ABM Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam! Wiem, że temat był już wałkowany ale nie moge znaleźć w szukajce. Muszę wymienić rozrząd wraz z pompą wody i chciałem się zapytać jakich producentów części kupić. Na alledrogo jest kilku sprzedawców i proponują części następujacych producentów: psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch rolki - INA, SKF, Ruville pompy - Dolz, Graf, Ruville Może inne propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Przyjmijmy, że dyskusja dotyczy ogólnie sprawy rozrządu i producentów, abstrahując od marki i modelu. Bo jak widzę odpowiedni kącik już znalazłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Witam! > Wiem, że temat był już wałkowany ale nie moge znaleźć w szukajce. > Muszę wymienić rozrząd wraz z pompą wody i chciałem się zapytać > jakich producentów części kupić. Na alledrogo jest kilku > sprzedawców i proponują części następujacych producentów: > psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch > rolki - INA, SKF, Ruville > pompy - Dolz, Graf, Ruville > Może inne propozycje? Twoje propozycje sa calkiem OK. Nie znam tylko paskow Dayko i pompy Ruville, ale wszystkiego wiedziec przeciez nie mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Twoje propozycje sa calkiem OK. Nie znam tylko paskow Dayko i pompy > Ruville, ale wszystkiego wiedziec przeciez nie mozna Dayko kolega stoswał np. do Citroena, bo podobno najlepsze .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch > rolki - INA, SKF, Ruville > pompy - Dolz, Graf, Ruville > Może inne propozycje? Pasek - bierz Gates, rolki - INA, SKF i Ruville <- wszystkie dobre pompa - stawiam na Dolz i Ruville Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > Może inne propozycje? Jeżeli silnik jest kolizyjny, to IMO jedyne słuszne materiały to te, które dobry warsztat robiący rozrząd zamontuje i da gwarancję na całość. Jak weźmiesz u kogo innego materiał, a u kogo innego robociznę, to potem będą się przepychać, czyja wina - sklep stwierdzi, że wadliwy montaż, a warsztat, że wada materiału. I żeby jeździć wywalisz parę tysięcy z własnej kieszeni albo samochód będzie stał a Ty będziesz się po sądach ciągał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Dayco to bardzo dobre paski, obecnie często spotykane jako pierwszy montaż w VW. Rolki to Ruville, SKF lub INA, może być jeszcze Litens (często spotykany w pudełkach SKF'u ). Pompa wody SKF, Ruville od biedy HEPU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch Bosch i Dayco wolę omijać z daleka. Fiat wkłada Dayco na pierwszy montaż i rzadko który silnik zrobił przebieg zalecany przez producenta. Popękane i zerwane paski Boscha widziałem w życiu dwa (w tym jeden mój samochód na pasku przejeździł tydzień). Zakładam zawsze Conti a czasami Gates. Reklamacji nigdy nie miałem. > rolki - INA, SKF, Ruville Wszystkie dobre. > pompy - Dolz, Graf, Ruville Ja wkładam Ruville i Hepu, też nigdy nie zawiodły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
And Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 To ja się podłączę - który zestaw wybrać? 1) Paski Contitech i rolki GMB zakupione w Intercarsie czy 2) Zestaw z Allegro z paskami mitsuboshi i rolkami KOYO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Do Fiutów paski Dayco to jedyna alternatywa, bo Gates ma niewłaściwy moduł zęba. Rolki z kolei to wyłącznie SKF. Do Toyot z kolei Micro i inni dostawcy stricte japońscy. Dlatego nie pytaj, co nam się podoba, tylko konkretnie wg marki i modelu pytaj na forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 > To ja się podłączę - który zestaw wybrać? > 1) Paski Contitech i rolki GMB zakupione w Intercarsie > czy > 2) Zestaw z Allegro z paskami mitsuboshi i rolkami KOYO Mam zestaw nr 2, zawsze dawałem go do Toyot i po 100'000 km wymieniałem na taki sam. Nie widziałem jakiegoś szczególnego zuzycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Zawsze zakupowałem Gatesa - nigdy nic się z paskiem złego nie działo, ale ostatni zestaw mam na Conti i SKFie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chooper Napisano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 co marka samochodu, to inne komponenty są polecane. do mitsu polecane są paski SUN i Mitsuboshi (prawie to samo, a rolki GMB lub Koyo paski Dayco, Gates a tym bardziej Bosch'a omijać szerokim łukiem w przypadku tej marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 ciekawi mnie skąd wy macie te wszystkie informacje pasek wymienia sie średnio co 60tys a widze ze tu wszyscy maja info jak by wymieniali go razem z olejem Paski w wiekszości są takie same tymbardziej ze firmy wymieniaja sie referencjami a jesli chodzi o ich awaryjność to tak czy siak zazwyczaj winny jest montaż a nie kiepski pasek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chooper Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > ciekawi mnie skąd wy macie te wszystkie informacje pasek wymienia > sie średnio co 60tys a widze ze tu wszyscy maja info jak by > wymieniali go razem z olejem > Paski w wiekszości są takie same tymbardziej ze firmy wymieniaja sie > referencjami a jesli chodzi o ich awaryjność to tak czy siak > zazwyczaj winny jest montaż a nie kiepski pasek ano wieloletnie doświadczenia setek osób, które dzięki temu że jest internet dzielą sie opiniami, na temat stanu paska po zdjęciu. W przypadku marek które wymieniłem wcześniej, nigdy nie słyszałem, aby ktoś miał problemy z SUN czy Mitsuboshi (zalecane przez producenta). Za to są osoby, które zaliczyły zerwanie paska od Gates'a oraz Bosch'a. Ten drugi nawet przez wykonawców prac naprawczych przy autach jest szczególnie nie polecany do japończyków z uwagi na swoją krótką zywotnośc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > ano wieloletnie doświadczenia setek osób, które dzięki temu że jest > internet dzielą sie opiniami, na temat stanu paska po zdjęciu. Prześwietlają każdy pasek po zdjęciu Bo "optycznie" to sobie można ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > ciekawi mnie skąd wy macie te wszystkie informacje pasek wymienia > sie średnio co 60tys a widze ze tu wszyscy maja info jak by > wymieniali go razem z olejem Są auta gdzie wymienia się częściej (pomijamy wytwory demoludów)? Zważając, że w benzynowych Toyotach paski wymienia się najwcześniej po 100 tys to żeby była średnia 60 tys to musiały by być auta, gdzie wymienia się pasek naprawdę razem z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Prześwietlają każdy pasek po zdjęciu Bo "optycznie" to sobie można > ... Można albo i nie...Ale naderwane zęby tudzież strzępienie sie paska to chyba widać, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Można albo i nie...Ale naderwane zęby tudzież strzępienie sie paska > to chyba widać, nie? I na tej podstawie można stwierdzić, że pasek w takim stanie przejechał 100 metrów albo 100000 km i że przejedzie następne 100 metrów albo następne 100000 km. Czyli dokładnie sobie można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramirez2001 Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > Do Fiutów paski Dayco to jedyna alternatywa, bo Gates ma niewłaściwy > moduł zęba. Rolki z kolei to wyłącznie SKF. > Do Toyot z kolei Micro i inni dostawcy stricte japońscy. > Dlatego nie pytaj, co nam się podoba, tylko konkretnie wg marki i > modelu pytaj na forach. Dokładnie, GATES dawał efekt wycia i gwizdu powyżej 2 tys obrotów. Conti - rewelacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 > ano wieloletnie doświadczenia setek osób, które dzięki temu że jest > internet dzielą sie opiniami, na temat stanu paska po zdjęciu. > W przypadku marek które wymieniłem wcześniej, nigdy nie słyszałem, > aby ktoś miał problemy z SUN czy Mitsuboshi (zalecane przez > producenta). > Za to są osoby, które zaliczyły zerwanie paska od Gates'a oraz > Bosch'a. Ten drugi nawet przez wykonawców prac naprawczych przy > autach jest szczególnie nie polecany do japończyków z uwagi na > swoją krótką zywotnośc. a co chcesz zobaczyć po zdjęciu pasko skoro nie wiesz jak był zamontowany ,naciagniety na "czuja" czy na czujnik jeśli nie ma wskaznika na napinaczu ?? Załozyłem całe mnóstwo pasków Boscha , conti ,Geatsa i jakos zaden sie nie zerwał > Za to widziałem cała mase już wymienionych i poznaczonych pasków i kółek farbą bo mechanik szczędzi ( klient też) na blokady itd. więc nie pisz że problem tkwi w jakości paska . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.