Skocz do zawartości

Oleje


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz

> dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.

> Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane.

> Pozdroofka

Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem

> opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.?

skoro, jak sam piszesz, od bardzo długiego czasu używasz tego oleju i widzisz, że silnik jeszcze jeździ i do tego ma się dobrze to chyba sam powienieneś wpaśc na to, że ten olej nie może być marnej jakości, bo pewnie cos by juz wysiadło w silniku

a po drugie.

czytając posty chyba zauważyłeś że znaczny odsetek forumowiczów jeździ na tym oleju. i co, słyszałeś żeby ktokolwiek narzekał? bo ja nie.

Rozsiewasz tylko plotkę niewiadomo gdzie zasłyszaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro, jak sam piszesz, od bardzo długiego czasu używasz tego oleju i

> widzisz, że silnik jeszcze jeździ i do tego ma się dobrze to

> chyba sam powienieneś wpaśc na to, że ten olej nie może być

> marnej jakości, bo pewnie cos by juz wysiadło w silniku

ok ale olej po 2 tyś km robi się już czarny i znajomy był w sklepie i znajomy sprzedawca mówił zeby bronić się rękami i nogami przed tym olejem chyba ze sie sprzedaje samochód. Używam od dawna i taki super zadowolony nie bardzo jestem do x16xel jedynie tanie dolewki były. A teraz silnik nic oleju nie bierze ale po 2 tyś własnie olej już jest czarny i zaczeły klepac popycze a silnik nigdy nie widział LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz silnik nic oleju nie bierze ale po 2 tyś

> własnie olej już jest czarny i zaczeły klepac popycze a silnik

> nigdy nie widział LPG

skoro jest czarny, znaczy że ma dużo dodatków czyszczacych.

ps. nikt ci nie każe jeździć na tym oleju. wlej innego i zobacz czy będzie różnica w hałasie na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> leje 15w40 lotosa i też jest czarny niemalże zaraz po wymianie

> czy to znaczy że też ma dużo dodatków czyszczących

Podobno stosowanie dobrych filtrów oleju np. MANN opóźnia efekt czarnienia oleju.

Osobiście tego nie zauważyłem, pomimo zastosowanego filtra Mann, olej dość szybko robi się czarny. Ale w końcu do diesel, w poprzednim aucie (bęzyna+gaz) efekt czarnienia postępował na pewno wolniej.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz

> dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.

> Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane.

> Pozdroofka

Wcześniej jeździłem na oleju 10w40 GM ostatnio zmieniłem na 10w40 BP visco-gdyż polecono mi go i robi go Castrol. To co zauważylemto to że nie robi się od razu czarny oraz zawory mniej klepią cool.gif

Zatem jestem zadowolony

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> olej dość szybko robi się czarny. Ale w końcu do diesel

Używam oleju jak w podpisie i zauważalne czernienie następuje dopiero po przejechaniu około 6 kkm w tej chwili od wymiany minęło 11 kkm i olej zimny jest już praktycznie czarny natomiast ciepły jeszcze prześwituje na bagnecie cool.gif Mam diesla więc... nie masz racji.

Co do oleju GM to słyszałem różne opinie, a ze znajomych jeden go lał do momentu jak zaczęły klepać popychacze potem przeszedł na Mobila i nagle wszystko dziwnie ucichło hmm.gif drugi znajomy dalej go zalewa do TDI i mówi, że jest zadowolony ale jak odpala rano silnik to wrony na drzewach się budzą - na ciepłym chodzi OK.

Ja za litr mojego oleju płacę prawie tyle ile kosztuje bańka GM-a, ale póki jeszcze mnie stać to nie będę nic zmieniał.

Pzdr. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam diesla więc... nie

> masz racji.

ty też nie masz racji.

to jak szybko olej czarnieje w mniejszym stopniu zależy od jego skladu a w największym od zdrowia silnika.

Jak motor jest nowy, to nawet spuszczając zużyty olej będzie on zaledwie brunatny, a nie czarny. Im większy przebieg (więc zużycie i przedmuchy) tym szybciej olej czarnieje i w silnikach z przebiegami powiedzmy 300kkm+ już odrazu kilka dni po wymianie będzie czarna zupa.

A wpływ jakości oleju na jego czzarnienie można ocenic tylko stosując rozne oleje w tym samym silniku i porównując. A gatka typu u mnie czarnieje po 6kkm a u ciebie po 1kkm jest za przeproszeniem g**no warta bo nikt nie wie w jakim stanie są te silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty też nie masz racji

Ja napisałem, że człowiek nie ma racji bo twierdzi, że jak diesel to ma być olej czarny - więc w czym nie mam racji?

> A gatka typu u

> mnie czarnieje po 6kkm a u ciebie po 1kkm jest za przeproszeniem

> g**no warta bo nikt nie wie w jakim stanie są te silniki

Człowieku ja tylko podałem mój przykład aby zaprzeczyć to co napisał kolega wyżej w poście

Co za naród! hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zalewam do urodzenia do Fki 5w50 mobila i póki co jest ok

(11lat ale dziewiczy przebieg wink.gif )

a co najlepiej dać do X20DTH ???

polecili mi 10w40 Castrola z tym że mam diesla do niedawna

po zakupie właśnie go zalałem i niedługo trzeba będzie wymienić

jakieś sugestie może confused.gif

pozdrawiam!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej jeździłem na oleju 10w40 GM ostatnio zmieniłem na 10w40 BP

> visco-gdyż polecono mi go i robi go Castrol. To co zauważylemto

> to że nie robi się od razu czarny oraz zawory mniej klepią

> Zatem jestem zadowolony

> Pozdrawiam

no to chyba i ja zaleje jakiegoś innego Castrola czy coś lepszego zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wprawdzie Lanosa, ale silnik "jakby" oplowski więc się wypowiem...otóż lałem do swojego auta olej Texaco Havoline 10W40...olej ten po 10kkm był ciemno brązowy (ciemniał po ok. 1kkm i to na LPG)...po zrzuceniu głowicy przy 106kkm okazało się, że zawory nie były szczelne...po wymianie UPG i regeneracji głowicy zaczął brać olej w ilości ok. 3l/10kkm (jak się okazało po nalaniu nafty w cylindry na dwóch pierwszych cylindrach nafta zniknęła, na 3 i 4 została)...przed wymianą tego oleju z naftą w środku dodałem jeszcze płukankę Liqui Moly i silnik chodził 10min na jałowych obrotach (jak na razie po wlaniu płukanki nic się nie dzieje - odpukać)...nastąpiła wymiana oleju (Orlen Super Semi 10W40) i filtra (stosuję Knechta)...od wymiany przejechałem już 1300km i olej nadal na bagnecie jest czysty...

WNIOSKI (bardziej lub mniej uprawnione wink.gif ):

1. wpływ na ciemnienie oleju ma rodzaj paliwa - diesel bardzo brudzi olej, benzyna mniej, LPG najmniej...a już najważniejsza jest zawartość siarki w paliwie...

2. na ciemnienie silnika wpływa kondycja silnika - jeżeli pali olej, olej będzie szybciej ciemniał - ze względu na przedmuchy (nawet jeżeli to wina uszczelniaczy)...

3. olej mimo wszystko najlepiej stosować markowy - najlepiej z tych tańszych - mniejsze prawdopodobieństwo podróbek...bo się nie opłaca...chyba, że np. Texaco, które sprowadzane jest z Belgii już w bańkach - no ale 5l bańka 10W40 kosztuje 106zł zlosnik.gif

4. przy jeździe na LPG ważne jest, żeby liczba TBN w oleju wynosiła powyżej 10, zresztą jakby tak popatrzeć, to oleje do diesla też mają więcej dodatków czyszczących - dzięki nim nagarowi trudniej odłożyć się np na pierścieniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej dany olej ma dodatków myjcych (TBN) tym szybciej ciemnieje . Pomijam kwestię silnika (przebieg , diesel czy benzyna) . Wiże się z tym również kwestia neutralizacji kwanych produktów spalania co ma znaczenie zwłaszcza przy jedzie na LPG . Reasumujc , olej , który w tych samych warunkach ciemnieje szybciej wcale nie jest gorszy a w częci przypadków bardziej odpowiedni i zalecany do danego silnika . Inaczej piszc , olej który wolniej ciemnieje , szybciej powoduje odkładanie szlamu i nagaru na wewnętrznych częciach silnika idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz

> dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.

> Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane.

> Pozdroofka

Kalsyfikacja olejów

http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam swoje trzy grosze.

Regularnie zalewalem 10W40 GM i olej dosc szybko czerniał i śmierdział spalenizna (zapach przepalonego oleju - mam nadzieje ze wiecie o co chodzi).

Ostatnio zalałem shella i po 6 tys km olej wyglada i pachnie o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i ja dodam swoje trzy grosze.

> Regularnie zalewalem 10W40 GM i olej dosc szybko czerniał i

> śmierdział spalenizna (zapach przepalonego oleju - mam nadzieje

> ze wiecie o co chodzi).

> Ostatnio zalałem shella i po 6 tys km olej wyglada i pachnie o niebo

> lepiej.

Dziwne niewiem.gif Cały czas na forum wszyscy szczerze polecali oleje GM, polecali jego kupno (nawet wskazywali 'konkretnego' sprzedawcę), a teraz od kiedy powstał temat olei nikt na nim nie zostawia suchej nitki sciana.gif

Co się stało, sprzedający przestał Wam płacić za reklamę chaja.gifklotnia.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bylo i owszem.

ja tez od 60kkm zalewam mojego hippo 10W-40 GM ale od pewnego czasu zauwazylem, ze zaczely mi klepac popychacze wiec postanowilem, ze nastepny nie bedzie gm ale liqui moly, ktorego kupilem w "promocyjnej" cenie.

poza tym, ma ktos doswiadczenia z olejami liqui moly? mam na mysli te z dodatkiem MOS2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i ja dodam swoje trzy grosze.

> Regularnie zalewalem 10W40 GM i olej dosc szybko czerniał i

> śmierdział spalenizna (zapach przepalonego oleju - mam nadzieje

> ze wiecie o co chodzi).

> Ostatnio zalałem shella i po 6 tys km olej wyglada i pachnie o niebo

> lepiej.

Ja zalałem oplowski 5W30 i po 7tys. olej wygląda w miare czysto i nie ubywa go ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym tygodniu czeka mnie pierwsza wymiana (15,8 kkm) oleju i filtra w A III 1,7 Diesel. Wkład już mam i zacząłem powoli dochodzić ile (5L) i co (?) powinienem wlać. Jakoś jestem przekonany (może i bezpodstawnie) do Mobila. Jakie jego rodzaje mogę wlać do tego diesla? Dziękuję za rzeczowe argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak tam w hierarchi olejów przedstawia sie moj Lotos Diesel 15W40???

> Mozna go dalej stosowac, czy jednak pora na lepsze zmiany?? W

> sumie na wiosne trzeba wymienic....

każdy olej markowy czy to lotos czy mobil czy castrol czy orlen ma napisane specyfikacje z tyłu na naklejce.

Możesz sobie porównac co pisze na lotosie i innych.

Zaręczam ci, ze wielkich różnic nie będzie (jeżeli będziesz porównywał oleje tej samej klasy jakościowej np CF mobila z CF lotosa) Więc wszystko jedno co wlejesz, byleby spełniało normy założone przez producenta

Jeżeli dalej planujesz jeździc na minerale, to ten lotos będzie dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem olej w sobotę i jestem w szoku. Jeździłem przez rok (odkąd mam auto) na Lotosie Mineralnym 15W/40. Teraz zastanawiałem się nad zmianą na półsyntetyk, ale nie zaryzykowałem. Stwierdziłem że chociaż tak pomogę autku, że wleję mu coś markowego. Wlałem Mobila Super M 15W/40. W sobotę trochę pojeździłem i wszystko było OK, dzisiaj też. Ale teraz- dosłownie 15 minut temu - wyjeżdżam od dziewczyny - odpalam silnik, a tu taki masakryczny stuk, że w życiu czegoś takiego nie słyszałem. Normalnie masakra jakaś. Aż mi się serce krajało jak to słyszałem. Tak tłuczących się zaworów jeszcze w życiu nie słyszałem. Na szczęście po chwili dźwięk ustał. Ale mam teraz doła- chyba zrobiłem silnikowi niedźwiedzią przysługę. Nie wiem czy nie odżałować kasy i nie wylać tego "oleju" i nie zmienić go spowrotem na Lotosa. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wymieniałem olej w sobotę i jestem w szoku. Jeździłem przez rok

> (odkąd mam auto) na Lotosie Mineralnym 15W/40. Teraz

> zastanawiałem się nad zmianą na półsyntetyk, ale nie

> zaryzykowałem. Stwierdziłem że chociaż tak pomogę autku, że

> wleję mu coś markowego. Wlałem Mobila Super M 15W/40. W sobotę

> trochę pojeździłem i wszystko było OK, dzisiaj też. Ale teraz-

> dosłownie 15 minut temu - wyjeżdżam od dziewczyny - odpalam

> silnik, a tu taki masakryczny stuk, że w życiu czegoś takiego

> nie słyszałem. Normalnie masakra jakaś. Aż mi się serce krajało

> jak to słyszałem. Tak tłuczących się zaworów jeszcze w życiu nie

> słyszałem. Na szczęście po chwili dźwięk ustał. Ale mam teraz

> doła- chyba zrobiłem silnikowi niedźwiedzią przysługę. Nie wiem

> czy nie odżałować kasy i nie wylać tego "oleju" i nie zmienić go

> spowrotem na Lotosa.

Na Lotosie klepały ci zawory?

-------

Astra 94/95

X16XEL,HB

172kmm,15W-40 Gm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesteś pewny, że to był Mobil w środku w bańce

Szczerze mówiąc to mechanik wymieniał mi olej, ale jestem jego stałym klientem już od dość dawna i mam do niego pełne zaufanie. Inną sprawą jest że jestem baaaardzo zaskoczony że słychać taki stuk na Mobilu.

> Na Lotosie klepały ci zawory?

Na Lotosie w ogóle - nigdy nie klepały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze mówiąc to mechanik wymieniał mi olej, ale jestem jego stałym

> klientem już od dość dawna i mam do niego pełne zaufanie.

pogadaj z nim szczerze. ja mysle, ze ot raczej nie był mobil.

Albo mechanika wykiwał dostawca, albo mechanik wykiwał ciebie.

Ale przynajmniej na własnej skorze sie przekonałeś i mozesz to potwierdzic ze lotos to dory olej. Niedrogi a dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pogadaj z nim szczerze. ja mysle, ze ot raczej nie był mobil.

> Albo mechanika wykiwał dostawca, albo mechanik wykiwał ciebie.

> Ale przynajmniej na własnej skorze sie przekonałeś i mozesz to

> potwierdzic ze lotos to dory olej. Niedrogi a dobry

Nie no - to że to nie był Mobil to raczej wykluczam (przynajmniej na 99%)- ja może dałbym się wykiwać -ale tak jak mówię - mam do gościa zaufanie, a on raczej wykiwać by się nie dał. Zastanawiam się czy to nie jest możliwe, że np. ten Mobil jest rzadszy i wypłukał jakiś syf z Lotosa który tkwił tam przy zaworach i powodował że nie stukało. Jestem laikiem - ale tak sobie gdybam grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no - to że to nie był Mobil to raczej wykluczam (przynajmniej na

> 99%)- ja może dałbym się wykiwać -ale tak jak mówię - mam do

> gościa zaufanie, a on raczej wykiwać by się nie dał. Zastanawiam

> się czy to nie jest możliwe, że np. ten Mobil jest rzadszy i

> wypłukał jakiś syf z Lotosa który tkwił tam przy zaworach i

> powodował że nie stukało. Jestem laikiem - ale tak sobie gdybam

No jak właśnie leje od 2,5 roku Oplowski olej15W-40 i zawory klepią na zimnym silniku nawet jak mamy na dworze 4 st,a gdzie minus.Na bagnecie mam 0,4l oleju.Na drugi rok może przed zimą wymienie na tego LOTOSA i zobaczymy.

------------

Astra F 94/95r

X16XEL,HB

172kkm,15W-40 GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu

> zaworowego nie jest zalecany olej mineralny

Może i nie .Ale ja zalałem i jakiś tam % osób też zalewa.Nie wypłacił bym sie z dolewek 10W-40

--------------

Astra F 94/95r

X16XEL,HB

172kkm,15W-40 GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i nie .Ale ja zalałem i jakiś tam % osób też zalewa.Nie wypłacił

> bym sie z dolewek 10W-40

GM 10w40 jest tanszy nawet od lotosa minerała, takze nie narzekaj.

I twoja obawa, że bedzie ci wiecej palił semi też jest nieuzasadniona. Jak nie spróbujesz to sie nieprzekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu

> zaworowego nie jest zalecany olej mineralny

Ja pisałem o tym dość dużo w innych wątkach, że jak kupiłem auto (rok temu), to nie wiedziałem jaki olej był w silniku, więc zalałem minerała. Teraz rozważałem zmianę na półsyntetyk, ale wiele osób również z tego forum, odradziło mi to ze względu na ryzyko rozszczelnienia silnika (wiem że w tej kwestii są różne teorie :-)). Zmieniłem więc na minerał, ale chciałem chociaż wlać lepszy więc wlałem Mobil-a. Teraz myślę że dobrze że nie wlałem półsyntetyka,

bo skoro po takiej zmianie zawory zaczęły stukać, to co dopiero działoby się na 10W/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu

> zaworowego nie jest zalecany olej mineralny

Też miałem Mobila, dokładnie Super M 15/w40 i już nigdy więcej. Mi zawory na zimnym nie klepały, lecz na ciepłym i wszystkie inne przyczyny były wyeliminowane (regulacja zapłonu i wyrobione popychacze). Wróciłem do oleju, jaki lałem zaraz po zakupie, czyli shell helix super 15/w40. Z rana zawory czasem trochę po klepią, ale jak wyjadę z garażu to potem już jest cisza. Nawet zacząłem słyszeć wtryskiwacz grinser006.gif.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pisałem o tym dość dużo w innych wątkach, że jak kupiłem auto (rok

> temu), to nie wiedziałem jaki olej był w silniku, więc zalałem

> minerała. Teraz rozważałem zmianę na półsyntetyk, ale wiele osób

> również z tego forum, odradziło mi to ze względu na ryzyko

> rozszczelnienia silnika (wiem że w tej kwestii są różne teorie

> :-)). Zmieniłem więc na minerał, ale chciałem chociaż wlać

> lepszy więc wlałem Mobil-a. Teraz myślę że dobrze że nie wlałem

> półsyntetyka,

> bo skoro po takiej zmianie zawory zaczęły stukać, to co dopiero

> działoby się na 10W/40.

Mi dwóch mechaników doradzało że mam zmienić mimo to że bierze 1l/1kkm oleju mineralnego na półsyntetyk ,dlatego ze tak jak napisał kolega wyżej tego oleju nie zalecają do tego silnika .A temperatura rozgrzanego oleju jest taka sama jak na 15W-40.Tyle że na tym mineralnym klepią zawory ,ale jest narazie dobrze.Problem jest tylko zimą.

-------------

Astra F 94/95r

X16XEL,HB

172kkm,15W-40 GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też miałem Mobila, dokładnie Super M 15/w40 i już nigdy więcej. Mi

> zawory na zimnym nie klepały, lecz na ciepłym i wszystkie inne

> przyczyny były wyeliminowane (regulacja zapłonu i wyrobione

> popychacze). Wróciłem do oleju, jaki lałem zaraz po zakupie,

> czyli shell helix super 15/w40. Z rana zawory czasem trochę po

> klepią, ale jak wyjadę z garażu to potem już jest cisza. Nawet

> zacząłem słyszeć wtryskiwacz .

> Pozdro

To ja tez mam tak .Odpalam i z 4 sekundy klepia potem cisza i wszystko elegancja chodzi.Tyle że jak mam 1,6 16V i od 24kkm na nim jeżdze.

----------

Astra F 94/95r

X16XEL,HB

172kkm,15W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokutuje pogląd , że jeśli silnik zaczyna brać olej np. półsyntetyk to trzeba przejść na olej mineralny . Może jest to jakieś rozwiązanie jednak nie polecane do silników z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego . Alternatywą są oleje firmy Valvoline serii max life np. półsyntetyk 10W-40 , który w moim przypadku z powodzeniem zastąpił Selektol 20W-40 (!!!) lub syntetyk 5W-40 jako zamiennik "zwykłego" syntetyka tej samej klasy lepkościowej przed przejściem na półsyntetyk . Minusem w/w olejów jest cena ; 10W-40 kosztuje ok. 100 PLN/4l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokutuje pogląd , że jeśli silnik zaczyna brać olej np. półsyntetyk

> to trzeba przejść na olej mineralny . Może jest to jakieś

> rozwiązanie jednak nie polecane do silników z hydrauliczną

> kompensacją luzu zaworowego . Alternatywą są oleje firmy

> Valvoline serii max life np. półsyntetyk 10W-40 , który w moim

> przypadku z powodzeniem zastąpił Selektol 20W-40 (!!!) lub

> syntetyk 5W-40 jako zamiennik "zwykłego" syntetyka tej samej

> klasy lepkościowej przed przejściem na półsyntetyk . Minusem w/w

> olejów jest cena ; 10W-40 kosztuje ok. 100 PLN/4l .

No tak, ale jak po mineralnym wleje półsyntetyk, to może on wypłukać nagary i szlamy i silnik może się rozszczelnić. Może zacząć brać olej w dużych ilościach i mogą być wycieki zewnętrzne. No i silnik do remontu. Wiem że Valvoline Max Life jest do silników z dużym przebiegiem... ale ryzyko ciągle pozostaje.

Poza tym jeśli u mnie zawory zaczęły stukać po wymianie Lotosa Mineralnego na Mobila Mineralnego, to po wymianie na półsyntetyk (jeszcze rzadszy) wnioskuję że mogłoby być jeszcze gorzej.

Nawiasem mówiąc dzisiaj jeździłem i odpalałem kilka razy całkiem zimny silnik stukanie nie wystąpiło. Czyżby tylko jednorazowy przypadek yikes.gif A może temperatura ciut wyższa niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale jak po mineralnym wleje półsyntetyk, to może on wypłukać

> nagary i szlamy i silnik może się rozszczelnić. Może zacząć brać

> olej w dużych ilościach i mogą być wycieki zewnętrzne. No i

> silnik do remontu. Wiem że Valvoline Max Life jest do silników z

> dużym przebiegiem... ale ryzyko ciągle pozostaje.

przeczytaj uważnie co napisałem wyżej ; przechodziłem z oleju mineralnego 20W-40 na półsyntetyk valvoline max life bez żadnych negatywnych skutków . Olej ten nie rozszczelni silnika mimo że jest półsyntetykiem ; jest to specjalny olej do silników z dużym przebiegiem

> Poza tym jeśli u mnie zawory zaczęły stukać po wymianie Lotosa

> Mineralnego na Mobila Mineralnego, to po wymianie na półsyntetyk

> (jeszcze rzadszy) wnioskuję że mogłoby być jeszcze gorzej.

> Nawiasem mówiąc dzisiaj jeździłem i odpalałem kilka razy całkiem

> zimny silnik stukanie nie wystąpiło. Czyżby tylko jednorazowy

> przypadek A może temperatura ciut wyższa

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaj uważnie co napisałem wyżej ; przechodziłem z oleju

> mineralnego 20W-40 na półsyntetyk valvoline max life bez

> żadnych negatywnych skutków . Olej ten nie rozszczelni silnika

> mimo że jest półsyntetykiem ; jest to specjalny olej do silników

> z dużym przebiegiem

No tak, ale to że Tobie się udało nie oznacza że jest taka prawidłowość. Opisywano już wiele razy na tym forum przypadki rozszczelnienia silnika po takiej wymianie. Może nie na Valvoline, ale mimo to że nie ma on tylu środków płuczących i rozpuszczających syfy i nagary, to ciągle jest półsystnetykiem a więc rzadszym olejem od minerałów, więc ... 270751858-jezyk.gif ... nigdy nic nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale to że Tobie się udało nie oznacza że jest taka

> prawidłowość. Opisywano już wiele razy na tym forum przypadki

> rozszczelnienia silnika po takiej wymianie. Może nie na

> Valvoline, ale mimo to że nie ma on tylu środków płuczących i

> rozpuszczających syfy i nagary, to ciągle jest półsystnetykiem a

> więc rzadszym olejem od minerałów, więc ... ... nigdy nic nie

> wiadomo.

napiszę jak było w moim przypadku . Pojechałem do mechanika m.in. na wymianę oleju . Auto o nieznanym przebiegu , zalane nie wiadomo czym . Mechanik wlał lotos 10W-40 i .... silnik stracił kompresję - dławił się , kopcił na niebiesko , nie trzymał obrotów ; o jeździe nie było mowy . Oczywiście zaraz tekst , że silnik nadaje się do remontu ale wcześniej spróbują wlać selektol 20W-40 z motodoktorem , może pomoże . I na szczęście pomogło , silnik pracował jak przed feralną wymianą . Zużycie oleju jakieś 300-500 ml/1000 km włączając w to wycieki z miski olejowej , oczywiście klepanie popychaczy na zimnym silniku . Potem już jeździłem na samym selektolu , w międzyczasie zmieniłem mechanika . No i kolejna wymiana oleju , mechanik sugeruje wlać Valvoline max life 10W-40 bo mineralny nie pasuje do popychaczy , ja się nie zgadzam mówiąc co było wcześniej , mechanik dalej swoje , stanęło na tym , że wymienił na własną odpowiedzialność . I tu miłe zaskoczenie , żadnego rozszczelnienia silnika , popychacze jeśli stukały to krótko i w niskiej temp. , zużycie oleju mniejsze ale była też wymieniona uszczelka miski .

Wnioski z tego nasuwają się same . Amen skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napiszę jak było w moim przypadku . Pojechałem do mechanika m.in. na

> wymianę oleju . Auto o nieznanym przebiegu , zalane nie wiadomo

> czym . Mechanik wlał lotos 10W-40 i .... silnik stracił

> kompresję - dławił się , kopcił na niebiesko , nie trzymał

> obrotów ; o jeździe nie było mowy . Oczywiście zaraz tekst , że

> silnik nadaje się do remontu ale wcześniej spróbują wlać

> selektol 20W-40 z motodoktorem , może pomoże . I na szczęście

> pomogło , silnik pracował jak przed feralną wymianą . Zużycie

> oleju jakieś 300-500 ml/1000 km włączając w to wycieki z miski

> olejowej , oczywiście klepanie popychaczy na zimnym silniku .

> Potem już jeździłem na samym selektolu , w międzyczasie

> zmieniłem mechanika . No i kolejna wymiana oleju , mechanik

> sugeruje wlać Valvoline max life 10W-40 bo mineralny nie pasuje

> do popychaczy , ja się nie zgadzam mówiąc co było wcześniej ,

> mechanik dalej swoje , stanęło na tym , że wymienił na własną

> odpowiedzialność . I tu miłe zaskoczenie , żadnego

> rozszczelnienia silnika , popychacze jeśli stukały to krótko i w

> niskiej temp. , zużycie oleju mniejsze ale była też wymieniona

> uszczelka miski .

> Wnioski z tego nasuwają się same . Amen

No dobra. Zrobiłem 24kkm na mineralnym GM. Jak pisałem wyżej brał go 1l/1kkm .Niedawno wlałem(2000km) zagęszczacza z STP .Troche zużycie spadło na 0,7l/1kkm.Wycieków niema wcale od 24kkm.Zalał byś przy takim poborze olej 10W-40 ?

-----------

Astra F 94/95r

X16XEL,HB

172kkm,15W-40 GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.