Skocz do zawartości

Rozrząd, jacy producenci najlepsi?


ABM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wiem, że temat był już wałkowany ale nie moge znaleźć w szukajce. Muszę wymienić rozrząd wraz z pompą wody i chciałem się zapytać jakich producentów części kupić. Na alledrogo jest kilku sprzedawców i proponują części następujacych producentów:

psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch

rolki - INA, SKF, Ruville

pompy - Dolz, Graf, Ruville

Może inne propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Wiem, że temat był już wałkowany ale nie moge znaleźć w szukajce.

> Muszę wymienić rozrząd wraz z pompą wody i chciałem się zapytać

> jakich producentów części kupić. Na alledrogo jest kilku

> sprzedawców i proponują części następujacych producentów:

> psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch

> rolki - INA, SKF, Ruville

> pompy - Dolz, Graf, Ruville

> Może inne propozycje?

Twoje propozycje sa calkiem OK. Nie znam tylko paskow Dayko i pompy Ruville, ale wszystkiego wiedziec przeciez nie mozna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twoje propozycje sa calkiem OK. Nie znam tylko paskow Dayko i pompy

> Ruville, ale wszystkiego wiedziec przeciez nie mozna

Dayko kolega stoswał np. do Citroena, bo podobno najlepsze .... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch

> rolki - INA, SKF, Ruville

> pompy - Dolz, Graf, Ruville

> Może inne propozycje?

Pasek - bierz Gates,

rolki - INA, SKF i Ruville <- wszystkie dobre

pompa - stawiam na Dolz i Ruville

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może inne propozycje?

Jeżeli silnik jest kolizyjny, to IMO jedyne słuszne materiały to te, które dobry warsztat robiący rozrząd zamontuje i da gwarancję na całość.

Jak weźmiesz u kogo innego materiał, a u kogo innego robociznę, to potem będą się przepychać, czyja wina - sklep stwierdzi, że wadliwy montaż, a warsztat, że wada materiału.

I żeby jeździć wywalisz parę tysięcy z własnej kieszeni albo samochód będzie stał a Ty będziesz się po sądach ciągał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dayco to bardzo dobre paski, obecnie często spotykane jako pierwszy montaż w VW. Rolki to Ruville, SKF lub INA, może być jeszcze Litens (często spotykany w pudełkach SKF'u zlosnik.gif ). Pompa wody SKF, Ruville od biedy HEPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> psaki - Dayco, Gates, Conti, Bosch

Bosch i Dayco wolę omijać z daleka. Fiat wkłada Dayco na pierwszy montaż i rzadko który silnik zrobił przebieg zalecany przez producenta. Popękane i zerwane paski Boscha widziałem w życiu dwa (w tym jeden mój samochód na pasku przejeździł tydzień). Zakładam zawsze Conti a czasami Gates. Reklamacji nigdy nie miałem.

> rolki - INA, SKF, Ruville

Wszystkie dobre.

> pompy - Dolz, Graf, Ruville

Ja wkładam Ruville i Hepu, też nigdy nie zawiodły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Fiutów paski Dayco to jedyna alternatywa, bo Gates ma niewłaściwy moduł zęba. Rolki z kolei to wyłącznie SKF.

Do Toyot z kolei Micro i inni dostawcy stricte japońscy.

Dlatego nie pytaj, co nam się podoba, tylko konkretnie wg marki i modelu pytaj na forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja się podłączę - który zestaw wybrać?

> 1) Paski Contitech i rolki GMB zakupione w Intercarsie

> czy

> 2) Zestaw z Allegro z paskami mitsuboshi i rolkami KOYO

Mam zestaw nr 2, zawsze dawałem go do Toyot i po 100'000 km wymieniałem na taki sam. Nie widziałem jakiegoś szczególnego zuzycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co marka samochodu, to inne komponenty są polecane.

do mitsu polecane są paski SUN i Mitsuboshi (prawie to samo, a rolki GMB lub Koyo

paski Dayco, Gates a tym bardziej Bosch'a omijać szerokim łukiem w przypadku tej marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie skąd wy macie te wszystkie informacje hmm.gif pasek wymienia sie średnio co 60tys a widze ze tu wszyscy maja info jak by wymieniali go razem z olejem rotfl.gif

Paski w wiekszości są takie same tymbardziej ze firmy wymieniaja sie referencjami waytogo.gif a jesli chodzi o ich awaryjność to tak czy siak zazwyczaj winny jest montaż a nie kiepski pasek waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawi mnie skąd wy macie te wszystkie informacje pasek wymienia

> sie średnio co 60tys a widze ze tu wszyscy maja info jak by

> wymieniali go razem z olejem

> Paski w wiekszości są takie same tymbardziej ze firmy wymieniaja sie

> referencjami a jesli chodzi o ich awaryjność to tak czy siak

> zazwyczaj winny jest montaż a nie kiepski pasek

ano wieloletnie doświadczenia setek osób, które dzięki temu że jest internet dzielą sie opiniami, na temat stanu paska po zdjęciu.

W przypadku marek które wymieniłem wcześniej, nigdy nie słyszałem, aby ktoś miał problemy z SUN czy Mitsuboshi (zalecane przez producenta).

Za to są osoby, które zaliczyły zerwanie paska od Gates'a oraz Bosch'a. Ten drugi nawet przez wykonawców prac naprawczych przy autach jest szczególnie nie polecany do japończyków z uwagi na swoją krótką zywotnośc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawi mnie skąd wy macie te wszystkie informacje pasek wymienia

> sie średnio co 60tys a widze ze tu wszyscy maja info jak by

> wymieniali go razem z olejem

Są auta gdzie wymienia się częściej (pomijamy wytwory demoludów)?

Zważając, że w benzynowych Toyotach paski wymienia się najwcześniej po 100 tys to żeby była średnia 60 tys to musiały by być auta, gdzie wymienia się pasek naprawdę razem z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można albo i nie...Ale naderwane zęby tudzież strzępienie sie paska

> to chyba widać, nie?

I na tej podstawie można stwierdzić, że pasek w takim stanie przejechał 100 metrów albo 100000 km i że przejedzie następne 100 metrów albo następne 100000 km. Czyli dokładnie sobie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Fiutów paski Dayco to jedyna alternatywa, bo Gates ma niewłaściwy

> moduł zęba. Rolki z kolei to wyłącznie SKF.

> Do Toyot z kolei Micro i inni dostawcy stricte japońscy.

> Dlatego nie pytaj, co nam się podoba, tylko konkretnie wg marki i

> modelu pytaj na forach.

Dokładnie, GATES dawał efekt wycia i gwizdu powyżej 2 tys obrotów.

Conti - rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano wieloletnie doświadczenia setek osób, które dzięki temu że jest

> internet dzielą sie opiniami, na temat stanu paska po zdjęciu.

> W przypadku marek które wymieniłem wcześniej, nigdy nie słyszałem,

> aby ktoś miał problemy z SUN czy Mitsuboshi (zalecane przez

> producenta).

> Za to są osoby, które zaliczyły zerwanie paska od Gates'a oraz

> Bosch'a. Ten drugi nawet przez wykonawców prac naprawczych przy

> autach jest szczególnie nie polecany do japończyków z uwagi na

> swoją krótką zywotnośc.

a co chcesz zobaczyć po zdjęciu pasko skoro nie wiesz jak był zamontowany ,naciagniety na "czuja" czy na czujnik jeśli nie ma wskaznika na napinaczu ??

Załozyłem całe mnóstwo pasków Boscha , conti ,Geatsa i jakos zaden sie nie zerwał > Za to widziałem cała mase już wymienionych i poznaczonych pasków i kółek farbą bo mechanik szczędzi ( klient też) na blokady itd. więc nie pisz że problem tkwi w jakości paska .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.