Skocz do zawartości

EV AK Pionierzy!


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, grogi napisał:

Skoro to taki pikuś, to zostawaj prezesem...

Już jestem, tylko 6 cyfr nie mogę osiągnąć.

Może zadufany w sobie jestem, ale problemu nie widzę w tym, że za głupi jestem, ale w tym, że do partii nie należę.

Chociaż, pewnie jednak jestem głupi, bo mógłbym należeć i 6 cyfr zgarniać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał:

Wydaje mi się że właśnie w tym jest problem. Urealnienie cen elektryków to katastrofa dla koncernów paliwowych, a to wpływowi lobbyści są.

Będzie walka o prąd.

U mnie w garażowcu jedno gniazdko zlikwidowali a drugie zabezpieczyli skrzynką na klucz 8]

A kiedyś można było np. odkurzyć w samochodzie :buu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Już jestem, tylko 6 cyfr nie mogę osiągnąć.

Może zadufany w sobie jestem, ale problemu nie widzę w tym, że za głupi jestem, ale w tym, że do partii nie należę.

Chociaż, pewnie jednak jestem głupi, bo mógłbym należeć i 6 cyfr zgarniać.

 

Bez należenia też można. Głupie było założenie, że trzeba do partii należeć. Poszedłeś w ślepą uliczkę.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Będzie walka o prąd.

U mnie w garażowcu jedno gniazdko zlikwidowali a drugie zabezpieczyli skrzynką na klucz 8]

A kiedyś można było np. odkurzyć w samochodzie :buu:

 

 

Jakby wszyscy nagle postanowili auta pod domem ładować to mielibyśmy blackouty aż hej. Koncepcja ładowania pod domem przy większej skali jest równie idiotyczna jak koncepcja tankowania pod domem.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj kupuj to potem go od Ciebie odkupie :-)

 
Właśnie oglądam sobie Jeepa Grand Cherokee. Wersja z dieslem od 236k, wersja z benzynowym V6 od 290k, z V8 od 324k. Oczywiście jest to wyższa wersja wyposażeniowa ale jednak. Więc chyba posmrodzę jeszcze tym dieslem.
 


...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Fili_P napisał:

Kupuj kupuj to potem go od Ciebie odkupie 🙂

 

 

 

Kusi mnie SRT chociaż wiem, że to bez sensu. Z sensownych wersji to kusi mnie Trailhawk. Ale że pojeździłem ostatnio SUVem z V8 i podobną mocą to jednak SRT kusi...

Więc raczej nic nie kupię, co najwyżej jak zwykle pomęczę AK przez parę kolejnych lat moimi dylematami zakupowymi.

:hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Ryb napisał:

 

Kusi mnie SRT chociaż wiem, że to bez sensu. Z sensownych wersji to kusi mnie Trailhawk. Ale że pojeździłem ostatnio SUVem z V8 i podobną mocą to jednak SRT kusi...

Więc raczej nic nie kupię, co najwyżej jak zwykle pomęczę AK przez parę kolejnych lat moimi dylematami zakupowymi.

:hehe:

 

Też spać nie możesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxit napisał:

Założyłem nowe felgi do Ioniqa

 

Mój Golf jest tak mało ciekawy, że nie ośmieliłem się jeszcze wkleić jego zdjęcia nigdzie.

Ale "nowe felgi do Ioniqa" chyba przebijają tego Golfa ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał:

Mój Golf jest tak mało ciekawy, że nie ośmieliłem się jeszcze wkleić jego zdjęcia nigdzie.

Ale "nowe felgi do Ioniqa" chyba przebijają tego Golfa ;]

Temat ma drugie dno. Chciałem zamówić w Hyundaiu drugi komplet felg, żeby mieć na zimę całe koła. Okazało się, że to niemożliwe...

Kupiłem więc jakieś felgi zgodne z wymiarami, względnie podobne do oryginałów i tyle.

 

Ciekawostką jest fakt, że Ioniq wychodzący z fabryki nie posiada żadnych opon "eco" czy innych ze zmniejszonymi oporami toczenia. Są zwykłe 205/55/16.

Na deser dodam, że na zimówkach jest troszkę ciszej, niż na letnich.

 

A Golfa skoro sobie kupiłeś, to musisz teraz z nim żyć. Trzeba odpowiadać za swoje decyzje ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mrBEAN napisał:

W końcu wiemy jaki ma kolor ten Ioniq :oki:

Raczysz Waść żartować:

 

31 minut temu, mrBEAN napisał:

Felgi nie są aero, spalanie wzrośnie, nie dojedziesz Pan do domu :phi:

Każe żonie w zimę wolniej jeździć. Będzie bezpieczniej... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maxit napisał:

Raczysz Waść żartować:

O kurde, nawet polubiłem. Dziury w głowie jednak powoli się robią :hehe:

 

20 godzin temu, Maxit napisał:

Każe żonie w zimę wolniej jeździć. Będzie bezpieczniej... ;]

Tak będzie rozsądnie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natchnięty dyskusją w innym wątku, będę tu wrzucał co jakiś czas info na temat rozbudowy infrastruktury, bo dzieje się sporo.

 

W Polsce na ten moment wiodący jest Greenway, mają sensowną sieć, ale kilka dni temu dostali grant 17 milionów ojro! na rozbudowę sieci.

Plany to: 20 ultraszybkich o mocy do 350 kW, 300 szybkich o mocy do 50 kW (aktualnie jest u nas ok. 50 sztuk) i 310 półszybkich AC (11-44 kW)

VARIO_Prosta_F300_przod_302x230.jpg

 

Lotos kilka dni temu pilotażowo postawił 12 ładowarek na trasie Warszawa - Gdańsk; A2 --> A1.

Docelowo razem z Orlenem chcą mieć 200 punktów ładowania.

 

Na ten moment:

3.png 

Ładowarki DC stawiają też miasta, niektóre sklepy, firmy energetyczne.

Sieć ładowarek AC w planie ma Makro, PKP, Lasy Państwowe i każdy kto ma dostęp do prądu, bo koszt postawienia słupka do ładowania, to promil kosztu postawienia dystrybutora paliwa.

Najlepszy prąd i tak płynie w nocy z domowego gniazdka, bo poniżej 30 groszy za kWh :cool: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2018 o 19:50, mrBEAN napisał:

To pytanie jest uniwersalne i można odnieść je do wszelkich dóbr luksusowych, zachcianek i innych tego typu tematów.

No ale @format wrzucał przykład Renaulta ZOE.... wydaje mi się ze termin "dobro luksusowe" w kontekście ww auta nie do końca odpowiada prawdzie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, format napisał:

@mrbean - a jak wyglądają koszty tankowania prądu u różnych dostawców? Ile za kWh śpiewa ten green-cośtam? Ile supercharger Tesli?

tapatalked
 

Kosmos... Należy to traktować jako ratunek przed lawetą/holowaniem, a nie jako sposób na codzienną jazdę.

 

http://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Maxit napisał:

Kosmos... Należy to traktować jako ratunek przed lawetą/holowaniem, a nie jako sposób na codzienną jazdę.

 

http://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf

czyli naładowanie do pełna takie Hyuandai to około 53 złote na 280 km. Nie jest najgorzej. W przypadku tego auta jest prosto, zużycie około 10 kWh na 100 km. Można porównywac 1:1 do ceny benzyny :) 5,00 zł kontra 1,80 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał:

a Tesla nie daje tankowania za free swoich aut ?

Już nie. Gdzieś w 2017 przestali dawać - ale auta, które były kupione przed tą datą dalej tankują za darmo. 

 

W tej chwili dają rocznie chyba 500 kWh - na okazjonalne wycieczki wystarcza, a kto jeździ dużo zapłaci. 

 

-- edit

 

Wygląda na to, że Model3 Performance ma darmowe łądowanie...

 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, grogi napisał:

Już nie. Gdzieś w 2017 przestali dawać - ale auta, które były kupione przed tą datą dalej tankują za darmo. 

 

W tej chwili dają rocznie chyba 500 kWh - na okazjonalne wycieczki wystarcza, a kto jeździ dużo zapłaci. 

zawsze mnie zastanawiał ten model biznesowy, jak się im to opłaca. Ale widać było, że się doliczyli :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, bergerac napisał:

zawsze mnie zastanawiał ten model biznesowy, jak się im to opłaca. Ale widać było, że się doliczyli :) 

To oczywiscie nie dywagacje na ten watek i MK.... ale może istotnym jest że to co sie opłaca marketingowo  zarządowi( ew personalnie niektórym osobom które maja opinię wizjonerz) nie koniecznie musi opłacać się Firmie w rozumieniu biznesowym a juz zupelnie nie musi naiwnym akcjonariuszom którzy moga zostać wygoleni  przy okazji mamienia o kosmicznych zyskach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał:

czyli naładowanie do pełna takie Hyuandai to około 53 złote na 280 km. Nie jest najgorzej. W przypadku tego auta jest prosto, zużycie około 10 kWh na 100 km. Można porównywac 1:1 do ceny benzyny :) 5,00 zł kontra 1,80 zł.

Realny zasięg Hyundaia to 200km.

 

Średnie spalanie mamy 13.3kWh/100km, dziś trochę pojeździłem po mieście, to średnia z dnia wyszła 12.6kWh/100km, ale jak się robi zimniej i przychodzi wieczór, to wychodzi 14.5kWh/100km...

 

GreenWay to ostateczność. Taniej niż laweta, ale koszt tankowania bardzo wysoki. IMO trzeba się u nich zarejestrować mieć możliwość ładowania u nich w razie nagłej potrzeby lub dalszego wyjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, format napisał:

@mrbean - a jak wyglądają koszty tankowania prądu u różnych dostawców? Ile za kWh śpiewa ten green-cośtam? Ile supercharger Tesli?

tapatalked
 

 

Trochę już tu napisano ale dodam jak ja to widzę.

Powtórzę jeszcze, że główne założenie posiadania elektryka, to ładowanie go w domu w nocy, jak sobie smacznie śpimy.

 

Podstawowa cena w Greenway to 1,89 zł za 1 kWh.

Zależnie jak spojrzeć jest to: drogo, normalnie lub tanio ;]

 

Drogo: w domu ze wszystkimi kosztami płacę 0,28 zł za kWh, więc widząc 1,89zł / kWh można dostać zawału :pukpuk:

 

Normalna: Octavia paliła mi średnio 6 l/ 100 km, tj. +/- 30 zł za 100 km, Ioniq zużywa średnio w zaokrągleniu 14 kWh x 1,89 zł = 26,50 zł

 

Tanio: postawienie takiej ładowarki do koszt 100 kzł+, przyłącze, serwis, zakup prądu od dostawcy, a obłożenie na ten moment marginalne.

1,89 zł to realna, niska cena tak naprawdę. Choć wiadomo, że zawsze taniej jest lepiej.

Założenie takich stacji jest takie, że korzystasz z nich sporadycznie w trasie, bo w koło komina przez 3xx dni w roku jeździsz i tak na prądzie z domu.

 

Jeśli przykładowo na 20.000 km rocznie, przejedziesz 2000 km po stawkach Greenway, to średnia za 100 km, zamiast 4 zł, wyjdzie Ci 5-6 zł.

Orlen i Lotos zobaczymy co zaproponują jak postawią stacje. 

 

Są też jest stacje darmowe i wbrew pozorom na ten moment jest ich sporo ale to inna historia jeszcze. 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio w dalsze trasy nie jeżdżę autem. Wybieram pociąg lub samolot.

Kręcę się wokół komina, na co dzień max 100 km w ciągu doby, max 150 km w jedną stronę wypad do rodziny. Rocznie 20-25 kkm.

W takim przypadku elektryk byłby w sam raz ... gdybym miał możliwość ładowania w garażu ... ale na razie nie mam.

Nie wiem, co byłoby trzeba załatwić, by we wspólnym garażu mieć gniazdko. :hmm:

Inna sprawa, to wypady np. do rodziców - tam musiałbym mieć ładowarkę ze sobą i podładować auto, by wrócić z powrotem.

A idealnie byłoby mieć auto, które przejdzie na prądzie 300 km. Takie załatwiłoby mi 99% potrzeb.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

Nie wiem, co byłoby trzeba załatwić, by we wspólnym garażu mieć gniazdko. :hmm:

Inna sprawa, to wypady np. do rodziców - tam musiałbym mieć ładowarkę ze sobą i podładować auto, by wrócić z powrotem.

Ja mam taką sytuację. Mi spółdzielnia mieszkaniowa zainstalowała gniazdko z podlicznikiem. Mamy umowę, że raz na kwartał będę dostawał refakturę kosztów za energię elektryczną.

Co do ładowarki, to z samochodem była ładowarka 9A. Dokupiłem ładowarkę 16A i tą zamontowałem na stałe w garażu. 9A jeździ w bagażniku na wypadek dalszego wyjazdu. Taki system działa :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja ostatnio w dalsze trasy nie jeżdżę autem. Wybieram pociąg lub samolot.

Ogólnie w tą stronę idzie wiele osób.

9 minut temu, rwIcIk napisał:

Kręcę się wokół komina, na co dzień max 100 km w ciągu doby, max 150 km w jedną stronę wypad do rodziny. Rocznie 20-25 kkm.

To już sensowny przebieg by poooooowoli rozważać elektryka.

 

9 minut temu, rwIcIk napisał:

W takim przypadku elektryk byłby w sam raz ... gdybym miał możliwość ładowania w garażu ... ale na razie nie mam.

Nie wiem, co byłoby trzeba załatwić, by we wspólnym garażu mieć gniazdko. :hmm:

Zdaje się masz dom? W czym problem, bo nie mogę załapać tego fragmentu? :hmm:

 

9 minut temu, rwIcIk napisał:

Inna sprawa, to wypady np. do rodziców - tam musiałbym mieć ładowarkę ze sobą i podładować auto, by wrócić z powrotem.

Ładowarka/zasilacz to koszt 600 zł. Można sobie kupić dodatkową. Lub jak jedziesz w trasę wrzucasz tą co masz z autem dołączoną.

Ewentualnie robi się jeszcze inaczej. Kupujesz do domu konkretniejszą trochę za ok. 1500 zł, na niej masz regulację 10-32A i w zależności jakie masz zabezpieczenie w domu taki prądem sobie ładujesz, zależnie od potrzeb. Przykładowo ja u siebie maksymalnie korzystam z 25A i wtedy nawet w ciągu dnia czy weekendu, jak potrzebuję dobić, to ładuje mi się w tempie ok. 40-50 km na godzinę. 

 

Poza tym po drodze są/będą szybkie stacje ładowania i właśnie do takich przypadków są stawiane.

 

9 minut temu, rwIcIk napisał:

A idealnie byłoby mieć auto, które przejdzie na prądzie 300 km. Takie załatwiłoby mi 99% potrzeb.

Będzie niedługo w ofercie Kia Niro, realny zasięg 400 km.

Natomiast myślę, że warto poczekać jeszcze ze 2-4 lata i wtedy na rynku będzie już znacznie większy wybór i powinny być lepsze ceny i parametry wozów.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

Zrozumiano :ok:

To na Janusza trzeba odnaleźć darmową ładowarkę w okolicy :phi:

Były gniazdka w garażu podziemnym, ale ostatnio je zlikwidowali ;]

Tak, czy siak, należałoby dociągnąć sobie prąd na stanowisko pod bloikiem :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mrBEAN napisał:

Natomiast myślę, że warto poczekać jeszcze ze 2-4 lata i wtedy na rynku będzie już znacznie większy wybór i powinny być lepsze ceny i parametry wozów.

Też tak myślę. Teraz bawię się hybrydą, ale za 3 lata planuję zrobić następny krok, bo mam gdzie ładować. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, tom111 napisał:

Też tak myślę. Teraz bawię się hybrydą, ale za 3 lata planuję zrobić następny krok, bo mam gdzie ładować. 

Ja nie utrzymałem ciśnienia :hehe:

U mnie w miarę sensownie się skalkulowała całość więc podjąłem taką, a nie inną decyzję.

Sam jestem ciekaw jak się to będzie spinać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mrBEAN napisał:

Opłacalność wzrośnie :phi:

To prawda.

 

Ja mam jeszcze jeden powód do radości, gdy jadę elektrykiem. Pragnienie śmierci w oczach innych kierowców, gdy jadę buspasem jest bezcenne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.