Skocz do zawartości

Pick-up 3×N - Najtańszy, Najprostszy, Najdłuższy


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawiła mi się luźna myśl, na razie badam temat ;]

Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb

 

Raczej single-cab, opcjonalnie 1,5

Paka jak najdłuższa, ale jak są jakieś sensowne modele z krótszą to też rozważę.

Silnik i skrzynia jak najprostsze. Jak będzie 4x4 i automat - ekstra, jak nie - też ekstra.

Cena nieokreślona - jak najmniej, ale nie celujemy w śmietniki.

Dostępność  - tak, żeby dało się model znaleźć, kupić i serwisować.

 

Jakieś pomysły? :hmm:

 

W przysłowiowe trzy minuty, znalazłem coś takiego Nissan Frontier - nie spełnia połowy założeń, ale mi się podoba ;]

Idealna byłaby Toyota Tacoma 2001, ale to chyba nie ten budżet i zerowa dostępność na naszym rynku. Potraktujmy to jednak jako punkt odniesienia.

a85fe4f94e_640.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ram HEMI ;)
A na serio to spójrz na Nissana Navarę, swego czasu popularny ze względów podatkowych, więc jest szansa znalezienia z PL dystrybucji ze znaną historią, i powinien być znany mechanikom.

Taptaraptap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Zbynek napisał(a):

Ram HEMI ;)
A na serio to spójrz na Nissana Navarę, swego czasu popularny ze względów podatkowych, więc jest szansa znalezienia z PL dystrybucji ze znaną historią, i powinien być znany mechanikom.

Taptaraptap
 


 

 

IMG_2154.jpeg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2024 o 19:57, camel00 napisał(a):

 

Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb

 

 

Płytę OSB i G-K to ja przyczepką wożę.

Inne gabaryty to ze składu budowlane przywiozą gratis lub za niewielką opłatą.

Do garażu to logana tanio kupisz

image.png.5a0fc35fc71d64b1a052fe1471c87289.png

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2024 o 09:08, Zbynek napisał(a):

Ram HEMI ;)
A na serio to spójrz na Nissana Navarę, swego czasu popularny ze względów podatkowych, więc jest szansa znalezienia z PL dystrybucji ze znaną historią, i powinien być znany mechanikom.

Taptaraptap
 

W czasach jak były popularne czyli model D40 to 99% sprzedaży stanowiła podwójna kabina. Pomijam tu, że w wersjach z manualem była słaba skrzynia biegów, a ramy gniły we wszystkich i sporo zostało zezłomowanych ze względu na nieopłacalną naprawę, a wiele jeszcze jeżdżących za chwilę podzieli ten los.

 

Paradoksalnie D22 czyli starszy model powinien być bardziej żywotny.

 

W dniu 2.02.2024 o 19:57, camel00 napisał(a):

Pojawiła mi się luźna myśl, na razie badam temat ;]

Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb

 

Raczej single-cab, opcjonalnie 1,5

Paka jak najdłuższa, ale jak są jakieś sensowne modele z krótszą to też rozważę.

Silnik i skrzynia jak najprostsze. Jak będzie 4x4 i automat - ekstra, jak nie - też ekstra.

Cena nieokreślona - jak najmniej, ale nie celujemy w śmietniki.

Dostępność  - tak, żeby dało się model znaleźć, kupić i serwisować.

 

Jakieś pomysły? :hmm:

Podtrzymuję swoją opinię, że pickup w naszych warunkach to auto lifestylowe. Użytkowość takiego nadwozia jest ograniczona ze względu na brak otwieranych bocznych burt i płaskiej podłogi - chyba, że znajdziesz wersję z flatbedem. Takie pickupy z pojedynczą kabiną były dostępne w Hiszpanii, Grecji itp. generalnie na południu Europy i faktycznie pracowały w rolnictwie. Tylko to będą stare, dojechane trupy.

 

Typowy rozmiar OSB to 1250x2500mm, żaden znany mi europejski pickup nie ma takiej paki - na szerokość tak, ale na długość nie ma szans więc trzeba wozić taki towar oparty o tylną burtę - generalnie da się. Podejrzewam, że zwyczajnie szukasz wymówki/argumentu dla drugiej połówki, żeby nie było trzeszczenia o zakup zabawki.

 

Jeśli chodzi o wersję kabiny, to polecę to, co i mnie tutaj polecono i co w końcu nabyłem czyli wersję 1,5 kabiny z tylnymi drzwiami otwieranymi pod wiatr. Za fotelami jest wtedy sporo miejsca na narzędzia, przydasie, kapotę czy chociażby zakupy ze spożywczaka. Dostęp jest super, bo nie ma słupka B tylko jeden ogromny otwór. W takiej wersji dostajesz też więcej paki względem podwójnej kabiny.

 

Szukałbym Isuzu D-max lub Toyoty Hilux - to niezabijalne maszyny rolnicze o podwyższonym standardzie. Wyposażenie dodatkowe, komfortowe może być problematyczne, bo tak pojedyncza jak i półtorej kabiny to w założeniu producentów wozy do roboty więc automat nie będzie dostępny, chyba tylko Isuzu takie wersje oferowało w 1,5 kabiny. Klimatyzacja też nie musi być oczywista w tych wozach. Serwisowalność jest bezproblemowa chociaż w Isuzu zamienniki niektórych podzespołów nie są dostępne i trzeba kupować używki albo oryginalne części, które tanie nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2024 o 20:04, Danielpoz. napisał(a):

Ryb na bank coś zaproponuje😂

 

Najtańszy/najmłodszy/w najlepszym stanie będzie zawsze SsangYong, tu nie ma co filozofować. 

 

 

 

PS. Tylko że się zaczęli cenić. Bez 30k nie podchodź ale w tej cenie wszystko inne nadal będzie gruzem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.02.2024 o 19:57, camel00 napisał(a):

Pojawiła mi się luźna myśl, na razie badam temat ;]

Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb

 

Raczej single-cab, opcjonalnie 1,5

Paka jak najdłuższa, ale jak są jakieś sensowne modele z krótszą to też rozważę.

Silnik i skrzynia jak najprostsze. Jak będzie 4x4 i automat - ekstra, jak nie - też ekstra.

Cena nieokreślona - jak najmniej, ale nie celujemy w śmietniki.

Dostępność  - tak, żeby dało się model znaleźć, kupić i serwisować.

 

Jakieś pomysły? :hmm:

 

W przysłowiowe trzy minuty, znalazłem coś takiego Nissan Frontier - nie spełnia połowy założeń, ale mi się podoba ;]

Idealna byłaby Toyota Tacoma 2001, ale to chyba nie ten budżet i zerowa dostępność na naszym rynku. Potraktujmy to jednak jako punkt odniesienia.

a85fe4f94e_640.jpg

 

Ram najbardziej popularny na rynku

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/dodge-ram-dodge-ram-1500-5-7l-hemi-2015r-ID6GbGCY.html

okolice 30tys różnicy to będą auta o 15-20 lat starsze... więc najwyżej bym trochę dołożył do czegoś świeższego z USA no i żeby się w miarę trzymało...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, bielaPL napisał(a):

 

Ram najbardziej popularny na rynku

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/dodge-ram-dodge-ram-1500-5-7l-hemi-2015r-ID6GbGCY.html

okolice 30tys różnicy to będą auta o 15-20 lat starsze... więc najwyżej bym trochę dołożył do czegoś świeższego z USA no i żeby się w miarę trzymało...

 

 

350 koni, zamulająca skrzynia i napęd rwd w pickupie - cudownie musi się tym jeździć w zimie.;]

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

 

350 koni, zamulająca skrzynia i napęd rwd w pickupie - cudownie musi się tym jeździć w zimie.;]

 

 

 

Nie jest tak tam źle, z tego co kojarzę to chyba nie mają resorów z tyłu co sporo poprawia. Najwyżej sobie wrzuci na pakę piasek do odśnieżania... ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Danielpoz. napisał(a):

W 1500 też są sprężyny?

poddaje się ;] nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Danielpoz. napisał(a):

Tak czy siak widać dobre zmiany a nie te prymitywne resory.👍

odkąd do corvetty C6 wsadzili resory i się okazało że w miarę to jeździ to jestem daleki od osądów techniki ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bielaPL napisał(a):

poddaje się ;] nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót ;] 

 

Są w standardzie , Dodge chyba jako pierwszy wrzucił sprężyny na tył już dekadę temu :

 

https://www.autoblog.com/2020/06/10/ram-1500-suspension-deep-dive/

 

Patrząc na zawias to przód w Ram jest zbliżony konstrukcyjnie do zawieszenia w moim GrandCherokee (czyli ok) a tył wygląda dokładnie jak w Patrolu (czyli już nie ok jeśli chodzi o właściwości jezdne na twardym).

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotrus napisał(a):

 

Są w standardzie , Dodge chyba jako pierwszy wrzucił sprężyny na tył już dekadę temu :

 

https://www.autoblog.com/2020/06/10/ram-1500-suspension-deep-dive/

 

Patrząc na zawias to przód w Ram jest zbliżony konstrukcyjnie do zawieszenia w moim GrandCherokee (czyli ok) a tył wygląda dokładnie jak w Patrolu (czyli już nie ok jeśli chodzi o właściwości jezdne na twardym).

 

 

 

 

 

Navara też ma sprężyny od dawna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 10:45, Danielpoz. napisał(a):

Jeżdżę pickupem z resorami. Nie zachwalam🤣

 

Spróbuj wrzucić tonę ładunku na pakę to szybko zmienisz zdanie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to śledzę wątek ;]

 

Poza konkursem - widzieli takie cudo. Toyota Hilux Champ.

Napędy sensowne. Gabaryty prawidłowe. Cena ~52k zł

…oczywiście nie dla nas.

Rynek: Tajlandia, Indonezja, Afryka, Ameryka Południowa.

 

No i niech mi to ktoś wytłumaczy. Lobby producentów w Europie jest tak silne, że narzuca podatki i wymogi eliminujące możliwość handlu tego typu samochodami czy rynek jest za mały i producent nie widzi sensu oferowania tanich samochodów tego typu . …to jest w sumie pytanie retoryczne ;]

Coś mi się wydaje, że przynajmniej kilka osób w Europie, wolałoby taki wół roboczy + wakacje niż bazową wersję Fiata 500 z wyprzedaży rocznika.

 

https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2023_11_5477f16bda1c106b6a5efb1abeb2dbb2de6f1e75b0366ac34d7e413f093027ba-1024x533-1.jpg

NAZ_3feca3f83e8344c7ae5a2b64a77ef33f.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał(a):

U nas pickupy kupuje się nie po to, by coś wozić na pace ;]

 

Tak i nie. Całkiem sporo pracuje ich w różnych służbach - najczęściej z profesjonalnymi zabudowami, np.

 

tytulowa_steeler_toyoty_hilux__osp__dsc0

 

 

Wbrew pozorom auta do użytku rekreacyjnego to niewielka część sprzedaży. I po to są różne tam Raptory, które mają ładowność 650kg. A jak ktoś zamiast Raptora kupuje zwykłą wersję to musi mieć świadomość, że kupił auto o przeznaczeniu użytkowym i nie ma co na resory piórowe narzekać, bo to najlepsze rozwiązanie do takiego auta właśnie. Ja nie narzekam, bo jak na pióro z tyłu to Ranger jest zadziwiająco komfortowy (oczywiście nie na pusto, jakieś 100-200kg z tyłu wystarczy) ale Ford akurat zawsze umiał w zawieszenia. Plusem za to jest, że po dorzuceniu kolejnych 200, 300 czy 500 kilogramów nic się nie zmienia. Tego nie dostaniesz w przypadku zawieszenia na sprężynach.

:ok:

 

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, camel00 napisał(a):

Jakby co to śledzę wątek ;]

 

Poza konkursem - widzieli takie cudo. Toyota Hilux Champ.

Napędy sensowne. Gabaryty prawidłowe. Cena ~52k zł

…oczywiście nie dla nas.

Rynek: Tajlandia, Indonezja, Afryka, Ameryka Południowa.

 

No i niech mi to ktoś wytłumaczy. Lobby producentów w Europie jest tak silne, że narzuca podatki i wymogi eliminujące możliwość handlu tego typu samochodami czy rynek jest za mały i producent nie widzi sensu oferowania tanich samochodów tego typu . …to jest w sumie pytanie retoryczne ;]

Coś mi się wydaje, że przynajmniej kilka osób w Europie, wolałoby taki wół roboczy + wakacje niż bazową wersję Fiata 500 z wyprzedaży rocznika.

 

https___www.carscoops.com_wp-content_uploads_2023_11_5477f16bda1c106b6a5efb1abeb2dbb2de6f1e75b0366ac34d7e413f093027ba-1024x533-1.jpg

NAZ_3feca3f83e8344c7ae5a2b64a77ef33f.webp

 

A co to ma pod maską? Toyota niezbyt umie w ekologiczne napędy w tej klasie samochodów. Może tu jest problem? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał(a):

A co to ma pod maską? Toyota niezbyt umie w ekologiczne napędy w tej klasie samochodów. Może tu jest problem? 

 

2.0 Pb (139 KM), 2.7 Pb (166 KM), 2.4 On (150 KM)

Manual albo Automat. Napęd na tył

Krótsza wersja 4970 mm, dłuższa 5300 mm.

Ceny od ~51,5 do 61,5k zł 

 

 

…i taka w sumie ciekawostka. Chciałem porównać ceny modeli, ale wszystkie wyglądają inaczej, więc nawet nie wiem czy to te same samochody ;]

Yaris Cross - Tajlandia od 88k zł / Polska od 110k zł

Corolla Cross - Tajlandia od 111k zł / Polska od 145k zł

 

Czyli różnica 20-30%. Ciekawe czy gdyby zaoferowali tą taczkę o której pisałem za 65-82k zł to byłoby zainteresowanie :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, camel00 napisał(a):

 

2.0 Pb (139 KM), 2.7 Pb (166 KM), 2.4 On (150 KM)

Manual albo Automat. Napęd na tył

Krótsza wersja 4970 mm, dłuższa 5300 mm.

Ceny od ~51,5 do 61,5k zł 

 

 

…i taka w sumie ciekawostka. Chciałem porównać ceny modeli, ale wszystkie wyglądają inaczej, więc nawet nie wiem czy to te same samochody ;]

Yaris Cross - Tajlandia od 88k zł / Polska od 110k zł

Corolla Cross - Tajlandia od 111k zł / Polska od 145k zł

 

Czyli różnica 20-30%. Ciekawe czy gdyby zaoferowali tą taczkę o której pisałem za 65-82k zł to byłoby zainteresowanie :hmm:

 

W Polsce to chyba nie, bo u nas pickup musi być 4x4, inaczej ogarnięto by dostawczakiem. Ale np. we Włoszech może mogłaby być konkurencją dla tych wszystkich cudaków typu Piaggio.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 09:01, bielaPL napisał(a):

poddaje się ;] nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót ;] 

Ram 1500, seryjne zawieszenie😎

 

Czyli amerykanie poszli po trochę nowoczesności dla lepszego i bezpiecznego prowadzenia no i komfortu😆

IMG_20240220_084420418_MF_PORTRAIT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, camel00 napisał(a):

No i niech mi to ktoś wytłumaczy. Lobby producentów w Europie jest tak silne, że narzuca podatki i wymogi eliminujące możliwość handlu tego typu samochodami czy rynek jest za mały i producent nie widzi sensu oferowania tanich samochodów tego typu . …to jest w sumie pytanie retoryczne ;]

 

Masz sporo takich podobnych

 

https://www.otomoto.pl/dostawcze/oferta/mercedes-benz-sprinter-2-7cdi-156km-naped-4x4-blizniak-blokada-skrzynia-3-8m-rarytas-ID6FADtk.html?_gl=1*1azzb0v*_ga*R0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuMTA5NjY4MTcxMy4xNjQxMjk3MzEy*_ga_1MNBX75RRH*MTcwODQyNTk5Mi42OS4xLjE3MDg0MjYwMzcuMC4wLjA.

 

https://www.olx.pl/d/oferta/peugeot-boxer-doka-brygadowka-4x4-dangel-4-motion-synchro-osp-CID5-IDXwnY5.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a):

Ram 1500, seryjne zawieszenie😎

 

Czyli amerykanie poszli po trochę nowoczesności dla lepszego i bezpiecznego prowadzenia no i komfortu😆

IMG_20240220_084420418_MF_PORTRAIT.jpg

 

Auto ma ramę, sztywny most, ciężki silnik z przodu, niedociążony tył i napęd na tylną oś z dołączanym na sztywno przodem. Wiara, że zmiana resorów piórowych na sprężyny zmieni go w SUVa i poprawi prowadzenie jest cokolwiek naiwna. Dowodem Navara, która ma z tyłu sprężyny a buja się tak samo jak każdy inny pickup, jeśli nie bardziej nawet.

W pikapie trzeba po prostu wrzucić ciężar na pakę i dopiero jechać, bo to nie rodzaj resora jest problemem a rozkład mas.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Ryb napisał(a):

jak każdy inny pickup

 

Jeździłem kiedyś jednego dnia Navarą, Hilux i Amarok, więc łatwo było porównać zachowanie na drodze. Toyota prowadziła się najgorzej (wąska, wysoka, wolny automat). Nissan był najprzyjaźniejszy w obyciu (widoczność, multimedia, prowadzenie), VW jechał jak czołg (z wszystkimi tego plusami i minusami). Trzy zupełnie różne samochody. Wychodzi zatem, że da się jakimiś niuansami wprowadzić istotne zmiany w odbiorze pojazdu tego typu. O dziwo, chyba żaden z nich jakoś nadmiernie nie skakał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Masz sporo takich podobnych

 

Nie wiem jak ty, ale ja widzę istotną różnicę miedzy tańszym nowym pickupem Toyota a droższym, upiłowanym vanem w postaci 23 letniego śmietnika z przebiegiem 321k km lub 12 letniego przebłysku francuskiej myśli motoryzacyjnej ;]

 

Pomijam, że to dwa różne auta (chociażby z uwagi na DMC), ale odpowiedz sobie na pytanie - wolałbyś Mercedesa z 2001 za 70k zł czy Toyotę z 2024 za 52kzł (ew. full-wypas za 62k) ? :hmm: Dodatkowo - który z tych samochodów jest bardziej ekologiczny oraz ile Mercedes byłby wart, gdyby na rynku była Toyota w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Auto ma ramę, sztywny most, ciężki silnik z przodu, niedociążony tył i napęd na tylną oś z dołączanym na sztywno przodem. Wiara, że zmiana resorów piórowych na sprężyny zmieni go w SUVa i poprawi prowadzenie jest cokolwiek naiwna. Dowodem Navara, która ma z tyłu sprężyny a buja się tak samo jak każdy inny pickup, jeśli nie bardziej nawet.

W pikapie trzeba po prostu wrzucić ciężar na pakę i dopiero jechać, bo to nie rodzaj resora jest problemem a rozkład mas.

 

 

 

 

 

 

Oczywiście, ameryka nie umie w pickupy😂

 

Navara jeździ zdecydowanie lepiej niż resorowrce. Sprawdzone😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.