Skocz do zawartości

[ZzAK] Najtańsze ~200 KM na rynku - kryzys wieku sredniego ?


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

Toyota GT86 lub Subaru BRZ. ;]

 

Jeśli chodzi tylko o moc, to ani to nie jest najtańsze, ani też specjalnie szybkie ;]  - chociaż jeździ się fajnie. Siedzenia z tyłu są niepełnowartościowe, bo brakuje miejsca na nogi i siedziska są ekstremalnie niewygodne. W praktyce chyba nie są przeznaczone do regularnego używania. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba lepiej Mustanga, za 160kPLN ma 300KM z pakietem Premium.

pewnie 60 tysia budzetu za dużo, spoko luz... to idzmy na całość :) w okolicach 200 tysia zaczyna być już naprawdę ciekawie z ofertą silnikową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie 60 tysia budzetu za dużo, spoko luz... to idzmy na całość :) w okolicach 200 tysia zaczyna być już naprawdę ciekawie z ofertą silnikową :)

Cennikowo, Toyka jest za 120 w wersji podstawowej, BRZ jak policzysz EUR po 4,4 wychodzi 138 tys, więc różnica niewielka, a nie będzie wstydu że objedzie Cię Octavia TSI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi tylko o moc, to ani to nie jest najtańsze, ani też specjalnie szybkie ;]  - chociaż jeździ się fajnie. Siedzenia z tyłu są niepełnowartościowe, bo brakuje miejsca na nogi i siedziska są ekstremalnie niewygodne. W praktyce chyba nie są przeznaczone do regularnego używania. 

 

To jest genialna zabawka, dla tych co grali w NFS Underground - kupujesz takiego GT86, to masz coś wyjściowego. No i dopiero po zakupie zaczyna się zabawa - masz na necie pełno "ulepszeń", które możesz do niego wsadzić, od wydechu, przez możliwości zwiększenia mocy, zawieszenia, etc - budujesz coś swojego, tak żeby auto odpowiadało TOBIE - za to lubię to autko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja muszę zmienić bieg na trójkę przy 90km/h... ;]

Klasyka.

Dam inny przykład dwóch aut o podobnej mocy.

Honda 1,8 i Cruze 1,8 mają po 140 KM.

Pierwsze auto ma około 9 s do setki, drugie 11.

Pierwsze osiąga 100km/h na drugim biegu, w drugim przy 97km/h trzeba zmienić na trzeci :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie musi być nowe, nieśmiało zaproponuję  BMW 2.0D (np: 2006). Wirus do 200 KM. Tylko znaleźć takie nie zgniłe, nie klejone z dwóch to problem. Myślę że za zdrowy trzeba liczyć się w wydatkiem 30-33 tyś PLN.

Ale frajda z jazdy spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest genialna zabawka, dla tych co grali w NFS Underground - kupujesz takiego GT86, to masz coś wyjściowego. No i dopiero po zakupie zaczyna się zabawa - masz na necie pełno "ulepszeń", które możesz do niego wsadzić, od wydechu, przez możliwości zwiększenia mocy, zawieszenia, etc - budujesz coś swojego, tak żeby auto odpowiadało TOBIE - za to lubię to autko ;]

 

Do takiego codziennego kulania się po drogach autem, które fajnie skręca, a przy tym nie powypadają nam plomby w zębach, to w zupełności wystarczy seria :oki: - ewentualnie przy wydechu można pogmerać, żeby trochę ładniej brzmiał. ;) Ale jeśli komuś zależy głównie na przyspieszeniach i efektownych startach ze świateł, to w seryjnej konfiguracji jest to IMO średni wybór.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cennikowo, Toyka jest za 120 w wersji podstawowej, BRZ jak policzysz EUR po 4,4 wychodzi 138 tys, więc różnica niewielka, a nie będzie wstydu że objedzie Cię Octavia TSI

cennikowo... to kazde tutaj podawane auto jest cennikowo. poza tym 40 tysia to jest przez 3 lata, jakies 1200 PLN do raty/mc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba lepiej Mustanga, za 160kPLN ma 300KM z pakietem Premium.

gt86 pozwala na świetne bawienie się jazdą przy zupełnie niedużych prędkościach. W Mustangu musisz jechać dużo prędzej żeby mieć podobna ilośc frajdy z jazdy. Choć pewnie jak by Mustangowi tez założyć takie chude oponki to zabawy by było jeszcze wiecej.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja muszę zmienić bieg na trójkę przy 90km/h... ;]

To bardzo dziwne - wiekszosc samochodów o sportowych aspiracjach ma tak zestopniowaną skrzynie biegów by osiągnąć setkę na dwójce. Czyżby Kia coś spieprzyła?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie musi być nowe, nieśmiało zaproponuję  BMW 2.0D (np: 2006). Wirus do 200 KM. Tylko znaleźć takie nie zgniłe, nie klejone z dwóch to problem. Myślę że za zdrowy trzeba liczyć się w wydatkiem 30-33 tyś PLN.

Ale frajda z jazdy spora.

10 letnie auto dyzel? Na kryzys wieku sredniego? Niesmialo to sie schowaj do jamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dziwne - wiekszosc samochodów o sportowych aspiracjach ma tak zestopniowaną skrzynie biegów by osiągnąć setkę na dwójce. Czyżby Kia coś spieprzyła?

Sent from my iPhone using Tapatalk

1. Prowadzenie

2. Skrzynia biegow

3. brak szpery 

4. Kierownica wesolo podskakuje przy przyspieszaniu

5. Cena z kosmosu :phi:

 

Na plus to wyglad. No ale widac ile sie tego sprzedalo skuces, ze hej :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tylko nie mozna nazwac takiego auta hot/gt :D

Raczej nie bo to ma osiagi na poziomie cywilnej wersji 1.8T chocby leona. Plus taki, ze nei trzeba zawiasu wymieniac za wor zlota jak w Megane. Czy czekac na Focusa ST albo RS ale to juz inna liga.To pierwsza wersja koreancow czy udana? Jak jest sucho i na prostej to tak. Jak popada to matkobosko :hehe: Nie wiem K3 kupil w innym kraju wiec pewnie sie oplacalo bo inaczej po co kupowac? Ja bym drugi raz kily nie kupil. Dlatego, ze to jest za drogie vs to co oferuje. Widac inni tez tak mysla, bo sprzedaz vs inne marki troszku kuleje. Za dajmy na to 100-120k jest ogromny wybor. Od jezdzidelek klasy B Fiesta, Polo, Alfa - choc tu to bym musial na glowe upasc zeby mito kupic. Jest Abarth z 500 choc osiagi marne w podstawowej wersji. Szkoda, ze fabi juz nie oferuja bo byla rozsadna cenowo. Jest tez klasa C wiec wybor jest. Ba mozna i nowa MX5 kupic. Albo GT86 z pakietem od Cosswortha bedzie 200KM. Do wyboru do koloru. Na tym tle Kila wypada blado. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cennikowo... to kazde tutaj podawane auto jest cennikowo. poza tym 40 tysia to jest przez 3 lata, jakies 1200 PLN do raty/mc :)

Ale wartość rezydualna większa, do tego obstawiam bardzo małą utratę wartości Mustanga - patrz co się dzieje w salonach, mój szef czekał chyba z 5 miesięcy na swojego i tak jak Ozi miał ofertę od dealera że "odkupi" jego miejsce w kolejce. Do tego chociaż jest ciasno to da się 2+2 jechać, w GT86 jest dużo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wartość rezydualna większa, do tego obstawiam bardzo małą utratę wartości Mustanga - patrz co się dzieje w salonach, mój szef czekał chyba z 5 miesięcy na swojego i tak jak Ozi miał ofertę od dealera że "odkupi" jego miejsce w kolejce. Do tego chociaż jest ciasno to da się 2+2 jechać, w GT86 jest dużo gorzej.

większa? kwotowo tak, % towo tak sobie... utrata kwotowo tym samym też większa. stracenie 50% na mustangu przez 5 lat, to 80 tys PLN. na aucie za 100k PLN to 50 tys. poza tym - co z tego ze to pierwsze jest warte 80, a drugie 50 skoro jestes 30 tysia więcej w plecy... a poza tym ktoś pytał o wartość rezydualną?

jakbyś nie liczył - sory batory... od tego są budzety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wartość rezydualna większa, do tego obstawiam bardzo małą utratę wartości Mustanga - patrz co się dzieje w salonach, mój szef czekał chyba z 5 miesięcy na swojego i tak jak Ozi miał ofertę od dealera że "odkupi" jego miejsce w kolejce. Do tego chociaż jest ciasno to da się 2+2 jechać, w GT86 jest dużo gorzej.

To dziwne. W USA mustangi sprzedają sie z olbrzymimi upustami. Szczególnie teraz kiedy to na rynek wchodzi nowe Camaro.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne. W USA mustangi sprzedają sie z olbrzymimi upustami. Szczególnie teraz kiedy to na rynek wchodzi nowe Camaro.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kwestia ceny i przydziału produkcji - w 2015 na PL było podobno tylko 100szt. Za 160 kPLN czyli mniej więcej 40kUSD masz Ecoboosta,10 tys PLN drożej jest V8 GT.

Ile kosztuje taki u Ciebie jakby brać na eksport ze wszystkimi podatkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia ceny i przydziału produkcji - w 2015 na PL było podobno tylko 100szt. Za 160 kPLN czyli mniej więcej 40kUSD masz Ecoboosta,10 tys PLN drożej jest V8 GT.

Ile kosztuje taki u Ciebie jakby brać na eksport ze wszystkimi podatkami?

Podstawowa wersja ecoboost jest za $24K - do tego transport do PL wyjdzie $2K ale potem trzeba wszelkie cła i podatki zapłacić, wymienić światła itp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa wersja ecoboost jest za $24K - do tego transport do PL wyjdzie $2K ale potem trzeba wszelkie cła i podatki zapłacić, wymienić światła itp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

A w DK EcoBoost dwa razy droższy od Kii... :(

 

Co najciekawsze, V8 droższy tylko o 16,5%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez przeróbek do rejestracji wychodzi 140 tys po opłatach - cena EU jest nawet konkurencyjna.

Z drugiej strony, jakbym miał czekać pół roku to nie wiem czy bym nie sprowadzał - wersja US ma fajniejsze światła niż EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa wersja ecoboost jest za $24K - do tego transport do PL wyjdzie $2K ale potem trzeba wszelkie cła i podatki zapłacić, wymienić światła itp.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Oba, i ecoboostwo i V8 sa powyzej 2litrow wiec lapia sie na wyzsza akcyze. Znalazlem stronke z kalkulatorem. Transport z NY do Gdyni podaja 1200$. Ale i tak przy odprawie w Niemczech, zeby zaplacic VAT 19 a nie 23% i nie placic VATu od kwoty powiekszonej o akcyze daje finalnie 36kUSD + transport. Przy obecnym kursie dolara raczej slabo oplacalny deal. Jeszcze zmiana swiatel i brak gwarancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez przeróbek do rejestracji wychodzi 140 tys po opłatach - cena EU jest nawet konkurencyjna.

Z drugiej strony, jakbym miał czekać pół roku to nie wiem czy bym nie sprowadzał - wersja US ma fajniejsze światła niż EU.

 

Cos Ci malo wyszlo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę sile nabywcza dolara to dla mieszkańca USA ten samochód kosztuje tyle co dla Polaka 25 kPLN. To wyjaśnia pewnie dlaczego kupiłem Mustanga córce - jest bardzo tani jak na rozmiar, wygląd i oferowane bezpieczeństwo.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób można łatwo policzyć jak bardzo europejskie państwa okradają swoich obywateli.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Za auto zza oceanu dolicz 10% cla, 3,6% lub 18,6% akcyzy (granica 2.0 pojemnosci) i VAT (w Niemcowni 19, u nas 23%). U nas zgodnie z procedura placisz to kumulatywnie. Wiec wg kalkulatora jest tak, ze liczy VAT w Niemczech i dopiero akcyze w Pl. Ale to chyba nie zadziala przy aucie nowym, bo je trzeba VATowac w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę sile nabywcza dolara to dla mieszkańca USA ten samochód kosztuje tyle co dla Polaka 25 kPLN. To wyjaśnia pewnie dlaczego kupiłem Mustanga córce - jest bardzo tani jak na rozmiar, wygląd i oferowane bezpieczeństwo.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nie dobijaj nas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.