Skocz do zawartości

temperatura z nawiewu klimy


Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym sie dowiedziec czy można gdzieś dorwać dane jaka powinna być temp powietrza z nawiwu po np 2 minutowym używaniu klimy? jaka podaje klima minimalna tem powietrza? chciałbym się dowiedziec, bo musze sprawdzić czy w bravku nie wieje coś za sałabo tzn. czy nie trzeba by podjechac na spawdzenie klimy. wydaje mi się, ze chłodzi znacznie słabiej niż np. w xsarze braciaka. tam już po chwili chłodzi bardzo mocno. u ojca w bravie nie ma takiego efektu, chłodzi, ale to nie to samo. jaka wszym zdaniem jest wydajność waszych klim? mowa o klimci manualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałbym sie dowiedziec czy można gdzieś dorwać dane jaka powinna

> być temp powietrza z nawiwu po np 2 minutowym używaniu klimy?

> jaka podaje klima minimalna tem powietrza? chciałbym się

> dowiedziec, bo musze sprawdzić czy w bravku nie wieje coś za

> sałabo tzn. czy nie trzeba by podjechac na spawdzenie klimy.

> wydaje mi się, ze chłodzi znacznie słabiej niż np. w xsarze

> braciaka. tam już po chwili chłodzi bardzo mocno. u ojca w

> bravie nie ma takiego efektu, chłodzi, ale to nie to samo. jaka

> wszym zdaniem jest wydajność waszych klim? mowa o klimci

> manualnej.

Mam podobne odczucia, chlodzenie slabsze jak w mojej "starej" Bravci, i o niebo slabsze niz w Hyundai'u zony. Kiedy robilem przeglad klimy to facet sprawdzal termometrem przy wylocie nawiewu, jak silnik mial 2000 obr to temp byla 12-13 stopni. W Hyundai'u 7-8. Ten typ chyba tak juz ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobne odczucia, chlodzenie slabsze jak w mojej "starej" Bravci,

> i o niebo slabsze niz w Hyundai'u zony. Kiedy robilem przeglad

> klimy to facet sprawdzal termometrem przy wylocie nawiewu, jak

> silnik mial 2000 obr to temp byla 12-13 stopni. W Hyundai'u 7-8.

> Ten typ chyba tak juz ma

Ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, że tak jest ustawione bo wsiadanie w upalne lato gdy w cieniu jest 30stopni a w aucie 50 (bo stoi na słońcu) by po 2 minutach z dziur leciało powietrze o temperaturze 7 stopni - to po prostu zabójcze dla zdrowia. Obniżanie się gwałtowne temperatury dla ludzkiego organizmu jest bardzo szkodliwe.

Widać Włosi mają więcej rozumu niż Francuzi...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobrze, że tak jest ustawione bo wsiadanie w upalne lato gdy w

> cieniu jest 30stopni a w aucie 50 (bo stoi na słońcu) by po 2

> minutach z dziur leciało powietrze o temperaturze 7 stopni - to

> po prostu zabójcze dla zdrowia. Obniżanie się gwałtowne

> temperatury dla ludzkiego organizmu jest bardzo szkodliwe.

> Widać Włosi mają więcej rozumu niż Francuzi...

> Pozdrawiam

Albo lubia te odrobine potu splywajaca po plecach w kierunku rowka ha ha ha!

Rowniez pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobne odczucia, chlodzenie slabsze jak w mojej "starej" Bravci,

> i o niebo slabsze niz w Hyundai'u zony. Kiedy robilem przeglad

> klimy to facet sprawdzal termometrem przy wylocie nawiewu, jak

> silnik mial 2000 obr to temp byla 12-13 stopni. W Hyundai'u 7-8.

> Ten typ chyba tak juz ma

kurna... ja zgadzam sie z kolegą, który mówi o tym, ze temp. 7-8 waląca na gadziel moze doprowadizć szybko do utraty zdrowia, ale po to człwiek ma rozmum, żeby sobie mógł tą temp. regulowac... lepiej chyba mieć wiekszy zakres regulacji niz mniejszy, nie? zawze mozna zamknąć wszystkie nawiewy z przodu i pucić te 7-8 stopni na tył. szybciej się wnętrze przestudzi i na czachę nie będzie wiało wprost.

czyli co? nic z tym nie robić? a czy jeszcze ktos mierzył temp. u siebie w aucie? dziś do tego dobry dzień, bo na dworze jest ok. 20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurna... ja zgadzam sie z kolegą, który mówi o tym, ze temp. 7-8

> waląca na gadziel moze doprowadizć szybko do utraty zdrowia, ale

> po to człwiek ma rozmum, żeby sobie mógł tą temp. regulowac...

> lepiej chyba mieć wiekszy zakres regulacji niz mniejszy, nie?

> zawze mozna zamknąć wszystkie nawiewy z przodu i pucić te 7-8

> stopni na tył. szybciej się wnętrze przestudzi i na czachę nie

> będzie wiało wprost.

> czyli co? nic z tym nie robić? a czy jeszcze ktos mierzył temp. u

> siebie w aucie? dziś do tego dobry dzień, bo na dworze jest ok.

> 20 stopni.

Mozna sobie samemu pomierzyc, jakis elektroniczny temrmometr przylozyc do kratki nawiewu, silnik na 2000 obr, klima na maks chlodzenie i obserwowac. A co do 7-8 stopni walacych z klimy i mozliwosci zlapania chorobska to nie do konca jest prawda. Jesli komus klima daje "tylko" 15 stopni, ale ten ktos wejdzie do auta juz schlodzonego z upalu to tak samo zlapie chorobsko jak ten ktoremu klima wali 8 stopniami - tyle ze ten ostatni nie bedzie musial na schlodzenie auta czekac 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli

> komus klima daje "tylko" 15 stopni, ale ten ktos wejdzie do auta

> juz schlodzonego z upalu to tak samo zlapie chorobsko jak ten

> ktoremu klima wali 8 stopniami - tyle ze ten ostatni nie bedzie

> musial na schlodzenie auta czekac 15 minut.

Czyli najlepiej nie włączać tego diabelstwa wogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. sprawdziłem u siebie. na manualnej.

na zewnątrz temp. +19 stopni, w aucie tak samo. włączyłem klime i pomiar zacząłem po 30 sekundach od jej właczenia, termometr trzymałem bliziutko nawiewu, obroty podkręciłem na 2 tyś. i po pomiarze trwającym 1,5 minuty (czyli w sumie 2 minuty od włączenia klimy) wyszło, że temperatura powietrza ze srodkowego nawiewu wynosi ok. 8,7 stopnia, wiec chyba nie jest tak źle.

jak wam sie chce to macie dobre dane testowem. mozemy porównac wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawna klimatyzacja powinna schładzać powietrze do temperatury ok.

> 6-8 *C przy wylocie z kratek .

skad te dane? widze że kazdy ma inne zdanie. 6-8 stopni, ale po jakim czasie od jej właczenia i przy jakiej temp. zewnętrznej? oczywiście obieg zamkniety jest wyłączony...

ja podałem w jakich warunkach mierzyłem. myśle, ze moje 8,7 stopnia po dwóch minutach od włączenia wcale nie jest takie złe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w automacie do jakiej minimalnie temp. mozna obniżyć?

najniższa cyfrowa temp to 16, poniżej tej wartości pisze LO = low smile.gif

u mnie po kilkunastu sekundach od włączenia klimy z nawiewów leci tak zimne powietrze, że nie komfortowo jest już lizać kratkę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skad te dane? widze że kazdy ma inne zdanie. 6-8 stopni, ale po jakim

> czasie od jej właczenia i przy jakiej temp. zewnętrznej?

> oczywiście obieg zamkniety jest wyłączony...

Dane oczywiście nieoficjalne, ale od cenionego specjalisty z zakresu serwisowania klimatyzacji samochodowej ok.gif

Kilkanaście minut od włączenia, obieg wewnętrzy włączony i drzwi zamknięte, obroty silnika jałowe, najwyższy bieg nawiewu, temp. zewnetrzna ok. dwudziestu paru stopni - nie wiem, ale przy zamkniętym obiegu wpływa ona chyba tylko na czas schładzania.

Te dane to pewnie takie pi razy oko, chodzi o to że jeśli w podanych warunkach komus przy kratkach pokazuje np. 12 stopni to coś jest nie halo.

> ja podałem w jakich warunkach mierzyłem. myśle, ze moje 8,7 stopnia

> po dwóch minutach od włączenia wcale nie jest takie złe:)

Myślę że jest jak najbardziej ok smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chciałbym sie dowiedziec czy można gdzieś dorwać dane jaka powinna

> być temp powietrza z nawiwu po np 2 minutowym używaniu klimy?

> jaka podaje klima minimalna tem powietrza? chciałbym się

> dowiedziec, bo musze sprawdzić czy w bravku nie wieje coś za

> sałabo tzn. czy nie trzeba by podjechac na spawdzenie klimy.

> wydaje mi się, ze chłodzi znacznie słabiej niż np. w xsarze

> braciaka. tam już po chwili chłodzi bardzo mocno. u ojca w

> bravie nie ma takiego efektu, chłodzi, ale to nie to samo. jaka

> wszym zdaniem jest wydajność waszych klim? mowa o klimci

> manualnej.

Witam.

Szwagier ma beemkę 530d w nowej budzie i tam jak wsiądziesz i przekrecisz kluczyk i ustawisz auto na 20 st to trzeba się w waciak ubrać bo zamarzniesz.W moim bravo klima chłodzi ale nie tak jak u niego.W sumie to mi to pasuje bo on ma katar cały czas a u mnie to stopniowo się schładza i jest git.

Pozdrawiam skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj włożyłem sensor od elektronicznego termometru do wylotu środkowej kratki nawiewu i po 10 min temp. wynosiła 2.7*C icon_eek.gif - obroty dmuchawy na 1 biegu.

Tak z ciekawości na chłodnicy jest tylko jeden wiatrak czy on schładza chłodnicę klimatyzacji i płynu chłodzącego jednocześnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Dzisiaj włożyłem sensor od elektronicznego termometru do wylotu

> środkowej kratki nawiewu i po 10 min temp. wynosiła 2.7*C -

> obroty dmuchawy na 1 biegu.

Ja ma w Sienie -2*C hehe.gif

Tylko, ze tak nie powinno być bo zamarznie wyparka (mam uszkodzony termostat który jest za to odpowiedzialny)

> Tak z ciekawości na chłodnicy jest tylko jeden wiatrak czy on

> schładza chłodnicę klimatyzacji i płynu chłodzącego

> jednocześnie?

Tak wentylator chłodzi jednocześnie dwie chłodnice ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn. że jak mam temperaturę 2,7*C to jest uszkodzony termostat?

Nie, dlaczego ?

Jest OK. Ładnie Ci chłodzi ok.gif

jak temperatura będzie bliska 0*C lub w minusie, to wtedy się przejmuj wink.gif

Choć w sumie, nie ma problemu. po prostu wystarczy wyłączyć sprężarkę, a wyparka sama się odmrozi.

Jeżdżę z tym "problemem" rok i nie widzę problemu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, dlaczego ?

> Jest OK. Ładnie Ci chłodzi

> jak temperatura będzie bliska 0*C lub w minusie, to wtedy się

> przejmuj

> Choć w sumie, nie ma problemu. po prostu wystarczy wyłączyć

> sprężarkę, a wyparka sama się odmrozi.

> Jeżdżę z tym "problemem" rok i nie widzę problemu

Toś mnie uspokoił ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jak przyszły teraz upalne dni to klima nie wyrabia z chłodzeniem. Z kratek leci na II biegu 8-9 * ale na III biegu już tylko 10-12 (jak auto było nowe to spokojnie schodziło do 2-3*). Czynnik dobity i dalej jest to samo, mechanik zasugerował, ze może być to wina niecałkowitego odcięcia nagrzewnicy pomimo przekręcenia gałki w lewo do oporu bo jest tam siłownik, który tym steruje. Jest to możliwe, że w klimie manualnej regulację temperatury steruje siłownik a nie cięgło poruszane gałką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie wartosci pokazuje czyjnik klimatyzacji? u mnie w aucie bez bledu z czujnika a wskazania

> byly : 2,3,5 bar,,, po wymianie na nowy wrocilo do normy wszystko

a gdzie szukać tego parametru?? jak połączę się z "Klimatyzacja (A/C)" nie ma żadnego ciśnienia...

Druga sprawa (bo też mam problem z chłodzeniem w moim BRAVO) jak zrobiło się gorąco to sprężarka non stop się włącza i wyłącza tak co 2-3 sekundy... a z kratek leci letnie powietrze o co chodzi? - błędów brak...

Jedyny parametr jaki mi się nie podoba to "Temperatura parownika" która u mnie wynosi ponad 6000stopni!!! i nie wiem czy to uszkodzony czujnik czy błędny odczyt przez MES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam wolne mogłem sprawdzić jak to jest z moim ciśnieniem klimatyzacji:

Temp. zewnętrzna 28stopni (czyli jeszcze nie aż tak gorąco)

Po przekręceniu stacyjki: 6200mBar

Po uruchomieniu silnika i klimy rosło do włączenia wentylatora do 21000mBar

Problem zaczął się jak klima pochodziła 2-3 minuty. Wtedy ciśnienie pomimo działającego wentylatora cały czas narastało. Jak przełączyłem na obieg zewnętrzny to jeszcze szybciej rosło (wiadomo cieplejsze powietrze). Rosło aż do 29000mBar i wtedy sprężarka zaczęła się na przemian włączać i wyłączać a ciśnienie wahało się pomiędzy 23000 a 29000mBar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jak napisałeś, tyle ma być. Około 5 - 6 w spoczynku po nocy. Sprężarka pracuje do ładuje do ok. 25, jak włączy się wentylator i wyłączy sprężarka spada do ok. 10.

Jak głupieje, to warto sprawdzić na innym czujniku ciśnienia. Bo jak będzie tak dobijał do takich granic, to może uszkodzić się sprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z warsztatu było 400g czynnika więc za mało dobili ale efekt ten sam...

Dobija nawet do 30 i spada do 21 i włącza sprężarkę - wentylator chodzi non stop.

Apropo wentylatora - powinien mieć 2 prędkości? bo wiatrak jest jeden i jak wykonuje test prędkości 1 to nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie wróciłem z warsztatu było 400g czynnika więc za mało dobili ale efekt ten sam...

> Dobija nawet do 30 i spada do 21 i włącza sprężarkę - wentylator chodzi non stop.

> Apropo wentylatora - powinien mieć 2 prędkości? bo wiatrak jest jeden i jak wykonuje test prędkości

> 1 to nic się nie dzieje...

Co do ciśnienia, to u mnie w Bravo wydaje mi się, że dobijało do ok. 25 bar od zawsze.

W Punto jak wariował czujnik, to też niby dobijało do 30 bar i ogólnie wszystko działało w cały świat.

Co do jednej prędkości wentylatora na testach, to spalony masz opornik do regulacji jego drugiej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już działa jak trzeba - winna była... zabrudzona chłodnica - gość przemył ją myjką i ciśnienie teraz nie przekracza 22 i wentylator nie włącza się tak często...

> Co do jednej prędkości wentylatora na testach, to spalony masz opornik do regulacji jego drugiej

> prędkości.

Gdzie jest ten opornik?? w starszych FIATach był na chłodnicy tu też go szukać w tym miejscu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do jednej prędkości wentylatora na testach, to spalony masz opornik do regulacji jego drugiej

> prędkości.

Opornik już znalazłem - da się go jakoś miernikiem sprawdzić?? Jak nazwa mówi to opornik czyli powinien stawiać opór a niestety przejścia nie ma czyli pewnie jest spalony... - mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opornik już znalazłem - da się go jakoś miernikiem sprawdzić?? Jak nazwa mówi to opornik czyli

> powinien stawiać opór a niestety przejścia nie ma czyli pewnie jest spalony... - mam rację?

Mając specjalny drut można zrobić samemu. Ale prościej będzie wymienić na nowy z serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem w Bravo nie leży w słabej klimatyzacji (czyli zbyt wysoka temperatura), ale słabej izolacji termicznej nadwozia. Wystarczy zamknąć tylne drzwi i słychać, że pod blachą nie ma materiału wygłuszającego/izolacyjnego.

Miałem kiedyś Lagunę II z ostatniej produkcji - ogólnie bardzo dobry samochodów. Ale najlepszą miała wentylację, bo miała świetną izolację termiczną - jak termos. W zimie jak zrobiło się ciepło, to można było iść na narty i wrócić do prawie ciepłego auta. W lecie na słońcu się nie nagrzewała. Do tego bardzo delikatna klimatyzacja, nigdy nic nie zawiewało.

A w Bravo w zimie zimno w nogi, w lecie szklarnia. Klima dmucha na maxa i nic z tego. Jednak jak się nawet w upalny dzień wyjedzie chłodnym samochodem, to klima jakoś daje radę i jest w stanie utrzymać zadaną temperaturę bez problemu. Oszczędności widać frown.gif i projektowanie tylko na komputerze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie narzekam. Działa jak należy. Robię tylko taką procedurę: otwieram szyby i wietrzę samochód zanim jeszcze w niego wsiądę. Potem odpalam klimę i jadę z otwartymi szybami. Po ok. 1 minucie leci już chłodne powietrze, zamykam szyby i mam komfort.

A jak się schłodzi i jest patelnia na zewnątrz to robię obieg wewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.