mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Dnia 2.11.2018 o 07:28, lisik napisał: A jak z cisza w aucie? Jezdzilem ostatnio sporo jakims przedluzonym priusem 7os. AFAIR 2012 i tu odglos napedu byl meczacy, i aurisem hybrid 2016 tutaj tez dosc glosno (chodzi mi o odglos napedu elektrycznego). Po napedzie elektrycznym spodziewalem sie ciszy a nie odglosow jak w autku elektrycznym dla dziecka. Poza tym ten prius to najgorzej wyciszone auto jakim jechalem. Przy 140kmh nie wiele glosniej (przejaskrawiajac) byloby jechac z otwarta szyba. Leaf jest bdb wyciczony. Sam silnik elektryczny trochę słychać. Natomiast w Ioniqu silnika w zasadzie w ogóle nie słychać, a wyciszony podobnie do Leafa, ale mam wrażenie, ze bardziej słyszalny jest szum od kół. Ogólnie jest bardzo cicho, na tyle, ze jeśli coś skrzypi to irytować zaczyna. Od kupna Ioniqa coś skrzypiało/postukiwało w tylnej części auta, już myślałem, że to od amortyzatorów, już miałem zgłaszać na gwarancji w ASO. Na tyle mnie to drażniło, że same weekend zacząłem poszukiwania, i znalazłem Okazało się, że stukają mocowania foteli tylnych o zapięcia, bo było sucho jak pieprz. Psiknięcie smarem wyciszyło w 100%. Także jest cicho, bo stukanie foteli dawało odgłos, jakby w zawiasie coś dudniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Da się za free, kwestia doboru paneli. Ja mam zwiększoną moc niż wynikało to z wyliczeń + miejsce na kolejne panele i znacznie większy inwerter, dlatego też poważnie myślę o aucie elektrycznym do miasta, bo koszt prądu w moim przypadku będzie niemal 0. Oczywiście pozostaje abonament (ok20zł) ale i tak go trzeba płacić.. Mam w robocie dwa auta. Forda curier Diesla i Kangoo EV. Wszyskie faktury wskazuja ze Kangoo drożej wyjdzie do końca leasingu czyli 3 lata 100kkm. Co ciekawe do Kangoo nie liczę prądu bo tankowanie w robocie za Free. Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 4 minuty temu, ppmarian napisał: U mnie gmina daje dopłaty 80% Wysłane z tel. Już niestety chyba nie ma tego programu. Był faktycznie taki i przy takiej dopłacie nie ma się co zastanawiać. Choć ku mojemu zdziwieniu, jak zacząłem to dokładnie liczyć, to okazało się, że w mojej sytuacji przy taryfie „nocnej” i stosunku zużycia 1:11, to taka PV z dopłatą nawet 80%, będzie się zwracać kilka lat. Tak czy inaczej, teraz bym zakładał ale ni ma dopłat u mnie. I do PV chyba na razie nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 1 minutę temu, ppmarian napisał: . Mam w robocie dwa auta. Forda curier Diesla i Kangoo EV. Wszyskie faktury wskazuja ze Kangoo drożej wyjdzie do końca leasingu czyli 3 lata 100kkm. Co ciekawe do Kangoo nie liczę prądu bo tankowanie w robocie za Free. Wysłane z tel. Należało kupić Kangoo 2-3 letnie i wtedy by była inna sytuacja. Niestety nowe mają ceny z kosmosu, bo producenci nie chcą tego klepać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Dnia 1.11.2018 o 23:41, Igorek napisał: Ja tu widzę wyraźnie potwierdzenie jednego faktu: elektryk opłaca się najbardziej gdy się nim dużo jeździ. Ogólnie tak jest z każdym autem, jeśli mowa o jakimś świeżym dupowozie. W innym razie stałe koszty dramatycznie podnoszą koszty każdego km. W elektryku faktycznie większe przebiegi sprzyjają opłacalności. Szczególnie jeśli ktoś jeździ sporo stricte po mieście i w korkach. Tu różnice będą największe w stosunku do kopciuchów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Tymczasem pozdrowienia ze Szczecina 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Należało kupić Kangoo 2-3 letnie i wtedy by była inna sytuacja. Niestety nowe mają ceny z kosmosu, bo producenci nie chcą tego klepać. Firma, leasing, odpisy, gwarancja itpWysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 19 minut temu, ppmarian napisał: Firma, leasing, odpisy, gwarancja itp Wysłane z tel. I dlatego nie ma elektryków na razie, bo ma nie być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 16 godzin temu, mrBEAN napisał: A te PV to darmo dajo? Dopłaty są a prąd nie tylko EV zużywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 16 godzin temu, ppmarian napisał: . Mam w robocie dwa auta. Forda curier Diesla i Kangoo EV. Wszyskie faktury wskazuja ze Kangoo drożej wyjdzie do końca leasingu czyli 3 lata 100kkm. Co ciekawe do Kangoo nie liczę prądu bo tankowanie w robocie za Free. Wysłane z tel. To co jest tak dużym kosztem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 To co jest tak dużym kosztem ? Różnica w zakupie / sprzedaży A tym samym raty leasingu Nie wykluczam że Kangoo wezmę prywatnie po skończonym leasingu bo będzie w cenie diesla A jednak tankowanie nadal będę mieć za Free Więc jak kupować EV to tylko używany! Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 2 godziny temu, sherif napisał: Dopłaty są a prąd nie tylko EV zużywa. Liczyłeś to konkretnie? Jakie wnioski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 4 godziny temu, mrBEAN napisał: Liczyłeś to konkretnie? Jakie wnioski? Tak. Jest mój wątek na ZtS. Przy mojej dotacji i doborze mocy, okres zwrotu przy obecnych (niskich) cenach prądu to 6.7 lat. Po zakupie EV musiałbym dołożyć ze 3-4 panele. 6 godzin temu, ppmarian napisał: Różnica w zakupie / sprzedaży A tym samym raty leasingu Nie wykluczam że Kangoo wezmę prywatnie po skończonym leasingu bo będzie w cenie diesla A jednak tankowanie nadal będę mieć za Free Więc jak kupować EV to tylko używany! ok to wiele tłumaczy, że zakup był nowego na dość krótki czas, co przy EV jest nieopłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 2 godziny temu, sherif napisał: Tak. Jest mój wątek na ZtS. Przy mojej dotacji i doborze mocy, okres zwrotu przy obecnych (niskich) cenach prądu to 6.7 lat. Po zakupie EV musiałbym dołożyć ze 3-4 panele. ok to wiele tłumaczy, że zakup był nowego na dość krótki czas, co przy EV jest nieopłacalne. Realny myślę, że jest ciut dłuższy. Natomiast kibicuję, bo to przyszłość, tak jak EV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 4.11.2018 o 12:37, ppmarian napisał: Więc jak kupować EV to tylko używany! Wysłane z tel. Gdyby były dopłaty do nowych to sytuacja na rynku bardzo sprzyjałaby rozwojowi elektryków. A tak rzeczywiście tylko używka ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 27 minut temu, Igorek napisał: Gdyby były dopłaty do nowych to sytuacja na rynku bardzo sprzyjałaby rozwojowi elektryków. A tak rzeczywiście tylko używka ma sens. System dopłat z założenia jest bezsensowny i kulawy. Dlaczego wszyscy mamy się zrzucać na rozwiązanie, które jest niekonkurencyjne rynkowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 4 minuty temu, Ryb napisał: System dopłat z założenia jest bezsensowny i kulawy. Dlaczego wszyscy mamy się zrzucać na rozwiązanie, które jest niekonkurencyjne rynkowo Bo żeby stało się konkurencyjne, potrzebuje popchnięcia na początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, grogi napisał: Bo żeby stało się konkurencyjne, potrzebuje popchnięcia na początku. Mam niejasne wrażenie, że technologia która jest droższa ma małe szanse stać się tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 A czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć dlaczego w ogóle elektryki są takie drogie? Wcześniej argumentowano że to kwestia akumulatorów. Zgoda. Ale po pojawieniu się samochodów z modelem finansowym dzierżawy akumulatora możemy zobaczyć ile realnie kosztuje ten samochód bez baterii. I tak Zoe, czyli segment B w wersji golas kosztuje 100 klocków, czyli circa 2-3 razy tyle ile jego spalinowy odpowiednik. Kurka wodna, co tu jest takiego drogiego? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Godzinę temu, Ryb napisał: Mam niejasne wrażenie, że technologia która jest droższa ma małe szanse stać się tańsza. Nie jest droższa, jest tansza. Tylko na razie tak ma być. Za duży byłby szok dla całej branży moto i groziłoby to jakimś ultra krachem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: Nie jest droższa, jest tansza. Tylko na razie tak ma być. Za duży byłby szok dla całej branży moto i groziłoby to jakimś ultra krachem. Sądzę że raczej chodzi o zysk. Skoro i tak ludzie kupują a rządy jeszcze dopłacają to po co obniżać cenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 9 minut temu, format napisał: A czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć dlaczego w ogóle elektryki są takie drogie? Wcześniej argumentowano że to kwestia akumulatorów. Zgoda. Ale po pojawieniu się samochodów z modelem finansowym dzierżawy akumulatora możemy zobaczyć ile realnie kosztuje ten samochód bez baterii. I tak Zoe, czyli segment B w wersji golas kosztuje 100 klocków, czyli circa 2-3 razy tyle ile jego spalinowy odpowiednik. Kurka wodna, co tu jest takiego drogiego? Nic. Jest tańsze tak naprawdę. Ma być drogie, bo planowali to wprowadzić za 50 lat, stopniowo. Natomiast Musk tego nie chciał wiedzieć i sobie Teslę zrobił. Ludzie temat chwycili i teraz jest kłopot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Teraz, Ryb napisał: Sądzę że raczej chodzi o zysk. Skoro i tak ludzie kupują a rządy jeszcze dopłacają to po co obniżać cenę? Zgadza się, ale to już jest wypadkowa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: Nic. Jest tańsze tak naprawdę. No właśnie w tym rzecz, nie wierzę że zespół napędowy elektryka jest droższy od auta spalinowego skoro jest on wielokrotnie prostszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Godzinę temu, Ryb napisał: System dopłat z założenia jest bezsensowny i kulawy. Dlaczego wszyscy mamy się zrzucać na rozwiązanie, które jest niekonkurencyjne rynkowo? Po to, żebyś nie smrodził już tym dieslem Każda nowa technologia ma być droga, bo jest nowa. Tak jak smartfony choćby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: Tak jak smartfony choćby. Smartfony akurat w relacji do technologii która za nimi stoi wcale drogie nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 3 minuty temu, format napisał: No właśnie w tym rzecz, nie wierzę że zespół napędowy elektryka jest droższy od auta spalinowego skoro jest on wielokrotnie prostszy. Silnik elektryczny jest prosty jak kołek. Ogólnie całe auto jest proste i bezobsługowe. I właśnie to jest problem. I dlatego ma być drogo. Ponizej lista serwisowa Ioniqa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: I właśnie to jest problem. I dlatego ma być drogo. Ponizej lista serwisowa Ioniqa No i ja to rozumiem. Pytanie, po co płacić za coś co jest warte X kwotę X*4 czy tam X*5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 2 minuty temu, format napisał: Smartfony akurat w relacji do technologii która za nimi stoi wcale drogie nie są. Teraz już tak. Na początku jak kończyła się era 3310 to inaczej to wyglądało. Oczywiście skala inna, ale mniej więcej schemat podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: Teraz już tak. Na początku jak kończyła się era 3310 to inaczej to wyglądało. Oczywiście skala inna, ale mniej więcej schemat podobny. No spoko, ale adaptacja technologii w smartfonach trwała miesiące, co najwyżej kilkanaście. Elektryki są na rynku od ilu lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Teraz, format napisał: No i ja to rozumiem. Pytanie, po co płacić za coś co jest warte X kwotę X*4 czy tam X*5? To pytanie jest uniwersalne i można odnieść je do wszelkich dóbr luksusowych, zachcianek i innych tego typu tematów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, format napisał: No spoko, ale adaptacja technologii w smartfonach trwała miesiące, co najwyżej kilkanaście. Elektryki są na rynku od ilu lat? Jako realny konkretny produkt to jeszcze tak naprawdę ich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: To pytanie jest uniwersalne i można odnieść je do wszelkich dóbr luksusowych, zachcianek i innych tego typu tematów. Ale co w prostszym samochodzie luksusowego? To tak jakbyś zbudował rower typu Jubilat i śpiewał za niego 5 razy więcej co za jakieś porządne MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 8 minut temu, mrBEAN napisał: Po to, żebyś nie smrodził już tym dieslem Każda nowa technologia ma być droga, bo jest nowa. Tak jak smartfony choćby. Właśnie oglądam sobie Jeepa Grand Cherokee. Wersja z dieslem od 236k, wersja z benzynowym V6 od 290k, z V8 od 324k. Oczywiście jest to wyższa wersja wyposażeniowa ale jednak. Więc chyba posmrodzę jeszcze tym dieslem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 2 minuty temu, format napisał: Ale co w prostszym samochodzie luksusowego? To tak jakbyś zbudował rower typu Jubilat i śpiewał za niego 5 razy więcej co za jakieś porządne MTB. Jakimi elektrykami miałeś okazję powozić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 2 minuty temu, Ryb napisał: Właśnie oglądam sobie Jeepa Grand Cherokee. Wersja z dieslem od 236k, wersja z benzynowym V6 od 290k, z V8 od 324k. Oczywiście jest to wyższa wersja wyposażeniowa ale jednak. Więc chyba posmrodzę jeszcze tym dieslem. Na zdrowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Teraz, mrBEAN napisał: Na zdrowie Innym smrodzę! Tym z tyłu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, Ryb napisał: Innym smrodzę! Tym z tyłu! Ja na diesle mam już konkretnego focha, bo od jakiegoś czasu jeżdżę rowerem na szosie i 8/10 diesli tak śmierdzi, że nie potrafię tego opisać w cenzuralnych słowach. W mieście tego nie czuć, natomiast jak poza miastem sobie jadę i wyprzedzi mnie dieselek, to jest obłęd. I nie ważne, stary czy nowy. Nie śmierdzą tylko takie najnowsze do 3 lat mniej więcej. Potem zaczynaja się tuningi dpf po gwarancji i inne historie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 11 minut temu, mrBEAN napisał: Jakimi elektrykami miałeś okazję powozić? Żadnymi. Ale ja nie wygłaszam tez. Dyskutuję. Jedynie przejeździłem trochę kkmów hybrydowym aurisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 6 minut temu, mrBEAN napisał: Ja na diesle mam już konkretnego focha, bo od jakiegoś czasu jeżdżę rowerem na szosie i 8/10 diesli tak śmierdzi, że nie potrafię tego opisać w cenzuralnych słowach. W mieście tego nie czuć, natomiast jak poza miastem sobie jadę i wyprzedzi mnie dieselek, to jest obłęd. I nie ważne, stary czy nowy. Nie śmierdzą tylko takie najnowsze do 3 lat mniej więcej. Potem zaczynaja się tuningi dpf po gwarancji i inne historie. Na to co ludzie robią nie mam wpływu. Mój ma DPF i spełnia Euro6. Raczej nie śmierdzi, tj. fiołkami nie pachnie tylko spalinami ale bąków nie puszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 38 minut temu, format napisał: No właśnie w tym rzecz, nie wierzę że zespół napędowy elektryka jest droższy od auta spalinowego skoro jest on wielokrotnie prostszy. Muszą zwrócić się badania i rozwój, a że sprzedaż niezbyt wysoka, to i ceny wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 minutę temu, rwIcIk napisał: Muszą zwrócić się badania i rozwój, a że sprzedaż niezbyt wysoka, to i ceny wysokie. Ceny wysokie to i sprzedaż niska. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 13 minut temu, Ryb napisał: Na to co ludzie robią nie mam wpływu. Mój ma DPF i spełnia Euro6. Raczej nie śmierdzi, tj. fiołkami nie pachnie tylko spalinami ale bąków nie puszcza. Mój śmierdział, gdy był nowy - po wypalaniu dpf, wypalało się chyba całe podwozie. Czułem po przyjeździe do garażu. Ale już mu przeszło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Teraz, format napisał: Ceny wysokie to i sprzedaż niska. Do czasu, aż ktoś się wyłamie. Obniży cenę i sprzedaż wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 4 minuty temu, format napisał: Żadnymi. Ale ja nie wygłaszam tez. Dyskutuję. Jedynie przejeździłem trochę kkmów hybrydowym aurisem By konkretniej dyskutować musiałbyś pojeździć i poużywać. W innym razie to tak jakbyś dyskutował z kimś na temat użyteczności smartfonów, kto aktualnie skończył używać jakąś Nokię 3310. Producenci marek premium walczą od lat o: ciszę; elektryk to po prostu ma minimalizacja drgań; elektryk po prostu to ma lepsze prowadzenie/nisko położony środek ciężkości/rozkład mas; elektryk po prostu to ma, bo ciężka bateria zazwyczaj na środku i przy samej ziemi. bezpośredniość przekazania napędu; elektryk po prostu to ma moment dostępny w jak najszerszym zakresie; elektryk po prostu to ma, zawsze od 0 sprawność jednostki napędowej: elektryk to po prostu ma płynność jazdy: dsg, cvt i inne 15 biegowe automaty; elektryk po prostu to ma: jeden bieg multimedia/sterowanie/obsługa/integracja: przy elektryku wszystko jest osiągalne bez problemu Jak takie BMW wypuści jakaś w pełni elektryczna 3er, 4er lub 5er to będzie to statek kosmiczny na kołach, którym każdy będzie chciał jeździć. Kwestia rozwoju technologii i dopuszczenia jej dla ogółu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 (edytowane) 12 minut temu, rwIcIk napisał: Do czasu, aż ktoś się wyłamie. Obniży cenę i sprzedaż wzrośnie. Bo producenci są w szoku i nie wiedzą, co się dzieje. Teraz miały się sprzedawać hybrydy przez 10 lat, przez kolejne 10 lat hybrydy plug in, a później ewentualnie elektryki. Natomiast Tesla zamieszała, po drodze dieselgate, do tego polityka podłapała, że to faktycznie jest właściwy kierunek i teraz zaczęło się tarcie producenci i całe paliwowo-olejowe lobby kontra polityka. Ludzie powoli będą dorastać i rynek się będzie robił. Ogólnie polityka będzie sterować, jak zawsze zresztą. Dziesięciolecia u nas potrzebne, spokojnie Najpierw musimy zaadaptować miliony diesli z zachodu, które to już do miast nie będą zaraz miały w ogóle wstępu. Edytowane 5 Listopada 2018 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 16 godzin temu, grogi napisał: Bo żeby stało się konkurencyjne, potrzebuje popchnięcia na początku. Tylko jak zawsze popychać muszą Ci biedniejsi bogatszych, taka sprawiedliwość dziejowa  Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 15 godzin temu, format napisał: No i ja to rozumiem. Pytanie, po co płacić za coś co jest warte X kwotę X*4 czy tam X*5? Po to żeby ktoś zarobil. To ile coś jest warte jest mocno umowne i nie tylko w motoryzacji. Dla mnie praca wielu preziow zgarniajacych 6 cyfr miesięcznie nie jest tyle warta, itp., itd. Rzeczy też to dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 14 godzin temu, mrBEAN napisał: Natomiast Tesla zamieszała, po drodze dieselgate, do tego polityka podłapała, że to faktycznie jest właściwy kierunek i teraz zaczęło się tarcie producenci i całe paliwowo-olejowe lobby kontra polityka. Wydaje mi się że właśnie w tym jest problem. Urealnienie cen elektryków to katastrofa dla koncernów paliwowych, a to wpływowi lobbyści są. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 1 godzinę temu, ZUBERTO napisał: Po to żeby ktoś zarobil. To ile coś jest warte jest mocno umowne i nie tylko w motoryzacji. Dla mnie praca wielu preziow zgarniajacych 6 cyfr miesięcznie nie jest tyle warta, itp., itd. Skoro to taki pikuś, to zostawaj prezesem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.