Skocz do zawartości

No i jest nowa Franca w rodzinie :-)


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

I jak porowanie do 2.0, ktore miales wczesniej?

1.4 tce trochę bardziej żwawszy , ale zmiana skrzynią 6 biegową masakryczna :D 

 

Spoko... dajesz do gazu?

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

jop za 2 tygodnie :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 tce trochę bardziej żwawszy , ale zmiana skrzynią 6 biegową masakryczna :D

jop za 2 tygodnie :-)

Orientowales sie czy ten silnik idzie bezproblemowo zagazowac? Jaki koszt instalacji? Mi sie taka fura marzyla ale z 2.0T ale juz silnika nie ma w 3 i bida straszna. Ale Twoja fura ladna podoba mi sie moze kiedys bedzie takie cos i u mnie.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TCE

 

 

Sprawdzony , solidny silnik , ma jeszcze "zwykły" wtrysk a turbo nie wpłynęło jakoś szczególnie na jego trwałość. Szkoda że już od dawna go nie montują , podobno był dość paliwożerny , ale ten mój 1,2 Tce też do szczególnie oszczędnych nie należy , a poza turbiną ma jeszcze wtrysk bezpośredni i dwumasę , do "pełni szczęścia" brakuje tylko...filtra cząstek stałych.A tak na marginesie bardzo fajne autko , jednego tylko bym się obawiał...jasnego wnętrza . W mojej Megance po czterech miesiącach od wyjazdu z salonu , już przydał by się niewielki "lifting" tapicerki , mimo że jest ciemno szara .

Edytowane przez stalan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientowales sie czy ten silnik idzie bezproblemowo zagazowac? Jaki koszt instalacji? Mi sie taka fura marzyla ale z 2.0T ale juz silnika nie ma w 3 i bida straszna. Ale Twoja fura ladna podoba mi sie moze kiedys bedzie takie cos i u mnie.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

z tego co czytałem , to bezproblemowo Ci którzy go nie mieli to pisali że po kilkudziesięciu km trzeba regulować luzy , a Ci co go mieli pisali że po 60 tyś nie mieli takiej potrzeby :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytałem , to bezproblemowo Ci którzy go nie mieli to pisali że po kilkudziesięciu km trzeba regulować luzy , a Ci co go mieli pisali że po 60 tyś nie mieli takiej potrzeby :-)

Regulacja szklankami?

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzony , solidny silnik , ma jeszcze "zwykły" wtrysk a turbo nie wpłynęło jakoś szczególnie na jego trwałość. Szkoda że już od dawna go nie montują , podobno był dość paliwożerny , ale ten mój 1,2 Tce też do szczególnie oszczędnych nie należy , a poza turbiną ma jeszcze wtrysk bezpośredni i dwumasę , do "pełni szczęścia" brakuje tylko...filtra cząstek stałych.A tak na marginesie bardzo fajne autko , jednego tylko bym się obawiał...jasnego wnętrza . W mojej Megance po czterech miesiącach od wyjazdu z salonu , już przydał by się niewielki "lifting" tapicerki , mimo że jest ciemno szara .

Co do paliwo żernośći to trudno powiedzieć , ale mało nie pali. Na trasie jechałem czasami 90 , czasami 110 a czasami 140 i średnie było 7,6l 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnie było 7,6l

 

Jak na te gabaryty samochodu , można to uznać za wynik akceptowalny , choć moje kombi w podobnych warunkach osiąga "szóstkę" z przodu. A taka uwaga...pisałeś że irytuje cię skrzynia sześciobiegowa , ja odniosłem zgoła inne wrażenie , wg mnie przełożenia są świetnie dobrane a szósty bieg można śmiało zapinać już od 80 km/h i auto będzie normalnie przyspieszać.

Edytowane przez stalan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paliwo żernośći to trudno powiedzieć , ale mało nie pali. Na trasie jechałem czasami 90 , czasami 110 a czasami 140 i średnie było 7,6l

Sporo. Fakt ze golf jest mniejszy ale przy sredniej 104km/h spalil 6.9 (trasa dk6 a1 a2)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety era gazowania przemija. Wszystkie nowe silniki na wtrysku bezposrednim. Jezeli instalki znacznie ceno nie spadną to lpg bedzie wspomnieniem

instalacja do wtrysku bezpośredniego nie jest bardzo skomplikowana, w sumie to jest mniej elementów niż do IV gen. Ale pewnie montaż dużo trudniejszy. Na pewno ceny takich instalacji będą mocno spadać w niedługim czasie :jem:

do 1.6 EcoBoost są już jakiś czas, do innych, popularnych silników też będą - to tylko kwestia czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo. Fakt ze golf jest mniejszy ale przy sredniej 104km/h spalil 6.9 (trasa dk6 a1 a2)

 

0,7ltr roznicy to jest sporo ?  ;l Pomijam juz nawet gabryty obu pojazdow.

Poza tym takie porownywanie nie ma zadnego sensu...

Ja moge wykrecic 6,9l/100 w moim C4 przy sredniej 104km bez zadnego problemu, wyjade na A2 i ustawie tempomat na 110km/h i bede sie tak turlal az mi sie znudzi.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7ltr roznicy to jest sporo ? ;l Pomijam juz nawet gabryty obu pojazdow.

Poza tym takie porownywanie nie ma zadnego sensu...

Ja moge wykrecic 6,9l/100 w moim C4 przy sredniej 104km bez zadnego problemu, wyjade na A2 i ustawie tempomat na 110km/h i bede sie tak turlal az mi sie znudzi.

Tyle. Ze te 104 sa z calej trasy 550km. 2 przystanki w tym czasie po kilkanascie minut. Wiec ciagla byla z tempomatu 140-160. Rozmica w masie to okolo 100kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle. Ze te 104 sa z calej trasy 550km. 2 przystanki w tym czasie po kilkanascie minut. Wiec ciagla byla z tempomatu 140-160. Rozmica w masie to okolo 100kg.

 

Ale tu bardziej chodzi o gabaryty niz o mase.

Porownaj sobie powierzchnie czolowa i opor jaki stawia taki minivan.

A to przy predkosciach autostradowych ma kluczowe znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu bardziej chodzi o gabaryty niz o mase.

Porownaj sobie powierzchnie czolowa i opor jaki stawia taki minivan.

A to przy predkosciach autostradowych ma kluczowe znaczenie.

Dokładnie :ok:  Ja salonka staram nie przekraczać 150 Km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu bardziej chodzi o gabaryty niz o mase.

Porownaj sobie powierzchnie czolowa i opor jaki stawia taki minivan.

A to przy predkosciach autostradowych ma kluczowe znaczenie.

Ale ja nie neguje. Pisze tylko ze szalu nie ma ale i tez wielkiej jrzywdy pewnie tez nie. Poprzednik pewnie pil wiecej co nie znaczy ze takie spalanie jest niskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety era gazowania przemija. Wszystkie nowe silniki na wtrysku bezposrednim. Jezeli instalki znacznie ceno nie spadną to lpg bedzie wspomnieniem

Wszystko zależy ile się jeździ.

O ile się nie mylę to instalacja do wtrysku bezpośredniego Prince'a kosztuje około 4500zł.

Jak ktoś robi 30 kkm rocznie to się dość szybko zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy ile się jeździ.

O ile się nie mylę to instalacja do wtrysku bezpośredniego Prince'a kosztuje około 4500zł.

Jak ktoś robi 30 kkm rocznie to się dość szybko zwróci.

 

Gdzie za tyle dają, to biorę dwie... :) Do 2,0 eb forda by się przydała... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zerknij na net. Jeden z pierwszych linkow daje zavolli lpi za 4500

 

Czy ta instalacja daje czyste LPG do cylindrów, czy też jest dotrysk benzyny aby benzynowe wtryski się nie zapiekły? Jeśli to pierwsze to super  :ok: , jeśli to drugie to nie ma o czym rozmawiać  :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta instalacja daje czyste LPG do cylindrów, czy też jest dotrysk benzyny aby benzynowe wtryski się nie zapiekły? Jeśli to pierwsze to super  :ok: , jeśli to drugie to nie ma o czym rozmawiać  :no:

Nie no koledzy chyba nie proponują drugiej opcji, która nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę to inaczej wygląda niż piszecie. Jak jest silnik z pośrednim wtryskiem benzyny (wtryski w kolektorze) to do takiego silnika można wrzucić instalację LPG 5 gen, np taką zavoli za 4,5 kPLN. Ale jak silnik ma fabrycznie wtrysk bezpośredni to trzeba przerabiać instalację paliwową i podawać płynny gaz przez te właśnie wtryski (inaczej będą się przegrzewały) - i takie instalacje kosztują już ok 9kPLN. Oczywiście istnieją inne warianty z dotryskiem benzyny ale to raczej mało opłacalne (np na 4 gen. LPG). Pzynajmnije tak było ok rok temu jak wybierałem samochód ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi cały czas chodzi o silniki z wtryskiem bezpośrednim, ktore wypieraja te z posrednim. Dlatego pisze, że gaz odejdzie do lamusa, przy cenach instalacji gazowych do nich. Myslicie, ze ceny nagle za kilka lat spadna z tych 9000 na 4500? Nie sadzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta instalacja daje czyste LPG do cylindrów, czy też jest dotrysk benzyny aby benzynowe wtryski się nie zapiekły? Jeśli to pierwsze to super  :ok: , jeśli to drugie to nie ma o czym rozmawiać  :no:

 

Nie słyszałem by w LPI był dotrysk noPB. Ten się raczej przy IV generacji stosowało i to też w pewnym zakresie obrotów/obciążenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to poprosimy o linka do tej instalacji LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem (czyli m.in. do 2,0 eb Forda), gdzie LPG idzie przez wtryski benzynowe i nie ma zużycia benzyny, za 4,5 kpln. :)

Link dostać masz juz niedługo, jak ceny spadna do tego poziomu :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Napisz no jak wygląda w nim wydajność klimatyzacji?

Bo w jakiejś "fachowej literaturze" przeczytałem że w SCIII ponoć nie grzeszy ona skutecznością...

Nie wiem gdzie czytałeś ale jak dla mnie rewelacja , jeżdżę cały czas na auto i działa idealnie. Zarówno z przodu jak i z tylu temp bardzo szybko się stabilizuje. Z tylu dodatkowo są nawiewy w słupkach przez co jest bardziej komfortowo.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem to w jakiejś gazecie, nie pamietam czy byl to Autoswiat czy inny Motor. Generalnie gazeta w ktorej pisali jaki to Golf 5 jest bezawaryjny i ma bardzo wygodne fotele. A ze ja do tego mam nieco inne spostrzeżenia to o tej klimie tam tez nie wierzyłem zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.