analyzer64 Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 Interesuje mnie np. Impreza GD po II lifcie, silniki tam mamy 2.0 125 i 160KM, pominę te słabsze jednostki. Z tego co widziałem, były też wersje (chyba USDM) 2.5 N/A 167 i 175KM, ale tych jest mało. Ale ja nie tylko o tym, chciałbym wiedzieć które jednostki można śmiało kupować, a których lepiej unikać i dlaczego. Jest też H6 w Legacy, który z tego co czytałem jest niezły Chyba tutaj głównie będzie wiedział @marcindzieg, @Ozarek i @ppmarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 2.0 125 KM niezniszczalny. Łatwy do gazowania bo regulacja zaworów na śrubkach. H6 też niezniszczalny tylko pali cysterny paliwa. Szukać poliftowych. Z gazowaniem jest pewien problem bo regulacja na szklankach i jak coś [pójdzie nie tak to oszczędności idą w p... Ale chłopaki gazowali i nie mieli problemów. Nie polecam kupowania z już założonym gazem. Pozostałych nie znam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: Interesuje mnie np. Impreza GD po II lifcie, silniki tam mamy 2.0 125 i 160KM, pominę te słabsze jednostki. Z tego co widziałem, były też wersje (chyba USDM) 2.5 N/A 167 i 175KM, ale tych jest mało Interesowalem się kiedyś tym modelem i tam glownie masz 2.0 160KM, który miał jakies problemy z dziura w obrotach... Przez dlugi czas nie było na to skutecznego rozwiązania, a ja finalnie kupiłem wtedy C4 VTS i tematu nie kontynuowalem 2.0 125KM w tym modelu nigdy nie widziałem, a 2.5 jak sam napisales to tylko z importu. Ogolnie to bardziej bym się martwil o korozje niż silniki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ogolnie to bardziej bym się martwil o korozje niż silniki Korozja to na pierwszym miejscu do sprawdzenia. Nie czy jest, tylko ile jej jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 1 minutę temu, analyzer64 napisał: Korozja to na pierwszym miejscu do sprawdzenia. Nie czy jest, tylko ile jej jest Widze ze Ty rozważasz chyba jednak starszy model, wiec tym bardziej uważaj na rdze Mnie interesowal "hawk" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Widze ze Ty rozważasz chyba jednak starszy model, wiec tym bardziej uważaj na rdze Mnie interesowal "hawk" Właśnie hawk eye rozważam, drugi lift to hawk eye, kolejna generacja to sink eye. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 17 minut temu, analyzer64 napisał: Korozja to na pierwszym miejscu do sprawdzenia. Nie czy jest, tylko ile jej jest Niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Interesuje mnie np. Impreza GD po II lifcie, silniki tam mamy 2.0 125 i 160KM, pominę te słabsze jednostki. Z tego co widziałem, były też wersje (chyba USDM) 2.5 N/A 167 i 175KM, ale tych jest mało. Ale ja nie tylko o tym, chciałbym wiedzieć które jednostki można śmiało kupować, a których lepiej unikać i dlaczego. Jest też H6 w Legacy, który z tego co czytałem jest niezły Chyba tutaj głównie będzie wiedział @marcindzieg, @Ozarek i @ppmarian 2.0 125 jest niezniszczalny ale jest słaby. 160KM miały problem z tzw dziurą w obrotach, ale poza tym to też dość odporna konstrukcja. Najlepszy bedzie 2.5i obie wersje są udane. W starych 2.5i (<MY03) były problemy z uszczelką głowicy, potrafią trochę oleju zużyć, ale TTTM. 175KM (czy 177KM) to rozwinięcie tej jednostki, dodali vvti ok 2006r. Dobre do gazu i w manualu już jakoś to jeździ. 2.5i 165KM zrobiłęm 100kkm na lpg bez najmniejszego problemu czy awarii. 3.0i jest równie udaną konstukcją i to już na prawdę jeździ, miałęm w OTB 250KM i mimo wolnego automatu to auto zachęcało do jazdy . Jak to Subaru przez 90kkm zero awarii. Miałem w nim lpg, choć tutaj trzeba liczyć się z dość drogą regulacją zaworów, do której trzeba wyjąć silnik. JEżeli miałbym się jeszcze do czegoś przyczepić to dość czuła elektronika EOBD, co przy lpg wymaga dobrego gazownika i precyzyjnej regulacji bo potrafi wywalać checka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 (edytowane) O widzisz, jesteś kolejnym który chwali Subaru Dla mnie to cenne uwagi Jesteś z Warszawy, gdzie serwisowałeś swoje? Edytowane 14 Czerwca 2019 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: drugi lift to hawk eye Bugeye, Blobeye, Hawkeye to potoczne nazwy drugiej generacji Imprezy (GD). (w sumie to chyba o to ci chodziło, ale jakoś tak enigmatycznie napisałeś ) Bierz Forka S-turbo albo 2.5 sohc Albo przynajmniej przejedź się najpierw Imprezą. Chciałem WRX Blobeye kombi do momentu w którym znalazłem fajny egzemplarz, miałem wszystko dograne i wsiadłem się przejechać. W środku nie ma miejsca. W ogóle. Kierowca i pasażer stykają się ramionami, z tyłu nie usiądziesz, w bagażniku mieści się co najwyżej olej na dolewki Edytowane 14 Czerwca 2019 przez camel00 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 (edytowane) Właśnie dlatego powstał ten temat, bo ogólnie Subaru mnie interesuje, ale silniki nie są mi znane. Celowo nie wymieniłem diesla, bo to wtopa. Podoba mi się ta Impreza GD, ten hawk eye (swoją drogą Subaru to jedyna marka, w której takie określenia modeli padają), Forester I i II, Legacy III i IV, nie wiem jakie to ma nazwy kodowe Edytowane 14 Czerwca 2019 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 Forester 1 S-turbo po lifcie - przefajne auto tylko coraz ciężej znaleźć egzemplarz nadający się do czegokolwiek. Rdza robi swoje bo części dalej można kupić bez problemu. Szczególnie patrz na tylne sanki - jest drogo. Ja na Twoim miejscu szukałbym II z końca produkcji. Jest duża szansa że znajdziesz coś fajnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2019 2 godziny temu, analyzer64 napisał: O widzisz, jesteś kolejnym który chwali Subaru Dla mnie to cenne uwagi Jesteś z Warszawy, gdzie serwisowałeś swoje? Poza jedną wtopą w ASO, serwisowałem przez kolejnych 8 lat u Jarka w Józefowie https://jarcarservice.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 18 godzin temu, analyzer64 napisał: Interesuje mnie np. Impreza GD po II lifcie, silniki tam mamy 2.0 125 i 160KM, pominę te słabsze jednostki. Z tego co widziałem, były też wersje (chyba USDM) 2.5 N/A 167 i 175KM, ale tych jest mało. Ale ja nie tylko o tym, chciałbym wiedzieć które jednostki można śmiało kupować, a których lepiej unikać i dlaczego. Jest też H6 w Legacy, który z tego co czytałem jest niezły Chyba tutaj głównie będzie wiedział @marcindzieg, @Ozarek i @ppmarian najprostszy i najtańszy bedzie 2.5 NA 125km nie jedzie ( co nie znaczy że jest zły) 2.0 16V bedzie najdroższy w serwisie ( mam wiem o czym pisze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 16 godzin temu, analyzer64 napisał: Korozja to na pierwszym miejscu do sprawdzenia. Nie czy jest, tylko ile jej jest w moim 13letnim forku nie występuje w miejscach typowych dla modelu co nie znaczy ze wogole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 kiedyś analizowałem temat 2.5 SOHC, bo pod LPG idealna konstrukcja analogicznie do 2,0 SOHC, ale tam są cyrki z UPG, niby po 2005 miało być lepiej, ale nadal to jest główna bolączka tego silnika. 2,0 SOHC 125KM to jest silnik do nawijania kilometrów przy zastrzeżeniu nieposiadania syndromu konia wyścigowego. Czyli jeżeli chcesz się sprawnie przemieszczać to jest odpowiedni, odwdzięcza się bezawaryjnością. 2.0 DOHC ca 160KM ma problemy z dziurą w obrotach, kombinują różnie np. z ogłupianiem mikrofonu spalania stukowego ale czy jest permanentny fix tego problemu nie wiem. Silniki pod LPG muszą mieć kod EJ20F*, utwardzane gniazda i regulacja co 100kkm. -* dotyczy 2,0 DOHC Jak szukasz auta do zabawy to 2,0T Dla mnie impreza jest niepraktyczna, choć sentyment i uczucie do niej mam niezmiennie (do starej 22B szczególnie) forester jest jednak praktyczniejszy, a jak go trochę posadzić to i precyzja mocno od imprezy nie odbiega. 3 godziny temu, mokrii napisał: w moim 13letnim forku nie występuje w miejscach typowych dla modelu Porównując SF do SG to mam wrażenie, że SG bardziej jest podatne na rudą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 5 minut temu, Ozarek napisał: Porównując SF do SG to mam wrażenie, że SG bardziej jest podatne na rudą. Tych SG to widzę sporo w Warszawie z rudymi nadkolami, zwłaszcza tutaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 Mam kilka rdzawej od kamieni/odprysków natomiast nic się z tym nie dzieje, i praktycznie brak korozji w miejscach typowych. Auto 5 pierwszych lat jeździło ( i to dużo) po Italii natapane Redmi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 Tych SG to widzę sporo w Warszawie z rudymi nadkolami, zwłaszcza tutaj: To typowy problem natapane Redmi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Tych SG to widzę sporo w Warszawie z rudymi nadkolami, zwłaszcza tutaj: dokładnie ten rejon jest typowy. 2 godziny temu, mokrii napisał: Auto 5 pierwszych lat jeździło ( i to dużo) po Italii moje spędziło tam pierwsze 10, ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 2 godziny temu, Ozarek napisał: 2.0 DOHC ca 160KM ma problemy z dziurą w obrotach, kombinują różnie Z tego co mi wiadomo, problem jest rozwiązany. Sprawę załatwia MapTech z Poznania albo jakiś ruski magik z forum SiP. 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Tych SG to widzę sporo w Warszawie z rudymi nadkolami, zwłaszcza tutaj: Ranty nadkola w Forkach mają gumowe osłony przykręcone blachowkrętami - zbiera się między nimi woda, śruby jakoś-tam reagują z karoserią i nadkola rdzewieją. Temat do ogarnięcia niskim kosztem. Generalnie - Subaru to jakie samochody w którym profilaktyka zapewnia spokój a druciarstwo mści się wydatkami. Jak kupisz zadbane auto (mechanicznie, niekoniecznie wizualnie) i utrzymasz ten stan, ew. kupisz coś co można jeszcze odratować, to możesz liczyć na długą, bezproblemową eksploatację. Pamiętaj jednak, to nie Honda/Toyota, tutaj jest potrzebne zdecydowanie więcej miłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 2 minuty temu, camel00 napisał: Ranty nadkola w Forkach mają gumowe osłony przykręcone blachowkrętami - zbiera się między nimi woda, śruby jakoś-tam reagują z karoserią i nadkola rdzewieją. Temat do ogarnięcia niskim kosztem. W Hondzie z kolei tylne nadkola są szmaciane co doskonale utrzymuje wilgoć i rdza wychodzi dokładnie w tym samym miejscu co w Subaru. U siebie będę to ogarniał, bo póki jest niewielkie ognisko. 4 minuty temu, camel00 napisał: Pamiętaj jednak, to nie Honda/Toyota, tutaj jest potrzebne zdecydowanie więcej miłości Takie drogie części? Do Hondy oem nie jest najtańszy, natomiast zamienniki typu elementy układu hamulcowego, kierowniczego czy rozrząd są nieco droższe niż do marek pokroju Opel czy PSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 3 godziny temu, analyzer64 napisał: Takie drogie części? Imho nie jest z tym tak źle. Oczywiście zależy co z czym porównujesz. Sam olej do H6 do skrzyni i silnika będzie kosztował sporo bo jest go tam poprostu dużo. Świece, klocki, koncówki drążków, jakieś uszczelki kosztują normalnie i mój serwis zawsze je miał na półce. Za rozrząd zaplaciłem raz w 2.5i ok 800zł z robocizną, ustawienie zaworów 250zł. Przeglądy zamykałem zwykle w kwocie ok 800zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 A świece? Ile za wymianę świec trzeba zapłacić? Czy do tej czynności nie trzeba przypadkiem wyciągać silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 Takie drogie części? Do Hondy oem nie jest najtańszy, natomiast zamienniki typu elementy układu hamulcowego, kierowniczego czy rozrząd są nieco droższe niż do marek pokroju Opel czy PSA. Regulacja zaworów + komplet rozrządu to 3kpln taniej nikt nie zrobi. Części to nie jest problem. Do ogarnięcia w miarę tanio.natapane Redmi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 (edytowane) 3 godziny temu, analyzer64 napisał: A świece? Ile za wymianę świec trzeba zapłacić? Czy do tej czynności nie trzeba przypadkiem wyciągać silnika? 2.0x trzeba delikatnie pochylić i zdjąć pokrywy zaworów. Koszt to świece (u mnie denso vkh22, ale można taniej), uszczelka pokrywy (13272AA140, 13270AA190) i uszczelki pod świece (4x 13293AA051) + robota. Całe szczęście świece wytrzymują długo (nie są narażone na uszkodzenia, warunki zewnętrzne, etc), więc po prostu raz na 80-100k km robisz sobie przegląd luzów zaworowych razem z wymianą świec 6 godzin temu, analyzer64 napisał: Takie drogie części? Część nie (może trochę), ale trzeba mieć mechanika który potrafi myśleć i użyje śrubokręta tam, gdzie inny pieprznie młotkiem. Naprawy bywają upierdliwe, ale konstrukcja jest turbo przemyślana i wszystko wymaga jedynie wiedzy lub wyobraźni. Nigdy siły lub "patentu". Jak coś nie idzie, to znaczy, że zaraz to urwiesz Edytowane 15 Czerwca 2019 przez camel00 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 (edytowane) A Ty zadowolony jesteś z tego auta? Jak pamiętam to masz SG 2.0 125km? Jakoś długo masz chyba to auto EDIT Dobrze pamiętałem, samochody w podobnym czasie kupiliśmy, ja w marcu 2015, Ty w maju 2015 Edytowane 15 Czerwca 2019 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2019 (edytowane) 3 godziny temu, analyzer64 napisał: A Ty zadowolony jesteś z tego auta? Jak pamiętam to masz SG 2.0 125km? Jakoś długo masz chyba to auto 2.0x 158 KM Samochód jest tak poprawny, że nie mogę znaleźć powodu, żeby go sprzedać. Poprzednie zmieniałem po roku, ten mam od 4 lat i nie mam pomysłu na następcę. Do wszystkiego co mi się podoba musiałbym dołożyć ze 20k zł, a nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby to zrobić. Spełnia moje 3 podstawowe wymagania - AWD, podniesione zawieszenie, automat. Od momentu w którym doprowadziłem go do zadowalającego mnie stanu, serwis ogranicza się do filtrów, oleju i drobnych pierdół. W skali szkolnej, wszystko robi na "dobry". Nic wybitnie, ale nic też nie przeszkadza na tyle, żeby mnie skutecznie wkurzyć. Pali sporo, nie ma wyciszenia, raz na jakiś czas trzeba coś zrobić; ale ma pancerne zawieszenie, fajne napędy, naprawy są proste. Poza jednym padem alternatora, jeszcze mnie nie zawiódł, a to i tak było szczęście w nieszczęściu, bo tydzień później pojechałem nim w trasę 3k km w 5 dni. Nie wiem ile tam chcesz wydać ani co cię interesuje w samochodach (to jest w sumie kluczowe, czy ma być benzyna, lpg, awd, nisko czy wysoko automat czy manual), ale może rozważ nowszą Imprezę (lanos), CR-V albo RAV4; ew. jakiś Kaszkaj, Outlander albo Lancer. Z nowszych, mniejszych dobre opinie ma też SX4 (poza beznadziejnymi fotelami). Jak dobrze ci się jeździło Civic to może generacja-ufo? Auto jest nie do zatłuczenia, 1.8 jest żwawe i pali mało, jedyny minus to niskie zawieszenie. Edytowane 15 Czerwca 2019 przez camel00 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 9 godzin temu, camel00 napisał: ale może rozważ nowszą Imprezę (lanos) Też polecam rozważenie. Mojej żonie kupiłem i nie ma grama rdzy (ewenement ). Fajnie się tym jeździ, fajnie wyposażony, ma fajne ceny. Moim zdaniem bardzo niedoceniany samochód. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 20 godzin temu, camel00 napisał: Ranty nadkola w Forkach mają gumowe osłony przykręcone blachowkrętami - zbiera się między nimi woda, śruby jakoś-tam reagują z karoserią i nadkola rdzewieją. Temat do ogarnięcia niskim kosztem. ale to w SG bo w SF ta guma była wklejana na jakimś szczeliwie, piekielnie mocnym. Ja mam fabryczne i dopiero teraz na końcówce odchodzi. Próbowałem oderwać dalej ale trzyma jak wściekłe. Pomysł, żeby to wkrętami mocować jest szalony, ale pewnie produkcyjnie tańszy... 20 godzin temu, camel00 napisał: Z tego co mi wiadomo, problem jest rozwiązany. Sprawę załatwia MapTech z Poznania albo jakiś ruski magik z forum SiP. musiałem przeoczyć to, ale 1600 netto to dość sporawo... 20 godzin temu, analyzer64 napisał: Takie drogie części? Do Hondy oem nie jest najtańszy, natomiast zamienniki typu elementy układu hamulcowego, kierowniczego czy rozrząd są nieco droższe niż do marek pokroju Opel czy PSA. nie ma tak źle, części eksploatacyjne są dostępne i tanie, problemy czasami bywają w katalogach bo zamienniki są źle katalogowane i trzeba się naszukać albo mieć szczęście. 16 godzin temu, analyzer64 napisał: A świece? Ile za wymianę świec trzeba zapłacić? Czy do tej czynności nie trzeba przypadkiem wyciągać silnika? do wymiany świec w SOHC wystarczy odkręcić trochę osprzętu, dla lepszego dojścia, robota prosta i szybka. 13 godzin temu, camel00 napisał: 2.0x trzeba delikatnie pochylić i zdjąć pokrywy zaworów. Koszt to świece (u mnie denso vkh22, ale można taniej), uszczelka pokrywy (13272AA140, 13270AA190) i uszczelki pod świece (4x 13293AA051) + robota. Całe szczęście świece wytrzymują długo (nie są narażone na uszkodzenia, warunki zewnętrzne, etc), więc po prostu raz na 80-100k km robisz sobie przegląd luzów zaworowych razem z wymianą świec do świec dekle? po co? 13 godzin temu, analyzer64 napisał: A Ty zadowolony jesteś z tego auta? Jak pamiętam to masz SG 2.0 125km? ja mam 125KM od .... 8 lat i w zasadzie to co napisał 9 godzin temu, camel00 napisał: Samochód jest tak poprawny, że nie mogę znaleźć powodu, żeby go sprzedać. idealnie to podsumowuje. 9 godzin temu, camel00 napisał: Do wszystkiego co mi się podoba musiałbym dołożyć ze 20k zł, a nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby to zrobić. Spełnia moje 3 podstawowe wymagania - AWD, podniesione zawieszenie, automat. Od momentu w którym doprowadziłem go do zadowalającego mnie stanu, serwis ogranicza się do filtrów, oleju i drobnych pierdół. i tu znowu mam dokładnie tak samo. W zeszłym roku od strzała 1500km po bieszczadach, teraz to samo po roztoczu, jakieś dukty leśne, dziurawe drogi czy piach, kompletnie bez stresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 Jaki budżet i czego od a u ta oczekujesz to coś doradza miałem/mam 7 subaru z wszystkimi chyba opcjami silnikowymi.... Poza dieslem Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 3 godziny temu, Ozarek napisał: do świec dekle? po co? A wiesz, że mogłem się pomylić Tzn na pewno zdejmowałem je przy wymianie, ale nie pamiętam już teraz czy dlatego, że trzeba, czy po prostu sprawdzałem luz zaworowe. Jak patrzę na schemat, to wygląda jakby jednak był dostęp z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 Godzinę temu, camel00 napisał: A wiesz, że mogłem się pomylić Tzn na pewno zdejmowałem je przy wymianie, ale nie pamiętam już teraz czy dlatego, że trzeba, czy po prostu sprawdzałem luz zaworowe. Jak patrzę na schemat, to wygląda jakby jednak był dostęp z zewnątrz. świece się wymienia bez większych ingerencji, przy świecach to jedyne z powodu starych uszczelek ściąga się dekle ale to warto połączyć z kontrolą luzów bo i tak wszystkie uszczelki wtedy idą do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 11 godzin temu, ppmarian napisał: Jaki budżet i czego od a u ta oczekujesz to coś doradza miałem/mam 7 subaru z wszystkimi chyba opcjami silnikowymi.... Poza dieslem Wysłane z tel. Chcę sie zmieścić w 20kpln, celuję w auta z przedziału 15-20kpln, bez pakietu startowego. Chcę coś trochę większego niż trzydrzwiowy Civic VII i coś mocniejszego, jakieś 1.8-2.5l. Coś wyższego niż obecnie obniżony Civic, zmęczyło mnie to trochę choć i tak lubię to auto. Gdyby było nieco większe, rozważyłbym swap na 2.0 160km, ale niestety nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 12 godzin temu, analyzer64 napisał: Chcę sie zmieścić w 20kpln, celuję w auta z przedziału 15-20kpln, bez pakietu startowego. Chcę coś trochę większego niż trzydrzwiowy Civic VII i coś mocniejszego, jakieś 1.8-2.5l. Coś wyższego niż obecnie obniżony Civic, zmęczyło mnie to trochę choć i tak lubię to auto. Gdyby było nieco większe, rozważyłbym swap na 2.0 160km, ale niestety nie jest. Moze po prostu Accorda w kombi kup NIe ma 4x4 ale w zamian moze 2.4 gdzies ustrzelisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Teraz, gregoryj napisał: Moze po prostu Accorda w kombi kup NIe ma 4x4 ale w zamian moze 2.4 gdzies ustrzelisz. wiesz co...miałem już 3 Hondy, Accord VII pod względem korozji z tego co widuję stoi gorzej niż mój Civic VII. Myślałem o FR-V ale sam nie wiem, chciałbym jakiejś odmiany chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 12 godzin temu, analyzer64 napisał: Chcę sie zmieścić w 20kpln, celuję w auta z przedziału 15-20kpln, bez pakietu startowego. Chcę coś trochę większego niż trzydrzwiowy Civic VII i coś mocniejszego, jakieś 1.8-2.5l. Coś wyższego niż obecnie obniżony Civic, zmęczyło mnie to trochę choć i tak lubię to auto. Gdyby było nieco większe, rozważyłbym swap na 2.0 160km, ale niestety nie jest. To nastaw się na długie szukanie. Sprzedawałem dwa swoje Subaraki, poszły w ciągu 2 pierwszych dni. Zadzwoń może do tego gościa z serwisu co Ci link podałem, on czasem wie kto sprzedaje ładne auto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akir Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 W przypadku DOHC 2.0 jeśli przytrafi się problem z dziurą, to samochód nie nadaje się kompletnie do poruszania. Więc każdy użytkownik ma dwa wyjścia, sprzedać lub kupić zaprogramowany komputer przez Sashe z RU. Ryzyko jest tak duże, że kompletnie odradzam ten silnik z zakupu.Koszty serwisu forka sg są wysokieTylny amortyzator sls ~1400zl sztRozrząd części 1200zl bez pompyRegulacja luzow zaworowych ~2000zlUpg 4000zlTarcze klocki ceny podobne do innych samochodów z waga kolo 1, 5tJakby nie patrzeć to już stary samochód i awarie będą coraz częstsze. Z serwisami zwykły mechanik olej wymieni, klocki ale jak zaczną się problemy to powie jedź gdzie indziej lub nie mam terminów na ten rok. Przykładowe serwisy w jednym roku kalendarzowym na 10k Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Chcę sie zmieścić w 20kpln, celuję w auta z przedziału 15-20kpln, bez pakietu startowego. Chcę coś trochę większego niż trzydrzwiowy Civic VII i coś mocniejszego, jakieś 1.8-2.5l. Coś wyższego niż obecnie obniżony Civic, zmęczyło mnie to trochę choć i tak lubię to auto. Gdyby było nieco większe, rozważyłbym swap na 2.0 160km, ale niestety nie jest.W tym budżecie kupiłbym legacy IV przedliftowe czyli 2003-2005 z pancernym 2.0 sohc 138KM Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Godzinę temu, akir napisał: Tylny amortyzator sls ~1400zl szt Nie robisz tego co roku. Do tego możesz zmienić na zwykłe a wtedy 1000 komplet. Godzinę temu, akir napisał: Rozrząd części 1200zl bez pompy Raz na 120 kkm to chyba nie jakiś straszny wydatek? W byle dieslu z DKZ jest drożej. Godzinę temu, akir napisał: Regulacja luzow zaworowych ~2000zl Zależy od silnika. W 125 KM jest na śrubkach i kosztuje 200 zł. Do tego problem mają tylko posiadacze LPG. Godzinę temu, akir napisał: Upg 4000zl W żadnym mi nie padła więc się nie wypowiadam. Ale nie widzę żeby było jakoś specjalnie drogo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 15 godzin temu, analyzer64 napisał: Chcę sie zmieścić w 20kpln, celuję w auta z przedziału 15-20kpln, bez pakietu startowego. To z Twoja mania wymieniania gratow, które sa nadal dobre, raczej bym się w stare Subaru nie pakowal Z drugiej strony za 15-20kPLN to się obecnie nie poszaleje, bo tyle potrafią kosztowac 10-letnie auta klasy B.... Może jakas Laguna 3 2.0 noPB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Dnia 15.06.2019 o 10:19, Ozarek napisał: 2.0 DOHC ca 160KM ma problemy z dziurą w obrotach, kombinują różnie np. z ogłupianiem mikrofonu spalania stukowego ale czy jest permanentny fix tego problemu nie wiem. rozwiazanie jest znane i dostepne od ponad roku. Wersja tansza (ok 1000zl) ale dluzsza zmodyfikowany ECU z Rosji, wersja drozsza (ok 2000?) wycieczka do Poznania, przeprogramowanie na miejscu i mozna wracac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 5 minut temu, Maciej__ napisał: To z Twoja mania wymieniania gratow, które sa nadal dobre, raczej bym się w stare Subaru nie pakowal Z drugiej strony za 15-20kPLN to się obecnie nie poszaleje, bo tyle potrafią kosztowac 10-letnie auta klasy B.... Może jakas Laguna 3 2.0 noPB? Wiem, to moja wada, pracuję nad tym Koło mnie parkuje taka Laguna, właściciel ma to ponad 2 lata, nie widzę, żeby miał problemy zimą, czy latem, auto w codziennym ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: Nie robisz tego co roku. Do tego możesz zmienić na zwykłe a wtedy 1000 komplet. Raz na 120 kkm to chyba nie jakiś straszny wydatek? W byle dieslu z DKZ jest drożej. Zależy od silnika. W 125 KM jest na śrubkach i kosztuje 200 zł. Do tego problem mają tylko posiadacze LPG. W żadnym mi nie padła więc się nie wypowiadam. Ale nie widzę żeby było jakoś specjalnie drogo. Badz co badz, ale te ceny to o 100% wiecej od takiego accorda (amory zwykle - powiedzmy ze tyle samo) i mowimy tu o wersji 125 km. W innych dodatkowa kasa. W aucie "wieloletnim" potencjalne mozliwosci padu wszystkiego sa wieksze, mimo ze subaru to w miare niezawodne auto. Inna sprawa, ze takiego napedu to nie dostaniemy nigdzie, chyba ze audi quatro .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akir Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 W żadnym mi nie padła więc się nie wypowiadam. Ale nie widzę żeby było jakoś specjalnie drogo.Amortyzatory są drogie i tyle. Wymiana ze sprezynami odbojami z robocizna będzie wynosić kolo 1400-1500zl. To jest sporo jakby na to nie patrzeć. Zakup oryginałów to już jest bardzo drogo. Rozrząd też do najtańszych nie należy i trzeba go zrobić po zakupie. Co do upg jak padnie z jednej to wiadomo że zrobisz i z drugiej jak silnik na zewnątrz. Koszty utrzymania subaraka są wysokie, ewentualnie nic nie robisz i jeździsz. Widać pozniejna mieście jak tyłem zamiataja po ulicy bo sls już dawno nie sprawny. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 3 godziny temu, gregoryj napisał: Inna sprawa, ze takiego napedu to nie dostaniemy nigdzie, chyba ze audi quatro .... Co tam jest niezwykłego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 W przypadku DOHC 2.0 jeśli przytrafi się problem z dziurą, to samochód nie nadaje się kompletnie do poruszania. Przesadzasz Mam auto z 'dziura' od ponad 2lat owszem potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć, ale da się jezdzicnatapane Redmi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Co tam jest niezwykłego?To że jest stały. Na tamte lata żaden haldex nie miał podejścia. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 12 minut temu, ppmarian napisał: To że jest stały. Na tamte lata żaden haldex nie miał podejścia. Tzn. centralny dyfer i blokady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 Tzn. centralny dyfer i blokady?Tak w osobowym aucie. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.