angrius Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Mamy dwa auta: citroen c5 mk3 2.0 AT oraz mondeo mk4 2.3 AT. Oba auta kombii i oba z lpg. Cytryna z roku 2009, ford 2008. Oba na wypasie: Cytryna exclusive, ford titanium. Przebiegi w granicach 160kkm (deklarowane). Cytryna jest 1500zl tańsza wyjściowo. pytania: który będzie dynamiczniejszy? Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak znosi ford lpg? I jak tam wygląda regulacja luzów zawodowych? i ostatnie: KTÓRY byście wybrali I DLACZEGO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Mamy dwa auta: citroen c5 mk3 2.0 AT oraz mondeo mk4 2.3 AT. Oba auta kombii i oba z lpg. Cytryna z roku 2009, ford 2008. Oba na wypasie: Cytryna exclusive, ford titanium. Przebiegi w granicach 160kkm (deklarowane). Cytryna jest 1500zl tańsza wyjściowo. pytania: który będzie dynamiczniejszy? Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak znosi ford lpg? I jak tam wygląda regulacja luzów zawodowych? i ostatnie: KTÓRY byście wybrali I DLACZEGO?Nie bylo takiego silnika w c5 w tym roczniku. Tam juz siedział awaryjny 1.6T by BMWwysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 8 minut temu, ppmarian napisał: Nie bylo takiego silnika w c5 w tym roczniku. Tam juz siedział awaryjny 1.6T by BMW wysłane z tel. W 2009 jeszcze chyba mozna sie zalapac na 2.0 noPB Inna kwestia, ze te silnik nawet bez automatu to ma baaardzo mizerne osiagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarodebesciak Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 2 godziny temu, angrius napisał: Mamy dwa auta: citroen c5 mk3 2.0 AT oraz mondeo mk4 2.3 AT. Oba auta kombii i oba z lpg. Cytryna z roku 2009, ford 2008. Oba na wypasie: Cytryna exclusive, ford titanium. Przebiegi w granicach 160kkm (deklarowane). Cytryna jest 1500zl tańsza wyjściowo. pytania: który będzie dynamiczniejszy? Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak znosi ford lpg? I jak tam wygląda regulacja luzów zawodowych? i ostatnie: KTÓRY byście wybrali I DLACZEGO? Silnik forda na łańcuchu,ma ok 160 KM, regulacja luzów szklankami, po 150 kkm zalecane sprawdzanie luzu (przy gazie interwał o połowę mniejszy), w przypadku gazu zalecana podobno instalacja z lubryfikacją , skrzynia to prawdopodobnie Powershift, zwykła dwusprzęgłówka Zawieszenie pancerne, blachy nie rdzewiejące, Z żalem sprzedawałem ale siła wyższa (2,0 nopb manual), przez 3 lata użytkowania i do przebiegu 150 kkm nie działo się absolutnie nic (rocznik 2007), gdybym mógł kupiłbym chętnie nówkę z automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Stawiam na C5. Silnik lepszy do LPG(hydraulika) i zwykły hydrokinetyk zamiast DCT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Cytryna 2.0 benzyna w automacie nie ma sensu bo to muł. Silnik tylko 140 koni i archaiczny 4 biegowy automat. Zdecydowanie godniejszy uwagi jest diesel 2.0 bo był laczony z 6 biegowym AT hydraulikiem Aisin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 7 godzin temu, angrius napisał: Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak 2008 to na 99% Durashift czyli zwykły hudraulik, bo PS-a zaczęto powszechniej montować od 2009. Z VIN-u można wyczytać jaka to AT, można też zobaczyć czy na lewarku ma napis PowerShift czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Dnia 25.12.2017 o 17:32, jarodebesciak napisał: Silnik forda na łańcuchu,ma ok 160 KM, regulacja luzów szklankami, po 150 kkm zalecane sprawdzanie luzu (przy gazie interwał o połowę mniejszy), w przypadku gazu zalecana podobno instalacja z lubryfikacją , skrzynia to prawdopodobnie Powershift, zwykła dwusprzęgłówka Zawieszenie pancerne, blachy nie rdzewiejące, Z żalem sprzedawałem ale siła wyższa (2,0 nopb manual), przez 3 lata użytkowania i do przebiegu 150 kkm nie działo się absolutnie nic (rocznik 2007), gdybym mógł kupiłbym chętnie nówkę z automatem. Mondeo 2008 - progi za przednimi kołami bez lakieru, powoli rudzieją. Brak chlapaczy. Nie wspomnę o Focusach z tych lat, bo to już tragedia. Podsumowująć: moim zdaniem Ford dalej nie odrobił lekcji z zakresu blacharsko lakierniczego i nie uczy się na swoich błędach z lat wcześniejszych. W temacie: brałbym to co pewniejsze, co lepiej przypadnie do gustu. Mondeo tej generacji dość fajnie jeździ z 2.5T, poprawnie z 2.0TDCI i akceptowalnie z 1.8TDCI. Z 2.0NA trzeba nadrabiać obrotami, a to przekłada się na wysokie spalanie (wg mnie nieadekwatne do osiągów). Jest to auto stosunkowo dobrze wyciszone, z fajnym zawieszeniem (komfortowym, ale pozwalającym szybko pojechać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Przy takich rocznikach patrzy się na stan, a nie na markę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 2 godziny temu, Polarny napisał: Przy takich rocznikach patrzy się na stan, a nie na markę. bez przesady... To nie są auta 20 letnie. Mysle że można skupić sie na danej marce ale tez patrzeć na stan. Są jednak marki które mimo lat jeszcze mogą sporo pojeździć. Wiadomo ze trzeba też liczyć się z ewentualnymi naprawami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 bez przesady... To nie są auta 20 letnie. Mysle że można skupić sie na danej marce ale tez patrzeć na stan. Są jednak marki które mimo lat jeszcze mogą sporo pojeździć. Wiadomo ze trzeba też liczyć się z ewentualnymi naprawamiJak patrzec przez pryzmat lpg to bralbym cytryne dluzej i taniej bedzie ja serwisowac pod wzgledem przestronnosci wnetrza dla mnie mondeo jest segment wyzej niz cytryna.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 biorąc pod uwagę że to auta prawie 10 letnie to mondeo...bardziej przewidywalny niż cytryna. fordy to bezproblemowe auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 4 minuty temu, BOGUS napisał: biorąc pod uwagę że to auta prawie 10 letnie to mondeo...bardziej przewidywalny niż cytryna. fordy to bezproblemowe auta. pytanie jak fordowski silnik znosi lpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 akurat tego 2,3 w lpg nie miałem ale zeteki i durateki 1,3 , 1,8 , 2,0 bardzo ładnie pod warunkiem że gaziarz czegoś nie spitoli podczas montażu. zagazowanych 2,3 trochę jeździ . popytaj na mondeo klub lub ford klub polska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 Godzinę temu, angrius napisał: pytanie jak fordowski silnik znosi lpg? 2.0 bezproblemowo u mojego szwagra od ładnych 6 czy 7 lat. ale ponoć jeszcze lepszy jest 2,5T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 1 godzinę temu, angrius napisał: pytanie jak fordowski silnik znosi lpg? 2.3 to jest silnik mazdy serii L: czyli to samo co duratec 1.8 czy 2.0 montowany w mazdach, frodach i volvo z tamtych lat. Silniki różnią się przede wszystkim skokiem tłoka. Silnik poprawny, lubi łykać olej, dobrze znosi LPG ale trzeba regulować luz szklankami. Kolega ma ten silnik w maździe 6 1 gen - całkiem fajnie to jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 ile kosztuje regulacja luzów w mondeo 2.3 mk4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 22 godziny temu, angrius napisał: ile kosztuje regulacja luzów w mondeo 2.3 mk4? to zależy ile zaworów wymaga korekty, koszta będą podobne jak dla silników 1.8 czy 2.0. Ludziska piszą o ok 600-800zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.