Pawell24 Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 Witam Panowie i Panie ile oleju wchodzi do skrzyni astra G 1.6 16V i jak go wlać no i jaki ma być prawidłowy poziom (jak sprawdzić). Wyczytałem, że zalecany to Mobil Mobilube shc 75W90. Dziś wymieniałem tarcze i klocki i zauważyłem że jest pęknięta osłona wewnętrznego przegubu (trza wymienić). Pomyślałem, że przy okazji wymienię olej w skrzyni(nie wiadomo kiedy wymieniany) bo i tak pocieknie jak będę półoś wyciągał. Dziękuje za szybkie odpowiedzi Że wymiana tarcz nie planowa (pęknięta tarcza) to jeszcze końca nie widać napraw Boję się, że przy wymianie osłony przegubu wyjdzie znów coś. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 > Panowie i Panie ile oleju wchodzi do skrzyni astra G 1.6 16V zakładam, że to ten sam X16XEL co w eFkach, zatem 1.6 litra > i jak go > wlać no i jaki ma być prawidłowy poziom (jak sprawdzić). nie wiem jaka skrzynia tam siedzi, a są pewne różnice generalnie korek jest w okolicach lewego przegubu poziom winien być 2cm poniżej korka, jeśli się nie mylę > Wyczytałem, że zalecany to Mobil Mobilube shc 75W90. może być alternatywnie oryginalny olej oplowski nr 19 40 768 jest nawet tańszy od Mobila ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawell24 Napisano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 > zakładam, że to ten sam X16XEL co w eFkach, zatem 1.6 litra > nie wiem jaka skrzynia tam siedzi, a są pewne różnice > generalnie korek jest w okolicach lewego przegubu > poziom winien być 2cm poniżej korka, jeśli się nie mylę > może być > alternatywnie oryginalny olej oplowski nr 19 40 768 > jest nawet tańszy od Mobila ;-) Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2008 > Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem > opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.? Używam 15w40 shel helix rozważam wymianę na 10w40 rimula lub 15w40 urania kombinował ktoś takowym sposobem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calvin Napisano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2008 > Używam 15w40 shel helix rozważam wymianę na 10w40 rimula lub 15w40 > urania kombinował ktoś takowym sposobem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubus Napisano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2008 > > urania kombinował ktoś takowym sposobem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Razem z nową Astrą dostałem litr Castrol EDGE 0W-30. Proponują po 3kkm wymianę na taki właśnie olej. Co myślicie o tym oleju? Cena na allegro nie mała... ASO twierdzi że nie ma pojęcia co tak naprawdę fabryka leje na dzień dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 Witajcie! Zamówiłem na Allegro olej Havoline Synthetic 5W-40 a przysłali mi Havoline Ultra S 5W-40. Niby jest droższy o parę złociszy, ale czy lepszy ??? Zastanawiam się czy warto składać reklamację, czy lać co mam i nie przejmować się. Dodam, że mam jeszcze 2 litry z poprzedniej wymiany, więc będę musiał mieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > Witajcie! > Zamówiłem na Allegro olej Havoline Synthetic 5W-40 a przysłali mi > Havoline Ultra S 5W-40. > Niby jest droższy o parę złociszy, ale czy lepszy ??? > Zastanawiam się czy warto składać reklamację, czy lać co mam i nie > przejmować się. > Dodam, że mam jeszcze 2 litry z poprzedniej wymiany, więc będę musiał > mieszać. dali ci lepszy niż zamawiałes, wie sie ciesz . A to że zmieszasz to niczemu nie szkodzi. Ja bym nie reklamował szkoda kasy, czasu, nerwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 No to hajda do mecha i wymieniam ! dzięki za uspokojenie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Małe ostrzeżenie przed kupnem oleju GM na allegro. Jedyną jego zaleta to niska cena. Wcześniej kupowałem olej GM w ASO i na cały okres jego eksploatacji jaki sobie ustaliłem na 10kkm musiałem dolać około pół litra, jednak nie chciałem przepłacać i kupiłem olej na allegro. Butelka i cala reszta identyko, data ważności ok. ale niestety po przejechaniu 4kkm musiałem dolać już prawie 1 litr. Po zalaniu silnika zauważyłem, że jego praca nie podoba mi się jak na świeży olej, ale uznałem że to zima. Moim zdaniem większość olei na allegro to podróbki dobrze zrobione, nie do poznania na oko. Przy następnej wymianie kupię olej w ASO gdyż byłem z niego zadowolony i auto miło pracowało. Chyba, że GM w butelki leje różne oleje i loteryjka w czasie kupowania czyli albo trafisz na lepszy lub na gorszy, ewentualnie przelewają w nowe butelki przeterminowane oleje. Gdzie jest prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mates Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > Małe ostrzeżenie przed kupnem oleju GM na allegro. Jedyną jego zaleta > to niska cena. Wcześniej kupowałem olej GM w ASO i na cały okres > jego eksploatacji jaki sobie ustaliłem na 10kkm musiałem dolać > około pół litra, jednak nie chciałem przepłacać i kupiłem olej > na allegro. Butelka i cala reszta identyko, data ważności ok. > ale niestety po przejechaniu 4kkm musiałem dolać już prawie 1 > litr. > Po zalaniu silnika zauważyłem, że jego praca nie podoba mi się jak na > świeży olej, ale uznałem że to zima. > Moim zdaniem większość olei na allegro to podróbki dobrze zrobione, > nie do poznania na oko. > Przy następnej wymianie kupię olej w ASO gdyż byłem z niego > zadowolony i auto miło pracowało. Chyba, że GM w butelki leje > różne oleje i loteryjka w czasie kupowania czyli albo trafisz na > lepszy lub na gorszy, ewentualnie przelewają w nowe butelki > przeterminowane oleje. > Gdzie jest prawda? hm.. a może powiesz u którego użytkownika kupowałeś? ja zawsze kupowałem w firmie GSi Piotr Goszczyński w Poznaniu i był extra, niczym nie różnił się od tego w serwisie no oczywiści po za ceną... tu jest przykładowy link do ich aukcji http://moto.allegro.pl/item525237732_olej_opel_gm_10w40_5l_wys_gratis_zawieszka_gm.html Ewentualnie możesz zadzwonić lub zamówić przez e-mail, lub osobiście jakbyś był w tych okolicach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANalfabeta Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Tesciu kupil Astre i czas wymienic olej. Jaki polecacie olej do diesla 2.0DTH bodajze. Jakiej klasy oleju szukac. Czy 10W40 od GM bedzie wystarczajacy czy szukac czegos lepszego ? Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MYSZKI Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Tesciu kupil Astre i czas wymienic olej. > Jaki polecacie olej do diesla 2.0DTH bodajze. > Jakiej klasy oleju szukac. > Czy 10W40 od GM bedzie wystarczajacy czy szukac czegos lepszego ? Ja jeżdżę na Platinum Turbo Diesel 5W/40, według mnie jest to dobry olej. Przy niskich tem. (-20 C) nie było problemów z rozruchem, a aku mam od nowości czyli GM. Parametrami dorównuje olejom Mobila i Castrola, a różnica w cenie jest znaczna. Wcześniej jeżdziłem na Mobilu Diesel 0W/40 i szczególnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. Mam przejechane 138kkm. Wybór oczywiście należy do ciebie. > Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Tesciu kupil Astre i czas wymienic olej. > Jaki polecacie olej do diesla 2.0DTH bodajze. > Jakiej klasy oleju szukac. > Czy 10W40 od GM bedzie wystarczajacy czy szukac czegos lepszego ? Wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Witajcie, mam dylemat jaki olej wybrać... Pacjent: X16XEL o przebiegu 193 tyś km, zagazowany, obecnie na mobilu 15W/40, wcześniej z karteczki wynikało, że był też olej mineralny. Oleju bierze ok 0,2-0,3l/1000km. I zastanawiam się nad tym, czy zostać przy tym mobilu albo zamienić go na castrol`a magnatec również 15w/40, czy może spróbować valvoline 10w/40 dla aut z przebiegiem ponad 100.000 km. Wiem, że dla silnika pewnie zdrowiej by było jeździć na półsyntetyku, ale boję się czy nie zacznie go więcej brać, albo czy go nie "wypłucze". Z drugiej strony wg mnie silnik na mineralnym pracuje ok, więc mam mętlik... Poradźcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 > Wiem, > że dla silnika pewnie zdrowiej by było jeździć na półsyntetyku, > ale boję się czy nie zacznie go więcej brać, albo czy go nie > "wypłucze". nic nie wypłucze... > Z drugiej strony wg mnie silnik na mineralnym > pracuje ok, więc mam mętlik... przy minus 15 stopniach też...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 zmiana 15W/40 na 15W/40 innego producenta nic nie zmieni, poza tym ze albo zapłacisz mniej albo wiecej... skoro nie bierze jakis kosmicznych ilosci oleju to sprobowalbym z 10W/40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obywatel Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Panowie... Tempo odpowiedzi macie większe niż w formule 1 Potrzebowałem jakiegoś wsparcia przed tą decyzją W takim razie jutro kupuję i będę testował co się stanie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 > nic nie wypłucze... nie rzucaj słów na wiatr... ...bo Cię potem obsmarują... > przy minus 15 stopniach też...? przy -15? hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 > nie rzucaj słów na wiatr... nie rzuca. Jakieś mizerne prawdopodobieństwo tego że półsyntetyk mógłby coś wypłukac po minerale istaniałoby tylko wówczas, gdy ten minerał, to był jakiś prawdziwy shit (nawet gorszy od lidlowego PowerOil , na którym to zrobiłem nota bede 50kkm i nic złego sie nie stało). Obenie praktycznie nie produkuje sie minerałów bez dodatków czyszczących. Powiem więcej, ilośc dodatków czyszczących zawarta w minerale, półsyntetyku i syntetyku (tak tak) jest na porównywalnym poziomie. > przy -15? hmmm 15w40 przy tej temperaturze jest konsystencji kiślu i cężko wtedy go przepompowac, dostarczyc na miejsce tarcia. Olej 10w40 jest zauważalnie bardziej płynny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Z tego co słyszałem i gdzieś czytałem jeden z kolegów handluje olejami GM dobrej jakości. Czy ów kolega może się do mnie na priv odezwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafla Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > Z tego co słyszałem i gdzieś czytałem jeden z kolegów handluje > olejami GM dobrej jakości. > Czy ów kolega może się do mnie na priv odezwać? Jesli chodzi o krisba to z tego co wiem nie czytuje juz autokacika na biezaco. Firma w ktorej pracuje GSI, napisz że jesteś z autokacika to powinieneś jakiś rabacik dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorbizone Napisano 6 Marca 2009 Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 Zaraz po sprowadzeniu samochodu (przebieg 160000) mechanicy wlali mi olej Castrol GTX High Mileage (mineralny) przynajmniej taki miałem na paragonie. Po ok. 12 tys pod kurkiem zauważyłem dość sporo "błota" (zlepione fragmenty jakby wypalonego oleju). Znajomy doradził mi wlać najtańszy Lotos, żeby trochę wypłukał silnik. Obecnie po przejechaniu 10 tys. chciałbym znów wymienić olej, tylko zastanawiam się czy znów wlać Castrol (lepiej zachowywał się w zimie), czy nadal tańszy Lotos? Jak wyglądałaby sprawa z wlaniem półsyntetyka? Czy wiąże się z tym jakieś ryzyko? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Marca 2009 Udostępnij Napisano 6 Marca 2009 teoretycznie powinien być półsyntetyk. Choć na minrale też wielka krzywda sie silnikowi nie dzieje wlej jakiegoś orlena albo lotosa (co dostaniesz taniej) i będziesz zadowolony ryzyko praktycznie żadne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zanzizanzi Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Witam, Będe pierwszy raz wymieniał olej w zakupionym we wrześniu moim pierwszym dieslu 1.7 DTI. W tej chwili według informacji od właściiela i nalepki norauto jest 5W40 Valvoline Max Life, zawory stukają przez pierwsze 100 m przy niskich temeraturach , poza tym ok. Oleju nie bierze w ogóle, zrobiłem tym samochodem 10k i nie dolewałem nic, cały czas poziom jest ok, może minimalnie ubyło. Reasumując skłaniam się aby zostać przy tym oleju ale może macie lepszy pomysł ? Zmianę na inny ? Przebieg to 122k. P.S. Gzie można dostać Valvoline oprócz allegro ? W Norauto nie ma, w supermarketach nie ma. Interesują mnie Warszawa i okolice. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > P.S. Gzie można dostać Valvoline oprócz allegro ? W Norauto nie ma, w > supermarketach nie ma. Interesują mnie Warszawa i okolice. > Pozdrawiam szybkie przeszukanie google i jeden z wyników klik A czemu nie chcesz kupic na allegro?? Poszukaj sprzedawce z warszawy lub okolic i odbierasz osobiscie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zanzizanzi Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > szybkie przeszukanie google i jeden z wyników klik > A czemu nie chcesz kupic na allegro?? Poszukaj sprzedawce z warszawy > lub okolic i odbierasz osobiscie... Ok, dzięki a radzisz zostać przy tym oleju czy może przejść na 10W40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 > Ok, dzięki a radzisz zostać przy tym oleju czy może przejść na 10W40? moim skromnym zdaniem jeże4li nie bierze Ci oleju i wszystko jest ok to nie ma potrzeby zmieniac tego co masz sprawdzone i nie zawiodło Cię... jedynym plusem za zmiana to moze byc mniejsza cena... ale czy warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 >> P.S. Gzie można dostać Valvoline oprócz allegro ? W Norauto nie ma, w > supermarketach nie ma. Interesują mnie Warszawa i okolice. > Pozdrawiam Zmień sobie na jakikolwiek 5w/40 ,skoro wymieniasz cały olej w silniku prodponuje zakupić coś popularnego żebyś potem nie musiał szukać Mobil,Castrol,Elf itp. Co do oleju GM mam spore wątpliwości co do jego jakości sam taki handluje i raczej do auta bym go nie wlał napisy typu Fuel Economy i Eco na tych produktach jakoś mnie dodatkowo nie zachęcają. Ktoś powyżej pytał o olej castrol high milage jest to jedna z tańszych wersji mineralnego do aut z dużym przebiegiem też raczej nie polecam.Zalecam ostrożność w kupowaniu w marketach w promocjach ostatnio spotkałem białego carstola butelka bardzo podobna do tej high milage o tragicznej specyfikacji. Nie chce sie też wymądrzać ale na każdej butelce jest też specyfikacja API i czasem warto porównać te wartości ,pierwsza wartość do silników benzynowych druga do diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinmngii Napisano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Ja mam zalany olej Statoil Lazer Way czy jakoś tak, pół syntetyk i śmiga elegancko. Ma te same parametry co Mobil 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 tutaj dostaniesz valvo http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3860521 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukashcz Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Witam! dzisiaj potrzebowałem dolać oleju do silnika mam zalany Castrol Edge 5w-40 do benzyny. Sprzedawca miał taki tylko do diesla i usilnie twierdził że nie ma problemu z dolaniem tego oleju? Czy miał rację? Oleju nie kupiłem u niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 > Witam! > dzisiaj potrzebowałem dolać oleju do silnika mam zalany Castrol Edge > 5w-40 do benzyny. Sprzedawca miał taki tylko do diesla i usilnie > twierdził że nie ma problemu z dolaniem tego oleju? Czy miał > rację? Oleju nie kupiłem u niego jesli olej mialbyc na dolewke to no problem Klasyfikacja ACEA A/B ACEA A1/B1 Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. ACEA A3/B3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika. ACEA A3/B4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3. ACEA A5/B5 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. Klasyfikacja ACEA C ACEA C2 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania. Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. ACEA C3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC. Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. ACEA C4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC. Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. jesli olej spelnia nromy a/b to jest i do wahy i do ropy - to czy ma napisane diesel czy nei to przewaznie (choc nei zawsze) tylko etykietka sprzedawca mogl miec racje- zapewne proponowal edge turbo diesel ktory ma takie normy KLASA LEPKOŚCI: 5W40 API: SM/CF ACEA: A3/B3/B4/C3 SPECYFIKACJE: VW 502.00; 505.00; 505.01; MB 229.51; WSS FORD-M2C917-A; BMW LONGLIFE-04 co ciekawe edge t-diesel mozna stosowac z filtrami cz.stałych w tym przypadku mialby racje - i spokojnie moznaby go zastosowac w silniku benzynowym co do castrola - to edge 5w40 do benzyny jest produkcji polskiej ja na twoim miejscu lalbym motula - jest drozy a oo niebo lepszy moja astra wczesniej jezdzila na mobilu teraz od 3 wymian ma zalany wlasnie motul - i powiem szczerze ze przy motulu - mobil to szczochy a czemu mam takie zdanie - cuz w koncu handluje olejami do aut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukashcz Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 wielkie dzięki za info! postaram się skorzystać bo jak na razie to po kupnie auta miałem zalane Bp teraz zdecydowałem się na Castrol ale żadnych pozytywów w porównaniu do poprzedniego nie zauważyłem. Wielkie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 > moja astra wczesniej jezdzila na mobilu teraz od 3 wymian ma zalany > wlasnie motul - i powiem szczerze ze przy motulu - mobil to > szczochy skąd takie wnioski?? na motulu masz największą marże, że tak go zachwalasz czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > na motulu masz największą marże, nie mam czemu mam nie chwalic czegos co jest lepsze od czegos innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > skąd takie wnioski?? wnioski? prosze: nie wiem czy wiesz ale podział na oleje syntetyczne i polsyntetyczne i mineralne wprowadzila wlasnie firma motul na poczatku lat 60 a nie jak wielu sadzi mobil czy castrol perwszy plsynteyk wprowadzil wlasnie motul motul wolniej sie przepracowuje-dluzej pozostaje czysty. silnik przestał zuzywac olej - a mobila potrafil "wypic" nawet litr ... pozatym przestał "dzwonic " szklankami na zimnym silniku silnik lagodniej pracuje motula produkuja tylko i wylacznie we francji i nigdzie indziej. a mobila w kazdym kraju po trochu - castrola tez olej ten sosuja w rajdach -i jest naczesciej uzywanym olejem w sportach motorowych pokaz mi olej mobila czy castrola ktory jest przeznaczony specjalnie do marki jednej marki aut no mrcedes - albo do opel ? nie ma - tylko motul produkuje serie tylko do konkretnych marek do opla np jest to motul specyfic LL a/b do merców, bmw, renault,fordów , vw-audi, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 gdyby Twoja astra była jakąś wypasioną wyścigówką z baardzo wysilonym silnikiem, to może bym się Tobie nie dziwił, że lejesz taki drogi i wypasiony olej. Tymczasem masz konstrukcje prawie juz pełnoletnią dla której najzwyklejszy lotos półsyntetyk już i tak będzie olejem z wyższej półki Chcesz to płać, Twoja sprawa, ja nie widzę najmniejszego sensu. > nie wiem czy wiesz ale podział na oleje syntetyczne i polsyntetyczne i > mineralne wprowadzila wlasnie firma motul na poczatku lat 60 a nie > jak wielu sadzi mobil czy castrol > perwszy plsynteyk wprowadzil wlasnie motul no i co z tego? to juz historia sprzed niemal 50-ciu lat. Przez ten czas firma mogła już 10 razy upaść na psy. (nie mówię oczywiście, ze tak jest) > motul wolniej sie przepracowuje-dluzej pozostaje czysty. złe wnioski. Nie przepracowuje się wolniej, tylko mam mniej dodatków czyszczących, przez co dłużej pozostawia wrażenie, że jest czysty. > motula produkuja tylko i wylacznie we francji i nigdzie indziej. > a mobila w kazdym kraju po trochu - castrola tez To co, sugerujesz że ten sam olej produkowany w różnych krajach ma rózną jakość? a od czego są normy? przecież chyba ktoś to sprawdza? > olej ten sosuja w rajdach -i jest naczesciej uzywanym olejem w > sportach motorowych Ale nasze samochody nie są rajdowe i daleko im do takiego wysilenia jak w wypadku aut wyścigowych. > pokaz mi olej mobila czy castrola ktory jest przeznaczony specjalnie > do marki jednej marki aut no mrcedes - albo do opel ? > nie ma - tylko motul produkuje serie tylko do konkretnych marek A skąd wiesz, że to nie chwyt marketingowy i w bańce z olejem do opla jest idealnie to samo, co w bańce z olejem do VW? Skoro sprzedaja olej za taką kasę, to mogą sobie pozwolić na takie podziały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 wiesz ... moglbym sie tu rozpisac ale mi sie po prostu nie chce ... i tak bedziesz dalej uwazal lotos za szczyt auta nie sa rajdowe - a fimra robi olej tez do normalnych aut pozdrawiam i polecam postudiowanie netu na temat motula a to ze napisalem ze jest lepszy od czegos to nei znaczy ze to cos jest zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > wcale nie jest drogi i nie uwazam ze jest wypasiony jest po prostu b > dobry > ciekawe na czym ty jezdzisz ? pewnie wlasnie na lotosie ja mam dwa priorytety w stosunku do oleju: -ma spełniać normy wymagane przez producenta silnika, -ma być polski (jestem ekonomicznym partiotą i co tylko się da, kupuję polskie. Towary produkowane za granicą nie zagwarantują mi emerytury w przyszłości) Między innymi dlatego jeżdżę ostatnie kilka wymian juz na olejach organiki (nota bene bardzo dobrych patrząc na specyfikację i na to jak się zachowuje na nich silnik). tu możesz poczytać > mam wrazenie ze prezentujesz postawe czlowieka ktory ma auto i > oszczedza na czym sie da zeby tylko auto sie toczylo. na > hamulcach tez oszczędzasz? błędne wrażenie odniosłeś. Po prostu unikam zupełnie zbędnych w moim mniemaniu wydatków (np nie płacę za olej 120zł tylko dlatego, że produkuje go jakis światowy koncern zatrudniający dobrych marketingowców. Mi wystarczy olej za połowę tej ceny, który spełnia praktycznie te same normy, tyle, ze nie jest intensywnie reklamowany) > napisalem ze motul jest lepszy od castrola i mobila co nie znaczy ze > ze te dwa ostatnie sa zle - nie musisz sie pieklic tak bardzo ;p noo to w takim razie . Przyjemnej niedzieli. Nie ma co dalej polemizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > powodzenia z lotosem Ja leję Lotosa 5W40 od ok. 240tyś km(pierwsze 2 wymiany Mobil 0W40). Brak jakichkolwiek śladów zużycia na wałku rozrządu. Brak luzów na wale korbowym i korbowodach. Wnętrze obudowy wałka rozrządu czyste. Tyle mi wystarczy. Dla mnie to bardzo dobry olej i przy okazji jeden z najtańszych syntetyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > Ja leję Lotosa 5W40 od ok. 240tyś km Leje to samo:) zmieniam co 10-12 tyś km pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > -ma być polski (jestem ekonomicznym partiotą i co tylko się da, > kupuję polskie. słuszna postawa, postępuję identycznie i staram się wszystkich do tego samego namawiać a w kwestii ojeju- po co wydawać na olej 120 zł skoro za 60-70 możesz mieć olej, na którym Twój silnik i tak przeżyje karoserię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoller Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > słuszna postawa, postępuję identycznie i staram się wszystkich do > tego samego namawiać > a w kwestii ojeju- po co wydawać na olej 120 zł skoro za 60-70 możesz > mieć olej, na którym Twój silnik i tak przeżyje karoserię... moze i racja - tylko ze to jakosc oleju winduje cene wole lac cos co jest dobrej jakosci i jest to moj swiadomy wybor ja nie szukam oszczednosci - a sympatia do rodzimych produktow nie daze zbyt wielka ide popucowac sobie asterke ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 > moze i racja - tylko ze to jakosc oleju winduje cene niby sprzedajesz oleje, ale na marketingu to się niewiele znasz . Poczytaj jakie koszty reklamy ponoszą najbardziej znane koncerny olejowe i przelicz je w stosunku do wartosci sprzedaży. Okaże się, że +/- 30% ceny markowego oleju to koszty promocji tu masz raporty finansowe koncernu exxonmobil. Jak masz czas i cheć to życze miłej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Olej 5W-40 Organiki w porównaniu np. z Mobilem o tej samej klasie lepkościowej ma np. wyższą temp. płynięcia , niższy TBN , nie spełnia też wymagań klasy jakościowej SM . Teoretycznie ustępuje więc droższemu olejowi zagranicznemu . Nie oznacza to jednocześnie , że jest zły , niedobry i nie trzeba go kupować . Bez uszczerbku dla silnika można go stosować biorąc pod uwagę normy producenta danego silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujcio Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Witam. Proszę o odpowiedź: ile wlać oleju do skrzyni biegów w silniku 2.0 dth. astra g po spuszczeniu mialem tylko 0,5 litra, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Witam. > Proszę o odpowiedź: ile wlać oleju do skrzyni biegów w silniku 2.0 > dth. astra g po spuszczeniu mialem tylko 0,5 litra, wg. moich informacji to calkowita pojemnośc skrzyni to ok. 1,6-1,8 dm3 Tak wiec napewno potrzeba ci powyzej 1 l. oleju a ile dokładnie to sam musisz kontrolowac zalewajac i sprawdzajac poprzez korek kontrolny w skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Hej Lal ktos moze olej Valvoline Max Life 10W40 co C14NZ? Odkad ja mam (jakies 7 lat), lalem mineralny Shell Helix, po wymianie UPG mechanik zalal chyba Mobilem. Ostatnio musze dolewac troche oleju (po 1kkm na miarce spadlo o 1/4 - nie wiem ile to litrow ). Zastanawiam sie czy wymiana na ten wlasnie olej cos pomoze Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.