Skocz do zawartości

Jaki silnik na swap do Poloneza ??


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kolega ma Poloneza Kombi i obeny silnik mu sie konczy. Postanowil wlozyc cos wiekszego. I teraz nasuwa sie pytanie, co wlozyc?? Mamy kilka pomyslow:

- 2.9 24V od Forda Scorpio (V6)

- 2.5 24V od BMW x25 (R6)

- 3.0 32V od BMW 530 (V8)

- 3.0 24V od Opla Omegi MV6 (V6)

ewentualnie 2.0T od Forda Sierry Cosworth (ale pewnie bedzie ciezko trafic taki motor).

Moze macie jakies inne sugestie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kolega ma Poloneza Kombi i obeny silnik mu sie konczy. Postanowil

> wlozyc cos wiekszego. I teraz nasuwa sie pytanie, co wlozyc??

> Mamy kilka pomyslow:

> - 2.9 24V od Forda Scorpio (V6)

> - 2.5 24V od BMW x25 (R6)

> - 3.0 32V od BMW 530 (V8)

> - 3.0 24V od Opla Omegi MV6 (V6)

> ewentualnie 2.0T od Forda Sierry Cosworth (ale pewnie bedzie ciezko

> trafic taki motor).

> Moze macie jakies inne sugestie ??

w jakims gt byl polonez atu z silnikiem v6 od scorpio wlasnie (o ile sie nie myle) i z tego co czytalem to problematyczny swap smile.gif

najlepiej niech wrzuci sobie 1.4 z rovera smile.gif na polonezowe zawieszenie i reszte napedu to az nadto 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kolega ma Poloneza Kombi i obeny silnik mu sie konczy. Postanowil

> wlozyc cos wiekszego. I teraz nasuwa sie pytanie, co wlozyc??

> Mamy kilka pomyslow:

> - 2.9 24V od Forda Scorpio (V6)

> - 2.5 24V od BMW x25 (R6)

> - 3.0 32V od BMW 530 (V8)

> - 3.0 24V od Opla Omegi MV6 (V6)

> ewentualnie 2.0T od Forda Sierry Cosworth (ale pewnie bedzie ciezko

> trafic taki motor).

> Moze macie jakies inne sugestie ??

Tak, 6.0 od mustanga... 270751858-jezyk.gif

Czy kolega myśłi racjonalnie, czy tak sobie fantazjuje...? cfaniaczek.gif

Pozdr. P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jakims gt byl polonez atu z silnikiem v6 od scorpio wlasnie (o ile

> sie nie myle) i z tego co czytalem to problematyczny swap

> najlepiej niech wrzuci sobie 1.4 z rovera na polonezowe zawieszenie

> i reszte napedu to az nadto

pewnie ten sam co kiedyś na TVNTurbo był pokazywany... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jakims gt byl polonez atu z silnikiem v6 od scorpio wlasnie (o ile

> sie nie myle) i z tego co czytalem to problematyczny swap

> najlepiej niech wrzuci sobie 1.4 z rovera na polonezowe zawieszenie

> i reszte napedu to az nadto

No tego Poloneza to dobrze znam, bo to autko mojego ojca chrzestnego cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sam jezdze Lanosem z silnikiem 2.0 od Astry GSi i powiem, ze

> robilismy ten swap u kumpla w garazu nie u jakichs magikow.

Heh, to lipa... żeby dorównać staruszkowi musisz się rzucić na 2.0T i 4x4 z Calibry ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego mialby fantazjowac, uwazasz ze to jest niewykonalne czy

> jak ??

skrzynki,wały i mosty będą bardzo poszukiwane ...chyba o to mu chodzi hehe.gifwink.gif

moim zdaniem spróbujcie z kumplem znaleść gotowe rozwiązanie ...swapik najmniej problematyczny i sensowny który ktoś juz sprawdził..

jeśli chcecie odkryć coś nowego to tylko V8 hehe.gif na pewno pokażą Was w TV icon_eek.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamietam, jak wtedy tez sie inni nasmiewali, ale jak widac sie dalo.

Był na ogólnopolskiem zlocie FSOAK w Toruniu - robił wrażenie... szkoda tylko że buda od Plusa a nie Borek w stylu Muscle Car... ale mechanicznie robił wrażenie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skrzynki,wały i mosty będą bardzo poszukiwane ...chyba o to mu

> chodzi

> moim zdaniem spróbujcie z kumplem znaleść gotowe rozwiązanie

> ...swapik najmniej problematyczny i sensowny który ktoś juz

> sprawdził..

> jeśli chcecie odkryć coś nowego to tylko V8 na pewno pokażą Was w

> TV

> HanYs

Wiadomo, ze wraz ze swapem silnika tzreba wymienic wal, i tylny most bo te polonezowskie dlugo nie posluza. Zawieszeni i hamulce tez. Uwazam, ze ni sztuka isc na gielde i kupic auto, sztuka jest zrobic z takiego poldka cos naprawde szybkiego. Jaka to satysfakcja, kiedy po kilku czy kilkunastu dniach pracy w koncu wyjezdzasz tak zrobionym autkiem. A te miny innych kierowcow BMW kiedy taki poldek ich wciaga, to jest to, lepsze to anizeli odrywanie wszystkich napisow na BMW powiedzmy 520, zeby kierowca ,ktory staje kolo takiego BMW zastanawia sie co on ma pod maska, moze to 530 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to chyba z turbem smiga

> > i reszte napedu to az nadto

niop, z turbo smile.gif

pierwszy artykul byz bez turbo, drugi z niedostrojonym turbo smile.gif

a jak sprawa wyglada dzisiaj to moze kolega z rodziny nam odpowie zeby.GIF

jaka moc teraz w tym atu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sam jezdze Lanosem z silnikiem 2.0 od Astry GSi i powiem, ze

> robilismy ten swap u kumpla w garazu nie u jakichs magikow.

tylko wsadzenie 2.0 opla do lanosa to bez porownania do wsadzenie v6/v8/r6 do poloneza

do poloneza to najprosciej bedzie wsadzic cos r4 nawet z forda sierry

ale r6 poldka tez widzialem na allegro, pozniej sie okazalo ze przed mial caly pociety zeby sie silnik zmiescil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sam jezdze Lanosem z silnikiem 2.0 od Astry GSi i powiem, ze

> robilismy ten swap u kumpla w garazu nie u jakichs magikow.

podjedź kiedyś na łódzkiego spota, trzeba to obejrzeć i pogadać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel kiedys mial polda (Atu+) z 1,8 turbo z Rovera 150KM.

Na dodatek ponoc to fabryczne cudo bylo, odkupil go od jakiegos dealera czy kierownika salonu FSO.

Jezdzilo to fajnie, ze swiatel zmiatalo wiekszosc autek zadziwiajac ich kierownikow.

Z tym ze zawiecha i skrzynia podobno byly nie ruszane (seria fso) i po roku posypaly sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> kolega ma Poloneza Kombi i obeny silnik mu sie konczy. Postanowil

> wlozyc cos wiekszego. I teraz nasuwa sie pytanie, co wlozyc??

> Mamy kilka pomyslow:

> - 2.9 24V od Forda Scorpio (V6)

> - 2.5 24V od BMW x25 (R6)

> - 3.0 32V od BMW 530 (V8)

> - 3.0 24V od Opla Omegi MV6 (V6)

> ewentualnie 2.0T od Forda Sierry Cosworth (ale pewnie bedzie ciezko

> trafic taki motor).

> Moze macie jakies inne sugestie ??

żeby dostać 2.0T ze sierry cosworth w dobrym stanie trzeba sie przygotować na wydatek ok 10tysPLN, za to 2.9V6 24V ze scorpio jest już dużo łatwiej dostępny i tańszy, a moc podobna do sierrowego cossika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel kiedys mial polda (Atu+) z 1,8 turbo z Rovera 150KM.

> Na dodatek ponoc to fabryczne cudo bylo, odkupil go od jakiegos

> dealera czy kierownika salonu FSO.

> Jezdzilo to fajnie, ze swiatel zmiatalo wiekszosc autek zadziwiajac

> ich kierownikow.

> Z tym ze zawiecha i skrzynia podobno byly nie ruszane (seria fso) i

> po roku posypaly sie.

słyszałe, że podobno bez Turbo też z Rovera są poldki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrące swoje 3 grosze .

bez większych problemów można zamontować 2.0 z sierry razem ze skrzynią która bedzie w podlodze (kumpel ma takiego fabrycznego z fso) osiągi jak na poldka to około 12s do setki i około 105KM ale jeszcze można zamontować wtrysk za okolo 400pln niestety nie dysponuje informacjami jak sie sprawuje z wtryskiem.

Może sie koledze przyda. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i ja wtrące swoje 3 grosze .

> bez większych problemów można zamontować 2.0 z sierry razem ze

> skrzynią która bedzie w podlodze (kumpel ma takiego fabrycznego

> z fso)

Przypatrz się jak ten silnik ze skrzynią jest fabrycznie zamontowany a potem odwołaj swoje słowa - to jest niezła rzeźba z przerabianiem nadwozia i zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypatrz się jak ten silnik ze skrzynią jest fabrycznie zamontowany

> a potem odwołaj swoje słowa - to jest niezła rzeźba z

> przerabianiem nadwozia i zawieszenia.

Polonez mial fabrycznie montowany ten albo podobny silnik OHC z Forda, byly inne odgiete lapy silnika i podwieszenie skrzyni. Drazek zmiany biegow sterczal pionowo jak w 125 i to wymagalo by wyciecia dodatkowego otworu w tunelu. Uklad i ksztalt komory silnika w Polonezie pozwala na dosc swobodne fantazje nawet z silnikami V8 wlacznie, ktore teoretycznie mieszcza sie pod maska. Fabryczny most wytrzyma spokojnie 200 koni, przy lekkiej nodze bez gwaltownych zrywow duzo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypatrz się jak ten silnik ze skrzynią jest fabrycznie zamontowany

> a potem odwołaj swoje słowa - to jest niezła rzeźba z

> przerabianiem nadwozia i zawieszenia.

Ale z fabryki na żeraniu wychodziły takie wersje jako nowe wozy niewiem jak tam z przeróbkami ale były takie do coś około 92 roku a potem ford zaprzestał produkcje tego silnika i zmnienili forda na rovera o podobnej mocy. Niewiem oddaje ten temat do dyskusji innych którzy bardziej sie znają. Przepraszam jak sie wygłupiłem. blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny most wytrzyma spokojnie 200 koni, przy lekkiej

> nodze bez gwaltownych zrywow duzo wiecej.

Za to krzyżaki na wale napędowym mniej wytrzymywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaproponował koledze zmianę toku myślenia o 180 stopni i rozejżenie się za jakimś turbo klekotem (dla normalnych TDI hehe.gif ). Zakładasz 2.5l TDI AFN'a i masz ze 140 - 150 koni przy spalaniu ok 7l po mieście palacz.gif

Pozdrawiam 20.GIFpub2.gifcfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego wal tez trzeba swapowac i laczyc przed samym mostem .

To akurat jest proste w miare.

Mi bardzo się podoba Polonez Analog, poldek posadzony na ramie.

Miałem swojego czasu ochtę zrobić tak z Poldkiem Cargo (ten z nadbudówką), ale jakoś czasu nie miałem, ale cały czas mi to po głowie chodzi, zwłaszcza jak ostatnio zobaczyłem Analoga na parkingu pod realem na Okęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat jest proste w miare.

> Mi bardzo się podoba Polonez Analog, poldek posadzony na ramie.

> Miałem swojego czasu ochtę zrobić tak z Poldkiem Cargo (ten z

> nadbudówką), ale jakoś czasu nie miałem, ale cały czas mi to po

> głowie chodzi, zwłaszcza jak ostatnio zobaczyłem Analoga na

> parkingu pod realem na Okęciu.

Ten Poldek miał zawsze na burcie napis TRAPER hehe.gif W Falenicy mieli ich chyba z 10 i najładniejsze były te 4 drzwiowe serduszka.gifslinka.gif Pamiętam jak kiedyś jak wracałem z liceum taki Polonez jechał i zdziwoło mnie to, że:

1. nie miał resorów z tyłu jeno sprężyny,

2. miał napęd 4 x 4 slinka.gif

3. to był diesel serduszka.gifslinka.gif

4. bujał sie na boki jak cholera na nierównościach zlosnik2.gifz_lol1.gif

Tak czy siak chciałbym takiego Poldolota mieć serduszka.gif i naprawdę szkoda, że nie weszły do produkcji sciana.gifbeksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat jest proste w miare.

> Mi bardzo się podoba Polonez Analog, poldek posadzony na ramie.

> Miałem swojego czasu ochtę zrobić tak z Poldkiem Cargo (ten z

> nadbudówką), ale jakoś czasu nie miałem, ale cały czas mi to po

> głowie chodzi, zwłaszcza jak ostatnio zobaczyłem Analoga na

> parkingu pod realem na Okęciu.

Jedyne, co mnie powstrzymuje przed zrobieniem Poloneza V8 to rdza. Mam gdzie, mam czas, mam czym, z kim i za co zlosnik.gif, ale przez ostatnie 14 lat uzytkowalem trzy Polonezy i wiecej tego juz nie wytrzymam. Gdyby sie dalo, zlecil bym FSO wykonanie poszycia i poszczegolnych elementow szkieletu z aluminium i stali nierdzewnej, ale tlocznie sa juz rozebrane niestety. Zwlaszcza elementy "borewicza" serduszka.gif.

Wielka szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy kilka pomyslow:

> - 2.9 24V od Forda Scorpio (V6)

to naprawde fajnie chodzi

> - 2.5 24V od BMW x25 (R6)

> - 3.0 32V od BMW 530 (V8)

> - 3.0 24V od Opla Omegi MV6 (V6)

> ewentualnie 2.0T od Forda Sierry Cosworth (ale pewnie bedzie ciezko

> trafic taki motor).

za ten to nerke iwatrobe bys musial oddac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten Poldek miał zawsze na burcie napis TRAPER

Analog się nazywają

W Falenicy mieli ich

> chyba z 10 i najładniejsze były te 4 drzwiowe

ich chyba mniej zrobili i były tylko czterodrzwiowe

Pamiętam jak

> kiedyś jak wracałem z liceum taki Polonez jechał i zdziwoło mnie

> to, że:

> 1. nie miał resorów z tyłu jeno sprężyny,

a z przodu McPhersony

> 2. miał napęd 4 x 4

dwa odelke miały napęd tylko na tył, reszta 4x4

> 3. to był diesel

No

> 4. bujał sie na boki jak cholera na nierównościach

> Tak czy siak chciałbym takiego Poldolota mieć i naprawdę szkoda, że

> nie weszły do produkcji

Wielka szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyne, co mnie powstrzymuje przed zrobieniem Poloneza V8 to rdza.

> Mam gdzie, mam czas, mam czym, z kim i za co , ale przez

> ostatnie 14 lat uzytkowalem trzy Polonezy i wiecej tego juz nie

> wytrzymam. Gdyby sie dalo, zlecil bym FSO wykonanie poszycia i

> poszczegolnych elementow szkieletu z aluminium i stali

> nierdzewnej, ale tlocznie sa juz rozebrane niestety. Zwlaszcza

> elementy "borewicza" .

> Wielka szkoda.

Plusy ponoć tak mocno nie rdzewieją.

Ja jak zacznę się bawić z tym Cargo to najpierw rozbiorę go na części pierwesze i porządnie zabezpieczę.

Później tylko przerabiać i składać.

Zastanawiam się tylko od czego ramę dopasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jednak musial by byc "borewicz", w dodatku bialy,

> V8 .

Faktycznie ta wersja poldka ma swój urok.

> Zrobic od zera.

Sporo roboty będzie z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze macie jakies inne sugestie ??

Tak, przeprowadzić konsultację psychiatryczną screwy.gif

Przy pseudozawieszeniu i pseudohamulcach Poldera wsadzanie tak dużego silnika to jest naprawdę genialny pomysł, nawet jeśli pominiemy jego kompletną nieopłacalność ekonomiczną pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie ta wersja poldka ma swój urok.

Urok to mial by 3D albo coupe, ale to juz dzisiaj utopia.

> Sporo roboty będzie z tym.

Niekoniecznie. Moze to wygladac na trudne, ale naprawde nie ma problemu z pospawaniem kilku stalowych profili wczesniej odpowiednio przycietych szlifierka katowa. Polonez ma kultowa i zawsze rozpoznawalna bude, taki "analog" bedzie zwracal na siebie uwage i wzbudzal zainteresowanie. Swietny pomysl ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie. Moze to wygladac na trudne, ale naprawde nie ma

> problemu z pospawaniem kilku stalowych profili wczesniej

> odpowiednio przycietych szlifierka katowa.

Tak , ale jeszcze trzeba to jakoś poprofilowaći powyginać z przodu i z tyłu żeby przypasować.

Polonez ma kultowa i

> zawsze rozpoznawalna bude, taki "analog" bedzie zwracal na

> siebie uwage i wzbudzal zainteresowanie. Swietny pomysl .

Właśnie, tego Analoga od razu zobaczyłem, przyciąga uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.