Skocz do zawartości

Oleje


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie i Panie ile oleju wchodzi do skrzyni astra G 1.6 16V i jak go wlać no i jaki ma być prawidłowy poziom (jak sprawdzić).

Wyczytałem, że zalecany to Mobil Mobilube shc 75W90.

Dziś wymieniałem tarcze i klocki i zauważyłem że jest pęknięta osłona wewnętrznego przegubu (trza wymienić). Pomyślałem, że przy okazji wymienię olej w skrzyni(nie wiadomo kiedy wymieniany) bo i tak pocieknie jak będę półoś wyciągał.

Dziękuje za szybkie odpowiedzi 20.GIF

Że wymiana tarcz nie planowa (pęknięta tarcza) to jeszcze końca nie widać napraw frown.gifBoję się, że przy wymianie osłony przegubu wyjdzie znów coś.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie i Panie ile oleju wchodzi do skrzyni astra G 1.6 16V

zakładam, że to ten sam X16XEL co w eFkach, zatem 1.6 litra

> i jak go

> wlać no i jaki ma być prawidłowy poziom (jak sprawdzić).

nie wiem jaka skrzynia tam siedzi, a są pewne różnice

generalnie korek jest w okolicach lewego przegubu

poziom winien być 2cm poniżej korka, jeśli się nie mylę

> Wyczytałem, że zalecany to Mobil Mobilube shc 75W90.

może być

alternatywnie oryginalny olej oplowski nr 19 40 768

jest nawet tańszy od Mobila ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakładam, że to ten sam X16XEL co w eFkach, zatem 1.6 litra

> nie wiem jaka skrzynia tam siedzi, a są pewne różnice

> generalnie korek jest w okolicach lewego przegubu

> poziom winien być 2cm poniżej korka, jeśli się nie mylę

> może być

> alternatywnie oryginalny olej oplowski nr 19 40 768

> jest nawet tańszy od Mobila ;-)

Dzięki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem

> opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.?

Używam 15w40 shel helix rozważam wymianę na 10w40 rimula lub 15w40 urania kombinował ktoś takowym sposobem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witajcie!

Zamówiłem na Allegro olej Havoline Synthetic 5W-40 a przysłali mi Havoline Ultra S 5W-40.

Niby jest droższy o parę złociszy, ale czy lepszy ???

Zastanawiam się czy warto składać reklamację, czy lać co mam i nie przejmować się.

Dodam, że mam jeszcze 2 litry z poprzedniej wymiany, więc będę musiał mieszać.

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie!

> Zamówiłem na Allegro olej Havoline Synthetic 5W-40 a przysłali mi

> Havoline Ultra S 5W-40.

> Niby jest droższy o parę złociszy, ale czy lepszy ???

> Zastanawiam się czy warto składać reklamację, czy lać co mam i nie

> przejmować się.

> Dodam, że mam jeszcze 2 litry z poprzedniej wymiany, więc będę musiał

> mieszać.

dali ci lepszy niż zamawiałes, wie sie ciesz cool.gif. A to że zmieszasz to niczemu nie szkodzi.

Ja bym nie reklamował

szkoda kasy, czasu, nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe ostrzeżenie przed kupnem oleju GM na allegro. Jedyną jego zaleta to niska cena. Wcześniej kupowałem olej GM w ASO i na cały okres jego eksploatacji jaki sobie ustaliłem na 10kkm musiałem dolać około pół litra, jednak nie chciałem przepłacać i kupiłem olej na allegro. Butelka i cala reszta identyko, data ważności ok. ale niestety po przejechaniu 4kkm musiałem dolać już prawie 1 litr.

Po zalaniu silnika zauważyłem, że jego praca nie podoba mi się jak na świeży olej, ale uznałem że to zima.

Moim zdaniem większość olei na allegro to podróbki dobrze zrobione, nie do poznania na oko.

Przy następnej wymianie kupię olej w ASO gdyż byłem z niego zadowolony i auto miło pracowało. Chyba, że GM w butelki leje różne oleje i loteryjka w czasie kupowania czyli albo trafisz na lepszy lub na gorszy, ewentualnie przelewają w nowe butelki przeterminowane oleje.

Gdzie jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Małe ostrzeżenie przed kupnem oleju GM na allegro. Jedyną jego zaleta

> to niska cena. Wcześniej kupowałem olej GM w ASO i na cały okres

> jego eksploatacji jaki sobie ustaliłem na 10kkm musiałem dolać

> około pół litra, jednak nie chciałem przepłacać i kupiłem olej

> na allegro. Butelka i cala reszta identyko, data ważności ok.

> ale niestety po przejechaniu 4kkm musiałem dolać już prawie 1

> litr.

> Po zalaniu silnika zauważyłem, że jego praca nie podoba mi się jak na

> świeży olej, ale uznałem że to zima.

> Moim zdaniem większość olei na allegro to podróbki dobrze zrobione,

> nie do poznania na oko.

> Przy następnej wymianie kupię olej w ASO gdyż byłem z niego

> zadowolony i auto miło pracowało. Chyba, że GM w butelki leje

> różne oleje i loteryjka w czasie kupowania czyli albo trafisz na

> lepszy lub na gorszy, ewentualnie przelewają w nowe butelki

> przeterminowane oleje.

> Gdzie jest prawda?

hm.. a może powiesz u którego użytkownika kupowałeś? ja zawsze kupowałem w firmie GSi Piotr Goszczyński w Poznaniu i był extra, niczym nie różnił się od tego w serwisie no oczywiści po za ceną... tu jest przykładowy link do ich aukcji http://moto.allegro.pl/item525237732_olej_opel_gm_10w40_5l_wys_gratis_zawieszka_gm.html

Ewentualnie możesz zadzwonić lub zamówić przez e-mail, lub osobiście jakbyś był w tych okolicach. Pozdrawiam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Tesciu kupil Astre i czas wymienic olej.

> Jaki polecacie olej do diesla 2.0DTH bodajze.

> Jakiej klasy oleju szukac.

> Czy 10W40 od GM bedzie wystarczajacy czy szukac czegos lepszego ?

Ja jeżdżę na Platinum Turbo Diesel 5W/40, według mnie jest to dobry olej. Przy niskich tem. (-20 C) nie było problemów z rozruchem, a aku mam od nowości czyli GM. Parametrami dorównuje olejom Mobila i Castrola, a różnica w cenie jest znaczna. Wcześniej jeżdziłem na Mobilu Diesel 0W/40 i szczególnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. Mam przejechane 138kkm. Wybór oczywiście należy do ciebie.

> Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie, mam dylemat jaki olej wybrać...

Pacjent: X16XEL o przebiegu 193 tyś km, zagazowany, obecnie na mobilu 15W/40, wcześniej z karteczki wynikało, że był też olej mineralny.

Oleju bierze ok 0,2-0,3l/1000km.

I zastanawiam się nad tym, czy zostać przy tym mobilu albo zamienić go na castrol`a magnatec również 15w/40, czy może spróbować valvoline 10w/40 dla aut z przebiegiem ponad 100.000 km. Wiem, że dla silnika pewnie zdrowiej by było jeździć na półsyntetyku, ale boję się czy nie zacznie go więcej brać, albo czy go nie "wypłucze". Z drugiej strony wg mnie silnik na mineralnym pracuje ok, więc mam mętlik...

Poradźcie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem,

> że dla silnika pewnie zdrowiej by było jeździć na półsyntetyku,

> ale boję się czy nie zacznie go więcej brać, albo czy go nie

> "wypłucze".

nic nie wypłucze...

> Z drugiej strony wg mnie silnik na mineralnym

> pracuje ok, więc mam mętlik...

przy minus 15 stopniach też...? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rzucaj słów na wiatr...

nie rzuca. Jakieś mizerne prawdopodobieństwo tego że półsyntetyk mógłby coś wypłukac po minerale istaniałoby tylko wówczas, gdy ten minerał, to był jakiś prawdziwy shit (nawet gorszy od lidlowego PowerOil smirk.gif, na którym to zrobiłem nota bede 50kkm i nic złego sie nie stało). Obenie praktycznie nie produkuje sie minerałów bez dodatków czyszczących. Powiem więcej, ilośc dodatków czyszczących zawarta w minerale, półsyntetyku i syntetyku (tak tak) jest na porównywalnym poziomie.

> przy -15? hmmm

15w40 przy tej temperaturze jest konsystencji kiślu i cężko wtedy go przepompowac, dostarczyc na miejsce tarcia. Olej 10w40 jest zauważalnie bardziej płynny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Z tego co słyszałem i gdzieś czytałem jeden z kolegów handluje

> olejami GM dobrej jakości.

> Czy ów kolega może się do mnie na priv odezwać?

Jesli chodzi o krisba to z tego co wiem nie czytuje juz autokacika na biezaco. Firma w ktorej pracuje GSI, napisz że jesteś z autokacika to powinieneś jakiś rabacik dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po sprowadzeniu samochodu (przebieg 160000) mechanicy wlali mi olej Castrol GTX High Mileage (mineralny) przynajmniej taki miałem na paragonie. Po ok. 12 tys pod kurkiem zauważyłem dość sporo "błota" (zlepione fragmenty jakby wypalonego oleju). Znajomy doradził mi wlać najtańszy Lotos, żeby trochę wypłukał silnik. Obecnie po przejechaniu 10 tys. chciałbym znów wymienić olej, tylko zastanawiam się czy znów wlać Castrol (lepiej zachowywał się w zimie), czy nadal tańszy Lotos? Jak wyglądałaby sprawa z wlaniem półsyntetyka? Czy wiąże się z tym jakieś ryzyko?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Będe pierwszy raz wymieniał olej w zakupionym we wrześniu moim pierwszym dieslu 1.7 DTI. W tej chwili według informacji od właściiela i nalepki norauto jest 5W40 Valvoline Max Life, zawory stukają przez pierwsze 100 m przy niskich temeraturach , poza tym ok. Oleju nie bierze w ogóle, zrobiłem tym samochodem 10k i nie dolewałem nic, cały czas poziom jest ok, może minimalnie ubyło. Reasumując skłaniam się aby zostać przy tym oleju ale może macie lepszy pomysł ? Zmianę na inny ? Przebieg to 122k.

P.S. Gzie można dostać Valvoline oprócz allegro ? W Norauto nie ma, w supermarketach nie ma. Interesują mnie Warszawa i okolice.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Gzie można dostać Valvoline oprócz allegro ? W Norauto nie ma, w

> supermarketach nie ma. Interesują mnie Warszawa i okolice.

> Pozdrawiam

szybkie przeszukanie google i jeden z wyników klik

A czemu nie chcesz kupic na allegro?? Poszukaj sprzedawce z warszawy lub okolic i odbierasz osobiscie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, dzięki a radzisz zostać przy tym oleju czy może przejść na 10W40?

moim skromnym zdaniem jeże4li nie bierze Ci oleju i wszystko jest ok to nie ma potrzeby zmieniac tego co masz sprawdzone i nie zawiodło Cię...

jedynym plusem za zmiana to moze byc mniejsza cena... ale czy warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> P.S. Gzie można dostać Valvoline oprócz allegro ? W Norauto nie ma, w

> supermarketach nie ma. Interesują mnie Warszawa i okolice.

> Pozdrawiam

Zmień sobie na jakikolwiek 5w/40 ,skoro wymieniasz cały olej w silniku prodponuje zakupić coś popularnego żebyś potem nie musiał szukać Mobil,Castrol,Elf itp.

Co do oleju GM mam spore wątpliwości co do jego jakości sam taki handluje i raczej do auta bym go nie wlał napisy typu Fuel Economy i Eco na tych produktach jakoś mnie dodatkowo nie zachęcają.

Ktoś powyżej pytał o olej castrol high milage jest to jedna z tańszych wersji mineralnego do aut z dużym przebiegiem też raczej nie polecam.Zalecam ostrożność w kupowaniu w marketach w promocjach ostatnio spotkałem białego carstola butelka bardzo podobna do tej high milage o tragicznej specyfikacji.

Nie chce sie też wymądrzać ale na każdej butelce jest też specyfikacja API i czasem warto porównać te wartości ,pierwsza wartość do silników benzynowych druga do diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 3 tygodnie później...

Witam!

dzisiaj potrzebowałem dolać oleju do silnika mam zalany Castrol Edge 5w-40 do benzyny. Sprzedawca miał taki tylko do diesla i usilnie twierdził że nie ma problemu z dolaniem tego oleju? Czy miał rację? Oleju nie kupiłem u niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> dzisiaj potrzebowałem dolać oleju do silnika mam zalany Castrol Edge

> 5w-40 do benzyny. Sprzedawca miał taki tylko do diesla i usilnie

> twierdził że nie ma problemu z dolaniem tego oleju? Czy miał

> rację? Oleju nie kupiłem u niego

jesli olej mialbyc na dolewke to no problem smile.gif

Klasyfikacja ACEA A/B

ACEA A1/B1

Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA A3/B3

Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA A3/B4

Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.

ACEA A5/B5

Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Klasyfikacja ACEA C

ACEA C2

Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C3

Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C4

Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.

Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

jesli olej spelnia nromy a/b to jest i do wahy i do ropy -

to czy ma napisane diesel czy nei to przewaznie (choc nei zawsze) tylko etykietka

sprzedawca mogl miec racje-

zapewne proponowal edge turbo diesel ktory ma takie normy

KLASA LEPKOŚCI: 5W40

API: SM/CF

ACEA: A3/B3/B4/C3

SPECYFIKACJE: VW 502.00; 505.00; 505.01; MB 229.51; WSS FORD-M2C917-A;

BMW LONGLIFE-04

co ciekawe edge t-diesel mozna stosowac z filtrami cz.stałych smile.gif

w tym przypadku mialby racje - i spokojnie moznaby go zastosowac w silniku benzynowym

co do castrola - to edge 5w40 do benzyny jest produkcji polskiej 270751858-jezyk.gif

ja na twoim miejscu lalbym motula - jest drozy a oo niebo lepszy

moja astra wczesniej jezdzila na mobilu teraz od 3 wymian ma zalany wlasnie motul - i powiem szczerze ze przy motulu - mobil to szczochy

a czemu mam takie zdanie - cuz w koncu handluje olejami do aut wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za info! postaram się skorzystać bo jak na razie to po kupnie auta miałem zalane Bp teraz zdecydowałem się na Castrol ale żadnych pozytywów w porównaniu do poprzedniego nie zauważyłem.

Wielkie pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd takie wnioski??

wnioski?

prosze:

nie wiem czy wiesz ale podział na oleje syntetyczne i polsyntetyczne i mineralne wprowadzila wlasnie firma motul na poczatku lat 60 a nie jak wielu sadzi mobil czy castrol smile.gif

perwszy plsynteyk wprowadzil wlasnie motul

motul wolniej sie przepracowuje-dluzej pozostaje czysty.

silnik przestał zuzywac olej - a mobila potrafil "wypic" nawet litr ...

pozatym przestał "dzwonic " szklankami na zimnym silniku

silnik lagodniej pracuje

motula produkuja tylko i wylacznie we francji i nigdzie indziej. a mobila w kazdym kraju po trochu - castrola tez wink.gif

olej ten sosuja w rajdach -i jest naczesciej uzywanym olejem w sportach motorowych

pokaz mi olej mobila czy castrola ktory jest przeznaczony specjalnie do marki jednej marki aut no mrcedes - albo do opel ?

nie ma - tylko motul produkuje serie tylko do konkretnych marek

do opla np jest to motul specyfic LL a/b

do merców, bmw, renault,fordów , vw-audi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby Twoja astra była jakąś wypasioną wyścigówką z baardzo wysilonym silnikiem, to może bym się Tobie nie dziwił, że lejesz taki drogi i wypasiony olej.

Tymczasem masz konstrukcje prawie juz pełnoletnią dla której najzwyklejszy lotos półsyntetyk już i tak będzie olejem z wyższej półki hehe.gif

Chcesz to płać, Twoja sprawa, ja nie widzę najmniejszego sensu.

> nie wiem czy wiesz ale podział na oleje syntetyczne i polsyntetyczne i > mineralne wprowadzila wlasnie firma motul na poczatku lat 60 a nie

> jak wielu sadzi mobil czy castrol

> perwszy plsynteyk wprowadzil wlasnie motul

no i co z tego? to juz historia sprzed niemal 50-ciu lat. Przez ten czas firma mogła już 10 razy upaść na psy. (nie mówię oczywiście, ze tak jest)

> motul wolniej sie przepracowuje-dluzej pozostaje czysty.

złe wnioski. Nie przepracowuje się wolniej, tylko mam mniej dodatków czyszczących, przez co dłużej pozostawia wrażenie, że jest czysty.

> motula produkuja tylko i wylacznie we francji i nigdzie indziej.

> a mobila w kazdym kraju po trochu - castrola tez

To co, sugerujesz że ten sam olej produkowany w różnych krajach ma rózną jakość? a od czego są normy? przecież chyba ktoś to sprawdza?

> olej ten sosuja w rajdach -i jest naczesciej uzywanym olejem w

> sportach motorowych

Ale nasze samochody nie są rajdowe hehe.gif i daleko im do takiego wysilenia jak w wypadku aut wyścigowych.

> pokaz mi olej mobila czy castrola ktory jest przeznaczony specjalnie

> do marki jednej marki aut no mrcedes - albo do opel ?

> nie ma - tylko motul produkuje serie tylko do konkretnych marek

A skąd wiesz, że to nie chwyt marketingowy i w bańce z olejem do opla jest idealnie to samo, co w bańce z olejem do VW?

Skoro sprzedaja olej za taką kasę, to mogą sobie pozwolić na takie podziały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz ... moglbym sie tu rozpisac ale mi sie po prostu nie chce ...

i tak bedziesz dalej uwazal lotos za szczyt

auta nie sa rajdowe - a fimra robi olej tez do normalnych aut

pozdrawiam i polecam postudiowanie netu na temat motula

a to ze napisalem ze jest lepszy od czegos to nei znaczy ze to cos jest zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcale nie jest drogi i nie uwazam ze jest wypasiony jest po prostu b

> dobry

> ciekawe na czym ty jezdzisz ? pewnie wlasnie na lotosie

ja mam dwa priorytety w stosunku do oleju:

-ma spełniać normy wymagane przez producenta silnika,

-ma być polski (jestem ekonomicznym partiotą i co tylko się da, kupuję polskie. Towary produkowane za granicą nie zagwarantują mi emerytury w przyszłości)

Między innymi dlatego jeżdżę ostatnie kilka wymian juz na olejach organiki (nota bene bardzo dobrych patrząc na specyfikację i na to jak się zachowuje na nich silnik). tu możesz poczytać

> mam wrazenie ze prezentujesz postawe czlowieka ktory ma auto i

> oszczedza na czym sie da zeby tylko auto sie toczylo. na

> hamulcach tez oszczędzasz?

błędne wrażenie odniosłeś.

Po prostu unikam zupełnie zbędnych w moim mniemaniu wydatków (np nie płacę za olej 120zł tylko dlatego, że produkuje go jakis światowy koncern zatrudniający dobrych marketingowców. Mi wystarczy olej za połowę tej ceny, który spełnia praktycznie te same normy, tyle, ze nie jest intensywnie reklamowany)

> napisalem ze motul jest lepszy od castrola i mobila co nie znaczy ze

> ze te dwa ostatnie sa zle - nie musisz sie pieklic tak bardzo ;p

noo to w takim razie 20.GIF. Przyjemnej niedzieli. Nie ma co dalej polemizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powodzenia z lotosem

Ja leję Lotosa 5W40 od ok. 240tyś km(pierwsze 2 wymiany Mobil 0W40). Brak jakichkolwiek śladów zużycia na wałku rozrządu. Brak luzów na wale korbowym i korbowodach. Wnętrze obudowy wałka rozrządu czyste. Tyle mi wystarczy. Dla mnie to bardzo dobry olej i przy okazji jeden z najtańszych syntetyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -ma być polski (jestem ekonomicznym partiotą i co tylko się da,

> kupuję polskie.

claps.gif słuszna postawa, postępuję identycznie i staram się wszystkich do tego samego namawiać 20.GIF

a w kwestii ojeju- po co wydawać na olej 120 zł skoro za 60-70 możesz mieć olej, na którym Twój silnik i tak przeżyje karoserię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słuszna postawa, postępuję identycznie i staram się wszystkich do

> tego samego namawiać

> a w kwestii ojeju- po co wydawać na olej 120 zł skoro za 60-70 możesz

> mieć olej, na którym Twój silnik i tak przeżyje karoserię...

moze i racja - tylko ze to jakosc oleju winduje cene

wole lac cos co jest dobrej jakosci i jest to moj swiadomy wybor

ja nie szukam oszczednosci - a sympatia do rodzimych produktow nie daze zbyt wielka

ide popucowac sobie asterke ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze i racja - tylko ze to jakosc oleju winduje cene

niby sprzedajesz oleje, ale na marketingu to się niewiele znasz oslabiony.gif.

Poczytaj jakie koszty reklamy ponoszą najbardziej znane koncerny olejowe i przelicz je w stosunku do wartosci sprzedaży. Okaże się, że +/- 30% ceny markowego oleju to koszty promocji icon_eek.gif

tu masz raporty finansowe koncernu exxonmobil. Jak masz czas i cheć to życze miłej lektury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 5W-40 Organiki w porównaniu np. z Mobilem o tej samej klasie lepkościowej ma np. wyższą temp. płynięcia , niższy TBN , nie spełnia też wymagań klasy jakościowej SM . Teoretycznie ustępuje więc droższemu olejowi zagranicznemu . Nie oznacza to jednocześnie , że jest zły , niedobry i nie trzeba go kupować . Bez uszczerbku dla silnika można go stosować biorąc pod uwagę normy producenta danego silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Witam.

> Proszę o odpowiedź: ile wlać oleju do skrzyni biegów w silniku 2.0

> dth. astra g po spuszczeniu mialem tylko 0,5 litra,

wg. moich informacji to calkowita pojemnośc skrzyni to ok. 1,6-1,8 dm3

Tak wiec napewno potrzeba ci powyzej 1 l. oleju a ile dokładnie to sam musisz kontrolowac zalewajac i sprawdzajac poprzez korek kontrolny w skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej smile.gif

Lal ktos moze olej Valvoline Max Life 10W40 co C14NZ? Odkad ja mam (jakies 7 lat), lalem mineralny Shell Helix, po wymianie UPG mechanik zalal chyba Mobilem. Ostatnio musze dolewac troche oleju (po 1kkm na miarce spadlo o 1/4 - nie wiem ile to litrow smile.gif ).

Zastanawiam sie czy wymiana na ten wlasnie olej cos pomoze smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.