Skocz do zawartości

[G] Astra II kierownica


Ariibyd

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzmy, że przetarło się to gumowe od włącznika klaksonu wink.gif

to zaznaczone na czerwono (foto poglądowe),

285112538-1668264423.jpg

czy istnieje możliwość wymiany tej części łącznie z emblematem,

jakieś patenty może macie, rady itp niewiem.gif

pozdrawiam

post-30140-14352513278765_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byly na allegro ale nie widze teraz.

> 50zl chyba za kpl.

No właśnie patrzyłem i też nie widzę,

dla ścisłości - trzeba dokupić to coś co brakuje na poniższej fotce wink.gif

285112658-1671445163.jpg

a jak z wymianą jest - jakieś zasadzki, problemy, i czy są jakieś różnice w wersji anglik, europejczyk ewentualnie kiera normalna i z przyciskami niewiem.gif, no i jak się ta część fachowo nazywa

pozdrawiam

post-30140-14352513279398_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fachowo to się nazywa poduszka gazowa. Zwane jest też airbagiem .

> Przed wymianą trzeba odłączyć akumulator.

dobra, dobra, ale....

wytarte są tylko włączniki klaksonu, te małe czarne "kwadraty" - to co wymieniać całą poduchę niewiem.gif - czy może jest inny sposób ażeby to doprowadzić do ładu i składu hmm.gif

te zaznaczone czerwoną strzałką

285112538-1668264423.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na forum widziałem jak jeden z userów pokazywał jak zregenerować - zalepić przetarcie, musisz poszukać.

Wymiana poduchy to jakaś porażka dosłownie, no ale jedno z dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś na forum widziałem jak jeden z userów pokazywał jak zregenerować - zalepić przetarcie,

> musisz poszukać.

> Wymiana poduchy to jakaś porażka dosłownie, no ale jedno z dwóch.

Czyli reasumując - jak jest przetarte to należy wymienić całą poduszkę pad.gif ażeby było ładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli reasumując - jak jest przetarte to należy wymienić całą poduszkę ażeby było ładnie

Z tego co mi wiadomo to tak, nie ma opcji wymiany samej gumy.

Jak szukałem asterki to czytałem dużo o tym modelu, co zapamiętałem "nie kręcić kierownicą metodą mydełko fa" cool.gif stosuje się do tej metody i u mnie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co mi wiadomo to tak, nie ma opcji wymiany samej gumy.

> Jak szukałem asterki to czytałem dużo o tym modelu, co zapamiętałem "nie kręcić kierownicą metodą

> mydełko fa" stosuje się do tej metody i u mnie jest ok.

A no właśnie - patrzę i widzę dużo takich właśnie wytartych facepalm%5B1%5D.gif

kuzyn ma 210tyś i już widać przecierkę (a wymieniał kierę po włamie coś koło 130tyś), więc sama kiera ma niecałe 100tyś icon_eek.gif - jakaś porażka hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a próbowałeś naprawiać,

> może ktoś inny próbował

> jak to się ma do efektu końcowego

możne jest to jakieś wyjście, ale samo sklejenie krawędzi to nie może długo przetrwać, trzeba to wzmocnić po całości..

możesz spróbować to naprawić w ten sposób i podzielić się z userami swoimi doświadczeniami,

ps. ten kawałek gumy za 35 zł to wg mnie ździerstwo niesamowite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może ktoś inny próbował

Próbowali wink.gif

5 lat temu kolega pekin napchał w otwór czarnego silikonu.

3 lata temu kolega signum wyciął z innej kierownicy fragmenty gdzie są owe przyciski i wkleił w miejsce swoich podziurawionych. Efekt:

281555726-kierownica1.JPG

Reszta rozwiązań/informacji/narzekań po wpisaniu do szukarki np.: +podusz +klaks wink.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowali

Ja też już kiedyś pisałem, że bardzo ładnie da się to naprawić za pomocą lutownicy. To nie jest guma, tylko jakiś rodzaj plastiku - bardzo ładnie nadtapia się i w ten sposób można wszystko "zgrzać". Ja dodatkowo odciąłem kawałki wzmocnień ze środka obudowy poduszki i nimi "zalałem" te słabe miejsca. Wcześniej próbowałem to kleić, ale zaraz się rozpadało, po operacji z lutownicą trzyma już ze dwa lata. Trzeba tylko delikatnie operować lutownicą (większość operacji od wewnętrznej strony obudowy), by nie zrobić dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest opcja zastosowania czegoś takiego

coś takiego

ale wiąże się to z pozbyciem się poduchy, bo nie można tego na poduche założyć (atrapa jest ze sztywnego plastiku i nie pęknie przy wystrzeleniu poduchy tylko rozwali kierowcy facjatę sciana.gif )

Tak więc albo jeździsz z postrzępioną zaślepką poduchy albo jeździsz bez poduchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest opcja zastosowania czegoś takiego

> coś takiego

> ale wiąże się to z pozbyciem się poduchy, bo nie można tego na poduche założyć (atrapa jest ze

> sztywnego plastiku i nie pęknie przy wystrzeleniu poduchy tylko rozwali kierowcy facjatę )

> Tak więc albo jeździsz z postrzępioną zaślepką poduchy albo jeździsz bez poduchy.

Kolego po co ten post? Chcesz sobie nabić punkty? Koledzy wyżej napisali jak można to naprawić, a Ty jakieś dyrdymały tu klepiesz screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na portalu aukcyjnym taka opcja rozwiązania problemu się pojawiła: KLIK

> czy wyciecie uszkodzonej obwódki przycisku i wklejenie nowego

Po Twoim wpisie dochodzę do wniosku, że ludzie nie potrafią czytać na prawdę.

Przecież kolega 51cent już podał link do takiej aukcji, po co jeszcze raz podajesz to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jaki sposób? nigdy nie widziałem jaśka obszytego skórą

No właśnie, mnie się również nie zdarzyło czegoś takiego zaobserwować,

wszystkie kiery jakie widziałem obszyte "jaśka" miały nieobszytego skromny.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się co do zestawu naprawczego z Allegro. Owszem, jeśli padnie sam przycisk, to da się to tak naprawić i efekt będzie zadziwiający. Tylko, że ja nie przyklejałbym tego przycisku cyjanopanem, jak na fotografiach (bo cyjanopan jest po wyschnięciu kruchy jak kryształki soli - użyłbym kleju elastycznego).

Niestety, w przypadku poduszek w AG wycierają się lub odpadają najczęściej skrajne obrzeża przycisku - a one mają inną fakturę powierzchni, niż obrzeża przycisków z aukcji. W takim przypadku nie jest możliwe uzyskanie efektu zaprezentowanego przez Sprzedającego na fotografiach (jest tam zrobiony lekki retusz).

Poniżej wklejam obrazek demaskujący retusz. Obrazek powstał poprzez połaczenie fragmentów kilku obrazków z opisywanej aukcji. Jak widać, faktura przycisku i jego otoczenia w produkcie finalnym jest taka sama -> gruboziarnista, choć nie może być taka, bo sam przycisk i jego otoczenia ma drobnoziarnistą fakturę.

Piszę o tym, aby niektórzy nie podniecili się, że przywrócą swoje "jaśki" do wyglądu fabrycznego za pomocą tego zestawu. Na samym dole mój przycisk naprawiony metodą lutownica i duuuuużo czasu...

285144392-1666435146_kompilacja3b.JPG

Pozdr.

post-65098-143525133952_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego po co ten post? Chcesz sobie nabić punkty?

Kolego, jeżeli ktoś chce nabić punktu to tylko ty.

przy moich 124 tak teksty z twojej strony sa nie na miejscu( sam masz ponad 1900 - kto tu nabija?)

A w odpowiedzi chodziło o sposób naprawy całej "zaślepki" do poduchy razem z przyciskami do klaksonów, a nie o naprawę samych przycisków (jak pisali niektórzy wcześniej).

> Koledzy wyżej napisali jak można to naprawić, a

> Ty jakieś dyrdymały tu klepiesz

Każdy naprawy robi jak dla niego najlepiej i może dla kogoś ten sposób też będzie odpowiadał - wszystko zależy od stanu "zaślepki". Nie mierz wszystkich swoją miarą.

Nie po to tutaj piszę żeby zbierać jakieś punkty, jak chcesz to mogę Ci je honorowo przekazać to będziesz miał więcej (może kogoś wyprzedzisz w klasyfikacji generalnej jak Ci tak bardzo zależy)

to tyle

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udzielona przez Ciebie porada naprawy zużytych przycisków:

1. Nic nie robić, jeździć z przetartymi no.gif

2. Wywalić poduszkę i założyć zaślepkę no.gifno.gif

Wybacz, ale przy wskazanych przez kolegów rozwiązaniach naprawy poprzez:

1. "Zalutowanie" uszkodzonych fragmentów poduszki ok.gif

2. Wymiana samych przycisków na te oferowane na aukcjach ok.gif

...klepałeś dyrdymały, jak napisałem powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzmy, że przetarło się to gumowe od włącznika klaksonu

> to zaznaczone na czerwono (foto poglądowe),

> czy istnieje możliwość wymiany tej części łącznie z emblematem,

> jakieś patenty może macie, rady itp

> pozdrawiam

Dopiero co czytalem ten artykul, cieszac sie, ze mnie na razie to nie dotyczy. kilka dni temu kolega Doom powiedzial, ze moja kierownica jest jeszcze w dobrym stanie. smile.gif No ale niestety, dzisiaj pekla obwoluta klaksonu (sam przycisk jest OK). zobaczymy jak sie sprawdzi metoda Slawka w moim wykonaniu.

Tak sie chcialem wyzalilc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj pekla obwoluta klaksonu (sam przycisk jest OK). zobaczymy jak sie sprawdzi metoda

> Slawka w moim wykonaniu.

> Tak sie chcialem wyzalilc

miałem ten sam problem wyglądało to tak:

285151714-DSC00564_kierownica1.JPG

no i naprawiłem kierownicę i teraz wygląda to tak ok.gifwink.gif

285151714-DSC00564_kierownica.JPG

brat

post-98214-14352513412862_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniles poduszke?

tak, kupiłem z anglika za niespełna 200zł z przesyłką, plusem jest to że Anglicy wycierają przycisk po przeciwnej stronie niż my wink.gif

sama poduszka jest jak widać idealna a prawy przycisk ma ledwie przytarty, emblemat zostawiam oryginalny bo mi nie przeszkadza,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, kupiłem z anglika za niespełna 200zł z przesyłką, plusem jest to że Anglicy wycierają przycisk

> po przeciwnej stronie niż my

> sama poduszka jest jak widać idealna a prawy przycisk ma ledwie przytarty, emblemat zostawiam

> oryginalny bo mi nie przeszkadza,

> brat

jak mi sie nie uda naprawic, to pewnie pojde w twoje slady. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do tej naprawy potrzebne bylo dodatkowe spoiwo?

rozmawiałem z facetem który jest jednym z kierowników w zakładzie światowego producenta uszczelek i el. gumowych branży automotive i powiedział że jakiekolwiek naprawy, klejenia etc. tych elementów są trudne bo te wykonane są z tworzyw opartych o ABS (poli(akrylonitryl-co-butadien-co-styren)) , mi się w każdym razie nie udało i podziwiam kolegów którzy lutownicą dali to radę połatać - ja zrobiłem jeszcze większą dziurę niż była, w końcu się wkurzyłem i zrobiłem jak na foto wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedzmy, że przetarło się to gumowe od włącznika klaksonu

> to zaznaczone na czerwono (foto poglądowe),

> czy istnieje możliwość wymiany tej części łącznie z emblematem,

> jakieś patenty może macie, rady itp

> pozdrawiam

Wczoraj naprawilem kierownice metoda Slawka_J - czyli lutownica. wink.gif Tworzywo bardzo ladnie sie topi - osiaga konsystencje gestego plynu, ktory wypelnia ubytki. To, na co nalezy zwrocic uwage podczas pracy, to na NIEPRZEGRZEWANIE materialu; jesli przedobrzycie, to moze zrobic sie z niego wegiel ...i po prostu sie pokruszy. Co do estetyki - no ok, nie jest to oryginal, ale łatka tez nie rzuca sie w oczy. A juz na pewno wyglada miliard razy ladniej niz postepujace pekniecie.

Pekanie to nie tylko kwestia zuzycia fizycznego, ale w pewnym stopniu tez wysokiej temperatury. Po 3 dniach od pojawienia sie pekniecia, ktore mialo moze z pol centymetra, uszkodzenie postepowalo. Samowod w tym czasie nie nie byl uzytkowany, ale stal w sloncu.

Niebawem wrzuce fotke "po naprawie". Niestety, nie mam przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam wszystkich debatujących w sprawie zniszczonych przycisków w poduszce marki Opla, astry, zafiry itp.

Jestem producentem zestawu naprawczego z allegro, który został przedstawiony wyżej na zdjęciach!

zastaw ten służy do naprawy uszkodzonych poduszek w domowych warunkach...Sposób pokazany na zdjęciach jest skróconym opisem jak najłatwiej mozna naprawić to uszkodzenie. Gumki sa wykonane profesjonalnie z odpowiedniej jakości gumy, która jest elastyczna i w praktyce nie do zniszczenia po przez używanie.

Żadne z tych zdjęć nie było retuszowane, to jest naprawa wykonana przeze mnie i dlatego pokazałem jak wygląda naprawiona poduszka w moim wykonaniu.

Każdy kto zakupił u mnie ten zestaw był poinformowany telefonicznie, że nie uzyska takiej struktury jak na ostatnim zdjęciu. Miejsce klejenia jest miejscem które nie podlega naciskom i w tym miejscu może byc użyty klej typu cjanopan itp. ponieważ te miejsca sa sztywne, nie polecam uzywania klejów elastycznych, ponieważ w tym miejscu nie zdają egzaminu.

Ja zajmuję się tymi poduszkami od kilku lat i praktykowałem różne sposoby które nie zdawały egzaminu a na pewno nie lutowanie. Po rozgrzaniu materiał staje sie kruchy i traci swoje właściwości mówiąc krótko "patrz na to a nie rusz"

Jeśli jest duży ubytek lub nie ma przycisku w ogóle a więc naprawiamy tak jak na wyżej wymienionych zdjęciach lub kupujemy nowa poduszkę. A stara możemy sprzedać tylko kto ja kupi jeśli jest uszkodzona, ja jestem jedyną osoba która skupuje poduszki z wyżej wymienionym uszkodzeniem.

Zestaw w tej chwili nie jest dostępny na allegro ani na zadnej innej aukcji to nie znaczy że nie ma nim zainteresowania bo to jest jedyny sposób naprawy.

Zainteresowanym mogę udzielić informacji pod numerem tel: 530-560-186

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem producentem zestawu naprawczego z allegro, który został przedstawiony wyżej na zdjęciach!

Sorry, ale mam wrażenie, że jest to test reklamowy Twojej firmy...

> Ja zajmuję się tymi poduszkami od kilku lat i praktykowałem różne sposoby które nie zdawały

> egzaminu a na pewno nie lutowanie. Po rozgrzaniu materiał staje sie kruchy i traci swoje

> właściwości mówiąc krótko "patrz na to a nie rusz"

Oj chyba chcesz odstraszyć ludzi od takiego sposobu naprawy i zachęcić do skorzystania z Twoich usług. Ja właśnie reperowałem przycisk przez nadtopienie lutownicą. Materiał po tym zabiegu wcale nie stracił swoich właściwości! Tak się stanie chyba tylko wtedy, jak go przegrzejesz - materiał "zwęglony" na pewno będzie kruchy. Nie mam już tego samochodu, ale po prawie czterech latach od naprawy przycisk wyglądał jak w dniu przeprowadzenia naprawy, czyli bardzo dobrze.

Kilka osób z forum podobnie naprawiło przyciski i chyba nikt nie narzekał.

> Jeśli jest duży ubytek lub nie ma przycisku w ogóle a więc naprawiamy tak jak na wyżej wymienionych

> zdjęciach lub kupujemy nowa poduszkę. A stara możemy sprzedać tylko kto ja kupi jeśli jest

> uszkodzona, ja jestem jedyną osoba która skupuje poduszki z wyżej wymienionym uszkodzeniem.

Czyżby brakowało Ci takich zepsutych poduszek?

> Zestaw w tej chwili nie jest dostępny na allegro ani na zadnej innej aukcji to nie znaczy że nie ma

> nim zainteresowania bo to jest jedyny sposób naprawy.

Oj nie jedyny - patrz wyżej.

> Zainteresowanym mogę udzielić informacji pod numerem tel: 530-560-186

I przy okazji sprzedać kilka zestawów????

Albo kupić tanio poduszkę?

Sorry za mój ton wypowiedzi, ale to forum służy pomocy ludziom, a nie reklamowaniu swoich wyrobów/usług.

> Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam zle to ujolem moj sposob jest jednym ze sposobow naprawy takich poduszek oczywiscie ze nie jedynym ale wiem ze najbardziej skutecznym poniewaz mam duze doswiadczenie z tym uszkodzeniem . oczywiscie kazdy ma prawo naprawic to w jak najtanszy sposob !! Nie reklamuje tu swoich uslug poniewaz nie sprzedaje tego produktu wysylkowo jak rowniez nie prowadze uslugi wysylkowej naprawionych poduszek jedynie dostawa osobista i idbior osobisty a wiec wiadomo ze nikt nie bedzie jechal z poduszka kilkaset kilometrow !! poduszki kupuje na gieldach i szrotach samochodowych i to mi w zupelnosci wystarczy ... telefon podalem tylko po to zeby sluzyc pomoca osobie ktora ma ten problem ... podkreslam nie soprzedaje tego produktu ... Pozdrawiam wszystkich ... i zycze cierpliwosci przy naprawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam temat. Wczoraj u siebie zauważyłem pęknięcie na lewym przycisku klaksonu. Biegnie ono poziomo od krawędzi przycisku do środka wytłoczonej trąbki. Na zdjęciu które wyszukałem w sieci widać, że przycisk klaksonu od spodniej strony wzmocniony jest czterema żeberkami. Chciałbym podkleić coś (guma?) między te żeberka i uratować estetykę kierownicy. Czy sam przycisk to jakiś rodzaj gumy, czy jak pisał już któryś kolega ABS? Myślałem o wulkanizującej się łatce do dętek rowerowych. Ewentualnie jakiego kleju radzicie użyć?

Załączam fotkę pęknięcia.

post-159319-1435252427576_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.