Vadero Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Trudno powiedzieć bo o szczegóły nie pytałem. Ogólnie auto mi się też bardziej podoba. VW lubi robić kolejne generacje takie same jak poprzednie ale tu akurat wszędzie jest przepaść. bo B6 to kolejna generacja. Z kolei B7 to taki mały lifting - B6 pozbawiony wad B6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Jeszcze 1.4 tsi 122 km tez jest dosyć fajnym silnikiem. Nie prościej, a przede wszystkim taniej, kupić mondeo mk4? Zdecydowanie lepiej, b6 nie dorasta do mk4. No moze Pasek ma lepsze plastiki i to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Zdecydowanie lepiej b6 nie dorasta do mk4. No moze Pasek ma lepsze plastiki i to tyle. ma lepsze silniki (gadaj zdrów o awaryjności, ale kultura pracy na plus w VW), o niebo lepsze światła (wypalające sie soczewki i odbłyśniki w fordach), jest dużo lepiej wykonany i chodzi to nie tylko o plastiki, ale tez spasowanie blach, wnętrza, jakość materiałów, ma o wiele lepsze radio, o wiele lepszy zestaw słuchawkowy. Ford sie lepiej prowadzi, jest dużo większy i chyba tyle - to nie znaczy że jest złym autem, jednak jest moim zdaniem uzasadniona ta różnica w cenie tego samego rocznika vw/forda widoczna na otomoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Ford sie lepiej prowadzi, jest dużo większy i chyba tyle dla wielu osób to AŻ tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 dla wielu osób to AŻ tyle Zależy co kto potrzebuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Vw jest o niebo lepiej wykonamy i to czuć dosłownie od pociągnięcia klamki. W przypadku vw czuć ta masywnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 dla wielu osób to AŻ tyle Do tego ma świetny układ kierowniczy, dla mnie zdecydowanie lepiej się nim jeździ niż b6. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 to doczytaj o 2.0 bo ich było kilka rodzajów, w paskach z 2.0 TDi CBAB nie ma problemów wcześniejszych silników z pękaniem głowic czy z pompowtryskiwaczami bo jest na common railu z pękaniem głowic nie,ale z wycierającym się wałkiem napędu pompy oleju już tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 ile ludzi, tyle opinii. i bądż tu człowieku mądry 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Nie ma aut bez wad trzeba tylko wybrac odpowiednie dla siebie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Nie ma aut bez wad trzeba tylko wybrac odpowiednie dla siebie Mi osobiscie fordy nie pasuja, szczegolnie obsluga w srodku czegokolwiek, a przyzwyczajony jestem do fiata i vaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enter Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mi osobiscie fordy nie pasuja, szczegolnie obsluga w srodku czegokolwiek, A co tam jest takiego innego niż w VAGu ?- pytam poważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 @@rostex. Po co Ci gaz do auta które ma dowozic do pracy na odcinku 6km? Będzie trochę zimniej to się przełączy w połowie drogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 @@rostex. Po co Ci gaz do auta które ma dowozic do pracy na odcinku 6km? Będzie trochę zimniej to się przełączy w połowie drogi Mi się najpóźniej przełącza po 1,4-1,7km w 2.0 więc w takim 1.6 myślę, że szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 @@rostex. Po co Ci gaz do auta które ma dowozic do pracy na odcinku 6km? Będzie trochę zimniej to się przełączy w połowie drogi Mity z innej epoki. W dobrze wykonanej nowoczesnej istalacji auto przełączy sie na gaz po kilkuset metrach. W ostrą zimę przy minus 10 max do kilometra. W lato przy 15 stopniach rano przełaczy sie po kilkunastu sekundach. testowane na silniku 1.8T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 A co tam jest takiego innego niż w VAGu ?- pytam poważnie Spryskiwacz przedniej szyby się inaczej włącza ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 A co tam jest takiego innego niż w VAGu ?- pytam poważnie Obsluga spryskiwacza i wycieracze - strasznie mnie irytowalo, zamek na klucz przedniej klapy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Ma ktoś porównanie w kwestii komfortu i prowadzenia B5 vs B6 Nie dramatyzuj - gość szuka 102konnej kanapy na kołach, więc IMHO prowadzenie McPherson vs. wielowahacz nie ma znaczenia. Zresztą dla przeciętnego zjadacza chleba, podróżującego z prędkościami przepisowymi i z mózgiem a nie orzeszkiem pod kopułką, też nie ma, no ale przed kumplami nie można się pochwalić, że się ma "wielowahacz" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mity z innej epoki. W dobrze wykonanej nowoczesnej istalacji auto przełączy sie na gaz po kilkuset metrach. W ostrą zimę przy minus 10 max do kilometra. W lato przy 15 stopniach rano przełaczy sie po kilkunastu sekundach. testowane na silniku 1.8T. Mity. A ja już czwartym autem z lpg jeżdżę. Moze z tymi 3km przesadziłem o 2 ale policz mi za ile czasu się zwróci się instalacja za 2.5tzł wsadzona w auto które przejezdza 6km do pracy. Wiem wiem. Pewnie napiszesz ze będzie jezdzic więcej bo ma taniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Obsluga spryskiwacza i wycieracze - strasznie mnie irytowalo, zamek na klucz przedniej klapy, klapa na klucz to akurat plus. wycieraczek na codzień się nie używa, więc do przyzwyczajenia. mnie natomiast irytuje w fiatach umiejscowienie przycisków do szyb. w punto przy kratkach nawiewów, w pandzie przy lewarku skrzyni..... co za idiota to wymyślił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mi się najpóźniej przełącza po 1,4-1,7km w 2.0 więc w takim 1.6 myślę, że szybciej. Ja mam nowa instalacje założoną w clio 1.6. Przełącza się po 1.5km. Ustawiona na 35 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 policz mi za ile czasu się zwróci się instalacja za 2.5tzł wsadzona w auto które przejezdza 6km do pracy. Wiem wiem. Pewnie napiszesz ze będzie jezdzic więcej bo ma taniej... może to dla niego nie istotne? a może kupuje auto na 10 lat i bez różnicy czy sie zwróci za rok, czy za 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mi się najpóźniej przełącza po 1,4-1,7km w 2.0 więc w takim 1.6 myślę, że szybciej. akurat 1.6 VW z tego wątku nagrzewa się dość długo. u siebie obczaiłem, ze na mrozie lepiej odpalić i poczekać pare chwil zanim się ruszy, wtedy szybciej się przełączy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mity z innej epoki. W dobrze wykonanej nowoczesnej istalacji auto przełączy sie na gaz po kilkuset metrach. W ostrą zimę przy minus 10 max do kilometra. W lato przy 15 stopniach rano przełaczy sie po kilkunastu sekundach. testowane na silniku 1.8T. No nie gadaj, bo jak jest zima to jak silnik nie będzie mial 50 stopni to sie nie przełączy - testowane na 4 róznych autach z różnymi instalacjami. Czyli jak jest zima to ze 3km musi przejechać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Oooo az dziwne bo myslalem ze maly silnik to raz dwa... u siebie po 3-4km przy 0 mam temp silnika w polowie skali. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Obsluga spryskiwacza i wycieracze - strasznie mnie irytowalo, zamek na klucz przedniej klapy, Nie ma już tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Oooo az dziwne bo myslalem ze maly silnik to raz dwa... u siebie po 3-4km przy 0 mam temp silnika w polowie skali. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Ja musze przejechać dwa razy tyle żeby była połowa skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 klapa na klucz to akurat plus. wycieraczek na codzień się nie używa, więc do przyzwyczajenia. mnie natomiast irytuje w fiatach umiejscowienie przycisków do szyb. w punto przy kratkach nawiewów, w pandzie przy lewarku skrzyni..... co za idiota to wymyślił? Pewnie ten idiota wcześniej pracował, np. w BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mity. A ja już czwartym autem z lpg jeżdżę. Moze z tymi 3km przesadziłem o 2 ale policz mi za ile czasu się zwróci się instalacja za 2.5tzł wsadzona w auto które przejezdza 6km do pracy. Wiem wiem. Pewnie napiszesz ze będzie jezdzic więcej bo ma taniej... No to trzeba kupić takie z założoną już instalacją. Cena takiego na rynku wtórnym jest zawsze niższa niż zwykłego+dołożenie później LPG na własną rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 No to trzeba kupić takie z założoną już instalacją. Cena takiego na rynku wtórnym jest zawsze niższa niż zwykłego+dołożenie później LPG na własną rękę. Właśnie tak niedawno zrobił kolega. I po tygodniu wsadził 400 w nową listwę a jeszcze czeka go wymiana parownika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Właśnie tak niedawno zrobił kolega. I po tygodniu wsadził 400 w nową listwę a jeszcze czeka go wymiana parownika... ja mam 3 auto z instalacją założoną przez poprzednich właścicieli, i akurat ten element jest najmniej awaryjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Oooo az dziwne bo myslalem ze maly silnik to raz dwa... u siebie po 3-4km przy 0 mam temp silnika w polowie skali. LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES w pandzie 1.1 po 3 km już jest 90st. natomiast w octavii ok 70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Właśnie tak niedawno zrobił kolega. I po tygodniu wsadził 400 w nową listwę a jeszcze czeka go wymiana parownika... A w nowa instalke wsadzilby 2,5kPLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 A w nowa instalke wsadzilby 2,5kPLN Wiem bo tyle płaciłem w styczniu. I mam wszystko nowe i 5 lat gwarancji. A on dokłada do interesu (za trzy lata wyjdzie butla). Ja poszedlem inna drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Wiem bo tyle płaciłem w styczniu. I mam wszystko nowe i 5 lat gwarancji. A on dokłada do interesu (za trzy lata wyjdzie butla). Ja poszedlem inna drogą Ja kupiłem z dwuletnią instalacją, też dobre rozwiązanie. A ogólnie używane auto + nowa instalacja to też gorzej niż nowe auto + nowa instalacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Dla mnie gaz ma tylko sens w autach z dużymi silnikami i jeżeli ktoś sporo jeździ w trasie, a do kulania się po mieście nie chciałbym mieć takich cudów w aucie. Może jeszcze w autach PH, ale w prywatnym never. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Mity z innej epoki. W dobrze wykonanej nowoczesnej istalacji auto przełączy sie na gaz po kilkuset metrach. W ostrą zimę przy minus 10 max do kilometra. W lato przy 15 stopniach rano przełaczy sie po kilkunastu sekundach. testowane na silniku 1.8T. Tu nie trzeba mitów tylko wiedzy nt ile czasu zajmuje silnikowi osiągnięcie tem płynu 30st bo przy tylu się przełącza na gaz. Jeśli samochód ma dogrzewanie elektryczne to szybciej jeśli nie to wolniej. W takim 1.6 jak chce rostex w zimie przełączenie zajmuje dokładnie 2-3 min na oskrobanie szyb + jazda 2 km z obrotami ok 2.5 tys by nie wysilać zimnego silnika. Kilkaset metrów osiągalne jest w lecie, gdzie temp płynu ma 20 kilka stopni tuż po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Dla mnie gaz ma tylko sens w autach z dużymi silnikami i jeżeli ktoś sporo jeździ w trasie, a do kulania się po mieście nie chciałbym mieć takich cudów w aucie. bzdura. właśnie w trasie auto mniej pali, a w mieście żre więcej. jak ktoś jezdzi głównie do pracy w korkach, a w trasy tylko na wakacje, to ma gazu nie zakładać i tracic bez sensu pieniądze na benzyne? inna sprawa, jak ktoś dużo zarabia i go stać na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 Wiem, że nie jedzie, ale na moją jazdę byłby najlepszy (6 km do pracy) a i gazu się nie boi. Jeśli nie znajdę ładnej sztuki z 1.6 MPI to poszukam 1.9 TDI 105KM. chyba jednak nie dojrzałeś skoro samochód na 6 km dojazdy do pracy chcesz gazować lub szukać diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietkow Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Opowiedz jeszcze jak możesz, jak sprawa wyciszenia, szczególnie interesuje mnie jazda autostradowa ok. 120 km/h, czy głośność silnika daje się we znaki, bo zapewne przy takiej prędkości jest ok. 4 tys obr/min? Z tego co widac na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Yr3_3f8zvG0 w 26. sekundzie jest ok. 3500 rpm przy 120 kph wiec podobnie jak u mnie w starym Seacie z podobnym silnikiem. Powaznie, daruj sobie LPG w tak malym silniku, szkoda zycia. Czestsze tankowanie, dodatkowa komplikacja konstrukcji, wiecej rzeczy moze sie popsuc, drozsze serwisowanie. Po co to komu. Ja zawsze chcialem wyprobowac auto z LPG, wyprobowalem, nie mam (jeszcze) problemow, ale raczej zaluje. Nie wiem, jakiej wielkosci butle zamierzasz zapodac ale tankowanie co mniej niz 500 km jest irytujace, zwlaszcza zima. Oszczedzic oszczedzisz pewnie w dluzszym terminie ale do tego czasu auto moze Ci sie znudzic, moze spadnie na nie drzewo w trakcie wichury itp. Serio, na 6-kilometrowe dojazdy czysta benzyna jest idealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Czyli skoro do pracy ktoś ma 6 km to na gaz przełączyć mu się mniej więcej po 2-3 km w zimie, a po jednym e lecie. Czyli wychodzi na to, że średnio 1/3 trasy robi na benzynie, a 2/3 na gazie. Ja robie sporo km po mieście, ale wygląda to tak, że często są to odcinki po km. Czy wtedy oszczędność jest de facto zerowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Gucio prawda, przeciętna sekwencja ma przełączanie na gaz ustawione na 25-30 stopni, bo tyle wystarczy. Więc latem, przełączy się niemal od razu po odpaleniu. Zimą trochę dłużej popracuje na benzynie... ale jeśli jest śnieg, to akurat zdążysz odśnieżyć auto i oskrobać szyby, pojedziesz w drogę już na gazie. Jedyną uciążliwością LPG są parkingi podziemne z zakazem wjazdu dla aut z instalacją. Ale to już partactwo projektantów tych parkingów, bo oszczędzają na systemie przewietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 tankowanie co mniej niz 500 km jest irytujace, zwlaszcza zima To zależy ile się jeździ. Ja aktualnie mam diesla 7,5l/100km (zasięg 1000) i LPG 10l/100km (zasięg 450). Miesięcznie robię 2000km. 5-minutowe tankowanie raz w tygodniu mi nie przeszkadza, szczególnie przy cenie gazu 1,50zł - za paliwo płacę przy kasie z uśmiechem na ustach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.