Skocz do zawartości

Ładowanie akumulatora w samochodzie z systemem S&S


kartonik

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, kartonik napisał:

A to nie od tego jest system monitorowania akumulatora, żeby sam sobie dostosował parametry po jego wymianie  :hmm:

Nie wiem czy to reguła w każdym aucie ( być może są systemy nie wymagające adaptacji) ale wszędzie spotykam się z koniecznością adaptacji, na pewno grupa VW, Mercedes, BMW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kartonik napisał:

Tak samo by trzeba było robić adaptację po naładowaniu akumulatora zewnętrzną ładowarką, bo system by otrzymał sygnał o skokowej poprawie kondycji aku.

Ładowanie ładowarką z trybem AGM na pewno nie jest skokowe.

Elektronika dopuszcza ładowanie akumulatora, mało tego jest to nawet wskazane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

S&S nie jest zły, gdy auto ma stać dłużej np. na światłach. Ale wyłączanie podczas manewrów, w korku jest mocno denerwujące, więc mam już odruch wyłączania po odpaleniu silnika. Gdy zapomnę, wyłączam po pierwszym zgaszeniu ;]

 

 

Szczęśliwie S&S mam w mini :phi: , którego nie ja użytkuję.

procedura startu :phi:: trakcja off, startostop off,  ustawienia sport  JCW - i można jechać :oki:

gokart :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, mati1.6dohc napisał:

 

Szczęśliwie S&S mam w mini :phi: , którego nie ja użytkuję.

procedura startu :phi:: trakcja off, startostop off,  ustawienia sport  JCW - i można jechać :oki:

gokart :hehe:

 

Ja tryb sport też często włączam. Normalnie auto jest zmulone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wladmar napisał:

U mnie po przedstawieniu w menu ustawień klimatyzacji na "komfort" S&S nie włącza się. Taki mały hint od producenta, by za każdym odpaleniem nie wyłączać tego badziewia przyciskiem ;]

Na szczęście fiatowate nie mają takiego bajeru, bo parząc w jaki sposób działa automatyczna klima w ARG, komfortu toto by nie zapewniało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.11.2017 o 06:42, Wojtas_BB napisał:

U mnie jest inny problem. Mam auto z S&S, kilkanaście dni go używałem zaraz po kupnie, ale potem wyłączyłem. Załączyłem ponownie po ok roku. Od momentu załączenia minęły już 2 lata i ani razu system S&S nie zadziałał. Aku było wielokrotnie doładowywane długimi trasami, błędów od S&S nie ma, nie sygnalizuje niskiego naładowania aku. Po prostu jest załączony a nie działa, tak jakby nie miał spełnionych warunków do działania. Nie, żeby mnie to martwiło, bardziej ciekawi mnie co się stało. :)

Tak trochę czytam w necie o tym S&S i w przypadku AR, na niedziałający S&S pomaga wymiana akumulatora na nowy pomimo, że stary miał dobre parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.11.2017 o 17:37, kartonik napisał:

Tak trochę czytam w necie o tym S&S i w przypadku AR, na niedziałający S&S pomaga wymiana akumulatora na nowy pomimo, że stary miał dobre parametry.

A to oznacza, że ten S&S jest do d.....y, skoro nie działa na dobrym akumulatorze :)

Całę szczęście , że mi jego niedziałanie nie przeszkadza :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.11.2017 o 17:37, kartonik napisał:

Tak trochę czytam w necie o tym S&S i w przypadku AR, na niedziałający S&S pomaga wymiana akumulatora na nowy pomimo, że stary miał dobre parametry.

Czym były mierzone parametry starego? Testery do zwykłych aku przekłamują, co osobiście widziałem. Niejeden Janusz elektryki twierdził, że aku do S&S jest ok, a rzeczywistość była inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wojtas_BB napisał:

A to oznacza, że ten S&S jest do d.....y, skoro nie działa na dobrym akumulatorze :)

 

Akumulator jest już zużyty w stopniu, którego gołym okiem może jeszcze nie widać. Niemniej Stop/Start uznaje, że nie jest już wystarczająco dobry żeby zapewnić sprawny rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, grogi napisał:

 

Akumulator jest już zużyty w stopniu, którego gołym okiem może jeszcze nie widać. Niemniej Stop/Start uznaje, że nie jest już wystarczająco dobry żeby zapewnić sprawny rozruch.

Bez jaj, S&S nie włączył się w aucie z rocznym akumulatorem? Dodam, że w międzyczasie auto pokonało kilka paruset kilometrowych tras, gdzie z pewnością został odpowiednio doładowany. Poza tym, na przykładzie fiata punto evo z S&S, w przypadku aku nie spełniającego naładowania z wymaganiami s&s, komputer powinien wyświetlić info, że s&s jest nieaktywny. U mnie nic nie ma.

Idąc twoim tokiem myślenia, co roku by trzeba było aku wymienić. Może nawet i nie co roku, bo przez rok to ja to miałem wyłączone. 

 

Bardzie zastawiam się czy to można wyłączyć z kompa serwisowego, bo może mi ASO zrobiło prezent i wyłączyło to na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie dość, że doładowywanie akumulatora z S&S jest problematyczne to jeszcze zauważyłem, że ten "inteligentny" alternator praktycznie cały czas ładuje mi poniżej 13V i jak sprawdzam po dłuższym postoju stan napięcia spoczynkowego to jest na poziomie 12,2V. Jest możliwe, że układ odpowiedzialny za monitorowanie kondycji akumulatora działa nieprawidłowo i błędnie steruje poziomem ładowania alternatora, czy mam mam się tym nie przejmować bo pomimo tak niskiego ładowania samochód odpala bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.11.2017 o 17:18, kartonik napisał:

Nie dość, że doładowywanie akumulatora z S&S jest problematyczne to jeszcze zauważyłem, że ten "inteligentny" alternator praktycznie cały czas ładuje mi poniżej 13V i jak sprawdzam po dłuższym postoju stan napięcia spoczynkowego to jest na poziomie 12,2V. Jest możliwe, że układ odpowiedzialny za monitorowanie kondycji akumulatora działa nieprawidłowo i błędnie steruje poziomem ładowania alternatora, czy mam mam się tym nie przejmować bo pomimo tak niskiego ładowania samochód odpala bez problemu.

To pewnie jest inteligentne doprowadzanie do szybszego zużycia się akumulatora, aby inteligentnie wyciągnąc kase od właściciela samochodu. Jak czytam ten wątek do upewniam się, że ciągle ktoś wymysla kretyńskie wynalazki, niby w imie ekologii, a tak naprawdę to w imie poprawy własnego budżetu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podejrzewał usterkę. W 500X mam napięcie 13,8V przy włączeniu wszystkiego prądożernego (ogrzewanie szyb, siedzeń, kierownicy, przy okazji automatycznie PTC, światła + masa centralek itd) - to wszystko na niskich obrotach. Tyle, że mam alternator 150A i akumulator 70Ah w małej benzynce (dodatkowy pakiet na "klimat chłodny"). Ogólnie nie schodzi poniżej 13V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23/11/2017 o 16:18, kartonik napisał:

Nie dość, że doładowywanie akumulatora z S&S jest problematyczne to jeszcze zauważyłem, że ten "inteligentny" alternator praktycznie cały czas ładuje mi poniżej 13V i jak sprawdzam po dłuższym postoju stan napięcia spoczynkowego to jest na poziomie 12,2V. Jest możliwe, że układ odpowiedzialny za monitorowanie kondycji akumulatora działa nieprawidłowo i błędnie steruje poziomem ładowania alternatora, czy mam mam się tym nie przejmować bo pomimo tak niskiego ładowania samochód odpala bez problemu.

 

A jaką precyzję ma ten woltomierz?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

 

A jaką precyzję ma ten woltomierz?!

Jeśli to zewnętrzny multimetr to raczej wystarczającą, o ile nie jest zepsuty:)

Te 12.2 V napięcia spoczynkowego to faktycznie dobrze nie wróży-po roku, góra dwóch akumulator do śmieci będzie a może już jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kartonik napisał:

A co ciekawe, że przy takim stopniu naładowania akumulatora S&S działa prawidłowo. Samochód ma jeszcze 22 m-ce gw to liczę, że akumulator padnie jeszcze w trakcie gw ;]

 

Nigdy mi nie padł akumulator na gwarancji, ale chyba (chyba!) mogą tego nie uznać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.