maras77 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Takie pytanie. Czy jak napełnię klimę w samochodzie izobutenem, to jak pojadę potem do serwisu klimy, i im powiem, że mam tam izobutan, to mnie wygonią, czy po prostu spuszcza go maszyną do atmosfery, bez odzysku r134a? Przykładowa fotka. Tak się zlozło, że po zimie klimą nie działa, a mam zestaw do napełniania, który został mi po naprawie lodówki. I zastanawiam się, czy go użyć, a potem jak znów zejdzie jechać do zakładu, czy od razu do zakładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Skoro czynnik ucieka (będzie uciekał) to chyba nie będzie czego odzyskiwać... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca 2 godziny temu, maras77 napisał(a): Takie pytanie. Czy jak napełnię klimę w samochodzie izobutenem, to jak pojadę potem do serwisu klimy, i im powiem, że mam tam izobutan, to mnie wygonią, czy po prostu spuszcza go maszyną do atmosfery, bez odzysku r134a? Przykładowa fotka. Tak się zlozło, że po zimie klimą nie działa, a mam zestaw do napełniania, który został mi po naprawie lodówki. I zastanawiam się, czy go użyć, a potem jak znów zejdzie jechać do zakładu, czy od razu do zakładu. Zawsze możesz odkręcić korek, wcisnąć zaworek i samo uleci przed wizytą w zakładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Zakład napełniający wypuści to w powietrze zanim podłączą maszynę, bo maszyna ma obieg zamknięty. Trzeba o tym powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 31 Marca Udostępnij Napisano 31 Marca Ja już spuszczam wszystko co w aucie jest przed serwisem. Nie interesują mnie zeznania Klientów 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 8 godzin temu, technix napisał(a): Ja już spuszczam wszystko co w aucie jest przed serwisem. Nie interesują mnie zeznania Klientów Ci nazwijmy to "uczciwsi" jeżdżący na odpowiednich czynnikach nie burzą się o to, że przykładowo każesz im płacić za każdym razem za cały czynnik zamiast tylko za ubytek? Rozumiem Ciebie, bo nawet klient nie musi wiedzieć co mu jakiś Janusz wpuścił, ale ze strony klienta to średnio wygląda. No chyba, że przeważnie docierają do Ciebie tacy co nic już nie działa. Jak spuszczasz w powietrze, a w tych czasach to drażliwy temat, to nikt jeszcze nie podłożył języka do jakiejś instytucji od ochrony środowiska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 9 godzin temu, technix napisał(a): Ja już spuszczam wszystko co w aucie jest przed serwisem. Nie interesują mnie zeznania Klientów Ile u Ciebie kosztuje serwis na "nowym" czynniku? Cena stała, czy zależna od auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Uwierzyliście że Technix prowadzi serwis samochodowy? 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ja do żony przy śniadaniu: to co po piwku ? Wiecie jaka była reakcja (pytanie retoryczne). Dobra,dobra prima aprilis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 58 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Uwierzyliście że Technix prowadzi serwis samochodowy? Nie ma w co wierzyć. On wszystko prowadzi, a każdy biznes żre jak cholera, do czasu. Poważnie, jeżeli zajmuje się klimami stacjonarnymi i ma jakąś wiedzę na ten temat, to maszyna do klimy samochodowej to nie prom kosmiczny. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 8 godzin temu, ZUBERTO napisał(a): Ci nazwijmy to "uczciwsi" jeżdżący na odpowiednich czynnikach nie burzą się o to, że przykładowo każesz im płacić za każdym razem za cały czynnik zamiast tylko za ubytek? Rozumiem Ciebie, bo nawet klient nie musi wiedzieć co mu jakiś Janusz wpuścił, ale ze strony klienta to średnio wygląda. No chyba, że przeważnie docierają do Ciebie tacy co nic już nie działa. Jak spuszczasz w powietrze, a w tych czasach to drażliwy temat, to nikt jeszcze nie podłożył języka do jakiejś instytucji od ochrony środowiska? Ale co mają donieść? Że przyjechał z pustym dziurawym układem celem naprawy? To na FV jest wszystko napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 7 godzin temu, janusz napisał(a): Ile u Ciebie kosztuje serwis na "nowym" czynniku? Cena stała, czy zależna od auta? 200 za "podłączenie" zegarów 100 za JEDNOKROTNE sprawdzenie szczelności azotem 30 zł za każde rozpoczęte 100g czynnika wg info z tabliczki znamionowej/serwisówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 5 godzin temu, Danielpoz. napisał(a): Uwierzyliście że Technix prowadzi serwis samochodowy? A gdzie tak napisałem? Nadinterpretujesz. Szwagier prowadzi mechanikę i ja mu sprawdzam klimę, potem On wymienia chłodnicę/sprężarkę ect (robota dla mechanika), następnie Ja robię szczelność azotem 25bar/24h, jak jest OK, to próżnia, czynnik i koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 4 godziny temu, ZUBERTO napisał(a): Nie ma w co wierzyć. On wszystko prowadzi, a każdy biznes żre jak cholera, do czasu. Poważnie, jeżeli zajmuje się klimami stacjonarnymi i ma jakąś wiedzę na ten temat, to maszyna do klimy samochodowej to nie prom kosmiczny. Jako że chyba jednak mam "jakąś wiedzę" to dopiero byłbym przyglupem, jakbym specjalnie to samochodów "maszynę do klimy" kupił 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 26 minut temu, technix napisał(a): A gdzie tak napisałem? Nadinterpretujesz. Szwagier prowadzi mechanikę i ja mu sprawdzam klimę, potem On wymienia chłodnicę/sprężarkę ect (robota dla mechanika), następnie Ja robię szczelność azotem 25bar/24h, jak jest OK, to próżnia, czynnik i koniec A gdzie ja napisałem że prowadzisz serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 200 za "podłączenie" zegarów 100 za JEDNOKROTNE sprawdzenie szczelności azotem 30 zł za każde rozpoczęte 100g czynnika wg info z tabliczki znamionowej/serwisówki Serwisowanie klimy z R1234yf ciągle jest takie drogie czy ceny znormalniały?Taptaraptap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 6 minut temu, Zbynek napisał(a): Serwisowanie klimy z R1234yf ciągle jest takie drogie czy ceny znormalniały? Taptaraptap Ciągle jest drogie. Cena czynnika 2,5x wyższa, nie wszystkie serwisy obsługują, więc ceny robocizny można windować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Ciągle jest drogie. Cena czynnika 2,5x wyższa, nie wszystkie serwisy obsługują, więc ceny robocizny można windować.Są jakieś zamienniki czy "płacz i płać"?Taptaraptap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 7 minut temu, Zbynek napisał(a): Są jakieś zamienniki czy "płacz i płać"? Taptaraptap No właśnie tylko jedna firma robi nowy czynnik, ale patent chyba z końcem tego roku im wygasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Przecież można napełnić stara 134 zamiast 1234. Jak miałem Forda edgea to porównywałem czym się różnią wersję na usa i Meksyk w osprzęcie od klimy i wyszło że różnica jest tylko w naklejce z rodzajem czynnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 3 godziny temu, Danielpoz. napisał(a): A gdzie ja napisałem że prowadzisz serwis? Wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Godzinę temu, Zbynek napisał(a): Serwisowanie klimy z R1234yf ciągle jest takie drogie czy ceny znormalniały? Taptaraptap To co jest w eter i walisz 134 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 49 minut temu, ccLot napisał(a): Przecież można napełnić stara 134 zamiast 1234. Jak miałem Forda edgea to porównywałem czym się różnią wersję na usa i Meksyk w osprzęcie od klimy i wyszło że różnica jest tylko w naklejce z rodzajem czynnika. Nom, nawet olej ten sam Sypać stary i śmigać, ja tylko dodatkowo przedmuchuje układ pod dużym ciśnieniem azotem, więc +100 dla Klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 22 minuty temu, technix napisał(a): To co jest w eter i walisz 134 Ale wiesz, że to jest nielegalne? I co potem w raporcie rocznym będzie, że wszystkie auta miały pustą klimę? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 1 Kwietnia Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 25 minut temu, technix napisał(a): Wyżej Zacytuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 7 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Ale wiesz, że to jest nielegalne? I co potem w raporcie rocznym będzie, że wszystkie auta miały pustą klimę? Że czym, jakim raportem? Wszystko bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 43 minuty temu, ZUBERTO napisał(a): Że czym, jakim raportem? Wszystko bokiem. Nie da się bokiem, bo nikt nie sprzeda czynnika osobie bez certyfikatu. Natomiast ten, kto ma certyfikat, musi skrupulatnie wszystko liczyć i raportować do ministerstwa środowiska. Oni zatwierdzają na bieżąco po każdym raporcie, jak coś się nie zgadza, to od razu jest odpowiedź. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 2 Kwietnia Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 36 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Nie da się bokiem, bo nikt nie sprzeda czynnika osobie bez certyfikatu. Natomiast ten, kto ma certyfikat, musi skrupulatnie wszystko liczyć i raportować do ministerstwa środowiska. Oni zatwierdzają na bieżąco po każdym raporcie, jak coś się nie zgadza, to od razu jest odpowiedź. Nie mam pojęcia jakie możliwości co do gazu może mieć ktoś kto ma papiery i prowadzi też serwis stacjonarnych klim. Może da radę to rozpisać po trochu na inne? Nie wiem też jak jest teraz, ale kiedyś słyszało się o czynniku z UA czy BY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia W dniu 1.04.2024 o 10:58, janusz napisał(a): Ile u Ciebie kosztuje serwis na "nowym" czynniku? Cena stała, czy zależna od auta? Jak wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia W dniu 1.04.2024 o 22:56, technix napisał(a): To co jest w eter i walisz 134 32 minuty temu, technix napisał(a): Jak wyżej Czyli nie dajesz nowego czynnika tylko stary niezależnie od typu klimatyzacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia Co rozumiesz pod pojęciem "nowy"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2 godziny temu, technix napisał(a): Co rozumiesz pod pojęciem "nowy"? Nowy rodzaj (R1234yf). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 52 minuty temu, janusz napisał(a): Nowy rodzaj (R1234yf). Aha, więc nie, nie stosuję 1234yf, tylko wszędzie 134a. I żadnego starego nie ściągam, bo nikt już nie wie, co tam może być. Od ostatniego czasu na topie jest np. propan i sorry, ale nie chcę mieszaniny w butli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 3 minuty temu, technix napisał(a): Aha, więc nie, nie stosuję 1234yf, tylko wszędzie 134a. I żadnego starego nie ściągam, bo nikt już nie wie, co tam może być. Od ostatniego czasu na topie jest np. propan i sorry, ale nie chcę mieszaniny w butli. Czyli co robisz z gazem w instalacji? Chyba nie chcesz powiedzieć, że mając. Fgazy wypuszczasz w atmosferę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 1 minutę temu, 4thelement napisał(a): Czyli co robisz z gazem w instalacji? Chyba nie chcesz powiedzieć, że mając. Fgazy wypuszczasz w atmosferę Dokładnie to napisał. Wypuszcza w powietrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 47 minut temu, 4thelement napisał(a): Czyli co robisz z gazem w instalacji? Chyba nie chcesz powiedzieć, że mając. Fgazy wypuszczasz w atmosferę Nie chcę 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 46 minut temu, marcindzieg napisał(a): Dokładnie to napisał. Wypuszcza w powietrze. Tylko powietrze atmosferyczne, które tam się dostanie w wyniku działania nieszczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 34 minuty temu, technix napisał(a): Nie chcę Nie boisz się że ktoś od nas życzliwie zgłosi cie?wiesz jakie kary za to walą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 1 godzinę temu, marcindzieg napisał(a): Dokładnie to napisał. Wypuszcza w powietrze. Właśnie taki jest efekt kombinowania unijnych 'eko' myślicieli, żeby dać zarobić duopolowi (honeywell, dupont) od 1234yf. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia Zgłosi mnie że przyjeżdża do mnie Klient z tekstem, "Panie, nabij Pan, chociaż na weekend, żeby było" ? A Ja mu na to że jak nie działa ( czyli jest pusta), to nabije, ALE najszybciej na drugi dzień, jak próby azotowe przejdzie? Jeśli takie było Twoje pytanie, to odpowiedź jest, że nie, nie boję się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2 godziny temu, technix napisał(a): Aha, więc nie, nie stosuję 1234yf, tylko wszędzie 134a. I żadnego starego nie ściągam, bo nikt już nie wie, co tam może być. Od ostatniego czasu na topie jest np. propan i sorry, ale nie chcę mieszaniny w butli. I zmieniasz klientowi naklejkę, że po wizycie ma inny gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia Nie męczcie. Chyba że lubicie bzdury. 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 38 minut temu, janusz napisał(a): I zmieniasz klientowi naklejkę, że po wizycie ma inny gaz? Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia Godzinę temu, technix napisał(a): Nie Nie chciałbym jako kupiec, ani mechanik trafić na auto po Twoim serwisie 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, Danielpoz. napisał(a): Nie męczcie. Chyba że lubicie bzdury. Nie wiem jak tam przy klimatyzacji samochodowej (nigdy nie ruszam poza odgrzybianiem, zresztą słusznie chyba omijam magików z maszynkami), ale przy urządzeniach przemysłowych wszystko jest bardzo mocno certyfikowane, pilnowane, rozliczane i za wypuszczenie w powietrze nawet kilku kg czynnika można naprawdę mocno beknąć. Dobra, można raz czy dwa trafić na pusty układ (bardzo rzadka sytuacja), ale notorycznie kupując czynnik i nie mając kwitów na odzysk przy sprawozdaniach to momentalnie wyłapią i ICP mocno się zainteresuje. UDT zresztą też i można poważnie, ale to BARDZO poważnie zrobić sobie kuku na własne życzenie. A co do sprowadzania i wprowadzenia do obrotu R22 to chyba mniejsze kary są za przemyt broni Edytowane 3 Kwietnia przez wladmar 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia (edytowane) 7 godzin temu, wladmar napisał(a): Nie wiem jak tam przy klimatyzacji samochodowej (nigdy nie ruszam poza odgrzybianiem, zresztą słusznie chyba omijam magików z maszynkami), ale przy urządzeniach przemysłowych wszystko jest bardzo mocno certyfikowane, pilnowane, rozliczane i za wypuszczenie w powietrze nawet kilku kg czynnika można naprawdę mocno beknąć. Dobra, można raz czy dwa trafić na pusty układ (bardzo rzadka sytuacja), ale notorycznie kupując czynnik i nie mając kwitów na odzysk przy sprawozdaniach to momentalnie wyłapią i ICP mocno się zainteresuje. UDT zresztą też i można poważnie, ale to BARDZO poważnie zrobić sobie kuku na własne życzenie. A co do sprowadzania i wprowadzenia do obrotu R22 to chyba mniejsze kary są za przemyt broni Co Ty porownujesz? Największy ukl. klimatyzacji samochodowej jaki spotkałem (auto osobowe/van) to było 800g. Naprawdę myślicie, że mając tak niewielką pojemność układu można "jakiś czas" jeździć z nieszczelnością? Edytowane 4 Kwietnia przez technix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2 godziny temu, janusz napisał(a): Nie chciałbym jako kupiec, ani mechanik trafić na auto po Twoim serwisie Bo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Kwietnia Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 56 minut temu, technix napisał(a): Co Ty porownujesz? Najważniejszy ukl. klimatyzacji samochodowej jaki spotkałem (auto osobowe/van) to było 800g. Naprawdę myślicie, że mając tak niewielką pojemność układu można "jakiś czas" jeździć z nieszczelnością? Wypełniasz coroczne sprawozdania do ICP? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) ICP? Rozwiń skrót? Edytowane 4 Kwietnia przez technix 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 5 godzin temu, technix napisał(a): ICP? Rozwiń skrót? Instytut Chemii Przemysłowej. Oni odpowiadają za CRO i BDS. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.