Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Warto ładować się w tani zamiennik za 250 zł ? Samochodem mam zamiar jeździć do końca roku.

rok chińszczyzna wytrzymać powinna- na tyle sprzedawcy dają gwarancję

ja nie zarzyzkowałem i kupiłem nissensa z osuszaczem za 390 zł (autem planuję pojeździc dłużej niż rok)

wczoraj mi to kumpel za flaszkę zamontowal

teraz zostało napełnić i jazda smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rok chińszczyzna wytrzymać powinna- na tyle sprzedawcy dają gwarancję

> ja nie zarzyzkowałem i kupiłem nissensa z osuszaczem za 390 zł (autem planuję pojeździc dłużej niż

> rok)

> wczoraj mi to kumpel za flaszkę zamontowal

> teraz zostało napełnić i jazda

Cena super, gdzie to kupiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna zmaleziona i tak jak myslalem uklad jest pusty. Chlodnica jest dziurawa. Jutro maja wymieniac. Cena chlodnicy z tego co mowil 350zl (firma nilsen?), wymiana 80zl oraz napelnienie ukladu za 110zl. Jutro ma wstawic auto i jutro ma byc zrobione. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znacie firmę NRF - jako producenta chłodnic. Chcą za taką 550 zł

gościu co u mnie napełniał mówił, że nissensa teraz chinczyki robią i miał kilka reklamacji

a poleca właśnie NRF lub Valeo

ja kupiłem nissensa, bo miałem w przyzwoitej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż 120 zł. Nabicie 150zł, Co myślicie o tych cenach?

za montaż cena imho kosmos

u mnie wymiana trwała 10-15 minut nie spiesząc się

jak nie masz intercoolera to będzie tak jak w mojej

nawet zderzaka zdejmować nie trzeba

demontaż zderzaka to kilka kołków i 2 wkręty, także 5 min roboty na zdjęcie i kolejne 5 na założenie

za nabicie płaciłem 120 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Poprzedni mój post został usunięty, więc umieszczam go w prawidłowym miejscu.

W mojej astrze nie działa klima. Przycisk AC świeci się, ale obroty nie reagują, nic nie słychać. Sprzęgiełko nie kręci. Dziś posprawdzałem pare rzeczy i tak: Totalny brak gazu w układzie. Prąd nie dochodzi do cewki. Oporność cewki 2.63 Ohm( nie za mało ? )Nie wiem co dalej. Chcę sprawdzić wszystko co możliwe we własnym zakresie, aby udać się z konkretną wiedzą do speca.

Co więcej sprawdzić i od czego się dalej zabrać? Nie wiem, czy cewka padła i ją wymieniać, czy napełnić gazem i sprawdzić..

Domyślam się, że więcej nic nie zrobię ze względu na brak gazu w układzie. Ale może podpowiecie cos więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzęgiełko nie kręci. Dziś posprawdzałem pare rzeczy i tak: Totalny brak gazu w układzie.

Do obejrzenia cały układ w świetle UV czy nie ma gdzieś śladów po wyciekach. Jeśli brak śladów to układ do napełnienia (koniecznie z kontrastem UV).

> Prąd nie dochodzi do cewki. Oporność cewki 2.63 Ohm( nie za mało ? )Nie wiem co dalej.

Prąd nie dochodzi bo czujnik ciśnienia na to nie pozwala (układ jest przecież pusty). Oporność cewki jest OK. Możesz przy wyłączonym siniku podpiąć akumulator pod cewkę, sprzęgło powinno zrobić takie głośne KLIK.

> Co więcej sprawdzić i od czego się dalej zabrać? Nie wiem, czy cewka padła i ją wymieniać, czy

> napełnić gazem i sprawdzić..

> Domyślam się, że więcej nic nie zrobię ze względu na brak gazu w układzie.

Tak jak pisałem wyżej, obejrzeć wszystkie elementy układu pod światłem UV. Typowymi miejscami wycieków jest skraplacz (chłodnica klimy), szczególnie na dole (sól) oraz pod wentylatorem (A II), sprężarka. Jeśli strzelił parownik (jest w nagrzewnicy) to ślady kontrastu mogą być na odpływie wody na spodzie auta.

Klimatolodzy, jeśli mają automat serwisowy to są w stanie wykryć większe nieszczelności praktycznie od razu. Jeśli nie ma większych dziur i nie widać śladów kontrastu to trzeba klimę nabić (z kontrastem UV!) i pojeździć. Jak czynnik ucieknie to będą po nim ślady, a wtedy znowu lampa UV... cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z cewka wszystko ok? Czytałem, że oporność powinna wynosić ok 4-4.5 Ohm. Bo szczerze mówiąc bałem się, że bedzie do wymiany..

W takim razie nie pozostaje nic innego jak nabić i obserwować co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klimatolodzy, jeśli mają automat serwisowy to są w stanie wykryć większe nieszczelności praktycznie

> od razu. Jeśli nie ma większych dziur i nie widać śladów kontrastu to trzeba klimę nabić (z

> kontrastem UV!) i pojeździć. Jak czynnik ucieknie to będą po nim ślady, a wtedy znowu lampa

> UV...

Aby nie wpędzać się w koszty, kolejność IMO powinna być taka.

Sprawdzenie ciśnienia w układzie.

Jeśli jest, to odciąga się czynnik i wtłacza jego prawidłową ilość wraz z olejem do smarowania.

Jeśli ciśnienia nie ma, to wykonuje się próbę szczelności przy pomocy azotu. Po prostu jest o niebo taniej.

Jeśli ciśnienie spada szybko, to mechaniory od razu sprawdzą gdzie. Jeśli spada bardzo powoli, to wtedy zapodają kontrast i zaczyna się zabawa, jak piszesz powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na nabicie klimy bo nie chłodzi.

Doładowano 300 ml czynnika, ale klima dalej nie działa, nie załącza się sprzęgło sprężarki (nie ma tego charakterystycznego klik), zmierzyłem omomierzem rezystancję cewki i podaje mi wartości 14,1 kilo ohma, to chyba niedobrze ?!

Napięcie na wtyczce do sprężarki jest.

Jak koleś naładował klimę to po włączeniu na jego przyrządzie było ciśnienie 5 bar na dwóch "zegarach" powiedział mi, że drugi powinien rosnąć do 15barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmierzyłem omomierzem rezystancję cewki i podaje mi wartości

> 14,1 kilo ohma, to chyba niedobrze ?!

Za dużo ale jakiś styk jest. Poruszaj każdym możliwym przewodem przy sprężarce i obserwuj wskazania omomierza. Mam czuja że gdzieś coś zaśniedziało albo się przewód ukruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dużo ale jakiś styk jest. Poruszaj każdym możliwym przewodem przy sprężarce i obserwuj wskazania

> omomierza. Mam czuja że gdzieś coś zaśniedziało albo się przewód ukruszył.

Dzisiaj sprawdziłem wtyczkę, jest sprawna na 100%, za to cewka umarła całkowicie - żadnej oporności już nie pokazuje, podłączałem ją na krótko do aku i nic, cisza.

Dzisiaj jadę kupić używkę w cenie 100zł więc się okażę czy to tylko dobra cena grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i zakupiłem sprężarkę, rezystancja jest 4,5-5 ohma, jednakże pochodzi od 2,0 DTL, mocowanie jest ok, jednak różnica jest taka, że ma szersze koło pasowe bo na pasek 6 rowkowy, a u mnie jest na 5 więc chyba nie będzie pasowała, obawiam się że może pasek się zsuwać.

Gadałem z facetem i na jutro ma mi dostarczyć od 1,8 benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

- dzisiaj wymieniłem sprężarkę na dedykowaną do mojego silnika DELPHI (zapłaciłem za sprawną 100zł) więc cena extra

- zdecydowałem się na podmianę cewki z zakupionej sprężarki do sprężarki zamontowanej w aucie, aby zaoszczędzić sobie dodatkowych wydatków, a wołali w okolicy 200-300 zł za ściągniecie czynnika, wymianę sprężarki i ponowne nabicie.

- podjechałem do kumpla mechanika i poprosiłem o wymianę, był trochę zdziwiony, że tak można, no ale on tylko mechaniką się zajmuję więc z klimą walczył pierwszy raz, jak to powiedział - "na twoim aucie się nauczę" zlosnik.gif

- wymianę zrobiliśmy poprzez zdjęcie prawego koła i opuszczenie sprężarki ku dołowi, lepszy dostęp niż z góry, problemów żadnych nie było więc 1,5 godzinki spokojnej pracy z pogaduchami i wszystko złożone.

- no i najważniejsze sprężarka działa i klima extra chłodzi

Koszta to tylko 130 zł za nabicie i 100 zł za nową sprężarkę, za wymianę nic nie płaciłem smile.gif ponieważ była to usługa za usługi jakie wykonuję na rzecz kumpla zakładu, więc obie strony zadowolone.

Poniżej kilka fotek z wymiany cewki, starą będę reanimował poprzez wymianę bezpiecznika, będzie na zaś.

1. Cewka - rzut od strony bezpiecznika - to te zgrubienie plastikowe, trzeba to wyłamać.

01klima.jpg

2. Cewka - rzut od od strony którą mocowana jest do korpusu sprężarki.

02klima.jpg

3. I ten słynny bezpiecznik łączy on dwa końce zwoju cewki za pomocą dwóch blaszek. Zmostkowanie blaszek przywraca oporność cewki 4,5 Ohma.

03klima.jpg

4. Dawca sprawnej cewki ;-)

04klima.jpg

5. Chory organ na aucie ze zdjętym kołem pasowym i cewką.

05klima.jpg

Dziękuję WAM za te wszystkie posty, bo dzięki temu dużo można się nauczyć i przy okazji worek kasy zaoszczędzić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku już moja klima miała problem z ostudzeniem wnętrza nasłonecznionego auta. Nie mogła schłodzić wnętrza do 16 stopni lub trwało to bardzo długo. Na zewnątrz termometr wskazywał 22 stopnie.

Zmierzyłem temperaturę w nawiewie. 9/10 stopni. Wymieniłem filtr pp i pojechałem na kontrolę/wymianę gazu w układzie. Ubyło 110g czynnika.

W tej chwili temperatura w nawiewach 5/6 i tak jest prawidłowo. Schładza auto bez problemu i szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako, że zrobiło się ciepło postanowiłem skorzystać z klimatyzacji i tu pojawił się problem bo po załączeniu klimy syczenie w nawiewach i zero chłodzenia. Dodam, że klima była odgrzybiana i nabijana około roku temu (był wówczas podobny objaw ale wtedy nie zwracałem na to uwagi, gdyż wcześniej klimy nie nabijałem). Pojechałem do kumpla od klimy i okazało się, że ubyło czynnika. Z uwagi, że Wielka Sobota to nie najlepszy dzień na takie zabawy umówiłem się z nim po świętach.

I tutaj prosiłbym Was o pomoc (kolega jest początkującym serwisantem klimy) - czy w AG są jakieś typowe miejsca, którędy mógłby następować wyciek czynnika?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i przy okazji życzę Szczęśliwych i Spokojnych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tutaj prosiłbym Was o pomoc (kolega jest początkującym serwisantem klimy) - czy w AG są jakieś

> typowe miejsca, którędy mógłby następować wyciek czynnika?

Nie wiem jak w G, mi w H przegnił skraplacz pod wiatrakiem tak że nic widać nie było. Historia była podobnie jak u Ciebie. 2009 po zakupie serwis, nabicie bo kiepsko chłodziła i było ok. 2010 jak przyszły pierwsze upały ja klimę a klima ni dydu. Sprawdzenie i czynnika w układzie nie ma. Nie szło nijak wycieku namierzyć i klimiarze stwierdzili, że to musi być skraplacz. Ponoć właśnie czułe miejsce klim w AH. Rozebrali i okazało się, że faktycznie. Skraplacz wymieniłem i rok od ubiegłej wiosny działa bez zarzutu ok.gif W tym roku już włączałem.

> Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i przy okazji życzę Szczęśliwych i Spokojnych Świąt.

Nawzajem gif_eggs_6.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz koledzie że jak nabija astre to odrazy sie patrzy na skraplacz pod wentylatorem

> generalnie norma

W którym miejscu jest ten skraplacz?? Gdzieś przy chłodnicy?

Bo chłodnice mam 3 ( od silnika, i 2 mniejsze od klimy i od intercoolera). Wentylatory mam 2 duze - od strony silnika i od strony zderzaka. Gdzie tego szukac dokladnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W którym miejscu jest ten skraplacz?? Gdzieś przy chłodnicy?

> Bo chłodnice mam 3 ( od silnika, i 2 mniejsze od klimy i od intercoolera). Wentylatory mam 2 duze

> - od strony silnika i od strony zderzaka. Gdzie tego szukac dokladnie??

skraplacz to chłodnica klimy i to jest ta za wentylatorm od strony zderzaka i dokładnei za nim najczęściej jest wyciek waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak kolega wstępnie dobrze obstawiał, bo mówił, że za wentylatorem klimatyzacji może być wyciek. Muszę się więc przygotować na wydatek bo chłodnica ok. 300 zł plus nabicie i robocizna to nawet nie chcę liczyć. A może mi ktoś podać numer katalogowy chłodnicy (model jak w opisie, silnik Z16XE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skraplacz to chłodnica klimy i to jest ta za wentylatorm od strony zderzaka i dokładnei za nim

> najczęściej jest wyciek

Hmm no wlasnie u mnie jest jakos dziwnie, bo wentylatory oba mam na duzej chlodnicy od obu stron, a na chlodnicy od klimy nie ma zadnego. Wentylator jest obok chlodnicy klimatyzacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy chłodnicę klimy najlepiej kupić (w rozsądnej cenie oczywiście), może polecicie jakąś na Allegro u sprawdzonego sprzedawcy. I czy nic się nie stanie jak do nowej chłodnicy założę stary osuszacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakiej firmy chłodnicę klimy najlepiej kupić (w rozsądnej cenie oczywiście),

Nissens, Hella/Behr (ja mam Behra).

> I czy nic się nie stanie jak do nowej chłodnicy założę

> stary osuszacz?

Nie wiem czy się nic nie stanie, to jak montowanie głowicy na stare śruby. Ja od kilku lat jeżdżę ze starym osuszaczem w nowej chłodnicy i nic się nie dzieje, ale to loteria. Jeśli osuszacz jest zawilgocony (długo otwarty układ) to lepiej go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy zawór rozprężny montowany w eFce jest zamienny z montowanymi w pozostałych modelach Opla.

> Jeśli tak to z którymi.

zawór GM52463012, OE16 18 008 zamieniony został na GM52464434, OE16 18 043 montowany był w A-F, C-B, V-A i Calibrze,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, bylem dzis na sprawdzeniu szczelnosci i napelnieniu klimy. Wszystko gra - ale niestety nie dziala frown.gif Szczelna jest, nabita ( nie bylo wogole czynnika ), olej wymieniony. NIe Nie zalacza sie sprezarka. Sprzegielko stoi w miejscu. Obroty normalnie wzrastaja jak wlacze klime. Opornosc cewki niedawno mierzylem i wynosila 2.63 Ohm..

Co robic i jaki moze byc tego koszt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opornosc cewki niedawno mierzylem i wynosila 2.63 Ohm..

Zmierz w obu kierunkach, bo tam jest równolegle do uzwojenia podłączona dioda przeciwprzepięciowa i może mierzysz jej opór. Rezystancja uzwojenia u mnie wynosi ok. 4,5 omów. Przeczytaj, jakie są objawy przepalonego bezpiecznika w cewce: klik. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czujnik ciśnienia

jeśli wiesz że masz pełny układ wyjmij z niego wtyczkę i zewrzyj dwa zewnętrzne piny jest ich 4 jeśli się pomylisz nic się nie stanie,

a jak walnięty czujnik układ powinien się załączyć przy zwieraniu

pozdr sklejek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź czujnik ciśnienia

Raczej to nie czujnik, IMO po to on jest, żeby ECM wiedział, że można włączyć klimę, bo ciśnienie jest ok - więc jeśli podnosi obroty silnika po naciśnięciu przycisku, to znaczy, że wykrył prawidłowe ciśnienie.

Ja podejrzewam cewkę sprężarki lub przewody ją zasilające, trzeba zrobić pomiary rezystancji cewki i napięcia na przewodach po włączeniu klimy, prosta robota.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zaobserwowałem, a mógł bym przysiądź że w zeszłym roku tak nie było hmm.gif

a mianowicie, klima chodzi jak zwykle, chłodzi OK, a co kilka, kilkanaście sekund zza pokręteł nawiewów bądź zza schowka (nie zdążyłem dokładnie zlokalizować) słychać cyknięcie jakiegoś przekaźnika. Równocześnie czuje, że ciąg silnika się zmienia. Wychodzi na to że klima się załącza i rozłącza. Czy to normalne ?

Chyba nie bo, jak by tak było wcześniej to z cała pewnością zwrócił bym uwagę na to hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słychać cyknięcie jakiegoś przekaźnika.

To może działać czujnik oblodzenia zamontowany na parowniku. Ogranicza on od dołu temperaturę chłodzenia do +4*C. To on również nie pozwala włączyć klimy w zimie, gdy do kabiny wlatuje powietrze -15*C przy zimnym silniku.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może działać czujnik oblodzenia zamontowany na parowniku. Ogranicza on od dołu temperaturę

> chłodzenia do +4*C. To on również nie pozwala włączyć klimy w zimie, gdy do kabiny wlatuje

> powietrze -15*C przy zimnym silniku.

> Pozdr.

no dobra, ale czy to normalne czy wskazuje jakiś problem ?

mógł bym przysiądź ze w wcześniej nie słyszałem tego cykania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja u siebie nie słyszę żadnego pukania.

Ale teraz wpadłem na to, że to może być uszkodzony silniczek obiegu wewnętrznego bo, jak pisałeś, zmiania się siła nawiewu!!! Nie ma to nic wspólnego z klimą. Żeby to potwierdzić, musisz wymontować schowek pasażera i nasłuchiwać: oba podejrzane elementy są blisko siebie, ale z łatwością dojdziesz, czy to obieg -> klapa będzie się otwierać i zamykać w kółko mać.

Jak to naprawić - poszukaj na forum, było duuużo wypowiedzi na ten temat, m.in. mój patent na ochronę tego silniczka przed uszkodzeniem!

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.