Smigiel Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Po kontroli na SKP okazało się, że amortyzatory mają już dość (LP 53%, PP 75%, LT 56%, PT 56%). Do Scenica 2 2.0 16V 2006 r. można znaleźć na przód: Z Monroe: 1. 742063SP - OE Spectrum od 180 - 190 zł za sztukę 2. E4749 - Reflex od 180 - 190 zł za sztukę 3. G7396 - Original od 120 zł za sztukę Z KAYABA: 1. 334831 od 150 zł za sztukę Oryginał Renault 1. 8200851839 od 190 zł za sztukę Ktoś wymieniał w SC II i ma jakieś spostrzeżenia? Do tego pewnie dojdą jeszcze osłony i w razie potrzeby łożyska z poduszkami. Nie biorę pod uwagę taniej chińszczyzny, SACHS za drogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 tylko SACHS. naprawdę, w stosunku do KYB ile dołożysz? 100 zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 5 minut temu, technix napisał: tylko SACHS. naprawdę, w stosunku do KYB ile dołożysz? 100 zł? W Renault moze ale w innych markach KYB jest często na pierwszym montażu i bywa trwalsza niż Sachs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 KYB to beton, nigdy więcej SACHS jest najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Nie sugerowałbym się tymi wynikami ze stacji kontroli pojazdów, bo ja założyłem nowe Bilsteiny i miały niższy wynik tłumienia jak oryginał na przodzie. Panów na przeglądzie to nie zdziwiło i powiedzieli, że to norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 26 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 45 minut temu, czachabrava napisał: Panów na przeglądzie to nie zdziwiło i powiedzieli, że to norma. Ale z drugiej strony amortyzatory muszą mieć minimum 50% bo auto przeglądu nie przejdzie. O ile tyłu nie rozbujam, bo auto nie skacze to przód udaje się bez większego problemu rozbujać. Taki może mało miarodajny test na amortyzatory, ale mniej więcej widać co się dzieje. Przód do wymiany a tył jeszcze daje radę. Do tego przody są mokre oba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 15 minut temu, Smigiel napisał: Ale z drugiej strony amortyzatory muszą mieć minimum 50% bo auto przeglądu nie przejdzie. O ile tyłu nie rozbujam, bo auto nie skacze to przód udaje się bez większego problemu rozbujać. Taki może mało miarodajny test na amortyzatory, ale mniej więcej widać co się dzieje. Przód do wymiany a tył jeszcze daje radę. Do tego przody są mokre oba. Pierwsze słyszę, że amortyzator nie może mieć poniżej 50%, bardziej chodzi o różnice miedzy nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Miałem KYB Excel-G i w Punto 2 FL i rzeczywiście dosyć twarde zwłaszcza w zimie. Ale za to obecnie cały komplet na aucie ma ~150kkm przejechane i się trzymają bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 JA u siebie mam Monroe Original - przejechane jakieś 40 tysięcy i jest ok. Nie widzę róznicy miedzy nimi a Sachsami które były oryginalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 3 godziny temu, Smigiel napisał: przód udaje się bez większego problemu rozbujać W epice wylał mi amorek z przodu 2-3 lata temu, to nie musiałem nawet jechać na SKP i robić testu - na każdym progu zwalniającym przód tańczył jak latynoski pimpowóz . Ile wytrzymały oryginały? Jak ponad 200kkm i twardość zawiasu Ci odpowiada to zostałbym przy oryginałach, ale fabryczne monroe nie miały chyba dobrych opinii (przynajmniej w starych meganach - ja musiałem zmienić komplet z tyłu przy 100kkm ) Jak ma być twardziej to sachs albo KYB gazowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 4 godziny temu, technix napisał: KYB to beton, nigdy więcej Nie wiem czy to reguła,. ale na moim jednostkowym przykładzie pozostaje potwierdzić. Co prawda są fani betonowego zawieszenie, ale na mój gust to podchodzi pod masochizm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 KYB to beton, nigdy więcej SACHS jest najlepszy Zakladalem kyb excel g do Megane 2 i nie było czuć różnicy w sztywności w stosunku do oriWysłane z mojego moto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 6 godzin temu, Smigiel napisał: Ale z drugiej strony amortyzatory muszą mieć minimum 50% bo auto przeglądu nie przejdzie Nie. Badanie skutecznosci amorow na przegladzie to radosna twórczość diagnostów. W rozporz. jest tylko wzrokowa kontrola i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 7 godzin temu, Smigiel napisał: Ale z drugiej strony amortyzatory muszą mieć minimum 50% bo auto przeglądu nie przejdzie. jedyne co jest badane w ten sposób to różnica tłumienia na stronach. Przy dużej różnicy może być wynik negatywny. ALE badanie amortyzatorów nie jest, a przynajmniej nie było, składnikiem podstawowego badania technicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Ja się do Sachsa straciłem zaufanie jak musiałem po 75kkm wymienić wszystkie 4. Kupiłem KYB i było spoko do sprzedaży, też coś kolo 75kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 75 kkm na amorach af to w sumie chyba całkiem nieźle. Btw Subaru Legacy Outback 2006 r. ponad 310 kkm amory oryginał i nie wykazywały oznak zużycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 jakbym miał wymieniac to na KYB ExelG. Jedyne z niefabrycznych, które wytrzymały prawie 100 tyś. km i poszły z autem w świat. Owszem jest ciut twardziej ale żeby od razu betony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.