Skocz do zawartości

Podgrzewacz płynu chłodniczego do JTD - ktoś ma u siebie?


przemekb22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy ktoś może z szanownych kolegów montował u siebie Podgrzewacz płynu na 3 świece żarowe. Podobno są podgrzewacze dedykowane do JTD? Im zimniej na zewnątrz tym częściej przejawiam chęć doposażenia się w takie coś. Czytałem, że wersje skandynawskie naszych staszków były w to wyposażone. Pytanie do kolegów, co mają to coś, jak to sprawuje się w praktyce w mroźne dni? Bez tego zagrzanie w kabinie i samego silnika trwa i trwa. Trzeba naprawdę daleko jeździć, aby silnik się dogrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ale zamierzam do Cromy

Jestem w kontakcie z ASO w Tychach w tej sprawie. Czarno to jednak widzę, bo gośc mi pisze, że mam za słaby alternator i całą instalacje elektryczną nieprzystosowaną do podgrzewacza oraz do grzałki PTC. Sam nie wiem, co już o tym myśleć i ile w tym jest prawdy. Nie chce mi się wierzyć, że grzałka czy podgrzewacz warte może 500zł wymagają nowej instalacji elektrycznej. Może się mylę, bo się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki masz alternator.... ile A?

Nie wiem ile mam, ale pewnie nie mniej niż 90A. Korespondując z ASO w Tychach powoli odechciewa mi się wszystkiego. Dostałem taką odpowiedź:

"Grzlka do nagrzewnicy kosztuje 543zl brutto,

a ogrzewanie dodatkowe ,,PTC,, 4808,68 grzejnik, 1051,53 centralka sterująca, 626 pilot,158 antena, 213,34 czujnik, + instalacja elektryczna+wsporniki do montażu"

I teraz ciekawe, co autor miał na myśli pisząc o ogrzewaniu dodatkowym PTC, bo do teraz myślałem, że jest to właśnie ta grzała w nagrzewnicy, a ogrzewanie dodatkowe to coś w stylu Webasto niewiem.gif Pytałem też o podgrzewacz płynu z 3 świecami żarowymi, ale nie dostałem odpowiedzi. Generalnie wiem, że nic nie wiem sciana.gif Chyba, że wg ASO grzałka w nagrzewnicy to właśnie podgrzewacz płynu, ale on nie jest w nagrzewnicy tyko w komorze silnika.

Zapomniałbym. Jak mogę sprawdzić, jaki mam alternator? Da się jakoś organoleptycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzy

Tego wcześniej nie znalazłem, dzięki wink.gif Właśnie nad tym się skupiam, czyli podgrzewacz, ale kwestią pozostaje znalezienie rzetelnego i kompetentnego ASO, które by mi to zamontowało i skóry nie zdarło smile.gif Ważne jest też, jaki siedzi u mnie pod maską alternator. Bo jak rzeczywiście jest 90A, to chyba już jest po wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na alledrogo jest takie coś, jako "podgrzewacz moduł..." Jest to związane z podgrzewaczem płynu?

> Do czego to to faktycznie służy?

boje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gifboje_sie.gif

to steruje tylko podciśnieniami

np: siłownikiem zaworu motylkowego, overbostem, to nie jest żadem podgrzewacz facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to steruje tylko podciśnieniami

> np: siłownikiem zaworu motylkowego, overbostem, to nie jest żadem podgrzewacz

Tak też myślałem. Czasem ręce opadają, co ludzie wypisują. jak ktoś się nie zna, to jeszcze sobie kupi taki cudny podgrzewacz smile.gif Pozazdrościć ciepła... z nerwów hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło, że nie jestem sam. Jeśli chodzi o konkrety, to w przypadku Stilo chyba tego nikt nie domontowywał. Albo było w standardzie, albo nie. Jest ten temat natomiast opisany na forum alfy. Jeden z kolegów na innym forum posłał mi fotkę, jak wspomniany ogrzewacz wygląda - lookać . A tutaj jeden z użytkowników sobie takie coś zamontował. Cały czas drąże temat. Jestem w kontakcie z jednym z ASO Fiata w Tychach, ale mam obawy, że nie do końca się z nimi rozumiem. Dla zainteresowanych temat podgrzewacza zyje również tutaj , gdzie jest co raz większe zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że jest to właśnie ta grzała w nagrzewnicy

Grzałka do nagrzewnicy ogrzewa powietrze do nawiewów (przed nagrzewnicą) - mam takie coś w Peugeocie.

Tobie chyba chodzi o elektryczne podgrzewanie płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grzałka do nagrzewnicy ogrzewa powietrze do nawiewów (przed nagrzewnicą) - mam takie coś w

> Peugeocie.

> Tobie chyba chodzi o elektryczne podgrzewanie płynu chłodzącego

Dokładnie tak, jak w temacie. Chodzi o podgrzewacz płynu składający się z trzech świec żarowych. Jest on dostępny i dedykowany właśnie do JTD. Wersje JTD przeznaczone na rynek skandynawski miały zamontowane to cuś seryjnie. To dobre rozwiązanie, bo auto osiągnie szybko temperature optymalna, a co za tym idzie, w kabinie również będzie cieplej. Kolega ma takie coś w VW 1.9 TDI i jemu auto grzeje się bardzo szybko nawet w duże mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak, jak w temacie. Chodzi o podgrzewacz płynu składający się z trzech świec żarowych.

> Jest on dostępny i dedykowany właśnie do JTD.

60657138 - Cena z VAT-em 496,78 PLN

mozna nawet dedykowane przekazniki i inne klamoty do tego zanabyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 60657138 - Cena z VAT-em 496,78 PLN

> mozna nawet dedykowane przekazniki i inne klamoty do tego zanabyc

ja bym chętnie nabył dedykowane sterowanie do tego podgrzewacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz podać linka lub namiar, gdzie można uderzyć, aby to zakupić? Podgrzewacz trzeba kupić

> napewno, a do tego oczywiście musi to byc jakoś sterowane.

caly osprzet opcji 200 jest w epku, wyglada to mniej wiecej tak:

opcja dla f. marea jtd cf2 i cf3:

e2001.jpg

AR sterowanie:

e2003.jpg

AR:

e2002y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ile mam, ale pewnie nie mniej niż 90A. Korespondując z ASO w Tychach powoli odechciewa mi

> się wszystkiego. Dostałem taką odpowiedź:

> "Grzlka do nagrzewnicy kosztuje 543zl brutto,

> a ogrzewanie dodatkowe ,,PTC,, 4808,68 grzejnik, 1051,53 centralka sterująca, 626 pilot,158

> antena, 213,34 czujnik, + instalacja elektryczna+wsporniki do montażu"

> I teraz ciekawe, co autor miał na myśli pisząc o ogrzewaniu dodatkowym PTC, bo do teraz myślałem,

> że jest to właśnie ta grzała w nagrzewnicy, a ogrzewanie dodatkowe to coś w stylu Webasto

> Pytałem też o podgrzewacz płynu z 3 świecami żarowymi, ale nie dostałem odpowiedzi. Generalnie

> wiem, że nic nie wiem Chyba, że wg ASO grzałka w nagrzewnicy to właśnie podgrzewacz płynu,

> ale on nie jest w nagrzewnicy tyko w komorze silnika.

> Zapomniałbym. Jak mogę sprawdzić, jaki mam alternator? Da się jakoś organoleptycznie?

PTC to grzejnik wstawiany za wentylator w kabinie. Co do mocy, itd. to najlepiej poszukać w eperze numeru VIN auta do Skandynawii, które ma to cudo. Wiem, roboty dużo, ale klikając może się coś uda znaleźć. Wtedy porównać parametry alternatora, itd. Ewentualnie po częściach zamiennych szukać ewentualnie mocniejszych podzespołów. Co do słabej instalacji to nie zgodzę się. Skoro instalacji nie ma w aucie, to kładziesz ją sam, a tym samym będzie dopiero rozbudowywana. Te układy podłącza się bezpośrednio pod akumulator, gdzie są dodatkowe bezpieczniki. W serwisie lubią kit wciskać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie ok.gif

Teraz należy zastanowiś się lub znaleźć instalację - schemacik elektryczny hmm.gif Układ zapewne pracuje na identycznym algorytmie jak podgrzewacz PTC ... przy spadku napięcia się odłaczya i pewnie przy tem płynu powużej 60 C się odłaczy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem się z innym ASO. Tym razem w Bielsku-Białej. Miałem szczęście trafić w temat, bo akurat tam zakładali grzałki PTC do nagrzewnicy, ale w nowym Bravo. Podobno nagrzewnice te same, co w Stilo. Jutro będę znał szczegóły, co i jak. Będę rozmawiać z panem, który to osobiście ma w Stilo, a niedawno zakładał w Bravo. Także rozważam w tym momencie dwie opcje. Jeśli będzie się dało założyć tą grzałkę u mnie to odpuszczę sobie podgrzewacz płynu. Mają nawet te grzałeczki, gość powiedział, że cena około 200zł + robocizna. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontaktowałem się z innym ASO. Tym razem w Bielsku-Białej. Miałem szczęście trafić w temat, bo

> akurat tam zakładali grzałki PTC do nagrzewnicy, ale w nowym Bravo. Podobno nagrzewnice te

> same, co w Stilo.

tak nagrzewniczki ptc sa identyczne, zapytaj czy montowal to z cala instalacja czy tylko dokladal do gotowej fabrycznej instalacji, dopytaj all szczegoly operacji.. przyda sie nam na przyszlosc wiedza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie

> Teraz należy zastanowiś się lub znaleźć instalację - schemacik elektryczny Układ zapewne pracuje

> na identycznym algorytmie jak podgrzewacz PTC ... przy spadku napięcia się odłaczya i pewnie

> przy tem płynu powużej 60 C się odłaczy

trzeba by bylo zagladnac w elearna na ar lub maryske, pogrzebie za schematem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba by bylo zagladnac w elearna na ar lub maryske, pogrzebie za schematem

Jutro będę znał jakieś konkrety, to opiszę wszystko. Tutaj na AK ktoś kiedyś miał instalację pod grzałkę, ale samej grzałki już nie. Nie wiem jak jest u mnie. Muszę to sprawdzić. Do tego podobno trzeba jeszcze aktywować ją na komputerze. Obdzwoniłem dziś kilka ASO i w niektórych to nie wiedzą o czym ja mówie facepalm.gif Można się załamać. Gdybym dzwonił do ASO Opla mogliby nie wiedzieć nic o Fiacie, ale we Fiacie... No comment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak nagrzewniczki ptc sa identyczne, zapytaj czy montowal to z cala instalacja czy tylko dokladal

> do gotowej fabrycznej instalacji, dopytaj all szczegoly operacji.. przyda sie nam na

> przyszlosc wiedza

Sądzę, że raczej instalacja dokładana, bo u Ciebie w sporcie prawie wszystko jest łącznie z podgrzewaczami spryskiwaczy, a z instalacji do PTC masz część położonej. Więc w innych niż Sport raczej cała instalacja do roboty. Nie mówię o swoim Emotionie z 07, który nawet instalki do CC i 12V w bagażniku nie ma ...

Tak naprawdę to w tej instalacji kwestia zdobycia przekaźników i wszystkich wtyczek. Przewody można dobrać w sklepie elektrycznym, a schemat też problematyczny nie jest. No i do tego uaktywnienie obsługi tego cuda w body chyba, że będzie tak jak z CC - włączysz i nauczy się że ma smile.gif Bo i tak może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ja mam, ale albo świeczki w tym podgrzewaczu są padnięte albo działa to stosunkowo słabo. Nagrzanie samochodu (silnika) przy temperaturach na poziomie -10C trwa jakieś 10km (bez używania dmuchawy). Sprawdzenie tych świec w obecnych warunkach jakoś do mnie nie przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> >Ja mam, ale albo świeczki w tym podgrzewaczu są padnięte albo działa to stosunkowo słabo.

> Nagrzanie samochodu (silnika) przy temperaturach na poziomie -10C trwa jakieś 10km (bez

> używania dmuchawy). Sprawdzenie tych świec w obecnych warunkach jakoś do mnie nie przemawia.

No to rzeczywiście coś nie tak. Ja podgrzewacza żadnego nie mam i bez dmuchawy też mam temp. optymalną po około 10 km. Z dmuchawą to tak 15 i więcej, gdy mamy np. -14 C*.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczcie na cuda, to zaledwie 3 świece które nie dostarczają jakiejś zawrotnej ilości ciepła do układu. Wogóle to wg mnie to raczej gadżet niż naprawdę pomocna rzecz, podobnie jak grzałki PTC. Jak już to iść na całość i kłaść mokre webasto, wtedy jest konkret bbq.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto jest git ... posiadam od 4 lat w Stilo .... i zapomniałem co to dlugie nagrzewanie jtd ... koszty duze lecz efekt przyjemny ...

Ps . ostatnio mi nie zawsze odpala ... i poznałem jak to czasem nagrzewać dziada bez cuda ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedz to zobaczysz grinser006.gif--to co mam to calkowicie moje dzielo--trzy swiece zarowe wbudowane do

miedzianej puszki---w szereg z reduktorem(przed) swiece zasilane osobnymi przewodami przez indywidualne przekazniki(50A)--prosto klemy + na obudowie dwa ternostaty 50st jako zabezpieczenie przed przegrzaniem--w kabinie wylacznik upowazniejacy i przycisk zalacz(zamontowane w tunelu przy schowku na drobne)--podgrzewacz wylaczany samoczynnie w momencie przejscia na lpg---lacznie ok 1kW--wyraznie dogrzewa silnik--alternator ma fajna charakterystyke--na jalowych jest juz ponad 50A--sprawdza sie--choc w nieco innym zastosowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno temu ktoś montował takie coś , chyba firmy Defa,było to wpiete w jeden z przewodów chłodnicy i miało zasilanie 230V, czyli do garażu, wtyczka była wkomponowana w zderzak przedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem przed chwilą z jednym z ASO z okolic Poznania. Montowali oni do Stila JTD podgrzewacz dedytkowany do Alfy 156 składający się z 3 świec żarowych. Sam podgrzewacz to koszt ~500zł + robocizna i inne części, to daje razem około 900zł. Sterowane jest to ręcznie, czyli od kierowcy zalezy, kiedy to włącza. Przełącznik montowany jest w kabinie. Natomiast, jeśli miałoby to być sterowane automatycznie przez centralkę, to koszty rosną do ponad 2 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawiałem przed chwilą z jednym z ASO z okolic Poznania. Montowali oni do Stila JTD podgrzewacz

> dedytkowany do Alfy 156 składający się z 3 świec żarowych. Sam podgrzewacz to koszt ~500zł +

> robocizna i inne części, to daje razem około 900zł. Sterowane jest to ręcznie, czyli od

> kierowcy zalezy, kiedy to włącza. Przełącznik montowany jest w kabinie. Natomiast, jeśli

> miałoby to być sterowane automatycznie przez centralkę, to koszty rosną do ponad 2 tys. zł.

Za 2 tyś to używane mokre webasto wsadzasz z pilotem i z montażem więc to przesada.

Ale przykładowo sam podgrzewacz z allegro z renault 1.5 dci + poszukać tylko jak zrobić układ z zabezpieczeniem do włączania tego i włącznik do kabiny i po problemie. Pogadam z kilkoma osobami jak zrobić taki układ i ile to by kosztowało bo chyba jednak warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 2 tyś to używane mokre webasto wsadzasz z pilotem i z montażem więc to przesada.

> Ale przykładowo sam podgrzewacz z allegro z renault 1.5 dci + poszukać tylko jak zrobić układ z

> zabezpieczeniem do włączania tego i włącznik do kabiny i po problemie. Pogadam z kilkoma

> osobami jak zrobić taki układ i ile to by kosztowało bo chyba jednak warto

Witam kolegę po sąsiedzku wink.gif Możemy sprzymierzyć siły razem, bo mieszkam kawałeczek od Ciebie. Dziś jadąc rano do pracy powiedziałem sobie, że trzeba koniecznie coś zamontować, bo przy -18C* na zewnątrz staszek grzeje się i grzeje, a w kabinie ciepło robi się dopiero koło 12 km trasy. Tak, jak piszesz podgrzewacz z 1.5 dci pasuje, pozostaje sprawa sprzężenia tego tak, aby działało i szkód nie narobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegę po sąsiedzku Możemy sprzymierzyć siły razem, bo mieszkam kawałeczek od Ciebie. Dziś

> jadąc rano do pracy powiedziałem sobie, że trzeba koniecznie coś zamontować, bo przy -18C* na

> zewnątrz staszek grzeje się i grzeje, a w kabinie ciepło robi się dopiero koło 12 km trasy.

> Tak, jak piszesz podgrzewacz z 1.5 dci pasuje, pozostaje sprawa sprzężenia tego tak, aby

> działało i szkód nie narobiło.

Znalazłem fajny schemat i wydaje się że powinno być to najlepsze rozwiązanie. Teraz muszę poszukać podgrzewacza i kogoś mi układ zmontuje.

10_1286212609.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem fajny schemat i wydaje się że powinno być to najlepsze rozwiązanie. Teraz muszę poszukać

> podgrzewacza i kogoś mi układ zmontuje.

wyłącznik ze światełkiem sobie zrób jakiś, bo przynajmniej będziesz miał "kontrolkę" załączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na linii ja-ASO poległem. 90% pracujących tam nie wie nic o żadnych grzałkach, a jak coś wiedzą to tak rozmawiają, żeby człowiek od razu zrezygnował, stękają i marudzą. No chyba, zeby chciał alarm założyć, to panowie bardzo chętni. Dziś odradzono mi montaż grzałki PTC ze względu na zbyt duży koszt, a dwa, to nie działała by ona tak, jak ta zamontowana seryjnie. Podobno cała operacja nie jest skomplikowana, ale drogie są akcesoria, które trzeba zakupić. Pozostaje więc podgrzewacz ze świecami, a w najgorszym wypadku ciepłe rękawiczki i szalik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapraszam do cinsoftu

Wymyśl zestaw w dobrej cenie i dopisuję się do kolejki.

Gdybyście skonstruowali / zaadoptowali jakieś rozwiązanie tańsze od defy, obstawiam co najmniej z 5-6 zestawów na montaż.

I pytanie do innych ile byście dali za takie coś?

Defa startowa, bez sterowania jakieś 500 z montażem. Do tego przedłużacz i jakiś zwykły zegar sterujący. Ale to tylko rozwiązanie dla posiadaczy 230V na parkingu.

A może ktoś inny coś zaproponuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymyśl zestaw w dobrej cenie i dopisuję się do kolejki.

zestaw jest w dobrej cenie wink.gif niestety defy czy webasto to nei zastąpi

> Gdybyście skonstruowali / zaadoptowali jakieś rozwiązanie tańsze od defy, obstawiam co najmniej z

> 5-6 zestawów na montaż.

to znaczy defy ci nie zastąpię bo nie chce mi się robić sterownika

co nie twierdzę że jak mi się będzie nudzić to nie zrobię 033102bebe_1_prv.gif

> I pytanie do innych ile byście dali za takie coś?

to najważniejsze pytanie

> Defa startowa, bez sterowania jakieś 500 z montażem. Do tego przedłużacz i jakiś zwykły zegar

> sterujący. Ale to tylko rozwiązanie dla posiadaczy 230V na parkingu.

> A może ktoś inny coś zaproponuje?

no to myślę że wyjdzie to taniej muszę podliczyć materiały

ale pamiętaj że na tą cenę wlicza się wymiana płynu chłodzącego, robocizna (trochę zabawy jest) plus materiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na linii ja-ASO poległem.

nie ty jeden

> 90% pracujących tam nie wie nic o żadnych grzałkach, a jak coś wiedzą to

> tak rozmawiają, żeby człowiek od razu zrezygnował, stękają i marudzą. No chyba, zeby chciał

> alarm założyć, to panowie bardzo chętni.

no bo to znają mają schemat i klepią bez namysłu

jak będą problemy to rozłożą ręce bo tego to oni jeszcze nie mieli

> Dziś odradzono mi montaż grzałki PTC ze względu na

> zbyt duży koszt,

jeżeli mówisz o def`ie to faktycznei koszt tego jest nieopłacalny

bo zbliża się do ceny webasto

> a dwa, to nie działała by ona tak, jak ta zamontowana seryjnie.

a czym niby ona się różni ??

przecież to ta sama grzałka która jest montowana w to samo miejsce

> Podobno cała

> operacja nie jest skomplikowana, ale drogie są akcesoria, które trzeba zakupić.

sama grzałka z systemu defy nie jest droga

natomiast drogi jest sterownik

> Pozostaje więc

> podgrzewacz ze świecami, a w najgorszym wypadku ciepłe rękawiczki i szalik.

no takie życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zestaw jest w dobrej cenie niestety defy czy webasto to nei zastąpi

no to wiadomo, celem jest przyśpieszenie zagrzania auta nie wsiadanie do ciepłego

> to znaczy defy ci nie zastąpię bo nie chce mi się robić sterownika

> co nie twierdzę że jak mi się będzie nudzić to nie zrobię

No chyba ostatnio nie narzekasz na nadmiar czasu....

> to najważniejsze pytanie

> no to myślę że wyjdzie to taniej muszę podliczyć materiały

> ale pamiętaj że na tą cenę wlicza się wymiana płynu chłodzącego, robocizna (trochę zabawy jest) plus materiał

płyn wiadomo, można jeszcze coś przy okazji przewidzieć takiej roboty?

jakąś ceną bezpieczną niezobowiązującą możesz rzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to wiadomo, celem jest przyśpieszenie zagrzania auta nie wsiadanie do ciepłego

do tego się nada działa do około 50 stopni

> No chyba ostatnio nie narzekasz na nadmiar czasu....

powiem ci ze przydała by sie doba 48 godzinna

> płyn wiadomo, można jeszcze coś przy okazji przewidzieć takiej roboty?

> jakąś ceną bezpieczną niezobowiązującą możesz rzucić?

nizobowiązująco

podgrzewacz jakieś 100

układ sterowania (najprostszy ręczny czyli przekaźniki przełącznik plus kabelki jakieś i inne pierdoły) 80 pln

plus do tego robocizna płyn

nie wiem czy wszystko pamiętam ale coś kole tego by było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.