Markin Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Znajomy ostatnio kupił Outlander'a i wyjechał z salonu z założoną instalacją LPG.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 3 minuty temu, gumcio napisał: Znajomy ostatnio kupił Outlander'a i wyjechał z salonu z założoną instalacją LPG. Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka raczej diler i gwarancja dilera nie mitsu opel miał jeszcze fabryczne instalacje w astrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 raczej diler i gwarancja dilera nie mitsu opel miał jeszcze fabryczne instalacje w astrze Może tak być, ale generalnie jemu to adpowidało.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebbeks Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 1 godzinę temu, Markin napisał: Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut? Renault Clio jest jeszcze z fabrycznym gazem, ale to grupa razem z Daćką, więc nie ma co się dziwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) Corsa i Mokka chyba jeszcze. Tipo. Edytowane 8 Maja 2019 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 fabryczny to na pewno Tipo. Dealer założy w zasadzie do wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 fabryczny to na pewno Tipo. Dealer założy w zasadzie do wszystkiego Tipo z fabrycznym LPG już nie ma, resztki na placach zostały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 15 godzin temu, Markin napisał: Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut? w nowym i fabryczny to pozostają resztki corsy co stoją gdzieś po placach, resztki mokka chyba jeszcze fabia i citygo, hyundai i20, dacia i ssangyong wszystkie modele. A tak dziwnym cudem opel nagle przestał lubić gaz... nawet ten nowy crosland co był oferowany z francuskim 1,2 piur tech i fabrycznym gazem jeszcze niecały rok temu nagle przestał lubić gaz skoda octavia też cuda... cuda...ogłaszają i jak tu nie wierzyć że gaz to zło i tylko do zapalniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 8 godzin temu, Lynda napisał: fabryczny to na pewno Tipo. Dealer założy w zasadzie do wszystkiego chyba resztki z placu, bo nowy na zamówienie już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 2 godziny temu, piotr1982 napisał: lubić gaz skoda octavia też Myślę, że przyczyna leży tutaj: Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Dlatego co któryś wtrysk LPG jest benzynowy, a powyżej pewnych obrotów silnika jedzie się już tylko na benzynie. Generalnie nie ma chętnych na taką kombinację. W Fabii i Citigo jest ostatni wolnossący, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 MPi i do niego jest oferowana klasyczna instalka LPG Co ciekawe na Ukrainie jest oferowana Octavia III ze startym dobrym 1.6 MPi, do którego gaz pasuje jak ręka do rękawiczki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, Markin napisał: Myślę, że przyczyna leży tutaj: Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Dlatego co któryś wtrysk LPG jest benzynowy, a powyżej pewnych obrotów silnika jedzie się już tylko na benzynie. Generalnie nie ma chętnych na taką kombinację. W Fabii i Citigo jest ostatni wolnossący, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 MPi i do niego jest oferowana klasyczna instalka LPG Co ciekawe na Ukrainie jest oferowana Octavia III ze startym dobrym 1.6 MPi, do którego gaz pasuje jak ręka do rękawiczki: Panie tu jest łunnia i tu są normy euro a po drugiej stronie Bugu mogą sobie smrodzić. Chore to jest. Edytowane 9 Maja 2019 przez robciolas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 1 godzinę temu, Markin napisał: Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 1 godzinę temu, Markin napisał: Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI w instalacjach prins mieli to obcykane i gaz lał się przez wtrysk benzyny w fordzie jest też 1,5 ecoboost i w zeszłym roku lubił lpg (pomijam chorą cene 9200zł) a w tym roku nie lubi unia... unią a w gebelsowie jak był hyundai ix35 to dało się z fabryczną instalacją puścić a w PL nie... gdzie było oferowane dokładnie taki sam samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 2 godziny temu, marcindzieg napisał: Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy. 6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 1 minutę temu, ZUBERTO napisał: 6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami. Oczywiście że tak. Tyle tylko że nie masz tu połowy elementów jak choćby reduktora. Do tego moc jest często większa także są to nie tylko oszczędności. Problemem jest zacieranie się pomp przy polskim, syfiastym gazie. Podejrzewam że dlatego nie chcą sprzedawać nowych aut z tym. W przypadku wynalazków masz w zasadzie tylko mocno teoretyczną oszczędność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 8 minut temu, ZUBERTO napisał: 6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami. zależy do czego porównasz, jak do diesla to chyba nie tak długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Maja 2019 Udostępnij Napisano 9 Maja 2019 10 godzin temu, marcindzieg napisał: Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy. Ale tu chyba nie chodzi o gaz a o benzynę, znaczy bez okresowej pracy na benzynie te wtryskiwacze (benzynowe) sie popsują i pewnie całe auto też (bo komputer nie zezwoli na jazdę z uszkodzonym układem wtrysku benzyny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Maja 2019 Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 11 godzin temu, volf6 napisał: Ale tu chyba nie chodzi o gaz a o benzynę, znaczy bez okresowej pracy na benzynie te wtryskiwacze (benzynowe) sie popsują i pewnie całe auto też (bo komputer nie zezwoli na jazdę z uszkodzonym układem wtrysku benzyny) W 6 gen gaz jest podawany przez wtryski benzynowe. One nigdy nie pracują "na sucho". Do tego zalecają uruchamianie i krótką pracę na samej benzynie. Dlatego raczej nie powinno być problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Maja 2019 Udostępnij Napisano 10 Maja 2019 (edytowane) Dnia 09.05.2019 o 08:00, piotr1982 napisał: A tak dziwnym cudem opel nagle przestał lubić gaz... nawet ten nowy crosland co był oferowany z francuskim 1,2 piur tech i fabrycznym gazem jeszcze niecały rok temu nagle przestał lubić gaz Jeśli Crossland 1.2 był z gazem to chyba jedynie w wersji bez turbo, bo tam jest wtrysk pośredni o ile dobrze pamiętam. W Oplu nowe 1.4T to już wtrysk bezpośredni i dlatego nie ma LPG. Edytowane 10 Maja 2019 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Dnia 9.05.2019 o 15:25, marcindzieg napisał: Podejrzewam że dlatego nie chcą sprzedawać nowych aut z tym. Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 3 minuty temu, noras napisał: Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km. Też nie widzę ekonomicznego sensu. Pytanie ile producent płaci za taką instalacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 1 godzinę temu, noras napisał: Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km. Jak ktoś robi rocznie 50.000km i chce jeździć 4 lata, to już na sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 2 godziny temu, mati_lecha napisał: Jak ktoś robi rocznie 50.000km i chce jeździć 4 lata, to już na sens. Awaryjność LPG wyleczy go z takich pomysłów. Jakoś LPG nigdy nie znalazło miejsca we flotach, mimo że floty kupowały mnóstwo aut nadających się do LPG (jak VAGi z 1,6 102 KM). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 15 minut temu, noras napisał: Awaryjność LPG wyleczy go z takich pomysłów. Jakoś LPG nigdy nie znalazło miejsca we flotach, mimo że floty kupowały mnóstwo aut nadających się do LPG (jak VAGi z 1,6 102 KM). Oczywiście, że floty nie, ale czasami JDG też sporo jeździ i się na LPG decyduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.