Ryb Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 39 minut temu, sherif napisał: Cicho to ja mam i w obecnym aucie, ale to nie tylko o to chodzi. Rx300 rzeczywiście w danych ma 9.5s, w jakimś teście sprzed kilku miesięcy mówili o czasie ponad 10s. Poza tym ta CVT ... NX też demonem osiągów nie jest, trzeba się z tym pogodzić. Dla mnie wybór między tymi dwoma to tylko wybór pomiędzy jednym a drugim wnętrzem bo pod maską jest tak samo słabo. A wnętrze IMO jest lepsze w RX. No, ale to kwestia gustu oczywiście. 39 minut temu, sherif napisał: Tylko, że ten Fiat (Stelvio) praktycznie nie ma konkurencji w swojej klasie . Racja. Najbliżsi dający tyle przyjemności z jazdy konkurenci są dużo drożsi. Mi też się ta Stelvio podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Dark_Knight napisał: Racja. Najbliżsi dający tyle przyjemności z jazdy konkurenci są dużo drożsi. Mi też się ta Stelvio podoba. Mnie się nawet w realu podoba. O ile na zdjęciach czasem nie wygląda (oprócz Q) to przy innych autach sylwetka robi mega robotę. Ostatnio przez 2 tygodnie mojego urlopu stala taka na parkingu i ciągle sobie kark wykręcałem jak przechodziłem Aha - przemieszczała się wiec nie była popsuta Edytowane 4 Października 2021 przez stig 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 4 godziny temu, Dark_Knight napisał: Mi też się ta Stelvio podoba. Szczególnie wnętrze potrafi przyciągać. Bardzo ucieszyłem mnie klasyczne zegary, czego już chyba próżno szukać w mocniejszych SUVach . Mam nadzieje, że nie zmienią tego w MY22. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 1 godzinę temu, stig napisał: Mnie się nawet w realu podoba. Designu temu auto nie można odmówić , choć osobiście przód mi nie podchodzi .. stwierdziłem jednak, że od biedy dopóki nie przywyknę mogę tyłem w garażu parkować i oglądać od d.. strony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 1 godzinę temu, stig napisał: Aha - przemieszczała się wiec nie była popsuta Na lawecie sie nie liczy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 8 minut temu, sherif napisał: Designu temu auto nie można odmówić , choć osobiście przód mi nie podchodzi .. stwierdziłem jednak, że od biedy dopóki nie przywyknę mogę tyłem w garażu parkować i oglądać od d.. strony . Tylko że przód to jedyna rzecz która odróżnia te auta od innych w tłumie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 Teraz, mugen napisał: Tylko że przód to jedyna rzecz która odróżnia te auta od innych w tłumie Sylwetką i zgrabnym tyłkiem też wyróżnia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 18 minut temu, sherif napisał: Designu temu auto nie można odmówić , choć osobiście przód mi nie podchodzi .. stwierdziłem jednak, że od biedy dopóki nie przywyknę mogę tyłem w garażu parkować i oglądać od d.. strony . Mnie najbardziej z boku. Świetna jest ta linia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 1 godzinę temu, sherif napisał: Szczególnie wnętrze potrafi przyciągać. Bardzo ucieszyłem mnie klasyczne zegary, czego już chyba próżno szukać w mocniejszych SUVach . Mam nadzieje, że nie zmienią tego w MY22. Fajne auto, jest jedno ale, spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 W dniu 3.10.2021 o 13:09, wujek napisał: Nieee Škoda to Porshe. Prędzej Bentley Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 31 minutes ago, sdss said: Fajne auto, jest jedno ale, spalanie On bierze sluzbowke, wiec to raczej nie jego zmartwienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 52 minuty temu, Maciej__ napisał: On bierze sluzbowke, wiec to raczej nie jego zmartwienie Różnie bywa, kumpel miał limit CO2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 4 Października 2021 Udostępnij Napisano 4 Października 2021 45 minut temu, sdss napisał: Różnie bywa, kumpel miał limit CO2 Nie trzeba było brać ! Produkcja nowego auta obciąża środowisko w postaci 10t CO2 także tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Nie mogłem się powstrzymaćDwóch wziętych tunerów z Warszawki po raz pierwszy w AR Giulia Quadrifoglio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Coobcio w ciężkim szoku choć nie ukrywał, że jego stan wiedzy o Alfach jest znikomy. Tym bardziej fajnie oglądać to zaskoczenie. Z kolei Kivi jak to Kivi. Na pytanie fajne auto odpowiada krótko tak i gniecie 150km/h między autobusami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Just now, stig said: Coobcio w ciężkim szoku choć nie ukrywał, że jego stan wiedzy o Alfach jest znikomy. Tym bardziej fajnie oglądać to zaskoczenie. Z kolei Kivi jak to Kivi. Na pytanie fajne auto odpowiada krótko tak i gniecie 150km/h między autobusami Ja wylaczylem po 10min bo ilosc bluzgow jest nie do zniesienia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 49 minut temu, Maciej__ napisał: Ja wylaczylem po 10min bo ilosc bluzgow jest nie do zniesienia Taki ma styl. To jest specyficzna ekipa Z przymrużeniem oka ich się ogląda 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2021 (edytowane) W sumie mogę napisać ze kupiłem 100% niemca bez włoszki Edit bo raczej 100% Niemkę Edytowane 23 Października 2021 przez Marcin79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 6 godzin temu, Marcin79 napisał: W sumie mogę napisać ze kupiłem 100% niemca bez włoszki Edit bo raczej 100% Niemkę Znowu spasiona, despotyczna Bawarka zamiast niezrównoważonej psychicznie Włoszki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2021 7 minut temu, Dark_Knight napisał: Znowu spasiona, despotyczna Bawarka zamiast niezrównoważonej psychicznie Włoszki? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 15 minut temu, Marcin79 napisał: Tak Ta nie jest spasiona, nie liczy się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 23 Października 2021 Udostępnij Napisano 23 Października 2021 2 godziny temu, Dark_Knight napisał: Ta nie jest spasiona, nie liczy się. Daj jej ze trzy, cztery lata... Fred będzie zachwycony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Po spędzeniu nocki z piękną włoszką chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście . Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem): Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował , charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi. Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l . Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać. Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją. Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm): Bagażnik ok, chociaż mega wąski. Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA. Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej , choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem. Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje. Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra. Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo. Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie . Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło . Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę .. Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem . Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem. Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie. 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 (edytowane) 52 minutes ago, sherif said: Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie . Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło . Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę .. A to nie ma swiatel LED? Edytowane 28 Października 2021 przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Godzinę temu, sherif napisał: Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Za czesto citigo jezdzisz Ja tez tak mam, jak sie ze skody do spalinowki przesiadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 24 minuty temu, Maciej__ napisał: A to nie ma swiatel LED? Jak przystało na auto za 250kzł+ .. nie, nie ma . Poza tym albo ja już tak się od xenów odzwyczaiłem, albo jest to słaby xenon. W 2022 ma być zmiana, ale cenników i wyposażenia, więc dalej nie będzie bo to nie FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 7 minut temu, zinger napisał: Za czesto citigo jezdzisz Ja tez tak mam, jak sie ze skody do spalinowki przesiadam Skodą jeżdżę rzadko ostatnio, częściej już V8 . Na codzień Volvo 2.0 i tam idzie dobrze, od dołu jak przystało na tb . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 (edytowane) 6 minutes ago, sherif said: Jak przystało na auto za 250kzł+ .. nie, nie ma . Poza tym albo ja już tak się od xenów odzwyczaiłem, albo jest to słaby xenon. W 2022 ma być zmiana, ale cenników i wyposażenia, więc dalej nie będzie bo to nie FL. Pewnie sie odzwyczailes... Jak ostatnio po ponad roku wsiadlem do Astry z zarowkami h7 to sie zastanawialem jak mozna bylo tak jezdzic po zmroku Edytowane 28 Października 2021 przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 1 godzinę temu, sherif napisał: Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem . Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem. Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie. Ja ostatnio zrobilem 1300 km Merc'em GLC. Ponieważ jeżdzę używanymi samochodami dla plebsu, zupełnie jak nie przystało na rasowego autokącikowicza, oczekiwałem conajmniej motoekstazy jak na markę premium przystało. Silnik co prawda tylko 2.0D@163KM ale też słabo jechało a o hałasie w trasie już nie wspomnę. Celowo wziąłem Merca żeby mi we łbie nie huczało no ale coś tu nie wyszło. Może ta wersja nie miała laminowanych szyb. Jedyny plus jaki widziałem to fotele bo ani razu mnie kolano nie bolało i nie miałem dość jazdy. Więc @sherif, może nie ma co oczekiwać cudów? Jakbym miał wydać 250+ kPLN na taki samochód to byłbym nieźle Nie wspomnę o dolewaniu co 500 km 1l płynu chłodniczego. Muszę chyba jednak iść na JDG i mieć darmowy leasing na klasę E (Lexus LS lub S classe) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianMig Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 1 godzinę temu, sherif napisał: Po spędzeniu nocki z piękną włoszką chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście . Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem): Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował , charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi. Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l . Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać. Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją. Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm): Bagażnik ok, chociaż mega wąski. Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA. Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej , choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem. Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje. Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra. Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo. Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie . Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło . Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę .. Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem . Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem. Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie. Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach. Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT. Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km. Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka). Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii. Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Godzinę temu, Maciej__ napisał: A to nie ma swiatel LED? niestety nie ma. To był jeden z powodów, który zastanawiał mnie czy wziąć czy nie. Przyznaję, że ksenony są dobre i jasno świecą, ale ledy w Insignii były klasę wyżej. Drugim powodem był brak wentylowanych siedzeń. Jednak się zdecydowałem i przyznaję, że to pierwsze auto, które mi daje prawdziwą frajdę z jazdy, mimo tych dwóch minusów. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 1 minutę temu, bergerac napisał: niestety nie ma. To był jeden z powodów, który zastanawiał mnie czy wziąć czy nie. Przyznaję, że ksenony są dobre i jasno świecą, ale ledy w Insignii były klasę wyżej. Drugim powodem był brak wentylowanych siedzeń. Jednak się zdecydowałem i przyznaję, że to pierwsze auto, które mi daje prawdziwą frajdę z jazdy, mimo tych dwóch minusów. I jeszcze, ze pali 15l, ale o tym dowiedziales sie po fakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Just now, bergerac said: Jednak się zdecydowałem i przyznaję, że to pierwsze auto, które mi daje prawdziwą frajdę z jazdy, mimo tych dwóch minusów. No i to jest najwazniejsze, mnie sie Stelvio tez bardzo podobaja i pewnie bedzie to jeden z kandydatow do zmiany za jakis czas Jak wygladaja koszty eksploatacji poza paliwem (ubezpieczenie, przeglady)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Teraz, Maciej__ napisał: No i to jest najwazniejsze, mnie sie Stelvio tez bardzo podobaja i pewnie bedzie to jeden z kandydatow do zmiany za jakis czas Jak wygladaja koszty eksploatacji poza paliwem (ubezpieczenie, przeglady)? Przegląd co 15.000 km, koszt 1.300 - 1.500 zł Ubezpieczenie 4.817 zł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 6 minut temu, zinger napisał: I jeszcze, ze pali 15l, ale o tym dowiedziales sie po fakcie średnią mam 11 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Teraz, bergerac napisał: średnią mam 11 Czyli nie umiesz tym autem jezdzic 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Just now, bergerac said: Przegląd co 15.000 km, koszt 1.300 - 1.500 zł Ubezpieczenie 4.817 zł To bardzo przyzwoicie Przy 5-letniej gwarancji, ktora teraz "daja" to 2-3 latki beda calkiem ciekawa opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 13 minut temu, zinger napisał: Czyli nie umiesz tym autem jezdzic Umiem, tylko wtedy za często muszę tankować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 50 minut temu, lucash napisał: Ja ostatnio zrobilem 1300 km Merc'em GLC. Ponieważ jeżdzę używanymi samochodami dla plebsu, zupełnie jak nie przystało na rasowego autokącikowicza, oczekiwałem conajmniej motoekstazy jak na markę premium przystało. Silnik co prawda tylko 2.0D@163KM ale też słabo jechało a o hałasie w trasie już nie wspomnę. Celowo wziąłem Merca żeby mi we łbie nie huczało no ale coś tu nie wyszło. Może ta wersja nie miała laminowanych szyb. Jedyny plus jaki widziałem to fotele bo ani razu mnie kolano nie bolało i nie miałem dość jazdy. Więc @sherif, może nie ma co oczekiwać cudów? Jakbym miał wydać 250+ kPLN na taki samochód to byłbym nieźle Nie wspomnę o dolewaniu co 500 km 1l płynu chłodniczego. Muszę chyba jednak iść na JDG i mieć darmowy leasing na klasę E (Lexus LS lub S classe) Ten GLC jest już trochę na rynku i deko trąci myszką . Zastanawiałem się chwilę nad nim. Obok stała nowa C-klasa i wnętrze super, tylko auto małe. Nowe GLC AFAIR z takim samym wnętrzem ma być w następnym roku, więc trochę późno w moim przypadku. Jeździć nie jeździłem, po przyjechałem rowerem. 38 minut temu, DamianMig napisał: Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach. Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT. Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km. Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka). Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii. Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem. Nie ma pełnej mapy na "n" czyli ile ma mocy ? Miałem wrażenie, że tu nie chodzi o moc max tylko o rozłożeniu momentu. Na n też szedł, jak wszedł w wyższe obroty. Problem to słaby dół i mocny strzał przy ok 3krpm, dokładnie jak w niektórych dieslach. To mi się bardzo nie spodobało. Myślałem początkowo, że auto nowe to może jakoś specjalnie zdławione . Z fotelem się nie zgodzę, w BMW czy Volvo też można mieć sportowe i bardzo wygodne fotele, więc nie oni jedyni . Ekran multimediów mulił, kilka razy trzeba było palcem suwać, żeby te ekraniki poprzesuwać, reagowało z opóźnieniem i klatkowało. Nawigacja nie działała .. tzn pokazywała mapę ale cały czas stała w miejscu . Audio bardzo słabe jak na tą klasę. O napędzie Q4 nic nie pisałem, bo to ani nie zima ani za dużo tym autem nie pojeździłem. Przy Subaru lubiłem zabawy na śniegu, ale tutaj chyba się nie da .. bo trakcja jest niewyłączalna (tak wyczytałem). Wystarczy, że jest 4x4 i dla mnie to wystarczy. Jak jest LSD to jeszcze lepiej. Tak chce w końcu coś pokroju SUVa, ale niekoniecznie z Volvo, bo już mam drugie Volvo i chciałbym coś innego . Nie lubię diesli, dlatego przewrotnie nie podszedł mi ten silnik w Alfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 @sherifTo Ty jesteś ten, co każda Insignia się psuła ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 5 minut temu, bergerac napisał: @sherifTo Ty jesteś ten, co każda Insignia się psuła ? Nie każda a (tylko) dwie . No i fakt po Insigni to każde auto będzie super jeździć i się prowadzić . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 50 minut temu, bergerac napisał: Przegląd co 15.000 km, koszt 1.300 - 1.500 zł Ubezpieczenie 4.817 zł ja to się chyba starzeję, albo ten Kraków tak na mnie wpływa, ale prawie 5k za ubezpieczenie auta to jakiś kosmos dla mnie. Opel Astra: przegląd po trzech latach 730zł, ubezpieczenie na następny rok niecałe 1700. Fakt, nie mam LEDów ani nawet xenonów, kierownica nie jest super czuła i muszę trochę kręcić żeby skręcić, nie ma też audio ganga-banga czy innego tam, ale 200KM ma i pies też się mieści. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianMig Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 22 minuty temu, sherif napisał: Nie ma pełnej mapy na "n" czyli ile ma mocy ? Miałem wrażenie, że tu nie chodzi o moc max tylko o rozłożeniu momentu. Na n też szedł, jak wszedł w wyższe obroty. Problem to słaby dół i mocny strzał przy ok 3krpm, dokładnie jak w niektórych dieslach. To mi się bardzo nie spodobało. Myślałem początkowo, że auto nowe to może jakoś specjalnie zdławione . Nie pamiętam dokladnie ale forum autoholików wrzucal ktoś wykresy map. Są inne ale nie jest to nowość. Powszechna praktyka. Zwłaszcza w elektrykach gdzie nawet o tym oficjalnie piszą marki takie jak np. Opel. Druga kwestia "słaby dół i mocny przy 3 000 RPM" to jest właśnie charakterystyka typowa dla benzyny Silniki benzynowe są wysokoobrotowe, diesle niskoobrotowe. Ale rozumiem co masz na myśli. Są faktycznie silniki z mocniejszym dołem, chociaż w tym przypadku to kwestia mapy. W Dynamicu jest większa elastyczność i niżej moment a do tego skrzynia inaczej dobiera biegi. Ale jak wsiądziesz do 3.0 BMW z twinscrollem to tam faktycznie masz pelen moment ponizej 2000 RPM. Ale to jest już silnik wiekszy i R6. A Peugeota 3008 nei chcesz? lub Większego 5008? Po lifcie z 2.0 HDi da się wyrwać lub ewentulanie hybrydę 300 KM. Super wyciszenie, mocny silnik, dużo miejsca i super fotele z masażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 23 minutes ago, maro_t said: ja to się chyba starzeję, albo ten Kraków tak na mnie wpływa, ale prawie 5k za ubezpieczenie auta to jakiś kosmos dla mnie. Opel Astra: przegląd po trzech latach 730zł, ubezpieczenie na następny rok niecałe 1700. Fakt, nie mam LEDów ani nawet xenonów, kierownica nie jest super czuła i muszę trochę kręcić żeby skręcić, nie ma też audio ganga-banga czy innego tam, ale 200KM ma i pies też się mieści. A z drugiej strony, czy wydajac te 3-4kPLN rocznie wiecej na utrzymanie auta, cos by to zmienilo w Twoim zyciu? Chodzlibys glodny albo zrezygnowal z jakiegos wyjazdu, czy hobby? Tez mialem od zawsze podobne podejscie ale staram sie to sukcesywnie zmieniac IMHO nawet oszczedzanie powinno miec jakies granice, szczegolnie ze jutra moze nie byc... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 (edytowane) 30 minut temu, DamianMig napisał: Druga kwestia "słaby dół i mocny przy 3 000 RPM" to jest właśnie charakterystyka typowa dla benzyny Silniki benzynowe są wysokoobrotowe, diesle niskoobrotowe. Ale przeciez to jest turbobenzyna-tam dol nie ma prawa byc slaby.Mialem Alfe 1.4 170KM i to szlo jak glupie od 2 tysiecy. Edytowane 28 Października 2021 przez wlad 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 3 godziny temu, sherif napisał: Po spędzeniu nocki z piękną włoszką chciałem się podzielić z Wami moimi spostrzeżeniami. Cel był prosty, upewnić się przed zamówieniem, że to dobry wybór, bo Stelvio było nr 1 na mojej krótkiej liście . Dostałem auto tygodniowe (1010km), w niemal max wersji Veloce Ti, z pięknym felgami i w ciekawym (już nie oferowanym) kolorze - taką opcje chciałem zamówić (poza kolorem): Najmocniejszy arg auta: silnik i tutaj mniej rozczarował , charakterystyka jak w TDI. Słaby dół i mocna góra. Auto testowałem głównie w mieście i jeździło się tym słabo. W trybie "n" auto wkłada biegu poniżej 2krpm, gdzie nic się nie dzieje. Nawet do ok 2.5krpm nic się nie dzieje. Miałem wrażenie, że jadę mega słaby autem (sprawdzałem ma 280KM). Jestem przyzwyczajony, że przy ruszaniu wciskami lekko gaz i auto dynamicznie rusza. Tutaj nie ... dopiero po mocnym depnięciu aż do samego końca i odczekaniu chwili auto zaczyna rwać jak głupie. W trybie "d" jest lepiej, bo trzeba biegi dłużej, więc silnik wyżej się kręci i niemal zawsze ochoczo przyspiesza. Choć też zdarzyło się, że akurat wbił kolejny bieg i przymulił. Nie jest to wina skrzyni, bo też jeżdżę na codzień z ZFem, tylko charakterystyki silnika. Sprzedawca też zgodził się ze mną, że też ma takie odczucia, on często używa manetek, żeby zbić bieg przy ruszaniu. Ok, ale trochę nie o to chodzi. Jak już się wkręci w obroty to idzie jak głupia, oddając przy tym świetny dzwięk. Spalanie mnie nie interesowało, ale jak brałem auto miało 14.5l, ja zbiłem do 13.5l . Układ kierowniczy - super, jest inaczej niż w przeciętnych autach, ale bardzo pewnie się prowadzi i wcale nie trzeba jakoś super uważać. Zawieszenie - zwarte i dość twardawe, ale bez tragedii. Hamulce - wydały mi się słabe, tzn trzeba użyć dość dużej siły aby auto hamowało. To potwierdził też sprzedawca, że o wiele lepiej jest jak się rozgrzeją. Środek, jest niestety ciasno (fotele ustawione pode mnie 183cm): Bagażnik ok, chociaż mega wąski. Zegary bardzo fajne, czytelne i w końcu ktoś zrobił auto który potrafi zczytywać piktogramy z AA. Multimedia .. słabo, oj słabo. Ekran muli i klatkuje. Nawigacja przez dwa dni pokazywała, że jestem na Marszałkowskiej , choć kierunki pokazywała dobre. Audio, HK, czyli lepsze za dopłatą - tragedia. Ergonomia też średnia, część przycisków jest podświetlona, część nie (akurat odebrałem auto jak było ciemno). Kierunków nie mogłem do ostatniej chwili wyczuć, albo mi nie zaskakiwał, albo migał cały czas - pewnie to kwestia przyzwyczajenia, ale nigdy w innym aucie tak nie miałem. Podkłokietnik w drzwiach - trzeszczy w nowym aucie. Konsola środkowa też na wybojach potrzaskuje. Siedzenia sportowe - wygodne, pompowane boczki - ok. Obawiam się natomiast, przez to że są skórzane i dość dobrze otulają ciało to latem bez wentylacji będzie masakra. Auto przeciętnie wyciszone, zrobiłem kawałek po S2 i pow 130kmph było już głośnawo. Światła - poczułem się jak w moim 50letnim Fordzie . Xenon zawsze miał biały kolor z lekko niebieskawym odcieniem przy odcieńciu. Tu tego nie było, gdybym nie wiedział to ewidentnie świeci jak lampy żarówkowe. Żółtawe, mało intensywne światło . Bardzo kiepsko jak na auto za taką cenę .. Podsumowując, może za dużo od tego auta oczekiwałem, ale trochę mi zaleciało Fiatem . Sporo wad i braków + silnik który nie jest tym co szukam. Taka odwrotność KII Sorento, którą wcześniej testowałem - tam wszystko było ok, poza słabawym silnikiem. Zdecydowałem, że choć auto bardzo ciekawe to nie jest dla mnie. Jak to Włoszka. Na zdjęciu przepiękna a z bliska widać, że tyłek ma za duży (nawet to widać na Twoim zdjęciu), lubi sobie wypić i ma milion innych wad. Spróbuj teraz Porsche Macana. PS. Nowe ksenony teraz rzeczywiście świecą mniej niebiesko niż kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 1 godzinę temu, DamianMig napisał: Tak na pewno nie jest to auto dla Ciebie. Recenzja zawieszenia i silnika to potwierdza. To auto dla dynamicznie jeżdzących kierowców lubiących jazdę po zakrętach. Są auta jeżdżące dynamicznie i dynamicznie skręcające, które nie robią takich cyrków. 1 godzinę temu, DamianMig napisał: Żeby auto jechało od strzala to trzeba jezdzic na Dynamicu bo tylko w tym programie masz mapę na 280 KM. Na innych nie ma pelnej mocy a ZF jest ustawiony pod WLPT. Dobre. Tylko Włosi mogli to wymyślić. 1 godzinę temu, DamianMig napisał: Ale ty nim rzadko musiales jeździć bo wtedy spalanie rośnie ponad 15 l/100 km. A to jeszcze lepsze. Na pewno Włosi to wymyślili. 1 godzinę temu, DamianMig napisał: Ale wybierasz Dynamic i jest petarda bo auto robi 5,5 s do setki wg pomiarow (lepiej niz fabryka). Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że po prostu fabryka potrafi lepiej zmierzyć. 1 godzinę temu, DamianMig napisał: Hamulce mocne i wszedzie chwalone nawet w niemieckich mediach. Fotele i pozycja najlepsze w klasie choc wentylacja faktycznie przydalaby sie. Czego brakowalo Ci w multimediach? bo ty miales polifta czyli z zupelnie nowym wyswietlaczem dotykowym i zupelnie innym interfacem. Slowem nie wspomniałeś na napedzie Q4 ze szpera - najlepszym na rynku dystansujacym zabawki Skody czy Kii. No i tu jest sedno sprawy. Ta cała "najlepszość" występuje tylko gdy porówna się do Skody lub Kii. Niestety Alfa pozycjonuje to auto gdzie indziej, a tam wypada blado. Czy ktoś kiedyś pisał, że BMW X3 jest najlepsze na rynku, bo dystansuje Skodę czy Kię? To też Włosi musieli wymyślić. 1 godzinę temu, DamianMig napisał: Wszedzie podkreslaja ze Stelvio to sportowe auto z nadwoziem SUV-a. A widzę że Tobie jest potrzebny zwykły SUV z mocnym dieslem dobrym wyciszeniem. Skoda albo VW wystarczy. Stelvio to inny target. Mozesz ewentualnie uderzyc w Volvo XC60 bo też takie zwykle SUV z fajnym opakowaniem i dobrze wykonczonym wnętrzem. Swietnym pomysłem będzie też Peugeot 3008 lub 5008. Najlepiej z dieselm 2.0 HDI ale nowego już nie zamówisz z tym silnikiem. A ja myślę, że jak kolega przejedzie się Macanem lub choćby X4 to się będzie z tej Stelvio długo śmiał. To jest fajne auto, ale zrobione po włosku. Trzeba być fanem włoskich aut żeby je pokochać. Ono wtedy odwdzięczy się zamieniając takiemu komuś życie w piekło. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 1 godzinę temu, bergerac napisał: Przegląd co 15.000 km, koszt 1.300 - 1.500 zł Ubezpieczenie 4.817 zł Tanie te ubezpieczenie. Od jakiej ceny liczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, bergerac napisał: średnią mam 11 No to chyba nie ma się czego czepiać. 280KM i nadwozie SUVa + dynamiczna jazda musi tak wyglądać. U mojej żony trochę ponad 9 ale ona na pewno tak dynamicznie nie jeździ (chociaż tu mam wątpliwości) i ma tylko 200KM. Edytowane 28 Października 2021 przez Dark_Knight Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Października 2021 Udostępnij Napisano 28 Października 2021 Godzinę temu, sherif napisał: Ten GLC jest już trochę na rynku i deko trąci myszką . Zastanawiałem się chwilę nad nim. Obok stała nowa C-klasa i wnętrze super, tylko auto małe. Nowe GLC AFAIR z takim samym wnętrzem ma być w następnym roku, więc trochę późno w moim przypadku. Jeździć nie jeździłem, po przyjechałem rowerem. Też oglądałem takiego GLC. Ale na boga, przecież nikt chyba nie oczekuje, że to się będzie prowadzić jeśli pod maską jest diesel 163KM? Godzinę temu, sherif napisał: Nie ma pełnej mapy na "n" czyli ile ma mocy ? Miałem wrażenie, że tu nie chodzi o moc max tylko o rozłożeniu momentu. Na n też szedł, jak wszedł w wyższe obroty. Problem to słaby dół i mocny strzał przy ok 3krpm, dokładnie jak w niektórych dieslach. To mi się bardzo nie spodobało. Myślałem początkowo, że auto nowe to może jakoś specjalnie zdławione . Czyli turbodziura po prostu? Ciekawe jak wykres momentu wygląda. Godzinę temu, sherif napisał: Z fotelem się nie zgodzę, w BMW czy Volvo też można mieć sportowe i bardzo wygodne fotele, więc nie oni jedyni . Ekran multimediów mulił, kilka razy trzeba było palcem suwać, żeby te ekraniki poprzesuwać, reagowało z opóźnieniem i klatkowało. Nawigacja nie działała .. tzn pokazywała mapę ale cały czas stała w miejscu . Audio bardzo słabe jak na tą klasę. O napędzie Q4 nic nie pisałem, bo to ani nie zima ani za dużo tym autem nie pojeździłem. Przy Subaru lubiłem zabawy na śniegu, ale tutaj chyba się nie da .. bo trakcja jest niewyłączalna (tak wyczytałem). Wystarczy, że jest 4x4 i dla mnie to wystarczy. Jak jest LSD to jeszcze lepiej. Ale po śliskim to ona powinna fajnie jeździć, bo tam chyba też napęd idzie najpierw na tył. Godzinę temu, sherif napisał: Tak chce w końcu coś pokroju SUVa, ale niekoniecznie z Volvo, bo już mam drugie Volvo i chciałbym coś innego . Nie lubię diesli, dlatego przewrotnie nie podszedł mi ten silnik w Alfie. Kodiaqa RS zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.