wlad Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Witka! W krotkich zolnierskich slowach-musze wymienic termostat w mojej padlinie.sa dwa do wyboru: 1.Mahle-temp. poczatku otwarcia 88 stopni 2.gates-90 stopni . Ktory brac? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Zimy wiele nie zostało więc brałbym pierwszy, z drugiej strony różnica 2°C nie jest jakaś znaczna, aczkolwiek wziąłbym pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Zimy wiele nie zostało więc brałbym pierwszy, z drugiej strony różnica 2°C nie jest jakaś znaczna, aczkolwiek wziąłbym pierwszy. tez w sumie sklaniam sie ku pierwszemu-ale gdzies utkwilo mi w pamieci ze im wyzsza temperatura tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 tez w sumie sklaniam sie ku pierwszemu-ale gdzies utkwilo mi w pamieci ze im wyzsza temperatura tym lepiej. A jaki początek otwarcia ma fabryczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 A jaki początek otwarcia ma fabryczny?Szczerze mówiąc nie mam pojęcia Wysłane z mojego XT1032 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Zależy. Przy jakiej temperaturze startują wentylatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Zależy. Przy jakiej temperaturze startują wentylatory?Dziś miałem 89 stopni i jeszcze wentylator nie chodził.nie wiem jaka jest dokładna temperatura włączenia wiatraków.Wysłane z mojego XT1032 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Dziś miałem 89 stopni i jeszcze wentylator nie chodził.nie wiem jaka jest dokładna temperatura włączenia wiatraków. Jak dasz termostat otwierający się później, niż fabryczny to jest ryzyko, że zanim termostat się otworzy to wentylatory wystartują. Bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Nie bez sensu bo nie wystartują bo jak termostat nie otworzy to chłodnica zimna będzie a wentylatory są załączane czujnikiem temperatury w chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Moim zdaniem bez znaczenia (przy 2 stopniach różnicy) jednak swego czasu w Lanosie zamiast termostatu z "fabryczną" temperaturą otwarcia 88 stopni, założyłem termostat od Nexii z otwarciem przy 92 stopniach i nic się nie stało, wentylatory nie chodzą jakoś szczególnie często a jednak silnik lepiej dogrzany i z nawiewów grzeje jak ta lala. Aha w Lanosie jest LPG, a reduktor robi za 3 chodnicę więc wyższa temperatura jest nawet wskazana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Nie bez sensu bo nie wystartują bo jak termostat nie otworzy to chłodnica zimna będzie a wentylatory są załączane czujnikiem temperatury w chłodnicy To zależy w jakim aucie, w niektórych na chłodnicy nie ma żadnego czujnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Witka! W krotkich zolnierskich slowach-musze wymienic termostat w mojej padlinie.sa dwa do wyboru: 1.Mahle-temp. poczatku otwarcia 88 stopni 2.gates-90 stopni . Ktory brac? Tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 A jaki początek otwarcia ma fabryczny? Pewnie jakies 80-82 st. Sa tez takie co maja 75 ale tego nie podejrzewam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 To zależy w jakim aucie, w niektórych na chłodnicy nie ma żadnego czujnika ja jeszcze nie widziałem takiego, poza tym to bez sensu bo co nie wiadomo czy chłodnica gorąca ( czy termostat zadziałał poprawnie) ale wentylator włączy się obligatoryjnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 W kosmodromie mam 76. Ale to jest piec 3.3l i duza bezwladnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 ja jeszcze nie widziałem takiego, poza tym to bez sensu bo co nie wiadomo czy chłodnica gorąca ( czy termostat zadziałał poprawnie) ale wentylator włączy się obligatoryjnie? To, że nie widziałeś to nie znaczy, że takich nie ma A czy bez sensu to bym nie powiedział plusem np. większa niezawodność i możliwość detekcji usterki przez ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 ja jeszcze nie widziałem takiego, poza tym to bez sensu bo co nie wiadomo czy chłodnica gorąca ( czy termostat zadziałał poprawnie) ale wentylator włączy się obligatoryjnie? A ile czujników masz? Wskazówka temperatury pokazuje Ci temperaturę w chłodnicy, czy masz tam inną? W Lanosie (nigdy nie widziałeś lanosa?) jest jeden czujnik i nie jest on w chłodnicy a w głowicy od strony kabiny. A czy bez sensu - od tego jest czujnik, żeby zasygnalizować za gorący silnik. Robienie zabezpieczenia na każdym etapie nie ma sensu. A musisz mieć czujnik temperatury silnika - a nie chłodnicy. Bo chłodnicy nic nie mówi o temperaturze silnika. Jakby nawaliła pompa wody to byś płakał, że chłodnica zimna a silnik przegrzany. W jakim konkretnie aucie masz czujnik w chłodnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Jakby nawaliła pompa wody to byś płakał, że chłodnica zimna a silnik przegrzany. ale tak patrzac logicznie co to da ze wlaczy sie wiatrak jesli chlodnica bedzie zimna? bo mialem taka sytuacje w escorcie i skonczyla sie wymiana UPG a wentylator pracowal jak oszalaly... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 A ile czujników masz? Wskazówka temperatury pokazuje Ci temperaturę w chłodnicy, czy masz tam inną? W Lanosie (nigdy nie widziałeś lanosa?) jest jeden czujnik i nie jest on w chłodnicy a w głowicy od strony kabiny. A czy bez sensu - od tego jest czujnik, żeby zasygnalizować za gorący silnik. Robienie zabezpieczenia na każdym etapie nie ma sensu. A musisz mieć czujnik temperatury silnika - a nie chłodnicy. Bo chłodnicy nic nie mówi o temperaturze silnika. Jakby nawaliła pompa wody to byś płakał, że chłodnica zimna a silnik przegrzany. W jakim konkretnie aucie masz czujnik w chłodnicy? ale głupoty piszesz, po pierwsze Lanos ma czujnik w chłodnicy i to on załącza wentylator po drugie Lanos ma osobny czujnik temperatury na wskaźnik i osobny na ecu i oba są w głowicy. A po czwarte to jak zobaczysz na wskaźniku ze się gotuje to otworzysz maskę żeby zobaczyć co jest grane bo NIE usłyszysz pracującego wentylatora a to dlatego że się zawiesi termostat. Powtarzam raz jeszcze, innych rozwiązań nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 ale głupoty piszesz, po pierwsze Lanos ma czujnik w chłodnicy Nie ma. Tymi rencyma wymieniałem chłodnicę - nie ma do niej żadnego kabelka, żadnej wtyczki, żadnego gniazda na zamontowanie czujnika. Jedyne co jest, to rezystor na wentylatorze od pierwszego biegu. Ale nie on włącza wentylator, tylko ECU na podstawie sygnału z czujnika zamontowanego pod kolektorem dolotowym w silniku. Jaki numer katalogowym, ma Twoim zdaniem czujnik temperatury chłodnicy w Lanosie? Gdzie go można kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 ale tak patrzac logicznie co to da ze wlaczy sie wiatrak jesli chlodnica bedzie zimna? bo mialem taka sytuacje w escorcie i skonczyla sie wymiana UPG a wentylator pracowal jak oszalaly... Nic nie da jak termostat się nie otworzy. Masz rację. Od tego jest czujnik, żeby pilnować temperatury silnika, a nie chłodnicy. Jak Cię nie zainteresowało wskazanie temperatury silnika (niezależnie od tego, czy chłodnica była zimna, bo np. termostat się nie otworzył, albo chłodnica zatkała się jakimś syfem, albo padła pompa) - to Twoja decyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Nic nie da jak termostat się nie otworzy. Masz rację. Od tego jest czujnik, żeby pilnować temperatury silnika, a nie chłodnicy. Jak Cię nie zainteresowało wskazanie temperatury silnika (niezależnie od tego, czy chłodnica była zimna, bo np. termostat się nie otworzył, albo chłodnica zatkała się jakimś syfem, albo padła pompa) - to Twoja decyzja.Tylko ze w niektórych autach nie ma wskaźnika temperatury. Jak zapali się kontrolka to zwykle jest po ptokach.Wysłane z mojego XT1032 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 ale głupoty piszesz, po pierwsze Lanos ma czujnik w chłodnicy i to on załącza wentylator po drugie Lanos ma osobny czujnik temperatury na wskaźnik i osobny na ecu i oba są w głowicy. A po czwarte to jak zobaczysz na wskaźniku ze się gotuje to otworzysz maskę żeby zobaczyć co jest grane bo NIE usłyszysz pracującego wentylatora a to dlatego że się zawiesi termostat. Powtarzam raz jeszcze, innych rozwiązań nie widziałem Pierwszy z brzegu fiat z nowszym silnikiem fire nie ma nic w chlodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 ja jeszcze nie widziałem takiego, poza tym to bez sensu bo co nie wiadomo czy chłodnica gorąca ( czy termostat zadziałał poprawnie) ale wentylator włączy się obligatoryjnie?To obejrzyj pierwszą lepszą toyotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 WOW! ! ! Widzę, że normalnie jestem emerytem w motoryzacji. W sumiec dobrze wiedzieć. P.S. ja miałem Uno 1.0 Fire i czujnik w chłodnicy. . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 WOW! ! ! Widzę, że normalnie jestem emerytem w motoryzacji. W sumiec dobrze wiedzieć. P.S. ja miałem Uno 1.0 Fire i czujnik w chłodnicy. . . W polonezie i 125p też był w chlodnicy, ale to konstrukcja z czasów dinozaurów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 WOW! ! ! Widzę, że normalnie jestem emerytem w motoryzacji. W sumiec dobrze wiedzieć. P.S. ja miałem Uno 1.0 Fire i czujnik w chłodnicy. . . Jeździsz Oplem, tam długo stosowali czujnik w chłodnicy, zresztą bardzo awaryjny swego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 WOW! ! ! Widzę, że normalnie jestem emerytem w motoryzacji. W sumiec dobrze wiedzieć. P.S. ja miałem Uno 1.0 Fire i czujnik w chłodnicy. . . a miales w nim klimatyzacje? bo np w citroenach wiatraki sa sterowane w zaleznosci od tego czy klima jest wlaczona czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 a miales w nim klimatyzacje? bo np w citroenach wiatraki sa sterowane w zaleznosci od tego czy klima jest wlaczona czy nie. a ty wierz na jakiej zasadzie działa klimatyzacja bo w innych autach to pewnie przy włączonej klimie nie kręcą się wiatraki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 Jeździsz Oplem, tam długo stosowali czujnik w chłodnicy, zresztą bardzo awaryjny swego czasu. W Astrze G (X16XEL) jak pamiętam czujnik temperatury był w obudowie termostatu, a wentylatorem sterował moduł w lewym nadkolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 W Astrze G (X16XEL) jak pamiętam czujnik temperatury był w obudowie termostatu, a wentylatorem sterował moduł w lewym nadkolu AG 1.6 16V miała włącznik wentylatora w chłodnicy. Były dwa rodzaje, na okrągłą i prostokątną wtyczkę, choć nie twierdzę, że były wersje takie, jak mówisz. AG 1.8 16V dopiero miała czujni temperatury w obudowie termostatu, ale tu nie pamiętam, czy w chłodnicy też nie było termowłącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 AG 1.6 16V miała włącznik wentylatora w chłodnicy. Były dwa rodzaje, na okrągłą i prostokątną wtyczkę, choć nie twierdzę, że były wersje takie, jak mówisz Dokładnie pod termostatem był czujnik temperatury cieczy, do opornika wentylatora szła chyba 4 pinowa prostokątna kostka, cała instalacja spotykała się w module w lewym nadkolu Tak to pamiętam, jak dobierałem się do tego modułu i instalacji, bo często do tych kostek w module dostawała się wilgoć. Ale mogę się mylić, bo już nie mam tego auta dosyć długi czas. W chłodnicy na pewno nic nie miałem, bo zmieniałem:ok: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2016 a miales w nim klimatyzacje? bo np w citroenach wiatraki sa sterowane w zaleznosci od tego czy klima jest wlaczona czy nie.nie w uno nie miałem klimy, ale w oplach mam a czujnik i tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 nie w uno nie miałem klimy, ale w oplach mam a czujnik i tak jest I w uno i w audi mam włączniki termiczne wiatraka chłodnicy w chłodnicach, z tym że audi ma jeszcze dodatkowy termistor na tyle pokrywy zaworów silnika, który w powiązaniu z jednym ze styków włącznika w chłodnicy (jest dwubiegowy) poprzez sterownik uruchamia także pierwszy bieg wiatraka po zgaszeniu silnika na postoju, jeżeli jest mocno gorący. Absolutnie bezawaryjne, pomijając że kiedyś w jakimś warsztacie w audi mi podmieniono włącznik w chłodnicy na jednobiegowy i potem szukałem, dlaczego mi zginęło chłodzenie na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 audi ma jeszcze dodatkowy termistor na tyle pokrywy zaworów silnika, który w powiązaniu z jednym ze styków włącznika w chłodnicy (jest dwubiegowy) poprzez sterownik uruchamia także pierwszy bieg wiatraka po zgaszeniu silnika na postoju, jeżeli jest mocno gorący. I to było właśnie dobre, w Astrze G myślałem nad zrobieniem takiego układu, nawet w Cinquecento było takie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 I to było właśnie dobre, w Astrze G myślałem nad zrobieniem takiego układu, nawet w Cinquecento było takie coś. Ciekawe jest to, że Audi to dorobiło dopiero po chwili produkcji samochodu, jako "retrofit", bo największe silniki się lekko przegrzewały i dali to już do wszystkich. Ten tylny czujnik jest mocowany na wsporniku pod śruby mocowania dekla zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 I to było właśnie dobre, w Astrze G myślałem nad zrobieniem takiego układu, nawet w Cinquecento było takie coś. nie nie panowie, to ma sens tylko wtedy gdy tak jak np. w omegach 3.0 razem z wiatrakiem uruchomi się elektryczna dodatkowa pompa obiegu chłodziwa, wówczas to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 nie nie panowie, to ma sens tylko wtedy gdy tak jak np. w omegach 3.0 razem z wiatrakiem uruchomi się elektryczna dodatkowa pompa obiegu chłodziwa, wówczas to tak No to Audi o tym nie wiedziało W silnikach większych od 2.2/2.3 (i chyba z turbo) dopiero dokładało też pompę elektryczną. U mnie przy 2.2 tej pompy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 No to powiedz jaki jest sens chłodzenia chłodnicy bez wymuszenia obiegu na głowicę, to ona najbardziej wymaga tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 No to powiedz jaki jest sens chłodzenia chłodnicy bez wymuszenia obiegu na głowicę, to ona najbardziej wymaga tego Wiatrak owiewa takze silnik, więc trochę wychladza całą komorę. W turbo jest dodatkowa ppmpa elektryczna wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2016 Wiatrak owiewa takze silnik, więc trochę wychladza całą komorę. W turbo jest dodatkowa ppmpa elektryczna wody. Akurat patent w Audi, to gadżet niespełniający swojej funkcji. Termistor włącza wiatrak na zgaszonym silniku i chłodzona jest co najwyżej pompa hamulcowa. Ten patent jest w 5-cio cylindrówkach, a tam chłodnica jest z boku. Najwyższa temperatura robi się po drugiej stronie silnika podczas postoju, a tam wiatrak nie dmuchnie, choćby miał siłę tajfunu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.