bb_maciek Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 póki co rozważanie czysto teoretyczne, ale... załóżmy, że szukamy motka skoro jest to luźna rozkminka, to przyjmijmy luźny budżet na poziomie np. 6-10 tysięcy złotych założeniem głównym - moto ma być ekonomiczne poza tym ma być fajne, w miarę młode, wygodnę (dla gościa o wzroście niespełna 190cm) i wyglądać conajmniej dobrze rodzaj moto - sprawa otwarta przeznaczenie - codzienne przebiegi rzędu 100km, 40% miasto 60% trasa i raz jeszcze moto ma być ekonomiczne. mając powyższe wymagania, co byście brali pod uwagę i jak to wygląda w kontekście ekonomii ? pasowała by seria nc od hondy, ale w tym budżecie słabo p.s. skutery mnie nie jarają p.s.II nie jest to pierwszy sprzęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 kawasaki KLE 650 versys suzuki sv 650 silniki ekonomiczne, czesci łatwo dostepne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 29 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 to kle to w sumie ciekawa opcja wiem, że uroda jest mocno dyskusyjna, chociaż mnie sie podoba, sprawia wrażenie dość wysokiego, przez co dla mnie wygodny... ciekawe ile taki motek łyknie? w przeciwieństwie do sv...tutaj zaś wydaje mi się, choć nigdy nie siedziałem na sv (siedziałem na hyosungu a to prawie to samo ), że mógłby być za mały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 Mam Versysa 2011 rok 650 cm3 czyli ten "ładniejszy" i przy spokojnej jeździe weźmie max. 4,5 l/100 km. Średnio można liczyć 5 l bo przy ostrej jeździe max. co spalił to 5,5 litra. Mam 190 cm wzrostu i wydaje mi się, że jest trochę za mały, ale dobrze mi się nim jeździ i na razie nie zamierzam zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 29 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2016 to kle to w sumie ciekawa opcja wiem, że uroda jest mocno dyskusyjna, chociaż mnie sie podoba, sprawia wrażenie dość wysokiego, przez co dla mnie wygodny... ciekawe ile taki motek łyknie? w przeciwieństwie do sv...tutaj zaś wydaje mi się, choć nigdy nie siedziałem na sv (siedziałem na hyosungu a to prawie to samo ), że mógłby być za mały... nie przesadzaj, mam 189 i było znośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) BMW F650GS, Honda CBF 600 Edytowane 30 Lipca 2016 przez dymny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 30 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 nie przesadzaj, mam 189 i było znośnie. a zarzuć jakimiś cyferkami, ile to łykało paliwka przy normalnej/spokojnej jeździe p.s. miałeś s czy n? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 Chcesz tanio to szukaj czegoś w gazie Cbf 600 Choć to bez sensu wszystko jak nie wiesz jakiego typu szukasz. A kupować coś tylko przez pryzmat małego spalania jest IMO głupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 30 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 (edytowane) Chcesz tanio to szukaj czegoś w gazie Cbf 600 Choć to bez sensu wszystko jak nie wiesz jakiego typu szukasz. A kupować coś tylko przez pryzmat małego spalania jest IMO głupie przecież na starcie pisałem, że póki co to rozważania czysto teoretyczne jeśli by przyszło co do czego i mógłbym kierować się przy wyborze motka sercem, to kilka typów bym miał chciałem zobaczyć co ciekawego może być, gdyby szukać motka rozumem/rozsądkiem tak jak wspomniałem, moto miałoby dziennie robić ok 100km (~2000 w miesiącu w sezonie) stąd ekonomia jest dość istotna Edytowane 30 Lipca 2016 przez bb_maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 2000km, średnie spalanie 5litrow/100km, cena 1 litra 4,4zł. Łącznie 440zł. 2000km, średnie spalanie 7litrow/100km, cena 1 litra 4,4zł. Łącznie 616zł. Różnica 176zł. Naprawdę warto sobie tym dupe zawracać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 30 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 2000km, średnie spalanie 5litrow/100km, cena 1 litra 4,4zł. Łącznie 440zł. 2000km, średnie spalanie 7litrow/100km, cena 1 litra 4,4zł. Łącznie 616zł. Różnica 176zł. Naprawdę warto sobie tym dupe zawracać? powtórzę ponownie - na razie to luźne rozważania próbuję wybadać temat inna kwestia, np honda nc 700 - spalanie w okolicy 3,6l, co daje 316zeta za 2000km a to już dochodzi do 300 zeta różnicy pomiędzy tym a tym przedstawionym przez Ciebie. sorry, mi 300 zeta nie śmierdzi. ale ponownie, na razie robię rozeznanie. Chcę sprawdzić, czy wg takich kryteriów i w tym budżecie da sie znaleźć fajne moto. nie jest jeszcze pewne czy wg tych kryteriów będzie dokonywana decyzja. na razie badam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 30 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2016 powtórzę ponownie - na razie to luźne rozważania próbuję wybadać temat inna kwestia, np honda nc 700 - spalanie w okolicy 3,6l, co daje 316zeta za 2000km a to już dochodzi do 300 zeta różnicy pomiędzy tym a tym przedstawionym przez Ciebie. sorry, mi 300 zeta nie śmierdzi. ale ponownie, na razie robię rozeznanie. Chcę sprawdzić, czy wg takich kryteriów i w tym budżecie da sie znaleźć fajne moto. nie jest jeszcze pewne czy wg tych kryteriów będzie dokonywana decyzja. na razie badam Ale po co wyjeżdżasz z NC700 jak masz budżet na max 10000zł? Wg mnie żaden starszy moto nie spali mniej niż 5l. Z kolei 7l przytoczone w wyliczeniach to już smok. Już jeden z kolegów napisał, że poszukiwania wg tych kategorii jest lekko bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 KLE versys ze wzgledu na wygode podrozy i mozliwosc wjechanie w "szarszy teren" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Bez kozery napiszę gs500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Bez kozery napiszę gs500 to juz lepiej zrx 400 ninja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 to juz lepiej zrx 400 ninja Aktualnie brak ofert na allegro Wbrew pozorom GS500 lub bardziej GS500F to w kryterium ekonomii bardzo dobry wybor - części i serwis tanie jak barszcz i w trasie bez trudu mozna osiagnac 4 -4,5 litra /100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Ale uczepiliście się tego spalania... Jeden kierownik spali 4 litry, a inny na tym samym sprzęcie wciągnie 8 litrów. Fizyki nie da się oszukać. Do przemieszczenia się jakiejś masy, potrzeba pewnej ilości energii. Im tej masy jest więcej i chcemy to zrobić w krótszym czasie, tym więcej tej energii potrzeba. Zakładam, że sprawności silników spalinowych w motocyklach, są porównywalne. Koniec wykładu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 skoro jest to luźna rozkminka, to przyjmijmy luźny budżet na poziomie np. 6-10 tysięcy złotych założeniem głównym - moto ma być ekonomicznepoza tym ma być fajne, w miarę młode, wygodnę (dla gościa o wzroście niespełna 190cm) i wyglądać conajmniej dobrze za mało masz kasy na takie wymagania Albo ekonomiczne np. ninja 250R albo wygodne czyli jakiś fun enduro transalp, kle, pegaso, może i vstroma przytulisz albo fajne gsxr1000 albo młode tutaj to jakiś chińczyk 250 lub honda cbf 125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Też mogę polecić Versysa Miałem - fajnie się łatało. Sprzęt raczej tani w utrzymaniu. Jak na 1 moto jak znalazł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 powtórzę ponownie - na razie to luźne rozważania próbuję wybadać temat inna kwestia, np honda nc 700 - spalanie w okolicy 3,6l, co daje 316zeta za 2000km a to już dochodzi do 300 zeta różnicy pomiędzy tym a tym przedstawionym przez Ciebie. sorry, mi 300 zeta nie śmierdzi. ale ponownie, na razie robię rozeznanie. Chcę sprawdzić, czy wg takich kryteriów i w tym budżecie da sie znaleźć fajne moto. nie jest jeszcze pewne czy wg tych kryteriów będzie dokonywana decyzja. na razie badam stare motocykle palą więcej... ale o ile? wymienione NC jest wyjątkową konstrukcją - silnik kręci się samochodowo - stąd mini spalanie. to ewenement na rynku. i na tym lista ekonomicznych motocykli o akceptowalnej pojemności się kończy. a NC odpada bo nie masz budzetu. zatem zostają Ci 500,600,700, 1000, 1200 - wszystkie palą praktycznie TYLE SAMO (z kilkoma wyjątkami typu kosmos np. SV1000, SV650 jak na pojemność też chla, w sumie to najbardziej chlejący moto jaki mialem, a pojemność najmniejsza). SV650 w miescie paliła dokładnie tyle co oba 1200 (GSX i ZRX) a w trasie więcej... kup zatem to na czym będzie Ci wygodnie i nie będziesz wyglądał jak na psie (czyli np GS500 odpada:)). a spalanie olej... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 (edytowane) to kle to w sumie ciekawa opcja wiem, że uroda jest mocno dyskusyjna, chociaż mnie sie podoba, sprawia wrażenie dość wysokiego, przez co dla mnie wygodny... ciekawe ile taki motek łyknie? w przeciwieństwie do sv...tutaj zaś wydaje mi się, choć nigdy nie siedziałem na sv (siedziałem na hyosungu a to prawie to samo ), że mógłby być za mały... Witam. SV650 w Twoim budżecie to będzie w miarę nowy motocykl, 2010r. Mam 192cm. Po rundzie na torze na SV650 kumpla (15-20min) trzeba było mnie z motocykla znieść :D SV to idealny motocykl dla wzrostu 165-180cm max. Chyba że jesteś super wysportowany i pozycja embrionalna z kolanami przy podbródku Ci nie przeszkadza. 190cm to już kawał "chopa". SV to małe moto. Kumpel ma 175cm i dla niego jest idealne, ja wyglądam na SV650 jak na "kocie" Spalanie SV650 to około 5l/100. Trasa 800km + jazda po torze + bez oszczędzania moto prędkość staraliśmy się utrzymywać w okolicach 160km/h licznikowych. SV650 2008r (wtrysk) 5,8l/100km, Bandit 600 98r gażnik 7,5l/100km. Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez Owcen 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Ale uczepiliście się tego spalania... Jeden kierownik spali 4 litry, a inny na tym samym sprzęcie wciągnie 8 litrów. Fizyki nie da się oszukać. Do przemieszczenia się jakiejś masy, potrzeba pewnej ilości energii. Im tej masy jest więcej i chcemy to zrobić w krótszym czasie, tym więcej tej energii potrzeba. Zakładam, że sprawności silników spalinowych w motocyklach, są porównywalne. Koniec wykładu. Dokładnie, mi R6 paliła ponad 10... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Witam. SV650 w Twoim budżecie to będzie w miarę nowy motocykl, 2010r. Mam 192cm. Po rundzie na torze na SV650 kumpla (15-20min) trzeba było mnie z motocykla znieść :D SV to idealny motocykl dla wzrostu 165-180cm max. Chyba że jesteś super wysportowany i pozycja embrionalna z kolanami przy podbródku Ci nie przeszkadza. 190cm to już kawał "chopa". SV to małe moto. Kumpel ma 175cm i dla niego jest idealne, ja wyglądam na SV650 jak na "kocie" Spalanie SV650 to około 5l/100. Trasa 800km + jazda po torze + bez oszczędzania moto prędkość staraliśmy się utrzymywać w okolicach 160km/h licznikowych. SV650 2008r (wtrysk) 5,8l/100km, Bandit 600 98r gażnik 7,5l/100km. miałem przez 1,5 sezonu SV650 N... mam 188. wygladalem faktycznie jak na kocie, ale było wygodne. Kluczowa jest literka - N wersja z owiewką to koszmar dla wysokiego. a spalanie, to nie mam pojęcia jak osiągalne takie wyniki... 5l w trasie nigdy nie osiągnąłem, 5.8 chyba minimum... ale nie było to 160 km/h licznikowe. bo tyle tym moto to koszmar. wyje już przy 120. to było zwykłe kulanie po drogach krajowych i mazurach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 miałem przez 1,5 sezonu SV650 N... mam 188. wygladalem faktycznie jak na kocie, ale było wygodne. Kluczowa jest literka - N wersja z owiewką to koszmar dla wysokiego. a spalanie, to nie mam pojęcia jak osiągalne takie wyniki... 5l w trasie nigdy nie osiągnąłem, 5.8 chyba minimum... ale nie było to 160 km/h licznikowe. bo tyle tym moto to koszmar. wyje już przy 120. to było zwykłe kulanie po drogach krajowych i mazurach. Kumpel kupił SV650S 2008 (z owiewkami). Wersja N jest wygodniejsza dla wysokiego człowieka (inaczej sety są umieszczone, inaczej kierownica, mi było wygodniej na N). Spalanie jest powtarzalne 5,3-5,8l/100km. Jeździmy razem odkąd kupił w 2013 albo 2014r. Pali mu to naprawdę niewiele + moto jest serwisowane regularnie a nie tylko olej i filtry Reasumując: SV to świetne moto (cena/możliwości/koszta eksploatacji), ale raczej dla niższej osoby. 165-180cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 Ja zaryzykowalem zakup nowego Hyosunga gt 650p wyprzedaż za 12499zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 Kumpel kupił SV650S 2008 (z owiewkami). Wersja N jest wygodniejsza dla wysokiego człowieka (inaczej sety są umieszczone, inaczej kierownica, mi było wygodniej na N). Spalanie jest powtarzalne 5,3-5,8l/100km. Jeździmy razem odkąd kupił w 2013 albo 2014r. Pali mu to naprawdę niewiele + moto jest serwisowane regularnie a nie tylko olej i filtry Reasumując: SV to świetne moto (cena/możliwości/koszta eksploatacji), ale raczej dla niższej osoby. 165-180cm. no tyle pali owszem, na krajowej. ale jako ze moto ma przy 120 kkm/h już jakies absurdalne wartosci obrotów, a wyzej stwierdzono ze przy 160 tyle pali (a przy tej prędkosci to ten moto prawie wyziewa ducha)... to raczej nie ten teges... a co do "SV to swietne moto" - nie zgodzę się. to wyjątkowe moto. japonska kopia monstera z aluminiową ramą. ale jak ktos nie jest z tych co brandzlują się takimi smaczkami, czy estetyką czy nie jest miłośnikiem V2... to wie, że to mega przeciętna konstrukcja - zle się prowadzi, przy wysokich prędkościach jest niestabilne, wali się w zakręty, jest narowiste - a nie wolno jezdzic nim na gumie, bo ma problem ze smarowaniem tłoka itp itd. w tym segmencie - są dużo lepsze opcje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 Aktualnie brak ofert na allegro Wbrew pozorom GS500 lub bardziej GS500F to w kryterium ekonomii bardzo dobry wybor - części i serwis tanie jak barszcz i w trasie bez trudu mozna osiagnac 4 -4,5 litra /100km. i 46koni wiem bo jezdziłem SV 1000 zszedłem w trasie do 4.79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 a co do "SV to swietne moto" - nie zgodzę się. to wyjątkowe moto. japonska kopia monstera z aluminiową ramą. ale jak ktos nie jest z tych co brandzlują się takimi smaczkami, czy estetyką czy nie jest miłośnikiem V2... to wie, że to mega przeciętna konstrukcja - zle się prowadzi, przy wysokich prędkościach jest niestabilne, wali się w zakręty, jest narowiste - a nie wolno jezdzic nim na gumie, bo ma problem ze smarowaniem tłoka itp itd. w tym segmencie - są dużo lepsze opcje. np jakie? do czego porownujesz? do bandita? fazera? horneta? z750? er6f? przy nizszych predkosciach jest niestabilne ze wzgledu na wibracje jednostki napedowej = takie moje zfanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 no tyle pali owszem, na krajowej. ale jako ze moto ma przy 120 kkm/h już jakies absurdalne wartosci obrotów, a wyzej stwierdzono ze przy 160 tyle pali (a przy tej prędkosci to ten moto prawie wyziewa ducha)... to raczej nie ten teges... a co do "SV to swietne moto" - nie zgodzę się. to wyjątkowe moto. japonska kopia monstera z aluminiową ramą. ale jak ktos nie jest z tych co brandzlują się takimi smaczkami, czy estetyką czy nie jest miłośnikiem V2... to wie, że to mega przeciętna konstrukcja - zle się prowadzi, przy wysokich prędkościach jest niestabilne, wali się w zakręty, jest narowiste - a nie wolno jezdzic nim na gumie, bo ma problem ze smarowaniem tłoka itp itd. w tym segmencie - są dużo lepsze opcje. 1. Większość motocykli sportowych i sportowo-turystycznych z małymi silniczkami ma "absurdalne obroty" przy 100km/h już. Bandit 98r 600 ma 5,500obr/min, SV ma troszkę poniżej 4000obr/min. 2. Nie wiem do czego zmierzasz z porównaniem spalania, stawania na gumie itd.... Ta sama trasa, te same prędkości, SV650 5,2l/100km, Bandit 600 7l/100km, Fazer 2004 1l 4,5l/100km.... 3. Podaj inny przykład lepszego wyboru i łatwiejszego w znalezieniu na rynku wtórnym niż wspomniane "lanosy" (sv 650, Bandit 600, fazer, hornet, wszystkie będą powyżej 2008r za 10kzł) który TWOIM zdaniem do 10kzł będzie najlepszy/najnowszy/najtańszy w eksploatacji ? 4. Co do prowadzenia się SV.... poza narowistością ( mi i kumplowi akurat to pasuje) nie zgodzę się co do reszty. Przypomnę, że temat jest o tanim/młodym/ekonomicznie uzasadnionym wyborze. Więc za 10kzł żadnego "litra" w przyzwoitym stanie nie dostanie z założeniem "młody". Szukamy "lanosa" wśród motocykli a nie zabawki typy benelli 1130 tnt. Jazdą na gumie w ogóle odjechałeś jako argumentem w dyskusji..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) 1. Większość motocykli sportowych i sportowo-turystycznych z małymi silniczkami ma "absurdalne obroty" przy 100km/h już. Bandit 98r 600 ma 5,500obr/min, SV ma troszkę poniżej 4000obr/min. 2. Nie wiem do czego zmierzasz z porównaniem spalania, stawania na gumie itd.... Ta sama trasa, te same prędkości, SV650 5,2l/100km, Bandit 600 7l/100km, Fazer 2004 1l 4,5l/100km.... 3. Podaj inny przykład lepszego wyboru i łatwiejszego w znalezieniu na rynku wtórnym niż wspomniane "lanosy" (sv 650, Bandit 600, fazer, hornet, wszystkie będą powyżej 2008r za 10kzł) który TWOIM zdaniem do 10kzł będzie najlepszy/najnowszy/najtańszy w eksploatacji ? 4. Co do prowadzenia się SV.... poza narowistością ( mi i kumplowi akurat to pasuje) nie zgodzę się co do reszty. Przypomnę, że temat jest o tanim/młodym/ekonomicznie uzasadnionym wyborze. Więc za 10kzł żadnego "litra" w przyzwoitym stanie nie dostanie z założeniem "młody". Szukamy "lanosa" wśród motocykli a nie zabawki typy benelli 1130 tnt. Jazdą na gumie w ogóle odjechałeś jako argumentem w dyskusji..... Miałem SV przez 1,5 roku. lubiłem go... ale to nie oznacza, że nie ma on wad. Ad 1. tak. ale te co podałeś to R4ki, które lubią wysokie obroty. SVka zdycha im wyżej na obrotomierzu... jazda tym autostradowo to już męka. a co dopiero wspomniane 160. Ad 2. Zmierzam do tego ze spalanie wlasnie wymienionego litra, czy moich doświadczen wypada lepiej niz SVki, dlatego pojemność to słabe kryterium wyboru. Ad 3. np. XJ6 i ER6n - ten sam segment, są obiektywnie LEPSZE niż SV. Bandit też (do tego ten będzie chyba najtańszy w zakupie). eksploatacja... przyjmijmy ze dla całej japonii jest jednakowo tania/droga w tym segmencie... Fz czy Hornet to szczebelek wyżej - kupiłbym, bo to dużo bardziej dojrzałe moto... Ad 4. IMHO to nie jest kwestia zgadzam sie - nie zgadzam się. SV wali się w zakręty (pomijam fakt ze ma promień skrętu tira, co też przeszkadza trochę w operowaniu)... można to uznać za cechę, ja to uznaje za wadę. bo jakoś inni producenci potrafią zrobić lepiej prowadzący się moto. tak samo z wężykowaniem przy wysokich prędkościach. itp itd. jazda na gumie to ciekawostka, ale obrazuje ze to moto (jak już pominiesz wszystkie nieracjonalne argumenty miłości do V2 czy wyglądu czy brzmienia) - lekko "niedorobiony".... a czy moto młody... kolega zadał i potwierdził to pare razy luźne pytanie. to ja luźno promonuję - olać wiek... poszerzyć zakres. szukać stanu, nie metryczki w dowodzie. i nagle w tej kwocie pojawiają się GSX1200 (nieśmiertelny olejak, tani w eksploatacji, mega elastyczny i ekonomiczny) czy inne "golfy" jazda na gumie to ciekawostka, ale obrazuje ze to moto "niedorobiony".... Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez jimbo22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Ad 1. tak. ale te co podałeś to R4ki, które lubią wysokie obroty. SVka zdycha im wyżej na obrotomierzu... jazda tym autostradowo to już męka. a co dopiero wspomniane 160. Zgadzam się. Dodatkowo mam N-kę. Poruszam się "drogami wojewódzkimi" w ok 100 -120 km/h. Rzadko jestem na autostradzie. Przy 120 km/h chyba jest coś pod 7000 obr/min Ad 2. Zmierzam do tego ze spalanie wlasnie wymienionego litra, czy moich doświadczen wypada lepiej niz SVki, dlatego pojemność to słabe kryterium wyboru. 560 km po Czechach - spalanie 4,5. Warunki drogowe j.w. Ad 3. np. XJ6 i ER6n - ten sam segment, są obiektywnie LEPSZE niż SV. Bandit też (do tego ten będzie chyba najtańszy w zakupie). eksploatacja... przyjmijmy ze dla całej japonii jest jednakowo tania/droga w tym segmencie... Fz czy Hornet to szczebelek wyżej - kupiłbym, bo to dużo bardziej dojrzałe moto... Jeżeli mam być szczery to przeglądy silnika mogą wypaść na niekorzyść SV bo są 2 pokrywy do ściągnięcia i 2 napinacze do wyciągnięcia. Ad 4. IMHO to nie jest kwestia zgadzam sie - nie zgadzam się. SV wali się w zakręty Nie zgadzam się co do zakrętów. Ale opon nie mam kartoflanych. (pomijam fakt ze ma promień skrętu tira, co też przeszkadza trochę w operowaniu) Zauważalne na parkingu, w trasie bez znaczenia. tak samo z wężykowaniem przy wysokich prędkościach. itp itd. Kurcze nie zauważyłem, rzadko przekraczam 120. Ale zawieszenie i hamulce są dupiate. jazda na gumie to ciekawostka, ale obrazuje ze to moto (jak już pominiesz wszystkie nieracjonalne argumenty miłości do V2 czy wyglądu czy brzmienia) - lekko "niedorobiony".... Nie zgodzę się - DL z bliźniaczą jednostką bez problemu dobijają do 120 000 km kiedy szykuje się pierwszy poważny przegląd i zmiana łańcuszków rozrządu. Niemniej nigdzie nie ma podanych interwałów dla takowych. Z jazdą na gumie to trochę :D Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez lessero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Nie zgadzam się co do zakrętów. Ale opon nie mam kartoflanych. oks, zaparkujmy temat Zauważalne na parkingu, w trasie bez znaczenia.między autami w korku też zauważalne. oczywiscie to detal - nie ma zadnego znaczenia w decyzji o zakupie... ale dość upierdliwy Kurcze nie zauważyłem, rzadko przekraczam 120. Ale zawieszenie i hamulce są dupiate.a tutaj to ja się nie zgodzę. bo ok - nie jest to regulowane zawieszenie od GSXR, ale jak na segment jest git. robi robotę tak jak i konkurencja. Nie zgodzę się - DL z bliźniaczą jednostką bez problemu dobijają do 120 000 km kiedy szykuje się pierwszy poważny przegląd i zmiana łańcuszków rozrządu. Niemniej nigdzie nie ma podanych interwałów dla takowych. ale ja nigdzie nie piszę o trwałości. ta jest wzorowa - ten silnik jest uznawany za bez wad (po dodaniu wtrysku - poprawili napinacz). problem z zalewaniem swiecy to trochę urban legend. Z jazdą na gumie to trochę :Dwiem ale taka prawda. długotrwała jazda na gumie - zabije przedni cylinder:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 @@jimbo22 mowisz o N czy o S? bo maja rozna geometrie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 @@jimbo22 mowisz o N czy o S? bo maja rozna geometrie N. na pewno geometrię? dłuższe przełożenie i przesunięte sety. ale geometrię? kąt główki jest raczej taki sam, pytanie o długość wahacza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) dzięki za zaangażowanie w dyskusję, rozkręca się póki co...znowu na czoło stawki, wysuwa się "lanos", którym już latałem, tj fazer. ujeżdżałem pierwszą serię (99r), w zakładanym budżecie szansa na nowszy model wzrasta Liczyłem, że uda sie znaleźć coś innego/ciekawszego, ale w tym budżecie i tak wszystko krąży wokół tych samych modeli. Fazer ma zaletę w postaci owiewki i wyprostowanej pozcji, co przy moim wzroście jest istotne. a jak w tym wszystkim wyglądałaby yamaszka tdm 850, kawa er6n, wspomniana wcześniej yamaszk xj6 (chociaż w tym budżecie ciężko) i/lub...trampek czy vfr? wiem, że każde moto z innej parafii, ale nie mam póki co ukierunkowań co do konkretnych modeli, a w głowie rozważam różne opcje... trampek pociąga mnie jeszcze z powodu uniwersalności przy jakiś dalszych wypadach (odrębną kwestią czy/ile byłoby na takie wypady dalsze czasu...) Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez bb_maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 N. na pewno geometrię? dłuższe przełożenie i przesunięte sety. ale geometrię? kąt główki jest raczej taki sam, pytanie o długość wahacza... wachacz ma taką samą długość. Inne są półki. W N lagi sa przesuniete do przodu o jakies 8 lub 12mm, dokładnie nie pamietam. Miałem obie półki w ręku. Inna jest tez rozmieszczenie ograniczników skrętu. Poza tym K3 w S ma wyzszą ramę zadupka/ siedzenie kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.