katownik Napisano 23 Marca 2010 Udostępnij Napisano 23 Marca 2010 Bracia pomóżcie Temat takowy: W tamtym roku padł w jednym autku od Naszych ludzików motor,a i na gwałt był inny potrzebny, padło na 1.2 8V 60km z nowej Pandy (rocznik motoru 2007), także dlatego, że pasuje tam cały osprzęt od 1.2 75 (auto śmigało wcześniej z góra od 1.2, ale głowica miała dosyć). Wszystko ładnie pięknie, działa, ma się dobrze,ale: Spalanie i osiągi: Jedzie na 50 koni, mimo palio skrzyni, pali po 12 litrów. 900tce ledwiutko ucieka, oddala się bardziej. Nie tak to ma być. Wiadomym jest, iż Panda ma już wtrysk sekwencyjny, wałek już nieco inny niż do tej pory (inne panewki), kod jego 683 (ma ktoś może dane o tym jakieś, czasy otwarcia etc ?), ze 2 sondy lambda i inne pierdoły w wyniku normy euro 4. Na osprzęcie z 75 tak jak pisałem działa, ale to nie to.... Rozwiązania szukałem na kompie diagnostycznym, nic jednak ciekawego nie widać. Z wrażeń, to niezbyt równa praca przy rozpędzaniu (lekkie szarpanie czasem) oraz dźwięk który brzmi jak nie do końca trafiony rozrząd - i tu szukając pomocy - czy ktoś miał styczność z tym motorem, i gdzie tam są znaki. Wałka podmienić się nie da, programować bez danych też ciężko opcjonalnie głowica cała - i tutaj trzeba uszczelki zapewne porównać - chyba, że ktoś to widział "naocznie" i podpowie, czy to to samo (bo średnica tłoka, skok, jak i sam blok to to samo. nie wiem jak kanały, to tutaj nie ma magistrali luzem, tylko wbudowana w pokrywę wałka). Będziemy jeszcze testować z kompem z 16tki, co by na pół-sekwencji powalczyć, jednak nie mam przekonania, czy to do czegokolwiek prowadzi. Silnik jest w stanie nówka, stąd chęć walczyć jeszcze, bez otwierania pacjenta. Każda informacja tutaj, która może coś pomóc mile widziana, co by uzyskać odpowiedź, czy ma to prawo dobrze działać. Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Czy ja dobrze rozumiem, ze do glowicy 75 wlozyles walek 60, bo jest pandowy i dziwisz sie, ze na kompie 75 nie lata dobrze? Bo tak odebralem twoj problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 A kompresja jest? Hexen miał kiedys taki dół od nowego 1,2 z cieńką metalową upg połączony z górą od 1,2 na uszczelce zwykłej. Nie jechało to wcale. Dopiero jak splanowali blok to zaczęło banglać. Cos tam jeszcze było nieteges ale musiałbys Hexena zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > Hexen miał kiedys taki dół od nowego 1,2 on mial dol od 1.4 8v - tak sie upiera kilka osob... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > on mial dol od 1.4 8v - tak sie upiera kilka osob... Jest to do sprawdzenia, bo silnik wciąz jest w aucie, a ja go będe wkrotce wyciagał, więc i rozebrać można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > Czy ja dobrze rozumiem, ze do glowicy 75 wlozyles walek 60, bo jest pandowy i dziwisz sie, ze na > kompie 75 nie lata dobrze? Bo tak odebralem twoj problem. Cóż za dużo napisałem na raz. Auto ma cały słupek z Pandy (fabrycznie złożony, nie rozbierany), gdzie siedzi już wałek inny niż te które były mi znane w Fire'ach do tej pory, a z 75 ma kompa, i kompletny ssący i wydech. W porównaniu z innym autem, też z 1.2 60tką, tylko starszą, z roku 2000 (tam wałek 4X4) zupełna przepaść w osiągach. To jakoś jedzie. Stąd moje pytanie o jakieś info odnośnie tej głowicy i wałka w nowych Pandach. Podążając za tą stronką pojawia się pytanie, czy wskazane tam Punto II 1.2 60 EURO3 posiada już taki silnik jak ten opisany przeze mnie z Pandy ? [analiza ofert z allegro pozwala tak sądzić] Bo widać pewne różnice między 75 a tą wersją właśnie w czasach otwarcia, stąd może jeszcze jakimś ratunkiem jest wystrojenie tego ustrojstwa, lub danie innych wtrysków. Choć nie sądzę, żeby temu kompowi brakło map, prędzej czas wtrysku, stąd pomysł na sterowanie 16tkowym, gdzie czasy są zdecydowanie krótsze, a te siusiaki, po prostu leją kiedy już nie powinny (a strzela z wydechu marchewy takieee. Jednakże nowa 60tka jest silnikiem niby mega ekonomicznym , ofc z przywieszonym archaicznym mpi nie liczyłem na nie (ale bez przesady) Dla przypomnienia, silnik o którym mowa, wygląda tak: KLIK Melon: Kompresja o ile pamietam była na wysokim poziomie wszędzie, 16 chyba - prawie nowy motor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Puńciak II ma troszkę inny soft pod euro 3,Panda 1.2 euro 4 ma poza softem lekkie modernizacje w głowicy,inne czujniki-gmp i sondę lambda nr II. Komp z P75-może być nie do końca kompatybilny z oprzyżądowaniem silnika z pandy-brakuje body kompa min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > Dla przypomnienia, silnik o którym mowa, wygląda tak: > KLIK To jest silnik z EURO 4 , nie dłubany jest już kolizyjny , zmiany względem wcześniejszych FIRE dotyczyły komory spalania , i podobno kształtu tłoka , ale tego nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 nie ma co sie dziwic skoro to jest calkiem inny motor inna glowica tloki najprawdopodobniej tez sa inne , stopien sprezania jest wyzszy o walku nie wspomne, radze szukac po prostu innego motoru lub przejsc na osprzet z pandy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > To jest silnik z EURO 4 , nie dłubany jest już kolizyjny , zmiany względem wcześniejszych FIRE e to chyba że we fiacie 500 1.2 69KM jest euro 4 i tam z tego co pamiętam jest sprężanie 12:1, w pandzie jest euro 3, ja też mam taki sam silnik tylko że 1.1 jest euro 3 > dotyczyły komory spalania , i podobno kształtu tłoka , ale tego nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 1.1 MPI były euro 3 i później euro 4. Póżnią się już na oko-korkiem oleju-w starszej to wyciągany w nowszej wkręcany. W reszcie różnica jest taka jak pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > 1.1 MPI były euro 3 i później euro 4. > Póżnią się już na oko-korkiem oleju-w starszej to wyciągany w nowszej wkręcany. > W reszcie różnica jest taka jak pisałem no ja mam wkręcany to czyżbym miał euro 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 Co fiat później pakował to ciężko powiedzieć-może pokrywa zaworów jest taka,może masz głowicę pod euro 4-nie śledziłem tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 24 Marca 2010 Udostępnij Napisano 24 Marca 2010 > e to chyba że we fiacie 500 1.2 69KM jest euro 4 i tam z tego co pamiętam jest sprężanie 12:1, w > pandzie jest euro 3, ja też mam taki sam silnik tylko że 1.1 jest euro 3 > > dotyczyły komory spalania , i podobno kształtu tłoka , ale tego nie jestem pewien. Bodajże od września 2007 silnik 1.1 i 1.2 w Pandzie jest EURO 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2010 > nie ma co sie dziwic skoro to jest calkiem inny motor inna glowica tloki najprawdopodobniej tez sa > inne , stopien sprezania jest wyzszy o walku nie wspomne, radze szukac po prostu innego motoru > lub przejsc na osprzet z pandy Hmm no tak... Czyli raczej ciężko szukać ratunku w zmianie listwy i wtryskiwaczy, oraz mapowaniu na kompie z 16tki... Co by nie było auto przejechało już tak ze 14 tyś km, ale to akurat żaden plus. Osprzęt z Pandy cechuje się dodatkowymi wymaganiami typu CAN i wiązka połowy auta do wymiany ? Czy jest zatem sens zapakować do tego auta podziobaną i dociętą mocno głowicę z 75tki ? Bo jeżeli nie ma różnic w usytuowaniu kanałów olejowych, to operacja do zrobienia kosztem uszczelki metalowej za 40 zł więc.... Obaczymy co pokaże test na kompie z 16tki z pomocą kolegi Tomi6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 podepnę sie do tematu. mam zamiar kupić 1.2 8v 60tke i nurtuje mnie pytanie czy sa te wyjścia olejowe pryz filtrze oleju?? nie w sumie z jakiego roku ten motor ani czy z pII czy już pandy. wiem ze nie ma duzo nalatane. i jeszcze pytanie , planowanie bloku(płaszczyzny) wiąże się z honowaniem?? bo używam metalowych UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > podepnę sie do tematu. mam zamiar kupić 1.2 8v 60tke i nurtuje mnie pytanie czy sa te wyjścia > olejowe pryz filtrze oleju?? > nie w sumie z jakiego roku ten motor ani czy z pII czy już pandy. wiem ze nie ma duzo nalatane. Kupuj dol od 1.2 16v będziesz miał mocny dol i dodatkowo Ci jeszcze odpręży silnik. w tych nowych silnikach np taki jak ja mam nie ma już tych koreczkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 powiem, ze przeczytalem caly watek i troche mnie on zasmucil. Mam plan na wrzucenie 1.4 8v z GP na elektronice z 1.2 MPI 75KM. I najbardziej mnie nurtuje czy najda mnie takie same problemy jak w tym watku opisane. Mam wrazenie, ze bedzie taki sam problem. Czyli bedzie szybki remap. No coz, nie przekonam sie jak nie zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > A kompresja jest? > Hexen miał kiedys taki dół od nowego 1,2 z cieńką metalową upg połączony z górą od 1,2 na uszczelce > zwykłej. > Nie jechało to wcale. Dopiero jak splanowali blok to zaczęło banglać. > Cos tam jeszcze było nieteges ale musiałbys Hexena zapytać Wy dalej myslicie ze on mial 1,2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 IMO macie dol z 1,4 tak jak juz jedna osoba opisywana w tym watku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > Wy dalej myslicie ze on mial 1,2 Nie wnikałem w to nigdy. Teraz już wiem. Kto co i jak. Bede wyciagał ten silnik, to go rozbiore - z ciekawosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > podepnę sie do tematu. mam zamiar kupić 1.2 8v 60tke i nurtuje mnie pytanie czy sa te wyjścia > olejowe pryz filtrze oleju?? ja mam 1,2 60tke ale spi i mam wyjscia na imbusy. > nie w sumie z jakiego roku ten motor ani czy z pII czy już pandy. wiem ze nie ma duzo nalatane. > i jeszcze pytanie , planowanie bloku(płaszczyzny) wiąże się z honowaniem?? bo używam metalowych > UPG Honowanie to etap obróbki cylindra, a planowanie to wyrównanie powierzchni styku z głowicą - zależności raczej nie widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 26 Marca 2010 Udostępnij Napisano 26 Marca 2010 > podepnę sie do tematu. mam zamiar kupić 1.2 8v 60tke i nurtuje mnie pytanie czy sa te wyjścia > olejowe pryz filtrze oleju?? Sprawdze Ci w pon. Wydaje mi sie ze sa, na imbus, > nie w sumie z jakiego roku ten motor ani czy z pII czy już pandy. wiem ze nie ma duzo nalatane. > i jeszcze pytanie , planowanie bloku(płaszczyzny) wiąże się z honowaniem?? bo używam metalowych > UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 > IMO macie dol z 1,4 tak jak juz jedna osoba opisywana w tym watku ... Przeca napisałem ja, że motor fabrycznie zmontowany, na bloku ma nabite jak byk 1.2, do tego jeszcze fabryczna naklejka na obudowie rozrządu z kodem i info o motorze. Obaczym co dalej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 > Przeca napisałem ja, że motor fabrycznie zmontowany, na bloku ma nabite jak byk 1.2, do tego > jeszcze fabryczna naklejka na obudowie rozrządu z kodem i info o motorze. > Obaczym co dalej.... No to cos ewidentnie nie tak Ja bym sie nie cackal tylko gore kompletna z 75 zasadzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 > No to cos ewidentnie nie tak > Ja bym sie nie cackal tylko gore kompletna z 75 zasadzil No tak by było najłatwiej, już z Olem nad tym myśleliśmy i nie wiadomo czy magistrala olejowa się pokryje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 > No tak by było najłatwiej, już z Olem nad tym myśleliśmy i nie wiadomo czy magistrala olejowa się > pokryje Trza sprawdzic, nie ma innego wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 > No tak by było najłatwiej, już z Olem nad tym myśleliśmy i nie wiadomo czy magistrala olejowa się > pokryje zobacz na przykład w katalogu intercarsu uszczelkę głowicy do tego motoru i gdzie była stosowana, jak wyjdzie duża lista silników fire to bez problemu zasadzisz głowicę do turbo metalową uszczelkę pozyskuje się z fgp 1.2 60 hp ostatnio też rozebraliśmy blok od 1.2 60 punto ale miał zwykła pokrywę głowicy, wszystko było praktycznie identyczne oprócz wysokości bloku, jest o 1 mm wyższy niż taki od 1.2 75 czyli jak zdejmiecie głowicę sprawdźcie wysokość bloku i ile jest miejsca jak tłok w gmp jest do płaszczyzny bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 27 Marca 2010 Udostępnij Napisano 27 Marca 2010 kanal sie pokrywa. Mozna zalozyc gore z 1.2 75KM ale wyjdzie odprezony motor, nie wszystkie kanaly wone pokrywaja sie idealnie, niektore sa czesciowo przesloniete Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 > Wy dalej myslicie ze on mial 1,2 No i powracam do tego tematu celem wyjaśnienia. Otóz przed chwilą wytargałem ten motor i zdjąlem czape. Tam jest 1,2 a nie 1,4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 ale jaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 > No i powracam do tego tematu celem wyjaśnienia. > Otóz przed chwilą wytargałem ten motor i zdjąlem czape. > Tam jest 1,2 a nie 1,4 a co za hocki klocki działy się z tym motorem? To ten co po dłubaniu u szarego wykazał się mocą seryjną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hexen Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 > a co za hocki klocki działy się z tym motorem? > To ten co po dłubaniu u szarego wykazał się mocą seryjną? tomoze teraz ja jako wlasciciel cos powiem jak kolega Melon powiedzia jest to 1.2 z pandy 2007 rok, i rzeczywiscie po "dlubaniu" u szarego wykres pokazal 68Km i 90Nm a oprocz dlubaniabylo tam lekkie kolo zamhowe i kolektor 421, po rozebraniu go w poznaniu okazalo sie ze trzeba liznac blok silnika bo pomimo mocnego planowania glowicy auto nadal nie jechalo. Zbyt pozna na spekulacje kto popelnil blad po kilku wizytach w warsztacie autko zaczelo przyjemnie jezdzic dolozony zostal walek swiatka i program od goduli i auto wyplulo 92\10. Jestem tylko ciekaw kto zapoczatkowal tą bzdurę o tym ze ponoc to jest silnik 1.4, moze bedzie mial troche odwagi cywilnej i da znac choc by na priva mam kilka pytan do niego!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 pamiętam tę historyję....no a bloki z 1.2 60KM są wyższe o 1mm i wychodzi, że miałeś odprężony motor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 > tomoze teraz ja jako wlasciciel cos powiem > jak kolega Melon powiedzia jest to 1.2 z pandy 2007 rok, i rzeczywiscie po "dlubaniu" u szarego > wykres pokazal 68Km i 90Nm a oprocz dlubaniabylo tam lekkie kolo zamhowe i kolektor 421, po > rozebraniu go w poznaniu okazalo sie ze trzeba liznac blok silnika bo pomimo mocnego > planowania glowicy auto nadal nie jechalo. Zbyt pozna na spekulacje kto popelnil blad po > kilku wizytach w warsztacie autko zaczelo przyjemnie jezdzic dolozony zostal walek swiatka i > program od goduli i auto wyplulo 92\10. Jestem tylko ciekaw kto zapoczatkowal tą bzdurę o tym > ze ponoc to jest silnik 1.4, moze bedzie mial troche odwagi cywilnej i da znac choc by na > priva mam kilka pytan do niego!! Ja to uslyszalem z pewnego zrodla, moge podac od kogo ale na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hexen Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 > pamiętam tę historyję....no a bloki z 1.2 60KM są wyższe o 1mm i wychodzi, że miałeś odprężony > motor tyle ze szary sie upieral ze kompresja byla ok a nie byla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 > tyle ze szary sie upieral ze kompresja byla ok a nie byla po splanowaniu bloku zaczął zapitalać czy jeszcze coś było nie halo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hexen Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 > po splanowaniu bloku zaczął zapitalać czy jeszcze coś było nie halo tak zjechali blok i wszystko jet ok 92km\107nm 15.713 best ET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 > tak zjechali blok i wszystko jet ok 92km\107nm 15.713 best ET bo te nowe silniki 1.2 maja wyzsze bloki ze wzgledu na to ze sie stosuje cienkie upg te metalowe i jak dasz normalna upg starego typu to automatycznie silnik jest odprezony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hexen Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 teraz to juz i ja wiem a jak wkladalem silnik to sie nie znalem wiec nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem, bylo minelo teraz bedzie 16 i spokoj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 > bo te nowe silniki 1.2 maja wyzsze bloki ze wzgledu na to ze sie stosuje cienkie upg te metalowe i > jak dasz normalna upg starego typu to automatycznie silnik jest odprezony dobre pod turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.