Skocz do zawartości

Światła typu biksenon


szastan

Rekomendowane odpowiedzi

> Kupuję samochód i zażyczyłem sobie u dealera jako opcję montaż

> świateł biksenonowych. I teraz multum wiadomości czytałem, że

> takie światła muszą być wyposażone w samopoziomowanie oraz

> spryskiwacze lamp. ALE dealer się mnie pyta czy chcę

> spryskiwacze lamp, to ja mu na to, że te lampy powinny mieć

> spryski, a on mi na to, że nie

> to jak to jest, biksenon musi czy nie musi być wyposażony w

> spryskiwacze?

Jakie auto kupujesz?? Dowiedz się dokładnie czy xenony zostaną zamontowane przez fabrykę czy dealer zrobi to na własną rekę w swoim warsztacie na jakichś badziewnych częściach. Domagaj się obejrzenia auta w momencie jak będzie zjeżdżało z lawety, którą zostanie przywiezione do salonu.

Niektóre salony robią takie przewały, że szok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A normalnych ksenonach po prawej jest zwykła żarówka H4/H7

Nawet przy bixenonach powinna być żarówka. Niestety palnikom HID trochę czasu zajmuje rozpoczęcie normalnego świecenia. Więc gdybyś miał TYLKO palnik HID to nie mógł bys komuś długimi światłami mignąć (jeśli byś jechał z wyłączonymi światłami co w niektórych krajach jest jeszcze dozwolone... bo przy włączonych mijania może mignięcie odbyć się przez poruszenie przesłony)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chwila, moment ... chyba nie myślicie, że to salon/dealer robi takie

> konfigurowanie auta?! Dealer zamawia auto pod specyfikację

> konkretną i jest ono składane w fabryce zgodnie z zamówieniem

> ... i nie wierzę w to, żeby z fabryki wypuścili coś co nie

> spełnia norm i homologacji (w tym przypadku z tego co się

> orientuję - xenony = poziomowanie i spryskiwacz)

Mało wiesz... Dealer musi część samochodów zakupić na zapas. Jak się sprzedadzą to GIT, ale jak auta stoją po kilkanaście miesięcy to można je wyrwać z mega rabatami i ekstra wyposażeniem.

Najcześciej stoją auta kompletnie gołe. Bez klimy, pakietów elektycznych etc.

Wtedy dealer wstawia auto na warsztat i doposaża, żeby wypchnąć dziada bo każdy kolejny dzień na salonie kosztuje więcej niż doposażenie i sprzedanie poniżej kosztu zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet przy bixenonach powinna być żarówka. Niestety palnikom HID

> trochę czasu zajmuje rozpoczęcie normalnego świecenia. Więc

> gdybyś miał TYLKO palnik HID to nie mógł bys komuś długimi

> światłami mignąć (jeśli byś jechał z wyłączonymi światłami co w

> niektórych krajach jest jeszcze dozwolone... bo przy włączonych

> mijania może mignięcie odbyć się przez poruszenie przesłony)..

i włączenie drugiego reflektora. Z doświadczenia w swoim samochodzie dodam, że bezwładność przesłony jest większa (lub zbliżona do zapalenia ksenona) niż włączenie ksenonów - więc argument na "mignięcie długimi" wg. mnie słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie auto kupujesz?? Dowiedz się dokładnie czy xenony zostaną

> zamontowane przez fabrykę czy dealer zrobi to na własną rekę w

> swoim warsztacie na jakichś badziewnych częściach. Domagaj się

> obejrzenia auta w momencie jak będzie zjeżdżało z lawety, którą

> zostanie przywiezione do salonu.

> Niektóre salony robią takie przewały, że szok...

kupuję Bravo, auto jest montowane w całości w Turynie, taka wiedze posiadam ok.gif

oczywiście przy odbiorze sprawdzę wszelkie "diwajsy" o które prosiłem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało wiesz... Dealer musi część samochodów zakupić na zapas. Jak się

> sprzedadzą to GIT, ale jak auta stoją po kilkanaście miesięcy to

> można je wyrwać z mega rabatami i ekstra wyposażeniem.

> Najcześciej stoją auta kompletnie gołe. Bez klimy, pakietów

> elektycznych etc.

> Wtedy dealer wstawia auto na warsztat i doposaża, żeby wypchnąć

> dziada bo każdy kolejny dzień na salonie kosztuje więcej niż

> doposażenie i sprzedanie poniżej kosztu zakupu.

Nie twierdziłem, że wiem wszystko.... ale jeżeli tak jest, że zamawiam auto, np: z automatyczną klimą, 6poduszkami, xenonem, skórą i co tam jeszcze wymyślę a potem dealer bierze "golasa" na warsztat i go "doposaża" .... ło matko to ja dziękuję, postoję biglaugh.gif

i jeszcze płace za te jego rzemieślinicze robótki jak za zboże ...

ps: alarm założyć, szybę elektryczną ... to rozumiem ale inne "konkretne" przeróbki to już jakaś przesada lekka moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie twierdziłem, że wiem wszystko.... ale jeżeli tak jest, że

> zamawiam auto, np: z automatyczną klimą, 6poduszkami, xenonem,

> skórą i co tam jeszcze wymyślę a potem dealer bierze "golasa" na

> warsztat i go "doposaża" .... ło matko to ja dziękuję, postoję

> i jeszcze płace za te jego rzemieślinicze robótki jak za zboże ...

> ps: alarm założyć, szybę elektryczną ... to rozumiem ale inne

> "konkretne" przeróbki to już jakaś przesada lekka moim zdaniem

Ja nie twierdzę, że dealerzy zamawiają gołe auta i wszystkie doposażają, ale często tak się dzieje...

Zwłaszcza jak jest końcówka roku i trzeba wypchnąć dziadowskie auta...

PS. Nikt nie podejmie się doposażania auta o automatyczną klimę, podeszki powietrze etc.

ale widziałem już auta doposażane o ksenony, skórzaną tapicerkę i systemy audio z nawigacją włącznie

Z reguły wiąże się to z wybebeszeniem całego samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bravo nie ma biksenonow

> wiem bo mam te niby biksenony

to czemu nazywają to biksenonami?

tak teraz wyczytałem:

"Ponieważ potrzebują do kilku sekund na osiągnięcie zarówno pełnego poziomu intensywności świecenia jak i odpowiedniej barwy często montuje się je w światłach mijania świecących stale, a rolę świateł drogowych pełnią dodatkowe lampy halogenowe, włączane w razie potrzeby. Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas wytwarza zarówno światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi optycznemu o zmiennych parametrach."

źródło: Wikipedia

wychodzi na to że biksenon to nie są lampy z dwoma żarnikami, a jednym ze zmienną optyką, czyli zapewne tą klapką hmm.gif

to może jednak masz, tylko o tym nie wiesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to czemu nazywają to biksenonami?

> tak teraz wyczytałem:

> "Ponieważ potrzebują do kilku sekund na osiągnięcie zarówno pełnego

> poziomu intensywności świecenia jak i odpowiedniej barwy często

> montuje się je w światłach mijania świecących stale, a rolę

> świateł drogowych pełnią dodatkowe lampy halogenowe, włączane w

> razie potrzeby. Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których

> jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas wytwarza zarówno

> światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi

> optycznemu o zmiennych parametrach."

> źródło: Wikipedia

> wychodzi na to że biksenon to nie są lampy z dwoma żarnikami, a

> jednym ze zmienną optyką, czyli zapewne tą klapką

> to może jednak masz, tylko o tym nie wiesz

nie kluce sie zeby.GIF

moze i tak byc zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to czemu nazywają to biksenonami?

> tak teraz wyczytałem:

> "Ponieważ potrzebują do kilku sekund na osiągnięcie zarówno pełnego

> poziomu intensywności świecenia jak i odpowiedniej barwy często

> montuje się je w światłach mijania świecących stale, a rolę

> świateł drogowych pełnią dodatkowe lampy halogenowe, włączane w

> razie potrzeby. Innym rozwiązaniem są tzw. biksenony, w których

> jedna lampa wyładowcza, świecąca cały czas wytwarza zarówno

> światła mijania, jak i drogowe, dzięki specjalnemu układowi

> optycznemu o zmiennych parametrach."

> źródło: Wikipedia

> wychodzi na to że biksenon to nie są lampy z dwoma żarnikami, a

> jednym ze zmienną optyką, czyli zapewne tą klapką

> to może jednak masz, tylko o tym nie wiesz

To ja zmieniam swoje zdanie w tym temacie.

Dodam tylko, że przesłona ta ma zauważalną bezwładność, szczególnie po przesiadce ze zwykłych żarówek. Przy szybkim mignięciu - dzignia już wróci do pierwtonego położenia, a "błysk" jeszcze trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja zmieniam swoje zdanie w tym temacie.

> Dodam tylko, że przesłona ta ma zauważalną bezwładność, szczególnie

> po przesiadce ze zwykłych żarówek. Przy szybkim mignięciu -

> dzignia już wróci do pierwtonego położenia, a "błysk" jeszcze

> trwa.

Kolega z pracy ma bixenony w swoim aucie i miganie jest normalne...żadnych opóźnień..żekłbym nawet szybciej niż normalnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega z pracy ma bixenony w swoim aucie i miganie jest

> normalne...żadnych opóźnień..żekłbym nawet szybciej niż

> normalnie ...

Szybciej to nie da rady. Mechaniczna przesło nigdy nie będzie szybsza od zapalenia żarówki.

Nie jest to duuuuuże opóźnienie, ale znacząco zauważalne. Szczególnie wygaszanie, czy powrót klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybciej to nie da rady. Mechaniczna przesło nigdy nie będzie szybsza

> od zapalenia żarówki.

> Nie jest to duuuuuże opóźnienie, ale znacząco zauważalne. Szczególnie

> wygaszanie, czy powrót klapki.

no właśnie nie ma żadnej róznicy, a szybciej wydaje się dla tego że palnik świeci całyczas tylko prześłona na nim się porusza.....i właśnie wygaszenie jest dłuzsze w normalnych zarówach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale do bravo sprysk i samopoziom jest ujety jako biksenon bez

> mozliwości

> wyboru

to dobrze że się wyjaśniło

> zamawiasz biksenon to masz kpl więc o co on pyta

jakbym wiedział to bym się nie pytał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że się ze mną drażnisz, ale co tam:

> Pozowloiłem sobie jeszcze zajrzeć do SŁOWNIKA , w którym pisze, że

> przedrostek "bi" oznacza podwójny, dwukrotny, dwoisty.

> Trudno mi znaleźć na dolnym obrazku dwa reflektory ksenonowe. Jeżeli

> jednak jeden reflektor ksenonowy to bi-ksenon, w takim razie ten

> z obrazka powyżej to tri-ksenon - bo już się pogubiłem

nie

biksenon dlatego ma niby długie światła zwykłe bo ksenonem sobie nie migniesz - za długo się rozpala. dlatego bi - oznacza, ze w momencie ząłączenia świateł drogowych przesuwa się przesłona, czy inne pieroństwo i ksenon świeci "w dal", a dodatkowo zapalają się te "zwykle" dlugie światła"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i włączenie drugiego reflektora. Z doświadczenia w swoim samochodzie

> dodam, że bezwładność przesłony jest większa (lub zbliżona do

> zapalenia ksenona) niż włączenie ksenonów - więc argument na

> "mignięcie długimi" wg. mnie słaby.

Hmm.. no to potwierdzasz.. Po to jest dodatkowa żarówka halogenowa żeby można było "mrugnąć długimi"..

Bo przy włączaniu dodatkowego palnika HID lub poruszaniu przesłony o dużej bezwładności to nim by się mignęło to już by było po sprawie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.. no to potwierdzasz.. Po to jest dodatkowa żarówka halogenowa

> żeby można było "mrugnąć długimi"..

> Bo przy włączaniu dodatkowego palnika HID lub poruszaniu przesłony o

> dużej bezwładności to nim by się mignęło to już by było po

> sprawie....

czyli do mignięcia służy halogen zwykły, a dopiero do załączenia długich na dłużej przesłonka sie podnosi? hmm.gif

(mowa o biksenonach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli do mignięcia służy halogen zwykły, a dopiero do załączenia

> długich na dłużej przesłonka sie podnosi?

> (mowa o biksenonach)

nie ma reguly zlosnik.gif w jednym aucie jest tak ze dlugie masz realizowane za pomoca przeslony a "migasz" dodatkowa zarowka np. H7, a w innym jest tak ze "migasz" xenonem (jednoczesnie zapala sie xenon i podnosi przeslona) ok.gif sprawdzone na roznych modelach ale tej samej marki zlosnik.gif tak samo jak z doswietlaniem zakretow, w jednym zapala sie zarowka w swietle przeciwmgielnym a w innym zarowka w reflektorze glowym ok.gif nie ma rozwiazan uniwerslanych i typowych dla wszystkich, co producent, a nawet model, to inne rozwiazanie ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli do mignięcia służy halogen zwykły, a dopiero do załączenia

> długich na dłużej przesłonka sie podnosi?

> (mowa o biksenonach)

przytocze jeszcze raz do znudzenia

Quote:

Występujące żarówki

- Żarówka xeno D1S dla funkcji świateł mijania/drogowych "Bi-Litronic"

- Żarówka halogenowa H1 dla funkcji świateł drogowych ("sygnał świetlny") 12V-55W

- Żarówka "cała ze szkła" W5W dla funkcji świateł pozycyjnych -12V-5W

- Cała szklana PY21W dla funkcji świateł kierunkowskazów - 12V-21W

Funkcja "Bi-Litronic":

Przełączanie pomiędzy funkcjami świateł mijania i drogowych żarówek xenonowych następuje poprzez ekran metalowy o odpowiednim kształcie, który jest obniżany dla spełniania funkcji świateł drogowych i podnoszony dla świateł mijania.

Ruchy ekranu uzyskiwane są poprzez cewkę, która po uruchomieniu porusza kołkiem który naciskając na ekran przyciemnia go.

Kiedy cewka nie jest uruchomiona, spręzyna doprowadza ekran do pozycji początkowej.


w rzeczywistosci jak masz załączone halogeny to na drogowych ksenona nie odpalisz a migniecie dłuzsze niż sekunda odbywa sie ksenonem

przeswietlającym mózg mignietemu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybciej to nie da rady. Mechaniczna przesło nigdy nie będzie szybsza

> od zapalenia żarówki.

Jasne, że będzie. W tym przypadku. Przesłona jest popychana elektromagnesem, a że jest lekka, to ruch jest szybki i pewny.

Żarnik potrzebuje chwilę czasu aby się nagrzać i ostygnąć. Nie zapala się i gaśnie jak LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak maja homologacje na te lampy bez spryskiwaczy to nie musza byc

> a kto inny ma takie rzeczy wiedziec jak nie diler

homologacja lamp to jedno a homologacja auta z tymi lampami to drugie, i nowe auto wyjeżdżające z salonu z dokupionymi Xenonami powinno być wyposażone w spryskiwacze i samopoziomowanie.

I jeszcze jedno, brudne lampy nie oślepiają sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja zmieniam swoje zdanie w tym temacie.

> Dodam tylko, że przesłona ta ma zauważalną bezwładność, szczególnie

> po przesiadce ze zwykłych żarówek. Przy szybkim mignięciu -

> dzignia już wróci do pierwtonego położenia, a "błysk" jeszcze

> trwa.

To akurat jest związane z rozwiązaniami elektronicznymi - wszystkie auta z CAN-em tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak; ksenon bez bi

> Dla mnie bi-ksenon to cos takiego:

> A normalnych ksenonach po prawej jest zwykła żarówka H4/H7

> A tutaj zwykły (nie bi) ksenon:

opcja gdzie na jednej soczewce mamy i dlugie i krotkie swiatla regulowane za pomoca przeslony to bi-xenon

Dwie soczewki (osobno dlugie i krotkie) to tez bi-xenony, natomiast dzialajacy na innej zasadzie smile.gif - w jednej masz przeslone u gory ktora redukuje zasieg swiatla (mijania) w drugiej na dole ktora "otwiera" droge swiatla...

cytujac pewna stronnice wiedzy:

"Xenony a bi-xenony?

Krótko mówiąc chodzi tu o światła krótkie i długie. W nowoczesnych reflektorach występują po 2 soczewki w jednym reflektorze, jedna ustawiona niżej do krótkich i jedna wyżej do długich. Bi-xenon może tez posiadać jedną żarówkę, która dzięki ruchomej przysłonie reguluje ilość światła."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opcja gdzie na jednej soczewce mamy i dlugie i krotkie swiatla

> regulowane za pomoca przeslony to bi-xenon

Pomalutku, pomalutku.

1. Reflektory ksenonowe (czy bi, czy homo ;-) ) ZAWSZE mają reflektory PODWÓJNE.

2. Reflektor główny, z palnikiem HID realizuje z definicji f-kcję świateł mijania i MOŻE również realizować f-kcję świateł drogowych.

3. Reflektor dodatkowy z definicji realizuje f-kcję świateł drogowych - czy to włączonych na stałe, czy "bacika".

4. F-kcja świateł drogowych HID, o ile występuje, jest realizowana albo

a) poprzez szybkie podniesienie świateł mijania HID (ok 0,5-1 sek) - efekt świecenia średni

b) poprzez przesłonę na palniku HID - realizacja praktycznie natychmiastowa - nie dostrzegłem żadnego zauważalnego czasu reakcji, jakość oświetlenia pierwszorzędna.

NIE MA z definicji oddzielnego palnika HID realizującego wyłącznie f-kcję świateł drogowych.

Co do A(B)L, to ewentualne doświetlenia dodatkowymi źródłami światła są z definicji realizowane żarówkami żarowymi.

Ewentualne doświetlenia ksenonem są realizowane poprzez ruchome układy soczewkowe.

Powyższe tyczy się rozwiązań FABRYCZNYCH, a nie druciarstwa stodolanego by Szwagier Zeniu Tjuning Systems Inc.

Sam bi-ksenon funkcjonalność (HID na mijania i drogowe), a nie sposób realizacji tej f-kcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomalutku, pomalutku.

> 1. Reflektory ksenonowe (czy bi, czy homo ;-) ) ZAWSZE mają

> reflektory PODWÓJNE.

podwojne, masz na mysli dwie soczewki?

> 2. Reflektor główny, z palnikiem HID realizuje z definicji f-kcję

> świateł mijania i MOŻE również realizować f-kcję świateł

> drogowych.

> 3. Reflektor dodatkowy z definicji realizuje f-kcję świateł drogowych

> - czy to włączonych na stałe, czy "bacika".

swiatla drogowe (dlugie) raczej nie sa wlaczone na stale, chyba ze cos innego masz na mysli

> 4. F-kcja świateł drogowych HID, o ile występuje, jest realizowana

> albo

> a) poprzez szybkie podniesienie świateł mijania HID (ok 0,5-1 sek) -

> efekt świecenia średni

> b) poprzez przesłonę na palniku HID - realizacja praktycznie

> natychmiastowa - nie dostrzegłem żadnego zauważalnego czasu

> reakcji, jakość oświetlenia pierwszorzędna.

> NIE MA z definicji oddzielnego palnika HID realizującego wyłącznie

> f-kcję świateł drogowych.

A co z reflektorami z dwoma osobnymi soczewkami?

> Co do A(B)L, to ewentualne doświetlenia dodatkowymi źródłami światła

> są z definicji realizowane żarówkami żarowymi.

> Ewentualne doświetlenia ksenonem są realizowane poprzez ruchome

> układy soczewkowe.

> Powyższe tyczy się rozwiązań FABRYCZNYCH, a nie druciarstwa

> stodolanego by Szwagier Zeniu Tjuning Systems Inc.

> Sam bi-ksenon funkcjonalność (HID na mijania i drogowe), a nie sposób

> realizacji tej f-kcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podwojne, masz na mysli dwie soczewki?

Dwa elementy optyczne.

Bez względu na technologię, czy to FF, czy soczewka, czy "chamska" szybka rozpraszająca.

> swiatla drogowe (dlugie) raczej nie sa wlaczone na stale, chyba ze

> cos innego masz na mysli

Włączone na stałe = jadę drogą, ciemno, wolno włączyć drogowe to włączam (czy to "kliknięciem" bacikiem do siebie, czy odepchnięciem od siebie - pozycja NIE przytrzymywana) i jadę choćby całą noc, aż nie wyłączę z powrotem.

> A co z reflektorami z dwoma osobnymi soczewkami?

Wariant a - "monoksenon" - drogowe realizowane żarówką halogenową - w praktyce nie ma po co włączać ;-)

Takie drogowe świecą razem z mijania HID (jak wszystkie drogowe na podwójnych elementach optycznych)

Wariant b - biksenon - jak wyżej - element optyczny z żarówką halogenową + dodatkowo w momencie załączenia drogowych następuje zmiana geometrii elementu HID realizującego f-kcję świateł mijania - czy to poprzez zmianę geometrii odbłyśnika (owa "przesłonka"), czy to przez w/w szybkie "podniesienie" świateł mijania HID

Ergo - nawet jak jest więcej niż jedna soczewka w danym reflektorze, to i tak element HID jest tylko w jednej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ergo - nawet jak jest więcej niż jedna soczewka w danym reflektorze,

> to i tak element HID jest tylko w jednej ;-)

Czyli jak reflektor ma dwie soczewki (osobno mijania i drogowe), to HID'y beda tylko na mijania, a przez druga soczewke leci halogen ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak reflektor ma dwie soczewki (osobno mijania i drogowe), to

> HID'y beda tylko na mijania, a przez druga soczewke leci halogen

> ?

Tak.

OFC zakładam, że jest to fabryczne rozwiązanie, a nie Szwagier Zeniu Tjunink Systems INC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

obiecałem że odezwę się po odbiorze auta i rozwieję wszelkie wątpliwości:

spryskiwacze lamp SĄ zamontowane. To znaczy że światła ksenonowe muszą być w nie wyposażone waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obiecałem że odezwę się po odbiorze auta i rozwieję wszelkie

> wątpliwości:

> spryskiwacze lamp SĄ zamontowane. To znaczy że światła ksenonowe

> muszą być w nie wyposażone

W każdym konfiguratorze w którym się bawiłem przy opcji HID pojawia się spryskiwacz ok.gif

ogólnie to każde auto produkowane bądź przeznaczone na EU(choć tego do końca pewnie nie jestem) musi posiadać spryski i samo poziomowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obiecałem że odezwę się po odbiorze auta i rozwieję wszelkie

> wątpliwości:

> spryskiwacze lamp SĄ zamontowane. To znaczy że światła ksenonowe

> muszą być w nie wyposażone

To chyba jest oczywiste, inaczej bys nie mogl go w EU zarejestrowac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba jest oczywiste, inaczej bys nie mogl go w EU zarejestrowac

Jeśli nowe to może tak, ale znam osobiście przykłady o które nie trudno że auto przywiezione z USA ma xenony i nie ma układy oczyszczającego reflektory lecz jedynie samo poziomowanie. Dodam że było rej, rok temu i jest z 2005 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obiecałem że odezwę się po odbiorze auta i rozwieję wszelkie

> wątpliwości:

> spryskiwacze lamp SĄ zamontowane. To znaczy że światła ksenonowe

> muszą być w nie wyposażone

przecież potwierdziłem Ci to już miesiąc temu, samopoziomowanie też jest ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nowe to może tak, ale znam osobiście przykłady o które nie

Nowe na 100%

> trudno że auto przywiezione z USA ma xenony i nie ma układy

> oczyszczającego reflektory lecz jedynie samo poziomowanie. Dodam

> że było rej, rok temu i jest z 2005 roku

to ze bylo zarejestrowane to nie oznacza ze jest zgodne z prawem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.