camel00 Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Pojawiła mi się luźna myśl, na razie badam temat Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb Raczej single-cab, opcjonalnie 1,5 Paka jak najdłuższa, ale jak są jakieś sensowne modele z krótszą to też rozważę. Silnik i skrzynia jak najprostsze. Jak będzie 4x4 i automat - ekstra, jak nie - też ekstra. Cena nieokreślona - jak najmniej, ale nie celujemy w śmietniki. Dostępność - tak, żeby dało się model znaleźć, kupić i serwisować. Jakieś pomysły? W przysłowiowe trzy minuty, znalazłem coś takiego Nissan Frontier - nie spełnia połowy założeń, ale mi się podoba Idealna byłaby Toyota Tacoma 2001, ale to chyba nie ten budżet i zerowa dostępność na naszym rynku. Potraktujmy to jednak jako punkt odniesienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Ryb na bank coś zaproponuje 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego 9 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Ryb na bank coś zaproponuje Jakiegoś włoskoego pick'upa. Na bank. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego Raptor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego T4 lub t5 najlepiej double cab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego 58 minut temu, deszczowyRoman napisał(a): T4 lub t5 najlepiej double cab Żuk tańszy i ma lepsze lampy. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Tanie i dobre dawno są na Ukrainie. Może coś z USA? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Tundra, F150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon87 Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego 40 minut temu, G.O.A.T. napisał(a): Tundra, F150. Też bym zaproponował F150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Ram HEMI A na serio to spójrz na Nissana Navarę, swego czasu popularny ze względów podatkowych, więc jest szansa znalezienia z PL dystrybucji ze znaną historią, i powinien być znany mechanikom.Taptaraptap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego 34 minuty temu, Zbynek napisał(a): Ram HEMI A na serio to spójrz na Nissana Navarę, swego czasu popularny ze względów podatkowych, więc jest szansa znalezienia z PL dystrybucji ze znaną historią, i powinien być znany mechanikom. Taptaraptap 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Gej to już X-klasa, Navara to zwykły p.dał Taptaraptap 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego Polonez Truck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego 9 godzin temu, OPAL napisał(a): Polonez Truck 3 wersje kabin do wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego 20 godzin temu, OPAL napisał(a): Polonez Truck Jak najdłuższy to może w wersji Roy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego 3 godziny temu, G.O.A.T. napisał(a): Jak najdłuższy to może w wersji Roy? Karawan byl jeszcze dluzszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego To ja dodam czego nie kupuj mazda bt-50 oraz navara. Za to polece isuzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Lutego Udostępnij Napisano 4 Lutego Miałem okazję spróbować Isuzu i było całkiem przyzwoite a i cena była bardzo fajna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego (edytowane) W dniu 2.02.2024 o 19:57, camel00 napisał(a): Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb Płytę OSB i G-K to ja przyczepką wożę. Inne gabaryty to ze składu budowlane przywiozą gratis lub za niewielką opłatą. Do garażu to logana tanio kupisz Edytowane 5 Lutego przez Tre-Bor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego W dniu 3.02.2024 o 09:08, Zbynek napisał(a): Ram HEMI A na serio to spójrz na Nissana Navarę, swego czasu popularny ze względów podatkowych, więc jest szansa znalezienia z PL dystrybucji ze znaną historią, i powinien być znany mechanikom. Taptaraptap W czasach jak były popularne czyli model D40 to 99% sprzedaży stanowiła podwójna kabina. Pomijam tu, że w wersjach z manualem była słaba skrzynia biegów, a ramy gniły we wszystkich i sporo zostało zezłomowanych ze względu na nieopłacalną naprawę, a wiele jeszcze jeżdżących za chwilę podzieli ten los. Paradoksalnie D22 czyli starszy model powinien być bardziej żywotny. W dniu 2.02.2024 o 19:57, camel00 napisał(a): Pojawiła mi się luźna myśl, na razie badam temat Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb Raczej single-cab, opcjonalnie 1,5 Paka jak najdłuższa, ale jak są jakieś sensowne modele z krótszą to też rozważę. Silnik i skrzynia jak najprostsze. Jak będzie 4x4 i automat - ekstra, jak nie - też ekstra. Cena nieokreślona - jak najmniej, ale nie celujemy w śmietniki. Dostępność - tak, żeby dało się model znaleźć, kupić i serwisować. Jakieś pomysły? Podtrzymuję swoją opinię, że pickup w naszych warunkach to auto lifestylowe. Użytkowość takiego nadwozia jest ograniczona ze względu na brak otwieranych bocznych burt i płaskiej podłogi - chyba, że znajdziesz wersję z flatbedem. Takie pickupy z pojedynczą kabiną były dostępne w Hiszpanii, Grecji itp. generalnie na południu Europy i faktycznie pracowały w rolnictwie. Tylko to będą stare, dojechane trupy. Typowy rozmiar OSB to 1250x2500mm, żaden znany mi europejski pickup nie ma takiej paki - na szerokość tak, ale na długość nie ma szans więc trzeba wozić taki towar oparty o tylną burtę - generalnie da się. Podejrzewam, że zwyczajnie szukasz wymówki/argumentu dla drugiej połówki, żeby nie było trzeszczenia o zakup zabawki. Jeśli chodzi o wersję kabiny, to polecę to, co i mnie tutaj polecono i co w końcu nabyłem czyli wersję 1,5 kabiny z tylnymi drzwiami otwieranymi pod wiatr. Za fotelami jest wtedy sporo miejsca na narzędzia, przydasie, kapotę czy chociażby zakupy ze spożywczaka. Dostęp jest super, bo nie ma słupka B tylko jeden ogromny otwór. W takiej wersji dostajesz też więcej paki względem podwójnej kabiny. Szukałbym Isuzu D-max lub Toyoty Hilux - to niezabijalne maszyny rolnicze o podwyższonym standardzie. Wyposażenie dodatkowe, komfortowe może być problematyczne, bo tak pojedyncza jak i półtorej kabiny to w założeniu producentów wozy do roboty więc automat nie będzie dostępny, chyba tylko Isuzu takie wersje oferowało w 1,5 kabiny. Klimatyzacja też nie musi być oczywista w tych wozach. Serwisowalność jest bezproblemowa chociaż w Isuzu zamienniki niektórych podzespołów nie są dostępne i trzeba kupować używki albo oryginalne części, które tanie nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Lutego Udostępnij Napisano 5 Lutego W dniu 2.02.2024 o 20:04, Danielpoz. napisał(a): Ryb na bank coś zaproponuje Najtańszy/najmłodszy/w najlepszym stanie będzie zawsze SsangYong, tu nie ma co filozofować. PS. Tylko że się zaczęli cenić. Bez 30k nie podchodź ale w tej cenie wszystko inne nadal będzie gruzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 6 Lutego Udostępnij Napisano 6 Lutego @camel00 Zobacz, może akurat wpadnie w twoje oczekiwania - ma fajny meksykański system do przewozu żywca. https://www.facebook.com/groups/1976214612641680/permalink/3503586653237794/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego W dniu 2.02.2024 o 19:57, camel00 napisał(a): Pojawiła mi się luźna myśl, na razie badam temat Pomysł - pickup do garażu jako zapasowe auto, którym można przewieźć płytę osb Raczej single-cab, opcjonalnie 1,5 Paka jak najdłuższa, ale jak są jakieś sensowne modele z krótszą to też rozważę. Silnik i skrzynia jak najprostsze. Jak będzie 4x4 i automat - ekstra, jak nie - też ekstra. Cena nieokreślona - jak najmniej, ale nie celujemy w śmietniki. Dostępność - tak, żeby dało się model znaleźć, kupić i serwisować. Jakieś pomysły? W przysłowiowe trzy minuty, znalazłem coś takiego Nissan Frontier - nie spełnia połowy założeń, ale mi się podoba Idealna byłaby Toyota Tacoma 2001, ale to chyba nie ten budżet i zerowa dostępność na naszym rynku. Potraktujmy to jednak jako punkt odniesienia. Ram najbardziej popularny na rynku https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/dodge-ram-dodge-ram-1500-5-7l-hemi-2015r-ID6GbGCY.html okolice 30tys różnicy to będą auta o 15-20 lat starsze... więc najwyżej bym trochę dołożył do czegoś świeższego z USA no i żeby się w miarę trzymało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 51 minut temu, bielaPL napisał(a): Ram najbardziej popularny na rynku https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/dodge-ram-dodge-ram-1500-5-7l-hemi-2015r-ID6GbGCY.html okolice 30tys różnicy to będą auta o 15-20 lat starsze... więc najwyżej bym trochę dołożył do czegoś świeższego z USA no i żeby się w miarę trzymało... 350 koni, zamulająca skrzynia i napęd rwd w pickupie - cudownie musi się tym jeździć w zimie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 2 godziny temu, Piotrus napisał(a): 350 koni, zamulająca skrzynia i napęd rwd w pickupie - cudownie musi się tym jeździć w zimie. Nie jest tak tam źle, z tego co kojarzę to chyba nie mają resorów z tyłu co sporo poprawia. Najwyżej sobie wrzuci na pakę piasek do odśnieżania... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 1 godzinę temu, bielaPL napisał(a): Nie jest tak tam źle, z tego co kojarzę to chyba nie mają resorów z tyłu co sporo poprawia. Najwyżej sobie wrzuci na pakę piasek do odśnieżania... A co jest zamiast resora piórowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 35 minut temu, Danielpoz. napisał(a): A co jest zamiast resora piórowego? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 3 minuty temu, bielaPL napisał(a): W 1500 też są sprężyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 18 godzin temu, Danielpoz. napisał(a): W 1500 też są sprężyny? poddaje się nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego Godzinę temu, bielaPL napisał(a): poddaje się nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót Tak czy siak widać dobre zmiany a nie te prymitywne resory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 19 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Tak czy siak widać dobre zmiany a nie te prymitywne resory. odkąd do corvetty C6 wsadzili resory i się okazało że w miarę to jeździ to jestem daleki od osądów techniki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 2 minuty temu, bielaPL napisał(a): odkąd do corvetty C6 wsadzili resory i się okazało że w miarę to jeździ to jestem daleki od osądów techniki Jeżdżę pickupem z resorami. Nie zachwalam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 4 godziny temu, bielaPL napisał(a): poddaje się nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót Są w standardzie , Dodge chyba jako pierwszy wrzucił sprężyny na tył już dekadę temu : https://www.autoblog.com/2020/06/10/ram-1500-suspension-deep-dive/ Patrząc na zawias to przód w Ram jest zbliżony konstrukcyjnie do zawieszenia w moim GrandCherokee (czyli ok) a tył wygląda dokładnie jak w Patrolu (czyli już nie ok jeśli chodzi o właściwości jezdne na twardym). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 3 godziny temu, Piotrus napisał(a): Są w standardzie , Dodge chyba jako pierwszy wrzucił sprężyny na tył już dekadę temu : https://www.autoblog.com/2020/06/10/ram-1500-suspension-deep-dive/ Patrząc na zawias to przód w Ram jest zbliżony konstrukcyjnie do zawieszenia w moim GrandCherokee (czyli ok) a tył wygląda dokładnie jak w Patrolu (czyli już nie ok jeśli chodzi o właściwości jezdne na twardym). Navara też ma sprężyny od dawna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Lutego Udostępnij Napisano 18 Lutego W dniu 16.02.2024 o 10:45, Danielpoz. napisał(a): Jeżdżę pickupem z resorami. Nie zachwalam Spróbuj wrzucić tonę ładunku na pakę to szybko zmienisz zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Lutego Udostępnij Napisano 18 Lutego 3 godziny temu, Ryb napisał(a): Spróbuj wrzucić tonę ładunku na pakę to szybko zmienisz zdanie. Taaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego W dniu 18.02.2024 o 09:56, Ryb napisał(a): Spróbuj wrzucić tonę ładunku na pakę to szybko zmienisz zdanie. U nas pickupy kupuje się nie po to, by coś wozić na pace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 19 Lutego Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego Jakby co to śledzę wątek Poza konkursem - widzieli takie cudo. Toyota Hilux Champ. Napędy sensowne. Gabaryty prawidłowe. Cena ~52k zł …oczywiście nie dla nas. Rynek: Tajlandia, Indonezja, Afryka, Ameryka Południowa. No i niech mi to ktoś wytłumaczy. Lobby producentów w Europie jest tak silne, że narzuca podatki i wymogi eliminujące możliwość handlu tego typu samochodami czy rynek jest za mały i producent nie widzi sensu oferowania tanich samochodów tego typu . …to jest w sumie pytanie retoryczne Coś mi się wydaje, że przynajmniej kilka osób w Europie, wolałoby taki wół roboczy + wakacje niż bazową wersję Fiata 500 z wyprzedaży rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego 2 godziny temu, wladmar napisał(a): U nas pickupy kupuje się nie po to, by coś wozić na pace Tak i nie. Całkiem sporo pracuje ich w różnych służbach - najczęściej z profesjonalnymi zabudowami, np. Wbrew pozorom auta do użytku rekreacyjnego to niewielka część sprzedaży. I po to są różne tam Raptory, które mają ładowność 650kg. A jak ktoś zamiast Raptora kupuje zwykłą wersję to musi mieć świadomość, że kupił auto o przeznaczeniu użytkowym i nie ma co na resory piórowe narzekać, bo to najlepsze rozwiązanie do takiego auta właśnie. Ja nie narzekam, bo jak na pióro z tyłu to Ranger jest zadziwiająco komfortowy (oczywiście nie na pusto, jakieś 100-200kg z tyłu wystarczy) ale Ford akurat zawsze umiał w zawieszenia. Plusem za to jest, że po dorzuceniu kolejnych 200, 300 czy 500 kilogramów nic się nie zmienia. Tego nie dostaniesz w przypadku zawieszenia na sprężynach. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego 8 minut temu, camel00 napisał(a): Jakby co to śledzę wątek Poza konkursem - widzieli takie cudo. Toyota Hilux Champ. Napędy sensowne. Gabaryty prawidłowe. Cena ~52k zł …oczywiście nie dla nas. Rynek: Tajlandia, Indonezja, Afryka, Ameryka Południowa. No i niech mi to ktoś wytłumaczy. Lobby producentów w Europie jest tak silne, że narzuca podatki i wymogi eliminujące możliwość handlu tego typu samochodami czy rynek jest za mały i producent nie widzi sensu oferowania tanich samochodów tego typu . …to jest w sumie pytanie retoryczne Coś mi się wydaje, że przynajmniej kilka osób w Europie, wolałoby taki wół roboczy + wakacje niż bazową wersję Fiata 500 z wyprzedaży rocznika. A co to ma pod maską? Toyota niezbyt umie w ekologiczne napędy w tej klasie samochodów. Może tu jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 19 Lutego Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 1 minutę temu, Ryb napisał(a): A co to ma pod maską? Toyota niezbyt umie w ekologiczne napędy w tej klasie samochodów. Może tu jest problem? 2.0 Pb (139 KM), 2.7 Pb (166 KM), 2.4 On (150 KM) Manual albo Automat. Napęd na tył Krótsza wersja 4970 mm, dłuższa 5300 mm. Ceny od ~51,5 do 61,5k zł …i taka w sumie ciekawostka. Chciałem porównać ceny modeli, ale wszystkie wyglądają inaczej, więc nawet nie wiem czy to te same samochody Yaris Cross - Tajlandia od 88k zł / Polska od 110k zł Corolla Cross - Tajlandia od 111k zł / Polska od 145k zł Czyli różnica 20-30%. Ciekawe czy gdyby zaoferowali tą taczkę o której pisałem za 65-82k zł to byłoby zainteresowanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego Godzinę temu, camel00 napisał(a): 2.0 Pb (139 KM), 2.7 Pb (166 KM), 2.4 On (150 KM) Manual albo Automat. Napęd na tył Krótsza wersja 4970 mm, dłuższa 5300 mm. Ceny od ~51,5 do 61,5k zł …i taka w sumie ciekawostka. Chciałem porównać ceny modeli, ale wszystkie wyglądają inaczej, więc nawet nie wiem czy to te same samochody Yaris Cross - Tajlandia od 88k zł / Polska od 110k zł Corolla Cross - Tajlandia od 111k zł / Polska od 145k zł Czyli różnica 20-30%. Ciekawe czy gdyby zaoferowali tą taczkę o której pisałem za 65-82k zł to byłoby zainteresowanie W Polsce to chyba nie, bo u nas pickup musi być 4x4, inaczej ogarnięto by dostawczakiem. Ale np. we Włoszech może mogłaby być konkurencją dla tych wszystkich cudaków typu Piaggio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego W dniu 16.02.2024 o 09:01, bielaPL napisał(a): poddaje się nie mogę namierzyć czy w standardzie są sprężyny i zamieniają na resory czy na odwrót Ram 1500, seryjne zawieszenie Czyli amerykanie poszli po trochę nowoczesności dla lepszego i bezpiecznego prowadzenia no i komfortu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 4 minuty temu, Danielpoz. napisał(a): Ram 1500, seryjne zawieszenie Czyli amerykanie poszli po trochę nowoczesności dla lepszego i bezpiecznego prowadzenia no i komfortu Ile lat ma to auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego Teraz, wladmar napisał(a): Ile lat ma to auto? Nie wiem, stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 19 godzin temu, camel00 napisał(a): No i niech mi to ktoś wytłumaczy. Lobby producentów w Europie jest tak silne, że narzuca podatki i wymogi eliminujące możliwość handlu tego typu samochodami czy rynek jest za mały i producent nie widzi sensu oferowania tanich samochodów tego typu . …to jest w sumie pytanie retoryczne Masz sporo takich podobnych https://www.otomoto.pl/dostawcze/oferta/mercedes-benz-sprinter-2-7cdi-156km-naped-4x4-blizniak-blokada-skrzynia-3-8m-rarytas-ID6FADtk.html?_gl=1*1azzb0v*_ga*R0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuR0ExLjEuR0ExLjIuMTA5NjY4MTcxMy4xNjQxMjk3MzEy*_ga_1MNBX75RRH*MTcwODQyNTk5Mi42OS4xLjE3MDg0MjYwMzcuMC4wLjA. https://www.olx.pl/d/oferta/peugeot-boxer-doka-brygadowka-4x4-dangel-4-motion-synchro-osp-CID5-IDXwnY5.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a): Ram 1500, seryjne zawieszenie Czyli amerykanie poszli po trochę nowoczesności dla lepszego i bezpiecznego prowadzenia no i komfortu Auto ma ramę, sztywny most, ciężki silnik z przodu, niedociążony tył i napęd na tylną oś z dołączanym na sztywno przodem. Wiara, że zmiana resorów piórowych na sprężyny zmieni go w SUVa i poprawi prowadzenie jest cokolwiek naiwna. Dowodem Navara, która ma z tyłu sprężyny a buja się tak samo jak każdy inny pickup, jeśli nie bardziej nawet. W pikapie trzeba po prostu wrzucić ciężar na pakę i dopiero jechać, bo to nie rodzaj resora jest problemem a rozkład mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 20 Lutego Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 28 minut temu, Ryb napisał(a): jak każdy inny pickup Jeździłem kiedyś jednego dnia Navarą, Hilux i Amarok, więc łatwo było porównać zachowanie na drodze. Toyota prowadziła się najgorzej (wąska, wysoka, wolny automat). Nissan był najprzyjaźniejszy w obyciu (widoczność, multimedia, prowadzenie), VW jechał jak czołg (z wszystkimi tego plusami i minusami). Trzy zupełnie różne samochody. Wychodzi zatem, że da się jakimiś niuansami wprowadzić istotne zmiany w odbiorze pojazdu tego typu. O dziwo, chyba żaden z nich jakoś nadmiernie nie skakał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 20 Lutego Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 3 godziny temu, bielaPL napisał(a): Masz sporo takich podobnych Nie wiem jak ty, ale ja widzę istotną różnicę miedzy tańszym nowym pickupem Toyota a droższym, upiłowanym vanem w postaci 23 letniego śmietnika z przebiegiem 321k km lub 12 letniego przebłysku francuskiej myśli motoryzacyjnej Pomijam, że to dwa różne auta (chociażby z uwagi na DMC), ale odpowiedz sobie na pytanie - wolałbyś Mercedesa z 2001 za 70k zł czy Toyotę z 2024 za 52kzł (ew. full-wypas za 62k) ? Dodatkowo - który z tych samochodów jest bardziej ekologiczny oraz ile Mercedes byłby wart, gdyby na rynku była Toyota w tej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 59 minut temu, Ryb napisał(a): Auto ma ramę, sztywny most, ciężki silnik z przodu, niedociążony tył i napęd na tylną oś z dołączanym na sztywno przodem. Wiara, że zmiana resorów piórowych na sprężyny zmieni go w SUVa i poprawi prowadzenie jest cokolwiek naiwna. Dowodem Navara, która ma z tyłu sprężyny a buja się tak samo jak każdy inny pickup, jeśli nie bardziej nawet. W pikapie trzeba po prostu wrzucić ciężar na pakę i dopiero jechać, bo to nie rodzaj resora jest problemem a rozkład mas. Oczywiście, ameryka nie umie w pickupy Navara jeździ zdecydowanie lepiej niż resorowrce. Sprawdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.