Skocz do zawartości

Opony wielosezonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Drogie Bravo pomóżcie.

 

Muszę kupić opony. Na 100%

Ma to być wielosezon. Trochę poczytałem i mam mętlik. Chciałem trochę "przyjanuszowac" ale niestety mój rozmiar nie należy do tanich (215/55/16)

 

Nie bardzo wiem w czym wybrać z tańszych i skłaniam się do wyboru między GY 4seasons 3gen albo Michelin CC2

 

 

Co byście wybrali? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Oscar_ napisał(a):

Nie bardzo wiem w czym wybrać z tańszych i skłaniam się do wyboru między GY 4seasons 3gen albo Michelin CC2

 

Mam te GY 4S na obu autach i do dwoch kompletow opon juz nigdy nie wroce :ok:

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Mam te GY 4S na obu autach i do dwoch kompletow opon juz nigdy nie wroce :ok:

 

Ja o dwóch kompletach też już nawet nie myślę. Miałem wielosezonowe na poprzednim aucie i to "tylko" uniroyal i sprawdzały się 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Oscar_ napisał(a):

Drogie Bravo pomóżcie.

 

Muszę kupić opony. Na 100%

Ma to być wielosezon. Trochę poczytałem i mam mętlik. Chciałem trochę "przyjanuszowac" ale niestety mój rozmiar nie należy do tanich (215/55/16)

 

Nie bardzo wiem w czym wybrać z tańszych i skłaniam się do wyboru między GY 4seasons 3gen albo Michelin CC2

 

 

Co byście wybrali? :nie_wiem:

obywie to najwyższe półka więc raczej nie januszujesz

miałem GY -  były ok

ale teraz przyjanuszowałem i kupiłem kumho i nie widzę różnicy - nawet cichsze są ale ja miałem GY 4S 2gen

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Oscar_ napisał(a):

Drogie Bravo pomóżcie.

 

Muszę kupić opony. Na 100%

Ma to być wielosezon. Trochę poczytałem i mam mętlik. Chciałem trochę "przyjanuszowac" ale niestety mój rozmiar nie należy do tanich (215/55/16)

 

Nie bardzo wiem w czym wybrać z tańszych i skłaniam się do wyboru między GY 4seasons 3gen albo Michelin CC2

 

 

Co byście wybrali? :nie_wiem:

 

Mam GY 4S Gen-3 w jednym i Michelin CC2 w drugim (inne pomijam ;]). Które?  Jako kolejne bym teraz wybrał Michelin CC2, jak kupowałem GY to jeszcze nie było Michelin CC2. GY zrobione ponad 40kkm, CC2 ~20kkm. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Oscar_ napisał(a):

Drogie Bravo pomóżcie.

 

Muszę kupić opony. Na 100%

Ma to być wielosezon. Trochę poczytałem i mam mętlik. Chciałem trochę "przyjanuszowac" ale niestety mój rozmiar nie należy do tanich (215/55/16)

 

Nie bardzo wiem w czym wybrać z tańszych i skłaniam się do wyboru między GY 4seasons 3gen albo Michelin CC2

 

 

Co byście wybrali? :nie_wiem:

Ostatnio miałem próbę z następującymi:

- Gy Vector 4seasons (2 gen.)

- Uniroyal AllseasonExpert

- Firestone Multiseason 2

Z tej trójki zdecydowanie najlepszy Goodyear (patrząc na trwałość to tak 1.5x trwalszy niż Uniroyal, dodatkowo Uniroyal beznadziejnie śliski był w Mondeo). Firestone mam w miejskim aucie - wydają się trwalsze niż Uniroyal, ale auto jest sporo lżejsze więc nie wiem czy taki wniosek jest sprawiedliwy. Gdybym miał ponownie rozważać Uniroyala to wolałbym wziąć Dębicę Nawigator 3 (przynajmniej wiedziałbym czemu jest źle ;) - gdyby było źle).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fred77 napisał(a):

A ja kupiłem najtańsze wielosezonowe z Dębicy.

To i tak Goodyear więc różnica żadna. Są niemal identyczne, a Dębica tańsza.

Pierwsze zdjęcie Goodyear, drugie Dębica.

obraz.png.4e764e9367d99a2a75699c29db358836.png

 

obraz.png.9990c733690df244377defe8e895c834.png

 

jeszcze kwestia mieszanki :old:

 

a ile % tańsze były Dębice?

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fred77 napisał(a):

A ja kupiłem najtańsze wielosezonowe z Dębicy.

To i tak Goodyear więc różnica żadna. Są niemal identyczne, a Dębica tańsza.

 

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Korzystaj sobie z tej Dębicy. Nie jest to zły wybór, ale daleko jej do tych co wymienił @Oscar_

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bez napisał(a):

jeszcze kwestia mieszanki :old:

 

Od jakiegoś czasu zasadniczo wszystkie opony wielosezonowe mają podobny bieżnik. 

 

6 minut temu, bez napisał(a):

a ile % tańsze były Dębice?

 

image.png.5c79e44e5c75b68a0276db06a4dfa642.png

 

;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, fred77 napisał(a):

To i tak Goodyear więc różnica żadna

tylko grupa Goodyear  a różnica jest , to ,że bieżnik podobny to nie wszystko , liczy sie skład mieszanki gumowej. jak myslisz skąd niższa cena dębicy ? nie zrozum mnie żle - nie mam nic do dębicy ( ani miasta ani marki opon).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bez napisał(a):

obywie to najwyższe półka więc raczej nie januszujesz

Na początku był plan januszowania ale nie pykło i doszedłem do wniosku że jak kupuję jeden komplet zamiast dwóch to warto wybrać coś porządnego mimo że auto 99% przebiegu robi po mieście i na upartego pewnie by i na letnich dało radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Oscar_ napisał(a):

Na początku był plan januszowania ale nie pykło i doszedłem do wniosku że jak kupuję jeden komplet zamiast dwóch to warto wybrać coś porządnego mimo że auto 99% przebiegu robi po mieście i na upartego pewnie by i na letnich dało radę.

 

Napiszę tak - generalnie jak chcesz mieć spokój i się nie rozczarować w różnych dziwnych warunkach to tylko sprawdzone premium (nie każde) i tyle. Tak, są może trochę kosztowne, ale cena nie wzięła się z niczego. Wybrałeś jedne z najlepszych opon i nie ma co dalej kombinować. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, futrzak napisał(a):

 

Mam GY 4S Gen-3 w jednym i Michelin CC2 w drugim (inne pomijam ;]). Które?  Jako kolejne bym teraz wybrał Michelin CC2, jak kupowałem GY to jeszcze nie było Michelin CC2. GY zrobione ponad 40kkm, CC2 ~20kkm. 

Dobra, wziąłem michelin będzie na Ciebie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fred77 napisał(a):

A ja kupiłem najtańsze wielosezonowe z Dębicy.

To i tak Goodyear więc różnica żadna. Są niemal identyczne, a Dębica tańsza.

Pierwsze zdjęcie Goodyear, drugie Dębica.

obraz.png.4e764e9367d99a2a75699c29db358836.png

 

obraz.png.9990c733690df244377defe8e895c834.png

 

 

Fredzie czy Ty wiesz, że nie tyle bieżnik co skład mieszanki robi zasadniczą różnicę w oponach całorocznych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tommy__ napisał(a):

 

Fredzie czy Ty wiesz, że nie tyle bieżnik co skład mieszanki robi zasadniczą różnicę w oponach całorocznych ?

Wiem. I co z tego?

A wiesz, że obecnie zimy to jakaś imitacja tego co powinno się nazywać zimą?

Jak nawali śniegu to i tak wszyscy - bez względu na rodzaj opon i mieszankę - albo nigdzie nie jadą albo się zakopują się w zaspach.

A jak coś tam nasypie lekko to albo zaraz się roztopi albo drogowcy rozpuszczą solą.

Natomiast na gładkim lodzie żadna opona nie będzie mieć przyczepności, no chyba, że ma kolce.

 

Także średnio mnie interesuje mieszanka i inne marketingowe czary.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fred77 napisał(a):

Wiem. I co z tego?

A wiesz, że obecnie zimy to jakaś imitacja tego co powinno się nazywać zimą?

Jak nawali śniegu to i tak wszyscy - bez względu na rodzaj opon i mieszankę - albo nigdzie nie jadą albo się zakopują się w zaspach.

A jak coś tam nasypie lekko to albo zaraz się roztopi albo drogowcy rozpuszczą solą.

Natomiast na gładkim lodzie żadna opona nie będzie mieć przyczepności, no chyba, że ma kolce.

 

Także średnio mnie interesuje mieszanka i inne marketingowe czary.

Ja bardziej się skupiałem na tym żeby to w lato w miarę się zachowywało bo w mieście zima to jest max tydzień przez cały rok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Oscar_ napisał(a):

Ja bardziej się skupiałem na tym żeby to w lato w miarę się zachowywało bo w mieście zima to jest max tydzień przez cały rok ;)

 

Będę pewnie opychał Dunlop SP Sport BluResponse po kilkunastu kkm, bo na Michelin CC2 jeździ się subiektywnie lepiej (są ciut głośniejsze). Przy okazji mają zaletę - sprawdzają się dobrze nie tylko latem i na odśnieżonych drogach, ale w warunkach zgoła odmiennych ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, fred77 napisał(a):

Także średnio mnie interesuje mieszanka i inne marketingowe czary.

To trzeba było kupić najtańsze chińczyki, pewnie byś znalazł z odciskiem bieżnika przypominającym GY, albo Michelina. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, fred77 napisał(a):

Także średnio mnie interesuje mieszanka i inne marketingowe czary.

nie czary tylko taka opona oprócz śniegu ma też się w miarę dobrze zachować na suchym i gorącym asfalcie czy betonie oraz na pokrytej wodą nawierzchni ( a to częściej występuje obecnie niż śnieg )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2023 o 10:53, futrzak napisał(a):

 

Będę pewnie opychał Dunlop SP Sport BluResponse po kilkunastu kkm, bo na Michelin CC2 jeździ się subiektywnie lepiej (są ciut głośniejsze). Przy okazji mają zaletę - sprawdzają się dobrze nie tylko latem i na odśnieżonych drogach, ale w warunkach zgoła odmiennych ;]

Założone. Hałas akceptowalny (moim zdaniem dość ciche) i mam wrażenie że ciszej jest na dziurach niż w poprzednich zimowych Fulda Cristal.

Na razie nic więcej powiedzieć nie mogę bo przejechałem 3 kilometry. Jutro geometria a potem zobaczymy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Oscar_ napisał(a):

Założone. Hałas akceptowalny (moim zdaniem dość ciche) i mam wrażenie że ciszej jest na dziurach niż w poprzednich zimowych Fulda Cristal.

 

Jak porównujesz z tymi oponami to są cichsze :) Są trochę głośniejsze od wcześniejszych CC/CC+, ale jednak poprawili chyba wszystko. Tak jak pisałem jakiś czas temu - skoro CC+ były tak doskonałe (czym zaskoczyły mnie szczególnie zimą), a te są lepsze, to ja nawet "w ciemno" je kupię :) 

 

2 minuty temu, Oscar_ napisał(a):

Na razie nic więcej powiedzieć nie mogę bo przejechałem 3 kilometry. Jutro geometria a potem zobaczymy.

 

Będzie Pan zadowolony - dodatkowo w tych oponach poprawili/zmniejszyli zużycie i jeżeli to prawda to wystarczą na długo. Inna sprawa, że ja od dawna nie ufam "deklaracjom" producentów, bo opony 3 letnie kończą swe magiczne własności i trzeba się zastanowić na co zmienić...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Wiem. I co z tego?
A wiesz, że obecnie zimy to jakaś imitacja tego co powinno się nazywać zimą?
Jak nawali śniegu to i tak wszyscy - bez względu na rodzaj opon i mieszankę - albo nigdzie nie jadą albo się zakopują się w zaspach.

 
Także średnio mnie interesuje mieszanka i inne marketingowe czary.


I tym momencie reszta powinna przestać czytać posty kolegi w tym temacie.
Jak to się mówi: w d byłeś, g widziałeś, a się wypowiadasz.

Takich gości, po takich mądrych radach, pod tą górkę traktor wyciągał, o ile akurat był i to tych na zimówkach. Ci na wielosezonowych już szukali traktora na dole. Ale jak się jeździ tylko po suchym do pracy, to faktycznie każde opony wystarczą.

3723539e223e61fad379f101489f152c.jpg

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako tester indywidualny :) :

1. budżetowych - IMPERIAL to przez 2.5-3 lata było OK, później jakoś ślisko się zrobiło :) (bieżnik wysoki, na L targane)

2. Michały crossclimaty, najpierw miałem 1, teraz 2 i ogólnie super 

3. Nokiany - bardziej zimowe niż letnie, (miałem też zimowe i super), wielosezonu bym już więcej nie kupił, chyba że w Bieszczady :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2023 o 21:51, tommy__ napisał(a):

 

Fredzie czy Ty wiesz, że nie tyle bieżnik co skład mieszanki robi zasadniczą różnicę w oponach całorocznych ?

Masz rację ale krój bieżnika zaczyna nabierać znaczenia w głębszym śniegu. 

W grudniu trochę go nawaliło. Moje CC2 zrobiły robotę i nie zakopałem się ani razu (mój parking pod blokiem odśnieżania nie uświadczył). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Raku napisał(a):


 

 


I tym momencie reszta powinna przestać czytać posty kolegi w tym temacie.
Jak to się mówi: w d byłeś, g widziałeś, a się wypowiadasz.

Takich gości, po takich mądrych radach, pod tą górkę traktor wyciągał, o ile akurat był i to tych na zimówkach. Ci na wielosezonowych już szukali traktora na dole. Ale jak się jeździ tylko po suchym do pracy, to faktycznie każde opony wystarczą.

3723539e223e61fad379f101489f152c.jpg

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

 

I pewnie biegałeś między samochodami i sprawdzałeś który na zimówkach a który na całorocznych. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pewnie biegałeś między samochodami i sprawdzałeś który na zimówkach a który na całorocznych. 
Pytałem się, bo mieli dużo czasu na rozmowy, czekając na pomoc


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Raku napisał(a):

Pytałem się, bo mieli dużo czasu na rozmowy, czekając na pomoc

Czyli Ty też miałeś dużo czasu, skoro obleciałeś ich wszystkich? 😉

Niech Ci będzie. 

Ja mam odwrotny przykład, z  "miasta". 

Mój własny, osobisty syn zakopał się w grudniu na parkingu w nowych zimówkach a mi - mającego wielosezonowe - to nie spotkało. 

Takimi przykładami, w jedną i drugą stronę, można się "obkładać" bez końca. 

Ale żeby nie było - uważam, że skład mieszanki ma znaczenie. Ale kształt opony również. 

Kiedyś miałem zimówki Firestone Winterhawk ileśtam. Cud, że żyję. 

Ale o zimowych Nokianach złego słowa nie powiem. 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 20.03.2023 o 20:40, Oscar_ napisał(a):

Chciałem trochę "przyjanuszowac" ale niestety mój rozmiar nie należy do tanich (215/55/16

Tylko nie od takich ;] Obecnie jeżdżę na GY, a wcześniej na "CC". Robię to głównie ze względu na wygodę, a nie cenę. Jak się policzy to eksploatacja wielosezonowych nie wychodzi wiele taniej od sezonowych. W zależności od warunków eksploatacji raz jeden sposób, a raz drugi może być trochę korzystniejszy finansowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janusz napisał(a):

Tylko nie od takich ;] Obecnie jeżdżę na GY, a wcześniej na "CC". Robię to głównie ze względu na wygodę, a nie cenę. Jak się policzy to eksploatacja wielosezonowych nie wychodzi wiele taniej od sezonowych. W zależności od warunków eksploatacji raz jeden sposób, a raz drugi może być trochę korzystniejszy finansowo. 

 

Taniej to wychodzi jak się mało jeździ. Dla mnie to wygoda i bezpieczeństwo, bo w zasadzie w "typowo" spotykanych warunkach pogodowych zawsze są ok bez kombinacji. Wsiadam rano jest ciepło, słonecznie i sucho, robię kilkaset kilometrów a tu mróz, śnieg i cuda - spokój, cisza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.