Skocz do zawartości

Stare jest lepsze? Czyli powrot do przeszlosci - 2024 Hilux ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem niedawno Land Cruiserem po pustyni. 

To ma być sprawdzona, prosta i niezawodna konstrukcja. Jakby zaczęli instalować nowoczesne wynalazki typu start/stop, tryb żeglowania, przekładnie CVT, tablety z Tesli i inne znane i z pewnością przez wszystkich doceniane ekologiczne i trendy rozwiązania techniczne, to te Toyoty nigdzie by nie pojechały. 

Nie zapominajmy o sieci serwisowej na całym świecie, gdzie każdy kowal to naprawi :phi:

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu wersja bez Smart kluczyka? Przecież są dostępne od lat...

No i bardzo dziwi mnie cena akcesoriów. Montujemy ich dużo na Hikuxsch i wiem, że sam hard top to koszt około 4 tysiące funtów. To co masz na swoim musiałoby kosztować mnóstwo kasy a Ty piszesz, że tylko 20% ceny samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu wersja bez Smart kluczyka? Przecież są dostępne od lat...
No i bardzo dziwi mnie cena akcesoriów. Montujemy ich dużo na Hikuxsch i wiem, że sam hard top to koszt około 4 tysiące funtów. To co masz na swoim musiałoby kosztować mnóstwo kasy a Ty piszesz, że tylko 20% ceny samochodu.
SR tak przychodzi, nie chcialem podlogi z dywanem, tylko linoleum, zeby splukac wezem ... to raz

Dwa, jesli wzialbym SR5 jak dawniej mialem, to roznica w cenie bedzie wszystko co wydalem na akcesoria...

Trzy, patrze na aukcje po 3-4-5 latach, jeszcze nie wiem, SR jest typowa 'flota' z podobnymi akcesiorami, czyli % wyjde lepiej.

Mniej niz, 20% za akcesoria, licze reszte dupereli co zamowilem.... a zrobie jak znajde czas ...

Koszt jest inny, bo skala rynku jest inna, czyli de facto 99% z czyms wyjezdza od dealera...

Z glowy najwieksze/najdrozsze rzeczy...

Bullbar $2,109
LED Spoties $600
Canopy $2600
120l bak $2k
Roofracks $600
Szyflady+ polki $899
Przyciemniane szyby, folia 35% $500
CB $300
Wyciagarka $1,200
LEDs na boki $199

- wyszlo ciut ponizej $12k z montazem wszystkiego....(i starlink siedzi w pudelku narazie], lodowke stara przenosze...

c1e645e05bd563269414daaf311ad739.jpg


4k funtow czyli $7,500 moich dolcow za bude vs A$3k - nie ma takiej budy, musialaby byc ze zlota :-) chyba najdrozsza ARB jest cos $4,500 kolorem dopasowana do auta...




Sent from my SM-X510 using Tapatalk


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2024 o 01:55, OZI napisał(a):

Po 800km, w sumie nie jest tak zle... znaczy w ostatnim Hilux wytrzymalem 50,000 km zanim opchnalem, bo mnie siedzenia wq... ale bylem chudszy 10 lat temu... teraz coz...

Nie mogłeś zmienić foteli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2024 o 00:55, OZI napisał(a):

Powrot do przeszlosci ... - czyli lud nie chce komplikacji ...
 
Motoryzacja wq .. mnie ostatnio. Wszystko  z pierdylionem rzeczy ktore sa nikomu nie potrzebne, elektoroniczne smycze wymyslane przez 'naszych przedstawicieli' aka politykow... (tfu, qf-a)

 

Obecnie jezdze po Irlandii Dacią Sundero StepWay.

Owszem, auto ma wady, ale albo zapomnieli do tego doładować te wszystkie niby wymagane wspomagacze albo w Irlandii nie ma jednak tych wymagań.

Mi się tym autem jeździ zwyczajnie ZAJEQRFABIŚCIE DOBRZE!!!

 

 

Untitled.png

  • Lubię to 5
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, OZI napisał(a):

4k funtow czyli $7,500 moich dolcow za bude vs A$3k - nie ma takiej budy, musialaby byc ze zlota 🙂 chyba najdrozsza ARB jest cos $4,500 emoji3.png kolorem dopasowana do auta...

 

Też myślę, że to ze złota. Ja za budę płaciłem 10kPLN ale normalnie kosztują ok. 12-16k. Buda "na wypasie" ze światłem stop, ciemnymi, uchylnymi szybami, tapicerką, oświetleniem, dodatkowymi relingami, centralnym zamkiem i ogrzewaniem tylnej szyby. Też była już w kolorze. Co prawda był to rok 2021 ale widzę, że dziś niewiele zdrożały.

:ok:

 

O proszę, pierwszy lepszy link:

 

https://allegro.pl/oferta/zabudowa-ford-ranger-nowa-klasa-premium-hardtop-12427593925

 

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Obecnie jezdze po Irlandii Dacią Sundero StepWay.

Owszem, auto ma wady, ale albo zapomnieli do tego doładować te wszystkie niby wymagane wspomagacze albo w Irlandii nie ma jednak tych wymagań.

Mi się tym autem jeździ zwyczajnie ZAJEQRFABIŚCIE DOBRZE!!!

 

 

Bo to auto niczego nie udaje :ok:

Nie jest bezsenownie napakowane wszystkimi mozliwymi systemami, z ktorych polowa pozniej dziala jak chce i tylko irytuje ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał(a):

Nie mogłeś zmienić foteli?

 

Kupuje wersje bieda to ma. W PL można dostać całkiem dobre fotele, dwustrefową, automatyczną klimę i nawet audio JBL. Inna rzecz, że nawet z tymi wszystkimi dodatkami to auto jest bardzo słabe i konkurencja jest lata świetlne przed nim.

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

Bo to auto niczego nie udaje :ok:

Nie jest bezsenownie napakowane wszystkimi mozliwymi systemami, z ktorych polowa pozniej dziala jak chce i tylko irytuje ;]

 

Problemem tych systemów jest niedopracowanie oprogramowania i właśnie to, że działają jak chcą. W tych nielicznych przypadkach gdzie to się udało zrobić dobrze systemy działają jak chce kierowca i wtedy mają one sens. Niestety jak na razie te przypadki są wciąż nieliczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Problemem tych systemów jest niedopracowanie oprogramowania i właśnie to, że działają jak chcą. W tych nielicznych przypadkach gdzie to się udało zrobić dobrze systemy działają jak chce kierowca i wtedy mają one sens. Niestety jak na razie te przypadki są wciąż nieliczne.

 

 

Takie sa efekty wciskania ich na sile jako wyposazenie obowiazkowe...

Maja byc, to sa ale nikt pozniej nie wnika jak dzialaja ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłeś zmienić foteli?
Nazwijmy to implikacje podatkowe... mam auto do roboty, odliczam sobie wszystko od osobistego podatku... a jak sprzedam ze strata - bo jest juz uzywany, to atrate tez odliczam, czyli zamiast np placic podatek od 100 PLN zarobionych place od 60PLN... a jak wymienie siedzenia to musze za nie zaplacic

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Obecnie jezdze po Irlandii Dacią Sundero StepWay.
Owszem, auto ma wady, ale albo zapomnieli do tego doładować te wszystkie niby wymagane wspomagacze albo w Irlandii nie ma jednak tych wymagań.
Mi się tym autem jeździ zwyczajnie ZAJEQRFABIŚCIE DOBRZE!!!
 
 
Untitled.png.be0577f179c286a6bf2b675ee0093c0a.png
Mam nadzieje, ze to przypelznie tu... konkurencja dla Czajnikow sie przyda

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Kupuje wersje bieda to ma. W PL można dostać całkiem dobre fotele, dwustrefową, automatyczną klimę i nawet audio JBL. Inna rzecz, że nawet z tymi wszystkimi dodatkami to auto jest bardzo słabe i konkurencja jest lata świetlne przed nim.

 

Fakt, tam też są fajniejsze wersje

image.png.d3f8703c70c7a28d5e11ec003919bf27.png

 

Z tego co widzę SR5 nie dostępne na placu, wziął SR (poznaje po alusach), może dlatego się skusił na coś od ręki jak mu się znudziło czekanie? GR Sport jest od ręki ale zamiast 50k $ płacisz 80k $ także różnica już boli bardziej ;) + niezbędne dodatki i robi się ładna sumka. No nic... to u nas tak jest tylko że same GR latają w okolicy ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bielaPL napisał(a):

 

Fakt, tam też są fajniejsze wersje

image.png.d3f8703c70c7a28d5e11ec003919bf27.png

 

Z tego co widzę SR5 nie dostępne na placu, wziął SR (poznaje po alusach), może dlatego się skusił na coś od ręki jak mu się znudziło czekanie? GR Sport jest od ręki ale zamiast 50k $ płacisz 80k $ także różnica już boli bardziej ;) + niezbędne dodatki i robi się ładna sumka. No nic... to u nas tak jest tylko że same GR latają w okolicy ;] 

 

U nas jak na razie latają głównie wersje Invincible bo GRy są dopiero od niedawna. Inna rzecz, że ten Invinvible też wygląda z zewnątrz bardzo fajnie IMO. Problemem może być tylko nadal przestarzałe wnętrze. No i dla @OZI silnik 2.8 to jest downsizing a u nas niepotrzebnie wielka pojemność bo konkurenci mają po dwa litry.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Problemem tych systemów jest niedopracowanie oprogramowania i właśnie to, że działają jak chcą. W tych nielicznych przypadkach gdzie to się udało zrobić dobrze systemy działają jak chce kierowca i wtedy mają one sens. Niestety jak na razie te przypadki są wciąż nieliczne.

 

Żeby dobrze działały muszą kosztować. A w tanich autach będą tanie. Zresztą często są zbędnym dodatkiem. Bo w gruncie rzeczy na cholerę asystent pasa w małym, miejskim aucie. Czasem się zastanawiam czy oni w tej Brukseli biorą dobry towar czy wręcz przeciwnie - kiepski. Bo jakie efekty są to wszyscy widzą.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, marcindzieg napisał(a):

 

Żeby dobrze działały muszą kosztować. A w tanich autach będą tanie. Zresztą często są zbędnym dodatkiem. Bo w gruncie rzeczy na cholerę asystent pasa w małym, miejskim aucie. Czasem się zastanawiam czy oni w tej Brukseli biorą dobry towar czy wręcz przeciwnie - kiepski. Bo jakie efekty są to wszyscy widzą.

właśnie, albo po co start stop w aucie autostradowym ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

 

Żeby dobrze działały muszą kosztować. A w tanich autach będą tanie. Zresztą często są zbędnym dodatkiem. Bo w gruncie rzeczy na cholerę asystent pasa w małym, miejskim aucie. Czasem się zastanawiam czy oni w tej Brukseli biorą dobry towar czy wręcz przeciwnie - kiepski. Bo jakie efekty są to wszyscy widzą.

 

Przeklikalem sie troche przez menu tej Dacii i okazuje się, że tam sa jakies asystenty hamowania, line assist nie znalazłem.

Nie wiem tylko jak te asystenty działają, bo ani razu nie zadziałał, nie zapikał że sie do czegos zbliżał. Nieobecny ;]

Nie hamuje też głupio na parkingu jak zobaczy ducha, co w VW zdarza się praktycznie....zawsze?

Dacia cos tam pika i tyle, jakby były zwykłe czujniki parkowania, bez żadnych dodatkowych wspomagaczy.

Nie wiem czy dlatego nie hamuje, bo ręczny hamulec jest rzeczywiście ręczny i nie ma czym hamować. Wolę takie rozwiązanie szczerze mówiąc ;]

 

Jest automat (zachowuje się jak CVT, więc to pewnie CVT), jest AppleCarPlay.

Klima ręczna, gałki fizyczne, przyciski fizyczne, zegary fizyczne, prosty komputer którego funkcje znajdzie nawet szympans i to podczas pierwszej wymagającej skupienia jazdy miejskiej, nawet jesli to jazda po drugiej stronie drogi (Irlandia/UK).

 

Ogólnie to auto serio jeździ i spełnia wymagania do których zostało stworzone, bez ciągłego wkurzania kierowcy.

Ma wady i to takie które moim zdaniem zostały zrobione celowo, aby był powód żeby kupować inne droższe auto z koncernu Renault, ale to w sumie temat na inna dyskusję.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał(a):

Ogólnie to auto serio jeździ i spełnia wymagania do których zostało stworzone, bez ciągłego wkurzania kierowcy.

Ma wady i to takie które moim zdaniem zostały zrobione celowo, aby był powód żeby kupować inne droższe auto z koncernu Renault, ale to w sumie temat na inna dyskusję.

 

Pewnie następną wersję zepsują jak to zrobili teraz z nowym Dusterem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Przeklikalem sie troche przez menu tej Dacii i okazuje się, że tam sa jakies asystenty hamowania, line assist nie znalazłem.

Nie wiem tylko jak te asystenty działają, bo ani razu nie zadziałał, nie zapikał że sie do czegos zbliżał. Nieobecny ;]

Nie hamuje też głupio na parkingu jak zobaczy ducha, co w VW zdarza się praktycznie....zawsze?

Dacia cos tam pika i tyle, jakby były zwykłe czujniki parkowania, bez żadnych dodatkowych wspomagaczy.

Nie wiem czy dlatego nie hamuje, bo ręczny hamulec jest rzeczywiście ręczny i nie ma czym hamować. Wolę takie rozwiązanie szczerze mówiąc ;]

 

 

Po prostu ma bazowe wersje tych systemow...

Zeby samo hamowalo przed przeszkoda to juz wyzsza szkola jazdy i zazwyczaj trzeba sporo doplacic ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Patrząc na dane (na żywo nie widziałem jeszcze) trzycylindrowy słabszy silnik, 4WD w jakichś dziwnych wersjach. 

 

Silnik fajnie jakby był mocniejszy, to oczywiste, ale jak mam wybierać pomiędzy Golfem R, a tym Sandero z popierdziawką, to wybieram Sandero ;]

  • Haha 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Silnik fajnie jakby był mocniejszy, to oczywiste, ale jak mam wybierać pomiędzy Golfem R, a tym Sandero z popierdziawką, to wybieram Sandero ;]

 

Kwestia gustu i potrzeb, oczywiście. Ja po prostu stwierdzam fakt, że nowy Duster jest gorszy (słabsze silniki, 4WD dostępny tylko w wyższej wersji), ale za to droższy. Czyli mamy mniej za więcej. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Patrząc na dane (na żywo nie widziałem jeszcze) trzycylindrowy słabszy silnik, 4WD w jakichś dziwnych wersjach. 

 

Faktycznie ten Tce 130KM to teraz 3-cyl, 4x4 podobnie jak poprzednio dostepny tylko z manualem.

Nie wiem czy to juz pelna oferta, bo ma byc chyba pozniej rowniez 150KM z 4x4.

Jak sie pojawi w salonach to sie z ciekawosci wybiore obejrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Kwestia gustu i potrzeb, oczywiście. Ja po prostu stwierdzam fakt, że nowy Duster jest gorszy (słabsze silniki, 4WD dostępny tylko w wyższej wersji, ale za to droższy. Czyli mamy mniej za więcej. 

 

Fajnie miec dobrą dynamikę i tyle. Nie da sie temu zaprzeczyć.

Ja jeźdzę wolno, ale nie oznacza że nie dynamicznie. Ruszam pod światłami zazwyczaj najszybciej, tyle że osiągam ograniczenie prędkości, powiedzmy +10 i tyle.

 

Jednak jak wsiadam do Golfa i się zastanawiam co zrobić, aby szybko wyjechać z garażu...a to dopiero początek jazdy....to mnie trafia.

Na wstepie wyłączam czujniki parkowania. Na dotykowym ekranie, który się jeszcze dobrze nie załadował :furious: :chory:

Klikam, raz, drugi, dziesiąty. W końcu trafiłem w coś innego palcem i to akurat zadziałało. Więc klikam znowu do czujników parkowania i tym razem udało się wyłączyć.

W tym samym czasie juz cofałem i...zawadziłem lusterkiem w elewację.

Jprdle :sciana:

 

Nie chcę takiego g00wna jakie jest w VW już nigdy więcej. Ever!

Choćby miał 1000KM.

  • Lubię to 2
  • Haha 6
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Na pewno ma 74 kolory podswietlenia ambiente ;]

 

 

Żebyś wiedział.

Oddzielne dla góry i dołu wnętrza auta.

 

Mam wrażenie, że może nadejść ten dzień, kiedy będę klientem VW mniej więcej tego rodzaju i ja tam wejdę do ich studia projektowego.

 

image.png.6c4cc877f2205546fdfa0f41d4a70814.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Problemem tych systemów jest niedopracowanie oprogramowania i właśnie to, że działają jak chcą. W tych nielicznych przypadkach gdzie to się udało zrobić dobrze systemy działają jak chce kierowca i wtedy mają one sens. Niestety jak na razie te przypadki są wciąż nieliczne.
 
Ale nie tylko tego g00fna...

Wezmy znow Toaleta. I-Force Max z nowego LC 250 Prado...

Przeciez glownym zadaniem (wg Toyota) tego silnika jest 'emisja' a nie oszczedzanie paliwa czy, ze nagle V6 2GR-FE byl nie dobry (a to najbardziej trwaly materialowo I konstrukcyjnie silnik Toyota).

I nie masz wyboru, a reszte marketing dorobi.. ach nowa technologia , och najlepsza wymyslona rzecz od czasow krojonego chleba, jak w ogole mozna bylo bez I-G String Force zyc?!

826870fac879a000a44fe39a17400174.jpg

Od patrzenia na sam silnik sie robi nie dobrze tak skomplikowany....

HiLux teraz przylazi z bardzo miekkim Hybrid - jesli to tak mozna w ogole nazwac... V-Active Technology

Extra bateria pod siedzeniem na 48V - za doplata na szczescie, zeby w warunkach laboratorium zredukowac 10% na diesel ️...

I co, wziecie male... bardzo male, kazdy ma to gdzies, ale dobrze w folderach wyglada.

Moj dealer na 100+ Hilux jakie ma na placu (zrobie pix bo jest imponujacy plac imvho) ..mial tych wynalazkow DWA... jeden na wystawie w salonie do jazdy... I drugi na stock...

494f06ee214691c448f31fb90b3a7317.jpg



Za $2k dolcow to ja sobie wloze panel, extra baterie, VicTron do ladowania I w ogole taki system zbuduje ze lodowka bedzie loda doslownie robic... a ich 10% laboratoryjne mnie nie interesuje... totalnie...

d4dfa6f86faf11c051961ae4c7e27f86.jpg

8dc3ace80536af4e73b60f3c1e1e5e6a.jpg

Ditto te wszystkie smycze... dobrze ze jestem 100 lat za ojropa bo jakies start/stop, kamery, prostoskopia zanim bolida odpalisz ...I ktos te kretynskie rozwiazania wymysla, a IQ (coraz nizsze) politykow przytupuje... a tymczas ogol ma w przyslowiowej d00pie..

2e318d5a92d5b830400cb15284242de4.jpg



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Fakt, tam też są fajniejsze wersje
image.png.d3f8703c70c7a28d5e11ec003919bf27.png
 
Z tego co widzę SR5 nie dostępne na placu, wziął SR (poznaje po alusach), może dlatego się skusił na coś od ręki jak mu się znudziło czekanie? GR Sport jest od ręki ale zamiast 50k $ płacisz 80k $ także różnica już boli bardziej  + niezbędne dodatki i robi się ładna sumka. No nic... to u nas tak jest tylko że same GR latają w okolicy default_zlosnik.gif 


Wszystko jest z placu de facto...

Mafia od ktorej kupilem ma 29 dealerow Toyota... wiec.ma troche duzy udzial

Wzialem SR bo to taczki flotowe, czyli skory mi nie potrzeba
...a jesli bym na SR5 budowal, to za wiekszosc rzeczy co placisz - I tak wywalam lub nie uzywam..


Robilem dzis przy posrodku niczego... nikt tam nie byl od grudnia... I nagle 200l wody sie na mnie wylalo, zielonej, smierdzacej, zbieranej przez 4 miesiace.... jakbym taki wsiadl do SR5 to by dywan uciekl od samego smrodu... a takto, przyjechalem do domu, wzialem weza, odtworzylem gumowy korek w podlodze I splukalem syf


73bd72132cf5f9c66ab9bfb566580233.jpg

A dwa chce sie w tlum wtopic... jeden bialy Hilux, drugi, trzeci...

... co za roznica...

b1950d0eee35a24ff8c2f67a4b4e40eb.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Na pewno ma 74 kolory podswietlenia ambiente ;]

 

Widzisz - jechałem ostatnio Vitarą koleżanki. Jakieś 2018. Fajne auto, fajne, proste zegary, wszystko na swoim miejscu. 4x4, automat, dobre światła, jak dla mnie auto idealne. I czytam jakiegoś marudę na AK że kokpit jest z 20 wieku :facepalm:

No więc w VW słuchają takich marud i postanawiają wymyślić koło od nowa. Nie jest okrągłe, kiepsko działa ale nikt nie powie że jest przestarzałe ;]

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U nas jak na razie latają głównie wersje Invincible bo GRy są dopiero od niedawna. Inna rzecz, że ten Invinvible też wygląda z zewnątrz bardzo fajnie IMO. Problemem może być tylko nadal przestarzałe wnętrze. No i dla @OZI silnik 2.8 to jest downsizing a u nas niepotrzebnie wielka pojemność bo konkurenci mają po dwa litry.
:ok:
 
 
GR jest imvho najwiekszym niedorobem... to ma byc Raptor ale im nie wyszlo...

W Raptor masz V6 benzyne, I dlatego masz klientow na nastepne 12-14 miesiecy, czyli co fabryka wypluwa w Tajlandi, to tu schodzi...

GR oprocz fajnego znaczka jest imvho totalnym nieporozumieniem... wyje jak moj SR... jedzie tak samo wolno, owszem w terenie jest ok, ale ludzie.maja lepsze pobudowane na SR/SR5....

Juz Navara Pro 4x jest lepszym / tanszym rozwiazaniem, (brak Toyota Tax)..



767d7504455970a7409150d3e700c1aa.jpg

6c1cb789749e0272f440846dbb7f2c91.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

Przeklikalem sie troche przez menu tej Dacii i okazuje się, że tam sa jakies asystenty hamowania, line assist nie znalazłem.

Nie wiem tylko jak te asystenty działają, bo ani razu nie zadziałał, nie zapikał że sie do czegos zbliżał. Nieobecny ;]

Nie hamuje też głupio na parkingu jak zobaczy ducha, co w VW zdarza się praktycznie....zawsze?

Dacia cos tam pika i tyle, jakby były zwykłe czujniki parkowania, bez żadnych dodatkowych wspomagaczy.

Nie wiem czy dlatego nie hamuje, bo ręczny hamulec jest rzeczywiście ręczny i nie ma czym hamować. Wolę takie rozwiązanie szczerze mówiąc ;]

 

Jest automat (zachowuje się jak CVT, więc to pewnie CVT), jest AppleCarPlay.

Klima ręczna, gałki fizyczne, przyciski fizyczne, zegary fizyczne, prosty komputer którego funkcje znajdzie nawet szympans i to podczas pierwszej wymagającej skupienia jazdy miejskiej, nawet jesli to jazda po drugiej stronie drogi (Irlandia/UK).

 

Ogólnie to auto serio jeździ i spełnia wymagania do których zostało stworzone, bez ciągłego wkurzania kierowcy.

Ma wady i to takie które moim zdaniem zostały zrobione celowo, aby był powód żeby kupować inne droższe auto z koncernu Renault, ale to w sumie temat na inna dyskusję.

 

Może po prostu dobrze go zrobili? Byłaby to nowość w Renault ale jakaś szansa istnieje. Asystent hamowania w Jagu działa perfekcyjnie bo jest w ogóle nieobecny - w zakresie tego, co mój mózg uważa za w miarę bezpieczne nie udało mi się go nigdy sprowokować do tego żeby wyświetlił jakieś ostrzeżenie, nie wspominając o interwencji. Wygląda na to, że on ze stoickim spokojem popija herbatkę, aż rzeczywiście wjedziesz komuś w tył. Przy tym nie jest tak, że nie działa w ogóle bo raz zadziałał gdy był potrzebny i uratował mi przód auta. Więc po prostu zrobili go dobrze. Za to np. w Fordzie zdarza mu się histeryzować mimo ustawionej najniższej możliwej czułości.

8-)

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OZI napisał(a):

GR jest imvho najwiekszym niedorobem... to ma byc Raptor ale im nie wyszlo...

W Raptor masz V6 benzyne, I dlatego masz klientow na nastepne 12-14 miesiecy, czyli co fabryka wypluwa w Tajlandi, to tu schodzi...

GR oprocz fajnego znaczka jest imvho totalnym nieporozumieniem... wyje jak moj SR... jedzie tak samo wolno, owszem w terenie jest ok, ale ludzie.maja lepsze pobudowane na SR/SR5....

Juz Navara Pro 4x jest lepszym / tanszym rozwiazaniem, (brak Toyota Tax)..
 

 

U nas jest też dostępny Raptor z dwulitrowym dieslem biturbo, takim samym jak mam u siebie. I przyznaję, że ten mi chodzi po głowie bo nadal wygląda fajnie jak Raptor a nie jest taki paliwożerny jak ta benzyna oraz kosztuje niemal 100k mniej. Dla mnie opcja idealna, bo ja tym jeżdżę na długie dystanse autostradą zamiast skakać po polach.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U nas jest też dostępny Raptor z dwulitrowym dieslem biturbo, takim samym jak mam u siebie. I przyznaję, że ten mi chodzi po głowie bo nadal wygląda fajnie jak Raptor a nie jest taki paliwożerny jak ta benzyna oraz kosztuje niemal 100k mniej. Dla mnie opcja idealna, bo ja tym jeżdżę na długie dystanse autostradą zamiast skakać po polach.
:ok:
 
 
Wiekszosc ludzi jakich widze w Raptor jezdzi po drogach , tylko, ze u mnie to auto rodzinne...

Nie wiedzialem, ze jest 2.0l Raptor.. benzyna czy diesel?


Chyba, ze mowimy o starej budzie ....

Wiem, ze.ilosc KM jest inna na EU, ze wzgledu na dozwolona ilosc pierda.. EU ma mniej...

b4adc489cb80d0ae6ede5715f2e88b62.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, OZI napisał(a):

Wiekszosc ludzi jakich widze w Raptor jezdzi po drogach emoji6.png, tylko, ze u mnie to auto rodzinne...

Nie wiedzialem, ze jest 2.0l Raptor.. benzyna czy diesel?


Chyba, ze mowimy o starej budzie ....

Wiem, ze.ilosc KM jest inna na EU, ze wzgledu na dozwolona ilosc pierda.. EU ma mniej...

b4adc489cb80d0ae6ede5715f2e88b62.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

 

2.0 biturbo diesel 210KM ten sam co był w poprzedniej generacji. On u Was też jest, tylko nie w Raptorze. A u nas możesz mieć Raptora z nim.

 

https://www.ford.pl/kupuj-z-fordem/konfigurator/cv#/drive?catalogId=WSEAL-TRA-2021-RangerThaiPOL202450&bodystyle=CA%23BC

 

 

 

 

Podoba mi się, tylko to kompletnie nie ma sensu bo mój dotychczasowy Ranger ma się dobrze a to, że mam Wildtraka a nie Raptora poza wyglądem ma same zalety.

;]

 

Edytowane przez Ryb
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
2.0 biturbo diesel 210KM ten sam co był w poprzedniej generacji. On u Was też jest, tylko nie w Raptorze. A u nas możesz mieć Raptora z nim.
 
https://www.ford.pl/kupuj-z-fordem/konfigurator/cv#/drive?catalogId=WSEAL-TRA-2021-RangerThaiPOL202450&bodystyle=CA%23BC
 
 
 
 
Podoba mi się, tylko to kompletnie nie ma sensu bo mój dotychczasowy Ranger ma się dobrze a to, że mam Wildtraka a nie Raptora poza wyglądem ma same zalety.
;]
 
Ok, ma sens, znaczy nie ma dla mnie, ale dla EU tak..

Everest jest imvho obecnie (lokalnie) najbardziej udanym modelem Ford... Everest Raptor jest to co duzo.ludzi chce, zobaczymy...

Wyniki sprzedazy zdaja sie to potwierdzac... w zeszlym. miesiacu wypchali 2,264 sztuki I 5,661 sztuk Ranger...

Toyota ma 'dziure' miedzy nowa a stara generacja Prado, I lud poszedl do Ford...

314e7a61cccc428e4429453f634092a5.jpg

de3ea2b57907d6465ca6d0a1131c515a.jpg


da105948ec36a6951a4ff0f5deeef139.jpg

53cf8bf7b0dfce1cbb3d06d1793bb8d9.jpg

W ogole odwieczna wojna Hilux vs Ranger , wygrywana przez Ranger jest... czasu nie da sie oszukac....



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, OZI napisał(a):

Ok, ma sens, znaczy nie ma emoji38.png dla mnie, ale dla EU tak..

Everest jest imvho obecnie (lokalnie) najbardziej udanym modelem Ford... Everest Raptor jest to co duzo.ludzi chce, zobaczymy...

Wyniki sprzedazy zdaja sie to potwierdzac... w zeszlym. miesiacu wypchali 2,264 sztuki I 5,661 sztuk Ranger...

Toyota ma 'dziure' miedzy nowa a stara generacja Prado, I lud poszedl do Ford...

314e7a61cccc428e4429453f634092a5.jpg

de3ea2b57907d6465ca6d0a1131c515a.jpg


da105948ec36a6951a4ff0f5deeef139.jpg

53cf8bf7b0dfce1cbb3d06d1793bb8d9.jpg

W ogole odwieczna wojna Hilux vs Ranger , wygrywana przez Ranger jest... czasu nie da sie oszukac....



Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

 

Ford wprowadził nowe modele z nowoczesną technologią na pokładzie, nowymi silnikami i sporą poprawą jakości. Toyota tymczasem serwuje odgrzewanego kotleta w starym nadwoziu, ze starym silnikiem (ten 2.8 to też już zabytek jest, tylko moc mu trochę podnieśli) i wnętrzem, starymi multimediami i wersjami specjalnymi, różniącymi się innym kolorem szwów na tapicerce oraz nalepkami z nazwą. Jeśli liczą na sentyment klientów i prostotę konstrukcji to pomylili Hiluxa z serią 70. IMO niepotrzebne im w gamie aż dwa zabytki. Jeśli auto ma być nie tylko wołem roboczym ale też wykorzystywanie rekreacyjnie to niestety między Toyotą a Fordem (Isuzu, nowym Tritonem, a nawet SsangYongiem) jest wewnątrz przepaść. Tu by się przydała zmiana modelu a nie tylko lifting plastikowych dodatków i nowe naklejki z nazwą wersji wyposażenia. Zwłaszcza, że Ford się nie zatrzymał tylko idzie dalej. Zobacz ich najnowszy pomysł:

 

Ford-Ranger-Street-Truck-Hero-2.jpg

 

 

 

PS. Macie tam Bronco? On by trochę kanibalizował Everesta ale fajny jest, niezły konkurent dla Wranglera.

:ok:

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał(a):

Robilem dzis przy emoji930.png posrodku niczego... nikt tam nie byl od grudnia... I nagle 200l wody sie na mnie wylalo, zielonej, smierdzacej, zbieranej przez 4 miesiace.... ja

A ten balon , to przykrywa czasze anteny to z czego jest zrobiony? To jakas tkanina czy twarda skorupa?

 

 

Btw .  Toyota robi landcruiser pickup? Jak sie to sprzedaje?

 

Edytowane przez deszczowyRoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten balon , to przykrywa czasze anteny to z czego jest zrobiony? To jakas tkanina czy twarda skorupa?
 
 
Btw .  Toyota robi landcruiser pickup? Jak sie to sprzedaje?
 
Zalezy, generalnie twarda skorupa, zalezy od lokalnych warunkow, pogoda - fibreglass - ten sam material co buduja baseny np,... (PTFE)...

Robia lokalne conversje na pick up...




86cb405dcbbf5c0866ecadf56bf27d08.jpg

50f0d34c70ac6042dbc190edbbb4c1c0.jpg

ale % jest duzy wzrost na oferowane teraz przez fabryke - przychodza lokalnie jako LHD, I w Melbourne Stelantis je rozbiera, wklada czesci RHD i sklada z powrotem....RAM 1500/2500, Ford 150, Chevrolet Silverado czy Tundra od przyszlego roku...


...wiec coraz mniej ludzi decyduje sie na LC300 zrobiony jako.pick up, jak mozesz isc do dealera Ford I wyjechac fabrycznie przerobionym F150... za 2/3 ceny przerobki ...

bbfbfa6132fc6ce39a1b1b6436b9b14e.jpg

06d1d3eee4436aec4a96852f385edf95.jpg

eb4c0acad4557da42e2c66a6c8cbdaf3.jpg



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kravitz napisał(a):

W tym samym czasie juz cofałem i...zawadziłem lusterkiem w elewację.

Jprdle :sciana:

"Marudo kącikowy" ;], a po co wyłączasz czujniki parkowania?

Żeby za... lusterkiem w elewację?

Edytowane przez ZUBERTO
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

"Marudo kącikowy" ;], a po co wyłączasz czujniki parkowania?

Żeby za... lusterkiem w elewację?

 

Pisałem wielokrotnie.

Mam dwie bramy garazowe, nie jedną wielką.

Jak wyjeżdżam szybciej, to auto staje dęba, bo widzi że zbliżam się do wylotu bramy i z racji tego, że prędkość jest większa niż jakieś zadane w systemie "X", to efekt jest taki, jakbym przy*ebał w ścianę (zaciąga hamulec na betonowo). Muszę się wytaczać z jakąś prędkością 0.0001km/h, aby efekt nie nastąpił.

  • Lubię to 1
  • Haha 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Pisałem wielokrotnie.

Mam dwie bramy garazowe, nie jedną wielką.

Jak wyjeżdżam szybciej, to auto staje dęba, bo widzi że zbliżam się do wylotu bramy i z racji tego, że prędkość jest większa niż jakieś zadane w systemie "X", to efekt jest taki, jakbym przy*ebał w ścianę (zaciąga hamulec na betonowo). Muszę się wytaczać z jakąś prędkością 0.0001km/h, aby efekt nie nastąpił.

 

Hyundai i30 tak reaguje na wyjazd z garażu podziemnego (dosyć stromy). Po prostu widzi jakby ścianę i trzeba się toczyć z prędkością ślimaka, przy czym piszczy. Dramat.  

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Hyundai i30 tak reaguje na wyjazd z garażu podziemnego (dosyć stromy). Po prostu widzi jakby ścianę i trzeba się toczyć z prędkością ślimaka, przy czym piszczy. Dramat.  

 

To nie tylko stałe przeszkody.

Jak wyjeżdżam tyłem na ulicę, taką zwykłą dwukierunkową.

Mój pas jest całkowicie wolny, nie ma żywej duszy. Jednak na pasie który jedzie w przeciwnym kierunku jeżdżą auta, to z włączonymi czujnikami parkowania nie wyjadę NIGDY. 

Auto będzie stawać dęba, bo widzi że coś jedzie i xui.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kravitz napisał(a):

 

To nie tylko stałe przeszkody.

Jak wyjeżdżam tyłem na ulicę, taką zwykłą dwukierunkową.

Mój pas jest całkowicie wolny, nie ma żywej duszy. Jednak na pasie który jedzie w przeciwnym kierunku jeżdżą auta, to z włączonymi czujnikami parkowania nie wyjadę NIGDY. 

Auto będzie stawać dęba, bo widzi że coś jedzie i xui.

 

A nie mozesz sobie wylaczyc tego automatycznego hamowania z poziomu komputera i zostawic samo ostrzeganie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

A nie mozesz sobie wylaczyc tego automatycznego hamowania z poziomu komputera i zostawic samo ostrzeganie?

 

Będę przy aucie dopiero w piątek, to sprawdzę.

Zakładam jednak pesymistycznie dwie opcje:

1. Nie da się

2. Da się, ale po ponownym uruchomieniu auta, będzie ustawione ponownie hamowanie.

 

Zresztą, nawet zakładając optymistycznie, że się da, to przy wyjącym na stałe (głośne to jest w Golfie) czujniku parkowania, jakoś tak niespecjalnie fajnie się na drogę wyjeżdża ;) To wychwytuje jadące auta nie z odległości 1-2m, ale raczej kilkanaście metrów. Wprowadza dezorientację, bo widzisz, że nic nie ma, w nic nie przypieprzysz, a jednak wyje. Może jednak tam coś jest? Może coś się schowało? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

A nie mozesz sobie wylaczyc tego automatycznego hamowania z poziomu komputera i zostawic samo ostrzeganie?

 

Można, ale po ponownym uruchomieniu wraca do domyślnych. Dlatego przygotowanie i30 do jazdy wygląda jak procedura startowa Boeinga i dlatego nie kupię Hyundai. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.