Skocz do zawartości

opony Nokian


fosfor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy :)

 

W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj.

Można to gdzieś zareklamować?

 

Pozdrawiam

Fosfor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem zimowe Nokiany. Zaczęły się ślizgać po około 4 latach użytkowania.

Do normalnej jazdy nadawały się, ale w górach, po śniegu nie pozwalały wyjechać z parkingu pod niewielki podjazd. :no:

Podobny objaw po kilku latach zaobserwowałem na oponach Barum Polaris.

Obecnie mam Brigdestony i już 4. zimę dobrze się sprawują :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy :)

 

W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj.

Można to gdzieś zareklamować?

 

Pozdrawiam

Fosfor

przed ta zima kupilem toyo s953, o ile na suchym wmiare o tyle o trakcji na sniegu i wodzie mozna zapomniec.  za to hamowanie na wodzie, sniegu czy jazda po blocie posniegowym + rewelacja ! nie wiem skad takie rozbieznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy :)

 

W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj.

Można to gdzieś zareklamować?

 

Pozdrawiam

Fosfor

 

miałem podobne doświadczenia z zimowymi nokianami. Jak dla mnie to są opony dobre w testach i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ostatnio opowiadał jak to zmienili mu Barumy na gwarancji (jakaś wada) na nowe Nokiany, zimowe.

Mówi, że zdziwił się ale jak dla niego Nokian zachowuje się dużo gorzej niż Barum. Trochę się zdziwiłem, ale jak czytam ten wątek coś w tym jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy i Koleżanki, albo raczej Koleżanki i Koledzy :)

W styczniu 2014 kupiłem nowe opony Nokian. Przejezdziły dwa miesiące i zimę 2014/2015. Teraz pod koniec w zimy 2015/2016 przy temperaturach 0 - 10 stopni zachowują się, jakby jeździły po lodzie, a nie wilgotnym asfalcie. Przebieg mają niewielki, bieżnik bardzo dobry, ale ślizgają się jak głupie. W poprzednim aucie Goodyeary ani Klebery po 6 latach (zimach) nie robiły takich jaj.

Można to gdzieś zareklamować?

Pozdrawiam

Fosfor

O mam tak samo w Goodrich G-force, przydomek zabawny, bo hamuja czasem jakby przyciaganie zniklo w ogole :hehe:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze wy kupujecie noklany nie nokiany  :hehe:

 

bo  jakies herezje wypisujecie o trakcji  i to w 100 konnych autach ;l

 

jakie znaczenie ma moc auta? Jak matiza 0.8 54KM kupiłem na letnich chińskich oponach, to na mokrym w zasadzie nie dało sie na tym jeździć. Na każdym zakręcie czuć było jak przód już chciał uciekać, nawet moja żona zauważyła, że coś jest nie tak ;]. Na nowych oponach jeździł normalnie.

Nie trzeba super auta, żeby porównywać zachowanie opon.Zimowe nokiany były dobre może przez 2 sezony. Potem zrobiły się twarde i plastikowe. Czuć to było zwłaszcza na takiej lekko mokrej-wilgotnej nawierzchni. Zachowywały trochę jakby jechac po lodzie. Podobnie miały zimowe Savy, z tym że to jest z założenia marka budżetowa. A np. zimowe GoodYeary zachowują się u mnie po kilku latach dużo lepiej niż te Savy czy Nokiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nokiany wra3 i od poczatku były to kiepskie zimówki.

Natomiast letnie Z line sa świetne. Do drugiego auta kupiłem Z SUV i też są świetne, nawet na śniegu mimo, że letnie  ;l  tryle, że to rasowe 4x4

 

Ja mam na lato Nokiany HT SUV i też są świetne. Na śniegu niestety nie próbowałem, więc nie wiem.   :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowywały trochę jakby jechac po lodzie. Podobnie miały zimowe Savy, z tym że to jest z założenia marka budżetowa. A np. zimowe GoodYeary zachowują się u mnie po kilku latach dużo lepiej niż te Savy czy Nokiany

 

Dokładnie - takie same miałem odczucia. Dlatego już od dwóch tygodni jeżdżę na letnich bo zimowe Nokiany na mokrym były niebezpieczne.  Auto strasznie uciekało w zakrętach, nawet zwykły wjazd na rondo powodował uciekanie przodu. Dodam, że w służbowym aucie mam zimowe Continentale i takiego efektu nie ma, jazda jest zupełnie inna. I mam na myśli normalna miejską jazdę a nie jazdę z wykorzystaniem pełnej mocy auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez moje auta przeszło wiele opon od budżetowych po premium i wiem jedno -wszystkie opony pierwszy sezon dwa nawet budżetowe są super. Po tym okresie zaczynają się kłopoty z trakcją opon niższych klas - wynika to po prostu z innej gorszej jakości mieszanki mniej przyczepnej, która szybciej się starzeje niż w oponach premium- owszem bieżnik mega ale co z tego jak opony są plastikowe.

Dlatego w aucie siedzi zimowy Conti TS 850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez moje auta przeszło wiele opon od budżetowych po premium i wiem jedno -wszystkie opony pierwszy sezon dwa nawet budżetowe są super. Po tym okresie zaczynają się kłopoty z trakcją opon niższych klas - wynika to po prostu z innej gorszej jakości mieszanki mniej przyczepnej, która szybciej się starzeje niż w oponach premium- owszem bieżnik mega ale co z tego jak opony są plastikowe.

Dlatego w aucie siedzi zimowy Conti TS 850

 

mam dokładnie takie same odczucia. Opony budżetowe, są dobre przez 2-3 sezony. Np zimowe savy były wręcz rewelacyjne na śniegu. Potem przyczepność drastycznie spada, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. A np. GoodYeary czy Dunlopy dużo dłużej trzymają dobre parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przy +10 latałem z prędkościami 180-200 na 3 letnich oponach Dębica Frigo 2 i dla mnie bardzo ok. Nie bardzo rozumiem co to ma być ten ponton? Chodzi ci o profil? Ja mam 195/65/15 i jest dobrze, fakt że letnie 225/50 /16 dużo lepiej kleją się ale żadnych sytuacji podbramkowych n i e stwierdziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przy +10 latałem z prędkościami 180-200 na 3 letnich oponach Dębica Frigo 2 i dla mnie bardzo ok. Nie bardzo rozumiem co to ma być ten ponton? Chodzi ci o profil? Ja mam 195/65/15 i jest dobrze, fakt że letnie 225/50 /16 dużo lepiej kleją się ale żadnych sytuacji podbramkowych n i e stwierdziłem

 

zapewne chodzi mu np. o efekt przy hamowaniu, gdzie czuć, że ten wysoki lamelkowaty bieżnik zimówki, po prostu się poddaje i czuć coś takiego jakby wrażenie pływania opony. Wiadomo że nie jest to jakieś straszne, niektórzy tego zwyczajnie nie czują, ale faktem jest że czasami można się przestraszyć jak trzeba ze 140 zahamować prawie do zera. Czym nowsza zimówka i wyższy bieżnik tym większe to wrażenie. Kiedyś na mocno zużytych dębicach frigo tego np, nie czułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.