dj_w Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 Sprawdzał ktoś z Was jakie są efekty zalania manualnej skrzyni biegów ATF-em? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 Pewnie każdy, kto ma Astrę z '95r, lub młodszą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xhejn Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 > Jak to jest z tym olejem. Chcę kupić olej GM 10W40 5l, na stronie opla jest po 120zł , na dixi-car > jest po 108zł , a na allegro po 46zł. Czy ten z allegro to napewno oryginał. Zalewam takim od 3 lat i jest OK. Wymiana co 10 tys. Na tych tanich olejach GM są zazwyczaj metki po litewsku, estońsku lub w innym barbarzyńskim języku, może dlatego taki tani? Chociaz ja kupiłem tydzień temu bańkę za 60 zł, muszę sprawdzić, czemu tak drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_w Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Pewnie każdy, kto ma Astrę z '95r, lub młodszą . Aha, trochę mnie to zastanowiło bo ATF w porównaniu do typowej "przekładniówki" to woda. Ale skoro takim można zalać to sprezentuję skrzyni wymianę oleju na dobry początek sezonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Zalewam takim od 3 lat i jest OK. Wymiana co 10 tys. Na tych tanich olejach GM są zazwyczaj metki > po litewsku, estońsku lub w innym barbarzyńskim języku, może dlatego taki tani? Raz zdarzyło mi się wlać kupiony na Allegro olej GM z pięknymi greckimi napisami. Żadnych anomalii nie zaobserwowałem (co oczywiście niewiele znaczy). k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2011 Witam, Aktualnie jezdze na : SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 SAE: 5W-30 SPECYFIKACJE: ACEA C2/C3, A3/B4, Mercedes-Benz MB 229.51, BMW Longlife-04 VW 504.00 / 507.00 Chrysler MS-11106 Zastanawiam sie na co moge zmienic. Chcialem pozostac przy 5w30 ale wkurza mnie kupowanie 4+1 w shellu wole kupic juz banke 5l Zastanawialem sie nad GM : SPECYFIKACJA: ACEA: A3/B4, C3 API SM / CF GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 BMW Longlife - 04 vw 502.00, 505.00, 505.01 MB 229.51 Ale jakos nie wiadomo co to i rozne byly opinie Zastanawialem sie nad: Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 100% syntetyczny albo: CASTROL EDGE SPORT 5W-30 5 LITRÓW Klasa jakości: ACEA A3/B3, A3/B4, C3 Co powiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Akurat ten Motul nie jest 100% syntetykiem niezależnie co pisze na opakowaniu . Czysty syntetyk Motula ma klasę lepkościową 0W30 , normę VW 506.01 ale nie nadaje się do cyklu wymian long life i do silników z DPF . Pozostając w klasie 5W30 zobacz oleje Lotos Quazar , które niektórymi parametrami fizykochemicznymi przewyższają inne markowe oleje . Inne dobre marki to np. Fuchs czy Liqui Molly . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Ok a co powiecie pomiedzy : CASTROL EDGE SPORT 5W-30 5 LITRÓW Klasa jakości: ACEA A3/B3, A3/B4, C3 Specyfikacje: BMW Longlife-04; VW 504 00/ 507 00; MB-Approval 229.51; Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01 Klasa lepkości: SEA 5W-30 a ELF EVOLUTION SXR 5W30 5 LITRÓW SAE: 5W-30 SPECYFIKACJE: API: SL/CF ACEA: A5/B5 (najwyższe) Renault - Nissan RN 0700 silniki benzynowe i bez turbodoładowania GM-LL-A025 (Opel, Saab) nowa homologacja pozwalająca na przebiegi między wymianami 30 000km w silnikach benzynowych Dzis musze wybrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > Zastanawialem sie nad GM : > SPECYFIKACJA: > ACEA: A3/B4, C3 > API SM / CF > GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 > BMW Longlife - 04 > vw 502.00, 505.00, 505.01 > MB 229.51 > Ale jakos nie wiadomo co to i rozne byly opinie e tam, ASO Opla to sprzedaje a nawet leje, to znaczy, że można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > e tam, ASO Opla to sprzedaje a nawet leje, to znaczy, że można Ten Elf to jest to samo co olej GM/Opel ? Jeździłem 3 lata i złego słowa nie powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > Ten Elf to jest to samo co olej GM/Opel ? > Jeździłem 3 lata i złego słowa nie powiem No wlasnie nie wiem za pol w stosunku do ceny innych olei by wyrwal ale z tym olejem to nigdy nie wiadomo rozne opinie w sieci kraza.... Wlasnie wrocilem z zakupow udalo sie kupic 4+1 shell helix ultra extra 5w30 czyli pozostalem przy tym co mialem zalane 160zl wiec nie ma tragedii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > Ten Elf to jest to samo co olej GM/Opel ? > Jeździłem 3 lata i złego słowa nie powiem Elf to nie wiem. Kiedyś Opel sprzedawał Mobil teraz ma Shell i GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 > No wlasnie nie wiem za pol w stosunku do ceny innych olei by wyrwal ale z tym olejem to nigdy nie > wiadomo rozne opinie w sieci kraza.... > Wlasnie wrocilem z zakupow udalo sie kupic 4+1 shell helix ultra extra 5w30 czyli pozostalem przy > tym co mialem zalane > 160zl wiec nie ma tragedii Skoro Opel ma w ofercie GM to znaczy, że można go lać. A jaka jest różnica lejąc Shell? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Chopy kupiłem właśnie dla "testu" olej Mobil Super 2000 (Diesel). Jednak zanim go wymienię chciałbym dowiedzieć się czy ktoś go używa i jaka ma opinię na jego tematu. Oczywiście opinia tylko dla informacji bo olej jaka by ona nie była i tak zaleję dla sprawdzenia jak to będzie u mnie. Poprostu jestem ciekaw czy ktoś go ma u siebie w silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 też słyszałem że to dobre oleje zresztą ferrari na nich jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Ja leje GM i jest spoko. 2 razy z okazji braku GM raz kupiłem lotosa, a drugim razem też jakiś tego typu wynalazek. Lotos i to drugie cudo do 10kkm bez zarzutu po czym do 15 wcięło 1.5l (tak jak by po 10kkm tracił coś w sobie) Co do GM od wymiany do wymiany zjada jakieś pol litra co na autko z przebiegiem 230kkm to nic Ostatnio miałem dłuższą trasę i wymianę oleju robiłem po 20kkm. Sam mechanik stwierdził, że niepotrzebnie wymieniam olej po 10kkm, bo jest jeszcze ładny (he he znawca po kolorze oceniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 > Sam mechanik stwierdził, że niepotrzebnie wymieniam olej po 10kkm, bo jest jeszcze ładny ciekawe co by powiedział o moim oleju po np. 2 kkm- Panie wymieniaj jak najszybciej bo nie jest ładny czyt. czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 > Lotos i to drugie cudo do 10kkm bez zarzutu po czym do 15 wcięło 1.5l (tak jak by po 10kkm tracił > coś w sobie) Ja jeżdżę na Lotosie i sobie chwalę, bez zarzutów, ładnie czyści silnik, ostatnio wymieniałem uszczelkę pod kapą zaworów i wszystko ładnie się błyszczało, pokryte jedynie cienką warstwą oleju, na GM znacznie brudniej było no i w zimę na GM stukały mi zawory a na lotosie znacznie ustało. > Co do GM od wymiany do wymiany zjada jakieś pol litra co na autko z przebiegiem 230kkm to nic Ja u siebie mam już prawie 260 kkm i ani grama oleju ubytku, wymieniam dla zasady co rok. > Sam mechanik stwierdził, że niepotrzebnie wymieniam olej po 10kkm, bo jest jeszcze ładny (he he > znawca po kolorze oceniał U mnie to pewnie olej trzymałby ze trzy lata albo i dłużej, na LPG olej tak się nie brudzi, praktycznie jak zlewam co roku olej to ojciec mówi że jestem świr, że już olej zmieniam bo taki klarowny. Przy spalaniu LPG nie wytwarza się tyle sadzy co przy spalaniu NoPb, a nie powiem już o ON, co jest przyczyną szybkiego zaczernienia oleju w silnikach diesla. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 "Ciemnienie" oleju zależy również od wartości TBN - im wyższa tym to zjawisko zachodzi szybciej co oznacza, że zanieczyszczenia rozpuszają się w oleju a nie osadzają na elementach silnikach. Wysoka wartość TBN pozwala też na skuteczniejszą neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa w tym LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 > Wysoka wartość TBN pozwala też na skuteczniejszą neutralizację kwaśnych produktów spalania > paliwa w tym LPG Zgadza się tego nie dodałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 > "Ciemnienie" oleju zależy również od wartości TBN - im wyższa tym to zjawisko zachodzi szybciej GM Dexos2 ma 7,2 mgKOH/g więc zainteresowani mogą sobie do innych olejów porównać. Tu jest specyfikacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 > GM Dexos2 ma 7,2 mgKOH/g więc zainteresowani mogą sobie do innych olejów porównać. Tu jest > specyfikacja Magnatec 5W40 też ma TNB około 7 . Oczywiście nie można porównywać tych olejów. Olej GM jest "niskopopiołowy" - spełnia normę C3 więc wysoki TBN nie jest potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Witam i o Wasze zdanie pytam (a w szczególności posiadaczy aut z silnikiem typu Twinport), jak narazie jest serwis Opla i przebieg 103kkm i co 30kkm wymiana oleju na Mobil 0w40 i właśnie ta wymiana co 30kkm mnie niepokoi - w Punto olej wymieniałem co 10kkm i było ok. Co proponujecie - wymianę co 30kkm na mobila 0w40, czy na ten przykład skrócic okres między wymianami co np. 15kkm na inny olej np. półsyntetyk. Pochwalcie się także jaki olej lejecie do tego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 > Witam i o Wasze zdanie pytam (a w szczególności posiadaczy aut z silnikiem typu Twinport), jak > narazie jest serwis Opla i przebieg 103kkm i co 30kkm wymiana oleju na Mobil 0w40 i właśnie ta > wymiana co 30kkm mnie niepokoi - w Punto olej wymieniałem co 10kkm i było ok. > Co proponujecie - wymianę co 30kkm na mobila 0w40, czy na ten przykład skrócic okres między > wymianami co np. 15kkm na inny olej np. półsyntetyk. > Pochwalcie się także jaki olej lejecie do tego silnika? co 30 tys możesz jak ci nie szkoda silnika, co 20 to już max lub co. roku nawet jak lejesz syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2011 Proponuje wymieniac co max 15 kkm lub co rok, zalezy co nastapi wczesniej. Te 30 kkm to moga sobie...takie niedomowienie... Spuszczalem z silnikow olej po 30 kkm, nie chcialbys zapewnie widziec jak wygladal...(co prawda teraz pozbawiam oleju silniki autobusow po znacznie wiekszym przebiegu, ale to inna bajka...) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 ja co 20 tys no góra 22 tys wymieniałem w ASO najpierw GM 5W30 a ostatnio jadę na też 5w30 Dexos, u mnie przy stosowaniu tego oleju średnia wymiana co 20 tys km dolewałem ok 200 ml, no ale ja nie oszczędzałem dużo tras, wysokie prędkośći, wysokie obroty. ten olej jak na syntetyk jakby gęsty jest widzę różnicę, bo do służbowego diesla wlewam shela 5w30 i jest taki rzadki i bezbawrny jak woda ale to niby niskopopiołowy do DPF-u. Może teraz wleję odpowiedniego shela 5 w 30 i do astreki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 > Co proponujecie - wymianę co 30kkm na mobila 0w40, czy na ten przykład skrócic okres między > wymianami co np. 15kkm na inny olej np. półsyntetyk. Czy wlejesz mobila czy innego producenta to sprawa drugorzędna, ale przechodzenie na półsyntetyk przy zdrowym silniku nie ma sensu. k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 jak zwykle nie doczytałęm, co do półsyntetyku to nawet jest to zabronione chyba, przecież to dopiero "setka" przejechana. mi też 2 lata temu w ASO proponowano zamiat GM wlewać Mobil 0w40 - ale wymiana była droższa o 80 zł więc zrezygnowałem, w okienku facet stweirdził że GM to syf straszny w porównaniu do mobila, do dzisiaj mam mieszane uczucia, a jak śmiga Ci na 0w40? bierze olej czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Ja na tym syfie GM zrobiłem ponad 2 setki i to na LPG wiec taki syf to nie jest. Dalej go leje a zmienie na inny może po 3 setce. Ale Ten Mobil jest na pewno lepszy. w końcu to 0w40 a nie 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 rozumiem to dobry znak , ale bardziej mnie interesuje dlaczego shell 5 W30 dosłownie teraz latem na zimnym spływa z bagnetu (bagnet płaski bez rowków) a ten GM 5W30 w mojej astrze jest jakby bardziej gęsty na zimno? czym to może być spowodowane - czy na tej podstawie można stwierdzić, że 5W30 shell-a jest lepszy jakościowo, czy to nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > jak zwykle nie doczytałęm, co do półsyntetyku to nawet jest to zabronione chyba, przecież to > dopiero "setka" przejechana. > mi też 2 lata temu w ASO proponowano zamiat GM wlewać Mobil 0w40 - ale wymiana była droższa o 80 zł > więc zrezygnowałem, w okienku facet stweirdził że GM to syf straszny w porównaniu do mobila, > do dzisiaj mam mieszane uczucia, a jak śmiga Ci na 0w40? > bierze olej czy nie? Od kupna zrobiłem jedynie 2kkm - ubytku nie stwierdziłem, olej dosyć ładnie wygląda i konsyntencję też ma ok, a od ostatniej wymiany ma ok. 8kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 fajną masz ścieżke z kamiennej do kowar można się pobawić na drodze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 Trochę już mam mętlik, bo co opinia to polecają inny olej. Będę teraz zmieniał rozrząd więc i oleum przy okazji. W książce miałem wpisy 0W40 ale jaki dokładnie był lany to nie wiem Różne opinie krążą, że jak olej zły to bierze itp itd, no to ja bym się zwrócił do wiedzących, czym taki silniczek zalać coby nie chłeptał oleju jak smok wodę z Wisły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > czy na tej podstawie można stwierdzić, że 5W30 shell-a jest lepszy > jakościowo, czy to nie ma znaczenia? Nie można. A oleje były nowe czy w silnikach (takich samych) i o takim samym przebiegu od wymiany? Za mało danych aby coś stwierdzić jeśli chcesz dowiedzieć sie czegoś wiecej to porównaj specyfikacje olejów. Ten GM Dexos2 jest robiony przez MPM International Oil Company i tam znajdziesz specyfikację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > fajną masz ścieżke z kamiennej do kowar można się pobawić na drodze > pozdrawiam Polecam ale w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > Polecam ale w zimie aż mnie ciarki przeszły.. ale we mgle też jest nieźle kiedyś jechałem tam z ojcem to mi wydeptał prawie dziurę w podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 tak już po zalaniu ten shelowski jest rzadki jak calkiem dobry barszczyk a oplowski trzyma się bagnetu że hej. sprawdzę specyfikacje może coś się wyjaśni - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 Witajcie, który z poniżej wymienionych olejów najpewniej będzie zastosować do Twinporta 1,4. Ceną kusi LOTOS (no i polska firma więc byłoby mi po drodze) ? 1. LOTOS Syntetic 5W40 4L /Thermal Control OPEL GM-LL-B-025 2. MOBIL 1 0W40 4L Opel: GM-LL-A-025/B-025 3. GM dexos 2 GM-LL-A-025 oraz GM-LL-B-025 (ten stosuję obecnie) 4. Elf Evolution SXR 5W30 4L GM-LL-A025 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fortalicjum Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > Witajcie, > który z poniżej wymienionych olejów najpewniej będzie zastosować do Twinporta 1,4. Ceną kusi LOTOS na lotosie syntetyku jezdze od 60tys km i nie zauwazylem zadnych niepokojących objawów. Oleju nie bierze w zauwazalny sposob. Tyle ze zawsze wymieniam co 10tys km. Stare przyzwyczajenia z dawnych czasów. silnik Z16XEP twinport, przebieg 170tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Lotos 5W40 lub trochę droższy Motul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > Lotos 5W40 lub trochę droższy Motul. a wiesz może dlaczego LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 spełnia wymagania GM LL -B- 025, a już LOTOS QUAZAR 5W40 nie spełnia (przynajmniej na papierze) ? To w takim razie który LOTOS kupić najlepiej do 1,4 twinport , a może to to samo jest tylko marketing? P.S. dzięki za utwierdzenie mnie w decyzji. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > na lotosie syntetyku jezdze od 60tys km na LOTOSIE SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40, czy na LOTOSIE Quazar 5W40 śmigasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > a wiesz może dlaczego LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 spełnia wymagania GM LL > -B- 025, a już LOTOS QUAZAR 5W40 nie spełnia (przynajmniej na papierze) ? > To w takim razie który LOTOS kupić najlepiej do 1,4 twinport , a może to to samo jest tylko > marketing? > P.S. dzięki za utwierdzenie mnie w decyzji. > pozdrawiam widocznie za jeden typ zapłacili GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > widocznie za jeden typ zapłacili GM i tak może być ale wczytałem sie w opis na stronie LOTOS i GM nie aprobuje tego oleju, a jest napisane, że thermal cotrol jedynie spełnia wymagania stawiane przez GM dla swoich silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > Witajcie, > który z poniżej wymienionych olejów najpewniej będzie zastosować do Twinporta 1,4. Ceną kusi LOTOS > (no i polska firma więc byłoby mi po drodze) ? > 1. LOTOS Syntetic 5W40 4L /Thermal Control OPEL GM-LL-B-025 > 2. MOBIL 1 0W40 4L Opel: GM-LL-A-025/B-025 > 3. GM dexos 2 GM-LL-A-025 oraz GM-LL-B-025 (ten stosuję obecnie) > 4. Elf Evolution SXR 5W30 4L GM-LL-A025 Ja od nowości mam wymieniany olej MOBIL1 0W40, a gdzieś na alledrogo widziałem olej Opel GM 5W30 i też się zastanawiałem czy olej o takich parametrach można lać spokojnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 ..też się zastanawiałem czy olej o takich parametrach można lać spokojnie? Twoje wątpliwości dotyczą GM 5W30 jak rozumiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > ..też się zastanawiałem czy olej o takich parametrach można lać spokojnie? > Twoje wątpliwości dotyczą GM 5W30 jak rozumiem ? Tak i tak się zastanawiam czy to dobre rozwiązanie na nasze warunki pogodowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > a wiesz może dlaczego LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 spełnia wymagania GM LL > -B- 025, a już LOTOS QUAZAR 5W40 nie spełnia (przynajmniej na papierze) ? może baza olejowa tego pierwszego zawiera mniej frakcji lotnych przez co ma mniejszy współczynnik odparowalności (test Noack), dokładnie nie wiem. Faktem jest, że olej spełniający tę normę GM ma mniejszą tendencję do "ubywania" z silnika > To w takim razie który LOTOS kupić najlepiej do 1,4 twinport , a może to to samo jest tylko > marketing? nie wiem jaką klasę jakościową i lepkościową producent przewiduje do tego silnika. Podałem Ci tylko droższą alternatywę do bardzo dobrego Lotosa > P.S. dzięki za utwierdzenie mnie w decyzji. > pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > Tak i tak się zastanawiam czy to dobre rozwiązanie na nasze warunki pogodowe? fakt zimnymi rankami przy odpalaniu mam wrażenie że silnik coś boli, ale zaznaczam, że nie mam porównania, zaleję lotosem to będę miał porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Sprawdziłem jaki olej sugeruje LOTOS na stronie internetowej do silnika Z14XEP (corsa c -ale taki sam silnik jak u mnie) wyniki w załączniku LOTOS TRAFFIC PRO 025A/B SL/CF SAE 5W30 z formułą Thermal Control Jako jedyny LOTOS aprobowany przez GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 ciekawe czy ktoś go stosował w praktyce no i czy można go nabyć w sklepie, he, he (w internecie też popularny nie jest) teraz to się zrobiło zamieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.