Skocz do zawartości

Mini TEST Citroen C4


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem taki samochód do jazdy wiec podziele sie kilkoma uwagami :)

Samochod nowy, przebieg 50 km, jak to mowia pachnie jeszcze nowościa ;]

 

Ma fajna funkcje, kluczyki mamy w kieszeni, podchodzimy do auta, automatycznie wlacza oswietlenie tak na 5-10 metrach, podchodzimy dalej otwiera sie (okolice 1m).

Przy wychodzeniu z auta analogicznie, zamykamy drzwi (nie trzeba macac klamek) i idziemy, po 5-10 metrach zamyka sie i krotki sygnal dzwiekowy.

Moze teraz w nowych autach to juz standard ale ja nie na czasie :)

Bardzo fajna funkcja i dobrze dziala (a przypominam ze to citroen)

 

+ silnik benzynowy sprawnie sobie radzi z tym autem (nie wiem jaki)

+ idealne zawieszenie na warszawskie dziury

+ bardzo lekko chodzi kierownica

 

- głosny silnik, pracuje głosno jak moj diesel

- ogrzewana przednia szyba i te szlaczki (druciki) w szybie, strasznie to meczy ale mozna pewnie sie przyzwyczaic

- brak czujnika parkowania przedniego

 

 

 

 

 

image.png.cadddb7f6865399455698d2f11126ea7.png

 

ciekawe czy dwie rury to atrapy 😄

 

 

 

image.png.90f91d549b1b7b3cf6334e3ca895e528.png

 

 

image.png.20386ff63eaaa9a931de6e9d3cd3b53f.png

 

 

image.png.aaa756b4b00ef86e760584fc8638a2f6.png

 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PawelWaw z automatem to chyba jedynie Puretech 1,2T 130KM :ok:

Mnie sie to auto naprawde podoba, pozytywnie sie wyroznia na tle calej masy nijakich samochodow :)

NIestety ten badziewny wyswietlacz zamiast licznika psuje caly efekt we wnetrzu.

Wyglada jak z poprzedniej epoki ;]

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Rado_ napisał:

Masz rację 😁 Takie cuda to nawet Clio ma.😉

Hands free i dodatkowo opcje świateł miałem w Megan 2 z w003 roku, światła zrobione opcjonalnie, ale było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PawelWaw napisał:

Dostałem taki samochód do jazdy wiec podziele sie kilkoma uwagami :)

Samochod nowy, przebieg 50 km, jak to mowia pachnie jeszcze nowościa ;]

 

Ma fajna funkcje, kluczyki mamy w kieszeni, podchodzimy do auta, automatycznie wlacza oswietlenie tak na 5-10 metrach, podchodzimy dalej otwiera sie (okolice 1m).

Przy wychodzeniu z auta analogicznie, zamykamy drzwi (nie trzeba macac klamek) i idziemy, po 5-10 metrach zamyka sie i krotki sygnal dzwiekowy.

Moze teraz w nowych autach to juz standard ale ja nie na czasie :)

Bardzo fajna funkcja i dobrze dziala (a przypominam ze to citroen)

 

+ silnik benzynowy sprawnie sobie radzi z tym autem (nie wiem jaki)

+ idealne zawieszenie na warszawskie dziury

+ bardzo lekko chodzi kierownica

 

- głosny silnik, pracuje głosno jak moj diesel

- ogrzewana przednia szyba i te szlaczki (druciki) w szybie, strasznie to meczy ale mozna pewnie sie przyzwyczaic

- brak czujnika parkowania przedniego

 

 

 

 

 

image.png.cadddb7f6865399455698d2f11126ea7.png

 

ciekawe czy dwie rury to atrapy 😄

 

 

 

image.png.90f91d549b1b7b3cf6334e3ca895e528.png

 

 

image.png.20386ff63eaaa9a931de6e9d3cd3b53f.png

 

 

image.png.aaa756b4b00ef86e760584fc8638a2f6.png

 

Silnik zapewne słynny 1,2 PureTech, z jeszcze słynniejszym  paskiem w kąpieli olejowej, lubiącym się łuszczyć....

Ciekawe czy już zdołali to naprawić czy tylko skrócić interwały wymiany oleju i paska rozrządu...

Osobny wątek na temat silnika na Francowatych...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Maciej__ napisał:

@PawelWaw z automatem to chyba jedynie Puretech 1,2T 130KM :ok:

Mnie sie to auto naprawde podoba, pozytywnie sie wyroznia na tle calej masy nijakich samochodow :)

NIestety ten badziewny wyswietlacz zamiast licznika psuje caly efekt we wnetrzu.

Wyglada jak z poprzedniej epoki ;]

 

 

 

podobną opinię widziałem w jakimś teście. Że w sumie fajne auto tylko ten wyświetlacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Konrad` napisał:

Silnik zapewne słynny 1,2 PureTech, z jeszcze słynniejszym  paskiem w kąpieli olejowej, lubiącym się łuszczyć....

Ciekawe czy już zdołali to naprawić czy tylko skrócić interwały wymiany oleju i paska rozrządu...

Osobny wątek na temat silnika na Francowatych...

 

ciekawe, bo te silniki są już montowane w tylu różnych samochodach i pewnie w takiej ilości, że jakby tak masowo padały to by serwisy nie nadążały z naprawami

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Konrad` said:

Ciekawe czy już zdołali to naprawić czy tylko skrócić interwały wymiany oleju i paska rozrządu...

Osobny wątek na temat silnika na Francowatych...

 

Niby jest jakis nowy pasek + wlasnie skrocone interwaly ;) Natomiast kolejna wersja tego silnika bedzie juz na lancuchu.

W sumie to na tym silniku opiera sie obecnie cala gama PSA + Opla.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, maro_t said:

 

ciekawe, bo te silniki są już montowane w tylu różnych samochodach i pewnie w takiej ilości, że jakby tak masowo padały to by serwisy nie nadążały z naprawami

 

Problem jest powszechnie znany, bo byl nawet spora akcja serwisowa na te paski.

Na forach PSA sa watki, ze silniki nie dojezdzaly do 60-100kkm.

Nie wiem natomiast jak to wyglada z tym nowszym paskiem, bo pewnie jeszcze za krotko a we flotach te auta raczej nie jezdza.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Maciej__ napisał:

@PawelWaw z automatem to chyba jedynie Puretech 1,2T 130KM :ok:

Mnie sie to auto naprawde podoba, pozytywnie sie wyroznia na tle calej masy nijakich samochodow :)

NIestety ten badziewny wyswietlacz zamiast licznika psuje caly efekt we wnetrzu.

Wyglada jak z poprzedniej epoki ;]

 

 

 

Przy wizycie w salonie dot. zakupu C3 wszedłem do C4 bo z zewnątrz auto faktycznie przyciąga wzrok. Wchodzę i pierwsze co ten wyświetlasz, kompletnie nieproporcjonalny do całości, psuje efekt w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PawelWaw napisał:

Ma fajna funkcje, kluczyki mamy w kieszeni, podchodzimy do auta, automatycznie wlacza oswietlenie tak na 5-10 metrach, podchodzimy dalej otwiera sie (okolice 1m).

Przy wychodzeniu z auta analogicznie, zamykamy drzwi (nie trzeba macac klamek) i idziemy, po 5-10 metrach zamyka sie i krotki sygnal dzwiekowy.

Moze teraz w nowych autach to juz standard ale ja nie na czasie :)

Bardzo fajna funkcja i dobrze dziala (a przypominam ze to citroen)

 

 

Ten francuski keyless, który łapie z odległości jest do bani, wolę jednak niemieckie rozwiązanie. W Golfie mam tak, że keyless jest, ale auto otwiera się po złapaniu za przednie klamki lub zamek bagażnika. Zamknięcie auta to prześlizgnięcie ręką po klamce. Dlaczego tak wolę? Bo znam przypadek gdzie złodziej "włamał" się pod sklepem do Renówki z tym francuskim rozwiązaniem na odległość w ten sposób, że kierowca nauczył się, że jak odchodzi to auto się zamyka i  robił to automatycznie bez patrzenia na auto. Włam polegał na tym, że złodziej podbiegł do auta po drugiej stronie i przy odchodzeniu kierowcy lekko uchylił drzwi pasażera. Kierowca poszedł do sklepu bo myślał, że jak zawsze auto zamknie się samo, a tym razem było inaczej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spad napisał:

 

Ten francuski keyless, który łapie z odległości jest do bani, wolę jednak niemieckie rozwiązanie. W Golfie mam tak, że keyless jest, ale auto otwiera się po złapaniu za przednie klamki lub zamek bagażnika. Zamknięcie auta to prześlizgnięcie ręką po klamce. Dlaczego tak wolę? Bo znam przypadek gdzie złodziej "włamał" się pod sklepem do Renówki z tym francuskim rozwiązaniem na odległość w ten sposób, że kierowca nauczył się, że jak odchodzi to auto się zamyka i  robił to automatycznie bez patrzenia na auto. Włam polegał na tym, że złodziej podbiegł do auta po drugiej stronie i przy odchodzeniu kierowcy lekko uchylił drzwi pasażera. Kierowca poszedł do sklepu bo myślał, że jak zawsze auto zamknie się samo, a tym razem było inaczej. 

 

Tutaj to idealnie rozwiązali bo masz sygnał dźwiękowy. Już raz drzwi dziecko nie domknelo i odchodzę brak sygnału i się zorientowałem. Macanie klamek to jakaś starą technologia szczególnie jak masz rękawiczki :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
ciekawe, bo te silniki są już montowane w tylu różnych samochodach i pewnie w takiej ilości, że jakby tak masowo padały to by serwisy nie nadążały z naprawami
No THP nadal montują, a czy byś kupił? 99 % kupujących nie czyta internetów, przed zakupem, albo myśli w ten sam sposób.
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Pipper napisał:

Hands free i dodatkowo opcje świateł miałem w Megan 2 z w003 roku, światła zrobione opcjonalnie, ale było ;)

 

Nic nie trzeba macać przy otwieraniu zamykaniu o działa w rękawiczkach ? Jak tak to nieźle, dziwne że wszyscy tego nie stosują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, spad napisał:

 

Przy wizycie w salonie dot. zakupu C3 wszedłem do C4 bo z zewnątrz auto faktycznie przyciąga wzrok. Wchodzę i pierwsze co ten wyświetlasz, kompletnie nieproporcjonalny do całości, psuje efekt w środku.

 

Ale ładnie podświetlony po bokach przynajmniej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Maciej__ napisał:

@PawelWaw z automatem to chyba jedynie Puretech 1,2T 130KM :ok:

Mnie sie to auto naprawde podoba, pozytywnie sie wyroznia na tle calej masy nijakich samochodow :)

NIestety ten badziewny wyswietlacz zamiast licznika psuje caly efekt we wnetrzu.

Wyglada jak z poprzedniej epoki ;]

 

 

 

To 3 cylindry ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, PawelWaw napisał:

 

Tutaj to idealnie rozwiązali bo masz sygnał dźwiękowy. Już raz drzwi dziecko nie domknelo i odchodzę brak sygnału i się zorientowałem. Macanie klamek to jakaś starą technologia szczególnie jak masz rękawiczki :)

 

 

Przecież w rękawiczkach też keyless działa. Tak, sygnał dźwiękowy to fajna sprawa jak go nasłuchujesz. Ja piszę o sytuacji, gdzie ktoś wpadł w taką rutynę z tym hands free w Renacie, że po prostu odchodził i nie patrzył co z tyłu się dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Przecież w rękawiczkach też keyless działa. Tak, sygnał dźwiękowy to fajna sprawa jak go nasłuchujesz. Ja piszę o sytuacji, gdzie ktoś wpadł w taką rutynę z tym hands free w Renacie, że po prostu odchodził i nie patrzył co z tyłu się dzieje. 
Ja potrafilem pilotem auta wiele razy nie zamknąć i nikt nie ukradł. Jak chcą ukraść, to ukradną.
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

Nic nie trzeba macać przy otwieraniu zamykaniu o działa w rękawiczkach ? Jak tak to nieźle, dziwne że wszyscy tego nie stosują.

Tak, karta w kieszeni, 4m od pojazdu otwiera się i świeci, łapiesz za klamkę, wsiadasz, guzikiem uruchamiasz i odjeżdżasz. Takie czary :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rado_ napisał:
1 minutę temu, Pipper napisał:
Tak, karta w kieszeni, 4m od pojazdu otwiera się i świeci, łapiesz za klamkę, wsiadasz, guzikiem uruchamiasz i odjeżdżasz. Takie czary :piwko:

4 m?

Tak, testowane w garażu, szczególnie 0rzy myciu pojazdu, karta na półce, pojazd przed garażem, odpalanie około 50cm od czytnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

Nic nie trzeba macać przy otwieraniu zamykaniu o działa w rękawiczkach ? Jak tak to nieźle, dziwne że wszyscy tego nie stosują.


Dziala w rękawiczkach, co jest plusem i minusem.

 

Auto zawsze zostawiam otwarte, zwłaszcza we własnym garażu.

Czasem dupą obetrze klamkę (dupa w spodniach żeby nie było) i auto się zamyka.

 

W VW jakby co jest tak, ze otwierasz auto mając stosunkowo daleko kluczyk od samochodu, ale żeby uruchomić to już musi być kluczyk właściwe w aucie.

 

Wolałbym jednak to francuskie rozwiązanie, bo czasem jak jednak zamknę samochód a jestem z dzieciakami, to one oczywiście podbierają pod auto i szarpią za klamki. A działa tylko ta kierowcy i pewnie przednia pasażera. Te tylne drzwi są odblokowane tymi przednimi po dotknięciu ich klamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

ciekawe, bo te silniki są już montowane w tylu różnych samochodach i pewnie w takiej ilości, że jakby tak masowo padały to by serwisy nie nadążały z naprawami

Jakby Ci to powiedzieć. Dotąd jak nie wsadzą tam łańcucha te silniki to porażka. Tak mam taki i wiem czym się to je.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Przecież w rękawiczkach też keyless działa. Tak, sygnał dźwiękowy to fajna sprawa jak go nasłuchujesz. Ja piszę o sytuacji, gdzie ktoś wpadł w taką rutynę z tym hands free w Renacie, że po prostu odchodził i nie patrzył co z tyłu się dzieje. 

ta karta powinna głośno piszczeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

Przecież w rękawiczkach też keyless działa. Tak, sygnał dźwiękowy to fajna sprawa jak go nasłuchujesz. Ja piszę o sytuacji, gdzie ktoś wpadł w taką rutynę z tym hands free w Renacie, że po prostu odchodził i nie patrzył co z tyłu się dzieje. 

Rutyna polega na tym, że zawsze jak odchodzę od samochodu oczekuję podświadomie tego sygnału. A jak nie następuje, to wracam (zdarza się np zapomnieć karty z samochodu).

 

Uważam to rozwiązanie z zdecydowanie praktyczniejsze od wszelkich dotykowo-macanych (takie też rozwiązanie przyjął Renault w nowych niektórych pojazdach, co wg mnie jest krokiem wstecz).

 

W żony Lexusie jest właśnie typowy system "dotknięciowy".

Wsiadając, działa to "normalnie". Przykładając dłoń do klamki, zamki się odryglowują, silnik uruchamia się bezkluczykowo, czyli tak jak w moim Renault.

Ale przy wysiadaniu, aby zaryglować zamki muszę dotknąć małego wgłębienia na klamce i chwilkę tam palec przytrzymać.

 

W praktyce, osobie przyzwyczajonej, że z samochodu się wysiada i idzie w siną dal, jest to kłopotliwe.

Często o tym zapominam, to raz, a samochód nie daje żadnego sygnału dźwiękowego, a przede wszystkim, jest to w moim odczuciu niepotrzebna czynność, do której muszę jednak dłoni użyć. Nie ma już więc tej lekkości wysiadania z samochodu.

 

To irytujące po doświadczeniach z Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

W niektórych sobie po prostu wybierasz.

 

W P308 oraz P2008 były do wyboru 3 grafiki: żadna nie powalała, a możłiwość prezentowania konkretnych informacji była ograniczona: jak np. obrotomierz, to nie spalanie chwilowe, itp. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

@PawelWaw z automatem to chyba jedynie Puretech 1,2T 130KM :ok:

Mnie sie to auto naprawde podoba, pozytywnie sie wyroznia na tle calej masy nijakich samochodow :)

NIestety ten badziewny wyswietlacz zamiast licznika psuje caly efekt we wnetrzu.

Wyglada jak z poprzedniej epoki ;]

 

 

 

Z AT jest jeszcze 155km i po 2 końcówkach wnoszę, że to właśnie taka wersja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Olas1 said:

 

Z AT jest jeszcze 155km i po 2 końcówkach wnoszę, że to właśnie taka wersja. 

 

A to nie wiedzialem nawet, ze ta wersja 155KM jest w C4 :ok:

Jak kiedys przegladalem cennik to mi sie nie rzucilo w oczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rado_ napisał:
8 godzin temu, Pipper napisał:
Tak, karta w kieszeni, 4m od pojazdu otwiera się i świeci, łapiesz za klamkę, wsiadasz, guzikiem uruchamiasz i odjeżdżasz. Takie czary :piwko:

4 m?

To jak ktoś w segmencie pod oknem parkuje to ma cały czas otwarty ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lucash napisał:

Sorry ale lepiej wygląda kokpit w mojej wiekowej 940 ;) Tam przynajmniej widzę sens kantów a tutaj to bałbym się że niechcący urwę ten tablecik podczas mycia szyby. 

No niestety większość producentów teraz tak robi. W sporej części wygląda to tak jakby w ostatnim dniu projektu ktoś sobie przypomniał że musi być wyświetlacz i wrzucił tam swój służbowy tablet na dwie śruby ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Oscar_ napisał:

No niestety większość producentów teraz tak robi. W sporej części wygląda to tak jakby w ostatnim dniu projektu ktoś sobie przypomniał że musi być wyświetlacz i wrzucił tam swój służbowy tablet na dwie śruby ;)

Tak wiem, a Ci co robią inaczej wyceniają swój produkt na 250kPLN+

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.