Skocz do zawartości

Ryzyko jazdy po Polsce


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

> Autostradą jedziesz tylko 100 ??

Dlaczego tylko? Zabronisz mi? smirk.gif

To ponad 75% z dopuszczalnej MAKSYMALNEJ, a nie OBOWIĄZKOWEJ, prędkości.

> A ja się zastanawiam dlaczego tam ciągle jakieś wypadki

Kiedy ciągle? Nie widziałem już od wielu miesięcy żadnego wypadku na odcinku, którym jeżdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ponad 75% z dopuszczalnej MAKSYMALNEJ, a nie OBOWIĄZKOWEJ, prędkości.

Znam takiego jednego (tez sie na tym forum pokazuje, ale zwykle bryluje na forum swojej ukochanej marki z kraju Drakuli) co predkosc na znakach ograniczenia okreslna mianem "proponowanej" screwy.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia? Ciężko coś rozsądnego powiedzieć o trasach, po

których się nie jeździ.

Im dłużej na tę mapę patrzę tym bardziej działa na wyobraźnię ilość

koloru czarnego na tych drogach.

Co można powiedzieć? Nie sama jakość dróg tu ma bezpośrednie

znaczenia a natężenie ruchu na tych drogach i odniesiona do tego

ilość wypadków śmiertelnych.

Skupię się na odcinku Białystok - Jeżewo, to czarny odcinek na

trasie Białystok - Warszawa. Trasa nr 8.

Faktycznie o wypadkach, które tam miały miejsce w ciągu kilku

ostatnich lat jest wciąż głośno i te wypadki zdarzają się tam ciągle.

Ten odcinek jest obecnie w katastrofalnym stanie, asfalt wytłuczony,

pełen wybojów. Ma wąskie pobocza. Zbiera ruch lokalny z okolic

Białegostoku i powadzi ruch tranzytowy wszystkich TIR'ów pędzących

do granicy z Litwą i Ukrainą. Ruch tam ogólnie jest naprawdę

ogromny. To i wypadków dużo.

W tej chwili zabrano się za przebudowę właśnie tego odcinka. Będzie

dwupasmówka. Z pewnością zmniejszy ilość wypadków. Zwiększy to

przepustowość i jakość podróżowania na tym odcinku. Na pewno

podniesie bezpieczeństwo.

Co więcej można powiedzieć?

Ogólnie kiepsko ta mapa wygląda. Bardzo kiepsko.

Czy autor wątku chciał nas na coś naprowadzić? Jakie są przemyślenia kolegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze uważałem, że dwupasmówki (A i S) zwiększą zasadniczo bezpieczeństwo podróżowania po kraju.

No to jestes wyjatkiem ,bo wiekszosc twierdzi ,ze drogi sa OK tylko kierowcy do d......

Analogicznie było z socjalizmem Tez był super tylko ludzie nie dorosli do tego cudownego ustoju biglaugh.gif

Swoją drogą ciekawe co o tej mapce powiedzą wielbiciele hasla ,ze "predkosc zabija" smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jestes wyjatkiem ,bo wiekszosc twierdzi ,ze drogi sa OK tylko kierowcy do d......

> Analogicznie było z socjalizmem Tez był super tylko ludzie nie dorosli do tego cudownego ustoju

> Swoją drogą ciekawe co o tej mapce powiedzą wielbiciele hasla ,ze "predkosc zabija"

no wiesz

tam gdzie czarno trzeba wiecej fotoradarow a tam gdzie jasniej tez trzeba, zeby nie zrobilo sie czarno zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Chciałem dostarczyć informację o istnieniu takiego raportu.

> Zachęcam do samodzielnych przemyśleń.

Przemyślałem.

Trasę, którą opisywałem znam jak własną kieszeń. Pokonuję ją od lat

co najmniej 2 razy w tygodniu. To już idzie w setki tys. km. Tam i z

powrotem. Panuje przekonanie, że to jedna z wielu tzw. Tras śmierci.

Wg tej opinii kierowcy jeżdżą jak wariaci, dużo TIR'ów, zagęszczenie

ruchu. Ja tego zdania nie podzielam.

Bardziej niebezpieczna wydaje mi się trasa np "katowicka" czyli ta

część Trasy nr 8 od Warszawy do Katowic. Ogromna ilość skrzyżowań

brak świateł, mnóstwo przejść dla pieszych. A jednak. Statystyki

mówią co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego tylko? Zabronisz mi?

> To ponad 75% z dopuszczalnej MAKSYMALNEJ, a nie OBOWIĄZKOWEJ, prędkości.

> Kiedy ciągle? Nie widziałem już od wielu miesięcy żadnego wypadku na odcinku, którym jeżdzę.

Widzisz, mnie na kursie jazdy uczyli, że zbyt niska prędkość to również zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

Innymi słowy- trzeba się dostosować do większości a nie mieć ją w d.

Że nie wspomnę o utrudnianiu ruchu, robieniu zatorów i zmuszaniu niejednej ciężarówki do wyprzedzania cię - blokowania lewego pasa icon_rolleyes.gif

No, po prostu brawo facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej niebezpieczna wydaje mi się trasa np "katowicka" czyli ta

> część Trasy nr 8 od Warszawy do Katowic. Ogromna ilość skrzyżowań

> brak świateł, mnóstwo przejść dla pieszych. A jednak. Statystyki mówią co innego.

No to Ci powiem, że nie podzielam Twojej opinii o "katowickiej". Wg mnie, a jeżdżę nią stosunkowo często, jest bardzo bezpieczna w porównaniu z trasą W-wa - Białystok. A do tego dużo bardziej komfortowo mi się nią podróżuje.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej niebezpieczna wydaje mi się trasa np "katowicka" czyli ta

> część Trasy nr 8 od Warszawy do Katowic. Ogromna ilość skrzyżowań

> brak świateł, mnóstwo przejść dla pieszych. A jednak. Statystyki

> mówią co innego.

Z tego co widzę mapy pokazują ryzyko wypadku z ofiarami śmiertelnymi lub ciężko rannymi. Mimo wszystko odseparowanie ruchu w przeciwnych kierunkach jak widać jest zbawienne.

Ciekawe kiedy dojdą do tego projektanci i zaczną budować drogi jakie jakiś czas temu pokazywał mabz (2 +1 pasy na zmianę i po środku bariera betonowa). Idealnym miejscem do takiego rozwiązania była np obwodnica Kielc (czarny pasek na mapie), choć teraz już chyba nieaktualne bo zrobili normalną ekspresową.

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz, mnie na kursie jazdy uczyli, że zbyt niska prędkość to również zagrożenie dla innych

> uczestników ruchu.

> Innymi słowy- trzeba się dostosować do większości a nie mieć ją w d.

Sorry, jeździć 180km/h codziennie nie mam zamiaru. Czy dojadę do roboty w 25 minut czy w 20 minut to mi to koło ... lata. A dostosowuję się prędkością do prawego pasa właśnie, którym wyprzedzam większość samochodów - lewym jeżdżą piraci, środkowym wolniej od prawego - idioci.

> Że nie wspomnę o utrudnianiu ruchu, robieniu zatorów i zmuszaniu niejednej ciężarówki do

> wyprzedzania cię - blokowania lewego pasa

Ciężarówki mają limitery na 90km/h, więc żadna mnie nie wyprzedza. Robienie zatorów na prawym pasie? Proszę Cię, nie rób se jaj...

> No, po prostu brawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry, jeździć 180km/h codziennie nie mam zamiaru. Czy dojadę do roboty w 25 minut czy w 20 minut

> to mi to koło ... lata. A dostosowuję się prędkością do prawego pasa właśnie, którym

> wyprzedzam większość samochodów - lewym jeżdżą piraci, środkowym wolniej od prawego - idioci.

> Ciężarówki mają limitery na 90km/h, więc żadna mnie nie wyprzedza. Robienie zatorów na prawym

> pasie? Proszę Cię, nie rób se jaj...

> > No, po prostu brawo

No dobra, koniec jaj, ale ty jeździsz po tej A4 czy nie?

"Limitery"? Pewnie pozdejmowane. Mało to ciężarówek przekracza stówę ?

Dobra, nieważne.

Sorry ale byłem w szoku, że ktoś może jeździć tyle poniżej ograniczeń i jeszcze otwarcie się do tego przyznawać hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, koniec jaj, ale ty jeździsz po tej A4 czy nie?

> "Limitery"? Pewnie pozdejmowane. Mało to ciężarówek przekracza stówę ?

Mało. A jak przekraczają to już przecież tak nie blokują lewego pasa.

> Dobra, nieważne.

> Sorry ale byłem w szoku, że ktoś może jeździć tyle poniżej ograniczeń i jeszcze otwarcie się do

> tego przyznawać

Jak dla mnie żaden wstyd. Mnóstwo osobówek tak robi, a często właśnie nawet poniżej prędkości "ciężarówkowej". Tylko że ja elegancko przepisowo cisnę prawym pasem i zmieniam tylko na czas wyprzedzania. A reszta ciemnoty od razu z wjazdu 2 pasy ścina i wbija na środkowy do końca swojej podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski są oczywiste. Brakuje u nas dróg dwujezdniowych i autostrad.

Z jakiego powodu A2 jest na żółto? Czyżby statystycznie "debile" rzadziej tam jeździli? Nie sądzę. Wręcz przeciwnie, przecież tam "można depnąć i furę sprawdzić". A jednak ryzyko małe. Ale lecimy dalej na wschód i mamy Wawa-Terespol. ooo, tu już na czarno sporo odcinków. A gdyby A2 była wybudowana od Świecka do Terespola?

Jestem zdania ze nasze kochane władze (od PZPR do obecnego PO) nie nasze bezpieczeństwo maja na uwadze. Dla mnie fotoradar może stać co 1 km na trasie, ale niech zbudują dwujezdniowe ekspresówki lub autostrady i dadzą poruszać się bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, koniec jaj, ale ty jeździsz po tej A4 czy nie?

> "Limitery"? Pewnie pozdejmowane. Mało to ciężarówek przekracza stówę ?

Bardzo mało.

> Sorry ale byłem w szoku, że ktoś może jeździć tyle poniżej ograniczeń i jeszcze otwarcie się do

> tego przyznawać

Ja też jeżdżę 100-110. Jazda sporo poniżej prędkości przelotowej "ogółu" może i jest problemem, na normalnych krajówkach, gdzie trudno wyprzedzić i tworzą się zatory. A wraz z nimi nerwowość kierowców. Natomiast przy dwóch pasach ruchu, kiedy można spokojnie i bezkolizyjnie wyprzedzać? Nie popadajmy w paranoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, koniec jaj, ale ty jeździsz po tej A4 czy nie?

> "Limitery"? Pewnie pozdejmowane. Mało to ciężarówek przekracza stówę ?

> Dobra, nieważne.

> Sorry ale byłem w szoku, że ktoś może jeździć tyle poniżej ograniczeń i jeszcze otwarcie się do

> tego przyznawać

Tak samo jeździłem swoją starą Astrą, nie było co jej męczyć i spalanie 5l/100km w benzynie miałem. waytogo.gifsmirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry ale byłem w szoku, że ktoś może jeździć tyle poniżej ograniczeń i jeszcze otwarcie się do

> tego przyznawać

a co w tym dziwnego ? ile razy jadę A4 (w sumie pare razy w roku) to jade tak do 110-120 km/h ... a i tak sporo aut wyprzedzam icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie powinien byc na czarno odcinek na DK8 babsk/radziejowice - janki. chyba w obie strony. najgorzej jest kiedy jedzie "fala" aut - osobowych. do tego dochodza fotoradary z ograniczeniem 100km/h - cyrki sie dzieja.

Dodam ze wg mnie na czarno powinna byc DK8 piotrkowa do granicy z czechami. odcinek w wojewodztwie lodzkim - facepalm.gif, od wroclawia do granicy wystepy artystyczne zapewnione zawsze (szczegolnie okolice klodzka hmm.gif).

jeszcze na DK1 okolice Siewierza - ciekawie tam jest.

ale to tylko moje zdanie, malo jezdze 60000 km rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatniej wyciecze do Poznania via DK3 , , DK2 i A2 - moge powiedziec jedno - każdy kto na AK zaproponuje jazde z poludnia PL do Szczecina i okolic nie przez Niemcy , powinien sie rozpedzic i strzelic baranka w sciane mlot.gifno.gif to co sie dzialo w niedziele to byla masakra panic.gif - nie chce myslec co sie dzieje w wakacje i dni powszednie no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało. A jak przekraczają to już przecież tak nie blokują lewego pasa.

Tobie nie, bo z prędkością pozwalającą na lewy pas i tak się nie poruszasz 270751858-jezyk.gif

A z mojego punktu widzenia wygląda to tak, że ciężarówki wyjeżdżają "co chwilę" na lewy pas na A4 icon_rolleyes.gif

> Jak dla mnie żaden wstyd. Mnóstwo osobówek tak robi, a często właśnie nawet poniżej prędkości

> "ciężarówkowej". Tylko że ja elegancko przepisowo cisnę prawym pasem i zmieniam tylko na czas

> wyprzedzania.

Przydałyby się oznaczenia z prędkością minimalną smirk.gif

Takie są w wielu krajach i podnoszą płynność ruchu i bezpieczeństwo (mniejsze różnice prędkości)

Chcesz się wlec, możesz to robić na szosach. Autostrada do tego nie służy nono.gif

> A reszta ciemnoty od razu z wjazdu 2 pasy ścina i wbija na środkowy do końca

> swojej podróży.

Wygląda na to, że mamy dokładnie odwrotną definicję "ciemnoty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo mało.

> Ja też jeżdżę 100-110. Jazda sporo poniżej prędkości przelotowej "ogółu" może i jest problemem, na

> normalnych krajówkach, gdzie trudno wyprzedzić i tworzą się zatory. A wraz z nimi nerwowość

> kierowców. Natomiast przy dwóch pasach ruchu, kiedy można spokojnie i bezkolizyjnie

> wyprzedzać? Nie popadajmy w paranoję.

Właśnie o to mi chodzi, że na A4 w Polsce bardzo często robią się zatory.

Teraz już wiem dlaczego- np. ktoś jadący 100 "wyprzedza" kogoś jadącego 90 facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka dni temu opublikowano raport bezpieczeństwa na polskich drogach. Bardzo ciekawe dane.

> Zachęcam do samodzielnej analizy: LINK

> Przykładowa mapa ryzyka:

> mar00ha

"Czarna dziura" w części południowo-wschodniej crazy.gif I co z tego jeśli powstaną autostrady a ceny korzystania z nich będą znacząco wpływać na domowy budżet ... ludzie będą jeździć drogami pobocznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po ostatniej wyciecze do Poznania via DK3 , , DK2 i A2 - moge powiedziec jedno - każdy kto na AK

> zaproponuje jazde z poludnia PL do Szczecina i okolic nie przez Niemcy , powinien sie

> rozpedzic i strzelic baranka w sciane to co sie dzialo w niedziele to byla masakra - nie

> chce myslec co sie dzieje w wakacje i dni powszednie

Na A2 Ci się źle jechało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co sie dzialo w niedziele to byla masakra - nie

> chce myslec co sie dzieje w wakacje i dni powszednie

Jak łatwo sprawdzić, mieszkam w mieście wojewódzkim, z którego na wspomnianej mapce wychodzą same "czarne" drogi. Robię po tych drogach około 50 kkm rocznie.

Najbardziej boję się jeździć w weekendy. W dni powszednie większość pojazdów na drodze to ciężarówki, dostawczaki i służbowe osobówki - ludzie, którzy, podobnie jak ja, używają samochodu do pracy. Jeżdżą dużo, zazwyczaj dobrze i chcą wrócić żywi z pracy do domu. Nie ma napalonych młodzianów w 200-konnych autach pożyczonych od tatusia, sfrustrowanych pracowników biurowych odreagowujących za kierownicą całotygodniowe opieprzanie przez szefa, nawalonych w 3d rolników wracających z knajpy do domu pełnoletnimi golfami i jeszcze kilku innych niebezpieczeństw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ,ze wlasnie najbardziej swirowali kolesie w focusach i octaviach kombi z cb radiem i tirowcy - hitem bylo jak okolo 21 jechalem sobie 100km/h obwodnica Miedzyrzecza i zostalem wyprzedzony a raczej zepchniety na pas awaryjny przez 2 zestawy i 6 samochodow - jechali sobie kolumna - na drodze powstaly sobie 3 pasy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie o to mi chodzi, że na A4 w Polsce bardzo często robią się zatory.

> Teraz już wiem dlaczego- np. ktoś jadący 100 "wyprzedza" kogoś jadącego 90

Albo ja po jakiejś innej A4 jeżdżę, albo Ty przez zator rozumiesz konieczność odpuszczenia gazu na kilka sekund. To jest wielki problem w kwestii bezpieczeństwa na drodze, który trzeba rozwiązywać ustanawianiem prędkości minimalnej? Chyba lekko cię poniosło - tym bardziej, że notabene, więcej niż 40km/h dolnej granicy w Europie nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo ja po jakiejś innej A4 jeżdżę, albo Ty przez zator rozumiesz konieczność odpuszczenia gazu na

> kilka sekund. To jest wielki problem w kwestii bezpieczeństwa na drodze, który trzeba

> rozwiązywać ustanawianiem prędkości minimalnej? Chyba lekko cię poniosło - tym bardziej, że

> notabene, więcej niż 40km/h dolnej granicy w Europie nie widziałem.

A6 pod Szczecinem ma ustanowione minimalne 70kmh... Jeżeli nie dasz rady musisz zjechać na trzeci pas utworzony kosztem awaryjnego. Przypominam, że to już praktycznie Europa zachodnia, bo rzecz ma miejsce za Odrą Zachodnią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w tym dziwnego ? ile razy jadę A4 (w sumie pare razy w roku) to jade tak do 110-120 km/h ... a

> i tak sporo aut wyprzedzam

Ludzie bardzo często jeżdżą "nierówno" - chwilowe prędkości miewają większe, ale średnia z kilkudziesięciokilometrowego odcinak autostrady wcale taka wysoka nie wychodzi, co nie przeszkadza podawać maksymalnej prędkości, jaka zagościła na liczniku, jako tej, z którą się jeździ po autostradzie. zlosnik.gif

Bardzo dobrze to widać przy jeździe z tempomatem - ktoś jedzie szybciej od nas i nas wyprzedza, a za parę minut go doganiamy, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, koniec jaj, ale ty jeździsz po tej A4 czy nie?

> "Limitery"? Pewnie pozdejmowane. Mało to ciężarówek przekracza stówę ?

niewiele

> Dobra, nieważne.

> Sorry ale byłem w szoku, że ktoś może jeździć tyle poniżej ograniczeń i jeszcze otwarcie się do

> tego przyznawać

jak jedzie prawym pasem i nie zjezdza na lewy z ta zawrotna predkoscia to niech sobie robi co chce

zreszta na A4 to sie nie da szybko jechac bo co chwila jakies ciezarowki sie scigaja...

co do jezdzenia ponizej przepisow to czesto sie to na zwyklych drogach zdarza i to wtedy jest masakra i zagrozenie na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie o to mi chodzi, że na A4 w Polsce bardzo często robią się zatory.

> Teraz już wiem dlaczego- np. ktoś jadący 100 "wyprzedza" kogoś jadącego 90

Chyba troche przesadzasz.

Po autostradach przejezdzaja tysiace ciezarowek i kazda z nich ma limiter ustawiony na 90. Sytuacji gdy ktos jedzie z odpietym limiterem to mozna policzyc na palcach jednej reki na skale calego kraju. Autobusy maja limitery na 100. Tez ich po autostradach troceh jezdzi.

I jakos to wszystko dziala.

Nie powiesz mi, ze przy tym wszystkim jedneo auto trzymajace 100km/h powoduje utrudnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba troche przesadzasz.

> Po autostradach przejezdzaja tysiace ciezarowek i kazda z nich ma limiter ustawiony na 90. Sytuacji

> gdy ktos jedzie z odpietym limiterem to mozna policzyc na palcach jednej reki na skale calego

> kraju.

To chyba mam jakis wybitny niefart trafiania na takie z odpietym frown.gif prym wioda w tym litwini no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.