Maciej__ Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 10 minut temu, maro_t napisał(a): BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą. Zatrzymałem się na tankowanie zaraz za Toruniem, prawie w miejsu w którym 3 dni wcześniej zrobiłem załączone wcześniej zdjęcie, potem tempomat na 130km/h i zdjęcie zrobione pod Łodzią, dokładnie na tej samej trasie spalanie drastycznie większe. Wygląda na to, że 3 dni temu ten wiatr musiał być jednak bardziej w plecy niż w bok . Dzisiaj wiało mniej, ale za to wyraźnie w twarz. W kabinie było wyraźnie głośniej, silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. Czyli jednak czarów nie ma i klockowate hybrydy muszą swoje wypić w trasie. AAA i jeszcze taka drobna różnica, że pierwszy przejazd był po zatankowaniu noPB 98 E5 a drugi 95 E10 Dosc czesto jezdze rano 200km i wracam tego samego dnia... Wiatr w PL wieje najczesciej z zachodu, wiec mam dosc reprezentatywna probe. Rano jade pod wiatr a wracam z wiatrem, spokojnie roznica potrafi przekraczac 2l/100 przy predkosciach 130-140km/h w Mazdzie. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 31 minut temu, maro_t napisał(a): BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą. Zatrzymałem się na tankowanie zaraz za Toruniem, prawie w miejsu w którym 3 dni wcześniej zrobiłem załączone wcześniej zdjęcie, potem tempomat na 130km/h i zdjęcie zrobione pod Łodzią, dokładnie na tej samej trasie spalanie drastycznie większe. Wygląda na to, że 3 dni temu ten wiatr musiał być jednak bardziej w plecy niż w bok . Dzisiaj wiało mniej, ale za to wyraźnie w twarz. W kabinie było wyraźnie głośniej, silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. Czyli jednak czarów nie ma i klockowate hybrydy muszą swoje wypić w trasie. AAA i jeszcze taka drobna różnica, że pierwszy przejazd był po zatankowaniu noPB 98 E5 a drugi 95 E10 Ale to dalej jest bardzo dobry wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 40 minut temu, maro_t napisał(a): BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą. Zatrzymałem się na tankowanie zaraz za Toruniem, prawie w miejsu w którym 3 dni wcześniej zrobiłem załączone wcześniej zdjęcie, potem tempomat na 130km/h i zdjęcie zrobione pod Łodzią, dokładnie na tej samej trasie spalanie drastycznie większe. Wygląda na to, że 3 dni temu ten wiatr musiał być jednak bardziej w plecy niż w bok . Dzisiaj wiało mniej, ale za to wyraźnie w twarz. W kabinie było wyraźnie głośniej, silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. Czyli jednak czarów nie ma i klockowate hybrydy muszą swoje wypić w trasie. AAA i jeszcze taka drobna różnica, że pierwszy przejazd był po zatankowaniu noPB 98 E5 a drugi 95 E10 Licznik z gps sprawdziłeś? Znając Nissana w innych autach licznik by pokazywał 120km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja (edytowane) 33 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Dosc czesto jezdze rano 200km i wracam tego samego dnia... Wiatr w PL wieje najczesciej z zachodu, wiec mam dosc reprezentatywna probe. Rano jade pod wiatr a wracam z wiatrem, spokojnie roznica potrafi przekraczac 2l/100 przy predkosciach 130-140km/h w Mazdzie. Nie wiem jak w cx5, ale w cx30 140km/h w Maździe, to 136-137 na GPS. W Pulsarze (mam obawy co do QQ) to ze 125km/h Dodam jakiś link, żeby nie było, że się biednego Nissana czepiam: https://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?t=10704 Edytowane 19 Maja przez bartekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 29 minut temu, bartekm napisał(a): Nie wiem jak w cx5, ale w cx30 140km/h w Maździe, to 136-137 na GPS. W Pulsarze (mam obawy co do QQ) to ze 125km/h Jesli dobrze pamietam to +/- 5km/h wzgledem licznika pokazuje Naviexpert. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 4 godziny temu, maro_t napisał(a): silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. jak to mozliwe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 3 minuty temu, PawelWaw napisał(a): jak to mozliwe ? Hybryda równoległa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja 14 godzin temu, bartekm napisał(a): Licznik z gps sprawdziłeś? Znając Nissana w innych autach licznik by pokazywał 120km/h no nie sprawdziłem. Ale patrząc na przebieg i czas (zakładam że te dane są w miarę prawdziwe ) wychodzi że może być za duży rozjazd z rzeczywistością jeśli chodzi o prędkość 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja 10 godzin temu, PawelWaw napisał(a): jak to mozliwe ? normalnie. Większy opór, obroty rosną, jedziesz ze stałą prędkością, zaczyna się górka, obroty rosną, kończy się górka spadają. Taka technika japońsko-brytyjska 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja 15 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Dosc czesto jezdze rano 200km i wracam tego samego dnia... Wiatr w PL wieje najczesciej z zachodu, wiec mam dosc reprezentatywna probe. Rano jade pod wiatr a wracam z wiatrem, spokojnie roznica potrafi przekraczac 2l/100 przy predkosciach 130-140km/h w Mazdzie. Ja jezdzilem przez 1,5 roku 2x w tygodniu do pięknego miasta Uć - i do Łodzi spalanie zawsze było większe - do litra różnicy. 10 godzin temu, PawelWaw napisał(a): jak to mozliwe ? też miałem zdziwko, ale w CVT możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja Teraz, Filipfm napisał(a): też miałem zdziwko, ale w CVT możliwe Nawet w manualu to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja Teraz, grogi napisał(a): Nawet w manualu to możliwe. Jak jedziesz na innym biegu, czego raczej na autostradzie nie robisz, chyba, ze masz 50KM i jedziesz pod Ankę albo jakąś przełęcz w Alpach i brakuje pary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 1 Czerwca Udostępnij Napisano 1 Czerwca W dniu 20.05.2024 o 09:06, Filipfm napisał(a): Ja jezdzilem przez 1,5 roku 2x w tygodniu do pięknego miasta Uć - i do Łodzi spalanie zawsze było większe - do litra różnicy. Trasę W-wa-Łódź robiłem bardzo regularnie (nawet parę razy w tygodniu) i tak jak @Maciej__ pisał - nawet od 2 litrów różnicy było między jazdą do Łodzi i z Łodzi (prędkości autostradowe) Do Gliwic (i okolice) też często jeżdżę i jadąc z W-wy na Śląsk nijak nie dało się zejśc z zużyciem, a w drodze powrotnej z palcem w nosie litr mniej i t bez specjalnego starania się. Co ciekawe przy regularnych trasach po A1 zużycie było podobne w obie strony, ale szarpało od wiatru bocznego (tego od zachodu) Wlawam tyle ile samochody chcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca (edytowane) W dniu 19.05.2024 o 17:19, maro_t napisał(a): BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą Mam podobny przykład z wyjazdu na święta do siostry. Wieliczka -Getynga, ok. 800km pod wiatr 7.8, z powrotem 6.8. warunki takie same, znikomy ruch, tempomat ustawiony na 140, stosowanie się do ograniczeń gdzie trzeba. Edit: zapomniałem dopisać, że w obie strony wiało tymi huraganowymi wiatrami co były w święta. W drodze do Niemiec pierwsze 400 km to było powyżej 8, normalnie było czuć jak auto dostaje z przodu kopniaki i zwalnia o 10, potem trochę wiatr odpuscil. W drodze powrotnej wiało w plecy, stąd wynik poniżej 7. Normalnie przy 140 Vitara spali tak z 7.3-7.5 Edytowane 2 Czerwca przez Pito 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.