Krajowy Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Witam, Jak najłatwiej wybić sworzeń wahacza ? Miałem jedno podejście dzisiaj i skończyło sie rozciętym łukiem brwiowym i opuchlizną oka 2h się męczyłem. Jutro spróbuje z większą brechą. Ale może macie jakiś patent ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > Witam, > Jak najłatwiej wybić sworzeń wahacza ? Miałem jedno podejście dzisiaj i skończyło sie rozciętym > łukiem brwiowym i opuchlizną oka > 2h się męczyłem. Jutro spróbuje z większą brechą. Ale może macie jakiś patent ? Ściągacz. Stabilizator odczepiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krajowy Napisano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > Ściągacz. Stabilizator odczepiony? Chodzi o domowe sposoby Stabilizatora nie potrzebuje odkręcać. Chodzi mi jak wybić to cholerstwo, bo ani drgnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kylym Napisano 5 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 Jaki samochód, jakie rozwiązanie sworznia? Sworzeń do odzysku czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krajowy Napisano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2011 > Jaki samochód, jakie rozwiązanie sworznia? Astra G. > Sworzeń do odzysku czy nie? Cały wahacz do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Astra G. > Cały wahacz do wymiany. 1 - popuszczasz śruby wahacza przy tulejach 2 - do sworznia przykładasz przecinak (mnie więcej w miejscu tych 3 nitów , w każdym razie jak najbliżej połączenia z zwrotnicą) na tyle pionowo na ile to się da i mocno uderzasz w niego młotkiem. W razie potrzeby w celu lepszego ustawienia przecinaka przekręć w lewo lub prawo zwrotnicę. Przecinak niech będzie w miarę solidny ale niezbyt ostry a młotek w miarę ciężki. Wcześniej najlepiej popsikaj to jakimś odrdzewiaczem , ewentualnie uderz z dołu młotkiem tak aby go ruszyć. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Chodzi o domowe sposoby > Stabilizatora nie potrzebuje odkręcać. Chodzi mi jak wybić to cholerstwo, bo ani drgnie. Przyłóż młotek do obejmy, która ściska sworzeń, a następnie większym młotkiem uderzaj w młotek przyłożony. Sposób sprawdzony i zawsze działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Zobacz na tym , 4min. 6 s. . Nie jest potrzebna podważka lecz zdecydowane puknięcie młotkiem w obejmę zwrotnicy (miejsce osadzenia sworznia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 na moje oko to on uderza młotkiem ale w wahacz + brecha, czyli standardowy demontaż sworznia wahacza z zwrotnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 Zgadza się; w Astrze G wahacz wygląda inaczej ale chodzi ogólnie o metodę ściągania sworznia ze zwrotnicy bez użycia ściągacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Witam, > Jak najłatwiej wybić sworzeń wahacza ? Miałem jedno podejście dzisiaj i skończyło sie rozciętym > łukiem brwiowym i opuchlizną oka > 2h się męczyłem. Jutro spróbuje z większą brechą. Ale może macie jakiś patent ? Podjechac do mechanika Jedyne sensowne wyjscie w tej sytuacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kkkkkk112 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Podjechac do mechanika > Jedyne sensowne wyjscie w tej sytuacji... U mnie po 12 latach w astrze g poszło brechą taką 1,5 metra, bez większego problemu. Więc dziwne troche... A odkręciłeś tą śrube przy sworzniu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Ale może macie jakiś patent ? Mamy - weź dwa młotki 1000g i równocześnie wal nimi naprzeciw w oczko w którym siedzi stożkowa końcówka. Po trzech takich strzałach stożek wyleci po lekkim puknięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobek Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 a ja tak przy okazji zapytam macie moze jakis patent jak wybic koncowke drazka kierowniczego przydalo by i mi sie wymienic ale ktoregos dnia sie poddalem sworznie wymienialem bez zadnego ale tego cholerstwa wybic nie moglem solidny mlotek i tluczenie zarowno w bok zwrotnicy ( nie raz widzialem jak same wyskakiwaly) jak i kilka razy od dolu przez nakretke a koncowka ani drgnie dodam tylko ze jeszcze fabryczne w 100% od 12 lat nie ruszane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > a ja tak przy okazji zapytam macie moze jakis patent jak wybic koncowke drazka kierowniczego Jak nie ma porządnego ściągacza, to tak jak napisałem - dwa młotki i walić w obsadę stożka, nie ma mocnych, żeby to nie puściło . Przy drążkach kierowniczych trzeba uważać z waleniem młotem, bo można uszkodzić zwrotnicę, maglownicę albo coś innego w okolicy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Witam, > Jak najłatwiej wybić sworzeń wahacza ? Ja to robię tak, najpierw spryskuje odrdzewiaczem, potem używam ściągacza z marketu za 5zł i idzie aż miło. Niestety teraz znowu muszę kupić ściągacz bo mam taki burdel, że go zagubiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Podjechac do mechanika > Jedyne sensowne wyjscie w tej sytuacji... no super rada, gratulacje a mechanik przy okazji rozwali osłonę przegubu tak jak kiedyś znajoma miała. Kolega podobnie jak ja lubi dłubać i dobrze, bo chociaż satysfakcja jest no i można parę groszy zaoszczędzić. Niestety czasami zanim się do czego zabierze warto się zastanowić czy się podoła i przeanalizować sytuacje na "sucho" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Ja to robię tak, najpierw spryskuje odrdzewiaczem, potem używam ściągacza z marketu za 5zł i idzie > aż miło. Niestety teraz znowu muszę kupić ściągacz bo mam taki burdel, że go zagubiłem A w jakim markecie mozna taki sciagacz dostac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > no super rada, gratulacje a mechanik przy okazji rozwali osłonę przegubu tak jak kiedyś znajoma > miała. Kolega podobnie jak ja lubi dłubać i dobrze, bo chociaż satysfakcja jest no i można > parę groszy zaoszczędzić. Niestety czasami zanim się do czego zabierze warto się zastanowić > czy się podoła i przeanalizować sytuacje na "sucho" No tak, a rozwalony luk brwiowy i pare zmarnowanych godzin, zeby zaoszczedzic za 100PLN, to faktycznie nic Ja tam wole inaczej spedzac wolny czas niz na pogotowiu Ze o potencjalnym niebezpieczenstwie, jak to zle pozniej posklada nie bede juz wspominal. Pamietaj, ze chytry 2 razy traci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartuncio Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > No tak, a rozwalony luk brwiowy i pare zmarnowanych godzin, zeby zaoszczedzic za 100PLN, to > faktycznie nic > Ja tam wole inaczej spedzac wolny czas niz na pogotowiu > Ze o potencjalnym niebezpieczenstwie, jak to zle pozniej posklada nie bede juz wspominal. > Pamietaj, ze chytry 2 razy traci "no super rada, gratulacje a mechanik przy okazji rozwali osłonę przegubu tak jak kiedyś znajoma miała" - widzisz, kolega bardzo nie ufa mechanikom. Na pewno uszkodzą mu auto, bo przecież tylko on zrobi dobrze i tylko on posiada wiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfk1982 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > A w jakim markecie mozna taki sciagacz dostac? w makro mają ściągacze całkiem niedrogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 kupic wiekszy mlotek ( kiedys jeszcze sie przyda ) tak min.2 i do 4kg , dlugi przecinak, lekko wygiety aby latwiej bylo walnac nie uszkadzajac blotnika przykladasz i walisz z calej sily, musi wyskoczyc mozesz tez troche podlewarowac zwrotnice aby wachacz nie byl na maks w dolnej pozycji i znowu walisz Twoj problem to za maly mlotek i za mala sila uderzenia. inny sposob to sciagacz do swoznik, skrecasz go na maxa, czasami moze on nie wystarczyc i jak widzisz ze moze peknac lub swozej jego sie wygina ( tansze tak maja) to zostawiasz tak i walisz mlotem poprzez przecinak ( breche) w wachacz, sila uderzenia + napiecie jakie stawia owy sciagacz wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > no super rada, gratulacje a mechanik przy okazji rozwali osłonę przegubu tak jak kiedyś znajoma > miała. Kolega podobnie jak ja lubi dłubać i dobrze, bo chociaż satysfakcja jest no i można > parę groszy zaoszczędzić. Niestety czasami zanim się do czego zabierze warto się zastanowić > czy się podoła i przeanalizować sytuacje na "sucho" Daj spokój, Taka Astra G, przyjeżdża do mnie na wymianę wahacza i po pół godzinie wyjeżdża. Klient uśmiechnięty, ma czyste ręce, krew się nie leje, z portfela zniknęło 50 zł. Jest wiele patentów na mechanikę samochodową, żeby poszło szybko i gładko, ale żeby się dowiedzieć o nich, nie wystarczy poczytać forum, tylko potrzeba lat praktyki. Następnym razem, jak kolega straci oko po takich zabawach, to pojedź do niego i poklep po plecach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 6 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Witam, > Jak najłatwiej wybić sworzeń wahacza ? Miałem jedno podejście dzisiaj i skończyło sie rozciętym > łukiem brwiowym i opuchlizną oka chłopie ... młotka użyj, kto by w sworzeń z czoła walił. > 2h się męczyłem. Jutro spróbuje z większą brechą. Ale może macie jakiś patent ? Tak, jechać do mechanika zanim stracisz coś więcej niż łuk brwiowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krajowy Napisano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2011 > Przyłóż młotek do obejmy, która ściska sworzeń, a następnie większym młotkiem uderzaj w młotek > przyłożony. Sposób sprawdzony i zawsze działa. Ten sposób zastosowałem rano i pomógł Wystarczyło rano wstać i w świetle słońca obadać temat. Dzięki Wam za pomoc, teraz już się koło nie rusza, a ja czuje się bezpieczniej na drodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > No tak, a rozwalony luk brwiowy i pare zmarnowanych godzin, zeby zaoszczedzic za 100PLN, to > faktycznie nic > Ja tam wole inaczej spedzac wolny czas niz na pogotowiu > Ze o potencjalnym niebezpieczenstwie, jak to zle pozniej posklada nie bede juz wspominal. P.S. Jaki ściągacz do sworzni polecacie? > Pamietaj, ze chytry 2 razy traci widze, że nie rozumiesz o co chodzi. Niektórzy czerpią przyjemność z robienia czegoś przy aucie sami, maja satysfakcje jak cos się uda nie wspominając juz o zaoszczedzonej kasie na robocie. Ale tu kasa nie jest tak ważna jak fakt, że zrobiłem sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > Ale tu kasa nie jest tak ważna jak fakt, że zrobiłem sam. Szczegolnie jak sie konczy z rozcietym lukiem brwiowym Albo przy okazji popsuje cos jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.