Tommi Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 > Przede wszystkim wielkie brawa i podziękowania za tą wiedze > A teraz troche głupich pytań > Czy BOV powinien się znaleźć w jakimś konkretnym miejscu? tak w układzie dolotowym międzi turbiną a przepustnicą, jedni twierdzą że ma być blisko przepustnicy inni że blisko turbiny. złoty środek... po środku > Wybierająć IC patrzymy na jego wielkość ale czy na coś jeszcze(np. > ułożenie wejścia i wyjścia powietrza[ich średnica ma znaczenie > jakiekolwiek?], czy każdego się jakoś spasuje)? jeśłi chcesz robić end-tanki sam z alu to patrzysz tylko na rdzeń wazne żeby źieberka były ładne reszte se zrobisz. a jak chcesz gotowca to patrz na takie IC które podpasują ci wej/wyj w twój setup i pomyślunek jak chcesz rury porowadzić. > Powiedzmy że mnie zawsze interesowało ~100KM z silnika 1.1 (spi) > jakie plus minus musimy osiągnąć do tego doładowanie przy > K03(mam nadzieje że czegoś nie mieszam)? doładowanie i jego ciśnienie to nie = moc moc to jest ilość powietrza + ciśnienie + sprawność silnika + ile możesz przepuścić przez "układ ssąco-wydechowy" na k03 przy 1.1 doładowanie na 100km będzie ok 0.6 bara bez ingerencji w silnik > Tak w ogóle to chyba są turbiny z wbudowanym bov? Czy coś stoi > przeciwko ich zakupowi? nie nie stoi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 > Ile mozna nadmuchac na seryjnym silniku 1.1/1.2 8V? bez odprezania ja dmuchałem 1bara bez problemu, 1.2 wydmuchało już uszczelkę. przy odprezeniu nawet 2bary dawały trochę rade.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 > aaa jeszcze jedno. Moze byc turbina z Diesla? > Np od JELCZA > http://www.allegro.pl/item248596229_turbina_turbosprezarka_do_.html od dizla tak ale nie ze zmienną geometrią tak jak pisałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirat7993 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 > od dizla tak ale nie ze zmienną geometrią tak jak pisałem oki nie ze zmienna geometrią łopatek ale jak to poznac majac w rece dmuchawe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 > oki nie ze zmienna geometrią łopatek ale jak to poznac majac w rece > dmuchawe?? mocno upraszczając kupuj taką która ma klapkę otwieraną w gorącej części Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lumo Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 A ja tu mam kilka pytań moze prostych ale mnie nurtujących: 1. Czym reguluje sie ciśnienie doładowania ?? 2. Gdzie podpina się wskaźnik ciśnienia doładowania ?? na rurze między przpustnicą a turbiną ?? Jaki to wskaźnik ma być jakiś dowolny np. do 2-3 bar ?? tylko że on chyba musi pokazywać nadciśnienie i podciśnienie jak sie nie mylę ?? 3. Jak ma się turbna i IC od Corsy/ Astry 1.7 D chyba na stronie centomani wyczytałem że ktoś założył taki zestaw i pasuje 'bezproblemowo' aczkolwiek mogłem coś przekręcić ?? 4. I jeszcze jak z tym wystrojeniem czyli z ustaleniem dawki paliwa. Rozumiem że najlepszym sposobem jest przeprogramowanie komputera ?? A żeby takie coś zmajstrować czyli założyć np. wtryski od 1.6 wydajniejszą pompkę paliwa no i coś podkręcić na rególatorze paliwa - dało by to rade czy raczej pomysł nie bardzawo ?? 5. A co to ta świnia ?? 6. I jeszcze jedno do czego służą te klapki w turbinach, na wylocie spalin jak się nie mylę ?? Za wszelkie odpowiedzi dziękuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 > 1. Czym reguluje sie ciśnienie doładowania ?? jak nie masz EBC/MBC to nakrętka na WG ale to mało gupiego robota > 2. Gdzie podpina się wskaźnik ciśnienia doładowania ?? na rurze > między przpustnicą a turbiną ?? Jaki to wskaźnik ma być jakiś > dowolny np. do 2-3 bar ?? tylko że on chyba musi pokazywać > nadciśnienie i podciśnienie jak sie nie mylę ?? wpina się go za przepustnica tak by czytało pod/nadciśnienia w silniku > 4. I jeszcze jak z tym wystrojeniem czyli z ustaleniem dawki paliwa. > Rozumiem że najlepszym sposobem jest przeprogramowanie komputera > ?? A żeby takie coś zmajstrować czyli założyć np. wtryski od 1.6 > wydajniejszą pompkę paliwa no i coś podkręcić na rególatorze > paliwa - dało by to rade czy raczej pomysł nie bardzawo ?? piszesz o czymś w stylu FMU, jest to możliwe ale mało rozwojowe > 5. A co to ta świnia ?? komputer typu pigg0-back do sterowania wtryskami, zapłonami pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roswell Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 > 3. Jak ma się turbna i IC od Corsy/ Astry 1.7 D chyba na stronie > centomani wyczytałem że ktoś założył taki zestaw i pasuje Czy nie czasem szary? To chyba silnik isuzu A gn11_WASyL i Tommi dziękuje za odpowiedzi na moje pytania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
staryyy Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 mpi wadzi w kwestii turbo? czy to bez znaczenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiu_Zett Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Witka. Pytanko mam, nawet dwa Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade? Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma większe znaczenie??? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic18 Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Nie nei wadzi az tak bardzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > Witka. > Pytanko mam, nawet dwa > Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku > to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade? > Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w > instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma > większe znaczenie??? > Pozdro da radę, rurki wyglądają na w miarę równe, kolektor krótki więc turbina będzie wstawać bardzo szybko, jeśli w środku jest bez zastrzeżeń to tylko owinąć to taśmą i będzie śmiganie pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 > Witka. > Pytanko mam, nawet dwa > Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku > to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade? > Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w > instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma > większe znaczenie??? > Pozdro całkiem dobry kolektor coprawda na wysokich obrotach może być wąskim gardłem ale na obroty do 7tyś powinien starczyć. wode wepnij w obieg nagrzewnicy albo nie podpinaj wcale Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > całkiem dobry kolektor coprawda na wysokich obrotach może być > wąskim gardłem ale na obroty do 7tyś powinien starczyć. > wode wepnij w obieg nagrzewnicy albo nie podpinaj wcale jak ma zamiar jeździć Vmax dłużej niż 5 min to niech lepiej wepnie pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 > jak ma zamiar jeździć Vmax dłużej niż 5 min to niech lepiej wepnie > pzdr powiedzmy że przy tak małej turbinie jak GT15 u mnie na prawie v-max latałem dłuuuuuugo, turbina świeciła i nic sie z niż złego nie działo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soren Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje: przt soft T na 1108 gdy zostawimy kolekor dolotowy z spi, wsadzimy tam wydajniejszy wtryskiwacz (np z jakiegos 1.6) to co z pompa paliwa? może zostać seryjna (1.1bara) czy może dobra będzie od 1.2 mpi (3.1bara)??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic18 Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Wtryskiwacze wydaje mi sie lepiej dac z uno turbo, a pompe z 1.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soren Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > Wtryskiwacze wydaje mi sie lepiej dac z uno turbo, a pompe z 1.2 UT były spi czy mpi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soren Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > UT były spi czy mpi? już znalazłem, ut jest mpi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic18 Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 MPI i z tego co pamietam wtryskiwacz 184 albo 185 ale nie jestem pewnien w 100% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 > jeszcze jedno pytanie mnie nurtuje: przt soft T na 1108 gdy zostawimy > kolekor dolotowy z spi, wsadzimy tam wydajniejszy wtryskiwacz > (np z jakiegos 1.6) to co z pompa paliwa? może zostać seryjna > (1.1bara) czy może dobra będzie od 1.2 mpi (3.1bara)??? to jakie ciśnienie ma pompa to jedno a to jaki ma wydatek to drugie, przy wtryskach które przy 3-ch barach sie już nie otworzą niema sensu zasadzać pompy 3-barowej sprawdzasz wtrysk jaki wkładasz, zasadzasz wydajną pompe do tego regulator ciśnienia i wio.... no chyba że robisz na seryjnym ale to nie pojeździ za długo bez dodatkowego paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DEV Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > da radę, rurki wyglądają na w miarę równe, a mnie się wydaje po tej fotce że środkowe kanały sa sporo krótsze od zewnętrznych dwóch, już nawet licząc od flanszy do pierwszego zejścia z4 na2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > a mnie się wydaje po tej fotce że środkowe kanały sa sporo krótsze > od zewnętrznych dwóch, już nawet licząc od flanszy do pierwszego > zejścia z4 na2 chodziło mi ze 1 i 4 oraz 2 i 3 sa tej samej długości pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Tommi, załuzmy ze kupuje kolektor ssacy to jakie rozwiazanie proponujesz do zestawu turbo? 4 wtryski seryjne + 2 dodatkowe czy moze 4 wydajne? co taniej wyjdzie? i jak wyglada sprawa z zewnętrzna pompą paliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 > Tommi, załuzmy ze kupuje kolektor ssacy to jakie rozwiazanie > proponujesz do zestawu turbo? 4 wtryski seryjne + 2 dodatkowe > czy moze 4 wydajne? co taniej wyjdzie? wszystko zalezy jak to ma być wysterowane, jeśli remap to 4-y wydajne (jeszcze nie ma możliwości sterowania dodatkowymi wtryskami w remapie fiata) jesli dwa dodatkowe i seria+ jakiś włacznik ciśnieniowy to będzie to najtańsze ale i najbardziej "losowe" "strojenie" > i jak wyglada sprawa z > zewnętrzna pompą paliwa? no jak to jak? zasadzasz na przewód zasilanący po uprzednim przerobieniu ssącego krućca i wio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 chcialbym to zrobic tak aby nic nie grzebac w kompiterze wiec co polecasz? oczywiscie tak aby to w miare jezdzilo i wiele nie kosztowalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 > chcialbym to zrobic tak aby nic nie grzebac w kompiterze wiec co > polecasz? oczywiscie tak aby to w miare jezdzilo i wiele nie > kosztowalo. stary.. przeczytaj pierwszego posta w tym temacie.. tam masz wszystko napisane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 czytalem kilka razy ale i tak mam watpliwości, gdyż i tak bede musial kupować wtryski od nowa bo mam silnik na gaźniku a doświadczenie w zakładaniu turbo mam zerowe. Poprostu chciałbym się dowiedzieć co sprawdzi się lepiej i mniej bezawaryjnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gonzo_BB Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 potrzebowalbym wzorek na dobranie wydajnosci wtryskiwaczy, ma ktos? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azazel_ Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 > co sprawdzi się lepiej i mniej bezawaryjnie. jak chcesz profi i bezawaryjnie to naszykuj min 5k pln i jedz do warsztatu w ktorym sie na tym znaja :-) Wtedy bedziesz mial wszystko wystrojone na hamowni na smt6 i itak nikt nie da gwarancji na bezawaryjnosc. jak chcesz robic sam to musisz sie liczyc z tym ze napotkasz nie jeden problem... bo tania nie znaczy dobre dodatkowe wtryskiwacze i czujnik nadcisnieniowy oznaczaja loterie w doborze skladu mieszanki i z czasem moze sie okazac ze splyna ci tloki lub cos w tym stylu :-) jesli zle rozumuje to mnie poprawcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huba301 Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Co do spływu to ja zrobiłem tak : Pokażcie swoje spływy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soren Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Co do spływu to ja zrobiłem tak : > Pokażcie swoje spływy ładne spawy mnie interesuje remap + wiekszy wtryskiwacz + pompa, jesli oczywiscie jest sens robienia tego na spi??? Jak myślicie, takie rozwiązanie da radę, czy może lepiej nuż pobawić się w mpi??? Czy prz spi rozkład mieszanki w cylindrach jest równomierny? Czytałem kiedyś,że to jest spory problem przy gaźniku+turbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreenCC Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > ładne spawy > mnie interesuje remap + wiekszy wtryskiwacz + pompa, jesli oczywiscie > jest sens robienia tego na spi??? Jak myślicie, takie > rozwiązanie da radę, czy może lepiej nuż pobawić się w mpi??? > Czy prz spi rozkład mieszanki w cylindrach jest równomierny? > Czytałem kiedyś,że to jest spory problem przy gaźniku+turbo lepiej mpi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > ładne spawy > mnie interesuje remap + wiekszy wtryskiwacz + pompa, jesli oczywiscie > jest sens robienia tego na spi??? Jak myślicie, takie > rozwiązanie da radę, czy może lepiej nuż pobawić się w mpi??? > Czy prz spi rozkład mieszanki w cylindrach jest równomierny? > Czytałem kiedyś,że to jest spory problem przy gaźniku+turbo zasadzaj górę 1,2 MPI, do tego wtryski z FC i problem rozwiązany bo tylko to wystroić a nie kombinować z dodatkowymi wtryskami pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soren Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 >wtryski z FC czyli...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azazel_ Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > czyli...? strzelam, Fiat Coupe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > strzelam, Fiat Coupe?? BINGO żółte są 384ccm przy 3 bar wiec wystarczą każdemu pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matadorRS Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > czyli...? Fiat Coupe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roswell Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > BINGO żółte są 384ccm przy 3 bar wiec wystarczą każdemu > pzdr Ale czy to nie aż nadto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Ale czy to nie aż nadto ? paliwa nigdy nie za mało, mi na k03 jest akurat na 150-180KM pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Czyli założenie wtrysków z Fiata cupe i wystrojenie kompa będzie najlepszym wyjściem tak? a może by tak komputer z Cupe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huba301 Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Czyli założenie wtrysków z Fiata cupe i wystrojenie kompa będzie > najlepszym wyjściem tak? a może by tak komputer z Cupe? Komputer to może nie ale mapsensor od FCT to tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Czyli wtryski i map sensor. A reszt dowolna w sumie tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Czyli wtryski i map sensor. A reszt dowolna w sumie tak? co masz na myśli reszta pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huba301 Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Czyli wtryski i map sensor. A reszt dowolna w sumie tak? Chyba jak dziecku trzeba, góre z 1.2 mpi (głowica + kolektor ssący z listwą wtryskową + komp + wiązka jeżeli trzeba) do takiego zestawu pompa paliwa 3 bar wydajniejsza i w/w wtryski i map 250 kPa i remap i auto śmiga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Chyba jak dziecku trzeba, góre z 1.2 mpi (głowica + kolektor ssący z > listwą wtryskową + komp + wiązka jeżeli trzeba) do takiego > zestawu pompa paliwa 3 bar wydajniejsza i w/w wtryski i map 250 > kPa i remap i auto śmiga zapomniałeś o BOV/DV, IC, orurowaniu, itp. itd. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huba301 Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > zapomniałeś o BOV/DV, IC, orurowaniu, itp. itd. > pzdr turbiny też nie wymieniłem chodziło raczej o część elektroniczną tak żeby jak najmniej problemu sprawiła, może to nie jest tanie rozwiązanie ale raz dobrze wydane pieniądze zaoszczędzą dłubania w gównie jak co poniektórzy proponują Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > turbiny też nie wymieniłem chodziło raczej o część elektroniczną tak > żeby jak najmniej problemu sprawiła, może to nie jest tanie > rozwiązanie ale raz dobrze wydane pieniądze zaoszczędzą dłubania > w gównie jak co poniektórzy proponują trzeba pamiętać że jak ktoś mało się zna i pójdzie po taniości to mu korbą lub tłokiem wyjdzie pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matheus Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > Chyba jak dziecku trzeba, góre z 1.2 mpi (głowica + kolektor ssący z > listwą wtryskową + komp + wiązka jeżeli trzeba) do takiego > zestawu pompa paliwa 3 bar wydajniejsza i w/w wtryski i map 250 > kPa i remap i auto śmiga NIe każdy jest Bogiem w tych sprawach więc zapytać to nic złego. Prawda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gn11wasyl Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 > NIe każdy jest Bogiem w tych sprawach więc zapytać to nic złego. > Prawda? prawda, nikt tu chyba nie ma zamiaru na nikogo najeżdżać ale Tommi 90% napisał w pierwszym poście pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.