Skocz do zawartości

Pierwsza trasa "zagramaniczna" BMW i4 podsumowanie


prebek

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj po raz pierwszy się wybrałem i4 do pracy 

Podsumowanie 

przejechano 420 km 

ładowanie 2x

- pierwsze Ionity - Radomsko załadowano 31kW - 20 minut

- drugie Power Dot - Pszczyna załadowano 43kW - 41 minut

inne postoje 2x 5 minut ( moje przerwy "technologiczne" na oddanie płynów)

średnie zużycie 20 kWh/ 100 km 

czas jazdy 6,5 godziny - dłużej o godzinę od spalinówki a to jeszcze stałem w korku dzięki naszym wspaniałym rolnikom, których serdecznie pozdrawiam podniesionym środkowym palcem image.png.1532441771ff45e3904b22db0625a19d.png

 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 14:26, prebek napisał(a):

przejechano 420 km 

420 to nie trasa :P 

 

W dniu 22.02.2024 o 14:26, prebek napisał(a):

ładowanie 2x

- pierwsze Ionity - Radomsko załadowano 31kW - 20 minut

- drugie Power Dot - Pszczyna załadowano 43kW - 41 minut

Rewelacyjne wyniki 😅;]

 

W dniu 22.02.2024 o 14:26, prebek napisał(a):

inne postoje 2x 5 minut ( moje przerwy "technologiczne" na oddanie płynów)

@Rybzaraz Ci wytłumaczy, że takie postoje, to by miały sens na trasie 4200 km co najwyżej 😄 

 

 

Pierwsze koty za płoty.

Mało danych, ale chyba jakoś optymalniej musisz planować ładowanie :oki:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 14:26, prebek napisał(a):

Wczoraj po raz pierwszy się wybrałem i4 do pracy 

Podsumowanie 

przejechano 420 km 

ładowanie 2x

- pierwsze Ionity - Radomsko załadowano 31kW - 20 minut

- drugie Power Dot - Pszczyna załadowano 43kW - 41 minut

inne postoje 2x 5 minut ( moje przerwy "technologiczne" na oddanie płynów)

średnie zużycie 20 kWh/ 100 km 

czas jazdy 6,5 godziny - dłużej o godzinę od spalinówki a to jeszcze stałem w korku dzięki naszym wspaniałym rolnikom, których serdecznie pozdrawiam podniesionym środkowym palcem image.png.1532441771ff45e3904b22db0625a19d.png

 

powiedz coś więcej mam mokre sny o tej furze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem luźniej w pracy i mogłem zadbać i przewietrzyć el. Rumaczki.

było myju, myju i przejażdżka i „karmionko” - ładowanie na stacji ZSE - max 135 kWh 

34 kWh przyjęto za 26 minut

 

IMG_1933.jpeg

IMG_1929.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kris88 napisał(a):

powiedz coś więcej mam mokre sny o tej furze :)

 

Chyba najładniejszy elektryk, do tego duży zasięg, no i jakość odczuwalna bmw. Nie nadaje się do przewozu dorosłych na tylnych siedzeniach na dłuższych dystansach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris88 napisał(a):

ile to pali ropy w krótki trasach takich po 5km-10km  przy temp około 0c  oraz 10+ oraz 20+ :)

Ropy nic

zato prundu w temp. Ujemnej około 22-27 kWh/100

w temp. Około zera ale na plusie 21-25 kWh/100

sprawdzone na odcinkach 6 km - żona do pracy, z tym że pierwsze 2 wolno bo wertepy i nie było auto podgrzane, tylko sie grzało podczas jazdy

Raz zrobiłem experiment pojechałem bez grzania no to było około 20 i tak samo było jak się grzało na wyjazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HelixSv napisał(a):

 

Chyba najładniejszy elektryk, do tego duży zasięg, no i jakość odczuwalna bmw. Nie nadaje się do przewozu dorosłych na tylnych siedzeniach na dłuższych dystansach. 

Z tym zasięgiem to bym nie szalał, tak sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prebek napisał(a):

Z tym zasięgiem to bym nie szalał, tak sobie

 

Piszę w porównaniu do innych EV. Nie jest źle, lepiej niż średnia. Wiadomo, że to nie diesel, niestety. ;] Bo dizle najlepsze samochody są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Piszę w porównaniu do innych EV. Nie jest źle, lepiej niż średnia. Wiadomo, że to nie diesel, niestety. ;] Bo dizle najlepsze samochody są. 

To jest bidula e35 z 67 kWh ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

To jest bidula e35 z 67 kWh ;) 

 

Aha, nie wiedziałem. :ok:

To w takim razie, tak sobie. 

 

I tak więcej niż TMYSR ;] (430km vs 350km wg ev-database)  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2024 o 16:16, prebek napisał(a):

Ropy nic

zato prundu w temp. Ujemnej około 22-27 kWh/100

w temp. Około zera ale na plusie 21-25 kWh/100

sprawdzone na odcinkach 6 km - żona do pracy, z tym że pierwsze 2 wolno bo wertepy i nie było auto podgrzane, tylko sie grzało podczas jazdy

Raz zrobiłem experiment pojechałem bez grzania no to było około 20 i tak samo było jak się grzało na wyjazd

to i tak mniej ( z 10kWh mniej ) jak moje 330e,  niezle 

2gie pytanko 

ile to ciągnie z słupka AC( np Tauron )  22 czy 11 max?

Edytowane przez Kris88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

W aplikacji pokazuje :

 

image.png

 

Ale ja albo z gniazdka jadę albo na szybkiej.

na szybkiej to do 150 poleciała (niby może do 190)

Edytowane przez prebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, prebek napisał(a):

W aplikacji pokazuje :

 

image.png

 

Ale ja albo z gniazdka jadę albo na szybkiej.

na szybkiej to do 150 poleciała (niby może do 190)

na necie znalazlem info ze 11 ale sa tez informacje ze 22 dlatego chcialem dopytac :)

jeśli 3 fazy 32A to by wychodziło 22kWh  to by było spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 19:43, mrBEAN napisał(a):

takie postoje, to by miały sens na trasie 4200 km co najwyżej

No ale 4x na 400km to chyba trochę powyżej średniej nawet jak na jazdę elektrykiem. :hehe:

Chyba że jak się auto ładuje to nie wolno sikać. 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, iwik napisał(a):

No ale 4x na 400km to chyba trochę powyżej średniej nawet jak na jazdę elektrykiem. :hehe:

Chyba że jak się auto ładuje to nie wolno sikać. 🤣

postoje na ładowanie były 2 ( przy okazji zrobiłem wymianę płynów w moim organizmie) 

oraz dwa tylko na wymianę płynów w moim organizmie 

czyli podkreślam - wyjechałem z nie całkiem naładowaną baterią, dwa razy nie ładowałem, i dojechałem na 35%

 

jak ktoś chce to może i filmik obejrzeć :

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, prebek napisał(a):

postoje na ładowanie były 2 ( przy okazji zrobiłem wymianę płynów w moim organizmie) 

oraz dwa tylko na wymianę płynów w moim organizmie 

No o tym mówię, 4 wymiany płynów na 400 km. Martwię się o Twoje zdrowie 😉

  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, iwik napisał(a):

No o tym mówię, 4 wymiany płynów na 400 km. Martwię się o Twoje zdrowie 😉

O moje zdrowie to się martwić nie musisz - to oddawanie płynów jest pod lekarską kontrolą 

Mam wszystkie wymagane badania i pożeram odpowiednia ilość medykamentów, to sikanie to jest pokłosie COVIDa, którego nie miałem, bo to tylko wymysł był.

A tak na poważnie to w pandemii się wylizałem z chyba najgorszego, bo lekarz po 8 dniach w szpitalu mi zameldował: " cieszę się , że Pan przeżył i już z najgorszego Pan wyszedł".

Jeżeli bym był kotem to o jedno życie mam mniej 🙃

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.02.2024 o 13:58, prebek napisał(a):

postoje na ładowanie były 2 ( przy okazji zrobiłem wymianę płynów w moim organizmie) 

oraz dwa tylko na wymianę płynów w moim organizmie 

czyli podkreślam - wyjechałem z nie całkiem naładowaną baterią, dwa razy nie ładowałem, i dojechałem na 35%

 

jak ktoś chce to może i filmik obejrzeć :

 

 

 

 

Na podstawie tego filmiku i opisu, wnoszę, że dokładnie tak samo bym tą trasę zrobił eGolfem.

Co poszło nie tak? ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Na podstawie tego filmiku i opisu, wnoszę, że dokładnie tak samo bym tą trasę zrobił eGolfem.

Co poszło nie tak? ;]

wszystko było super, nawet wróciłem 

filmik z powrotu ( z małym podsumowaniem) : 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, prebek napisał(a):

wszystko było super, nawet wróciłem 

filmik z powrotu ( z małym podsumowaniem) : 

 


Nadal to wygląda jak podróż eGolfem.

Poprzednim spalinowym też tyle stawałeś?

 

Nawet z podsumowania wynika że prędkość ładowania średnio to jest około 1kWh/min, więc moc średnia około 60kW.

Golf ma maks 40kW, ale i mniejsze zużycie.

 

Nie przejechałeś też chyba ani razu więcej niż 180km, to też bezpieczny zasięg dla Golfa. 

 

Nie kumam tego.

 

Znasz cenę za kWh jaka płacisz na tych ładowarkach?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kris88 napisał(a):

tylko te ekrany

 

Od tego nie ma odwrotu. A rozwiązania są coraz gorsze :)

O ile na początku wstawiali ekranik pod daszek z normalnymi zegarami, tak teraz już nawet nie ma daszka. Super jedzie się w słońcu, a szczególnie nocą przez miasto z latarniami ;]

 

Kiedyś jakiś inżynier pomyślał, wiedział że będą odblaski, to ta szybka osłaniająca fizyczne zegary była pod ujemnym kątem, aby nie świeciło w oczy kierowcy.

Teraz już się tym nikt nie przejmuje ;]

I tak BMW jest fajne pod tym względem, że (podobno) wszystkie upierdliwce można wyłączyć jednym przyciskiem, łatwo dostępnym.

W innych markach to jest niedostępny luksus ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2024 o 12:37, kravitz napisał(a):


Nadal to wygląda jak podróż eGolfem.

Poprzednim spalinowym też tyle stawałeś?

 

Nawet z podsumowania wynika że prędkość ładowania średnio to jest około 1kWh/min, więc moc średnia około 60kW.

Golf ma maks 40kW, ale i mniejsze zużycie.

 

Nie przejechałeś też chyba ani razu więcej niż 180km, to też bezpieczny zasięg dla Golfa. 

 

Nie kumam tego.

 

Znasz cenę za kWh jaka płacisz na tych ładowarkach?

I benzyną i dieslem, zatrzymywania takie same i w sumie w podobnych miejscach akurat elektrykiem się dodatkowo ładuję.

Tak średnia szybkość ładowania na GreenWay to około 60 kWh / godzinę, na ionity więcej. Zużycie w granicach 18-19. Zasięg jest podlegający ustawieniu granicy przy jakiej mam podjechać na ładowarkę - 15% no i dojazd do miejsca docelowego z naładowaniem 25%. 

Cenę która płacę przez BMW Charging - link : https://bmw-public-charging.com/web/pl/bmw-pl/tariffs

w sumie teraz jazda elektrykiem (finansowo ) jest PRAWIE równa jeździe dieslem - okolice 6 litrów (X5 pali w trasie po zużyciu bakteryjki około 10 litrów) IMG_1972.JPG.a676d478bea7206279b2570cff68a46d.JPG

IMG_1973.JPG.5052e4d74d3375239be0207e97a48146.JPG

 

Aha, no i ciekawa zabawa jest czasami z poszukiwaniem ładowarki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Od tego nie ma odwrotu. A rozwiązania są coraz gorsze :)

O ile na początku wstawiali ekranik pod daszek z normalnymi zegarami, tak teraz już nawet nie ma daszka. Super jedzie się w słońcu, a szczególnie nocą przez miasto z latarniami ;]

 

Kiedyś jakiś inżynier pomyślał, wiedział że będą odblaski, to ta szybka osłaniająca fizyczne zegary była pod ujemnym kątem, aby nie świeciło w oczy kierowcy.

Teraz już się tym nikt nie przejmuje ;]

I tak BMW jest fajne pod tym względem, że (podobno) wszystkie upierdliwce można wyłączyć jednym przyciskiem, łatwo dostępnym.

W innych markach to jest niedostępny luksus ;]

 

a widzial ekran tesli ??? :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Aha no i jeszcze planowanie ładowania przez wbudowana nawigację jest raczej fajne, pokazuje gdzie, jak długo oraz ew. jak dana ładowarka jest zajęta to informuje i proponuje zmianę

 20240301_131033264_iOS.jpg.b6017f255d576f410a303c1592fa360d.jpg

ładnie wyglądało ładowanie na łonity 

20240301_160302018_iOS.jpg.71009511b7b62936450b981039812a70.jpg

Edytowane przez prebek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2024 o 17:39, Kris88 napisał(a):

jeśli 3 fazy 32A to by wychodziło 22kWh  to by było spoko

 

Niby tak, ale...

W podróży 22kW i tak się do niczego nie nada, bo przecież nie będziesz stał 3-4h żeby naładować auto.

W domu 22kW jest niepotrzebne, bo i tak zapinasz samochód wieczorem i rano masz naładowany, więc to czy ładuje się 3 czy 6h jest zupełnie obojętne.

Pozostają scenariusze typu ładowanie pod Lidlem, ale to już za chwilę i tak będzie płatna zabawa, więc słupki przestaną być oblegane. Jasne, fajnie by było mieć 3x32A, ale to trochę jak CCS w Skodzie Citigo, niby jest, czasem do 30kW się rozpędzi, ale samochód w trasę i tak się nie nadaje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, format napisał(a):

 

Niby tak, ale...

W podróży 22kW i tak się do niczego nie nada, bo przecież nie będziesz stał 3-4h żeby naładować auto.

W domu 22kW jest niepotrzebne, bo i tak zapinasz samochód wieczorem i rano masz naładowany, więc to czy ładuje się 3 czy 6h jest zupełnie obojętne.

Pozostają scenariusze typu ładowanie pod Lidlem, ale to już za chwilę i tak będzie płatna zabawa, więc słupki przestaną być oblegane. Jasne, fajnie by było mieć 3x32A, ale to trochę jak CCS w Skodzie Citigo, niby jest, czasem do 30kW się rozpędzi, ale samochód w trasę i tak się nie nadaje.

 

ze 2-3 razy by sie przydalo 22kW w domu :)

przyjechalem po robocie, bateria pusta i nagle wyjazd 150km. im szybciej tym lepiej i na 11kW chwile czekasz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

ze 2-3 razy by sie przydalo 22kW w domu :)

przyjechalem po robocie, bateria pusta i nagle wyjazd 150km. im szybciej tym lepiej i na 11kW chwile czekasz :)

 

Wciąż prościej wyskoczyć na SuC na 10 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HelixSv napisał(a):

Tylko, że on ma do porządnego SuC 25km przez domyślnie zakorkowane miasto. ;]

 

350kW ekoena ma chyba bliżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, format napisał(a):

 

Niby tak, ale...

W podróży 22kW i tak się do niczego nie nada, bo przecież nie będziesz stał 3-4h żeby naładować auto.

W domu 22kW jest niepotrzebne, bo i tak zapinasz samochód wieczorem i rano masz naładowany, więc to czy ładuje się 3 czy 6h jest zupełnie obojętne.

Pozostają scenariusze typu ładowanie pod Lidlem, ale to już za chwilę i tak będzie płatna zabawa, więc słupki przestaną być oblegane. Jasne, fajnie by było mieć 3x32A, ale to trochę jak CCS w Skodzie Citigo, niby jest, czasem do 30kW się rozpędzi, ale samochód w trasę i tak się nie nadaje.

nie mam domu,

w garażu tylko 3.6kw 

ale w Kato jest kilka słupkow taurona 22kW do których akurat mam blisko / po drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, prebek napisał(a):

Aha no i jeszcze planowanie ładowania przez wbudowana nawigację jest raczej fajne, pokazuje gdzie, jak długo oraz ew. jak dana ładowarka jest zajęta to informuje i proponuje zmianę

 20240301_131033264_iOS.jpg.b6017f255d576f410a303c1592fa360d.jpg

 

Mądre to :)

rozumiem, ze on Ci proponuje ładowarki, które znajdują sie przy trasie którą jedziesz 

Czy iX1 ma taki sam system, orientujesz sie moze?

 

pytanie do znawców, czy tesla też ma cos podobnego? 

 

 

 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
34 minuty temu, akisel napisał(a):

Mądre to :)

rozumiem, ze on Ci proponuje ładowarki, które znajdują sie przy trasie którą jedziesz 

Czy iX1 ma taki sam system, orientujesz sie moze?

 

pytanie do znawców, czy tesla też ma cos podobnego? 

 

 

 

i tesla ma ( chwalą się że lepsze) i każde elektryczne BMW, ba nawet hybrydowe. System po zaprogramowaniu podaje takie ładowarki wzdłuż trasy jakie wymagasz - chcesz od 50 masz od 50, chcesz od 100 masz od 100. No i oznaczasz ulubione i te maja wyższe preferencje. 

Dostajesz też od BMW kartę BMW charge i możesz ładować na większości ładowarek (Orlen i małe sa wykluczone) 

Edytowane przez prebek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, akisel napisał(a):

pytanie do znawców, czy tesla też ma cos podobnego?

 

Ba, pytanie. ;]

 

Tesla w planowaniu trasy z ładowaniami jest na razie niedoścignionym wzorem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HelixSv napisał(a):

 

Ba, pytanie. ;]

 

Tesla w planowaniu trasy z ładowaniami jest na razie niedoścignionym wzorem.

 

a nie mówiłem, że Tesla ma najlepsze 

cała Tesla jest najlepsza 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, prebek napisał(a):

a nie mówiłem, że Tesla ma najlepsze 

cała Tesla jest najlepsza 🤣

Tesla, mam juz umówiona jazdę próbna, ale bmw tez zobaczę 

Nie wiem jak wielkościowo iX1 będzie w porównaniu do Y

Cenowo wychodzi odczuwalnie drożej BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, akisel napisał(a):

Tesla, mam juz umówiona jazdę próbna, ale bmw tez zobaczę 

Nie wiem jak wielkościowo iX1 będzie w porównaniu do Y

Cenowo wychodzi odczuwalnie drożej BMW

 

 

Screenshot_20240306_083431_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
28 minut temu, akisel napisał(a):

Tesla, mam juz umówiona jazdę próbna, ale bmw tez zobaczę 

Nie wiem jak wielkościowo iX1 będzie w porównaniu do Y

Cenowo wychodzi odczuwalnie drożej BMW

porównaj BMW i4 (ale nie cenniki tylko idź do dealera i zapytaj może maja jakiś stok, to i cenę można ustawić) 

Edytowane przez prebek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Cała nie. 

Promień skrętu ma za duży. 

ma jeszcze pare "drobnych " niedociągnięć 

ale ma tez dużo plusów, których faktycznie inne auta nie mają

 

Tylko nie wiem dlaczego, ale chyba z powodu przekazywania informacji o Tesli, to mam odczucie jakby się użytkownicy z momentem zakupu zapisywali do sekty "tesla fan" i należy chwalić Teslę a o niedociągnięciach przemilczeć albo zbagatelizować. 

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, prebek napisał(a):

 

Tylko nie wiem dlaczego, ale chyba z powodu przekazywania informacji o Tesli, to mam odczucie jakby się użytkownicy z momentem zakupu zapisywali do sekty "tesla fan" i należy chwalić Teslę a o niedociągnięciach przemilczeć albo zbagatelizować. 

 

To chyba nie chodzi o Tesle, tylko o ludzi ;)

mamy tutaj na forum takich „fanów” różnych marek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, prebek napisał(a):

porównaj BMW i4 (ale nie cenniki tylko idź do dealera i zapytaj może maja jakiś stok, to i cenę można ustawić) 

Zapytam, ale raczej cos wyższego interesuje i okolice 200kpln to juz raczej max. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, prebek napisał(a):

Aha no i jeszcze planowanie ładowania przez wbudowana nawigację jest raczej fajne, pokazuje gdzie, jak długo oraz ew. jak dana ładowarka jest zajęta to informuje i proponuje zmianę

 20240301_131033264_iOS.jpg.b6017f255d576f410a303c1592fa360d.jpg

 

To mi się w BMW podobało - fajnie zarządza energią i ładowaniami. Dobrze to też działało w hybrydzie, gdzie po wpisaniu celu do nawigacji auto samo planuje gdzie pojedzie na prądzie.

:ok:

 

 

19 godzin temu, prebek napisał(a):

ładnie wyglądało ładowanie na łonity 

20240301_160302018_iOS.jpg.71009511b7b62936450b981039812a70.jpg

 

Widok psuje to białe coś z rybią twarzą po lewej.

;l

Edytowane przez Ryb
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.