Skocz do zawartości

Michelin CrossClimate - jakim cudem to jest wielosezonowe?


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi. Sympatyczne jest to, że jest coraz więcej modeli i ich cena spadła przeciętnie o jakieś 25% w ciągu ostatnich 4-5 lat.

No i jest taka dość nowa opona Michelin CrossClimate, która wygląda jak poniżej. Czy to w ogóle ma szansę sensownie jechać po śniegu?

Wcześniej kupiłem GY Vector 4seasons i uważam, że to rewelacyjne opony, no ale niestety się zużyły. ;] Micheliny mnie zaintrygowały - wątek jest raczej teoretyczny, bo ich chyba nie odważę się kupić.

 

michelin-crossclimate-13989-t-f-l700-sk4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO to nie może w zimie pojechać. Bardzo bym się zdziwił gdyby było inaczej. Gdybym miał kupować opony wielosezonowe to wybrałbym raczej Nokian Weatherproof.

 

19492_weatherproof_1435567522.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO to nie może w zimie pojechać. Bardzo bym się zdziwił gdyby było inaczej. Gdybym miał kupować opony wielosezonowe to wybrałbym raczej Nokian Weatherproof.

 

19492_weatherproof_1435567522.jpg

Znowu wymyslasz. To ma homolgacje jako zimowe M+S. To jest wyjatkowo dobra opona letnia z mozliwoscia jazdy w zimie. Jak ktos smiga po miescie i jezdzi glownymi drogami poza miastem to jak najbardziej kupic. Sasiad ma w skodzie i nie narzekal w zimie. Na letnich mozna jezdzic po miesice w zimie a na tych bedzie po prostu lepiej. Choc jak ktos jest pierdola to i zimowka nie pojedzie.

 

Do autora watku przy takich zimach jak mamy teraz w centrum bez zastanowienia kupowac. W gory bym sie na nich nie wybral ale takto jezdzic.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu wymyslasz. To ma homolgacje jako zimowe M+S. To jest wyjatkowo dobra opona letnia z mozliwoscia jazdy w zimie. Jak ktos smiga po miescie i jezdzi glownymi drogami poza miastem to jak najbardziej kupic. Sasiad ma w skodzie i nie narzekal w zimie. Na letnich mozna jezdzic po miesice w zimie a na tych bedzie po prostu lepiej. Choc jak ktos jest pierdola to i zimowka nie pojedzie.

 

Do autora watku przy takich zimach jak mamy teraz w centrum bez zastanowienia kupowac. W gory bym sie na nich nie wybral ale takto jezdzic.

 

Po oponie M+S to ja oczekuję trakcji na śniegu, nie na asfalcie w mieście. Na asfalcie w mieście to można jeździć na letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki kupuje się na śnieg i lód. Gdyby nie śnieg i lód, wystarczyłyby letnie.

Gdyby tak było, to by trzeba było zmieniać opony zależnie od pogody, a póki co opony kupuje się na sezon. Jako, że nasze sezony zimowe bardziej zaczynają przypominać te z Zachodu Europy niż Syberii, takie wielosezonówki coraz lepiej zdają egzamin przy naszej zimie. Wiem może być niebezpiecznie średnio przez 3 dni zimy, kiedy przywali śniegiem, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest niebezpiecznie na zimówce, kiedy przez 3 tygodnie zimy leje deszcz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak było, to by trzeba było zmieniać opony zależnie od pogody, a póki co opony kupuje się na sezon. Jako, że nasze sezony zimowe bardziej zaczynają przypominać te z Zachodu Europy niż Syberii, takie wielosezonówki coraz lepiej zdają egzamin przy naszej zimie. Wiem może być niebezpiecznie średnio przez 3 dni zimy, kiedy przywali śniegiem, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest niebezpiecznie na zimówce, kiedy przez 3 tygodnie zimy leje deszcz...

 

To jest nadużycie bo rozmiar i prawdopodobieństwo utraty przyczepności na nieodpowiedniej oponie na śniegu i na mokrym są nieporównywalne. Do tego zimówki radzą sobie na mokrym odrobinę gorzej podczas gdy nieodpowiednie opony na śniegu nie radzą sobie wcale. Więc to nie jest prosta analogia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak spisywały się GY Vector 4seasons po 2-3 latach?

Czy na śniegu nie miałeś problemów?

Ile zrobiłeś kkm zanim się zużyły?

Pisałem już kiedyś. Po 40 tys. km można uznać, że zupełnie nie nadają się na śnieg. Pierwsze 2 zimy nieodróżnialne od zimówek. Trzecia była w miarę ale zdarzyło mi się zakopać na jakichś wertepach (oblodzone koleiny pod śniegiem). W miarę bezstresowo jeździłem po Beskidach i do Krynicy. Auto to Mondeo kombi, roczne przebiegi pod 15 tys.

Latem lubiły zapiszczeć przy ruszaniu pod górkę. Aby przypadkiem nie pływały wziąłem wersję wzmocnioną (94 V XL - normalnie wystarczy 91 chyba nawet H).

Mają rant ochronny dla felgi.

W okolicach 50-55 tys. zaczęły wyć, bo tylne wyząbkowały się mocno (jeżdżę prakyycznie bez obciążenia, tył mi się dość szybko ząbkuje. Póki się da zamieniam tylne koła z przednimi, ale czasem zapominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem na nowych (świeżych) CrosClimate'ach pod górę w śniegu i były OK, więc gdyby były w rozmiarze 225/40/18 to już bym je miał

to są wielosezonówki bardziej nastawione na lato i deszcz w porównaniu do GoodYear'a i Klebara, czyli takie na jakich jeździło się kiedyś np. D124

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i nie narzekam. Gumiarz jak mu przywiozłem to sie pytał czy letnie zakładam:). Byłem w Zieleńcu akurat jak drogi zasypało i do Dusznik i z powrotem jechałem równo ze wszystkimi i nie było problemu. Fakt że nie trzymały tak dobrze jak nowe Nokian W+(tylko na śniegu), ale na pewno nie gorzej niż Kleber Krislap z 6mm bieżnika.

Jak będzie za 2-4 lata i gdy z bieżnika zostanie 4mm to zobaczymy. Ale w Szczecinie w tym roku śnieg na drogach był tylko 4h.

Natomiast na mokrym i suchym są bardzo ciche i ładnie trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Tutaj http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm jakiś test, który może coś pomoże  ;)

Ja tam w rewelacje nie wierzę (zresztą w testach też to widać) i pozostanę przy Vector-ach czy Quatrack-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm jakiś test, który może coś pomoże  ;)

Ja tam w rewelacje nie wierzę (zresztą w testach też to widać) i pozostanę przy Vector-ach czy Quatrack-ach.

wg. tego testu wychodzi że Crossclimate dostaje tyle samo punktów co Vector a Quatrac jest dopiero na 4.

Widac też, że jak coś jest b.dobre na suchym to jest gorsze na śniegu. Więc kazdy musi wybrać gdzie woli miec trochę lepiej. Ja tam się wyleczyłem ze zmian opon na zimowe i letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


wg. tego testu wychodzi że Crossclimate dostaje tyle samo punktów co Vector a Quatrac jest dopiero na 4.

 

Nie :)  Zerknij dokładnie na wyniki punktowe - Quatrac jest 3 ( a nawet inaczej)  :) 

 


Widac też, że jak coś jest b.dobre na suchym to jest gorsze na śniegu. Więc kazdy musi wybrać gdzie woli miec trochę lepiej. Ja tam się wyleczyłem ze zmian opon na zimowe i letnie.

 

Opona wielosezonowa powinna być zbalansowana - Michelin CrossClimate mnie nie przekonuje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona wielosezonowa powinna być zbalansowana - Michelin CrossClimate mnie nie przekonuje.

no ok, patrze na te wykresy dla CC, Q5 i GV4S2, i mi wychodzi zbalansowanie jak poniżej:

cc-91%

Q5-83%

GV4S2-84%

 

wykresy dla poszczególnych kategorii tez zrównoważone. Generalnie to nie jeździłem na pozostałych wiec z doświadczenia nic nie mogę powiedzieć ale wszystkie wyglądają na dobre opony i pewnie różnice są niezauważalne  w codziennej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


no ok, patrze na te wykresy dla CC, Q5 i GV4S2, i mi wychodzi zbalansowanie jak poniżej:
cc-91%
Q5-83%
GV4S2-84%

 

To nie jest zbalansowanie, a średnia z różnych wartości, często zupełnie nieporównywalnych  :hehe:  :hehe:  :hehe:

Wynik CC 4 na śniegu vs 6 dla GV4S2 i Q5 to duża różnica i sądzę, że zauważalna. W cuda nie wierzę - co ciekawe, nas stronie Michelin są fajne materiały reklamowe, z których  można się dowiedzieć, że na  suchym CC hamuje dużo lepiej od zimowej, trakcję na mokrym ma taką samą jak zimowa i piękne hasło "Odpowiednia trakcja do jazdy po śniegu*" i gdzieś malutkim druczkiem w kolorach ochronnych "*Na podstawie testów przyśpieszenia od prędkości 5km/h do 30 km/h przeprowadzonych przez TUV SUD w grudniu 2014 r. na oponach w rozmiarach 205/55 R16 i 195/65 R15". Porównywali z Michelin Alpin 5 i Michelin Energy Saver+ (przy porównaniu z letnią). Zresztą o czym tu deliberować - sam producent pisze, że to opona letnia z homologacją zimową, a nie opona wielosezonowa. Z tym się zgodzę. Opona powstała, by spełnić wymagania ustawowe o oponach zimowych, a kierowcy nie musieli iść na kompromis (w teorii). Z testów wynika, że "genialnie" hamuje na mokrym (nie miałem okazji sprawdzić) - jest tak samo dobra czy lepsza od Uniroyal Rainsport 3?  Osobiście po tym co się wyczynia w klimacie, latem jeżdżę na letnich/wielosezonowych, zimową porą na wielosezonowych (w tym w góry itd. - przebiegi ~45kkm). W górach jak dobra wielosezonówka przestanie ciągnąć, to mogę założyć łancuch, ale "latając" dość często po autostradach to niestety zdarzały się sytuacje, gdzie rano było ciepło i miło, a wieczorem był śnieg i lód (oczywiście niezbyt długo, ale dość konkretnie), bądź jak się zjechało z autostrady to się wpadało w sajgon. Żeby nie było - wiem jak się jeździ na zimówkach cały rok, czy jak na letnich porą "zimową"  ;l  Stąd nie dziwi mnie pomysł z CC  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To nie jest zbalansowanie, a średnia z różnych wartości, często zupełnie nieporównywalnych :hehe: :hehe: :hehe:

 

odwołałem się do wstawionego przez Ciebie linka.

Generalnie nie miałem nigdy okazji jeżdzić na GV4S3 czy Q5. Za to mam CC i to co pisza wg. mnie sie zgadza. Bardzo dobra na suchym i mokrym. Założyłem je zaraz po Michelin energy saver+ (jakieś 5mm bieznika) i na mokrym jest lepiej. Jest też ciszej ale co mnie najbardziej zdziwiło to komfort na bruku i nierównościach. Zupełnie inne auto!.

Miałem też rainsport2 i moim zdaniem na pewno gorzej nie jest.

Na śniegu opona po prostu pozwala normalnie kontrolować auto, jak pisałem to nie Nokian W+ ale pozwala jechać jak każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle wycenili Pirelli Cinturato All Season

300 zł w rozmiarze 205/55/16 - ale tu znów trochę dziwne "lamelki" - choć nacięć jest więcej niż w omawianym Michelinie.

 

Gumiarz powiedział, że sprowadzi co zechcę, ale skoro mam chęć do eksperymentowania to poleca mi Nexeny. (Wg niego eksperymentuję - ale fakt, że tej zimy zaszalałem - bo 2x zmieniłem opony, z czego gdzieś od stycznia mam beżnikowane Ecoopony - od razu napiszę, że dno kompletne, jedna jest właściwie nie do wyważenia, jeżdżę, żeby choć trochę zużyć, żeby nie było że zmarnowałem zupełnie 6 stówek). Co do wspomnianej propozycji gumiarza to chodziło o te:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-priz-4s-205-55-r16-94-v-xl   - ktoś jeździł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle wycenili Pirelli Cinturato All Season

300 zł w rozmiarze 205/55/16 - ale tu znów trochę dziwne "lamelki" - choć nacięć jest więcej niż w omawianym Michelinie.

 

Gumiarz powiedział, że sprowadzi co zechcę, ale skoro mam chęć do eksperymentowania to poleca mi Nexeny. (Wg niego eksperymentuję - ale fakt, że tej zimy zaszalałem - bo 2x zmieniłem opony, z czego gdzieś od stycznia mam beżnikowane Ecoopony - od razu napiszę, że dno kompletne, jedna jest właściwie nie do wyważenia, jeżdżę, żeby choć trochę zużyć, żeby nie było że zmarnowałem zupełnie 6 stówek). Co do wspomnianej propozycji gumiarza to chodziło o te:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n-priz-4s-205-55-r16-94-v-xl   - ktoś jeździł?

Pomyśl tez o Nokian weatherproof albo Quatrac5, bo cena tylko trochę wyzsza a opony sprawdzone i testowane.

Ja na Michelin już bym sie nie skusił, jak je kupowałem to kosztowały 330( więc konkurencyjne), teraz już moim zdaniem z ceną przesadzili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwołałem się do wstawionego przez Ciebie linka

 

Ja podałem wcześniej link do testu - w linku do którego się odnosisz nie ma nic na temat śniegu, podałem go by nie było wątpliwości o jakiej oponie mowa  :)

 

 

 

Na śniegu opona po prostu pozwala normalnie kontrolować auto, jak pisałem to nie Nokian W+ ale pozwala jechać jak każdy.

 

Wiesz, "jechać jak każdy" to owszem, w zakresie spełniania wymogów ustawowych ok, ale 4 vs 6 na śniegu to jednak różnica. Ja wiem jak wygląda jazda jak nagle spadnie śnieg :) Jako że wspomniałeś o jeżdzie z Zieleńca do Dusznik, to dobrą odpowiedzią byłby czas jazdy "Drogą Stu Zakrętów" :)  Zastanawiam się tylko, czy warto eksperymentować i zamiast następnych Quatracków kupić CC:  

Vredestein QUATRAC 5 205/55 R16 94 V - 322zł, Michelin CROSSCLIMATE 205/55 R16 94 V 326zł, Goodyear VECTOR 4SEASONS G2 205/55 R16 94 V - 332zł :)

 

Nie mam nic wspólnego ze tym sklepem (poza zakupami :) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CC na Audi A4 2002 od października 2015. Na nowym Focusie mam jakies nowe zimowe firestony (winterhawk?). Te same rozmiary, chyba to jest 205/55/16

Normalnie jeżdżę foką, a młoda Audi i poprosiła mnie zebym sprawdził jak się jeździ tym A4 na śniegu na tych oponach (CC) bo ona się ślizga. Myślę sobie kurde, no co za wtopa.... Wsiadłem w Audi a młoda w Fokę. Opony rewelacyjne (CC), dużo lepsze niż firestony. Przejechaliśmy dość dynamicznie trase testową, na której młoda foką wywinęła bączka, a w A4 ciężko mi było doprowadzić ESP do działania, w Focusie ESP na śniegu i na firestonach załączał się cały czas.

 

Być może jest przepaść technologiczna między trakcją starego Audi, a prawie nowym Focusem MK3 (2015). Chcociaż zawsze wszyscy powtarzali mi, że to Focus jest wyznacznikiem trakcji i trzymania się drogi auto compact.

 

Polecam CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vredestein QUATRAC 5 205/55 R16 94 V - 322zł, Michelin CROSSCLIMATE 205/55 R16 94 V 326zł, Goodyear VECTOR 4SEASONS G2 205/55 R16 94 V - 332zł :)

 

Nie mam nic wspólnego ze tym sklepem (poza zakupami :) )

 

Ceny sprawdzałem na opony.com, i tam pojechali. Jesli jeszcze można je kupić w normalnej konkurencyjnej cenie to dobrze :oki:

Więc wybieraj albo to co znasz albo nowe;). Możesz mieć coś o 2pkt gorsze na sniegu i lepsze o 2pkt na mokrym i i suchym i niby nawet mniej sie zużywa :hmm: . To oczywiście tylko testowa teoria, nie przekonasz się dopóki sam nie pojeździsz. Znowu jeśli byłeś zadowolony z Q5 to po co kombinować;).

Ja kiedyś do uno założyłem navigatory i też byłem b.zadowolony jak w Szklarskiej radziłem sobie lepiej niż auta na rasowych zimówkach.

Fakt, że po paru latach na mokrym zrobiło sie ślisko:(

Co mnie zdziwiło to że CC jako nowa ma ok 7,5mm bieżnika(nie wiem czy o standard ale zimówki miałem prawie 9...)

Każdy wybiera to co potrzebuje i czasem eksperymentuje :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wybiera to co potrzebuje i czasem eksperymentuje :oki:

To prawda, stąd na podstawie wieloletnich doświadczeń z różnymi oponami jestem bardzo sceptyczny co do rewelacji.  Pewnie gdybym w ogóle nie zmieniał na letnie to bym się zastanowił szybciej nad CC, a tak to pewnie eksperymenty trochę poczekają ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kupiłem CC i założyłem parę dni temu.

Odczucia jakby auto wolniej przyspieszało :O

Czy to możliwe???

 

Wcześniej stare zimówki klebera z uciekającym powietrzem jakby lepsze miał pierdnięcie

Edytowane przez TommyGun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

To są opony, które zawsze chciałem mieć. Założyłem w zeszłym roku na oś napędzaną i czekałem na śnieg. Ku mojemu zdumieniu było naprawdę nieźle.

Opony bardzo dobrze się sprawują w każdych warunkach. Przez większość sezonu zimowego i tak nie ma śniegu.

Zużycie bardzo umiarkowane, po ok 35 tysiącach przełożyłem na oś nienapędzaną, a na oś napędzaną nowe. Nie mogę się doczekać zimy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zużycie bardzo umiarkowane, po ok 35 tysiącach przełożyłem na oś nienapędzaną, a na oś napędzaną nowe. Nie mogę się doczekać zimy.

Mnie zastanawia jeszcze jakim cudem jest bardziej "energooszczędna" od typowo letnich michelina, ma lepsze własciwości w "deszczu" od wszystkich opon Michelina oraz jest najcichsza ze wszystkich opon michelina....

Jak to jest? czy to najnowsza konstrukcja i postęp poszedł aż tak daleko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia jeszcze jakim cudem jest bardziej "energooszczędna" od typowo letnich michelina, ma lepsze własciwości w "deszczu" od wszystkich opon Michelina oraz jest najcichsza ze wszystkich opon michelina....

Jak to jest? czy to najnowsza konstrukcja i postęp poszedł aż tak daleko?

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. I prawdę mówiąc nie wnikam. Jakiejś super cichości nie zauważyłem, podobnie jak niższego spalania. Zależy ono głównie od stylu jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. I prawdę mówiąc nie wnikam. Jakiejś super cichości nie zauważyłem, podobnie jak niższego spalania. Zależy ono głównie od stylu jazdy. 

Zastanawiam sie po prostu jak to jest że w etykietach EU - które sa deklaracja producenta - opony typowo letnie czy typowo zimowe Michelina sa gorsze od CC  - czyzby to kwestia najnowszej konstrukcji? ew powód jest bardziej marketingowy ;)

BTW - jest w CC rant ochronny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie po prostu jak to jest że w etykietach EU - które sa deklaracja producenta - opony typowo letnie czy typowo zimowe Michelina sa gorsze od CC  - czyzby to kwestia najnowszej konstrukcji? ew powód jest bardziej marketingowy ;)

BTW - jest w CC rant ochronny?

ja co do informacji umieszczonej na etykietach wyrobiłem sobie zdanie m.in po tym:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19695445,nokian-przylapany-na-oszustwie.html

oraz po moim zakupie, gdzie cichsze (etykietowo) falkeny były głośniejsze od uniroyali. Nie ma większego sensu sugerować się tymi etykietami, niestety 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie ma większego sensu sugerować się tymi etykietami, niestety 

To ja się spoecjalnie nimi nie przejmuję - natomiast skoro sa zgodne z deklaracją producenta to sądzilem że sam producent zachowuje jakies proporcje...

Poza tym np w przypadku lodówek i telewizorów to etykietki w miarę się zgadzają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co do informacji umieszczonej na etykietach wyrobiłem sobie zdanie m.in po tym:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19695445,nokian-przylapany-na-oszustwie.html

oraz po moim zakupie, gdzie cichsze (etykietowo) falkeny były głośniejsze od uniroyali. Nie ma większego sensu sugerować się tymi etykietami, niestety 

Niestety nie da się przy pomocy miernika określić co jest subiektywnie głośniejsze. Odgłosy opon to złożony dźwięk, jedne częstotliwości choć na mierniku pojawia się niższa liczba dB są odczuwalnie bardziej uciążliwe. Ja na to w ogóle nie patrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.