Skocz do zawartości

Sportage V vs Formentor 190KM


fosfor

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukamy następcy talismana. Talisman to spore auto, wygodne, poprawne, ale brakuje mi trochę wyposażenia - szczególnie adaptacyjnego tempomatu, matrixów/automatycznych długich.

Wstępnie myslę o formentorze 190KM, podoba mi się w nim napęd na 2 koła, sylwetka, przeszycia we wnętrzu i wyposażenie.

Martwi mnie znacznie mniejsza ilość miejsca w środku i - przede wszystkim - mikro bagażnik (450l).

 

Rzadko jeździmy w w komplecie, ale na wakacje 4 osoby i każda ze swoją walizką śmiga. Do tego odwiedziny u rodziny i kilka razy w roku jechałby w komplecie.

 

Na podium w tym momencie wkroczył sportage, który w podobnej cenie oferuje podobną moc (ale znacznie gorsze osiągi - 9s 0-100 vs 7s w Cupra) i trochę gorsze wyposażenie (tutaj albo były 2WD, albo podstawowy tempomat). Na plus dla KIA są też multimedia i sterowanie klimą. Ma też duży bagażnik, porównywalny z talismanem.

 

Cenowo wychodzą bardzo podobnie przy powyższych założeniach.

 

Co byście wybrali i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fosfor napisał(a):

tylko pare razy do roku :P

Aż dziwne, że nie zaproponowałeś tesli ;)

Myślałem, czy nie da się tego wyrównać boxem dachowym :hmm:

 

To wypożycz na wyjazdy passata kombi tdi, duży i rodzina będzie zazdrościć ze nowe super auto kupiłeś.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fosfor napisał(a):

Co byście wybrali i dlaczego?

 

Sportage w wersji HEV 230KM :ok:

Mnie sie Formentor nawet podobal, do momentu jak nie wsiadlem do srodka...

Sterowanie wszystkim z tego badziewnego tabletu to jakas zemsta projektanta.

Ewentualnie poczekac na lifting Formentora, moze cos poprawia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Sportage w wersji HEV 230KM :ok:

Mnie sie Formentor nawet podobal, do momentu jak nie wsiadlem do srodka...

Sterowanie wszystkim z tego badziewnego tabletu to jakas zemsta projektanta.

Ewentualnie poczekac na lifting Formentora, moze cos poprawia.

Te konie w kia to troche jakies wirtualne, 230KM będzie drozsze i nadal wolniejsze od cupry. wiec przezylbym i 180.

Tak, ten tablet jest drugim problemem zaraz po bagazniku. To kia ma duzo lepiej ograne :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, fosfor napisał(a):

Te konie w kia to troche jakies wirtualne, 230KM będzie drozsze i nadal wolniejsze od cupry. wiec przezylbym i 180.

Tak, ten tablet jest drugim problemem zaraz po bagazniku. To kia ma duzo lepiej ograne :ok:

 

 

NIe wiem w jakich warunkach bedzie robil przebieg, ale to HEV w miescie i okolicy spali pewnie ze 3-4l mniej niz 2,0TSI.

Na autostradzie pewnie roznice beda marginalne albo nawet TSI wezmie mniej.

Do tego w HEV masz hydrauliczna skrzynie z pelna gwarancja na 7 lat.

MHEV 180KM to juz dwusprzeglowka i gwarancja na sprzegla ograniczona do 20kkm.

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Sportage w wersji HEV 230KM :ok:

Mnie sie Formentor nawet podobal, do momentu jak nie wsiadlem do srodka...

Sterowanie wszystkim z tego badziewnego tabletu to jakas zemsta projektanta.

Ewentualnie poczekac na lifting Formentora, moze cos poprawia.

 

Miałem to samo, plus opisywane wcześniej wyciszenie - które chyba nie istnieje :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

NIe wiem w jakich warunkach bedzie robil przebieg, ale to HEV w miescie i okolicy spali pewnie ze 3-4l mniej niz 2,0TSI.

Na autostradzie pewnie roznice beda marginalne albo nawet TSI wezmie mniej.

Do tego w HEV masz hydrauliczna skrzynie z pelna gwarancja na 7 lat.

MHEV 180KM to juz dwusprzeglowka i gwarancja na sprzegla ograniczona do 20kkm.

 

Dzieki, nie wiedzialem o tak smiesznym ograniczeniu na skrzynie kia.

230 bedzie juz mimo wszystko raczej poza zasiegiem finansowym.

 

1 minutę temu, Camel napisał(a):

 

Miałem to samo, plus opisywane wcześniej wyciszenie - które chyba nie istnieje :( 

W formentorze? To kolejny argument, Talisman jest jednak cichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fosfor napisał(a):

Dzieki, nie wiedzialem o tak smiesznym ograniczeniu na skrzynie kia.

230 bedzie juz mimo wszystko raczej poza zasiegiem finansowym.

 

W formentorze? To kolejny argument, Talisman jest jednak cichy.

 

TAK, w formentorze chyba jest sama blacha i dywanik :( (auto z zewnątrz mi się bardzo podoba, ale środek i wyciszenie skreśliło je z kręgu zainteresowań).

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, fosfor napisał(a):

Dzieki, nie wiedzialem o tak smiesznym ograniczeniu na skrzynie kia.

KIA jeszcze ma problem z GDF(chyba w 1.5 150KM) i ogólnie ASO i gwarancja zbierają słabe opinie.

DCT też nie mają dobrych opinii. Ludzie skarżą się, że często szarpią i hałasują.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

KIA jeszcze ma problem z GDF(chyba w 1.5 150KM) i ogólnie ASO i gwarancja zbierają słabe opinie.

DCT też nie mają dobrych opinii. Ludzie skarżą się, że często szarpią i hałasują.

W sumie talisman też ma średnie opinie jeśli chodzi o EDC, a - tfu tfu - jestem happy. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 62545tomasz napisał(a):

mi w sportage ciasno... w kaqoru/ateca mi wygodniej

Jakim sposobem, jak Kia wieksza🤔 Zamierzam sie przesiąść z Ateci do Sportage, więc mam bezposrednie porównanie. A z tyłu to już w ogóle, szczególnie że tylna kanapa jest regulowana w Kii.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał(a):

Jakim sposobem, jak Kia wieksza🤔 Zamierzam sie przesiąść z Ateci do Sportage, więc mam bezposrednie porównanie. A z tyłu to już w ogóle, szczególnie że tylna kanapa jest regulowana w Kii.

ciaśniej mi w sportage z przodu - z tyłu fakt, sam za sobą mam więcej miejsca, ale sam za sobą nie jeżdżę;), a i bagażnik KIA jakoś za płytki pod moje potrzeby i strasznie źle mi się siedziało, za nisko...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fosfor napisał(a):

Hej,

szukamy następcy talismana. Talisman to spore auto, wygodne, poprawne, ale brakuje mi trochę wyposażenia - szczególnie adaptacyjnego tempomatu, matrixów/automatycznych długich.

Wstępnie myslę o formentorze 190KM, podoba mi się w nim napęd na 2 koła, sylwetka, przeszycia we wnętrzu i wyposażenie.

Martwi mnie znacznie mniejsza ilość miejsca w środku i - przede wszystkim - mikro bagażnik (450l).

 

Rzadko jeździmy w w komplecie, ale na wakacje 4 osoby i każda ze swoją walizką śmiga. Do tego odwiedziny u rodziny i kilka razy w roku jechałby w komplecie.

 

Na podium w tym momencie wkroczył sportage, który w podobnej cenie oferuje podobną moc (ale znacznie gorsze osiągi - 9s 0-100 vs 7s w Cupra) i trochę gorsze wyposażenie (tutaj albo były 2WD, albo podstawowy tempomat). Na plus dla KIA są też multimedia i sterowanie klimą. Ma też duży bagażnik, porównywalny z talismanem.

 

Cenowo wychodzą bardzo podobnie przy powyższych założeniach.

 

Co byście wybrali i dlaczego?

 

Nie jechałem ani jedny ani drugim.

Co do osiągów, to z reguły tak jest, że konkurencja ma te konie mechaniczne jakieś plastelinowe, zawsze jak się porównuje do aut z grupy VW.

Bym pewnie polecał "Seata", ale mam takie doświadczenia z multimediami od VW, że....nie wiem ;]

 

Z dobrymi osiągami, dużym bagaznikiem i dobrym wyposażeniem w tej cenie masz Skodę Octavię RS 2.0TDI 4x4

Tak, wiem. TDI. Tak wiem, to nadal grupa VW ;)

 

Ja Obecną Octavią trochę jeździłem jako pasażer i to auto w środku jest pod każdym wzlędem lepsze od Golfa VIII. Wszystko bardzo ładne i przyjemne. Z multimediów to są te od VW, ale np widziałem że jednak jakies pokrętła zostawili, a na ekranie było widać non stop ustawioną temperaturę. W VW to jest niestety "a komu to poczebne".

Serio Octa robi dobre wrażenie.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 62545tomasz napisał(a):

ciaśniej mi w sportage z przodu - z tyłu fakt, sam za sobą mam więcej miejsca, ale sam za sobą nie jeżdżę;), a i bagażnik KIA jakoś za płytki pod moje potrzeby i strasznie źle mi się siedziało, za nisko...

 

To mamy zupelnie odwrotne odczucia, wg mnie w Kii siedzi sie wyzej niz w Atece (niestety, bo lubie wysoko, ale nie az tak), ktora na co dzien jezdze :phi: I bagaznik tez Kia ma wiekszy niz Ateca (590 vs ok 500) :phi:

 

Doczytalem, ze Ty prawie 2 razy wiekszy wagowo wiec tu pewnie tkwi zrodlo roznego postrzegania przestrzeni na fotelu :phi:

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
szukamy następcy talismana. Talisman to spore auto, wygodne, poprawne, ale brakuje mi trochę wyposażenia - szczególnie adaptacyjnego tempomatu, matrixów/automatycznych długich.
Wstępnie myslę o formentorze 190KM, podoba mi się w nim napęd na 2 koła, sylwetka, przeszycia we wnętrzu i wyposażenie.
Martwi mnie znacznie mniejsza ilość miejsca w środku i - przede wszystkim - mikro bagażnik (450l).
 
Rzadko jeździmy w w komplecie, ale na wakacje 4 osoby i każda ze swoją walizką śmiga. Do tego odwiedziny u rodziny i kilka razy w roku jechałby w komplecie.
 
Na podium w tym momencie wkroczył sportage, który w podobnej cenie oferuje podobną moc (ale znacznie gorsze osiągi - 9s 0-100 vs 7s w Cupra) i trochę gorsze wyposażenie (tutaj albo były 2WD, albo podstawowy tempomat). Na plus dla KIA są też multimedia i sterowanie klimą. Ma też duży bagażnik, porównywalny z talismanem.
 
Cenowo wychodzą bardzo podobnie przy powyższych założeniach.
 
Co byście wybrali i dlaczego?

Mam Formentora 190 4Drive. Po pierwsze bagażnik w Cuprze ma 420l. W KIA Android Auto/Carplay jest na kabelku, a w Cuprze bezprzewodowy. Więc multimedia raczej na plus dla Formentora. Do tego w standardzie masz grzane zydle, kierownicę, aktywny tempomat.
Jakby co - pytaj…


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Nie jechałem ani jedny ani drugim.

Co do osiągów, to z reguły tak jest, że konkurencja ma te konie mechaniczne jakieś plastelinowe, zawsze jak się porównuje do aut z grupy VW.

Bym pewnie polecał "Seata", ale mam takie doświadczenia z multimediami od VW, że....nie wiem ;]

 

Z dobrymi osiągami, dużym bagaznikiem i dobrym wyposażeniem w tej cenie masz Skodę Octavię RS 2.0TDI 4x4

Tak, wiem. TDI. Tak wiem, to nadal grupa VW ;)

 

Ja Obecną Octavią trochę jeździłem jako pasażer i to auto w środku jest pod każdym wzlędem lepsze od Golfa VIII. Wszystko bardzo ładne i przyjemne. Z multimediów to są te od VW, ale np widziałem że jednak jakies pokrętła zostawili, a na ekranie było widać non stop ustawioną temperaturę. W VW to jest niestety "a komu to poczebne".

Serio Octa robi dobre wrażenie.

Octa afair w ogole nie miala pokretel i miala jeszcze gorzej niz cupra, bo cupra ma pasek od temperatury pod monitorkiem.

Ale ogolnie octa rs albo style 4x4 to fajny koncept.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opini ludzi kia wypada zdecydowanie lepiej, najwiekrza krytyka w seacie to fatalne wyciszenie i multimedia czy lag dsg i plastikowe wnetrze
IMG_20231112_104733.jpg.372579d0c86e980ee27e340917a24014.jpg
1699783811111.jpg.6c0095dfcd0a95e93a22f273a04605d9.jpg

Multimedia z ostatnią aktualizacją naprawili - nic się nie wiesza. Wyciszenie faktycznie bez szału ale KIA też jest głośna powyżej 120. Lag jest na comforcie, jak chcesz szybkie przełożenia i redukcje z międzygazem dajesz skrzynię w sport.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Phil_ips napisał(a):


Mam Formentora 190 4Drive. Po pierwsze bagażnik w Cuprze ma 420l. W KIA Android Auto/Carplay jest na kabelku, a w Cuprze bezprzewodowy. Więc multimedia raczej na plus dla Formentora. Do tego w standardzie masz grzane zydle, kierownicę, aktywny tempomat.
Jakby co - pytaj…


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Dzięki!

Tak, wyposażenie lepsze. mieszczą się duze walizki? 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
NIe wiem w jakich warunkach bedzie robil przebieg, ale to HEV w miescie i okolicy spali pewnie ze 3-4l mniej niz 2,0TSI.
Na autostradzie pewnie roznice beda marginalne albo nawet TSI wezmie mniej.
Do tego w HEV masz hydrauliczna skrzynie z pelna gwarancja na 7 lat.
MHEV 180KM to juz dwusprzeglowka i gwarancja na sprzegla ograniczona do 20kkm.
 

W Cuprze masz 5 lat gwarancji lub 150 000 km od zderzaka do zderzaka .


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Phil_ips napisał(a):

Multimedia z ostatnią aktualizacją naprawili - nic się nie wiesza.

 

Hmm.

To niby multimedia od Forda, ale jednak pozmieniane przez VW ;]

Od 5:41

Sorry, to jest farsa.

U mnie czasem jak daję głośniej/ciszej, to steruje głośnością nie radia, ale....poleceń głosowych. A jak naciskam przycisk tych polecen głososowych, to wiesz jaki mam komunikat? Że funkcja nie jest zainstalowana :hehe: I radio gra tak głośno/cicho, aż nie wyłączę auta, zamknę, otworzę i znowu odpalę ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, fosfor napisał(a):

Hej,

szukamy następcy talismana. Talisman to spore auto, wygodne, poprawne, ale brakuje mi trochę wyposażenia - szczególnie adaptacyjnego tempomatu, matrixów/automatycznych długich.

Wstępnie myslę o formentorze 190KM, podoba mi się w nim napęd na 2 koła, sylwetka, przeszycia we wnętrzu i wyposażenie.

Martwi mnie znacznie mniejsza ilość miejsca w środku i - przede wszystkim - mikro bagażnik (450l).

 

Rzadko jeździmy w w komplecie, ale na wakacje 4 osoby i każda ze swoją walizką śmiga. Do tego odwiedziny u rodziny i kilka razy w roku jechałby w komplecie.

 

Na podium w tym momencie wkroczył sportage, który w podobnej cenie oferuje podobną moc (ale znacznie gorsze osiągi - 9s 0-100 vs 7s w Cupra) i trochę gorsze wyposażenie (tutaj albo były 2WD, albo podstawowy tempomat). Na plus dla KIA są też multimedia i sterowanie klimą. Ma też duży bagażnik, porównywalny z talismanem.

 

Cenowo wychodzą bardzo podobnie przy powyższych założeniach.

 

Co byście wybrali i dlaczego?

 

Formentor jest mniejszy, mniej wygodny, mniej praktyczny i przez swój kształt nadwozia w ogóle bez sensu. Z tych dwóch bez choćby senkundy zawahania wybrałbym Formentora.

:skromny:

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Hmm.
To niby multimedia od Forda, ale jednak pozmieniane przez VW ;]
Od 5:41
Sorry, to jest farsa.
U mnie czasem jak daję głośniej/ciszej, to steruje głośnością nie radia, ale....poleceń głosowych. A jak naciskam przycisk tych polecen głososowych, to wiesz jaki mam komunikat? Że funkcja nie jest zainstalowana :hehe: I radio gra tak głośno/cicho, aż nie wyłączę auta, zamknę, otworzę i znowu odpalę ;]
 

Od Forda są w nowym Amaroku. W innych autach to autorska wydumka VW, którą pisał polski Comarch studenciakami (podobno).


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Hmm.

To niby multimedia od Forda, ale jednak pozmieniane przez VW ;]

Od 5:41

Sorry, to jest farsa.

U mnie czasem jak daję głośniej/ciszej, to steruje głośnością nie radia, ale....poleceń głosowych. A jak naciskam przycisk tych polecen głososowych, to wiesz jaki mam komunikat? Że funkcja nie jest zainstalowana :hehe: I radio gra tak głośno/cicho, aż nie wyłączę auta, zamknę, otworzę i znowu odpalę ;]

 

 

Ten Amarok to niby jest fajny a tak naprawdę to jest dobry przykład jak można zepsuć Forda. Nie widziałem go jeszcze na drodze a nowe Fordy i owszem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Phil_ips napisał(a):


Od Forda są w nowym Amaroku. W innych autach to autorska wydumka VW, którą pisał polski Comarch studenciakami (podobno).


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

Tak, wg tego testu to przerobiony Ford, ale jednak tych suwaczków nie ma w Fordzie, a są dorobione przez VW. I właśnie one nie działają ;]

A to co jest w Golfie 8, na pewno nie prerobionym z Forda, opisałem wyżej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!
Tak, wyposażenie lepsze. mieszczą się duze walizki?
 

Kabinówki - na luzie. A na poważnie to dwie duże wejdą. Jeśli nie masz Taliba kombi to bagażnik w Cuprze jest mimo wszystko IMO praktyczniejszy. Duża klapa i zdejmowana półka, a do tego gniazdko 230V w bagażniku.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak, wg tego testu to przerobiony Ford, ale jednak tych suwaczków nie ma w Fordzie, a są dorobione przez VW. I właśnie one nie działają ;]
A to co jest w Golfie 8, na pewno nie prerobionym z Forda, opisałem wyżej

Też mam te idiotyczne suwaczki ale w niczym nie przeszkadzają. Temperaturę zmieniam ze dwa razy do roku, a tak klima na auto. Na ekranie porobiłem sobie widgety do zmiany trybów Sport/Comfort, a głośność audio, zmianę stacji radiowych/utworów i podgrzewanie kierownicy mam na kierownicy. Do tego auto uczy się zwyczajów i samo włącza/wyłącza podgrzewanie foteli. Minusem za to dla mnie jest panel włączania świateł, odparowywania szyb i podgrzewania tylnej szyby. A i nikt nie jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego podgrzewanie lusterek jest w dynksie od ustawiania lusterek?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Phil_ips napisał(a):

Też mam te idiotyczne suwaczki ale w niczym nie przeszkadzają. Temperaturę zmieniam ze dwa razy do roku, a tak klima na auto.

 

Co do zmiany temperatury, to ja jednak zmieniam. Jak wyjeżdżam z garazu, to jadę nawet w tshircie w zimie. Wtedy jest temp 22 stopnie ustawiona.

Ale jak jednak wyjdę do auta z knajpy, a auto stoi na zimnie, to wsiadam w kurtce, wtedy 22 stopnie raczej odpada ;)

 

A suwaczki, no cóż. Jeździsz z apką Yanosik? ;]

Powiadomienie o radarze, suszarce, czy czymkolwiek, odpala się w lewym dolnym rogu egranu. Podczas jazdy jak chcesz kliknąć, to tak co 2-3x oprzesz palucha na suwaczku od temperatury. W Golfie nie wiesz co ustawiłeś, ale wiesz że zmieniłeś. Temperatura bowiem nie jest wyświetlana. Musisz wejść w menu klimy, aby sprawdzić co ustawiłeś i przestawić ;]

Sama frajda, bardzo dużo ktoś tam myślał nad ergonomią. Cud, miód i orzeszki ;]

Auto jeździ przyjemnie i ogólnie lubię nim jeździć, ale interfejs użytkownika był robiony moim zdaniem przez Chińczyków.

Dlaczego przez Chińczyków? To ich plan na uyebanie niemieckiej motoryzacji ;] Czwarta kolumna.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechałem o4 1.5 tsi prawie 200 kkm, silnik po dłubnięciu bajka

ale jakość wykonania, spasowania plastików i multimediów dramat

fakt - bardzo ładne wnętrze... może egzemplarze późniejsze są ok,miałem jedno z pierwszych kombi....

i po za tym, że rzeczywiście ładne... to spasowania plastików, boczków drzwi, listwy pod wyświetlaczem...dramat, wszystko skrzypi, trzeszczy;), aso przez 2 lata coś działało i bez postępu;), a telefon na 10 łączy się z samochodem może 4;), gubi również połączenie...;)

 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 62545tomasz napisał(a):

przejechałem o4 1.5 tsi prawie 200 kkm, silnik po dłubnięciu bajka

ale jakość wykonania, spasowania plastików i multimediów dramat

fakt - bardzo ładne wnętrze... może egzemplarze późniejsze są ok,miałem jedno z pierwszych kombi....

i po za tym, że rzeczywiście ładne... to spasowania plastików, boczków drzwi, listwy pod wyświetlaczem...dramat, wszystko skrzypi, trzeszczy;), aso przez 2 lata coś działało i bez postępu;), a telefon na 10 łączy się z samochodem może 4;), gubi również połączenie...;)

 

Teraz to wszystko trzeszczy nie zależnie od marki. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Co do zmiany temperatury, to ja jednak zmieniam. Jak wyjeżdżam z garazu, to jadę nawet w tshircie w zimie. Wtedy jest temp 22 stopnie ustawiona.
Ale jak jednak wyjdę do auta z knajpy, a auto stoi na zimnie, to wsiadam w kurtce, wtedy 22 stopnie raczej odpada
 
A suwaczki, no cóż. Jeździsz z apką Yanosik? ;]
Powiadomienie o radarze, suszarce, czy czymkolwiek, odpala się w lewym dolnym rogu egranu. Podczas jazdy jak chcesz kliknąć, to tak co 2-3x oprzesz palucha na suwaczku od temperatury. W Golfie nie wiesz co ustawiłeś, ale wiesz że zmieniłeś. Temperatura bowiem nie jest wyświetlana. Musisz wejść w menu klimy, aby sprawdzić co ustawiłeś i przestawić ;]
Sama frajda, bardzo dużo ktoś tam myślał nad ergonomią. Cud, miód i orzeszki ;]
Auto jeździ przyjemnie i ogólnie lubię nim jeździć, ale interfejs użytkownika był robiony moim zdaniem przez Chińczyków.
Dlaczego przez Chińczyków? To ich plan na uyebanie niemieckiej motoryzacji ;] Czwarta kolumna.

No to w Cuprze masz zawsze wyświetloną temperaturę. I nie ważne czy masz fabryczny interfejs czy Carplay. Siuwaksy są irytujące tylko w nocy bo ktoś niespecjalnie inteligentny zaoszczędził 1 eurocenta na podświetleniu. Za to fajny ficzer jest z włączaniem podgrzewania fotela - wystarczy dwoma palcami dotknąć paska do regulacji temperatury.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechałem o4 1.5 tsi prawie 200 kkm, silnik po dłubnięciu bajka
ale jakość wykonania, spasowania plastików i multimediów dramat
fakt - bardzo ładne wnętrze... może egzemplarze późniejsze są ok,miałem jedno z pierwszych kombi....
i po za tym, że rzeczywiście ładne... to spasowania plastików, boczków drzwi, listwy pod wyświetlaczem...dramat, wszystko skrzypi, trzeszczy;), aso przez 2 lata coś działało i bez postępu;), a telefon na 10 łączy się z samochodem może 4;), gubi również połączenie...;)
 

Na szczęście spasowanie w Cuprze jest OK. Nic nie trzeszczy. Nawet na kostce. A co do mediów, faktycznie ludzie narzekali na resety ale od wydania ostatniej aktualizacji, ja już odebrałem z najnowszym softem zero problemów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz tego talismana? Bo trochę kusi, ale się boję bo różne rzeczy słyszałem  

Jak trafisz. Mam w rodzinie 2 sztuki. Jeden z 2016 poza wymianą skrzyni na gwarancji - żyleta. Nic się dzieje. Wymiana standardowo dla benzyny przy ok. 50 kkm. Po 2017 poprawili soft i podobno już tak się nie sypią. Drugi, diesel biturbo 1.6 z 2017 cały czas jakieś pierdoły. A to EGR, a to rura wodna, a to rurka od klimy przegniła. Obydwa z polskiego salonu z przebiegami poniżej 100 kkm. BTW w dieslach skrzynie się nie sypią. Sam miałem Megankę z 2019 roku 1.33 tce z manualem, całkowicie bezawaryjne auto.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Sportage w wersji HEV 230KM :ok:
Mnie sie Formentor nawet podobal, do momentu jak nie wsiadlem do srodka...
Sterowanie wszystkim z tego badziewnego tabletu to jakas zemsta projektanta.
Ewentualnie poczekac na lifting Formentora, moze cos poprawia.
Chyba w żadnym innym aucie tak nie klnąłem na "tego debila co to wymyślił", co w formentorze

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch zdecydowanie wybrałbym Formentora. Bagażnik i wnętrze wcale nie są takie małe, najlepiej zobaczyć to sobie na żywo w salonie. 2.0 190 jeździ w rzeczywistości dużo lepiej niż mogłoby się wydawać. Fajne auto i wygląda świetnie. Na minus jakość materiałów we wnętrzu, ale to samo dotyczy Kia.

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Phil_ips napisał(a):


Kabinówki - na luzie. A na poważnie to dwie duże wejdą. Jeśli nie masz Taliba kombi to bagażnik w Cuprze jest mimo wszystko IMO praktyczniejszy. Duża klapa i zdejmowana półka, a do tego gniazdko 230V w bagażniku.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Mam taliba kombi i na ostatni wyjazd bagaznik był pełen 😄 4 osoby i każda z duża walizka. Ale okazyjnie, to chyba dałoby się dwie walizki dac do boxa?

10 godzin temu, Jaruga napisał(a):

A jak oceniasz tego talismana? Bo trochę kusi, ale się boję bo różne rzeczy słyszałem 😄 

Super. Tak naprawde, gdyby miał troche lepsze wyposażenie to bym nie myslal o sprzedazy, dlatego szukaj doposażonego.

Z tego co się dowiedziałem to miał na gwarancji wymieniona skrzynie i moze dlatego nic sie nie dzieje.

Miałem z tym cztery problemy:

1. Otwierały sie tylko tylne drzwi - wymiana baterii w karcie rozwiązała problem. Ale to głupie 😄

2. Przepalił się trzeci stop, wyminiełem

3. popsuło się zamknięcie podłokietnika, inżynierowie to skopali i to sie musi złamać. Naprawiłem.

4. Zablokowałem otwieranie wlewu paliwa, bo poszedłem za duzym łukiem i zaczął się zamykać, jak go otwierałem. Od środka jest dźwigienka, która można odblokować i potem śmiga.

Aha, wymieniali też łączniki stabilizatora przy ok 35kkm, też podobno TTTM.

 

Poza tymi drobiazgami jeździ naprawdę przyjemnie, handsfree renault ma ogarniete rewelacyjnie, podchodzisz do auta, wsiadasz, wrzucasz D i dzida. Kończysz jazdę, wrzucasz P, wysiadasz i odchodzisz. Nic nie trzeba naciskać na klamce czy na pilocie, reczny sam sie zaciagnie i opusci. Wygłuszony bardzo dobrze, miejsca w środku sporo, bagażnik duży 😄

 

Sterowanie radiem i tempomatem bardzo fajne, multimedia wg mnie ok (ale malo sie tym tak narpawde bawię). Klima i radio maja pokrętła, wiec ich obsługa jest prosta bez odrywania wzroku od drogi.

 

Z forum wiem, że ludzie maja problemy z chłodniczką i zaworem EGR, ale odpukać nie doświadczyłem tego.

Imo pchają tam dość duże koła, bo moja 150KM ma 225mm, ale samochód sobie z tym radzi.

 

No, generalnie polecam 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Tak naprawde, gdyby miał troche lepsze wyposażenie to bym nie myslal o sprzedazy, dlatego szukaj doposażonego.
Z tego co się dowiedziałem to miał na gwarancji wymieniona skrzynie i moze dlatego nic sie nie dzieje.
Miałem z tym cztery problemy:
1. Otwierały sie tylko tylne drzwi - wymiana baterii w karcie rozwiązała problem. Ale to głupie
2. Przepalił się trzeci stop, wyminiełem
3. popsuło się zamknięcie podłokietnika, inżynierowie to skopali i to sie musi złamać. Naprawiłem.
4. Zablokowałem otwieranie wlewu paliwa, bo poszedłem za duzym łukiem i zaczął się zamykać, jak go otwierałem. Od środka jest dźwigienka, która można odblokować i potem śmiga.
Aha, wymieniali też łączniki stabilizatora przy ok 35kkm, też podobno TTTM.
 
Poza tymi drobiazgami jeździ naprawdę przyjemnie, handsfree renault ma ogarniete rewelacyjnie, podchodzisz do auta, wsiadasz, wrzucasz D i dzida. Kończysz jazdę, wrzucasz P, wysiadasz i odchodzisz. Nic nie trzeba naciskać na klamce czy na pilocie, reczny sam sie zaciagnie i opusci. Wygłuszony bardzo dobrze, miejsca w środku sporo, bagażnik duży
 
Sterowanie radiem i tempomatem bardzo fajne, multimedia wg mnie ok (ale malo sie tym tak narpawde bawię). Klima i radio maja pokrętła, wiec ich obsługa jest prosta bez odrywania wzroku od drogi.
 
Z forum wiem, że ludzie maja problemy z chłodniczką i zaworem EGR, ale odpukać nie doświadczyłem tego.
Imo pchają tam dość duże koła, bo moja 150KM ma 225mm, ale samochód sobie z tym radzi.
 
No, generalnie polecam
 

Nie mierzyłem ale na sztorc bokiem może i cztery walizki wejdą. Trzeba byłoby półkę zdjąć. W forku AWD bagażnik jest płytszy niż w 2WD. No i jeśli to dla Ciebie ważne F dużo pali. Po WRO minimum 10 - 11 litrów przy średniej prędkości 25 km/h. Bezpośrednio po odbiorze to było nawet 13-14 litrów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kadu napisał(a):

Z tych dwóch zdecydowanie wybrałbym Formentora. Bagażnik i wnętrze wcale nie są takie małe, najlepiej zobaczyć to sobie na żywo w salonie. 2.0 190 jeździ w rzeczywistości dużo lepiej niż mogłoby się wydawać. Fajne auto i wygląda świetnie. Na minus jakość materiałów we wnętrzu, ale to samo dotyczy Kia.

Kia ma zdecydowanie lepsze materiały i duzo lepsze wyciszenie.

Twiem twierdzic te formentor jest najglosniejszy w swojej klasie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.