Skocz do zawartości

Mikrotest Peugeot 5008


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem okazję się kawałek takim przejechać. No i mam parę refleksji:

Nadwozie:

Jak wygląda każdy widzi. Całkiem zgrabny, drzwi się otwierają szeroko, wsiada się łatwo, fotel wysoko. Dostęp do bagażnika łatwy, klapa podnosi się wysoko, guza sobie nie nabiłem. Z zewnątrz: plus.

Wnętrze:

Wygląd deski rozdzielczej super. Kierownica fajna, brak guzików w kierownicy trochę drażni ale po przyzwyczajeniu się do manetek pod nią można to przeboleć. Wszystko jest na swoim miejscu, jedynie guzik świateł awaryjnych bym bardziej wyeksponował. Dalej jednak zaczynają się minusy. Brak uchwytów na kubki i butelki, wąskie podłokietniki, podłokietnik na drzwiach dużo niżej niż ten w fotelu - nie da się go używać tak żeby krzywo nie siedzieć. Nie znalazłem regulacji lędźwiowej fotela. Przy rozłożonych siedmiu fotelach z tyłu mało miejsca na nogi. Dodatkowo, kolano wbija się w regulację nawiewu. Za regulację z tyłu plus, za jej umiejscowienie minus. Tylne fotele niewygodne. Zbyt pionowe oparcie, wąskie i bez podłokietników. Zamiast wygodnej podróży rodzinnym vanem na długich trasach czeka nas męka.

Systemy pokładowe:

Czujnik deszczu!!! Działa jak chce, kiedy chce i nie można go normalnie wyłączyć, tylko trzeba kombinować. W efekcie zawsze się zdarzy że wycieraczki smarują po suchej szybie. Jakiś psychopata to projektował. Przy tempomacie ustawionym na okrągłą prędkość, np. 130 wskazówka prędkościomierza nie ustawia się dokładnie na liczbie 130 tylko trochę obok. Strasznie to wkurzające. Czujnik zmierzchu w pewnym momencie wyłączył światła w środku nocy na autostradzie - fajny kawał. Automatyczna klima za to działa dobrze. ESP reaguje histerycznie przy każdej okazji, ale byłem mu wdzięczny bo na śliskiej nawierzchni auto jedzie gdzie chce. Kierunek jazdy jest wypadkową różnych pomysłów samochodu, ingerencji ESP i kontr kierownicą. Przynajmniej nie można się nudzić.

Silnik:

Auto miało 1,6 benzyna 120KM. Hałasuje i nie jedzie. Przyspieszania na najwyższych biegach nie ma. W praktyce na autostradzie przy najlżejszym wzniesieniu można zapomnieć o przyspieszaniu. Żeby przyspieszał na niskich biegach też trzeba go kręcić do wysokich obrotów. Za to mało pali. Średnio 8,5l/100km na autostradzie przy siedmiu osobach na pokładzie to całkiem nieźle.

Zawieszenie:

Ciche i całkiem komfortowe. Za to auto przechyla się na zakrętach i jest baaaardzo podatne na podmuchy bocznego wiatru. Miałem wrażenie że jadę budynkiem na kołach.

Podsumowanie:

Jak na rodzinnego vana to nie ma funkcji "rodzinnych" (uchwyty na kubki schowki itp.), jak na biznesowego vana lub wahadłowiec to nie ma foteli "biznesowych" (widział kto chudego biznesmena?). Systemy pokładowe niedopracowane. Silnik słaby i smutny. Z ciekawości obejrzałem cenę. Gdybym to kupił za 100tys. to plułbym sobie w brodę.

Werdykt:

Nie podoba się. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale w zimie naprawdę nie można polatać bokami nie lubię jak komplikuje sie niepotrzebnie

> rzeczy proste, ktore działają.

Jak jestes dobry kozak to bez recznego sie obejdzie waytogo.gif zreszta na upartego ,mozna skorzystac z tego recznego do postawienia auta bokiem waytogo.gif

p.s. Ty chyba tez nie korzystales z tego na dluzsza mete co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jestes dobry kozak to bez recznego sie obejdzie zreszta na upartego ,mozna skorzystac z tego

> recznego do postawienia auta bokiem

tak, ale dźwięk jaki przy tym wydaje auto i cały ten mechanizm od ręcznego jest taki, że postanawiasz więcej tego nie robic zlosnik.gif poza tym szarpnięcie jest ogromne i kompletnie nie kontrolowalne - nie masz mozliwosci regulowac sily zaciągnięcia ręcznego, ani tego w jakim dokladnie momencie to zrobisz - jest małe opóźneinie miedzy wcisnieciem knefla a reakcją, która jest 0/1. Ogólnie mówiąc - jest to zrobione do awaryjnego hamowania, a nie do wydurniania się.

> p.s. Ty chyba tez nie korzystales z tego na dluzsza mete co ?

bawilem sie tym, ale efekty j.w. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale w zimie naprawdę nie można polatać bokami nie lubię jak komplikuje sie niepotrzebnie

> rzeczy proste, ktore działają.

Też tak myślałem dopóki nie zacząłem jeździć Sceniciem z automatycznym hamulcem - bardzo wygodna rzecz i bez niej już nie to samo.

PS a bokiem i tak da się polecieć grinser006.gif tylko trochę trudniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale dźwięk jaki przy tym wydaje auto i cały ten mechanizm od ręcznego jest taki, że

> postanawiasz więcej tego nie robic poza tym szarpnięcie jest ogromne i kompletnie nie

> kontrolowalne - nie masz mozliwosci regulowac sily zaciągnięcia ręcznego, ani tego w jakim

> dokladnie momencie to zrobisz - jest małe opóźneinie miedzy wcisnieciem knefla a reakcją,

> która jest 0/1. Ogólnie mówiąc - jest to zrobione do awaryjnego hamowania, a nie do

> wydurniania się.

> bawilem sie tym, ale efekty j.w.

ja wszystko rozumiem, ale to nie jest Clio Sport, tylko lodówka na kółkach, którą i tak nie poszalejesz (tak twierdzę posiadając Scenica) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawi mnie jedna rzecz, ten czujnik deszczu, miałem go w Peugeocie 307 i był to najlepiej

> zestrojony czujnik jaki miałem okazje testować, no ale pewnie chcieli coś poprawić

Czułość czujników deszczu i zmierzchu w samochodach grupy PSA można zmieniać w 15-stopniowej skali kompem serwisowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korzystałeś kiedyś czy nie wiesz nawet jak to działa ?

robiłem na salonie/serwisie peugeota

ręczny automatyczny jest tragiczny; nie rozumiem po co żabojady łapią się za rzeczy które działają i są już sprawdzone chcąc stworzyć coś nowego przy czym ostro failują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myślałem dopóki nie zacząłem jeździć Sceniciem z automatycznym hamulcem - bardzo wygodna

> rzecz i bez niej już nie to samo.

> PS a bokiem i tak da się polecieć tylko trochę trudniej

Właśnie o doświadczeniach ze scenica mówie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale dźwięk jaki przy tym wydaje auto

Taki jak przy zaciąganiu na postoju smile.gif Nie wiem w jakim aucie z tego korzystałeś ale w Renowkach działa to płynnie i przyjemnie.

Zreszta robienie bokow rodzinnym "autobusem" to imho bezsens - nie do tego jest to auto stworzone.

Jak chcesz robic boki kupujesz RWD a nie stosujesz polsrodek pod postacia recznego waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki jak przy zaciąganiu na postoju Nie wiem w jakim aucie z tego korzystałeś ale w Renowkach

> działa to płynnie i przyjemnie.

> Zreszta robienie bokow rodzinnym "autobusem" to imho bezsens - nie do tego jest to auto stworzone.

> Jak chcesz robic boki kupujesz RWD a nie stosujesz polsrodek pod postacia recznego

na parkinku przed biurem stoi 15szt sluzobych scenikow w ostatnie mrozy 6 nie odjechalo z powodu awarii elektrycznego recznego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na parkinku przed biurem stoi 15szt sluzobych scenikow w ostatnie mrozy 6 nie odjechalo z powodu

> awarii elektrycznego recznego....

No i ? Przez 3 lata posiadania Scenica dzialy sie z nim rozne rzeczy ale reczny nigdy nie zamarzl i co z tego ?

A jak w innych autach zamarznie zwykly reczny to co to zmieni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ? Przez 3 lata posiadania Scenica dzialy sie z nim rozne rzeczy ale reczny nigdy nie zamarzl i

> co z tego ?

> A jak w innych autach zamarznie zwykly reczny to co to zmieni ?

ze w zwyklym recznym najczesciej po 2-3 udezeniach mlotkiem w tylna piaste jest po porblemie

a tu - lawet do ogrzewanego garazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze w zwyklym recznym najczesciej po 2-3 udezeniach mlotkiem w tylna piaste jest po porblemie

> a tu - lawet do ogrzewanego garazu

Już to widze jak panowie w garniturkach leżą z młotkami pod scenikami.

Proooosze Cie, zarówno elektryczny jak i ręczny hamulec postojowy poszedł by na lawete tak czy siak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jestes dobry kozak to bez recznego sie obejdzie zreszta na upartego ,mozna skorzystac z tego

> recznego do postawienia auta bokiem

> p.s. Ty chyba tez nie korzystales z tego na dluzsza mete co ?

Skoro piszesz, że łatwo! postawić auto bokiem bez ręcznego (mowa o FWD) to znaczy, że Ty nie masz zbyt dużego doświadczenia.

Chyba że konfiguracja: przód - zimówki, tył - lato, bo tu już jest prościej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ze w zwyklym recznym najczesciej po 2-3 udezeniach mlotkiem w tylna piaste jest po porblemie

> a tu - lawet do ogrzewanego garazu

Mowisz z autopsji czy bajki opowiadasz ?

Bo wystarczy lektura instrukcji scenica i mozesz sobie manualnie odblokowac ten reczny i stukac do woli waytogo.gif

Byl juz tu taki jeden co wieszal psy na el.recznym a wystarczylo przeczytac instrukcje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiednia predkosc + odpowiednia nawierzchnia i stawiasz auto bokiem , moze nie tak jak na

> recznym ale mozna - tego esp dla jaj nie wymyslili

Dla mnie ŁATWO to w każdych warunkach i kiedy chcę i jak chcę palacz.gif

A bez ręcznego to powiedziałbym, że jest trudno, a nawet bardzo trudno icon_rolleyes.gif

A ty zaczynasz jakieś wycieczki osobiste o pyrdkach i innych spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie ŁATWO to w każdych warunkach i kiedy chcę i jak chcę

> A bez ręcznego to powiedziałbym, że jest trudno, a nawet bardzo trudno

> A ty zaczynasz jakieś wycieczki osobiste o pyrdkach i innych

Bo dla chcacego nic trudnego smile.gif

Pytanie po co stawiac bokiem rodzinny autobus ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po to samo jak każdy inny samochód, nie jadący w rajdzie itp

> Powożę Espace w 99% mojej jazdy, i oczywiście jak jest zima, pozwalam sobie w zakręcie zaciągnąc

> ręczny .....

W celu ? Cos innego poza lansem ? Ziemie do kwiatów wink.gif

p.s. W scenicu z el.recznym tez mozesz zaciagnac w zakrecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawi mnie jedna rzecz, ten czujnik deszczu, miałem go w Peugeocie 307 i był to najlepiej

> zestrojony czujnik jaki miałem okazje testować, no ale pewnie chcieli coś poprawić

Problem polegał na tym, że aby wyłączyć funkcję "auto" nie wystarczyło wyłączyć wycieraczek. Czujnik działał dalej. Żeby się go pozbyć trzeba było z funkcji "auto" przełączyć na tryb ciągły i dopiero wtedy wyłączyć. Idiotyczne - ciągle mi się myliło i wycieraczki jeździły po suchej szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czułość czujników deszczu i zmierzchu w samochodach grupy PSA można zmieniać w 15-stopniowej skali

> kompem serwisowym.

Wolałbym zmieniać czułość czujnika deszczu manetką wycieraczek, nie kompem serwisowym.

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś się zmieniło w sprawie pozostawiania na biegu zimą?

Właśnie. Zawsze zostawiam auto na ręcznym i na luzie. Ot, przyzwyczajenie. Moja żona też. Jeździmy X lat różnymi autami, zostawiamy je tak nawet w największe mrozy, auta stoją tak czasem długi okres czasu i NIGDY nie mieliśmy problemu z zamarzającym ręcznym.

Może to my mamy jakieś lepsze samochody lub może jednak niektórzy producenci robią jakieś gorsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgrabny????

> jak dla mnie to jest sylwetka grubej baby z kadr która co 2h idzie po nowe pączki

Wiesz, gust jest jak...

Ale w klasie mebli AGD konkurencja nie jest zbyt wyrafinowana. IMO jak na lodówkę to nawet jakoś wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wolałbym zmieniać czułość czujnika deszczu manetką wycieraczek, nie kompem serwisowym.

We wszystkich znanych mi autach PSA, oprócz czujnika deszczu są jeszcze 2 biegi wycieraczek przełączane dźwignią + jedno machnięcie ruchem w dół. Czyli pozostawiono sterowanie ręczne-klasyczne. Czyżby w 5008 było inaczej ?

Edit-doczytałem posta kilka wyżej...myślę że to kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to my mamy jakieś lepsze samochody lub może jednak niektórzy producenci robią jakieś gorsze?

Dopisz do tego moje wszystkie samochody, traktowane w taki sam sposób.

Nawet 15-letniego Trabanta zawsze zostawiałem zaparkowanego na ręcznym. Bez problemów.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopisz do tego moje wszystkie samochody, traktowane w taki sam sposób.

> Nawet 15-letniego Trabanta zawsze zostawiałem zaparkowanego na ręcznym. Bez problemów.

To znaczy ,ze cos nie tak maja w firmie ppmariana , bo mi el.reczny tez nie zamarzal nawet na -28c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, gust jest jak...

> Ale w klasie mebli AGD konkurencja nie jest zbyt wyrafinowana. IMO jak na lodówkę to nawet jakoś

> wygląda.

ok ale bądźmy obiektywni, określenie "zgrabny" nie zna klas...

zgrabny to może jest P406 coupe ale nie to krówsko hehe.gifzlosnik.gif

Kia Venga tez jest zgrabna???? hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowisz z autopsji czy bajki opowiadasz ?

z autopsji

> Bo wystarczy lektura instrukcji scenica i mozesz sobie manualnie odblokowac ten reczny i stukac do

> woli

icon_eek.gifsciana.gifblush.gif

to sa auta sluzbowe nikt nigdy nie trzymal instrukcji w reku...

> Byl juz tu taki jeden co wieszal psy na el.recznym a wystarczylo przeczytac instrukcje

jesli tak jest rzeczywiscie to ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.