Skocz do zawartości

Jak działa automat climatronika?


Slawek_L

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam, bo mi w Fordzie średnio działa. Z czego pobiera informacje o tym jak chłodzić, jak mocno chłodzić?

U mnie w trybie manualnym działa pięknie i mocno.

W trybie automatycznym, automat kiepsko reaguje na próbę schłodzenia auta przy silnym słońcu

i wysokiej temperaturze wewnątrz. Ustawienie temperatury > 20*C kwituje bardzo słabym chłodzeniem.

I max 2/3 max wiania wieje na automacie, nigdy na max. (manualnie mogę ustawić jak chce i chłodzi doskonale)

Szczególnie to widać jak jest na zwenątrz gorąco i nie chcę zbytnio chłodzić auta, by się nie przeziębić.

 

Sa różne czujniki, m.in nasłonecznienia pod przednią szybą, czujnik temp wewnętrznej, zewnętrznej.

Może i jest czujników więcej, nie wiem. Niemniej co może być nie tegeś, że automat mało wydajnie pracuje

i chyba źle odczytuje temperaturę wnętrza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat bierze informacje o temp. wewnętrznej i nasłonecznieniu. Podejrzewam, ze bierze tez info o temp. zewnętrznej. I na podstawie tych informacji wybiera jak chłodzić. Przy dużym nagrzaniu wnętrza wszystkie moje dotychczasowe automaty zamykały obieg powietrza i wiał na maxa. Po ok. 2 minutach czuć juz było wyraźnie chłodniejsze powietrze z kratek.

Może w pierwszej kolejności przeczytać czujnik temperatury?

Może sprawdź czy klima nie wyrzuca jakichś błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo mi w Fordzie średnio działa.

[...]

 

Sprawdź, czy nie masz gdzieś ustawienia intensywności działania klimy w trybie auto.

W Octavii w trybie "piórko"(najmniejsza intensywność) klima chodzi podobnie, jak to opisałeś i nie sprawdza się w słoneczne dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o fieste to niestety ten fordowski climatronik jest strasznie glupi.

 

Dotyczy to też ff mk1, dlatego używam tylko w trybie sterowania ręcznego (w zasadzie to pół-auto). Sposób działania w trybie auto strasznie mnie irytuje.

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy to też ff mk1, dlatego używam tylko w trybie sterowania ręcznego (w zasadzie to pół-auto). Sposób działania w trybie auto strasznie mnie irytuje.

 

Mam to samo.. Praktycznie nie korzystam z "auto" tylko ustawiam temperaturę i nawiew na szybę i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo mi w Fordzie średnio działa.

 

U mnie w Galaxy też słabo działa.

Mroźną zimą i upalnym latem często przechodzę na tryb ręczny.

Automat dobrze sprawuje się jedynie w umiarkowanych temperaturach.

Z tego co czytałem na forum forda, to niestety "te typy tak mają". :(

 

Mógłbym tu wymienić jeszcze kilka wad, ogólnie całego systemu wentylacji w Galaxy, ale szkoda klawiatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Renault Grand Scenic działa bardzo dobrze , climatronic dwustrefowy ma 3 opcje normal , soft i fast. W każdym trybie działa mega idealnie temp z przodu i z tyłu idealna. 

 

Klimatyzacja w Lagunie III (zakładam że to były podobne rozwiązania) była lata świetlne przed tą z Galaxy, właściwie nie było się czego przyczepić.

Jedyna wada to brak trybu "dual', zawsze musiałem regulować dwie temperatury by ustawić wspólną dla całego pojazdu. Na szczęście rzadko trzeba było to robić.

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są na rynku firmy (z moich doświadczeń to Ford i Kia), które ewidentnie nie potrafią zrobić dobrego oprogramowania automatycznej klimatyzacji. Większość znanych mi osób jezdżących tymi autami praktycznie nie używa trybu auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o czym mówicie.

Używam c-max 2007 z automatyczną klimatyzacją. Jest w trybie AUTO od zawsze. Jedyne co mnie denerwuje to jest głośny szum wentylatora i przelatującego powietrza w przypadku kiedy mam nastawione te 22-23 stopnie a auto stało w słońcu parę godzin i jest mega upał w środku. Wówczas po odpaleniu silnika klima widzi, że jest dużo powyżej 22-23 i stara się dojechać do tej temperatury przez co włącza wentylator na max (7my bieg). Ale przerzucam go ręcznie na bieg 3ci i jest OK. Tryb AUTO pozostaje włączony - wówczas klima sama dobiera kierunek wiania (nogi, szyba, twarz).

Klima dobijana ostatnio 4 lata temu. Skoro działa i chłodzi to nie ruszam. Wymieniam filter kabiny co rok i psikam na parownik jakieś anty-grzybowe (jest niezły dostęp).

Edytowane przez exor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Galaxy też słabo działa.

Mroźną zimą i upalnym latem często przechodzę na tryb ręczny.

Automat dobrze sprawuje się jedynie w umiarkowanych temperaturach.

Z tego co czytałem na forum forda, to niestety "te typy tak mają". :(

Mógłbym tu wymienić jeszcze kilka wad, ogólnie całego systemu wentylacji w Galaxy, ale szkoda klawiatury...

W mondeo mk4 automat to tez tragedia. Z resztą tak jak we fieście - jak upal musisz ustawiac 19st. Jak zajdzie slonce 22 bo pizga, jak stoi auto w sloncu to najpierw nie chce zastartowac mocne chlodzenie, a jak ruszy to zbyt intensywnie schladza.

Przypomnialo mixsie jak szukalem porad na klimatron w fiescie, ze tam sie lubi zapaprac czujnik temp wewnetrznej (za tą malą krateczka). Trzeba go wymontowac i wyczyscic i jest lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Galaxy też słabo działa.

Mroźną zimą i upalnym latem często przechodzę na tryb ręczny.

Automat dobrze sprawuje się jedynie w umiarkowanych temperaturach.

Z tego co czytałem na forum forda, to niestety "te typy tak mają". :(

 

Mógłbym tu wymienić jeszcze kilka wad, ogólnie całego systemu wentylacji w Galaxy, ale szkoda klawiatury...

 

A który Galaxy? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że mroźną zimą to w ogóle klima nie działa. Nawiew oczywiście pracuje, ale sprężarka nie włączy się poniżej określonej temperatury (u mnie +4 stopnie C).

 

Mówimy o "automacie climatronica", czyli całego "układu ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji" ;]

Oczywiście zimą chodzi o grzanie, a nie chłodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MK3 po lifcie (2012). Jak widać nic się nie nauczyli przez tyle lat. ;]

Ciekawe jak w najnowszych modelach (po 2015).

 

A to fakt, wentylacja jest słaba, szczególnie siła nawiewu w środkowym rzędzie, co ciekawe w trzecim rzędzie klima działa ok, tylko szkoda że nie ma grzania. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne bo w S-Maxie wydaje mi się że klimatyzacja działa bardzo sprawnie i wydajnie.

 

Manual? Bo tu chodzi o ustawienie automat i ustawianie temperatury, dziwnie powoli się schładza wnętrze, w pozostałych moich automatach działało to lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kia np automat byl tylko z nazwy. Po wlaczeniu klimy i ustabilizowaniu temperatury nie bylo opcji, zeby po zmianie warunkow wiatrak zwiekszyl sile nawiewu. IMO czujnika naslonecznienia nie bylo. Dodatkowo caly czas trzeba bylo grzebac przy ustawieniach bo albo za zimno albo za cieplo. Zaczynalem w zimie np podroz z ustawieniem 18C a konczylem 24C :hehe: Udreka nie automat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kia np automat byl tylko z nazwy. Po wlaczeniu klimy i ustabilizowaniu temperatury nie bylo opcji, zeby po zmianie warunkow wiatrak zwiekszyl sile nawiewu. IMO czujnika naslonecznienia nie bylo. Dodatkowo caly czas trzeba bylo grzebac przy ustawieniach bo albo za zimno albo za cieplo. Zaczynalem w zimie np podroz z ustawieniem 18C a konczylem 24C :hehe: Udreka nie automat. 

 

Najlepszy automat z moich samochodów to miałem w Omedze B (analogicznie jest pewnie w VB), najgorszy Volvo V40 2003r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2012 polift  :oki:

 

Ja mam Galaxego 2009 i z klimą na trzeci rząd siedzeń, i tu może być różnica. Najgorzej wentylowany jest drugi rząd(pod przednimi fotelami, nawiewy w słupkach przy ustawieniu auto ledwo wieją, jedyny sposób to przełączenie na nogi i wentylator na full), potem trzeci (nawiewy i klima są, brak ogrzewania SIC!), a z przodu jest w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kia np automat byl tylko z nazwy. Po wlaczeniu klimy i ustabilizowaniu temperatury nie bylo opcji, zeby po zmianie warunkow wiatrak zwiekszyl sile nawiewu. IMO czujnika naslonecznienia nie bylo. Dodatkowo caly czas trzeba bylo grzebac przy ustawieniach bo albo za zimno albo za cieplo. Zaczynalem w zimie np podroz z ustawieniem 18C a konczylem 24C :hehe: Udreka nie automat. 

 

Akurat u mnie działa całkiem dobrze. Wydaje mi się że lepiej niż a Avensisie kolegi, którego za nic nie mogłem pod siebie ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam B-Maxa z 2015 i tryb auto jest do pupy. Jakoś jeszcze daje radę schłodzić ale potem ustawia minimalną prędkość wiatraka i w środku robi się duszno nawet jak jadę sam. Ręcznie trzeba podkręcać wentylator na 2-3 prędkość (wszystkich jest 7) i wtedy jest ok.

W Stilo i Fluence i nawet starym Pasku B3 jak się ustawiło auto to można było już nie dotykać.

 

Myślałem, że B-Max zrobiony z Fiesty tylko większe szyby może inaczej się nagrzewa w środku niż Fiesta a soft do klimy jest ten sam. Teraz widzę, że Ford tak ma ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kia np automat byl tylko z nazwy. Po wlaczeniu klimy i ustabilizowaniu temperatury nie bylo opcji, zeby po zmianie warunkow wiatrak zwiekszyl sile nawiewu. IMO czujnika naslonecznienia nie bylo. Dodatkowo caly czas trzeba bylo grzebac przy ustawieniach bo albo za zimno albo za cieplo. Zaczynalem w zimie np podroz z ustawieniem 18C a konczylem 24C :hehe: Udreka nie automat. 

U mnie jest ustawione na 22 stopnie. I nieważne czy na zewnątrz jest 15 czy 30 stopni w środku jest cały czas tak samo. Wiec uznaje ze klima chodzi dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pewnie pędzelkiem, bo taki czujnik jest najczęściej zabudowany w miniaturowym wentylatorku :)  

 

w sewisie :D ale z tego co mi mówili, to musieli panel sterowania klimą rozebrać i wyczyścić czujnik z przylepionego kurzu i innego syfu.

Ja wcześniej próbowałem prze ten otwór/kratkę, gdzie jest czujnik, najpierw odkurzaczem, potem sprężonym powietrzem do czyszczenia komputerów, ale bez rezultatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.