. Pierwsza myśl to zamarznięta woda w paliwie albo jakiś czopek parafinowy. Jednak od wczoraj jest u mnie ok. 2 stopni na plusie a auto nadal nie pali :(

 

Rozrusznik kręci, słychać pompkę paliwa.

 

Co robić, jak żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dyrman  https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/367239-czujnik-polozenia-walu/

 

 

nie mam nic w historii na temat bledu natomiast twoje objawy idealnie pasuja . Ja swojego tez namierzylem po lekturze AK i trafilem w sedno bez wiekszych problemow.  CPW ma odwrotnie niz podpowiada logika . Ciezej auto zapalic jak jest cieple. Jak sie wystudzi to jeszcze jest szansa ze zakreci.  Ale to smierc szybko postepujaca i nie wiadomo czy czujnik pociagnie tydzien czy 20 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dyrman  https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/367239-czujnik-polozenia-walu/

 

 

nie mam nic w historii na temat bledu natomiast twoje objawy idealnie pasuja . Ja swojego tez namierzylem po lekturze AK i trafilem w sedno bez wiekszych problemow.  CPW ma odwrotnie niz podpowiada logika . Ciezej auto zapalic jak jest cieple. Jak sie wystudzi to jeszcze jest szansa ze zakreci.  Ale to smierc szybko postepujaca i nie wiadomo czy czujnik pociagnie tydzien czy 20 minut

 

Dzięki.

 

Auto w sumie ponad 8-letnie, cholera wie... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski, niskie ciśnienie paliwa, zapchany filtr paliwa. Przyczyny szukałbym w układzie zasilania w paliwo. Na początek wymienić filtr, jak to nie poskutkuje log rozruchowy.

 

No tak właśnie chcę zrobić - wymienić filtr bo i tak nie zaszkodzi wymienić. Jeśli to nie poskutkuje, pójdę w stronę tego czujnika wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod komputer zaznacz w parametrach obroty silnika i patrz czy podczas kręceniem rozrusznika pokazuje ilość obrotów jeżeli nie pokazuje to czujnik położenia wału jeżeli pokazuje trzeba sprawdzać i szukać dalej. W parametrach też można sprawdzić ciśnienie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co było przyczyną?

Dziś wymieniłem filtr paliwa. Lipa. Przy okazji padł aku, podłączyłem na noc i jutro jeszcze raz zakręcę, ale już raczej na pewno wiem że to nie to.

 

Tak sobie myślę czy w ciemno nie wymienić tego czujnika wału - jest niewiele droższy niż sczytanie błędów przez serwis (ja nie mam niestety żadnego interfejsu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę czy w ciemno nie wymienić tego czujnika wału - jest niewiele droższy niż sczytanie błędów przez serwis (ja nie mam niestety żadnego interfejsu).

 

Totalna głupota. Wymienisz coś czego nie jesteś pewien i moze się okazać że ta część jest niepotrzebnie zmieniona. To już lepiej zainwestuj w interfejs i sam baw się w diagnostę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że nie znam się na tym za bardzo i nawet nie wiem jaki interfejs miałbym kupić ;)

Proponowałem, że mogę podjechać, na Klonową aż tak daleko nie mam z Julianowa.

Co do problemu to obstawiam EGR zacięty w pozycji otwartej.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałem, że mogę podjechać, na Klonową aż tak daleko nie mam z Julianowa.

Co do problemu to obstawiam EGR zacięty w pozycji otwartej.

Pozdrawiam BAS

Doceniam, ale nie chcę robić kłopotu ;) Jak kupię interfejs i nie będzie działał to zwrócę się o pomoc :phi:

 

EGR zaślepiony i wyłączony programowo u Cinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz na NBK - są ludziska z Twoich okolic :oki: - zapewne ktoś pomoże- jak chcesz się napić mleka nie musisz kupować krowy ;]

Ja jestem z okolic kolegi i mam cały sprzęt do diagnostyki, ale kolega woli kupić sobie sprzęt.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podpiąłem auto pod interfejs.

 

Nie wykrył żadnych błędów.

 

Przy próbie odpalenia pokazuje średnio 200 obr/min, więc czujnik wału chyba sprawny.

 

Skończyły mi się pomysły :(

Stawiam na paliwo:)

Niedawno problem miałem ze swoim,mianowicie:zapaliła się rezerwa :( więc zajechałem na tanksztele orlen :hehe: podchodzi gość i mówi"Panie jest promocja na Werwe(czy jakoś tak)po 4 zł,dużo lepsze paliwo,mówi  :hehe: Mówię lej Pan za 150 :hehe: Wlał :hehe:

Za parę dni jadę z synem(temp na zewnatrz -12) ,a tu nagle komunikat "sprawdź silnik" :ogien:

Auto przejechało jeszcze 100m i silnik zgasł  :ogien:

Zjechałem na boczną drogę(siłą rozpedu)wyłączam i włączam zapłon a pompa tak buczy,że kanapa się mało nie podniosła :ogien:

Odłączam przewód od filtra paliwa,mówię synowi włącz zapłon,a tam paliwo leci jak by ktoś kichnoł  :ogien:

Auto na sznurek i do garażu:)

Na drugi dzień ,demontaż pompy paliwa i taaaki kawałek lodu wyciągnołem z pompy jako pierwszy :)post-175969-0-44684700-1453331019_thumb.jpg

A tak wyglądało paliwo w zbiorniku post-175969-0-68073500-1453331048_thumb.jpg

Jak mleko:(

Spuściłem 40 litrów,czyszczenie pompy i przewodów, potem zalałem paliwem z "reklamy"do - 32 st i do dziś jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podpiąłem auto pod interfejs.

 

Nie wykrył żadnych błędów.

 

Przy próbie odpalenia pokazuje średnio 200 obr/min, więc czujnik wału chyba sprawny.

 

Skończyły mi się pomysły :(

 

Nie lepiej wezwaz assistance i zatargac auto od mechanika?

2 tyg kombinacji i auto dalej nie jezdzi....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuściłem 40 litrów,czyszczenie pompy i przewodów, potem zalałem paliwem z "reklamy"do - 32 st i do dziś jest ok:)

O ile nie mam ogólnie nic do Orlenu i sam na nim tankuje w lecie bo mam blisko (no i 8gr rabatu z karty BiznesTank), tak słyszałem już trochę negatywnych opinii o zimowej "wersji" paliwa Verva i omijam to szerokim łukiem.

W zimie tankuje głównie ON Miles Plus na Statoil (wcześniej Gold Arctic) i się nigdy nie zawiodłem, a ostatnio jeździłem rano nawet przy -20.

 

Z resztą ten film mówi sam za siebie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej wezwaz assistance i zatargac auto od mechanika?

2 tyg kombinacji i auto dalej nie jezdzi....

 

Nie mam zaufanego mechanika, do tej pory jeździłem do ASO na przeglądy, drobne czynności obsługowe wykonywałem sam ;) Jak już wszystkie opcje się skończą to pewnie odstawię do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz zaznacz w programie obroty i cisnienie paliwa. Rozpocznij zapis parametrów w zakładce wykresy. Kręć rozrusznikiem przez 10-15s.

 

Tak zrobiłem, dodatkowo zaznaczyłem sygnał z czujnika ciśnienia zważywszy na link wrzucony przez kolegę maka131.

 

Mam plik na dysku, ale forum nie pozwala wrzucić załącznika (albo ja czegoś nie umiem). Da się to jakoś obejść?

 

 

Aha, druga sprawa. Przy kolejnym z rzędu kręceniu rozrusznikiem zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i pojawił się błąd P0683 "Preheating control unit (feedback)". Podejrzewam jednak że jest to następstwo tego kręcenia, a nie przyczyna nieodpalenia (kilkanaście dni temu palił przy -15 od pierwszego strzała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz pisał wiadomosc to wez zakładkę "wiecej opcji" i tam mozesz dodać załączniki

 

No właśnie wyrzuca mi info że nie mam uprawnien do wstawiania tego typu plików. Może forum plików .csv nie pozwala zamieszczać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem, dodatkowo zaznaczyłem sygnał z czujnika ciśnienia zważywszy na link wrzucony przez kolegę maka131.

Mam plik na dysku, ale forum nie pozwala wrzucić załącznika (albo ja czegoś nie umiem). Da się to jakoś obejść?

Aha, druga sprawa. Przy kolejnym z rzędu kręceniu rozrusznikiem zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i pojawił się błąd P0683 "Preheating control unit (feedback)". Podejrzewam jednak że jest to następstwo tego kręcenia, a nie przyczyna nieodpalenia (kilkanaście dni temu palił przy -15 od pierwszego strzała).

Jeśli chodzi o błąd świec, to możliwe, że ciągłe kręcenie spowodowało pad którejś świecy. Ale to nie jest Twój główny problem. Z resztą przy temperaturach koło zera ten diesel odpali i z wszystkimi padniętymi świecami. Napisz jeszcze jakie masz ciśnienie na listwie CR podczas odpalania i jak szybko ono rośnie.

EDIT: Jeszcze mi przyszło do głowy - jakie masz ciśnienia powietrza - oczekiwane i zmierzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj parcha;)

Dlaczego nie zawieziesz auta do serwisu?

Ale on naprawdę dobrze się sprawuje, teraz po chipie będzie mi bardzo trudno się z nim rozstać :D

A do serwisu pewnie w końcu pojadę, na razie mam czym jeździć więc sam kombinuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samodzielnej diagnozy wtryskiwaczy musi być uruchomiony silnik. Wtedy możesz w Mesie zobaczyc sobie korekcje wtrysków lub zrobic próbę przelewową. Przychodzi mi jeszcze na myśl padnięty czujnik cisnienia paliwa na listwie wtryskowej ale teraz opieram wszystko na gdybaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam coś podobnego , wczoraj po robocie , wsiadam , po 4 zakreceniach odpalił , ale chyba nie na wszystkich garach i zgasł , odpalilem , przegazowalem , wszedł na obroty i do domu , bez przygód ...

Rano katowalem ponad minutę , zapalił ...

Jak się wkręci to jeździ normalnie .

Mam nadzieję , że filtr :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety tego typu usterki facet nie chciał się podjąć :(

A szkoda bo jestem na 1000% pewien, że by to rozpykał bez problemu, ale ma tyle roboty, że nie chce mu się brać zagadek.

Mam jeszcze jednego człowieka, ale chwilowo dajmy szansę ASO.

 

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.