Skocz do zawartości

citroen c5 mk3 vs mondeo mk4


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy dwa auta: citroen c5 mk3 2.0 AT oraz mondeo mk4 2.3 AT. Oba auta kombii i oba z lpg. Cytryna z roku 2009, ford 2008. Oba na wypasie: Cytryna exclusive, ford titanium. Przebiegi w granicach 160kkm (deklarowane). Cytryna jest 1500zl tańsza wyjściowo.

pytania: który będzie dynamiczniejszy? Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak znosi ford lpg? I jak tam wygląda regulacja luzów zawodowych?

i ostatnie: KTÓRY byście wybrali I DLACZEGO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy dwa auta: citroen c5 mk3 2.0 AT oraz mondeo mk4 2.3 AT. Oba auta kombii i oba z lpg. Cytryna z roku 2009, ford 2008. Oba na wypasie: Cytryna exclusive, ford titanium. Przebiegi w granicach 160kkm (deklarowane). Cytryna jest 1500zl tańsza wyjściowo.
pytania: który będzie dynamiczniejszy? Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak znosi ford lpg? I jak tam wygląda regulacja luzów zawodowych?
i ostatnie: KTÓRY byście wybrali I DLACZEGO?

Nie bylo takiego silnika w c5 w tym roczniku. Tam juz siedział awaryjny 1.6T by BMW

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ppmarian napisał:


Nie bylo takiego silnika w c5 w tym roczniku. Tam juz siedział awaryjny 1.6T by BMW

wysłane z tel.
 

 

W 2009 jeszcze chyba mozna sie zalapac na 2.0 noPB :ok: 

Inna kwestia, ze te silnik nawet bez automatu to ma baaardzo mizerne osiagi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, angrius napisał:

Mamy dwa auta: citroen c5 mk3 2.0 AT oraz mondeo mk4 2.3 AT. Oba auta kombii i oba z lpg. Cytryna z roku 2009, ford 2008. Oba na wypasie: Cytryna exclusive, ford titanium. Przebiegi w granicach 160kkm (deklarowane). Cytryna jest 1500zl tańsza wyjściowo.

pytania: który będzie dynamiczniejszy? Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)? Jak znosi ford lpg? I jak tam wygląda regulacja luzów zawodowych?

i ostatnie: KTÓRY byście wybrali I DLACZEGO?

Silnik forda na łańcuchu,ma ok 160 KM, regulacja luzów szklankami, po 150 kkm zalecane sprawdzanie luzu (przy gazie interwał o połowę mniejszy), w przypadku gazu zalecana podobno instalacja z lubryfikacją , skrzynia to  prawdopodobnie Powershift, zwykła dwusprzęgłówka

Zawieszenie pancerne, blachy nie rdzewiejące,

Z żalem sprzedawałem ale siła wyższa (2,0 nopb manual), przez 3 lata użytkowania i do przebiegu 150 kkm nie działo się absolutnie nic (rocznik 2007), gdybym mógł kupiłbym chętnie  nówkę z automatem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytryna 2.0 benzyna w automacie nie ma sensu bo to muł. Silnik tylko 140 koni i archaiczny 4 biegowy automat.

Zdecydowanie godniejszy uwagi jest diesel 2.0 bo był laczony z 6 biegowym AT hydraulikiem Aisin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, angrius napisał:

Co to jest za skrzynia w fordzie (ile biegów i czy to zwykly hydraulik)?

Jak 2008 to na 99% Durashift czyli zwykły hudraulik, bo PS-a zaczęto powszechniej montować od 2009. Z VIN-u można wyczytać jaka to AT, można też zobaczyć czy na lewarku ma napis PowerShift czy nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.12.2017 o 17:32, jarodebesciak napisał:

Silnik forda na łańcuchu,ma ok 160 KM, regulacja luzów szklankami, po 150 kkm zalecane sprawdzanie luzu (przy gazie interwał o połowę mniejszy), w przypadku gazu zalecana podobno instalacja z lubryfikacją , skrzynia to  prawdopodobnie Powershift, zwykła dwusprzęgłówka

Zawieszenie pancerne, blachy nie rdzewiejące,

Z żalem sprzedawałem ale siła wyższa (2,0 nopb manual), przez 3 lata użytkowania i do przebiegu 150 kkm nie działo się absolutnie nic (rocznik 2007), gdybym mógł kupiłbym chętnie  nówkę z automatem.

 

Mondeo 2008 - progi za przednimi kołami  bez lakieru, powoli rudzieją. Brak chlapaczy. 

Nie wspomnę o Focusach z tych lat, bo to już tragedia.

Podsumowująć: moim zdaniem Ford dalej nie odrobił lekcji z zakresu blacharsko lakierniczego i nie uczy się na swoich błędach z lat wcześniejszych.

 

W temacie: brałbym to co pewniejsze, co lepiej przypadnie do gustu. Mondeo tej generacji dość fajnie jeździ z 2.5T, poprawnie z 2.0TDCI i akceptowalnie z 1.8TDCI. 

Z 2.0NA trzeba nadrabiać obrotami, a to przekłada się na wysokie spalanie (wg mnie nieadekwatne do osiągów).

Jest to auto stosunkowo dobrze wyciszone, z fajnym zawieszeniem (komfortowym, ale pozwalającym szybko pojechać).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

Przy takich rocznikach patrzy się na stan, a nie na markę.

bez przesady... To nie są auta 20 letnie. Mysle że można skupić sie na danej marce ale tez patrzeć na stan. Są jednak marki które mimo lat jeszcze mogą sporo pojeździć. Wiadomo ze trzeba też liczyć się z ewentualnymi naprawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady... To nie są auta 20 letnie. Mysle że można skupić sie na danej marce ale tez patrzeć na stan. Są jednak marki które mimo lat jeszcze mogą sporo pojeździć. Wiadomo ze trzeba też liczyć się z ewentualnymi naprawami
Jak patrzec przez pryzmat lpg to bralbym cytryne dluzej i taniej bedzie ja serwisowac pod wzgledem przestronnosci wnetrza dla mnie mondeo jest segment wyzej niz cytryna.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat tego 2,3 w lpg nie miałem ale zeteki i durateki 1,3 ,  1,8 , 2,0  bardzo ładnie pod warunkiem że gaziarz czegoś nie spitoli podczas montażu.

zagazowanych 2,3 trochę jeździ . popytaj na mondeo klub lub ford klub polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, angrius napisał:

pytanie jak fordowski silnik znosi lpg?

2.3 to jest silnik mazdy serii L: czyli to samo co duratec 1.8 czy 2.0 montowany w mazdach, frodach i volvo z tamtych lat. Silniki różnią się przede wszystkim skokiem tłoka. Silnik poprawny, lubi łykać olej, dobrze znosi LPG ale trzeba regulować luz szklankami. Kolega ma ten silnik w maździe 6 1 gen - całkiem fajnie to jeździ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
22 godziny temu, angrius napisał:

ile kosztuje regulacja luzów w mondeo 2.3 mk4?

to zależy ile zaworów wymaga korekty, koszta będą podobne jak dla silników 1.8 czy 2.0.

Ludziska piszą o ok 600-800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.