fosfor Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj. Można to gdzieś zareklamować? Pozdrawiam Fosfor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Kiedyś miałem zimowe Nokiany. Zaczęły się ślizgać po około 4 latach użytkowania. Do normalnej jazdy nadawały się, ale w górach, po śniegu nie pozwalały wyjechać z parkingu pod niewielki podjazd. Podobny objaw po kilku latach zaobserwowałem na oponach Barum Polaris. Obecnie mam Brigdestony i już 4. zimę dobrze się sprawują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Ponad dwa lata od zakupu, raczej nie masz na co liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj. Można to gdzieś zareklamować? Pozdrawiam Fosfor przed ta zima kupilem toyo s953, o ile na suchym wmiare o tyle o trakcji na sniegu i wodzie mozna zapomniec. za to hamowanie na wodzie, sniegu czy jazda po blocie posniegowym + rewelacja ! nie wiem skad takie rozbieznosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 A jak jakis czas temu marzekalem na nokiany to szanowne grono orzeklo ze nie umiem jezdzic itd... :-))) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 A jak jakis czas temu marzekalem na nokiany to szanowne grono orzeklo ze nie umiem jezdzic itd... :-))) tez mam nokiany, bo wyczytalem same ohy ahy na ich temat. A jak dla mnie to na mokrym i na sniegu na tych oponach sie nie da jechac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Właśnie wyrzuciłem zimowe Nokiany - na mokrym gorzej niż na śniegu, masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Przestancie straszyć bo ja mam letnie nokiany. Zacząć się bać? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj. Można to gdzieś zareklamować? Pozdrawiam Fosfor miałem podobne doświadczenia z zimowymi nokianami. Jak dla mnie to są opony dobre w testach i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Znajomy ostatnio opowiadał jak to zmienili mu Barumy na gwarancji (jakaś wada) na nowe Nokiany, zimowe. Mówi, że zdziwił się ale jak dla niego Nokian zachowuje się dużo gorzej niż Barum. Trochę się zdziwiłem, ale jak czytam ten wątek coś w tym jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Pewnie zależy od modelu. Ale miałem kiedyś i Barumy i Nokiany. Po 4 latach zachowywały się podobnie źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 a moze wy kupujecie noklany nie nokiany bo jakies herezje wypisujecie o trakcji i to w 100 konnych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Miałem nokiany wra3 i od poczatku były to kiepskie zimówki. Natomiast letnie Z line sa świetne. Do drugiego auta kupiłem Z SUV i też są świetne, nawet na śniegu mimo, że letnie tryle, że to rasowe 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj. Można to gdzieś zareklamować? Pozdrawiam Fosfor O mam tak samo w Goodrich G-force, przydomek zabawny, bo hamuja czasem jakby przyciaganie zniklo w ogole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 miałem podobne doświadczenia z zimowymi nokianami. Jak dla mnie to są opony dobre w testach i tyle.Przeciez sie starali i do testow podstawiali inne. Ale fakt, obiegowa marke maja swietna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 a moze wy kupujecie noklany nie nokiany bo jakies herezje wypisujecie o trakcji i to w 100 konnych autach jakie znaczenie ma moc auta? Jak matiza 0.8 54KM kupiłem na letnich chińskich oponach, to na mokrym w zasadzie nie dało sie na tym jeździć. Na każdym zakręcie czuć było jak przód już chciał uciekać, nawet moja żona zauważyła, że coś jest nie tak . Na nowych oponach jeździł normalnie. Nie trzeba super auta, żeby porównywać zachowanie opon.Zimowe nokiany były dobre może przez 2 sezony. Potem zrobiły się twarde i plastikowe. Czuć to było zwłaszcza na takiej lekko mokrej-wilgotnej nawierzchni. Zachowywały trochę jakby jechac po lodzie. Podobnie miały zimowe Savy, z tym że to jest z założenia marka budżetowa. A np. zimowe GoodYeary zachowują się u mnie po kilku latach dużo lepiej niż te Savy czy Nokiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Miałem nokiany wra3 i od poczatku były to kiepskie zimówki. Natomiast letnie Z line sa świetne. Do drugiego auta kupiłem Z SUV i też są świetne, nawet na śniegu mimo, że letnie tryle, że to rasowe 4x4 Ja mam na lato Nokiany HT SUV i też są świetne. Na śniegu niestety nie próbowałem, więc nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Zachowywały trochę jakby jechac po lodzie. Podobnie miały zimowe Savy, z tym że to jest z założenia marka budżetowa. A np. zimowe GoodYeary zachowują się u mnie po kilku latach dużo lepiej niż te Savy czy Nokiany Dokładnie - takie same miałem odczucia. Dlatego już od dwóch tygodni jeżdżę na letnich bo zimowe Nokiany na mokrym były niebezpieczne. Auto strasznie uciekało w zakrętach, nawet zwykły wjazd na rondo powodował uciekanie przodu. Dodam, że w służbowym aucie mam zimowe Continentale i takiego efektu nie ma, jazda jest zupełnie inna. I mam na myśli normalna miejską jazdę a nie jazdę z wykorzystaniem pełnej mocy auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Miałem WRD3 i byłem z nich bardzo zadowolony, obecnie mam WRD4 i są lepsze od poprzedniczek. Nigdy nie miałem problemu z trakcją czy to na mokrym czy na suchym asfalcie, ani podczas ruszania ani w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Przez moje auta przeszło wiele opon od budżetowych po premium i wiem jedno -wszystkie opony pierwszy sezon dwa nawet budżetowe są super. Po tym okresie zaczynają się kłopoty z trakcją opon niższych klas - wynika to po prostu z innej gorszej jakości mieszanki mniej przyczepnej, która szybciej się starzeje niż w oponach premium- owszem bieżnik mega ale co z tego jak opony są plastikowe. Dlatego w aucie siedzi zimowy Conti TS 850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 23 Marca 2016 Udostępnij Napisano 23 Marca 2016 Przez moje auta przeszło wiele opon od budżetowych po premium i wiem jedno -wszystkie opony pierwszy sezon dwa nawet budżetowe są super. Po tym okresie zaczynają się kłopoty z trakcją opon niższych klas - wynika to po prostu z innej gorszej jakości mieszanki mniej przyczepnej, która szybciej się starzeje niż w oponach premium- owszem bieżnik mega ale co z tego jak opony są plastikowe. Dlatego w aucie siedzi zimowy Conti TS 850 mam dokładnie takie same odczucia. Opony budżetowe, są dobre przez 2-3 sezony. Np zimowe savy były wręcz rewelacyjne na śniegu. Potem przyczepność drastycznie spada, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. A np. GoodYeary czy Dunlopy dużo dłużej trzymają dobre parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 3ci sezon z Conti TS850 16" 205szer i jest ok. Oczywiscie przy +10stopniach i 140km/h na blacie "jest ponton" ale nie do takich warunkow opone tworzono. Na mokrym jest ok i to mój priorytet przy wyborze opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Ja wczoraj przy +10 latałem z prędkościami 180-200 na 3 letnich oponach Dębica Frigo 2 i dla mnie bardzo ok. Nie bardzo rozumiem co to ma być ten ponton? Chodzi ci o profil? Ja mam 195/65/15 i jest dobrze, fakt że letnie 225/50 /16 dużo lepiej kleją się ale żadnych sytuacji podbramkowych n i e stwierdziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Ja wczoraj przy +10 latałem z prędkościami 180-200 na 3 letnich oponach Dębica Frigo 2 i dla mnie bardzo ok. Nie bardzo rozumiem co to ma być ten ponton? Chodzi ci o profil? Ja mam 195/65/15 i jest dobrze, fakt że letnie 225/50 /16 dużo lepiej kleją się ale żadnych sytuacji podbramkowych n i e stwierdziłem zapewne chodzi mu np. o efekt przy hamowaniu, gdzie czuć, że ten wysoki lamelkowaty bieżnik zimówki, po prostu się poddaje i czuć coś takiego jakby wrażenie pływania opony. Wiadomo że nie jest to jakieś straszne, niektórzy tego zwyczajnie nie czują, ale faktem jest że czasami można się przestraszyć jak trzeba ze 140 zahamować prawie do zera. Czym nowsza zimówka i wyższy bieżnik tym większe to wrażenie. Kiedyś na mocno zużytych dębicach frigo tego np, nie czułem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.